Naisten juttuja...vaateista ja ikääntymisestä

Katselin juuri uutissyöttööni tulleen youtube-videon jossa arittäin viehättävä latinonainen, muotiblogaaja, taas kerran teki meille naisille listan mitä vaatteita ei saa puuttua modernin naisen garderoobista nyt syksyllä 2020.
1. Valkoinen paita.
2 trenssi
3.pikkumusta
4. farkut,
5. avokkaat
6. kamelikarvatakki
7. pitkät nahkasaappaat
8. avokkaat
9 metallinen rannekello
10 klassinen, nahkainen käsilaukku
11.aidot kulta-tai hopeakorvikset ja ketjut, ranneketjut
12.hihnasandaalit
13. musta bleiseri
14. mustat suorat housut
15 klassinen housupuku
Taisi olla eri ilmastoon ja miljööseen tuo lista. Tietenkin melkein kaikilla aikuisilla naisilla onjo vanhastaan kaikki nuo perusvaatteet, mutta rannekello ja kamelinkarvapalttoo tulevat ostoon :)

Kysymys:
miten vaatekomerosi sisältö on muuttunut vuosien kerääntyessä ja hiuksiesi hopeoituessa? Painon lisääntyessä tai vähentyessä? Koronan eristämänä? Kaupunki- tai maalaismiljöössä?

173

1245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen aina päättänyt itse mitä vaatteita käytän. En katso netin listoilta,
      mitä minun pitäisi jonkun bimbo-bloggaajan mielestä käyttää.

    • Niinpä.
      Kaikkihan me niin tehdään. Ostetaan, päätetään ihan itse. Ei me tarvita kenenkään neuvoja, vinkkejä, ideoita miten pukeutua.
      Kysymyshän onkin siitä mitä haluaa viestittää pukeutumisellaan. Ja miten ikä siihen vaikuttaa.
      Tuulipuku ja lenkkarit viestittävät myös.

      • Anonyymi

        Mitä tuulipuku ja lenkkarit viestittävät ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuulipuku ja lenkkarit viestittävät ?

        Ehkä siitä tuulipuvusta joku tarkkasilmäinen osaa lukea millä tuulella toinen on, en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuulipuku ja lenkkarit viestittävät ?

        Henkilö voi olla vaikka lenkkeilytuulella asianmukaisine varusteineen tai haluaa muuten
        vain vapaa-ajallaan pukea mukavat vaatteet ja laittaa jalkaan mukavat jalkineet.
        Ihan jokaisella ei ole varaakaan joka tilanteeseen ostaa erilaisia vaatteita.


    • "Paloma01"

      Olisit kyllä voinut lajitella vaatteesi tilanteitten mukaan.
      Pikkuisen vihjaillen.
      Täällä kun on asiaan vakavasti suhtautuvia miehiäkin.

      H.

      • Eihän tämä ole vakava aloitus.
        Minua kiinnostaa enemmän se mitä haluaa viestittää pukeutumisellaan ja onko ikä(äntyminen) tuonut muutoksia garderobin sisältöön.
        Kyllä tähän saa miehetkin osallistua mutta epäilin että heillä ei ole kiinostusta näihin asioihin.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Eihän tämä ole vakava aloitus.
        Minua kiinnostaa enemmän se mitä haluaa viestittää pukeutumisellaan ja onko ikä(äntyminen) tuonut muutoksia garderobin sisältöön.
        Kyllä tähän saa miehetkin osallistua mutta epäilin että heillä ei ole kiinostusta näihin asioihin.

        "Paloma01"

        Noh?
        Näkyykö hänellä enää Napa yleisillä paikoilla. :)
        Minulla ei näy.
        Miehen vatsaa on parempi koettaa kuin katsella.
        Olihan kommenttisi minulle? :)

        MVH

        H.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Eihän tämä ole vakava aloitus.
        Minua kiinnostaa enemmän se mitä haluaa viestittää pukeutumisellaan ja onko ikä(äntyminen) tuonut muutoksia garderobin sisältöön.
        Kyllä tähän saa miehetkin osallistua mutta epäilin että heillä ei ole kiinostusta näihin asioihin.

        Viestittää pukeutumisellaan? Häh?

        En minä ole koskaan valinnut kuteita päälleni viestittääkseni jotain jollekin.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Eihän tämä ole vakava aloitus.
        Minua kiinnostaa enemmän se mitä haluaa viestittää pukeutumisellaan ja onko ikä(äntyminen) tuonut muutoksia garderobin sisältöön.
        Kyllä tähän saa miehetkin osallistua mutta epäilin että heillä ei ole kiinostusta näihin asioihin.

        Ei ole ikä tuonut muutoksia pukeutumiseen, farkut ja farkkutakki suosikkina. Muodista en ole ikinä tiennyt mitään, mutta kaupoista ei paljon löydy mieleisiä vaatteita.
        Mulle mahtuu samat vaatteet kuin nuorenakin, kaapissa varmaan onkin jopa 30-40 vuotta vanhoja vaatteita, joita voin hyvin pitää edelleen.
        Lenkkarit tai sandaalit kenkinä, pääasia, että mahtuu omat pohjalliset ja ovat hyvät jaloille. Ei ole vaivaisenluita yms.
        Pitkä kun olen, niin korkokenkiä en ole omistanut ikinä.
        Sitä paitsi inhoan shoppailua, pakon edessä menen vaatekauppaan ja sitä pakkoa ei ole edes joka vuosi.


    • Ohhoh, minulla ei tuon listan kamoista ole kuin farkut ja metallinen rannekello.

    • Anonyymi

      Puhe on viestittämistä varten, mutta jotkut pieni-itsetuntoiset (?)
      ihmiset haluavat (ehkä?) pukeutumisellaan viestittää
      olevansa varakkaampia kuin ovat/kultturelleja/ekologisia tms.

      Yleensä muotia orjallisesti seuraava viestittää olevansa muodin orja,
      eli pukeutuvansa niin kuin ne haluavat hänen pukeutuvan,
      jotka hänen rahansa haluavat: Cuccista H&M:ään.

      • En ole koskaan ajatellut, että joku lukisi vaatteistani jotain salaista viestiä. Ja minkälaisia viestejä siinä tapauksessa.

        No kaikenlaisista uniformuistahan tietysti voi päätellä minkä alan ihminen on kyseessä. Ja jos nutussa on jonkun firman logo, niin kenen leivissä hän oletettavasti on töissä, ellei ole varastetut tai lainatut vaatteet.


      • Anonyymi

        "Puhe on viestittämistä varten", kyllä joo, mutta muillakin tavoilla tietenkin viestitään. Kuten nyt tässä kirjoittamalla.
        Aika vähän minä puhumalla viestitän ja kirjoittamalla en senkään vertaa. Suurimmassa osassa vuorovaikutustilanteita en puhu yhtään mitään, mutta silti koen että puolin ja toisin viestit 'menevät perille' ja että enimmäkseen ymmärrämme vaihtamamme viestit suht samalla tavalla eli 'oikein'.

        Omalla pukeutumisellani viestitän milloin mitäkin ja vielä useammin en mitään erityistä.
        Juuri nyt olen pukeutunut harmahtavan vihreään pellavaiseen paitapuseroon (muodikas?) ja ruosteenruskeisiin korkeavyötäröisiin (muodikkaat) housuihin. Hopea/meripihka (vihertävä) korvakorut, oikean sudenkorennon näköiset ja aika isot. Pitkät harmaat hiukset on auki, mutta kiinnitetty korvan taakse sivukammoilla. Kaulassa pitkä meripihkaketju.
        Mitä ajattelet minun pukeutumisellani viestittävän?

        "Yleensä muotia orjallisesti seuraava viestittää olevansa muodin orja,"
        Mitä tarkoittaa muodin orjallinen seuraaminen? Tunnetko sinä jonkun "muodin orjan"?
        Pukeutumisesta kun puhutaan, niin onhan se hyvä jonkin verran seurata muotia. Ehdottomasti parempi kuin se, että seuraa orjallisesti omia muotia ja trendejä kohtaan tuntemiaan ennakkoluuloja ja päähänpinttymiä ja pukeutuu niiden mukaisesti?

        Bessie


      • Anonyymi

        Minullakin on upea ulkoilupusero, jossa on näkyvä HH-logo.
        Ostin sen viime vuonna Hobby Hallista.


    • Anonyymi

      20 :ssa aloituksesi olisi voinut saada innostuneen vastaanoton.

    • Anonyymi

      "Onko ikä vaikuttanut pukeutumiseen ?"
      No taatusti on, se on sanomattakin selvää.
      Teryleenihameita ei myydä enää eikä vanhana hippinä
      tukka hapsottaen kehtaa kulkea, voi joutua hullun kirjoihin.

    • Anonyymi

      Oletko kysellyt ystävältäsi, joka vuosi sitten halusi olla hipsteri ja sen mukaiset vaatteet, joista oli kuvakin hänen blogissaan?

      Hän halusi pistää paremmaksi näiden stadin kundien muodista, jotka hipiksi kokivat itsensä, joten hänestä sukeutui sitten hipsteri, että paremmaksi tehdään täällä Kainuussa.

      Minulla on vaatteita lopun elämäkseni ja minkään muodin mukaan en aio muuttaa vaatetustani, koska noilla entisillä pärjään hyvin.

      Minun ei tarvitse brassailla kuteilani, vaikka kaapistä löytyykin niintä vahnhanaikaisia hepeneitä.

      • Anonyymi

        Kainuulaisella on aina järkyttävän näköiset legginssit, siis pelkät pitkät tai polven alapuolelle ulottuvat kalsarit.


      • Sinä olet loppuelämäsi karderoopin itsellesi kerännyt. Minä en, sillä vaatehuoneessani ei ole yhtään ylimääräistä vaatetta vaan kaikki jokapäiväisessä käytössä. Siksipä ne vaihtuvatkin usein kun kerään pesuissa kulahtaneet jätesäkkiin ja vien vaatekeräykseen.

        Olen vannoutunut mustan ja ruskean eri sävyjen käyttäjä. Sieltä löytyy juhlavampaa kun yhdistelen arkivaatteita keskenään. Hautajaisiin löytyy aina vaate.

        Hipsterihousuista tykkään, sellaisista perseestä löksöttävistä pillifarkuista. Ne on ihkuihania.

        Yhdet kangaskengät käytän loppuun kesässä. Lenkkarit seuraa minua ympäri vuoden ne kun ovat liikavarvasystävälliset.

        Kesähittejä ovat värilliset polvipituuden legginsit ja tummat T-paidat sekä eriväriset lierihatut, matkamuistot maailmalta.

        Koruja on jonkinverran, mutta jääneet nykyisin vähemmälle käytölle. Kultakalakaulariipus on ainut, joka seuraa aina mukanani. Ostin sen Kreikasta loppukesästä 1979. Ketjun olen joutunut pari kertaa uusimaan.

        Olen omistanut valkoisen paitapuseron joskus teini-ikäisenä. Turkiksia en enää käytä.

        Ei muuta kuin leopardilegginsterkut korvesta.


    • Anonyymi

      Löytyi kaapista sellainen valkoinen paitis ...jota nyt kovin on hehkutettu ...se on pysynyt valkoisena ja siihen sopiva mustavalkoinen ohut takki rypistymätöntä laatua...
      Minulla alkaa kohtapuoliin armoton vaatteiden pois laittaminen ...kun pursuaa jo komerot ...
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Vai tuollaisia uutisyöttöjä sinulle tulee.

      Kai tuollaiset on sitten toisille tuiki tärkeitä luettavia.

    • Anonyymi

      Kyllä ikääntyminen tuo ainakin epävarmuutta pukeutumiseen, niin kuin esim. voinkohan laittaa vielä tämän farkkutakin, onkohan nämä farkut jo liian kireät ,voinko laittaa vielä mustan nahkajakun, eli onko nämä liian nuorekkaita ikäiselleni..

      Listaltakin löytyyesim.se valkoinen paita, farkut, -kamelikarvaa ei ole takkini, eikä miulla ole kultakorujakaan, ei remmikenkiä; mustat suorat housut löytyy ja jakkuja niiden kanssa..jne.

      En tietoisesti ainakaan kerro pukeutumisellani mitään, ehkä se on vain tyyliäni..

      Pirre

      • Anonyymi

        Kuka käyttää revittyjä farkkuja, jotka ovat melkein kaikkien nuoremman polven tapaus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käyttää revittyjä farkkuja, jotka ovat melkein kaikkien nuoremman polven tapaus?

        Tuolla maailmalla (kun viimeiksi kävin, josta on jo aikaa) näkyi revittyjä farkkuja vanhojen mummojenkin jaloissa. En varmaankaan laittaisi.


      • Pirre, se viestittäminen ei ole yleensäkään tiedostettua, paitsi ehkä aivan nuorilla teini-ikäisillä, joskus tosin vaihdevuosien aikaan joillakin naisilla näkyy olevan tarve korostaa nuorekkuuttaan tai viestittää että on seksuaalisesti aktiivi vieläkin pukeutumalla vamppimaisesti tai liian paljastaviin asuihin, mikä on mielestäni hieman surullista.
        Sinulla, kuten monilla ikäisillämme, on hyvä itsetunto ja vahva minuus: pukeudumme tilanteen mukaan, vaatteisiin jotka tuntuvat hyviltä päällämme ja joiden uskomme sopivan omaan tyyliimme. Hintalappu tai trendit eivät ole määräävä tekijä.
        Itse huomasin työelämän loputtua että vaateostokseni harvenivat ja laatu nousi. Pidän nykyisin enemmän hameita ja leninkejä ja pukeuden sään ja mielialan mukaan. Puutarhatöihin ja ostoskeskukseen mielellään eri vaatteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käyttää revittyjä farkkuja, jotka ovat melkein kaikkien nuoremman polven tapaus?

        Niin en tiedä kuka, en minä ainakaan..

        Pirre


    • Minulla on aika paljon vaatteita, jopa kamelinkarvatakkikin, ainakin on samanlainen kuin kuvissa. Viimeksi pidin sitä mieheni hautajaisissa.
      Varpaita on leikelty neljästi, en voi pitää korkeakantaisia kenkiä.
      En käy nykyisin juuri missään joten tulee pidettyä samoja kuteita päivästä toiseen. Kotoinen olo-asu on eniten käytetty.
      Kaveri nauroi että sinulla on vaatteita joka painoon, paino tahtoo heitellä, onneksi noin 5kg, sitten puutun asiaan.

      • Minä joudun myös tekemään suursiivouksen vaatekomeroissani ja tekemään jotain poistettujen vaatteiden kanssa, luultavasti kierrätykseen tai johonkin keräykseen. Olen tehnyt nuorempana paljon heräteostoksia ja myös nyt kun aloin tilaamaan netistä niin käyttämätöntä vaaterojua kertyy , vaatteita joista en sitten tykännytkään ja joita en tarvinnut ja olin liian laiska lähettämään niitä takaisin.
        Jouduin myös luopumaan korkeakorkoisista kun oikeaan nilkkaani alkoi ilmestyä kipua joka kerta kun pidin korkeampia korkoja, lienee kulumaa. Ei haittaa, mieheni on minua reippaasti pitempi ja pyydän häntä apuun kun tarvii kurkotella jotain.


    • Anonyymi

      Sporttisia vaatteita on meikällä. Ostin just verkkokaupasta teknisiä t-paitoja, kirkkaan punainen on yksi. Nii ja miesten tuulihousut mulla on jokakeraisella kauppareissulla. Siksi miesten, kun en ole leveäpeffainen ampiaisvyötäröinen. Mitäkö viestitän... että on fillari kunnossa, kun sillä kauppaan ajan ja on puhtaat ehjät urheiluvaatteet ja kypärä ja mun on mukava polkea pyörääni ulkona eikä keittiön ovien välissä.
      Joo, nyt mä tiedän, mä viestitän muille, että tulkaa tekin pyöräilemään väljissä mukavissa urheiluvaatteissa 🚴‍♀

    • Lista koostuu melkein sataprosenttisesti ajattomista perusvaatteista, jotka varmaan löytyvät useimman naisen komerosta, mutta tietty urbaani makusuuntaus kuvastuu tästäkin vaatekaapin koostumuksesta.
      Muuten on pakko melkein sanoa että hyvin kansainvälinen ja globaali on pukeutuminen tällä hetkellä. (Minulta tosin puuttuu kamelinkarvan värinen ulsteri ja valkoinen paitakin taitaa puuttua...)
      Ja kyllä, pukeutumisellamme viestitämme, usein alitajunnassamme, ympäristöllemme suuren joukon asioita itsestämme. Jo se että sanoo että minä en ainakaan viestitä mitään, viestittää jo paljon, ainakin asenteesta oma persoona versus ulkomailma.
      Treenivaatteet ja lenkkikengät tarkoituksenmukaisessa käytössä ei viestitä mitään muuta kuinettä kantajansa on ulkoilemassa tai treenaa. Mutta jos ei poukeudu muihin kuin ulkoiluvaatteisiin, niin mitä se kertoo sinusta?


      • Anonyymi

        Annahan nyt esimerkki siitä, mitä sinä viestität vaatteillasi. Kerro joku asukokonaisuus itseltäsi ja siitä se viestintä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=qgBpfJ7VTD0
        tämä on se video jota kommentoin

        Tuohan on nuori kaunis nainen! Ei siis lainkaan sellainen johon voisit samastua. Missä siellä joen liejuisilla rannoilla tarvitset ulstereita tai korkkareita? Eikö sulla ole aina farkut.


      • Anonyymi

        Paloma01 " Mutta jos ei poukeudu muihin kuin ulkoiluvaatteisiin, niin mitä se kertoo sinusta?"

        Se kertoo, että oon mukava ja mukavuudenhaluinen. Urheiluvaatteet tuntuvat mukavilta ja niitä löytyy joka lähtöön. Iällä ei ole mitään vaikutusta siihen, että haluaa mukavat olot kropalleen. Urheiluvaatteet ovat kyllä kehittyneet sitten lapsuuden. Mukavampia ovattten ny.
        Sellaista pakkopullaa on joskus, että pitää laittaa korkkarit ja Peter Nygård- silkkinen lohenpuneinen jakkupuku - hame kellohelmainen. Tuon jakun kanssa käytän myös joustavasta villakankaasta tehtyjä suoria housuja. Hui, Peter on tuhmutellut median kertoman mukaan .(
        Uskaltaako tässä enää Peterin silkkiin pukeutuakaan. Silkissä on kiva olla. Silkki vähentää tönkköjuhlan ärsytystäni.


      • Anonyymi

        Kerro sinä, mitä se kertoo minusta, jos pukeudun ulkoiluvaatteisiin kun menen ulos ?


      • Anonyymi

        Jos ihminen pukeutuu aina ulkovaatteisiin, niin se kertoo sen, että minä olen asunnoton.
        Viinakaupan muovikassi paljastaa Alkon mannekiinit, kumisaappaat kertovat ulkona satavan ja
        minkkiturkki kesällä Bemaria ajavan naisen päällä paljastaa auton olevan kylmä ja vetoinen.

        Hankkijan lippalakki on kunnollisen ja rehellisen suomalaismiehen kiistaton tunnusmerkki.


      • """ Jo se että sanoo että minä en ainakaan viestitä mitään, viestittää jo paljon, ainakin asenteesta oma persoona versus ulkomailma."""

        Niin mitä se kertoo siitä asenteesta? Tarkenna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sinä, mitä se kertoo minusta, jos pukeudun ulkoiluvaatteisiin kun menen ulos ?

        Ulos pukeudutaan yleensä ulkovaatteisiin. Kesällä voi liikkua sisävaatteissakin.
        Viestittääkö se siitä, että on vielä järki tallella, kun ymmärtää pukeutua lämpötilan mukaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """ Jo se että sanoo että minä en ainakaan viestitä mitään, viestittää jo paljon, ainakin asenteesta oma persoona versus ulkomailma."""

        Niin mitä se kertoo siitä asenteesta? Tarkenna.

        Minäkin odotan vastausta tuohon.


    • Anonyymi

      Varmaan tuo koko ritirimssu löytyy kaapista, tursuaa sellaisia vaatteita, joita en paljonkaan käytä. Kun töissä käytti joka päivä ns. vierailuasun tyyppistä siistiä lookia, niin nyt eläkkeellä niitä asuja tarvitsee vain jos jonnekkin tilaisuuteen menee. Muuten on alasti, yöpaidassa, lenkkivaatteissa tai puutarha-marjanpoiminta-asussa. Ihan on muttunut pukeutuminen. En vaan saa heitettyä pois. Kun jaksaisi kirpputorin järjestää.
      Jos muotiin tulee joku josta oikein tykkään, ostan. Mutta harvoin niitä on, yleensä outoja retaleita.

    • Anonyymi

      Selvishän tuokin. Ihmiset on aina menossa treenaamaan, kun niillä on lenkkarit.
      Nuorilla (miehillä varsinkin) on useimmiten jonkinlaiset lenkkarit.
      Kovia treenaamaan.
      Poislukien bisnesmiehet.

      Telkkarissa meteorologeilla ja toimittajillakin (esim. MTV3 Viiden jälkeen)
      on usein lenkkarit, joten ne on tulleet suoraan treenaamasta töihin ja menevät
      taas töitten jälkeen suoraan treenaamaan.

    • Anonyymi

      Piti oikein kopsata aloitus kun vilkaisin läpi vastauksia ja jäin ihmettelemään mitä siinä aloituksessa oikein olikaan. Monet vastaukset taisi mennä ihan ohi maalin, vai? Siis piruuttani vastaan jokaiseen:

      1. Valkoinen paita. - ei taida olla enää, vein kirpparille
      2 trenssi - huomasin etten omista sellaiseksi kutsuttavaa enää
      3.pikkumusta - erilaisia musta-versioita on yllin kyllin, joka lähtöön
      4. farkut - on joo, monetkin
      5. avokkaat - vaikka kuinka monet, mutta jalkaan mukavia ei kai yhtään
      6. kamelikarvatakki - en ole omistanut koskaan , mutta minkkiturkki on
      7. pitkät nahkasaappaat - kirpparille vien vanhat ja ostan uudet
      8. avokkaat - kysyt uudestaan, kuinka monet pitää olla?
      9 metallinen rannekello - appiukolta peritty on, oikea kultakello muuten
      10 klassinen, nahkainen käsilaukku - niitä löytyy tusina
      11.aidot kulta-tai hopeakorvikset ja ketjut, ranneketjut - paljon on erilaisia
      12.hihnasandaalit - melko mukavat yhdet on, ei mitkään sandaletit ole ne
      13. musta bleiseri - montakin
      14. mustat suorat housut - vähän modernimpia versioita monetkin
      15 klassinen housupuku - taitaa yksi olla, mutta vissiin virunut kaapissa

      Pukeutumisen epäammattilainen
      Mrs.W

      • Anonyymi

        Kuulostaa ihan korppikselta, eturivin eetlalta.


      • Anonyymi

        Minun piti katsoa uudelleen mikä oli jäänyt pois, kun avokkaat tuli kahteen kertaan. Se oli laadukas neule.
        En ole ammattilainen minäkään, mutta mielestäni aivan käyttökelpoinen perusmallisto aikuiselle naiselle.
        Kymmenen viidestätoista varmaan löytyy vaatekaapistani, mutta koska olen ent. hippi, nykyinen "Boho", niin kesällä pidän paljon leninkejä ja rimpsumekkoja. printtejä ja sandaaleja.
        Mitä haluan viestittää: että pukeuden tilanteen mukaan. En lähde puolukkametsään ykkösvaatteissa enkä kaupungille puolukkametsävaatteissa. Laitan mielelläni päälle jotain joka sopii minulle ja ei herätä liikaa huomiota. Haluan viestittää että olen tilannetajuinen ja otan muut ihmiset huomioon myös pukeutumisellani.

        Mitä muut ihmiset haluavat viestittää pukeutumisellaan he kaiketi tietävät itse. Paremmin kuin minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun piti katsoa uudelleen mikä oli jäänyt pois, kun avokkaat tuli kahteen kertaan. Se oli laadukas neule.
        En ole ammattilainen minäkään, mutta mielestäni aivan käyttökelpoinen perusmallisto aikuiselle naiselle.
        Kymmenen viidestätoista varmaan löytyy vaatekaapistani, mutta koska olen ent. hippi, nykyinen "Boho", niin kesällä pidän paljon leninkejä ja rimpsumekkoja. printtejä ja sandaaleja.
        Mitä haluan viestittää: että pukeuden tilanteen mukaan. En lähde puolukkametsään ykkösvaatteissa enkä kaupungille puolukkametsävaatteissa. Laitan mielelläni päälle jotain joka sopii minulle ja ei herätä liikaa huomiota. Haluan viestittää että olen tilannetajuinen ja otan muut ihmiset huomioon myös pukeutumisellani.

        Mitä muut ihmiset haluavat viestittää pukeutumisellaan he kaiketi tietävät itse. Paremmin kuin minä.

        Allekirjoittaa,
        Paloma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa ihan korppikselta, eturivin eetlalta.

        Älä herravarjele sotke minua Korppikseen! Olen ihan tavallinen "takarivin-tiina" vaan. Enkä vissin varmasti yritä elvistellä, totta joka sana :).

        Ei ole tapanani kirjoittaa liirumlaarumia, mutta savokarjalaista piilohuumoria vastauksessani kyllä on. Jos jokin kohta luettelossa kovasti harmittaa, niin kysy, selvitän taustat.

        Terkut Palomalle!

        Ai niin, "laadukas neuleeni" on jäänyt liian suureksi. Oli alun perinkin liian reilukokoinen mutta 50% alennettua ihanuutta en voinut silloin 90-luvulla vastustaa. Voisin sen kaverille lahjoittaa...

        Mrs.W


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä herravarjele sotke minua Korppikseen! Olen ihan tavallinen "takarivin-tiina" vaan. Enkä vissin varmasti yritä elvistellä, totta joka sana :).

        Ei ole tapanani kirjoittaa liirumlaarumia, mutta savokarjalaista piilohuumoria vastauksessani kyllä on. Jos jokin kohta luettelossa kovasti harmittaa, niin kysy, selvitän taustat.

        Terkut Palomalle!

        Ai niin, "laadukas neuleeni" on jäänyt liian suureksi. Oli alun perinkin liian reilukokoinen mutta 50% alennettua ihanuutta en voinut silloin 90-luvulla vastustaa. Voisin sen kaverille lahjoittaa...

        Mrs.W

        Korppiksen kulahtaneet legginnsit ja t-paidat ei ole eturiviin kelpaavua, ei edes markettiin.


    • Näyttää jääneen epäselväksi mitä pukeutumisella viestitetään.

      yksinkertainen esimerkki.

      Kun menen kangasmaski kasvoilla ruokakauppaan viestitän toisille, älkää tulko lähelleni.

      • Anonyymi

        Jokainen tietänee itse miksi haluaa laittaa päälleenjuuri ne vaatteet siihen tilaisuuteen. Sitä se viestittäminen on, mutta ulkopuolisen on vaikea mennä arvuuttelemaan ellei tunne toista todella hyvin.
        Esimerkiksi: siskoni haluaa pukeutua siististi. Se kuuluu hänen imagoonsa ja tavallaan ammattiinsa (ennen eläköitymistä). Äitini piti myös farkuista mutta inhosi suuria kaula-aukkoja, ei kuulemma sopinut vanhenevalle naiselle. Hänen esteettinen silmänsä näki ne rumina ja mitä muutkin ajattelisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tietänee itse miksi haluaa laittaa päälleenjuuri ne vaatteet siihen tilaisuuteen. Sitä se viestittäminen on, mutta ulkopuolisen on vaikea mennä arvuuttelemaan ellei tunne toista todella hyvin.
        Esimerkiksi: siskoni haluaa pukeutua siististi. Se kuuluu hänen imagoonsa ja tavallaan ammattiinsa (ennen eläköitymistä). Äitini piti myös farkuista mutta inhosi suuria kaula-aukkoja, ei kuulemma sopinut vanhenevalle naiselle. Hänen esteettinen silmänsä näki ne rumina ja mitä muutkin ajattelisivat.

        Olin unohtanut kirjautua.
        Paloma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tietänee itse miksi haluaa laittaa päälleenjuuri ne vaatteet siihen tilaisuuteen. Sitä se viestittäminen on, mutta ulkopuolisen on vaikea mennä arvuuttelemaan ellei tunne toista todella hyvin.
        Esimerkiksi: siskoni haluaa pukeutua siististi. Se kuuluu hänen imagoonsa ja tavallaan ammattiinsa (ennen eläköitymistä). Äitini piti myös farkuista mutta inhosi suuria kaula-aukkoja, ei kuulemma sopinut vanhenevalle naiselle. Hänen esteettinen silmänsä näki ne rumina ja mitä muutkin ajattelisivat.

        Äitisi tuskin farkkuja piti, nehän tuli vasta meidän nuoruudessa. Silloin äitimme pukeutuivat leninkeihin ja jakkupukuigin, korkeintaan oli hiihtohousut. Taitaa muistisi taas pettää, kuten äitisi kosijoista ja leskeyden ajasta. Mitä mahdat viestittää äitisi valefarkuilla ?
        Sinullekko siisti pukeutuminen kuuluu tiettyihin ammateihin, kuten siskollasi? Eikö tarhatädin tarvinnut olla siisti? Johan se oli lapsille vaarallista epäsiistin hoitajan hoteissa.
        Meillä oli lapsena köyhää, mutta aina pidettiin huolta, että oli puhtaat ja siistit vaatteet ja olemus. Siihen pystyi köyhäkin, se on toisten kunnioittamista ja itsekunnioitusta. Sellaista sanomaa vaatteeni ovat aina viestineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin unohtanut kirjautua.
        Paloma

        Sitä näyttää olevan liikenteessä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äitisi tuskin farkkuja piti, nehän tuli vasta meidän nuoruudessa. Silloin äitimme pukeutuivat leninkeihin ja jakkupukuigin, korkeintaan oli hiihtohousut. Taitaa muistisi taas pettää, kuten äitisi kosijoista ja leskeyden ajasta. Mitä mahdat viestittää äitisi valefarkuilla ?
        Sinullekko siisti pukeutuminen kuuluu tiettyihin ammateihin, kuten siskollasi? Eikö tarhatädin tarvinnut olla siisti? Johan se oli lapsille vaarallista epäsiistin hoitajan hoteissa.
        Meillä oli lapsena köyhää, mutta aina pidettiin huolta, että oli puhtaat ja siistit vaatteet ja olemus. Siihen pystyi köyhäkin, se on toisten kunnioittamista ja itsekunnioitusta. Sellaista sanomaa vaatteeni ovat aina viestineet.

        Äitini pukeutui usein farkkuihin eläkeiässä. Hän koki ne mukaviksi ja käytännöllisiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olin unohtanut kirjautua.
        Paloma

        Miten joillakin rekatuilla pystyy lähtemään viesti noin vain ilman kirjautumista, ellei ruksaa sitä, että haluaa olla anonyymi?

        Ainakin minulle tulee ilmoitus, jos kirjautuminen on ehtinyt mennä pois ja yritän lähettää: Tämä toiminto on vain kirjautuneille. Kirjaudu ...


    • Anonyymi

      Mä jätin toistaseks kirjautuneena netissä esiintymisen, kun hakkeri tuhosi kaikki "siniset" nimimerkkini.

      Munsta sanottih rariossa väärin kun addiktoituneesta henkilöstä sonottih, että se merkitsöö sairautta.
      Mä selasisin kaapelikanavan lähetyksiä.Siä tuli suorana kovien jätkien tennistä.
      Piti ihan kassoa mikä tuo pitkä venäläistyyppiin honkankolistaja oikke on.
      Saksan kansalainen, venäjällä syntynyt ammattilainen. Pituus 198 sm. Hoikka, huippujätkä. Itävallan Thiem on tosi tosi pulassa.
      - vanha jätkä täsä itekii-

    • Ehkä se tarvitsee hiukan harjaantumista, että osaa lukea toisten vaatteista viestejä.

      Luulen päässeeni jo hyvään alkuun siinä tänään.
      Tuossa pihallani juttelin kahden minulle ostoksia tuovan kanssa. Sanoivat olleensa käymässä Bullandössa.
      Tutkin heidän vaatteitaan, kuulostelin niitä ja vastaanotin niiltä viestejä. Toisella oli kauhtunut T-paita ja farkut suurilla polvipusseilla venyneet ja mustat kengänronttoset, jotka olivat nähneet parempiakin päiviä. Toisella leninki ja musta kofta, jonka hihat oli kääritty kyynärpäihin asti ja mustat kiiltävät aika uuden näköiset kengät.

      Heti tiesin kysyä, että kävittekö siis syömässä. Mitä hyvää söitte? Oxfilettä?
      Ihmettelivät, että mistä minä pystyin tietämään.
      No en sentään uskaltanut sanoa, että vaatteenne sen viestittelivät minulle. Hullun leiman kun pystyy saamaan vähemmälläkin. Olisivat varmaan alkaneet haistelemaan vaatteitaan tai todenneet, että nyt on mummo ollut liian kauan yksin ...

    • Anonyymi

      Vaatteita on paljon, mutta tuntuu välillä, että mitä laittaisi päällensä, kun on niin paljon kaikkea. Samoja yhdistelmiä tulee pidettyä paljon.

      Vaateinnostus juontaa juurensa lapsuuteen ja osin varhaisnuoruuteen, kun ei ollut juuri mitään siistiä vaatetta päälle panna.

      Nyt on kaikkea vaikka kuinka, ja maku on parantunut vuosien mittaan.

      Rakastan vaatteita näin vanhalla iällä. Ostan paljon kirppareilta hyviä ja laadukkaita vaatteita, vaan nyt korona -aikaan en enää juuri käy kirppareilla. Ei ole tarvis, aina löytyy kivaa päällepantavaa ja haluan olla siisti ja ikäni mukaan hyvin pukeutunut, vanhalla määritteellä sanoen nuorekkaasti pukeutunut.

      • Anonyymi

        On niin paljon vaatteita ettei tiedä mitä päällensä panisi.
        Nyt on kaikkea vaikka kuinka.
        Maku on parantunut vuosien mittaan.
        Vain itserakkautesi ylittää vaatimattomuutesi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niin paljon vaatteita ettei tiedä mitä päällensä panisi.
        Nyt on kaikkea vaikka kuinka.
        Maku on parantunut vuosien mittaan.
        Vain itserakkautesi ylittää vaatimattomuutesi ?

        Ano 07:54
        Kerroin vain oman tilanteeni tähän vaateasiaan. En ole todellakaan itserakas tyyppi. Kerroin vain, kuinka asiat ovat muuttuneet vuosien varrella. Kaipa jokaisella vähän maku paranee iän ja kokemusten myötä, jos vähänkin välittää, miltä haluaa näyttää tuolla ulkomaailmassa?

        Oletko jotenkin katkera ihminen?


    • En tiedä vaikuttaako ikä pukeitumiseen muilta osin kuin siltä, että kroppa on muuttunut. Painoa ei ole sanottavammin tullut lisää, mutta hoikka vyötärö on muisto vain. Sitähän ei nyt tietysti enää pukeutumisessa korostetakaan.
      Kuten monella, minullakin vaatteita on aivan liikaa ja silti tuntuu, ettei aina tahdo löytää päällepantavaa..))
      En suuremmin vaivaa päätäni tuolla viestimerkityksellä ja tiedostamatontahan se vaatteilla viestiminen usein onkin, kuten Paloma kirjoitti.
      Värien kanssa näyttäisin kyllä olevan tarkka. Kestovärini on kautta akojen ollut punainen eri sävyissään, sininen myös.
      Vanhemmiten kirkkaat värit ovat muuttuneet murretuiksi ja uutta yrittäjääkin on tullut mukaan: okra, persikka, kellertävän sävyt. Edelleenkään en osaa pukeutua vihreään tai ruskeaan niin luontevilta kuin ne luontoihmiselle tuntuisivatkin.

      Sisko käytti paljon valkoista ja olen aika harmissani siitä, että hän teki minulle valkoisia neuleita, mitkä sitten jäivät käyttämättä. Musta ja valkoinen ovat minulle aika vieraita, en osasi niihin pukeutua. En taida olla kovin mustavalkoinen tyyppi..))

    • Anonyymi

      Tämäkö on nyt laadukas aloitus tälle ikäryhmälle?

      Mitä tämä kertookaan aloittajasta, joka niin usein arvostelee muiden aloituksia?

      • Anonyymi

        Muistelen aloittajan kertoneen käyttävänsä "buutseja", mikro-farkkusortseja ja bahamahattua. Olisikos ollut kuvakin. Kertonee siis ajattomasta aloittajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelen aloittajan kertoneen käyttävänsä "buutseja", mikro-farkkusortseja ja bahamahattua. Olisikos ollut kuvakin. Kertonee siis ajattomasta aloittajasta.

        Ai nuo kaikki samaan aikaanko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai nuo kaikki samaan aikaanko?

        Kyllä vain. Ei olis uskonut yli 70 v, tyylillisesti siis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain. Ei olis uskonut yli 70 v, tyylillisesti siis.

        Farkkushortseja, valkoista kesähattua ja sandaaleja.
        Tarkistin asian.
        Kaksi vuotta sitten.


      • :)
        Sitä että aloittaja on kiinnostunut vaatteista ja siitä mitä ne viestittävät.
        Minä teen itse aloituksia aiheista jotka kiinnostavat minua; harvoin puutun aloituksiin jotka eivät kiinnosta ja varsinkaan jos en tiedä aiheesta mitään.


      • Anonyymi

        Se kertoo aloittajasta yhden asian:
        Vaikka kuinka hehkuttelisi kirjoittamistaan kirjoista ja samaistuu oikeisiin kirjailijoihin, niin kirjoitusvirheitä on luvattoman paljon.
        Luulisi ihmisen hiukan panostavan ulosantiin, jos kirjojakin vääntää.


    • Anonyymi

      Vaatteista sanon vaan sen, että en tajua ihmisiä, jotka "hilloaa" vaatteita kaapissa vuodesta toiseen.

      Itse käyn vaatekaapit läpi kahden vuoden välein ja jos siellä on vaatteita, joita en ole käyttänyt kahteen vuoteen, niin ne lähtee kierrätykseen.

      Nyt vedän lenkkivaattee päälleni ja painun pitkälle lenkille. Pienehkö reppu selkään, kera vesipullon ja kotiin päin tullessa poikkean myös ruokakaupassa. (kyllä palstan turhamaiset tädit nyt kauhistelee)

    • Aloituksen vaateluettelosta minulta puuttuu ainakin kamelinkarvaulsteri, villakankainen musta hiukan alle polven ulottuva perustakki korvaa sen hyvin. Yhtenäistä klassista housupukuakaan en ole katsonut koskaan tarpeellisksi hankkia, olen aina ollut enemmänkin mekko- ja hameihminen. Bleiserikään ei ole minulle tyypillinen vaate, käytän mieluummin neuleita, mekkojen ja hameiden kanssa siroja neuletakkeja ja jakkuja. En ole ikääntyessä alkanut suosia mitään erityistä ladylike-tyyliä, olen aina ollut varsin hillitty pukeutuja, pysynyt kolmisenkymmentä vuotta samoissa painolukemissa, joten käytän vielä hyvinkin vanhoja vaatehankintoja. Varsinaista mieliväriä ei ole, mutta en pidä kirkkaista sinisestä, vihreästä, keltaisesta enkä lilasta. Murrettuina ne ovat kyllä edustettuina. Kesällä on paljon pastellivärejä, kuten vaaleansinistä ja vanhaa rosaa, tummanasini-valkoinen on myös raikas yhdistelmä. Ruskeasta en ole löytänyt mieleisiä sävyjä, vain vaaleaa hiekanväriä on varsinkin kesähousuina. Valkeita paitapuseroita on muutamia, muitakin värejä , etenkin neuleitten alla pukevia. Pidän silittämisetäkin :). Korut olen saanut lahjaksi, niillä on tunnearvoa ja niillä saa mukavasti juhlatunnelman itselleen. En osaa olla ilman pieniä korviksia arkenakaan, ja kaulassa on lähes aina muistorikas pieni kultasydän, ketjua on pitänyt uusia. Kelloa en osaa enää pitää, katson ajan kännykästä, eikä yleensä ole kiire minnekään. Rannekorut saavat olla aika runsaitakin, minusta niiden kilinä tuntuu hauskalta . Minulla on monta "ystäväranneketta", lastenlasten nauhoista ja helmistä punomia, samanlaiset kuin itsellään. On isoista puupompuloista erivärisiä kesämekkojen väreihin sopivia. Usein on ranteessa pienistä helmistä intiaanikäsityön tapaan punottu ranneke, yhden lapsenlapsen taidokkaasti tekemä.

      Tietysti eläkeläisenä käytän paljon vapaa-ajan tamineita ja rentoja kotimekkoja. Urheiluliikkeiden alennusmyyntejä käytän hyväksi ja saa olla kivoja värejäkin. Ulkoiluun saa mukavaa potkua ja hyvää hikoilematonta oloa laadukkaista ajanmukaisista varusteista, varsinkin jalkineiden pitää olla priimaa. Farkut on mukavat, erilaisilla paidoilla ja neuleilla saa moneen paikkaan sopivan asun.

      "Vaatteet on mun aatteet" ei sovellu minuun. Tavallisen eläkeläisen viesti saattaa välittyä, melko naisellinen ajaton kuva. Kaipa olen katu-uskottavakin. En erotu varmaankaan suuntaan tai toiseen katukuvassa , ulkomaillakaan tuskin alleviivaavan turistilta näytän asuni puolesta.

    • En minäkään tehnyt listaa tuossa aloituksessani omasta vaatekomerostani tai miten pitäisi pukeutua; mielenkintoni heräsi listan ajattomuudesta ja globaalisuudesta. (Blogaaja ja somevaikuttaja on meksikolainen) Elikkä samat vaatteet ja sama tyyli Helsingistä Bangkokiin, Buenos Airesista Bostoniin. (Nämä 15 vaatetta löytyvät jokaisen modernin, tyylikkään naisen vaatekomerosta).
      Ikä, maantieteellinen sijainti, pukeutumiskulttuuri, varallisuus, koulutus ja työ, maaseutu tai kaupunkiasuminen, pituus, paino, harrastukset, elämäntyyli, esteettinen silmä ja kiinnostus vaatteisiin ovat vain joitakin niistä variaatioista jotka vaikuttavat vaatevalintaan. Vaatemaku myös muuttuu ajan mukan. Aina se kuitenkin viestii (tai viestittää) jostain. Tämä viestiminen on yleensä tiedostettua viestittämistä murrosikäisenä, nuorena aikuisena ja siitä sitten vakiintuu se oma tyyli, jossa viestittäminen siirtyy alitajuntaan
      ("Olen muiden mielipiteistä piittaamaton, vahva, itsenäinen ihminen . Minulle on samantekevää mitä muut ajattelevat" . Kääntöpuoli on sosiaalisesti heikosti yhteisöön sopeutuva)
      ("Käytän mielelläni laatuvaatteita ja kalliita, tasokkaita brändejä". Kääntöpuoli on itsekeskeinen, materialistinen ja vaativa persoona.)
      ***
      En ole oikeastaan puuttunut omaan vaatemakuuni kuin aivan pintapuolisesti kaikesta piikittelystä huolimatta. Moderni boheemi on minun lempiasuni, pidän joustofarkuista, hameista ja neuleista, nahkasaappaista ja sandaaleista, neuletakeista ja neuleleningeistä , huppareista ja vartaloa myötäilevistä topeista, hatuista, villasukista ja kesäisin shortseista ja kukkamekoista. Elämä maalaiskylässä, joenvarressa, kesällä puutarhatöissä, talvella kirjoittamassa ei vaadi tyylikästä, modernia garderoobia. Mutta perusvaatteet, jotka ovat ajattomat, on hyvä olla tallessa.

      • Anonyymi


      • Anonyymi

        Kiva, kun laitoit tuon kuvan. En muistanut ihan väärin.
        Oikein hyvä minusta ja sopii sinulle tuo "luukki".


    • Anonyymi

      "Nämä 15 vaatetta löytyvät jokaisen modernin, tyylikkään naisen vaatekomerosta."

      Heheee, jopas on pinnallista ajattelua.

      Missähän tämänkin palstan naiset noita käyttäisi, kun täällä on näitä päivän menoja lueskellut, niin näyttää siltä, että se ruokakaupassa käynti on viikon kohokohta.








      2"

      • Anonyymi

        "Missähän tämänkin palstan naiset noita käyttäisi, kun täällä on näitä päivän menoja lueskellut, niin näyttää siltä, että se ruokakaupassa käynti on viikon kohokohta."

        ?

        Missä sinä itse käytät tavallisia arkivaatteita, sellaisiahan tuossa listassa pääosin on? Tai oikeastaan, mitä ihmettä sinulla on päälläsi kotona ja kauppareissuilla ellei ainakin jotain noista?

        Omissa vaatekaapeissani on kaikkia listassa mainittuja useampikin kappale ja kaikkia käytän tavallisessa arjessani. Joitakin hyvin harvoin, toisia vähän useammin, mutta kaikkia kuitenkin käytän. Esimerkiksi "kamelinkarvaulsteri" on oikeasti mukava päällä ja joissakin olosuhteissa mielestäni paras vaihtoehto. Lämmin, mutta ei ollenkaan hiostava, aika kevytkin oikeastaan ja ei sähköisty ynnä muita hyviä puolia. Yhden (laadukkain) olen perinyt äidiltäni ja yhden malliltaan vähän 'rennomman' olen itse ostanut ja sitten on vielä 'kamenlinkarva' duffeli. Sama trenssien (yksi on peritty ja varmaan kelpaa aikanaan vielä joko miniälle tai lapsenlapsille) kanssa, vaikka ei kovin usein tule käytettyä niin joskus niitä kuitenkin tarvitsee.

        Jos vaatekaapissa on nuo 15 listassa mainittua niin sehän kertoo järkevästä ajattelusta, mitään pinnallista en tuossa näe. Sitäpaitsi, mitä vikaa on pinnallisuudessa, ei mitään.

        Bessie


    • Anonyymi

      Kääntäisin mielelläni tässä pukeutumisasiassa yhden lehden eteenpäin ja tekisin uuden kysymyksen:
      - Mikä Suomessa suosittu vaate joutaisi tyylihistorian romukoppaan?

      Saan varmasti vihanaisia tai ainakin toisin ajattelevia kirjoittamaan eriävät mielipiteensä kun kerron omani. Se on Farkkutakki!

      Kenen päällä se mielestäsi on hyvän näköinen? Itselläsi?

      Mielestäni farkkutakkityyppinen vaate ei sovi kuin amerikkalaislle lehmipaimenille :D jos heillekään. Mutta kaikki suomalaiset tantatkin luulee olevansa nuorekkaita kun tunkevat (yleensä liian pienen) farkkutakin jakuksi, olipa heillä sitten kesäinen kukkamekko tahi legginsit muuten yllään. Jopa nykyisen hallituksen paksu ministeri... huhhuh!

      Olen ostanut yhden farkkutakin elämässäni. Tyttärelleni kun hän oli noin 13-vuotias. Se muuten oli oikein kiva, sopi tytölle kuin nakutettu - farkkujen kanssa.

      Mrs.W
      PS pukeutuminen on kiinni tyylitajusta. Kantajalleen luontevan oloinen vaate/asu on aina asiallinen ja hyvä, vaikka ei 'hurmaava' olisikaan. Harva tarkoituksella viestittää pukeutumisellaan jotain? En minä ainakaan. Mutta on totta että asusta voi päätellä ihmisestä paljonkin... ja joskus jopa ihan mönkään :D)

      • :)
        Minulla. En tosin tällä hetkellä omista yhtään ainutta ja ne jotka olen omistanut ovat joko kierrätyksessä, lahjoitettu muille tai nettikirppiksissä myynnissä.
        Minulle mielestäni sopii hyvinleikattu farkkutakki, tai pusakka, lyhyt malli, samoin kuin muutkin lyhyet takit, mutta laittaisin sellaisen ehkä kukkamekon kanssa, ei legginsejä.
        ***
        Minun inhokkini aikuisen naisen garderoobissa on reisitaskufarkut tai shortsit, jotka joutaisivat historian romukoppaan. Eivät sovi nuorelle eikä vanhalle naiselle, ei lyhyelle, ei pitkälle, ei hoikalle ei paksulle.
        Muutenkaan en pidä jätkätyylistä naisen päällä. Yhtä vähän kuin tyllihameista parrakkaiden miesten asuna. Olen kai vanhanaikainen :)


      • Anonyymi

        Sanos muuta! Musta nahkarotsi hemoeän mekin kanssa on myös karmea,, samoin jotkut buutsit . Legginssejä ei itseään kunnioittava nainen julkisella paikalla pidä! Ne on treeniasu ja kalsareina sopivat.
        Karmeet on farkkusortsitkin vanhalla akalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanos muuta! Musta nahkarotsi hemoeän mekin kanssa on myös karmea,, samoin jotkut buutsit . Legginssejä ei itseään kunnioittava nainen julkisella paikalla pidä! Ne on treeniasu ja kalsareina sopivat.
        Karmeet on farkkusortsitkin vanhalla akalla.

        Happamia ovat pihlajanmarjat.
        Nahkarotsia en ole koskaan omistanut, mutta ei mahdottomuus, bikersmallinen nahkatakki mekon kanssa.
        Olen samaa mieltä farkkushortseista. Olemme harvat ja valitut jorka voimme vielä 72-vuotiaina laittaa ne jalkaamme ja ihmiset eivät pyörry kauhusta ympärillämme.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Happamia ovat pihlajanmarjat.
        Nahkarotsia en ole koskaan omistanut, mutta ei mahdottomuus, bikersmallinen nahkatakki mekon kanssa.
        Olen samaa mieltä farkkushortseista. Olemme harvat ja valitut jorka voimme vielä 72-vuotiaina laittaa ne jalkaamme ja ihmiset eivät pyörry kauhusta ympärillämme.

        Kuka tahansa vanha akka voi ne laittaa, jos ei ole tyylitajua eikä itsekritiikkiä. Itse ei ehkä huomaa velttoja laihoja reisiään ja rumia polviaan. Toinen mahdollisuus on kauheat selluliitit. Eri juttu mitä rannalla ja kotona käyttää.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Happamia ovat pihlajanmarjat.
        Nahkarotsia en ole koskaan omistanut, mutta ei mahdottomuus, bikersmallinen nahkatakki mekon kanssa.
        Olen samaa mieltä farkkushortseista. Olemme harvat ja valitut jorka voimme vielä 72-vuotiaina laittaa ne jalkaamme ja ihmiset eivät pyörry kauhusta ympärillämme.

        Mites noin pihlajamarjat vaatetukseen kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites noin pihlajamarjat vaatetukseen kuuluu?

        Majakka ja perävaunu kerjää kehuja, mutta vain omakehu saastuttaa palstan eikä ne oo tulleet peiliin katsoneeks.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Majakka ja perävaunu kerjää kehuja, mutta vain omakehu saastuttaa palstan eikä ne oo tulleet peiliin katsoneeks.

        Älä sekoita vahvaa itsetuntoa ja oman itsensä hyväksyntää (positiivinen käsitys omasta kropasta) itsekehuihin.
        Katson peiliin monta kertaa päivässä ja sieltä katsoo takaisin ihminen josta pidän ja jota en häpeä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Älä sekoita vahvaa itsetuntoa ja oman itsensä hyväksyntää (positiivinen käsitys omasta kropasta) itsekehuihin.
        Katson peiliin monta kertaa päivässä ja sieltä katsoo takaisin ihminen josta pidän ja jota en häpeä.

        Eihän tässä häpeästä ole kyse, vaan siitä ettei lyhyet sortsit sovi vanhan naisen katuasuksi. Ei ohkaset tikkureidet näytä hyvältä kun lahkeet pyörii isoina ympärillä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Älä sekoita vahvaa itsetuntoa ja oman itsensä hyväksyntää (positiivinen käsitys omasta kropasta) itsekehuihin.
        Katson peiliin monta kertaa päivässä ja sieltä katsoo takaisin ihminen josta pidän ja jota en häpeä.

        Turhamainen ihminen rakastaa peiliä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turhamainen ihminen rakastaa peiliä.

        Väärin meni taaskin.
        Että hyväksyy itsensä eikä pelkää katsoa peiliin ei tarkoita että ihminen on itserakas.
        ***
        Edelliselle (tai samalle anolle) en pidä farkkushortseja kaupungilla, mutta laivalla olen pitänyt. Minulla on kiinteät reidet, ei roiku eikä ole selluliittejä.


      • Anonyymi

        "Mielestäni farkkutakkityyppinen vaate ei sovi kuin amerikkalaislle lehmipaimenille :D jos heillekään. Mutta kaikki suomalaiset tantatkin luulee olevansa nuorekkaita kun tunkevat (yleensä liian pienen) farkkutakin jakuksi, olipa heillä sitten kesäinen kukkamekko tahi legginsit muuten yllään. Jopa nykyisen hallituksen paksu ministeri... huhhuh!"

        Mistä sinä tiedät, että "suomalaiset tantat" luulevat olevansa nuorekkaita pukeutuessaan farkkutakkiin? Muitakin vaihtoehtoja takiksi kevyiden kesäasujen tietenkin on, mutta kyllä farkkutakki on oikein hyvä vaihtoehto sekin. Jos ja kun itse puen päälleni tai otan viilenevän illan varalta mukaani jonkun pitkähihaisen, niin teen valintani käytännöllisyys ja tyyli edellä, mikään "nuorekkuus" ei käy mielessänikään kuten ei yleensäkään laittautuessani.
        Koska en yleensä käytä laukkuja niin tarvitsen luotettavat (suljettavat) taskut, farkkutakkien rintataskut useimmiten ovat sellaiset ja uusissa ne ovat lähes poikkeuksetta myös riittävän isot nykyisille puhelimille.
        Juuri kesäisen kukkamekon kanssa farkkutakki on minun mielestäni melkeinpä parhaasta päästä vaihtoehto, sen kanssa ei ole ylipukeutunut (ja harvemmin alipukeutunutkaan), se ei (minun mielestäni) koskaan näytä mauttomalta tai peräti omituiselta, helppo ja varma valinta 'tavalliseen' menoon.

        Bessie


      • Anonyymi

        Minulla on kolme lyhyttä (ei liian lyhyttä) farkkutakkia, beige, punainen ja tumma farkunsininen. Ihania kesällä viileämmillä ilmoilla, valkoiset tai beiget farkut ovat kumminkin alaosana. Itse inhoan noita legginsiä vai mitä lienevätkin, mustat pitkät alushousut. Niitä en ole koskaan omistanut, eikä aikomuskaan omistaa, ällöttävät.
        Eikä ne minulle kävisikään, pitkät, hoikat jalat näyttäisivät hassuilta. Samoin vajaamittaiset housunlahkeet, etenkin leveät, lyhyillä ihmisillä ovat aika hassunnäköisiä.
        En paljon katsele muitten vaatteita, mutta nuo pistävät joskus väkisin silmään.


    • Minua on kiedottu Reisin, Säärin monta monituista kertaa.
      Joten minä tiedän mitä kirjoitan ja mitä minä arvostan.
      Haltiaa uhmaten sanon että mieli-hyvin hyväksyisin Palomankin Reidet.
      Mutta ei hän varmaan enää...? :)
      Ihan sille oikeesti.

      H.

      • Anonyymi

        Mene ja iske se mimmimummi:
        Sillähän on aina ne kommentit täynnä g-pisteitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene ja iske se mimmimummi:
        Sillähän on aina ne kommentit täynnä g-pisteitä!

        Vanha mies ei jaksa muuta kuin huulta heittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanha mies ei jaksa muuta kuin huulta heittää.

        "Anonyymi"

        Oikeassa olet.
        Kaikella on paikkansa, kaikella on aikansa.
        Koita sinäkin hyväksyä se.

        H.


      • Anonyymi

        Siellähän olisit pää puristuksissa vankkojen reisien välissä:
        No! Näkyykö sitä Ferrantea, häh?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siellähän olisit pää puristuksissa vankkojen reisien välissä:
        No! Näkyykö sitä Ferrantea, häh?

        "Anonyymi"

        Mistä minä sen tietäisin.
        Kysy Haltialta.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Mistä minä sen tietäisin.
        Kysy Haltialta.

        H.

        Innolla otat osaa naisten vaatealoitukseen 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Innolla otat osaa naisten vaatealoitukseen 🤔

        No, naiset yleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Innolla otat osaa naisten vaatealoitukseen 🤔

        Kannatti paloman esitellä reitensä kuvassa. Ja varsinkin kehua , koska kaikkia ei kuva vakuuttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatti paloman esitellä reitensä kuvassa. Ja varsinkin kehua , koska kaikkia ei kuva vakuuttanut.

        Hän testaa ekkana paloman reisikulman ja sit mimmimummi g-pisteen herkkyyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän testaa ekkana paloman reisikulman ja sit mimmimummi g-pisteen herkkyyden.

        Onko tuo nyt sitä nettiseksiä🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo nyt sitä nettiseksiä🤪

        Sitä ihtiäänhän se on 😆


    • Tuli vain mieleen kun luin tätä mummojen (?) äänekästä paheksuntaa kun kuvassa näkyi pien osa vanhemman naisen reittä että mitäs tulisi mieleen kun esim. Floridassa paljon vanhemmat ja kurttuisemmat naisihmiset kuin minä (papat myös) kulkevat täysin häpeämättä kaupoilla ja kaduilla "esittelemässä" kurttujaan ja selluliittejään, ahavoitunutta rusinaihoaan ja auringopaahtamia kaula-aukkojaan.

      Voi voi teitä ja teidän murheitanne :)

      • Anonyymi

        Kyllä se on sinun oma murheesi.
        Eikä siinä hymiöt auta.


      • Anonyymi

        Kukaan ei paheksu vaan nauraa tikkureisiään esittelevälle.


      • Oli se kummallinen asu tosiaankin, että on sortsit ja sitten kaulaan asti kiinni napitettu pitkähihainen musta takki ja hassu lierihattu. Ja se iänikuinen nitrolaukku ...
        Harvemmin näkyy niin "floridalaista" pukeutumista meilläpäin.

        Näkyy täälläkin kesäisin paljonkin sekä nuorta että vanhaa shortseissaan, jopa ostoksillakin. Mutta sitten on kyllä kesäisen kevyempi yläosakin asussa.
        Mutta onhan meitä niin monenmoista liikkujaa, jopa vanhaa elähtänyttä hippiäkin liikenteessä.


      • Anonyymi

        On sitä Floridassa oltu, mutta niin naivi en ole, että siellä ihmisiä tuollain katselisin ja vielä painaisi ne mieleen heidän ulkoisen olemuksensa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sitä Floridassa oltu, mutta niin naivi en ole, että siellä ihmisiä tuollain katselisin ja vielä painaisi ne mieleen heidän ulkoisen olemuksensa.

        Ainut, mikä minulla kiinnitti huomiota floridalaisten pukeutumisessa oli se, että heti auringon laskettua ihmisille ilmestyi päälleen pitkälahkeista ja jumpperia vaikka minun mielestäni siellä lämpötila oli hellelukemissa yölläkin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Oli se kummallinen asu tosiaankin, että on sortsit ja sitten kaulaan asti kiinni napitettu pitkähihainen musta takki ja hassu lierihattu. Ja se iänikuinen nitrolaukku ...
        Harvemmin näkyy niin "floridalaista" pukeutumista meilläpäin.

        Näkyy täälläkin kesäisin paljonkin sekä nuorta että vanhaa shortseissaan, jopa ostoksillakin. Mutta sitten on kyllä kesäisen kevyempi yläosakin asussa.
        Mutta onhan meitä niin monenmoista liikkujaa, jopa vanhaa elähtänyttä hippiäkin liikenteessä.

        ja kännykkä


      • Anonyymi kirjoitti:

        ja kännykkä

        Kännykkä kädessään, mistä peilata itseään ja ottaa selfieitä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kännykkä kädessään, mistä peilata itseään ja ottaa selfieitä.

        Kännykällä kuva joka suupalasta, sitten kiireen vilkkaa brunssin selostus ja kenties kuva suomi24:lle. Reittä vilautetaan sen verran, että mies-palstalaiset/palstalainen pysyy linjoilla.Himmeässä kuvassa kun ei kurttuiho ja tikkulaiha reisi lihaksia vailla ei erotu.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ainut, mikä minulla kiinnitti huomiota floridalaisten pukeutumisessa oli se, että heti auringon laskettua ihmisille ilmestyi päälleen pitkälahkeista ja jumpperia vaikka minun mielestäni siellä lämpötila oli hellelukemissa yölläkin.

        Suojautuvat hyttysiltä ja syytä onkin.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suojautuvat hyttysiltä ja syytä onkin.

        Bessie

        En minä siellä hyttysiä tavannut vaikka kuljin paljain kintuin ja hihattomassa.
        Eikö villajumpperi ole kuitenkin liioiteltua hätävarjelua hyttysten varalta.

        Ne olivat vain paikalliset, jotka siinä tapauksessa pelkäsivät hyttysiä, sillä turistit kulkivat keveimmissä vaatteissa iltaisinkin.


    • Hytttyset lisääntyvät kun on kuumaa ja kosteata, siis kesällä ja syksyllä, mutta ei niitä aina ole. Talvi on parasta aikaa turistille Floridassa, alkukevät myös. Tammikuussa käyvät vain skandinaavit (ja suomalaiset) rannalla. Paikalliset pukeutuvat villapaitoihin ja kevyisiin toppatakkeihin. Sähkölämmittimet hurahtavat päälle jos lämpötila laskee 20 celciuksen tienoille. Turistit kulkevat edelleen shortseissa ja aurinkotopeissa ja uivat meressä.

      • Anonyymi

        Ploma
        celSius
        från Uppsala ursprungligen


      • Se oli loppukesää, kun olin lasteni kanssa siellä, kaksi viikkoa just ennen koulujen alkamista.


      • Lisään vielä tähän sen verran että mielestäni hyttysiä oli enemmän silloin kuuskytluvun lopussa kun olin Floridassa melkein vuoden, kuin silloin kun asuin siellä 82-87 tai viimeisten visiittien aikaan. Olikohan suota ojitettu ja kuivatettu ja tehty golfbaanoiksi kauenmmas sisämaahan tai jotain ympäristömyrkkyjä käytetty enemmän? Ei tule mieleen.


    • Hauskaa, kun Tellukka puhuu vielä villajumpperista. "Marilyn, Marilyn, milloin riisut jumpperin..." Jumpperista tulee mieleen vartalonmyötäinen neule, vyötärömittainen, hihat kyynärtaipeen alapuolelle, hyvin naisellinen vaatekappale. Entäs pulloveri ja slipoveri - oliko pulloverissä hihat, slipari on ainakin neuleliivi, jonka alle puettiin paitapusero tai poolopaita. Jos yläosa oli niukkalinjainen, hame oli leveämpi, ehkä pliseerattu, kun taas väljemmän neuleen kanssa sopi kapea ns. kynähame tai hyvinistuvat kapealahkeiset pitkikset. Eräänlaista tasapainon tavoittelua kai.

      Äidillä ja isälläkin oli berberi kevyenä päällystakkina, meidän nuoruudessa alettiin puhua poplarista, johon vaihdettiin vappuna , satoi lunta tai vettä. Trenssi taitaa olla aina muotia, kankaat ovat vaihtuneet puuvillasta säänkestäviin. 20 täyttänyt tyttärentytär otti juuri käyttöönsä 70-luvun alun hyvin istuvan pitkän nahkatakkini, kelsiturkkini solkikiinnityksin sekä ruudullinen nappulakiinityksinen duffeli ovat kulkeneet perintönä hänen äidilleen , laadukkaita ja ajattomia ovat.

      Kanarian uskollisena kävijänä olen saman huomion tehnyt : paikalliset ovat kylmänarempia kuin turistit. Sitäpaitsi turisti haluaa jopa ahnehtia aurinkoa, ei siinä estäviä hihoja ja lahkeita kaivata. Siellä tosin ei hurahtele sähkölämmittimet käyntiin kovin helposti. Yleensä käymme marraskuussa, jolloin on kuin meidän parhaat heinäkuun päivät . Iltaviileä kuitenkin tulee nopeasti auringon laskettua, otan aina iltamenoihin kevyen neuletakin varalle mekon päälle laitettavaksi. Merivesi on 20-23, sopivan virkistävää. Shortsit tai caprimittaiset housut ovat kesäkelillä mukavat, jalat saavat auringosta väriä ja tuulesta vilpoisuutta. Mikseivät siistit shortsit voisi olla edustuskelpoiset, onhan minihameitakin ja ehkä muistatte myös mikroshortsi-maksiliivi -yhdistelmän jopa morsiamen asuna. Yhdellä ystävälläni oli valkea pitsinen maahan ulottuva hupullinen liivi, alla minimekko, ihan suloinen morsian oli. Tiukat joustofarkut nuolevat pintaa, ei niissäkään paljon arvailun varaa jää. Ihmeen mukavat nekin on päällä, kiitos nykyaikaisten joustavien materiaalien.

      Jos alkaa pukeutumisessaan kuulostella kaikkien mielipiteitä sopivuudesta, on parasta pukeutua kaiken peittävään halaattiin.

      • Anonyymi

        Nytpä tuli mieleeni mm. pepitaruutu. En vaan muista oliko tasaruutua vai kukonaskelta? Vähän vanhemmalla sisarellani oli nk. twist-hame. Se oli lyhyt hame, jossa laskokset edessä ja takana. Erikoisuutena oli henkselit joissa oli metalliset soljet. Tietty siellä alla oli vartalonmyötäinen neule. Pitkät valkoiset saappaat. Tupeerattu nuttura, johon rusettisolki kiinnikkeeksi taakse.
        Äidin parfyymistä suihkaus ja sitten muutama twisti, olkalaukku olalle ja poikaystävänsä tarakalle.


    • Anonyymi

      Euroopan johtaja kaikki kanavat puhuu juuri ensimmäisen tilapuheensa

      Persikan oranssinen jakkupuku

    • Anonyymi

      Shortsit?

      Niin mikähän se sun mielipiteesi niistä sitten on loppupeleissä?

      hyväksytkö ne vai et?

      • Anonyymi

        Kyllä se laivalla ne shortsit hyväksyy, niinhän se sanoi. Sen takia varmaan, että laivalla ei tule yleensä ketään tuttuja vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se laivalla ne shortsit hyväksyy, niinhän se sanoi. Sen takia varmaan, että laivalla ei tule yleensä ketään tuttuja vastaan.

        Kesällä, päivälaivalla olen menossa lomalle. Vapaa-ajan asu on paikallaan, ja mikäpä mukavampi kuin vilpoisat shortsit, jos vain sää sallii. Kevyt kesätakki harteilla tuntuu hyvältä varhaisena aamuna kun lähtee ajamaan satamaan, shortsienkin kanssa. Hattua pidän mielelläni matkustaessa niin ei tarvi murehtia hiuksista.
        Tuttuja saa tulla vastaan, tuntemattomia myöskin. No worries.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kesällä, päivälaivalla olen menossa lomalle. Vapaa-ajan asu on paikallaan, ja mikäpä mukavampi kuin vilpoisat shortsit, jos vain sää sallii. Kevyt kesätakki harteilla tuntuu hyvältä varhaisena aamuna kun lähtee ajamaan satamaan, shortsienkin kanssa. Hattua pidän mielelläni matkustaessa niin ei tarvi murehtia hiuksista.
        Tuttuja saa tulla vastaan, tuntemattomia myöskin. No worries.

        Sinulle sopii matka asuksi musliminaisen huivi, niin ei tarvitse huolehtia hiuksista. Miten se tukka matkoilla on hankalampi kuin muuten? On niitä tukan pesumahdollisuuksia hotelleissa ja laivoissakin. En ole laivoilla nähnyt hattupäisiä mummoja, ehkä lippis jos kannella aurinko paistaa silmiin. Tuuli vie lierihatun . Lierihatut kuuluu hienoihin juhliin hienojen leninkien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle sopii matka asuksi musliminaisen huivi, niin ei tarvitse huolehtia hiuksista. Miten se tukka matkoilla on hankalampi kuin muuten? On niitä tukan pesumahdollisuuksia hotelleissa ja laivoissakin. En ole laivoilla nähnyt hattupäisiä mummoja, ehkä lippis jos kannella aurinko paistaa silmiin. Tuuli vie lierihatun . Lierihatut kuuluu hienoihin juhliin hienojen leninkien kanssa.

        Enemmän se lierihattu suojaa auringolta, kuin lippis.

        Toki iso lierihattu on koomisen näköinen pienellä ihmisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän se lierihattu suojaa auringolta, kuin lippis.

        Toki iso lierihattu on koomisen näköinen pienellä ihmisellä.

        Tosi kiva, että paloma ja tellu on löytäneet yhteisen sävelen. Voivat vertailla Floridan kokemuksiaan. Tapaatteko toisianne, ettekö asu melko lähekkäin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän se lierihattu suojaa auringolta, kuin lippis.

        Toki iso lierihattu on koomisen näköinen pienellä ihmisellä.

        Ja pieni lierihattu isolla ihmisellä :)
        Lieri asiakkaan mukaan.
        Mutta kaikkein naurettavin juttu on jätkälippis vanhan mummon päässä. Paitsi ehkä puolukkametsässä .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosi kiva, että paloma ja tellu on löytäneet yhteisen sävelen. Voivat vertailla Floridan kokemuksiaan. Tapaatteko toisianne, ettekö asu melko lähekkäin?

        Joo, me juodaan gevaliaa aina kun Tellu käy mun saarella isolla valtamerialuksellaan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ja pieni lierihattu isolla ihmisellä :)
        Lieri asiakkaan mukaan.
        Mutta kaikkein naurettavin juttu on jätkälippis vanhan mummon päässä. Paitsi ehkä puolukkametsässä .

        Kaikkein rumimmat on lekkinssit vanhan latuskapers... mummolla.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ja pieni lierihattu isolla ihmisellä :)
        Lieri asiakkaan mukaan.
        Mutta kaikkein naurettavin juttu on jätkälippis vanhan mummon päässä. Paitsi ehkä puolukkametsässä .

        Mikä on jätkälippis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkein rumimmat on lekkinssit vanhan latuskapers... mummolla.

        Ei yhtään sen pahemmat, kuin joutofarkutkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on jätkälippis?

        Oliskohan se joku sellanen mitä tukkijätkät ja automekaanikot pitää? Teboilin tai Hankkijan mainos edessä? Öljytahra lipassa tai jotain kropan eritettä sivussa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään sen pahemmat, kuin joutofarkutkaan.

        Ei minulla mitään joutofarkkuja...juuri ja juuri tilaa gaarderoobissa tarpeellisille.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei minulla mitään joutofarkkuja...juuri ja juuri tilaa gaarderoobissa tarpeellisille.

        Tietääkseni en kommentoinut sinulle vai kirjoititko itse puskasta nuo "lekkisit"?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Oliskohan se joku sellanen mitä tukkijätkät ja automekaanikot pitää? Teboilin tai Hankkijan mainos edessä? Öljytahra lipassa tai jotain kropan eritettä sivussa?

        Et siis varmuudella tiedä, mikä on "jätkälippis" ja silti sille naureskelet?

        Olisitkohan nyt hiukan........?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään sen pahemmat, kuin joutofarkutkaan.

        Legginssit on jotain trikoota, alushousut ne on.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Ei minulla mitään joutofarkkuja...juuri ja juuri tilaa gaarderoobissa tarpeellisille.

        Se on vaatekomero suomeksi.
        Olet jo niin kauan, monta päivää, siitä gaarderoobista höpöttänyt, että olisi pitänyt olla aikaa ottaa selvää mikä se on suomeksi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Se on vaatekomero suomeksi.
        Olet jo niin kauan, monta päivää, siitä gaarderoobista höpöttänyt, että olisi pitänyt olla aikaa ottaa selvää mikä se on suomeksi.

        Se on garderobi. Vaatekaappi tai vaatevarasto. Mutta paloman kaltaisella hattunaisella se on tietenkin gaarderoobi. Varmaankin kokonainen vaatehuone hänen vaatteilleen hatuilleen laukuilleen kengilleen koruilleen vöilleen jne.
        Onko ne värien mukaan järjestetty?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on garderobi. Vaatekaappi tai vaatevarasto. Mutta paloman kaltaisella hattunaisella se on tietenkin gaarderoobi. Varmaankin kokonainen vaatehuone hänen vaatteilleen hatuilleen laukuilleen kengilleen koruilleen vöilleen jne.
        Onko ne värien mukaan järjestetty?

        Vaatekomero lähinnä. Kissavintti alunperin, mutta muunnettu vaatekomeroksi. Toinen puoli Legon vaatteille, toinen minun.. . mutta siis lähinnä vain vaatetankoja ja sitten tila matkalaukuille ja kengille.
        Järjestetty siten että sesonkivaatteet ovat edessä ja talvivaatteet takana. Vaatekaappeja ja piironkeja useampia.
        Mutta minä kyllä käytän sanaa "gaarderoobi" slangimaisesti, tarkoittaen vaatevarastoa noin yleensä. Puvustoa. Koko vaatekokoelmaani, Mikä ei ole suuren suuri.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Vaatekomero lähinnä. Kissavintti alunperin, mutta muunnettu vaatekomeroksi. Toinen puoli Legon vaatteille, toinen minun.. . mutta siis lähinnä vain vaatetankoja ja sitten tila matkalaukuille ja kengille.
        Järjestetty siten että sesonkivaatteet ovat edessä ja talvivaatteet takana. Vaatekaappeja ja piironkeja useampia.
        Mutta minä kyllä käytän sanaa "gaarderoobi" slangimaisesti, tarkoittaen vaatevarastoa noin yleensä. Puvustoa. Koko vaatekokoelmaani, Mikä ei ole suuren suuri.

        Eikös vaatekokoelma ole silloin suuri, jos pitää poiskin heittää?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ja pieni lierihattu isolla ihmisellä :)
        Lieri asiakkaan mukaan.
        Mutta kaikkein naurettavin juttu on jätkälippis vanhan mummon päässä. Paitsi ehkä puolukkametsässä .

        Lieri tilanteen mukaan, mutta hatun kupu käyttäjän mukaan, näin minä ajattelen. Vaikka en erityisemmin pidä kovin leveälierisistä hatuista niin voisin joissakin tilanteissa sellaistakin käyttää, mutta 'ihmisten ilmoilla' vain jos hatun kuvun korkeus on minun mielestäni sopiva, eli max. 10 cm. Tuota sinulla kuvassa olevaa hattua en omaan päähäni kelpuuttaisi; väärän mallinen, väärän värinen ja ilmeisesti väärästä materiaalistakin. Siis minun mielestäni, eli hatussa ei ole mitään vikaa, se vain ei ole minun hattuni.

        "Mutta kaikkein naurettavin juttu on jätkälippis vanhan mummon päässä. Paitsi ehkä puolukkametsässä ."

        Aika naurettava olet itsekin. Ensin keksit sanoa tavallista lippistä "jätkälippikseksi" eli nimittelet tavallista vaatekappaletta ja sitten, lähtökohtana oma nimittelysanasi "jätkälippis", rupeat ikäsyrjinnän sävyttämällä tavalla makutuomaroimaan että keiden päässä se on kaikkein naurettavin ja kertomaan missä hekin sitä ehkä voisivat käyttää. Hohhoijaa taas.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieri tilanteen mukaan, mutta hatun kupu käyttäjän mukaan, näin minä ajattelen. Vaikka en erityisemmin pidä kovin leveälierisistä hatuista niin voisin joissakin tilanteissa sellaistakin käyttää, mutta 'ihmisten ilmoilla' vain jos hatun kuvun korkeus on minun mielestäni sopiva, eli max. 10 cm. Tuota sinulla kuvassa olevaa hattua en omaan päähäni kelpuuttaisi; väärän mallinen, väärän värinen ja ilmeisesti väärästä materiaalistakin. Siis minun mielestäni, eli hatussa ei ole mitään vikaa, se vain ei ole minun hattuni.

        "Mutta kaikkein naurettavin juttu on jätkälippis vanhan mummon päässä. Paitsi ehkä puolukkametsässä ."

        Aika naurettava olet itsekin. Ensin keksit sanoa tavallista lippistä "jätkälippikseksi" eli nimittelet tavallista vaatekappaletta ja sitten, lähtökohtana oma nimittelysanasi "jätkälippis", rupeat ikäsyrjinnän sävyttämällä tavalla makutuomaroimaan että keiden päässä se on kaikkein naurettavin ja kertomaan missä hekin sitä ehkä voisivat käyttää. Hohhoijaa taas.

        Bessie

        Hyvä Bessie. Osaat pukea sanoiksi tuon ylimielisyyden mikä leimaa paloman kommentteja. Hänelle lego poimii puolukat ja kuokkii maan, hieno frouva käyskelee puutarhassaan lierihatuissa. Legokaan ei ole mikä tahansa mies, vaan uudelleen nimetty jonkun romaanihenkilön mukaan. Muut on vanhoja mummoja jätkälippiksissä, itse ei oikeastaan mummo edes ole, vaan mormor .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lieri tilanteen mukaan, mutta hatun kupu käyttäjän mukaan, näin minä ajattelen. Vaikka en erityisemmin pidä kovin leveälierisistä hatuista niin voisin joissakin tilanteissa sellaistakin käyttää, mutta 'ihmisten ilmoilla' vain jos hatun kuvun korkeus on minun mielestäni sopiva, eli max. 10 cm. Tuota sinulla kuvassa olevaa hattua en omaan päähäni kelpuuttaisi; väärän mallinen, väärän värinen ja ilmeisesti väärästä materiaalistakin. Siis minun mielestäni, eli hatussa ei ole mitään vikaa, se vain ei ole minun hattuni.

        "Mutta kaikkein naurettavin juttu on jätkälippis vanhan mummon päässä. Paitsi ehkä puolukkametsässä ."

        Aika naurettava olet itsekin. Ensin keksit sanoa tavallista lippistä "jätkälippikseksi" eli nimittelet tavallista vaatekappaletta ja sitten, lähtökohtana oma nimittelysanasi "jätkälippis", rupeat ikäsyrjinnän sävyttämällä tavalla makutuomaroimaan että keiden päässä se on kaikkein naurettavin ja kertomaan missä hekin sitä ehkä voisivat käyttää. Hohhoijaa taas.

        Bessie

        "Aika naurettava olet itsekin"
        kirjoittaa Bessie kääntäen mielipiteeni henkilöön kohdistuvaksi hyökkäykseksi. Aggressiivisuutesi antaa minun ymmärtää että koet hankkijan lippiksen itsellesi sopivaksi ja katu-uskottavaksi päähineeksi itsellesi.
        Ok, se on sinun mielipiteesi. Minä sanoin omani, mutta loukkaamatta ketään.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Aika naurettava olet itsekin"
        kirjoittaa Bessie kääntäen mielipiteeni henkilöön kohdistuvaksi hyökkäykseksi. Aggressiivisuutesi antaa minun ymmärtää että koet hankkijan lippiksen itsellesi sopivaksi ja katu-uskottavaksi päähineeksi itsellesi.
        Ok, se on sinun mielipiteesi. Minä sanoin omani, mutta loukkaamatta ketään.

        Nin, sinähän nostat itsesi vain muiden kirjoittajien yläpuolelle.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Aika naurettava olet itsekin"
        kirjoittaa Bessie kääntäen mielipiteeni henkilöön kohdistuvaksi hyökkäykseksi. Aggressiivisuutesi antaa minun ymmärtää että koet hankkijan lippiksen itsellesi sopivaksi ja katu-uskottavaksi päähineeksi itsellesi.
        Ok, se on sinun mielipiteesi. Minä sanoin omani, mutta loukkaamatta ketään.

        Vai oikein henkilöön kohdistuva hyökkäys, voi hyvänen aika sinun kanssasi.

        Kirjoitin tuon "Aika naurettava olet itsekin" mielipiteenä ja toteamuksena määrättyyn, sinun kirjoittamaasi tekstiin. Jota muuten ensin lainasin, huomasitko? Sitten vielä perustelin että minkä takia olit mielestäni aika naurettava. Tarkoitin siis, että aika naurettava olet itsekin kirjoittaessasi: "Mutta kaikkein naurettavin juttu on jätkälippis vanhan mummon päässä. Paitsi ehkä puolukkametsässä ."

        Olet taas kerran väärässä. Ensinnäkään en ole vähääkään aggressiivinen ja toisekseen ei minua pätkääkään häiritse se, että pidät "jätkälippiksiä" naurettavina tai jotain siihen suuntaan. Se mikä 'häiritsee' VÄHÄN, on tarpeeton ikärajojen laittelu yms.. Esim., miksi ihmeessä "jätkälippis" on kaikkein naurettavin juttu silloin kun se on vanhan mummon päässä?
        Ja juu, en käytä lippiksiä oikeastaan koskaan. Ei mitään niitä vastaan, mutta sen harvan kerran kun päähinettä katson tarvitsevani niin vain aniharvoin juuri lippis vastaa siihen tarpeeseen, täysin ainakaan. Jos hiukset on pakko jollain litistää, niin mieluummin mahdollisimman hyvin kulloiseenkin tarpeeseen sopivalla asusteella sitten. Ja samalla mahdollisimman vähän litistävällä tietenkin.

        Oikein arvostettavaa tuo, että sanoo sanottavansa loukkaamatta ketään...
        Vielä parempi olisi (minun mielestäni) jos ei itse kääntäisi toisen sanomisia loukkauksiksi ja "antaisi itsensä ymmärtää" että minua vastaan tehtiin aggressiivinen henkilööni kohdistuva hyökkäys.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai oikein henkilöön kohdistuva hyökkäys, voi hyvänen aika sinun kanssasi.

        Kirjoitin tuon "Aika naurettava olet itsekin" mielipiteenä ja toteamuksena määrättyyn, sinun kirjoittamaasi tekstiin. Jota muuten ensin lainasin, huomasitko? Sitten vielä perustelin että minkä takia olit mielestäni aika naurettava. Tarkoitin siis, että aika naurettava olet itsekin kirjoittaessasi: "Mutta kaikkein naurettavin juttu on jätkälippis vanhan mummon päässä. Paitsi ehkä puolukkametsässä ."

        Olet taas kerran väärässä. Ensinnäkään en ole vähääkään aggressiivinen ja toisekseen ei minua pätkääkään häiritse se, että pidät "jätkälippiksiä" naurettavina tai jotain siihen suuntaan. Se mikä 'häiritsee' VÄHÄN, on tarpeeton ikärajojen laittelu yms.. Esim., miksi ihmeessä "jätkälippis" on kaikkein naurettavin juttu silloin kun se on vanhan mummon päässä?
        Ja juu, en käytä lippiksiä oikeastaan koskaan. Ei mitään niitä vastaan, mutta sen harvan kerran kun päähinettä katson tarvitsevani niin vain aniharvoin juuri lippis vastaa siihen tarpeeseen, täysin ainakaan. Jos hiukset on pakko jollain litistää, niin mieluummin mahdollisimman hyvin kulloiseenkin tarpeeseen sopivalla asusteella sitten. Ja samalla mahdollisimman vähän litistävällä tietenkin.

        Oikein arvostettavaa tuo, että sanoo sanottavansa loukkaamatta ketään...
        Vielä parempi olisi (minun mielestäni) jos ei itse kääntäisi toisen sanomisia loukkauksiksi ja "antaisi itsensä ymmärtää" että minua vastaan tehtiin aggressiivinen henkilööni kohdistuva hyökkäys.

        Bessie

        Ehkäpä se oli sanavalintasi jonka koen hyökkääväna. Minä voin sanoa että joku tietty vaatekappale voi olla mielestäni naurettava, jossain tietyssä tilanteessa, jonkun tietyn ihmisen päällä. Se on vain mielipide joka ei kohdistu toiseen kirjoittajaan.🧢


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ehkäpä se oli sanavalintasi jonka koen hyökkääväna. Minä voin sanoa että joku tietty vaatekappale voi olla mielestäni naurettava, jossain tietyssä tilanteessa, jonkun tietyn ihmisen päällä. Se on vain mielipide joka ei kohdistu toiseen kirjoittajaan.🧢

        Naurettavaa puolustelua, joka osoittaa ikärasismia tai paremminkin omaa vanhenemisen pelkoa sekä ennenkaikkea kaksinaamaisuutta. Saa sanoa matalamielisesti vanhan mummon lippiksestä tai Jenni Haukion kampauksesta, vaikka muuten esittää suvaitsevaista esim. muslimihuivien suhteen. Pitää mukamas rikkautena erilaisuutta, mutta tätimäinen tai mummomainen ei saa olla. Siis siltä ei saisi näyttää mitä itse juuri edustaa. Siis vanhaa tanttaa ja mummoa. Ei sitä korkeat lierihatut tai mustat lasit peitä. Ja miksi pitäisikään mummoutta peitellä.
        Asiaa vaan pahentaa kun puolustelee, etten minä nyt sinua haukkunut vaan yleistin vanhoihin mummoihin,


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ehkäpä se oli sanavalintasi jonka koen hyökkääväna. Minä voin sanoa että joku tietty vaatekappale voi olla mielestäni naurettava, jossain tietyssä tilanteessa, jonkun tietyn ihmisen päällä. Se on vain mielipide joka ei kohdistu toiseen kirjoittajaan.🧢

        Kohdistuuhan se, ei vain yhteen, vaan kaikkiin kirjoittajiin, kun et edes tiedä minkälaisia vaatekappaleita toisilla on ja lajittelet mitkä vaatekappaleet meidän päällä on naurettavia.

        Kyllä minä sinun tötteröhattusi hyväksyn ihan nauramatta. Monet pienikokoiset yrittävät sellaisilla "viestittää" olevansa vaaksaa pitempiä kuin todellisuudessa ovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavaa puolustelua, joka osoittaa ikärasismia tai paremminkin omaa vanhenemisen pelkoa sekä ennenkaikkea kaksinaamaisuutta. Saa sanoa matalamielisesti vanhan mummon lippiksestä tai Jenni Haukion kampauksesta, vaikka muuten esittää suvaitsevaista esim. muslimihuivien suhteen. Pitää mukamas rikkautena erilaisuutta, mutta tätimäinen tai mummomainen ei saa olla. Siis siltä ei saisi näyttää mitä itse juuri edustaa. Siis vanhaa tanttaa ja mummoa. Ei sitä korkeat lierihatut tai mustat lasit peitä. Ja miksi pitäisikään mummoutta peitellä.
        Asiaa vaan pahentaa kun puolustelee, etten minä nyt sinua haukkunut vaan yleistin vanhoihin mummoihin,

        Kyllä saa olla tätimäinen tai mummomainen ihan vapaasti jos kokee että viihtyy leimaavissa asusteissa tai vaatteissa. En ole nähnyt lippiksiä mummojen päässä, se nyt vain oli esimerkki jolla vastasin Mrs. W:n kysymykseen mikä vaatekappale olisi kaikkein rumin (suomalaisen) naisen päällä. Jos itse viihtyy lippis päässä niin sehän ei ole minun ongelmani. Kauneus on oluenkantajan silmässä ;) (Beauty is in the eye of the beer-holder).

        En vain ole ollut koskaan suuri herramuodin kannattaja- naisen päällä. Liituraitahousupuku voi olla todella tyylikäs, mutta näyttää mielestäni kolkolta naisen päällä, oli nainen nuori tai vanha. Solmiot naisen kaulassa eivät ole makuuni, vaikka tiedän että toiset naiset (miehetkin) pitävät niitä seksikkäinä. Naisen pitäisi voida oukeutua naisten vaatteisiin ja antaa silti tyylikkään vaikutelman, jos niin haluaa.
        Pukeutua metsuriksi tai automekaanikoksi, oli sitten nuori tai vanha, on mielestäni vähemmän tyylikästä, paitsi silloin kun on pihametsikössä raivaussaha kädessään tai auton alla tarkistamassa öljyjä. Silloinhan se on ainoastaan tilaanteenmukaista pukeutumista .


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kyllä saa olla tätimäinen tai mummomainen ihan vapaasti jos kokee että viihtyy leimaavissa asusteissa tai vaatteissa. En ole nähnyt lippiksiä mummojen päässä, se nyt vain oli esimerkki jolla vastasin Mrs. W:n kysymykseen mikä vaatekappale olisi kaikkein rumin (suomalaisen) naisen päällä. Jos itse viihtyy lippis päässä niin sehän ei ole minun ongelmani. Kauneus on oluenkantajan silmässä ;) (Beauty is in the eye of the beer-holder).

        En vain ole ollut koskaan suuri herramuodin kannattaja- naisen päällä. Liituraitahousupuku voi olla todella tyylikäs, mutta näyttää mielestäni kolkolta naisen päällä, oli nainen nuori tai vanha. Solmiot naisen kaulassa eivät ole makuuni, vaikka tiedän että toiset naiset (miehetkin) pitävät niitä seksikkäinä. Naisen pitäisi voida oukeutua naisten vaatteisiin ja antaa silti tyylikkään vaikutelman, jos niin haluaa.
        Pukeutua metsuriksi tai automekaanikoksi, oli sitten nuori tai vanha, on mielestäni vähemmän tyylikästä, paitsi silloin kun on pihametsikössä raivaussaha kädessään tai auton alla tarkistamassa öljyjä. Silloinhan se on ainoastaan tilaanteenmukaista pukeutumista .

        Mitä ihmettä sönkkäät metsuriksi pukeutumisesta? Minulla on nätti valkoinen aurinkolippa, jossa on rusetti takana. Onko ne metsuriksi tai rasvariksi pukeutuneet naiset jotain seksuaalista roolileikkiä? Onko miehet pukeutuneet sairaanhoitajiksi ja sisäköiksi? Sun jutuista saa sen käsityksen. Miten se kraka naisen kaulassa on seksiläs, onko se sama jos miehellä on hame, kerro nyt ihmeessä!


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kyllä saa olla tätimäinen tai mummomainen ihan vapaasti jos kokee että viihtyy leimaavissa asusteissa tai vaatteissa. En ole nähnyt lippiksiä mummojen päässä, se nyt vain oli esimerkki jolla vastasin Mrs. W:n kysymykseen mikä vaatekappale olisi kaikkein rumin (suomalaisen) naisen päällä. Jos itse viihtyy lippis päässä niin sehän ei ole minun ongelmani. Kauneus on oluenkantajan silmässä ;) (Beauty is in the eye of the beer-holder).

        En vain ole ollut koskaan suuri herramuodin kannattaja- naisen päällä. Liituraitahousupuku voi olla todella tyylikäs, mutta näyttää mielestäni kolkolta naisen päällä, oli nainen nuori tai vanha. Solmiot naisen kaulassa eivät ole makuuni, vaikka tiedän että toiset naiset (miehetkin) pitävät niitä seksikkäinä. Naisen pitäisi voida oukeutua naisten vaatteisiin ja antaa silti tyylikkään vaikutelman, jos niin haluaa.
        Pukeutua metsuriksi tai automekaanikoksi, oli sitten nuori tai vanha, on mielestäni vähemmän tyylikästä, paitsi silloin kun on pihametsikössä raivaussaha kädessään tai auton alla tarkistamassa öljyjä. Silloinhan se on ainoastaan tilaanteenmukaista pukeutumista .

        Et ole nähnyt lippiksiä mummojen päässä, mutta silti vertaa kommenttiasi Mrs. W:n kommenttiin. Hän kertoi näkemästään, mutta sinä näytät elävän jossain mielikuvitusmaailmassa.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Kyllä saa olla tätimäinen tai mummomainen ihan vapaasti jos kokee että viihtyy leimaavissa asusteissa tai vaatteissa. En ole nähnyt lippiksiä mummojen päässä, se nyt vain oli esimerkki jolla vastasin Mrs. W:n kysymykseen mikä vaatekappale olisi kaikkein rumin (suomalaisen) naisen päällä. Jos itse viihtyy lippis päässä niin sehän ei ole minun ongelmani. Kauneus on oluenkantajan silmässä ;) (Beauty is in the eye of the beer-holder).

        En vain ole ollut koskaan suuri herramuodin kannattaja- naisen päällä. Liituraitahousupuku voi olla todella tyylikäs, mutta näyttää mielestäni kolkolta naisen päällä, oli nainen nuori tai vanha. Solmiot naisen kaulassa eivät ole makuuni, vaikka tiedän että toiset naiset (miehetkin) pitävät niitä seksikkäinä. Naisen pitäisi voida oukeutua naisten vaatteisiin ja antaa silti tyylikkään vaikutelman, jos niin haluaa.
        Pukeutua metsuriksi tai automekaanikoksi, oli sitten nuori tai vanha, on mielestäni vähemmän tyylikästä, paitsi silloin kun on pihametsikössä raivaussaha kädessään tai auton alla tarkistamassa öljyjä. Silloinhan se on ainoastaan tilaanteenmukaista pukeutumista .

        """ ... tai auton alla tarkistamassa öljyjä. """

        Fniss! Minä olen aina vain nostanut konepeltiä ja siellä on sellainen öljytikku, millä tarkistaa öljy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole nähnyt lippiksiä mummojen päässä, mutta silti vertaa kommenttiasi Mrs. W:n kommenttiin. Hän kertoi näkemästään, mutta sinä näytät elävän jossain mielikuvitusmaailmassa.

        Olen nähnyt toki lippiksiä naisten päässä, mutta en muista nähneeni niitä mummojen päässä muuten kuin marjametsässä, sienestysretkellä tai muuten puutarha-ja ulkotöissä maalla missä ne ovatkin aivan paikallaan. Vapaa-ajan aurinkolippoja joita pidetään esim. rannalla tai ulkoilmatapahtumissa en rinnasta varsinaisiin lippiksiin,
        Äitini olisi halunnut ostaa lippiuksen tai että olisin ostanut hänelle lippiuksen, ostin lopulta H&M:n hopeisen nuorisolippiksen, jota en sitten kuitenkaan vienyt hänelle, kun hän halusikin kesähattuni sen sijaan. Sen annoin hänelle mielelläni, suoraan päästäni :))


      • Tellukka kirjoitti:

        """ ... tai auton alla tarkistamassa öljyjä. """

        Fniss! Minä olen aina vain nostanut konepeltiä ja siellä on sellainen öljytikku, millä tarkistaa öljy.

        Jaa, tarkoitinkin öljynvaihtoa. Silloin avataan joku raana auton pohjasta ja öljy valuu ulos. Ei se tikulla nyppimällä lähde.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Kyllä saa olla tätimäinen tai mummomainen ihan vapaasti jos kokee että viihtyy leimaavissa asusteissa tai vaatteissa. En ole nähnyt lippiksiä mummojen päässä, se nyt vain oli esimerkki jolla vastasin Mrs. W:n kysymykseen mikä vaatekappale olisi kaikkein rumin (suomalaisen) naisen päällä. Jos itse viihtyy lippis päässä niin sehän ei ole minun ongelmani. Kauneus on oluenkantajan silmässä ;) (Beauty is in the eye of the beer-holder).

        En vain ole ollut koskaan suuri herramuodin kannattaja- naisen päällä. Liituraitahousupuku voi olla todella tyylikäs, mutta näyttää mielestäni kolkolta naisen päällä, oli nainen nuori tai vanha. Solmiot naisen kaulassa eivät ole makuuni, vaikka tiedän että toiset naiset (miehetkin) pitävät niitä seksikkäinä. Naisen pitäisi voida oukeutua naisten vaatteisiin ja antaa silti tyylikkään vaikutelman, jos niin haluaa.
        Pukeutua metsuriksi tai automekaanikoksi, oli sitten nuori tai vanha, on mielestäni vähemmän tyylikästä, paitsi silloin kun on pihametsikössä raivaussaha kädessään tai auton alla tarkistamassa öljyjä. Silloinhan se on ainoastaan tilaanteenmukaista pukeutumista .

        """Naisen pitäisi voida oukeutua naisten vaatteisiin ja antaa silti tyylikkään vaikutelman, jos niin haluaa."""

        Hyvin olet integroitunut uuteen meillekin rantautuneeseen kulttuuriin.
        Eihän siitä tosin niin satoja vuosia ole, kun meilläkin katsottiin pitkät housut miesten vaatteiksi niinkuin muslimeilla on vieläkin.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Jaa, tarkoitinkin öljynvaihtoa. Silloin avataan joku raana auton pohjasta ja öljy valuu ulos. Ei se tikulla nyppimällä lähde.

        Ja onhan se niin sexikästä koitella ...öljyä...sieltä pohjasta...


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Jaa, tarkoitinkin öljynvaihtoa. Silloin avataan joku raana auton pohjasta ja öljy valuu ulos. Ei se tikulla nyppimällä lähde.

        Öljyntarkistus ja öljynvaihto ovat kaksi eri asiaa.
        Eikä siellä mitään "raanaa" ole vaan öljyntyhjennysproppu.
        Eikö missään Ferranten kirjassa ole edes mainittu asiasta?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen nähnyt toki lippiksiä naisten päässä, mutta en muista nähneeni niitä mummojen päässä muuten kuin marjametsässä, sienestysretkellä tai muuten puutarha-ja ulkotöissä maalla missä ne ovatkin aivan paikallaan. Vapaa-ajan aurinkolippoja joita pidetään esim. rannalla tai ulkoilmatapahtumissa en rinnasta varsinaisiin lippiksiin,
        Äitini olisi halunnut ostaa lippiuksen tai että olisin ostanut hänelle lippiuksen, ostin lopulta H&M:n hopeisen nuorisolippiksen, jota en sitten kuitenkaan vienyt hänelle, kun hän halusikin kesähattuni sen sijaan. Sen annoin hänelle mielelläni, suoraan päästäni :))

        Tarja Halosellakin on ollut lippis päässä ihan julkisesti, joten et tiedä mitään asiasta. Mutta siitä tulikin hopeinen lippius, kun äidistäsi oli puhe. Ilmankos häntä kosittiinkin vähän väliä, vaikka ei edes seurustellut. Ja farkut oli äidilläsi Floridassa, ettei vaan olis ollut sortsit ja ihan bikinitkin! Tietenkään teidän suvun naisia ei millään mummoiksi uskoisi, olette niin nuorekkaita että Jenni Haukiokin jää toiseksi. Suomessahan tulee marttakengät ja körttihame heti pakollisiksi, kun eka lapsenlapsi syntyy. Ja huivi päähän leuan alta sidottuna.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Jaa, tarkoitinkin öljynvaihtoa. Silloin avataan joku raana auton pohjasta ja öljy valuu ulos. Ei se tikulla nyppimällä lähde.

        Kirjoitat niin paljon muutakin mitä et tarkoita ja sitten pyörrät ympäri, niin olkoon menneeksi tuokin.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen nähnyt toki lippiksiä naisten päässä, mutta en muista nähneeni niitä mummojen päässä muuten kuin marjametsässä, sienestysretkellä tai muuten puutarha-ja ulkotöissä maalla missä ne ovatkin aivan paikallaan. Vapaa-ajan aurinkolippoja joita pidetään esim. rannalla tai ulkoilmatapahtumissa en rinnasta varsinaisiin lippiksiin,
        Äitini olisi halunnut ostaa lippiuksen tai että olisin ostanut hänelle lippiuksen, ostin lopulta H&M:n hopeisen nuorisolippiksen, jota en sitten kuitenkaan vienyt hänelle, kun hän halusikin kesähattuni sen sijaan. Sen annoin hänelle mielelläni, suoraan päästäni :))

        Mikä sinulle on MUMMO?

        Ihme nimittelyä naisista harrastat. hyväksytkö sen, että naapurin tenava huutaa sulle, et hei mummo?

        Kutsutko korppis mummoksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinulle on MUMMO?

        Ihme nimittelyä naisista harrastat. hyväksytkö sen, että naapurin tenava huutaa sulle, et hei mummo?

        Kutsutko korppis mummoksi?

        Ei se ole.
        Ei minulle "mummo" ole mitenkään ladattu.
        Sitä joko on tai ei. Jos on, se on arvonimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinulle on MUMMO?

        Ihme nimittelyä naisista harrastat. hyväksytkö sen, että naapurin tenava huutaa sulle, et hei mummo?

        Kutsutko korppis mummoksi?

        Korppis ei ole tietääkseni kenenkään mummo, koska hänellä ei ole lapsenlapsia. Se taas ei ole mitenkään ikään sidottu, lapsenlapsia voi hyvin olla jo nelikymppisillä.
        Mummo on arvonimi joka kuuluu lastenlasten käyttöön, ei muille.
        Muussa käytössä se on useimmiten halventava, kuten tuossa lippis möläytyksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis ei ole tietääkseni kenenkään mummo, koska hänellä ei ole lapsenlapsia. Se taas ei ole mitenkään ikään sidottu, lapsenlapsia voi hyvin olla jo nelikymppisillä.
        Mummo on arvonimi joka kuuluu lastenlasten käyttöön, ei muille.
        Muussa käytössä se on useimmiten halventava, kuten tuossa lippis möläytyksessä.

        Aivan niin. Onko nyt otettava nuo möläytykset siten, että jos on kaksi 70 vuotiasta naista, jolla toisella on lapsenlapsia ja toiselle ei, niin tämä toinen saa käyttää lippistä ja toinen ei.

        .:)))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarja Halosellakin on ollut lippis päässä ihan julkisesti, joten et tiedä mitään asiasta. Mutta siitä tulikin hopeinen lippius, kun äidistäsi oli puhe. Ilmankos häntä kosittiinkin vähän väliä, vaikka ei edes seurustellut. Ja farkut oli äidilläsi Floridassa, ettei vaan olis ollut sortsit ja ihan bikinitkin! Tietenkään teidän suvun naisia ei millään mummoiksi uskoisi, olette niin nuorekkaita että Jenni Haukiokin jää toiseksi. Suomessahan tulee marttakengät ja körttihame heti pakollisiksi, kun eka lapsenlapsi syntyy. Ja huivi päähän leuan alta sidottuna.

        Tarja Halonen tuskin on koskaan ollut mikään tyyli-ikoni. Uskoisin että Tarjan vahva puoli ei olekaan hänen pukeutumisensa vaan jotain muuta, minkä takia hänet valittiin tasavallan presidentiksi.
        ***
        Palsta onkin saavuttanut nyt oman ennätyksesä riman alittamisessa kun mitäänsanomattamasta kirjoitusvirheestä tehdään suuri numero ja ilkutaan kuin pikkulapset. Lippsmummot nousivat takajaloilleen kuin vauhkoontunut hevonen. Miten säteilevän älykästä!


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tarja Halonen tuskin on koskaan ollut mikään tyyli-ikoni. Uskoisin että Tarjan vahva puoli ei olekaan hänen pukeutumisensa vaan jotain muuta, minkä takia hänet valittiin tasavallan presidentiksi.
        ***
        Palsta onkin saavuttanut nyt oman ennätyksesä riman alittamisessa kun mitäänsanomattamasta kirjoitusvirheestä tehdään suuri numero ja ilkutaan kuin pikkulapset. Lippsmummot nousivat takajaloilleen kuin vauhkoontunut hevonen. Miten säteilevän älykästä!

        Lippsmummo siinä lipsauttelee sammakoita lisää. Sinulta taisi nuoruus jäädä kesken. säälittäväähän se on, mutta ei palstalaisten vika.
        Kyse ei ole kirjoitusvirheistäsi vaan tärkeilevästä itsekorostuksestasi.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tarja Halonen tuskin on koskaan ollut mikään tyyli-ikoni. Uskoisin että Tarjan vahva puoli ei olekaan hänen pukeutumisensa vaan jotain muuta, minkä takia hänet valittiin tasavallan presidentiksi.
        ***
        Palsta onkin saavuttanut nyt oman ennätyksesä riman alittamisessa kun mitäänsanomattamasta kirjoitusvirheestä tehdään suuri numero ja ilkutaan kuin pikkulapset. Lippsmummot nousivat takajaloilleen kuin vauhkoontunut hevonen. Miten säteilevän älykästä!

        "Uskoisin että Tarjan vahva puoli ei olekaan hänen pukeutumisensa vaan jotain muuta, minkä takia hänet valittiin tasavallan presidentiksi."

        Ihanko totta. Luulin ihan oikeasti, että pressa valitaan vaatteiden perusteella, mutta hyvä et tämäkin nyt selvisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uskoisin että Tarjan vahva puoli ei olekaan hänen pukeutumisensa vaan jotain muuta, minkä takia hänet valittiin tasavallan presidentiksi."

        Ihanko totta. Luulin ihan oikeasti, että pressa valitaan vaatteiden perusteella, mutta hyvä et tämäkin nyt selvisi.

        Kiitollisua saadaan olla kun nyt selvisi, miksi Tarja valittiin.


    • Anonyymi

      Leikit varmaan gangsteria tuossa kuvassa. Puoli naamaa mustien lasien peitossa ja miesten hattu. Onko nuo mustat asekotelon nauhat ?

      • Sekäreppu ja kännykkälaukku. Asekotelo ei ole näkyvillä.
        Hatun ostin kyllä ihannaisten osastolta, Lindexistä.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Sekäreppu ja kännykkälaukku. Asekotelo ei ole näkyvillä.
        Hatun ostin kyllä ihannaisten osastolta, Lindexistä.

        Korjaus: "sekäreppu" lue selkäreppu.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Korjaus: "sekäreppu" lue selkäreppu.

        Eturivin eetloilla on lierihatut ja mustat lasit. Sillä isommallakin on.


    • Katselin tuota luetteloa. Siinä jotain 6-7 artikkelia, mitä ei kaapeista löydy.
      En ole mikään muodin perässä juoksija ollut.
      No 15-vuotiaana piti saada farkut ja leveälahkeiset housut, jotka joskus oli muotia.
      Nuorena muutaman puvun itselleni piirsin itse itselleni. Naapurissa asui edullinen ompelija, joka teki.
      Villapuseroita on iso kasa, on tullut niitä vuosien myötä väsättyä.
      Nykyään harvoin mitään vaatetta hankin.
      Iän myötä mukavuus on ajanut hienouden edelle.
      Täällä maalla kun olen, näytän ihan resuämmältä. Pidän kaikenmoisia vanhoja vaatteita.
      Ei ole niin nuukaa, vaikka vähän olisi paikkaa, maalia, liimaa ym. ylimääräisiä värisävyjä.
      Kenkiä pitää joskus hankkia. Tosin yhdet nilkkurit korjautin suutarilla, niistä tuli ihan uuden veroiset. Ei maksanut kun 20 euroa.
      Iän myötä, väliin ihan huomaamattakin, asioiden tärkeysjärjestykset muuttuvat.

    • Kiva aloitus, vaatteista ei olekaan pitkään aikaan kirjoiteltu,
      oma pukeutumiseni ei ole mitään modernia,
      yleensä se on ajatonta, melkein kaikki sopii melkein kaikkeen ja voi yhdistellä monin tavoin.

      Iän mukanaan se toki muuttunut, esimerkiksi mustaa en käytä kuten ennen,
      värit muuttuneet pehmeämmiksi, huiveja ja muita lisukkeita on kertynyt ja käytän enemmän kuin ennen. Ikä on suurentanut kengän kokoa.
      Violettia en osaa käyttää, vaikka se harmaisiin hiuksiin sopisikin, mutta ei natsaa ihonväriini.
      Tykkään neuleista ja mekoista ja muutenkin pehmeistä materiaaleista.

      Mukavuus ja tilanne ratkaisevat yhä useammin mitä päällensä pukee ja kyllähän sitä aina jotain viestittää vaatteillaan vaikkei asiaa joka kerta miettisikään.

      • " kyllähän sitä aina jotain viestittää vaatteillaan vaikkei asiaa joka kerta miettisikään." kirjoittaa maissii ja noinhan se varmasti on, vaikkakin uskon että se viestitys on melkein kuin sääntö nuoremmissa sukupolvissa. Mekin yritimme, varallisuutemme ja mahdollisuuksiemme mukaan kehittää jonkinlaista imagoa nuoruudessamme. Se sitten vakiintui keski-iässä siksi "tyyliksi" jonka koemme omaksemme, jota emme kyseenalaista enää, koska se on oma turvallisuuspiirimme.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. TULI PALO HAAPAVEELLÄ

      Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Haapavedellä varhain torstaiaamuna, pelastuslaitos kertoo. Palokunnan saapuessa kohtee
      Haapavesi
      29
      3680
    2. Jenni Haukio ja Sauli Niinistö

      Ero. Näinhän se menee kun ikäeroa on riittävästi. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1c94ff48-185d-4d95-aff5-3e93
      Maailman menoa
      76
      3260
    3. Tampereella Hämeenkadulla Silmäaseman edustalla on ammuttu

      Tampereen(kin) keskusta alkaa olemaan menetettyä aluetta, samoin lähiöt. Väkivaltaa ja huumeita ym häiriötä. En ihmettel
      Tampere
      204
      2803
    4. Tampereen ampuja on uskovainen

      On toivotellut siunausta ja jaellut Raamatun jakeita. "Sinä olet antanut minulle elämän lahjan, ja ylläpidät elämää. An
      Luterilaisuus
      108
      1677
    5. Kulta en jaksa tätä palstaa

      Loputonta sontaa. Ootko sinä edes täällä enää? Tykkäätkö sinä minusta enää? Joku ukkeli on paljon kirjoitellut, ettei ha
      Ikävä
      26
      1453
    6. Mahtava huomata

      Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k
      Ikävä
      25
      1246
    7. Haukio ja Niinistö

      Nyt se ainakin on selvää. Häät olivat presidenttikisan vuoksi tehty esitys. Nyt Jenni on muuttopuuhissa ilman sormusta j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      1238
    8. Mitä hemmettiä Suomessa tapahtuu?

      Taas on Tampereella ammuttu jotakuta. Nythän näitä ampumis-ja puukotusuutisia tulee melkein joka päivä tai ainakin useam
      Maailman menoa
      168
      1135
    9. Onko laulaja Floor Jansen palstan miesten makuun?

      Otetaanpa vaikka tuo Seiskan juttu. https://www.seiska.fi/ulkomaat/talta-nightwish-tahti-floor-jansen-nayttaa-nykyaan-os
      Sinkut
      195
      1033
    10. Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan

      Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen
      Maailman menoa
      136
      1012
    Aihe