Tuhoaja repii

Anonyymi

Onko olemassa jokin aine tai vast. jota esim.suihkuttamalla kissa jättää huonekalujen repimisen

10

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla ei oo kokemusta kuin reilun vuoden ja kissat on toki yksilöitä. Olethan hankkinut raapimapuun? Meillä ei raapimapuun kelvannut vaan raapi sänkyä. Sitten keksin laittaa sellaisen juuttimaton, jota tykkää raapia. Meillä ei sängyn raapiminen ollut kuitenkaan kuin ajoittaista ennen maton antamista. Mietin, että jos meidän kisu ei tykännyt raapimapuussa, kun joutuu niitä tolppia raapiman eikä tasaista raapimapintaa ollut, ja siksi halusi raapimamaton. Mut varmaan raapimapuitakin olis löytynyt kisun makuun. Toi matto vaan löytyi varastosta. Löytyy eläinkaupoista myös sellaista suihketta, mitä voi suihkuttaa, mut en tiedä kuinka hyvin oikeesti toimii. Joku enempi kissoista tietävä osaa varmaan neuvoa paremmin.

    • Anonyymi

      Sitruunamehua, kanelia, mustapippuria, kardemummaa, tms.

      • Anonyymi

        Mä lisään tohon kommenttiini vielä, että raapimispuuhun voi suihkuttaa kissanminttua. Sitten ehkä kissa kiinnostuu raapimispuusta enemmän, koska kissanmintun haju houkuttaa kissaa. Kissanminttusuihketta on myytävänä monissa eläinkaupoissa.


    • Anonyymi

      Karkottetta ja kissanmittusuihketta saa myös esim. Tokmannilta

    • Anonyymi

      Terve kissa... Innokas reviirivietti... Tekemisen puute...
      Sopivia raapimisjuttuja kissalle. Kunnon kiipeilypuujuttu? Ja paljon leikkiä. ulkoilua valjaissa eri keleissä, että saa reviirin kyhätä? Meillä käydään kerran/vrk jos keli vaan vähänkin sallii, parin tunnin ulkoilu. Sangen rentouttavaa, seurata kissan naapurikisusopujuttuja, ja nähdä että kyllä se myyrän valjaissakin saa, ja tutkii milloin mitäkin suuntaa, kodista nähden, kun jo aikuisempi.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, tosi hyvä vastaus. Minulla on yksi semmonen kissa, joka ei suostu menemään ulos. Valjaat laitan kissalle, mutta se ei halua mennä ulos. Se katselee lintuja ja oravia ikkunasta, leikkii leluilla paljon, yms. Se on 4-vuotias poikakissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, tosi hyvä vastaus. Minulla on yksi semmonen kissa, joka ei suostu menemään ulos. Valjaat laitan kissalle, mutta se ei halua mennä ulos. Se katselee lintuja ja oravia ikkunasta, leikkii leluilla paljon, yms. Se on 4-vuotias poikakissa.

        Ei se mitään, kissasi on päättänyt että ei mene ulos. ehkä se pelkää ulkomaailmaa. Jos tulee toimeen muutoinkin,ok. Ikkunan läpi nähdyt oravat tyydyttävät myös saalistusvietin juttuja. Leluilla leikkiminen on hyvää viettien kesyttäjää, ja liikuntaa.


    • Anonyymi

      Kissat tykkää kiipeillä. Kiipelyseinä on monen kissan mieleen ja ehkäisee kissojen epätoivottua käytöstä. Kissalle on tärkeää saada raapia, että kynnet pysyvät kunnossa eli, niin kuin täällä jo mainittu kiipeilypuu, tolppa tai vastaava mihin saa raapia ja mikä on kissan mieleen.

    • Anonyymi

      Kissoilla on kynsien päällä kuoriutuva pintaosa joka lähtee alle kasvavan uuden kynnen tieltä niiden raapiessa sopivan lujaa materiaalia.
      Olen poiminut näitä kynnen kuoria raapimspuista joita kissani käyttää .
      Raapimisen tarve ei poistu karkotteella vaan pitää löytää mieluisa sallittu kynsien hoitoalusta jota kissa mielellään raapii.

    • Anonyymi

      Leikitä kissaa säännöllisesti ja hoida sitä oikein. Laita raapimapuut paremmille paikoille. Kun hän raapii huonekaluja sano ei ja sitten ohjaa johonkin muuhun toimintaan. Kissa purkaa energiaansa huonekaluihin, jos ei ole tarpeeksi sopivia raapimapaikkoja ja on niin kauhean tylsää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe