Mahtaako olla yhtään luotettavampi kuin edeltäjänsä? Jossain vaiheessa kerkisin muutaman kuukauden Manjaroa käyttää, mutta meni päivityksen yhteydessä rikki, ja palasin sen jälkeen Debian-pohjaisiin.
Manjaro 20.1 on saatavilla
19
2597
Vastaukset
- Anonyymi
Käyttis joka rikkoo cd-asemat?
- Anonyymi
Kas kun Manjarossa on oikein graafinen HP Device Manager. Ehdin jo hyppiä riemusta. Vaan eipä ilo kauaa kestänyt. Minulla on koneessa USB-piuhan päässä yksi HP device ja valitsin USBn ja klikkasin Next. Tuli lätkä jossa luki "No device found" Se siitä Linuxin laitetuesta kun ei HPn oma ohjelma edes löydä omaa tekelettään.
- Anonyymi
HööpsPööps taas.
Juttuja tuntuu piisaavan ilman mitään faktaa. - Anonyymi
Jos laite ei löydy, niin mennään ja valitaan laitelistasta. Mutta sehän vaatii liika aloitekykyä.
- Anonyymi
HP:n tulostimelle pitää yleensä ladata plugin netistä ja kertoa asennusohjelmalle missä kansiossa se on. En tajua miksi eivät korjaa sitä niin että asennusohjelma hakee pluginin automaattisesti netistä. Tällainen vaihtoehto on valittavissa mutta se ei toimi.
Eli haet sen pluginin täältä:
https://www.openprinting.org/download/printdriver/auxfiles/HP/plugins/
tallennat sen vaikka Lataukset-kansioon, ja sitten ajat terminaalissa hp-plugin ja kun se kysyy pluginia, valkkaat sen sieltä kansiosta. - Anonyymi
Olisitko tarvinnut apua HP-kirjoittimen asennuksessa? Se on kieltämättä hiukan monimutkainen tehtävä, mutta onnistuu 100% varmuudella.
- Anonyymi
Linulk aina vaikea. Poestin heti.
- Anonyymi
Windows aina pakottaa trollit puutaheinää talkoisiin.
- Anonyymi
ASENNETAAN HP-KIRJOITIN MANJAROON
Tämä ohje tulee kertomaan miten uusin HPLIP-3.21.4 versio asennetaan.
https://s3.gifyu.com/images/HP-Device-Manager---HP-Color-LaserJet-cm2320fxi-MFP-Printer_001.png
STEP1
Minulla paikallisesti kääntäessä HPLIP-pakettia, heitti herjaa puuttuvasta gtk-engine-murrine teemasta, joten asennetaan se ensimmäiseksi:
sudo pacman -S gtk-engine-murrine
STEP2
Lataa HPLIP-3.21.4:
wget https://nchc.dl.sourceforge.net/project/hplip/hplip/3.21.4/hplip-3.21.4.run
Anna ladatulle tiedostolle suoritusoikeudet:
chmod a rx hplip-3.21.4.run
Puretaan paketti:
Käynnistä hplip-3.21.4.run
./hplip-3.21.4.run
mutta kun tulee kysymys jatketaanko, vastaa n-kirjaimella.
Käännetään paketti paikallisesti QT4 korvaten QT5 tuella, eli
cd hplip-3.21.4
./configure --prefix=/usr --enable-qt5 --disable-qt4
make
sudo make install
STEP3
Ladataan ja asennetaan hplip-3.21.4-plugin.run.
Lataus:
wget https://developers.hp.com/sites/default/files/hplip-3.21.4-plugin.run
Asennus:
chmod a rx hplip-3.21.4-plugin.run
sh hplip-3.21.4-plugin.run
Se oli tässä, onnistumisia!- Anonyymi
Ja Windowsissa tarvitsee klikata kaksi kertaa niin ajurit asentuvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään ei estä käyttäjää tekemästä tästä yhden klikin asennus skriptiä halutessaan. Tässä voidaan havaita millä vahdilla Linuxin kehitys etenee, sillä vasta tuli QT4 ja nyt jo ollaan luopumassa siitä, eikä QT5 ole ehtinyt edes levitä kun jo QT6 on jo jakelussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja kuinka monta klikkausta tarvitaankaan että ne ajurit saa ensin ladattua jotta sitä voi klikata kaksi kertaa että se asentuu...? Ja sennuksen jälkeen pitää vielä käynnistää windows uudelleen...
- Anonyymi
"Jossain vaiheessa kerkisin muutaman kuukauden Manjaroa käyttää, mutta meni päivityksen yhteydessä rikki, ja palasin sen jälkeen Debian-pohjaisiin."
Voisitko kertoa millä tavalla Manjaro meni rikki. Minä en usko tuollaista selitystä. Olen käyttänyt Manjaroa sen verran pitkään, ettei tuo selityksesi voi olla totta.- Anonyymi
Ei ole Manjaro mennyt rikki koskaan päivityksissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole Manjaro mennyt rikki koskaan päivityksissä.
Useimmiten lähes kaikki linuksit ovat sitä!
- Anonyymi
Manjaro on paras.
- Anonyymi
Kaksi kättä ja Manjaro.
- Anonyymi
Manjarossa on iso päivitys tulossa 1.1Gt
- Anonyymi
Kannattaa asentaa kun hyvää kerrankin on tarjolla.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279