HASO Jamaika,onko hakijoita?

Anonyymi

Haso Jamaika olisi kiikarissa, numero on 10XXX, perheasunto 4h tavoitteena. Minkähänlaisilla numeroilla saumoja olisi? Minkätyylisillä numeroilla yritätte? Onko Haso Atlantinkaaren tulosta mitään tietoa kellään?

198

7376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No päätellen, että sain 3. krs 4h:n Livornosta numerolla 50xxx (kylläkin oletettavasti monien peruutusten jälkeen. Korona?), niin luulisi 10xxx saavan Jamaikasta melkein minkä tahansa noista 4h-asunnoista.

      Jos haluaisi taas odotella mahdollisesti saada asunto näkymällä Hyväntoivonpuistoon, niin luulisi Atlantinkaaren tulevan hakuun ennen kuin laki muuttuu ja numerot vanhenee käsiin.

      • Anonyymi

        Tarjotaanko vain yhtä niistä viidestä asunnosta, jotka olet hakemukselle laittanut vai onko ne vain etusijatoive ja voi saada jonkin muun myös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjotaanko vain yhtä niistä viidestä asunnosta, jotka olet hakemukselle laittanut vai onko ne vain etusijatoive ja voi saada jonkin muun myös?

        Ne viisi asuntoa laitetaan hakemukseen prioriteettijärjestyksessä ja niistä ensimmäistä mihin olet etusijalla, sinulle tarjotaan. Sen jälkeen ei voi enää muista saada tarjouksia. Jos kieltäydyt asunnosta niin käytännössä koko hakemus perutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjotaanko vain yhtä niistä viidestä asunnosta, jotka olet hakemukselle laittanut vai onko ne vain etusijatoive ja voi saada jonkin muun myös?

        Hasolla on yleensä sen verran hakijoita etteivät voi tarjota muille kuin vain niille jotka ovat ilmoittaneet kiinostuksensa kyseiseen, mutta sitten jos ei ole enää yhtäkään jonossa johonkin, niin laittavat sen avoimeen uudestaan kaikille haettavaksi.


    • Anonyymi

      Haso Atlantinkaaren rakentamista kohta oletettavasti aloitellaan. Rakentamisen mahdollinen aloitus oli nettitietojen mukaan 9/2020. Saman korttelin Hekan talot ovat harjakorkeudessa ja monissa parvekkeetkin valmiina. Pitää jonakin päivänä käydä katsomassa, onko tontti jo paalutettu, kun käyn siinä vieressä Lidlissä. Asun siis Jätkäsaaressa.

    • Anonyymi

      Itse aion yrittää HASO Jamaikaan, aiemmin en ole hakenut asoa lainkaan. Numero 28 XXX ja vuodelta 1997. Toiveena pieni kaksio. Jos ei onnistu kun niin sitten tulevat kohteet Jätkässä ja Kalasataman alueilla.

      • Anonyymi

        Minä haen Jamaikasta kolmioita ja neliöitä numerolla 33xxx. Tosin Atlantinkatu, jossa on mielestäni parempia pohjia, tulee hakuun vielä tämän vanhan systeemin aikana. Kumpikohan on paikkana parempi Jamaika vai Atlantinkaari🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haen Jamaikasta kolmioita ja neliöitä numerolla 33xxx. Tosin Atlantinkatu, jossa on mielestäni parempia pohjia, tulee hakuun vielä tämän vanhan systeemin aikana. Kumpikohan on paikkana parempi Jamaika vai Atlantinkaari🤔

        Haso Jamaikassa on aika surkeita pohjia. Saunoja ei ole lainkaan 3h k -asunnoissa ja vain neljässä 4h k -asunnossa on sauna. Sauna on useimmille suomalaisille tärkeä, vaikka minulle ei olekaan. Pinta-alaa on hukattu paljon, esim. 65 m2:n kaksiossa olisi ollut paljon tilaa vaatehuoneelle tai lisäkaapeille lisäksi parveke on todella pieni. Haso Jamaika on vähän syrjemmässä ja ehkä rauhallisemmassa paikassa ja joistakin asunnoista on ehkä merinäköala. Atlantinkaaressa on esim. Lidl melkein vieressä, useista asunnoista oletettavasti merinäköala ja paljon erilaisia asuntovaihtoehtoja. Atlantinkaaressakin saunoja taitaa olla vain A-talossa, eli siinä korkeimmassa 15-kerroksisessa. Saunoja on kuitenkin monen kokoisissa asunnoissa kaksioista lähtien.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haso Jamaikassa on aika surkeita pohjia. Saunoja ei ole lainkaan 3h k -asunnoissa ja vain neljässä 4h k -asunnossa on sauna. Sauna on useimmille suomalaisille tärkeä, vaikka minulle ei olekaan. Pinta-alaa on hukattu paljon, esim. 65 m2:n kaksiossa olisi ollut paljon tilaa vaatehuoneelle tai lisäkaapeille lisäksi parveke on todella pieni. Haso Jamaika on vähän syrjemmässä ja ehkä rauhallisemmassa paikassa ja joistakin asunnoista on ehkä merinäköala. Atlantinkaaressa on esim. Lidl melkein vieressä, useista asunnoista oletettavasti merinäköala ja paljon erilaisia asuntovaihtoehtoja. Atlantinkaaressakin saunoja taitaa olla vain A-talossa, eli siinä korkeimmassa 15-kerroksisessa. Saunoja on kuitenkin monen kokoisissa asunnoissa kaksioista lähtien.

        Haso Jamaikan haku alkaa 19.10.2020 klo 12 ja päättyy 2.11.2020 klo 12.


      • Anonyymi
        Antinou kirjoitti:

        Haso Jamaikan haku alkaa 19.10.2020 klo 12 ja päättyy 2.11.2020 klo 12.

        Onko tietoa Atlantinkaaren hakuajasta? Toivottavasti vielä tämän vanhan systeemin aikana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tietoa Atlantinkaaren hakuajasta? Toivottavasti vielä tämän vanhan systeemin aikana!

        Haso Atlantinkaarelle myönnettiin rakennuslupa 10.9.2020, niin eiköhän sen haku ole lähikuukausina. Oletettavasti v. 2021 alkupuolella, kun tuskin tälle vuodelle ehtii alkaa. Saman korttelin Hekan talot ovat jo ulkopuolelta suunnilleen valmiin näköisiä eli viereiset naapuritalot, niin kohta Haso Atlantinkaarikin alkaa nousta. Vaikka Hekan talot ovat ulkoa valmiin näköisiä, ne valmistuvat kuitenkin vasta v. 2022.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haso Atlantinkaarelle myönnettiin rakennuslupa 10.9.2020, niin eiköhän sen haku ole lähikuukausina. Oletettavasti v. 2021 alkupuolella, kun tuskin tälle vuodelle ehtii alkaa. Saman korttelin Hekan talot ovat jo ulkopuolelta suunnilleen valmiin näköisiä eli viereiset naapuritalot, niin kohta Haso Atlantinkaarikin alkaa nousta. Vaikka Hekan talot ovat ulkoa valmiin näköisiä, ne valmistuvat kuitenkin vasta v. 2022.

        Hieno homma! Atlantinkaaren asuntojen pohjat näyttävät järkevämmiltä kuin Jamaikan. Jos Jamaikasta ei saa mieleistä, toivottavasti Atlantinkaaresta lykästää onhan siellä 3 taloa mistä valita.


    • Anonyymi

      Minkälaisilla numeroilla olette laittaneet hakemuksia Jamaikaan? itse hain kolmioita numerolla 70XXX alemmista kerroksista.

      • Anonyymi

        4h-asuntoja 10xxx numerolla. Perheasunnoksi omaan käyttöön ja ihan itse hankitulla numerolla.


    • Anonyymi

      Koska se uusi lakimuutos on tulossa? Eli sen jälkeen numerolla ei ole enää väliä, vaan asunnot arvotaan hakijoiden kesken. Olenko ymmärtänyt oikein?

      • Anonyymi

        Oot kyllä ymmärtänyt ihan väärin. Vanhat ikuiset numerot poistuu käytöstä 2023 aikana ja uusia määräajallisia numeroita aletaan jakamaan 2023 alussa. Asunnon saa ihan saman periaatteen mukaan kuin ennenkin eli pienin numero saa.


    • Anonyymi

      Hain kolmiota numerolla 84xxx, joten en uskokaan mitään saavani.

    • Anonyymi

      Hain kolmioita ja saunaneliöitä numerolla 33xxx.

    • Anonyymi

      Hain 4h perheasuntoja 59 XXX. Tuskin onnistaa vielä.

      • Anonyymi

        Millä numerolla olette hakeneet Jamaikasta pientä kaksiota mimulla on numero 50xxx


    • Anonyymi

      Hain kaksioita numerolla 9 xxx. Luovutan asunnon lapselleni.

      • Anonyymi

        Itse ajattelin tehdä samoin, koska muuten lapsellani ei ole mahdollisuutta saada HASOa keskustasta. Haen hänelle kaikkia 43,5 neilöisiä ja numeroni on 8 xxx alkuinen. Toivottavasti lykästää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelin tehdä samoin, koska muuten lapsellani ei ole mahdollisuutta saada HASOa keskustasta. Haen hänelle kaikkia 43,5 neilöisiä ja numeroni on 8 xxx alkuinen. Toivottavasti lykästää...

        Asumisoikeuden saa luovuttaa sukulaiselleen etenevässä tai takenevassa polvessa sekä puolisolleen tai samassa taloudessa asuvalle perheenjäsenelleen, mutta asumisoikeuden luovuttajan pitää olla asunut asunnossa ennen luovuttamista vähintään 2 vuotta.

        Asunnon saa vuokrata 2vuodeksi eikä tässä ole asumisvelvoitetta. Eli mahdollisuus pikku lisätienesteihin säilyy ja sen kyllä uskoisin aiheuttavan hakijamäärän kasvua sitten kun uudet numerot tulevat hakuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asumisoikeuden saa luovuttaa sukulaiselleen etenevässä tai takenevassa polvessa sekä puolisolleen tai samassa taloudessa asuvalle perheenjäsenelleen, mutta asumisoikeuden luovuttajan pitää olla asunut asunnossa ennen luovuttamista vähintään 2 vuotta.

        Asunnon saa vuokrata 2vuodeksi eikä tässä ole asumisvelvoitetta. Eli mahdollisuus pikku lisätienesteihin säilyy ja sen kyllä uskoisin aiheuttavan hakijamäärän kasvua sitten kun uudet numerot tulevat hakuun.

        Valitettavasti noin vasta uuden lain voimaantulon jälkeen. Nyt asunnon saa luovuttaa heti esim. lapselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti noin vasta uuden lain voimaantulon jälkeen. Nyt asunnon saa luovuttaa heti esim. lapselleen.

        Ja heti kun sopimus on solmittu (asomaksu maksettu). Eli vaikka vuosi ennen talon valmistumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti noin vasta uuden lain voimaantulon jälkeen. Nyt asunnon saa luovuttaa heti esim. lapselleen.

        Näin taitaa tapahtua luokkaa 10% eli kymmenesosa. Ei kuitenkaan niin kauhean yleistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelin tehdä samoin, koska muuten lapsellani ei ole mahdollisuutta saada HASOa keskustasta. Haen hänelle kaikkia 43,5 neilöisiä ja numeroni on 8 xxx alkuinen. Toivottavasti lykästää...

        Joo sama idea. Luulis et tolla saa itellä 9 xxx numero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asumisoikeuden saa luovuttaa sukulaiselleen etenevässä tai takenevassa polvessa sekä puolisolleen tai samassa taloudessa asuvalle perheenjäsenelleen, mutta asumisoikeuden luovuttajan pitää olla asunut asunnossa ennen luovuttamista vähintään 2 vuotta.

        Asunnon saa vuokrata 2vuodeksi eikä tässä ole asumisvelvoitetta. Eli mahdollisuus pikku lisätienesteihin säilyy ja sen kyllä uskoisin aiheuttavan hakijamäärän kasvua sitten kun uudet numerot tulevat hakuun.

        Väärin. ” Asumisoikeuden haltija voi luovuttaa asunnon puolisolleen tai suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa olevalle sukulaiselleen. Kaverille asuntoa ei voi luovuttaa.” Eli siis ei ole mitään sääntöä, että asunnossa pitäisi asua väh 2 vuotta ennen luovutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti noin vasta uuden lain voimaantulon jälkeen. Nyt asunnon saa luovuttaa heti esim. lapselleen.

        Älkää olko katkeria. Kyllä tekin saatte asunnon kunhan jonotatte, niin kuin kaikki muut ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. ” Asumisoikeuden haltija voi luovuttaa asunnon puolisolleen tai suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa olevalle sukulaiselleen. Kaverille asuntoa ei voi luovuttaa.” Eli siis ei ole mitään sääntöä, että asunnossa pitäisi asua väh 2 vuotta ennen luovutusta.

        En ole tuo, joka kirjoitti, mutta uudessa laissa on tuo kahden vuoden asumissääntö.


    • Anonyymi

      Haen ylimpien kerrosten 4h-asuntoja, numerona 19 XXX.

    • Anonyymi

      Haettu saunattomia 4h asuntoja 6xxxx numerolla, en usko saavani. Pohjat on myös aika surkeita, vinot seinät on kamalia sisustamisen kannalta. Mutta näkeepähän kuinka lähelle sijoittuu omalla numerolla, ilman lakimuutosta näitä asuntoja ei kyllä ikinä saa joten odotan sitä kiitollisuudella.

      • Anonyymi

        Meinaatkö jotta voitat arvonnassa pienen numeron, kuinka hyvä tuuri sul on lotossa?


    • Anonyymi

      Kuinkahan nopeasti hakutuloksista tiedotetaan? Onko kokemuksia tai tietoa Hason käytännöistä?

    • Anonyymi

      Jotenkin koomista, kun jotkut katkeroituu siitä, että toisilla on parempi numero, eikä saakkaan asuntoa sen takia. Koetaan, että itsellä on jotenkin suurempi tarve saada se asunto, kuin toisella. Mikä ihmisiä vaivaa??

      • Anonyymi

        Psykologista vaikuttamista, joku herkempi saattaa luovuttaa painostuksen edessä.


      • Anonyymi

        Minun mielestäni tässä ketjussa ei esiinny minkäänlaista katkeruutta, toisin kuin joidenkin kohteiden kohdalla. Ei ainakaan itselläni ole mitään katkeruutta, asunhan jo Hasolla Jätkäsaaressa. Tuo, että itsellään ei ole tarvetta asumisoikeusasunnolle, mutta hakee kuitenkin asuntoa ja luovuttaa sen esim. lapselleen, on mielestäni hyvä muuttaa. Asumisoikeusnumerot ovat henkilökohtaisia ja mielestäni olisi hyvä, että asunnotkin olisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni tässä ketjussa ei esiinny minkäänlaista katkeruutta, toisin kuin joidenkin kohteiden kohdalla. Ei ainakaan itselläni ole mitään katkeruutta, asunhan jo Hasolla Jätkäsaaressa. Tuo, että itsellään ei ole tarvetta asumisoikeusasunnolle, mutta hakee kuitenkin asuntoa ja luovuttaa sen esim. lapselleen, on mielestäni hyvä muuttaa. Asumisoikeusnumerot ovat henkilökohtaisia ja mielestäni olisi hyvä, että asunnotkin olisivat.

        Mielestäni siinä systeemissä ei ole mitään väärää. Vanhempi luopuu omasta numerostaan, jotta lapsi saa numeron. Olen oikeastaan sitä mieltä, että nuoret tarvitsevat näitä asuntoja eniten, sillä heillä ei ole välttämättä vakituista työtä tai he voivat esim olla opiskelemassa. Luulis, että 50vuotiailla, joilla on 30v vanha numero, on elämä järjestyksessä, eikä pitäisi olla niin suurta tarvetta. TOTTAKAI kaikki tapaukset ovat yksilökohtaisia, mutta miettikääpä kumpi tarvii asuntoa enemmän.
        1. 20v opiskelija, osa-aikaisesti töissä, joutuu nostamaan opinto-lainaa, koska rahat ei riitä
        2. 50v, jolla vakkari duuni, lapset jo aikuisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykologista vaikuttamista, joku herkempi saattaa luovuttaa painostuksen edessä.

        Mitä tarkoitat tällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni tässä ketjussa ei esiinny minkäänlaista katkeruutta, toisin kuin joidenkin kohteiden kohdalla. Ei ainakaan itselläni ole mitään katkeruutta, asunhan jo Hasolla Jätkäsaaressa. Tuo, että itsellään ei ole tarvetta asumisoikeusasunnolle, mutta hakee kuitenkin asuntoa ja luovuttaa sen esim. lapselleen, on mielestäni hyvä muuttaa. Asumisoikeusnumerot ovat henkilökohtaisia ja mielestäni olisi hyvä, että asunnotkin olisivat.

        "luovuttaa sen esim. lapselleen, on mielestäni hyvä muuttaa"

        Millähän tavalla sä sitä muuttaisit?

        Lopettaisit myös keskinäisen vaihdon mahdollisuuden ja vuokraamisen, koska näillä voi helposti kiertää tuota sukulaisluovutus pykälää. Samoin pitäisi kieltää luovutus samassa taloudessa asuvalle, koska silläkin on helppo luovuttaa asunto lähisukulaiselle muuttamalla kirjat hetkeksi saman katon alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni siinä systeemissä ei ole mitään väärää. Vanhempi luopuu omasta numerostaan, jotta lapsi saa numeron. Olen oikeastaan sitä mieltä, että nuoret tarvitsevat näitä asuntoja eniten, sillä heillä ei ole välttämättä vakituista työtä tai he voivat esim olla opiskelemassa. Luulis, että 50vuotiailla, joilla on 30v vanha numero, on elämä järjestyksessä, eikä pitäisi olla niin suurta tarvetta. TOTTAKAI kaikki tapaukset ovat yksilökohtaisia, mutta miettikääpä kumpi tarvii asuntoa enemmän.
        1. 20v opiskelija, osa-aikaisesti töissä, joutuu nostamaan opinto-lainaa, koska rahat ei riitä
        2. 50v, jolla vakkari duuni, lapset jo aikuisia.

        Toi on ihan typerä esimerkki. Ymmärrät kun vähän kasvat... Näitä voi heittää vaikka kuinka. Mieti kumpi tarvii enemmän:
        Halvan opiskelija-asunnon saava 20v hyvästä perheestä vai 50 v just eronnut pienituloinen kahden lapsen yksinhuoltaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on ihan typerä esimerkki. Ymmärrät kun vähän kasvat... Näitä voi heittää vaikka kuinka. Mieti kumpi tarvii enemmän:
        Halvan opiskelija-asunnon saava 20v hyvästä perheestä vai 50 v just eronnut pienituloinen kahden lapsen yksinhuoltaja?

        Ymmärrän kyllä. Puhuin lähinnä pienistä asunnoista. Mun käsittääkseni perhe ei muuta kaksioon tai yksiöön. Ja joo yksinhuoltajalle ei varmaan ole sitä hyvää numeroa 1990 luvulta, kuten ei myöskään opiskelijalla. Tällä esimerkilläni en yritä vähätellä muita ja heidän elämän tilannetta, vaan yritän sanoa sitä, että mitä väärää on luovuttaa asunto lapsellesi joka opiskelee. Mutta katkeria aina riittää ”kun ei itse saa”...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä. Puhuin lähinnä pienistä asunnoista. Mun käsittääkseni perhe ei muuta kaksioon tai yksiöön. Ja joo yksinhuoltajalle ei varmaan ole sitä hyvää numeroa 1990 luvulta, kuten ei myöskään opiskelijalla. Tällä esimerkilläni en yritä vähätellä muita ja heidän elämän tilannetta, vaan yritän sanoa sitä, että mitä väärää on luovuttaa asunto lapsellesi joka opiskelee. Mutta katkeria aina riittää ”kun ei itse saa”...

        Opiskelijoille on tarjolla opiskelijaasuntoja. Ei se, että opiskelee ole mikään peruste asumisoikeusasunnolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opiskelijoille on tarjolla opiskelijaasuntoja. Ei se, että opiskelee ole mikään peruste asumisoikeusasunnolle.

        Näytätkö minulle kohdan, jossa olen näin väittänyt. Lukistiko tuon vielä uudestaan ja huolella :).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytätkö minulle kohdan, jossa olen näin väittänyt. Lukistiko tuon vielä uudestaan ja huolella :).

        Tuo on minun mielipiteeni. En tiedä oletko moista väittänyt, joten en pysty näyttämään sinulle sellaista kohtaa. Etkö itse muista mitä olet kirjoittanut ja mitä et?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on minun mielipiteeni. En tiedä oletko moista väittänyt, joten en pysty näyttämään sinulle sellaista kohtaa. Etkö itse muista mitä olet kirjoittanut ja mitä et?

        No mutta hei hyvää sunnuntai illan jatkoa sinulle ja perheellesi. Toivottavasti saat asunnon. Itse haen kaksioita ja yksiöitä numerolla 9 xxx, eiköhän se asunto tule jamaikasta;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni siinä systeemissä ei ole mitään väärää. Vanhempi luopuu omasta numerostaan, jotta lapsi saa numeron. Olen oikeastaan sitä mieltä, että nuoret tarvitsevat näitä asuntoja eniten, sillä heillä ei ole välttämättä vakituista työtä tai he voivat esim olla opiskelemassa. Luulis, että 50vuotiailla, joilla on 30v vanha numero, on elämä järjestyksessä, eikä pitäisi olla niin suurta tarvetta. TOTTAKAI kaikki tapaukset ovat yksilökohtaisia, mutta miettikääpä kumpi tarvii asuntoa enemmän.
        1. 20v opiskelija, osa-aikaisesti töissä, joutuu nostamaan opinto-lainaa, koska rahat ei riitä
        2. 50v, jolla vakkari duuni, lapset jo aikuisia.

        Hei. Onkohan tuo aso-asuntojen jonotus systeemi (edellä) ja varautuminen tuleville polville luovutettavaksi ihan oikein?

        Olen ymmärtänyt vasta olemassa olevan aso-asunnon voisi luovuttaa perikunnalleen jne.
        Mutta ei missään ole ilmoitettu JONOTUSNUMERO vuosien tai kymmenten takaa oikeuttaa sen perusteella saamaan uutta jonotettavaa aso-asuntoa?

        Tätä pitää alkaa ihan tutkimaan ja tuotava kunnan- ja ason edustajille (valinnan tekeville) tietoon ja täsmennettävä tätä kaikille hakijoille!?


    • Anonyymi

      Milloin noin tulee tarjoukset asunnoista. Tai siis milloin päätökset tulevat?

      • Anonyymi

        Vaihtelee hakutsunamista riippuen. Periaatteessa vähän yli kaksi viikkoa. Mutta voi viedä enemmänkin. Ja tarjous menee vain ykkössijoitetulle. Ja toista tarjousta ei sitten tule samasta kohteesta, jos ensimmäistä ei ota.


    • Anonyymi

      Hain numerolla 7xxx kolmioita. Kerron sitten miten kävi.

    • Anonyymi

      Haimme 3h kt numerolla 28xxx. Numero haettu v.1996.
      Pienillä numeroilla menee Jamaikan kämpät.

      • Anonyymi

        Eikö kukaan ole hakenut yksiöitä? Itse hain 5. kerroksesta nrolla 4XXXX.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kukaan ole hakenut yksiöitä? Itse hain 5. kerroksesta nrolla 4XXXX.

        Sinun etu jos kukaan muu ei hakenut yksiöitä :) Onnea


    • Anonyymi

      Hain asuntoa pienellä nelinumeroisella luvulla, mutten ole varma haluaisinko ottaa sitä vastaan. Riippuu asomaksun ajankohdasta. Tällaisessa odottavassa deflaatiotilanteessa ei ole kovin järkevää iskeä panttia vuosiksi odottamaan.
      Näin ei tehdä pääkaupunkiseudun vapaissa uudistuotantoasunnoissakaan.

      • Anonyymi

        Sitten ei kannata näitä asuntoja ollenkaan hakea. Asomaksun ja muuttamisen väliä on hasolla aina runsaat vuosi.


      • Anonyymi

        Juu, näin on. Rahojen makuuttaminen tyhjän panttina on tyhmää. Sijoittamalla vaikkapa 40k€ rahastoihin, voi vuotuisella korolla tienata jopa muutaman kuukauden vuokraeron vapaiden markkinoiden vuokriin nähden. Jokainen on oman elämänsä Warren Buffet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, näin on. Rahojen makuuttaminen tyhjän panttina on tyhmää. Sijoittamalla vaikkapa 40k€ rahastoihin, voi vuotuisella korolla tienata jopa muutaman kuukauden vuokraeron vapaiden markkinoiden vuokriin nähden. Jokainen on oman elämänsä Warren Buffet.

        Ja sijoittamalla saman summan HASOn kämppään tienaa 12 kuukauden vuokraeron vapaiden markkinoiden vuokriin nähden.
        Mistä näitä lounas buffettiin sijoittajia oikein sikiää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sijoittamalla saman summan HASOn kämppään tienaa 12 kuukauden vuokraeron vapaiden markkinoiden vuokriin nähden.
        Mistä näitä lounas buffettiin sijoittajia oikein sikiää

        Hain asuntoa, mutta muutama seikka vähän harmittaa. Asunnossa on vanhanaikaisen pieni kylppäri, jossa sukat kastuu suihkun jälkeen ja pikkupyykki täytyy kuivata muualla asunnossa. Materiaalit tuntuvat olevan heikoin mahdollinen (mm. peltiset kylpyhuoneen kalusteet, äänekäs laminaatti, huonot keittiökaapit, yksi pieni ikkuna olkkarissa). Jos tarjous tulee, saatan kuitenkin jäädä odottamaan atlantinkaarta, jossa sentään paremmat pohjaratkaisut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain asuntoa, mutta muutama seikka vähän harmittaa. Asunnossa on vanhanaikaisen pieni kylppäri, jossa sukat kastuu suihkun jälkeen ja pikkupyykki täytyy kuivata muualla asunnossa. Materiaalit tuntuvat olevan heikoin mahdollinen (mm. peltiset kylpyhuoneen kalusteet, äänekäs laminaatti, huonot keittiökaapit, yksi pieni ikkuna olkkarissa). Jos tarjous tulee, saatan kuitenkin jäädä odottamaan atlantinkaarta, jossa sentään paremmat pohjaratkaisut.

        Ja olikos niin, että Atlantinkaaresta voi jopa saada merinäköalan? Jostain olin lukevinani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain asuntoa, mutta muutama seikka vähän harmittaa. Asunnossa on vanhanaikaisen pieni kylppäri, jossa sukat kastuu suihkun jälkeen ja pikkupyykki täytyy kuivata muualla asunnossa. Materiaalit tuntuvat olevan heikoin mahdollinen (mm. peltiset kylpyhuoneen kalusteet, äänekäs laminaatti, huonot keittiökaapit, yksi pieni ikkuna olkkarissa). Jos tarjous tulee, saatan kuitenkin jäädä odottamaan atlantinkaarta, jossa sentään paremmat pohjaratkaisut.

        Miksi haette Jamaikasta, jos ette ole varmoja haluatteko edes muuttaa sinne? Pidentää vaan muiden prosesseja, kun joku vielä miettii kastuneita sukkiaan.
        Jokainen saa toki tehdä miten parhaaksi näkee. Mutta hieman herättää ihmetystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain asuntoa, mutta muutama seikka vähän harmittaa. Asunnossa on vanhanaikaisen pieni kylppäri, jossa sukat kastuu suihkun jälkeen ja pikkupyykki täytyy kuivata muualla asunnossa. Materiaalit tuntuvat olevan heikoin mahdollinen (mm. peltiset kylpyhuoneen kalusteet, äänekäs laminaatti, huonot keittiökaapit, yksi pieni ikkuna olkkarissa). Jos tarjous tulee, saatan kuitenkin jäädä odottamaan atlantinkaarta, jossa sentään paremmat pohjaratkaisut.

        Asun Hason asunnossa Jätkäsaaressa. En oikein usko, että sukkasi kastuvat suihkun jälkeen. Nykyisin asunnot ovat esteettömiä, joten kylppärikään ei voi olla minimaalisen pieni. Vedet kulkeutuvat lattiakaivoon ja jokainen fiksu ihminen pyyhkii lattian suihkun jälkeen.
        Materiaaleihin saa parannusta jos vain haluaa maksaa: parketit ja paremmat kodinkoneet voi valita tarjotuista vaihtoehdoista tai teettää muutostyö erikseen.
        Vaikka asomaksu on suht' iso, vastikkeet ovat ja pysyvät niin huokeina, ettei voi olettaa luxus-asumista muutoin kuin sijainnin osalta, minkä merenranta-alue asukkailleen tarjoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja olikos niin, että Atlantinkaaresta voi jopa saada merinäköalan? Jostain olin lukevinani

        Haso Atlantinkaari on hyvin lähellä Melkinlaituria, niin ainakin osasta asuntoja on merinäköala. Riippuu siitä, mihin suuntaan ikkunat ja parveke ovat. Osoite on Länsisatamankatu 39, tontti on 20830/3. Jos katsot puhelimella nettisivua kartta.helsinginseutu.fi ja zoomaat näyttöä suuremmaksi, niin tonttien numerot tulevat näkyviin. Siitä näet suoraan, mihin kohtaan Atlantinkaaren tontti sijoittuu ja mitkä siitä ovat näkymät. Jos kiinnostusta riittää, niin tule Jätkäsaareen katsomaan paikkaa. Atlantinkaari rakennetaan melkein Lidlin vieressä olevien tornitalojen viereen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haette Jamaikasta, jos ette ole varmoja haluatteko edes muuttaa sinne? Pidentää vaan muiden prosesseja, kun joku vielä miettii kastuneita sukkiaan.
        Jokainen saa toki tehdä miten parhaaksi näkee. Mutta hieman herättää ihmetystä.

        Onpahan jotain jännitettävää ajankuluksi, vuosi puolitoista on pitkä aika odottaa talon valmistumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun Hason asunnossa Jätkäsaaressa. En oikein usko, että sukkasi kastuvat suihkun jälkeen. Nykyisin asunnot ovat esteettömiä, joten kylppärikään ei voi olla minimaalisen pieni. Vedet kulkeutuvat lattiakaivoon ja jokainen fiksu ihminen pyyhkii lattian suihkun jälkeen.
        Materiaaleihin saa parannusta jos vain haluaa maksaa: parketit ja paremmat kodinkoneet voi valita tarjotuista vaihtoehdoista tai teettää muutostyö erikseen.
        Vaikka asomaksu on suht' iso, vastikkeet ovat ja pysyvät niin huokeina, ettei voi olettaa luxus-asumista muutoin kuin sijainnin osalta, minkä merenranta-alue asukkailleen tarjoaa.

        Tiedoissa lukee, ettei parkettia saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haso Atlantinkaari on hyvin lähellä Melkinlaituria, niin ainakin osasta asuntoja on merinäköala. Riippuu siitä, mihin suuntaan ikkunat ja parveke ovat. Osoite on Länsisatamankatu 39, tontti on 20830/3. Jos katsot puhelimella nettisivua kartta.helsinginseutu.fi ja zoomaat näyttöä suuremmaksi, niin tonttien numerot tulevat näkyviin. Siitä näet suoraan, mihin kohtaan Atlantinkaaren tontti sijoittuu ja mitkä siitä ovat näkymät. Jos kiinnostusta riittää, niin tule Jätkäsaareen katsomaan paikkaa. Atlantinkaari rakennetaan melkein Lidlin vieressä olevien tornitalojen viereen.

        Kiitos, täytyy käydä tutustumassa paikan päällä. Onko Atlantinkaaren asumisoikeustaloja A, B, C aloitettu vielä rakentamaan, pystyykö ne hahmottamaan paikan päällä? Ilmeisesti samaan rykelmään tulee myös vuokra-asuntoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, täytyy käydä tutustumassa paikan päällä. Onko Atlantinkaaren asumisoikeustaloja A, B, C aloitettu vielä rakentamaan, pystyykö ne hahmottamaan paikan päällä? Ilmeisesti samaan rykelmään tulee myös vuokra-asuntoja?

        Haso Atlantinkaarta vasta aloitellaan, Hekan vuokratalot on pystyssä. Ketjun lopussa olevasta linkistä asumisoikeus.eu sivustolta löytyy kuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sijoittamalla saman summan HASOn kämppään tienaa 12 kuukauden vuokraeron vapaiden markkinoiden vuokriin nähden.
        Mistä näitä lounas buffettiin sijoittajia oikein sikiää

        Sarkasmi on vaikea laji. Luepa kommentti uudestaan, huolella😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpahan jotain jännitettävää ajankuluksi, vuosi puolitoista on pitkä aika odottaa talon valmistumista.

        Hyvin argumentoitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarkasmi on vaikea laji. Luepa kommentti uudestaan, huolella😊

        "Luepa kommentti uudestaan, huolella"
        Samat sanat!


    • Anonyymi

      Sijainti on niin huippu, etteivät pienet puutteet haittaa yhtään, ja muuhun asumismuotoon ei kaupungista olisi edes varaa. Otan asunnon onnesta mykkyrällä vastaan, jos sen vain saan. Kirjoittelee 1990 numeron hakenut (7xxx).

    • Anonyymi

      Itse aion vuokrata asunnon heti kahdeksi vuodeksi, kun asun eripaikkakunnalla puolisoni kanssa. Luulisin että nymerolla 9 xxx saa yksiön tai kaksion?

    • Anonyymi

      Onko kenellekään vielä tarjottu asuntoa Jamaikasta?

      • Anonyymi

        Suora lainaus:

        ....Kohteen hakuaika on päättynyt 2.11.2020 klo 12.00.

        Hakemukset ovat käsittelyssä ja tarjous asunnosta lähetetään noin kahden viikon sisällä pienimmälle järjestysnumerolle ko. asuntoa hakeneelle. ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suora lainaus:

        ....Kohteen hakuaika on päättynyt 2.11.2020 klo 12.00.

        Hakemukset ovat käsittelyssä ja tarjous asunnosta lähetetään noin kahden viikon sisällä pienimmälle järjestysnumerolle ko. asuntoa hakeneelle. ....

        Suora lainaus:
        Onko kenellekään vielä tarjottu asuntoa Jamaikasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suora lainaus:
        Onko kenellekään vielä tarjottu asuntoa Jamaikasta?

        Aikaisintaan aivan tämän viikon lopussa. Ei todellakaan näin suosittuun kohteeseen tule tarjouksia viikon päästä haun päättymisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaisintaan aivan tämän viikon lopussa. Ei todellakaan näin suosittuun kohteeseen tule tarjouksia viikon päästä haun päättymisestä.

        Odottaminen on niin piinallista. Toisaalta toivo elää vielä:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaisintaan aivan tämän viikon lopussa. Ei todellakaan näin suosittuun kohteeseen tule tarjouksia viikon päästä haun päättymisestä.

        Livornon tarjouksia alkoi tippumaan viikon kuluttua hakuajan päättymisestä. Miksi Jamaikassa menisi sen pitenpään?


      • Anonyymi

        Tänään tuli tarjous


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään tuli tarjous

        No kerro toki, minkä kokoinen ja millä numerolla suunnilleen.


    • Anonyymi

      Laittakaahan infoa kun saatte tarjouksen, olisi mukava tietää ja iloita edes toisten puolesta kun itse tuskin isolla numerolla mitään saa.

      • Anonyymi

        Mikä mahtaa olla syynä siihen, että Att ei enää kerro, kuinka paljon eri kohteisiin on tullut hakemuksia. Onko se joku salailun kohde, vai mitä ihmettä? Ei ainakaan avoimuutta lisää asumisoikeuskohteiden kohdalla. Pohjois-Pasilan kohteista, Haso Livornosta ja Haso Jamaikasta ei ole kerrottu hakijoiden määrää. Olisi kiva tietää, kuinka suosittuja kohteet ovat olleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä mahtaa olla syynä siihen, että Att ei enää kerro, kuinka paljon eri kohteisiin on tullut hakemuksia. Onko se joku salailun kohde, vai mitä ihmettä? Ei ainakaan avoimuutta lisää asumisoikeuskohteiden kohdalla. Pohjois-Pasilan kohteista, Haso Livornosta ja Haso Jamaikasta ei ole kerrottu hakijoiden määrää. Olisi kiva tietää, kuinka suosittuja kohteet ovat olleet.

        Varmaan toimitaan nyt näin tästäkin eteenpäin. En keksi muuta syytä kuin että kuvitellaan, että näin tulee vähemmän kyselyitä henkilökunnalle. Ajatellaan että kun ei kerrota yhtään mitään, niin kyselyt vähentyvät....

        Sentään 1. kierroksella kerrotaan ykkösisjoitetulle tulokset. Sähköpostitse. Ja voi olla, että soittaessa voidaan jotakin ylimääräistä tietoa lipsauttaa.

        Toisaalta ymmärtää, varmaan liian vähän henkilökuntaa tekemässä isoa urakkaa. Ja siitähän sitten puhelu- ja sähköpostitulva alkaisi, jos kerrottaisiin, että numerolla 14021 sai neljännen kerroksen kolmion. Kymmenet hakijat tivaavat, että miksen minä saanut, minullahan oli pienempi numero.

        Selitys: vain max. viittä asuntoa voi hakea. Pienimmälle numerolla lähetetään tarjous. Jamakaikassa oli haussa 64 asuntoa. Melkomoinen määrä hakukombinaatioita...

        Mielenkiintoinen tilanne syntyy, kun 1. kierroksella tarjouksen saanut ei otakaan tarjousta vastaan. Tähän samaan asuntoon sijoille 2, 3, 4, 5, 6 jne. jne. hakeneet ovat saaneet omaa ykkössijoitustaan vastaavan asunnon tarjouksen. Mutta. Vain yksi tarjous per hakija. Nyt voi sitten saada hyvänkin asunnon suhteellisen isolla numerolla, kun toinen kierros käynnistyy...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan toimitaan nyt näin tästäkin eteenpäin. En keksi muuta syytä kuin että kuvitellaan, että näin tulee vähemmän kyselyitä henkilökunnalle. Ajatellaan että kun ei kerrota yhtään mitään, niin kyselyt vähentyvät....

        Sentään 1. kierroksella kerrotaan ykkösisjoitetulle tulokset. Sähköpostitse. Ja voi olla, että soittaessa voidaan jotakin ylimääräistä tietoa lipsauttaa.

        Toisaalta ymmärtää, varmaan liian vähän henkilökuntaa tekemässä isoa urakkaa. Ja siitähän sitten puhelu- ja sähköpostitulva alkaisi, jos kerrottaisiin, että numerolla 14021 sai neljännen kerroksen kolmion. Kymmenet hakijat tivaavat, että miksen minä saanut, minullahan oli pienempi numero.

        Selitys: vain max. viittä asuntoa voi hakea. Pienimmälle numerolla lähetetään tarjous. Jamakaikassa oli haussa 64 asuntoa. Melkomoinen määrä hakukombinaatioita...

        Mielenkiintoinen tilanne syntyy, kun 1. kierroksella tarjouksen saanut ei otakaan tarjousta vastaan. Tähän samaan asuntoon sijoille 2, 3, 4, 5, 6 jne. jne. hakeneet ovat saaneet omaa ykkössijoitustaan vastaavan asunnon tarjouksen. Mutta. Vain yksi tarjous per hakija. Nyt voi sitten saada hyvänkin asunnon suhteellisen isolla numerolla, kun toinen kierros käynnistyy...

        Näin suosittuun kohteeseen tuskin tulee peruutuksia muuten kuin esim. lainansaannin vaikeuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan toimitaan nyt näin tästäkin eteenpäin. En keksi muuta syytä kuin että kuvitellaan, että näin tulee vähemmän kyselyitä henkilökunnalle. Ajatellaan että kun ei kerrota yhtään mitään, niin kyselyt vähentyvät....

        Sentään 1. kierroksella kerrotaan ykkösisjoitetulle tulokset. Sähköpostitse. Ja voi olla, että soittaessa voidaan jotakin ylimääräistä tietoa lipsauttaa.

        Toisaalta ymmärtää, varmaan liian vähän henkilökuntaa tekemässä isoa urakkaa. Ja siitähän sitten puhelu- ja sähköpostitulva alkaisi, jos kerrottaisiin, että numerolla 14021 sai neljännen kerroksen kolmion. Kymmenet hakijat tivaavat, että miksen minä saanut, minullahan oli pienempi numero.

        Selitys: vain max. viittä asuntoa voi hakea. Pienimmälle numerolla lähetetään tarjous. Jamakaikassa oli haussa 64 asuntoa. Melkomoinen määrä hakukombinaatioita...

        Mielenkiintoinen tilanne syntyy, kun 1. kierroksella tarjouksen saanut ei otakaan tarjousta vastaan. Tähän samaan asuntoon sijoille 2, 3, 4, 5, 6 jne. jne. hakeneet ovat saaneet omaa ykkössijoitustaan vastaavan asunnon tarjouksen. Mutta. Vain yksi tarjous per hakija. Nyt voi sitten saada hyvänkin asunnon suhteellisen isolla numerolla, kun toinen kierros käynnistyy...

        "Mielenkiintoinen tilanne syntyy, kun 1. kierroksella tarjouksen saanut ei otakaan tarjousta vastaan. Tähän samaan asuntoon sijoille 2, 3, 4, 5, 6 jne. jne. hakeneet ovat saaneet omaa ykkössijoitustaan vastaavan asunnon tarjouksen."

        Niitä asuntoja on vain 64 kpl, eli 1. kierroksella lähtee vain 64 tarjousta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan toimitaan nyt näin tästäkin eteenpäin. En keksi muuta syytä kuin että kuvitellaan, että näin tulee vähemmän kyselyitä henkilökunnalle. Ajatellaan että kun ei kerrota yhtään mitään, niin kyselyt vähentyvät....

        Sentään 1. kierroksella kerrotaan ykkösisjoitetulle tulokset. Sähköpostitse. Ja voi olla, että soittaessa voidaan jotakin ylimääräistä tietoa lipsauttaa.

        Toisaalta ymmärtää, varmaan liian vähän henkilökuntaa tekemässä isoa urakkaa. Ja siitähän sitten puhelu- ja sähköpostitulva alkaisi, jos kerrottaisiin, että numerolla 14021 sai neljännen kerroksen kolmion. Kymmenet hakijat tivaavat, että miksen minä saanut, minullahan oli pienempi numero.

        Selitys: vain max. viittä asuntoa voi hakea. Pienimmälle numerolla lähetetään tarjous. Jamakaikassa oli haussa 64 asuntoa. Melkomoinen määrä hakukombinaatioita...

        Mielenkiintoinen tilanne syntyy, kun 1. kierroksella tarjouksen saanut ei otakaan tarjousta vastaan. Tähän samaan asuntoon sijoille 2, 3, 4, 5, 6 jne. jne. hakeneet ovat saaneet omaa ykkössijoitustaan vastaavan asunnon tarjouksen. Mutta. Vain yksi tarjous per hakija. Nyt voi sitten saada hyvänkin asunnon suhteellisen isolla numerolla, kun toinen kierros käynnistyy...

        Tunnen tämän systeemin oikein hyvin, asun itsekin Hason uudiskohteessa. En tarkoittanut tietoa siitä, millä numerolla mikäkin asunto saatiin, vaan sitä, paljonko hakemuksia tuli yhteensä kuhunkin kohteeseen. Se tieto on alettu nyt pimittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan toimitaan nyt näin tästäkin eteenpäin. En keksi muuta syytä kuin että kuvitellaan, että näin tulee vähemmän kyselyitä henkilökunnalle. Ajatellaan että kun ei kerrota yhtään mitään, niin kyselyt vähentyvät....

        Sentään 1. kierroksella kerrotaan ykkösisjoitetulle tulokset. Sähköpostitse. Ja voi olla, että soittaessa voidaan jotakin ylimääräistä tietoa lipsauttaa.

        Toisaalta ymmärtää, varmaan liian vähän henkilökuntaa tekemässä isoa urakkaa. Ja siitähän sitten puhelu- ja sähköpostitulva alkaisi, jos kerrottaisiin, että numerolla 14021 sai neljännen kerroksen kolmion. Kymmenet hakijat tivaavat, että miksen minä saanut, minullahan oli pienempi numero.

        Selitys: vain max. viittä asuntoa voi hakea. Pienimmälle numerolla lähetetään tarjous. Jamakaikassa oli haussa 64 asuntoa. Melkomoinen määrä hakukombinaatioita...

        Mielenkiintoinen tilanne syntyy, kun 1. kierroksella tarjouksen saanut ei otakaan tarjousta vastaan. Tähän samaan asuntoon sijoille 2, 3, 4, 5, 6 jne. jne. hakeneet ovat saaneet omaa ykkössijoitustaan vastaavan asunnon tarjouksen. Mutta. Vain yksi tarjous per hakija. Nyt voi sitten saada hyvänkin asunnon suhteellisen isolla numerolla, kun toinen kierros käynnistyy...

        "Toisaalta ymmärtää, varmaan liian vähän henkilökuntaa tekemässä isoa urakkaa. Ja siitähän sitten puhelu- ja sähköpostitulva alkaisi, jos kerrottaisiin, että numerolla 14021 sai neljännen kerroksen kolmion. Kymmenet hakijat tivaavat, että miksen minä saanut, minullahan oli pienempi numero."
        En ymmärrä mitä tarkoitat.
        Tottakai kunkin huoneiston hakijoista aina pienin asonumero saa tarjouksen paitsi silloin jos on yltänyt myös toiseen itse paremmaksi rankkaamaansa. Jokaisesta huoneistosta pitää lähettää tarjous heti ensimmäisellä kierroksella, ja tarjotuista hylätyt menee asonumerojärjestyksessä aina seuraavalle ko. huoneistoon jonottavalle joille ei ole tehty aiemmin tarjousta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisaalta ymmärtää, varmaan liian vähän henkilökuntaa tekemässä isoa urakkaa. Ja siitähän sitten puhelu- ja sähköpostitulva alkaisi, jos kerrottaisiin, että numerolla 14021 sai neljännen kerroksen kolmion. Kymmenet hakijat tivaavat, että miksen minä saanut, minullahan oli pienempi numero."
        En ymmärrä mitä tarkoitat.
        Tottakai kunkin huoneiston hakijoista aina pienin asonumero saa tarjouksen paitsi silloin jos on yltänyt myös toiseen itse paremmaksi rankkaamaansa. Jokaisesta huoneistosta pitää lähettää tarjous heti ensimmäisellä kierroksella, ja tarjotuista hylätyt menee asonumerojärjestyksessä aina seuraavalle ko. huoneistoon jonottavalle joille ei ole tehty aiemmin tarjousta.

        Mutta jos ei kerrota, mistä neljännen kerroksen kolmiosta on kyse. Kyse oli tällaisesta tilanteesta. Voihan olla, että yksikään kymmenestä pienemmän numeron omaavasta ei ole sisällyttänyt max. viiteen valintaansa tätä kolmiota. Lähde sitten selittämään kymmenille närkästyneille logiikkaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos ei kerrota, mistä neljännen kerroksen kolmiosta on kyse. Kyse oli tällaisesta tilanteesta. Voihan olla, että yksikään kymmenestä pienemmän numeron omaavasta ei ole sisällyttänyt max. viiteen valintaansa tätä kolmiota. Lähde sitten selittämään kymmenille närkästyneille logiikkaa...

        Jos päivittäisistä nettisivuilleen tiedon kunkin asunnon kohdalle, mille numerolle ensimmäinen tarjous on lähetetty (ja lopuksi millä numerolla asunto meni), voisi jokainen katsoa hakemisessa asunnon kohdalta tilanteen. Jamaikan kohdalla tämä tarkoittaisi käytännössä vain 64 numeron näpyttelyä kerran tai max 2. Kysymyksiä ei enää tulisi.

        Varmasti käyttävät enemmän aikaa kysymyksiin vastaamiseen ja touhu olisi läpinäkyvää, kuten julkishallinnon päätökset pitäisi aina olla. Nyt ihmisillä herää epäilys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos päivittäisistä nettisivuilleen tiedon kunkin asunnon kohdalle, mille numerolle ensimmäinen tarjous on lähetetty (ja lopuksi millä numerolla asunto meni), voisi jokainen katsoa hakemisessa asunnon kohdalta tilanteen. Jamaikan kohdalla tämä tarkoittaisi käytännössä vain 64 numeron näpyttelyä kerran tai max 2. Kysymyksiä ei enää tulisi.

        Varmasti käyttävät enemmän aikaa kysymyksiin vastaamiseen ja touhu olisi läpinäkyvää, kuten julkishallinnon päätökset pitäisi aina olla. Nyt ihmisillä herää epäilys.

        Jokainen epäilevä voi tarkistaa tilanteensa heti kun asunto on ilmoitettu varatuksi. Numerot onneksi unohtuu asuntoon muutettaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos päivittäisistä nettisivuilleen tiedon kunkin asunnon kohdalle, mille numerolle ensimmäinen tarjous on lähetetty (ja lopuksi millä numerolla asunto meni), voisi jokainen katsoa hakemisessa asunnon kohdalta tilanteen. Jamaikan kohdalla tämä tarkoittaisi käytännössä vain 64 numeron näpyttelyä kerran tai max 2. Kysymyksiä ei enää tulisi.

        Varmasti käyttävät enemmän aikaa kysymyksiin vastaamiseen ja touhu olisi läpinäkyvää, kuten julkishallinnon päätökset pitäisi aina olla. Nyt ihmisillä herää epäilys.

        Mitenköhän vapaasti näitä numeroita ylipäätään saa asuntokohtaisella tasolla kertoa? Voi olla, että ei ole sallittuakaan. Ainakin kuvittelisin, että pitää olla numeron haltijan lupa. Tuskin sittenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenköhän vapaasti näitä numeroita ylipäätään saa asuntokohtaisella tasolla kertoa? Voi olla, että ei ole sallittuakaan. Ainakin kuvittelisin, että pitää olla numeron haltijan lupa. Tuskin sittenkään.

        Järjestysnumero on henkilötieto, ihan siinä missä nimi, henkilötunnus tai sähköpostiosoitekin. Tietosuoja koskee siis numeroakin.


      • Anonyymi

        Tarjous tuli 4h, ei ykköskohdetta mutta ok! 9xxx-numerolla. Taitaa olla aikamoinen hakumylläkkä😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjous tuli 4h, ei ykköskohdetta mutta ok! 9xxx-numerolla. Taitaa olla aikamoinen hakumylläkkä😀

        Jos lähettävät tarjoukset asumisoikeusnumeron järjestyksessä, tarkoittaa se sitä, että minä jäin ilman:(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä mahtaa olla syynä siihen, että Att ei enää kerro, kuinka paljon eri kohteisiin on tullut hakemuksia. Onko se joku salailun kohde, vai mitä ihmettä? Ei ainakaan avoimuutta lisää asumisoikeuskohteiden kohdalla. Pohjois-Pasilan kohteista, Haso Livornosta ja Haso Jamaikasta ei ole kerrottu hakijoiden määrää. Olisi kiva tietää, kuinka suosittuja kohteet ovat olleet.

        Nämä Helsngin kaupungin ym. Aran rahoittamat aso- (Haso ym.) ovat rahoitettu yhteiskunnan tuella ja ovat ns. "yleishyödyllisiä kohteita".
        Niissä ei tiedoissa ei ole mitään salailtavaa jos niin on käynyt se on tutkinnan paikka vaikka poliisi-llmoituksen avulla!

        Mutta tiedossa on kyllä vaan salataan, nyt jo ent. isännöintitoimiston kautta on aso- l. asuntoja luovutettu (Haso) eli jaettu ilman järjestysnumeroa vapautuvista vanhemmista kohteissa!
        Kyllä hakijoiden on saatava tietää pyynnöstään siis oman sijoittumisen kohteessa jota hakenut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjestysnumero on henkilötieto, ihan siinä missä nimi, henkilötunnus tai sähköpostiosoitekin. Tietosuoja koskee siis numeroakin.

        No mutta oliko ns. asomummolla varmaa tietoa asiasta, monennenko numeron kanssa nyt tämä on liikkeellä?
        :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä mahtaa olla syynä siihen, että Att ei enää kerro, kuinka paljon eri kohteisiin on tullut hakemuksia. Onko se joku salailun kohde, vai mitä ihmettä? Ei ainakaan avoimuutta lisää asumisoikeuskohteiden kohdalla. Pohjois-Pasilan kohteista, Haso Livornosta ja Haso Jamaikasta ei ole kerrottu hakijoiden määrää. Olisi kiva tietää, kuinka suosittuja kohteet ovat olleet.

        Pohjois-Pasilan Postiljooniin on tullut yli 600 hakemusta.


    • Anonyymi

      Tarjous on tullut ainakin meille jo tästä kohteesta.

      • Anonyymi

        Onnittelut! Tuliko 1 vaihtoehto? Minulle (7xxx) ei ole tarjousta tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut! Tuliko 1 vaihtoehto? Minulle (7xxx) ei ole tarjousta tullut.

        Kyllä tuli ykkösvaihtoehto ylhäältä. Luulisi, että saat tuolla tarjouksen pian!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuli ykkösvaihtoehto ylhäältä. Luulisi, että saat tuolla tarjouksen pian!

        Saitko suuren vai pienen asunnon? Numero oli varmaankin alle 10 000.


    • Anonyymi

      Saimme tarjouksen tänään. Ykköstoiveemme meni läpi. Olemme tosi tosi ilahtuneita. Koti unelmapaikalta meren lähellä. Tsemppiä kaikille, jotka vielä odotatte.

    • Anonyymi

      Tänään tuli tarjous, ei ykkösvaihtoehto, mutta olen tyytyväinen!

    • Anonyymi

      Tänään tuli tarjous, on aika uskomaton olo koska numero jolla haettiin on 6xxxx ja saatiin 4h! Ensimmäinen kerta kun keskustakohteesta tuli tarjous!

      • Anonyymi

        Tajous 3h tuli. 1. toive ja numerolla 7xxx. Ihanaa!


    • Anonyymi

      Paljon onnea kaikille tähän mennessä tarjouksen saaneille. Ymmärrän ilostanne, että todellakin otatte asunnon vastaan.
      Laittakaa mielenkiinnosta seuraavat myös tietoa saatteko tarjouksia, myös ne kiinnostaa ketä tarjouksen hylkää. Hyvä te!
      nimim. täällä puukkoa haavassa kiertää kun ei itse saa tarjousta :(

      • Anonyymi

        Jep, otan tarjouksen ilolla vastaan. Katsoin, että tulossa on paljon ihania haso asuntoja. Tsemppiä ja onnea hakuun!


    • Anonyymi

      Onpa teillä pieniä numeroita, itse hain järjestysnumeroa keväällä 2017, sain yli satatuhatta suuruisen numeron eli minulla ei taida olla toivoakaan saada haluamaani kaksiota?

      • Anonyymi

        Nykyisessä asojärjestelmässä on vielä paljon vuosikymmeniä sitten hankittuja käyttämättömiä numeroista, joille keskustan kohteet lähinnä menevät. Tilanne kuitenkin muuttuu 1.1.2023, jolloin vanhat numerot poistuvat ja uudet määräaikaiset numerot tulevat hakuun. Eli parin vuoden kuluttua nuorillakin on mahdollisuuksia saada asunto halutuilta alueilta.

        Itse sain nyt vihdoin asunnon äitini numerolla, mutta sekin on viisinumeroinen ja paljon paljon pienempiäkin numeroita on siis liikkeellä. Meillä kävi nyt vain uskomaton tuuri, joten otan asunnon ilolla vastaan.


      • Anonyymi

        Minulla on asumisoikeusnumero vuodelta 2013 ja se on 16x xxx, niin luulisi, että sinun numerosi olisi lähemmäs 200 000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on asumisoikeusnumero vuodelta 2013 ja se on 16x xxx, niin luulisi, että sinun numerosi olisi lähemmäs 200 000.

        Muistin väärin, oli joo yli 200 000 :( eli mahdotonta sillä päästä näihin kiinni. Törkeän suuri nro, vaikea oli ymmärtää tota eroa valittuihin, kuitenkin jo yli kolme vuotta vanha haku itselläkin.


      • Anonyymi

        Edellinen - "Anonyymi
        12.11.2020 10:09"

        Miten voi olla 2017 saadulla jonotusnumerolla olisitte "vain" 100 000 jälkeisissä numeroissa? Jos noin samoissa tuhat luvuissa 130 jne. oltiin jo v. 2010!?

        Nyt sanoisin v. 2017 ollaan jopa 150 000 tai yli näillä hakijamäärillä joissa suurin osa "ilmaa" ja vain ikään kuin huvikseen jännäämässä ilman todellista asunnon tarvetta!
        Sen päätelmän saa näissä "arvonnoissa" ja ulostuloissaan lähes kaikissa!

        Lisäksi voi päätellä hakijoissa on onnen onkijoina lapsekkaita siis aika nuorta hakijaa melkoinen osa?
        Toivottavasti tulevat "perijä-sukupolvet" ovat jo ns. aikuismaisempia - jopa naapureina!


    • Anonyymi

      Hei, älkää menettäkö toiveitanne tämän hakukohteen suhteen. Asuntoja taatusti jää toiselle tarjouskierroksellekin. Itselleni kävi nyt niin, että sain päivää aikaisemmin työtarjouksen toisaalta, joten en ole ottamassa minulle tarjottua asuntoa. Joku onnellinen tulee saamaan vielä siis postia toiselta kierrokselta :)

      • Anonyymi

        Minkäkokoisesta asunnosta sait tarjouksen??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäkokoisesta asunnosta sait tarjouksen??

        Kyseessä siis 3h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä siis 3h.

        3h -asuntoja on Jamaikassa 12 kpl. Kukin hakija voi maksimissaan hakea viittä asuntoa. 3h-hakijat järjestysnumeron mukaan pienimmästä alkaen. 12 pienintä numeroa 3h -asunnon hakijoista on siis saanut tarjouksen. Vain yksi per asunto per hakija. Nyt sitten ilmoituksen mukaan yksi 3h-hakija luopuu. Kaikille tarjotaan vain yhtä asuntoa tässä vaiheessa. Jos kieltäytyy, ei muita tarjouksia.

        Nyt siis kaikista huonoimmassakin tapauksessa (jos onnekas on hakenut tätä asuntoa), tulee sitten numerojärjestyksessä 13. hakijalle tarjous 3h-asunnosta. Käytännössä lienee ihan mahdollista, että 3h-asuntoa hakevista (muista että max. 5 asuntoa voi hakea) tulee peruutuksesta tarjous, vaikka hakija olisi esim. numeroltaan vasta vaikkapa 3h-asunnoiden hakijoista kahdeskymmenesviides!

        (Ei kovin vaikea laskutoimitus todennäköisyyslaskentaa osaavalle...).


      • Anonyymi

        Haluaisitko vielä kertoa esim. 10 000 säteellä minkänumeroisella numerolla sinulle tarjottiin? Onnea uuteen työhön


      • Anonyymi

        Haso-asunnon voi laittaa vuokralle esim. työpaikan tai opiskelun muuttumisen takia. Hakemuksesta. Max. kaksi vuotta. Tai heti aso-maksun maksamisen jälkeen asunnon voi luovuttaa lapselleen tai vaikka isälle tai äidille. Ei muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haso-asunnon voi laittaa vuokralle esim. työpaikan tai opiskelun muuttumisen takia. Hakemuksesta. Max. kaksi vuotta. Tai heti aso-maksun maksamisen jälkeen asunnon voi luovuttaa lapselleen tai vaikka isälle tai äidille. Ei muille.

        Onhan niitä muitakin sallittuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä muitakin sallittuja.

        Kumpaa tarjoitat, 1) vuokraamista vai 2) heti aso-maksun maksun maksamisen jälkeen (max. kk sopimuksen allekirjoittamisesta pitää aso-maksu olla maksettuna) luovuttamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko vielä kertoa esim. 10 000 säteellä minkänumeroisella numerolla sinulle tarjottiin? Onnea uuteen työhön

        Perujat bulvaaneja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaa tarjoitat, 1) vuokraamista vai 2) heti aso-maksun maksun maksamisen jälkeen (max. kk sopimuksen allekirjoittamisesta pitää aso-maksu olla maksettuna) luovuttamista?

        3.) Ei muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä muitakin sallittuja.

        Aviopuoliso. En usko, että tämä pätee rakentamisvaiheeseen: "...perheenjäsenelle, joka luovutushetkellä vakinaisesti asuu huoneistossa...".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko vielä kertoa esim. 10 000 säteellä minkänumeroisella numerolla sinulle tarjottiin? Onnea uuteen työhön

        Minulla oli numero 90-luvun alkuvuosilta. Hain sillä tuolloin asuntoa, mutten saanut mieleistäni, kun kaikilla muillakin oli pieni hakunumero.


    • Anonyymi

      41XXX haettu 4h asuntoja järjestyksessä ylhäältä alas. Ei tarjousta :(

      • Anonyymi

        Eikun se numero olikin 49XXX.


    • Anonyymi

      Voisko joku ystävällinen tehdä rautalankamallin siitä miten asuntojen allokointi uudiskohteille oikein tapahtuu...? Jotkin kommentit yllä saivat minut epäilemään omaa käsitystäni asiasta. Epäselvää on etenkin se että mikä rooli on priorisionnilla (1. 2....5.).

      • Se asunto, minkä olet ykköseksi valinnut, tarjotaan ensimmäiseksi, jos sinulla on pienin numero, jos joku menee edelle, sitten 2. vaihtoehto, jos pienin numero ja niin edelleen...


      • Anonyymi

        Jos sinulla on pienin järjestysnumero moneen hakemaasi asuntoon, sinulle tarjotaan niistä sitä, mikä on prioriteettilistallasi ykkösenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla on pienin järjestysnumero moneen hakemaasi asuntoon, sinulle tarjotaan niistä sitä, mikä on prioriteettilistallasi ykkösenä.

        Mitään muita tarjouksia ei sitten tule.


    • Anonyymi

      Minulla on työpaikka toisella paikkakunnalla. Soitin asiakaspalveluun ja kysyin saanko vuokrata asuntoni. Vuokraksi ajattelin vastikkeen määrän, ilman voittoa.
      Haso: n vastaus oli että vuokraus on melkein mahdotonta ja todella vaikeaa.

      • Anonyymi

        https://www.haso.fi/fi/kysyttya
        - sieltä sitten, Voinko vuokrata asumisoikeusasuntoni eteenpäin?
        ...Kokonaan asunnon saa vuokrata eli luovuttaa toisen hallintaan ainoastaan, mikäli asumisoikeushaltija joutuu oleskelemaan tilapäisesti toisella paikkakunnalla työn, opiskelun tai muun vastaavan syyn vuoksi....

        Saadulla vuokralla ei ole merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.haso.fi/fi/kysyttya
        - sieltä sitten, Voinko vuokrata asumisoikeusasuntoni eteenpäin?
        ...Kokonaan asunnon saa vuokrata eli luovuttaa toisen hallintaan ainoastaan, mikäli asumisoikeushaltija joutuu oleskelemaan tilapäisesti toisella paikkakunnalla työn, opiskelun tai muun vastaavan syyn vuoksi....

        Saadulla vuokralla ei ole merkitystä.

        En ole edes saanut lupaa vuokraukseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.haso.fi/fi/kysyttya
        - sieltä sitten, Voinko vuokrata asumisoikeusasuntoni eteenpäin?
        ...Kokonaan asunnon saa vuokrata eli luovuttaa toisen hallintaan ainoastaan, mikäli asumisoikeushaltija joutuu oleskelemaan tilapäisesti toisella paikkakunnalla työn, opiskelun tai muun vastaavan syyn vuoksi....

        Saadulla vuokralla ei ole merkitystä.

        Vuokran määrällä on sen verran merkitystä että ei voi vetää välistä voittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokran määrällä on sen verran merkitystä että ei voi vetää välistä voittoa.

        Ja missähän tämä on kielletty? Jos unohdetaan moraali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missähän tämä on kielletty? Jos unohdetaan moraali.

        Voi kysyä Hasolta, ARA kai niitä ohjeistaa, valtion lainoittamaa korkotuettua omakustanteista asumistuotantoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kysyä Hasolta, ARA kai niitä ohjeistaa, valtion lainoittamaa korkotuettua omakustanteista asumistuotantoa.

        Siis missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis missä?

        Parhaillaan on eduskunnassa mietinnässä, että jos vaikka löysäisivät ehtoja.


    • Anonyymi

      Jippii! Tarjous tuli 3h numerolla 14xxxx

      • Anonyymi

        Vivahtiko yksi ylimääräinen äksä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vivahtiko yksi ylimääräinen äksä.

        Livahtiko.


    • Anonyymi

      Te ketkä saitte tarjouksen heti ekalla kierroksella: milloin teidän pitää viimeistään vastata tarjoukseen, pvm?

      • Anonyymi

        25.11. mennessä.


    • Anonyymi

      Kysellyt tämän kohteen perään, suurimmat nrot olleet 8x xxx- suuruisia sillä hetkellä, jotka voineet saada tarjousta kohteesta. Itsekin täytyy varmaan odotella v.2023 aikaa, kun järjestelmä menee uusiksi?

      Lakiuudistus on menossa eduskuntaan päätettäväksi, katsotaan mitä päättävät, toivottavasti hyväksyvät ehdotuksen ja menee uusiksi, ettei pelurit pääse pelaa omia pelejä näillä markkinoilla.

      • Anonyymi

        Pelurithan vasta pääsevätkin hääräämään kun vanhat numerot poistuu.
        Uusia numeroita hakevat nimenomaan myös ne joilla ei ole aikomustakaan asua asunnossa itse vaan vuokrata se eteenpäin.
        Nythän se on ollut hankalaa kun numerot on täytynyt hakee vuosikausia sitten.

        Ainakin eräs kansanryhmä värvää kaikki sukulaiset numeroarpajaisiin ja jos arpaonni käy niin kämppä heti vuokralle ja voitot heimon yhteiseen kassaan.


      • Anonyymi

        Oletpa katkeroitunut. Lakiuudistus ja sen uutisointi herättävät vain entistä suuremman joukon hakemaan numeroita ja mahdollisuutesi eivät ole sen myötä yhtään paremmat, luulen.

        Jokaisella aikakaudella on omanlaisensa edut asuntomarkkinoilla. Vanhojen hakunumeroiden alkuaikoina olivat esim. ASP-säästämisen ehdot todella surkeita. Aivan toista on nyt ensiasuntoa säästävillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa katkeroitunut. Lakiuudistus ja sen uutisointi herättävät vain entistä suuremman joukon hakemaan numeroita ja mahdollisuutesi eivät ole sen myötä yhtään paremmat, luulen.

        Jokaisella aikakaudella on omanlaisensa edut asuntomarkkinoilla. Vanhojen hakunumeroiden alkuaikoina olivat esim. ASP-säästämisen ehdot todella surkeita. Aivan toista on nyt ensiasuntoa säästävillä.

        Att:n sivua Jamaikan osalta on päivitetty ja kerrottu lopulta hakemusten määrä suurinpiirtein: "Kohde oli erittäin suosittu ja hakemuksia tuli reilut tuhat kappaletta. Tarjoukset on lähetetty pienimmälle järjestysnumerolle ko. asuntoa hakeneelle. Emme erikseen ilmoita sijoitusta jonossa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Att:n sivua Jamaikan osalta on päivitetty ja kerrottu lopulta hakemusten määrä suurinpiirtein: "Kohde oli erittäin suosittu ja hakemuksia tuli reilut tuhat kappaletta. Tarjoukset on lähetetty pienimmälle järjestysnumerolle ko. asuntoa hakeneelle. Emme erikseen ilmoita sijoitusta jonossa."

        Noin 1200 hakemusta, eka kierroksen vastausaika 25.11.2020 mennessä.


    • Anonyymi

      Kuinka kauan yleensä menee ennen kun sopimukset allekirjoitetaan?

      • Anonyymi

        Samaa mietin, onko kenelläkään sovittu vielä allekirjoituspäivää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mietin, onko kenelläkään sovittu vielä allekirjoituspäivää?

        Rakennussihteeri kertoi, että aikaisintaan joulukuun lopussa tai vuoden alussa allekirjoitetaan sopimukset. Kaupunki hyväksyy asohakijat, mutta oli tapahtunut joku unohdus, miksi nyt viivästyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennussihteeri kertoi, että aikaisintaan joulukuun lopussa tai vuoden alussa allekirjoitetaan sopimukset. Kaupunki hyväksyy asohakijat, mutta oli tapahtunut joku unohdus, miksi nyt viivästyy.

        Js sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen asomaksun viimeinen maksupäivä on sellaiset kaksi ja puoli viikkoa. Tai jopa kolme viikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennussihteeri kertoi, että aikaisintaan joulukuun lopussa tai vuoden alussa allekirjoitetaan sopimukset. Kaupunki hyväksyy asohakijat, mutta oli tapahtunut joku unohdus, miksi nyt viivästyy.

        Miten tämä on mahdollista, materiaalien ensimmäiset valinnat on ilmoitettava jo 15.1. eli siihen ei sitten ehdittäisi? Pitääpä huomenna kysyä itse asian perään, aikataukut eibät nyt voi mennä näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä on mahdollista, materiaalien ensimmäiset valinnat on ilmoitettava jo 15.1. eli siihen ei sitten ehdittäisi? Pitääpä huomenna kysyä itse asian perään, aikataukut eibät nyt voi mennä näin.

        Sähkömuutokset tulee tilata 15.1. mennessä, kalustemuutokset 15.3. Mennessä A-rapun osalta ja 15.4. Mennessä B-rapun osalta materiaaliesitteen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömuutokset tulee tilata 15.1. mennessä, kalustemuutokset 15.3. Mennessä A-rapun osalta ja 15.4. Mennessä B-rapun osalta materiaaliesitteen mukaan.

        Kyllä, sähkömuutokset on jo tammikuun puolivälissä joten jos sopimusta ei ole vuodenvaihteeseen niin kovin jää lyhyeksi aika suunnitella asunnon sähkötystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, sähkömuutokset on jo tammikuun puolivälissä joten jos sopimusta ei ole vuodenvaihteeseen niin kovin jää lyhyeksi aika suunnitella asunnon sähkötystä.

        Käsittääkseni esim. Hason Kalasataman Haaviin ja Atraimeen ei voinut suunnitella yhtikäs mitään sähkömuutoksia. Eli aikamoinen etu jamaikalaisille. Sentään kuitenkin Haaviin parketti (eikä pakollinen laminaatti).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennussihteeri kertoi, että aikaisintaan joulukuun lopussa tai vuoden alussa allekirjoitetaan sopimukset. Kaupunki hyväksyy asohakijat, mutta oli tapahtunut joku unohdus, miksi nyt viivästyy.

        Sopimuksen allekirjoitus ensi viikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopimuksen allekirjoitus ensi viikolla.

        Hienoa👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopimuksen allekirjoitus ensi viikolla.

        Meillä 4.12. Ihanaa, kun asiat etenevät näin nopealla aikataululla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennussihteeri kertoi, että aikaisintaan joulukuun lopussa tai vuoden alussa allekirjoitetaan sopimukset. Kaupunki hyväksyy asohakijat, mutta oli tapahtunut joku unohdus, miksi nyt viivästyy.

        En tiedä mistä olet tämän kuullut, mutta meille ainakin jo soitettiin ja sovittiin allekirjoituspäivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä olet tämän kuullut, mutta meille ainakin jo soitettiin ja sovittiin allekirjoituspäivä.

        Rakennussihteeriltä (eikö tuo lue ihan selvästi). Mutta nyt tilanne siis muuttunut. Kaupunki saanut lisäresursseja ja sopimuksia pääseekin allekirjoittamaan ihan lähiaikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennussihteeriltä (eikö tuo lue ihan selvästi). Mutta nyt tilanne siis muuttunut. Kaupunki saanut lisäresursseja ja sopimuksia pääseekin allekirjoittamaan ihan lähiaikoina.

        Hienoa, toivottavasti saavat pian meidät kaikki infottua allekirjoitusajasta. Missähän järjesteyksessä näitä ilmoittelevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, toivottavasti saavat pian meidät kaikki infottua allekirjoitusajasta. Missähän järjesteyksessä näitä ilmoittelevat.

        Allekirjoitusaika saatu. A-rappuun👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoitusaika saatu. A-rappuun👍👍👍

        Nimet on paperissa😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimet on paperissa😀

        Onnittelut! Toivon että minuunkin otettaisiin pian yhteyttä.


    • Anonyymi

      Yksiö tulossa toiselle kierrokselle.

    • Anonyymi

      Mielenkiinnosta kyselen, että millä numeroilla saitte 4h asuntoja? Itse hain niitä myös, mutta ei saatu.

      • Anonyymi

        Mekään ei saatu. Numero 49XXX.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekään ei saatu. Numero 49XXX.

        4h asuntoja 14 kpl. Onnenkauppaa, mitkä viisi sattuu valitsemaan. Ja mitkä viisi ne toiset hakijat valitsevat.


      • Anonyymi

        Saatiin ilman saunaa oleva, numerolla 9xxx.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekään ei saatu. Numero 49XXX.

        Jos laskin oikein, niin Haso Atlantinkaareen tulee 25 kpl 4h kt s -asuntoja ja 7 kpl 5h kt ( s) -asuntoja. Sieltä kannattaa yrittää. Minä haen kahden ja kolmen huoneen asuntoja, riippuu vähän neliöistä, minkä kokoisia siis tulee.


      • Anonyymi

        Sain 4h keittiö numerolla 62XXX


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos laskin oikein, niin Haso Atlantinkaareen tulee 25 kpl 4h kt s -asuntoja ja 7 kpl 5h kt ( s) -asuntoja. Sieltä kannattaa yrittää. Minä haen kahden ja kolmen huoneen asuntoja, riippuu vähän neliöistä, minkä kokoisia siis tulee.

        Joo, ei auta, kun odotella seuraavaa kohdetta :) Tai vielä hetken kai voi pitää sormia ristissä ja toivoa, että toisella kierroksella kävisi tuuri...


    • Anonyymi

      Vielä ei ole meille sopimuksen allekirjoituksesta oltu yhteydessä varallisuusselvityksen jälkeen (ei pitäisi olla sen osalta ongelmia) . Pitääkö huolestua vai onko muita, joihin ei ole vielä otettu yhteyttä?

      • Anonyymi

        Toivotaan, että saatte allekirjoitusajan nopeasti.


      • Anonyymi

        Sain tarjouksen, jonka hyväksyin, B-rapusta eikä minunkaan ole oltu yhteydessä. Ehkäpä A-rapun asukkaat ovat ensiksi kirjoittamassa sopimuksia kun aikataulu materiaalivalintoihin täytyy tehdä A-rappuun ensiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain tarjouksen, jonka hyväksyin, B-rapusta eikä minunkaan ole oltu yhteydessä. Ehkäpä A-rapun asukkaat ovat ensiksi kirjoittamassa sopimuksia kun aikataulu materiaalivalintoihin täytyy tehdä A-rappuun ensiksi.

        Okei, kiitos. Odottelen siis maltilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain tarjouksen, jonka hyväksyin, B-rapusta eikä minunkaan ole oltu yhteydessä. Ehkäpä A-rapun asukkaat ovat ensiksi kirjoittamassa sopimuksia kun aikataulu materiaalivalintoihin täytyy tehdä A-rappuun ensiksi.

        Meillä asunto A-rapusta ja tosiaan allekirjoitusaika sovittu ensi viikolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä asunto A-rapusta ja tosiaan allekirjoitusaika sovittu ensi viikolle.

        Hakiko kukaan niitä kahta 65 m2:n asuntoa, 2h kt s ensimmäisestä ja toisesta kerroksesta? Olisi kiva tietää, millä numeroilla ne menivät. Mulla on reilusti yli 100 000:n numero, niin en kuvitellutkaan saavani asuntoa.


    • Anonyymi

      Menikö kaikki pikkukaksiot ekalla, ei yhtään tokalle kierrokselle? :/ höh

    • Anonyymi

      Haloo toivio-asukkaat Busholmeniin!
      Saankohan jos asia on vielä aktuelli 30.11.-20 - jonotusnumerolla 230XXX sen pienen ruumisarkun muotoisen suorakaiteen muotoisella pohjalla valmistuvan asunnon!? Jossa se vessanpytyn kokoinen pimeään jäävä parveke osuus.
      :)))
      JOKO VALINNAT tehtiin Jamaikaan kun mennyt jo 1 kk?

      • Anonyymi

        Tuolla numerolla on selvä, että asunnon saat koska simoille on ihan oma ohituskaista HASOn asuntoihin


    • Anonyymi

      Oletteko kuulleet että joku olisi saanut tai oletteko saaneet toisen kierroksen tarjouksia?

    • Anonyymi

      Okei, jokohan tämäkin kohde Jamaika on taputelu loppuun, kuten sanotaan?
      Mitä palstan kaikkitietävä ja osaava ja ylin ns. "asomummo" tähän sanoisi jos vielä eläisi?
      ( Onko se mahd. sama joka omistajana ( ehkä asossaan) ei suvainnut taloyhtiöön tulevia vuokralaisia, vaan uhkasi ja halveerasi ja teki tämän tulokkaan elämästä helvetin, ja niin tapahtukin. Päsmäri (nainen) päätyi käräjille mutta miten sitten kävikään...?
      Oli vastikään uutisoinnissa mediassa!

    • Anonyymi

      Tuli tänään tarjous yksiöön joka oli 4. vaihtoehto hakemuksessani. Järjestysnumero on 6 vuotta vanha.

      • Anonyymi

        Nyt kävi kyllä hyvä säkä! Onnea!


      • Anonyymi

        Onnittelut!


    • Anonyymi

      Onko allekirjoitusaika sovittuna jo B-rappulasilla?

      • Anonyymi

        On jo kirjoitettu reilu viikko sitten.


    • Anonyymi

      Talon valmistuminen lähestyy ja nyt kun asunnon sopparin allekirjoituksesta on jo vuosi, tuntuu loppuaika erityisen pitkälle odotukselle. Onkohan kukaan kuullut vielä milloin talo valmistuu? Tuo huhti-kesäkuu on aika laaja käsite.. ulkoapäin talo näyttää jo lähes valmiilta, pihaa tekevät nyt parhaillaan.

      • Anonyymi

        Rakentajan viestien mukaan aikataulussa mennään. Oletko katsonut nettikodin viestin ja kuvat? Kivalta näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakentajan viestien mukaan aikataulussa mennään. Oletko katsonut nettikodin viestin ja kuvat? Kivalta näyttää.

        Kiitos vinkistä, en ollut käynyt sivuilla pitkään aikaan. Olipa kiva nähdä kuvia sisätiloistakin jo :) Asunnot siis sisätiloista jo lähes valmiina, ilmeisesti pihassa vielä suurin työ. Jännää on milloin päästään muuttamaan sisään :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, en ollut käynyt sivuilla pitkään aikaan. Olipa kiva nähdä kuvia sisätiloistakin jo :) Asunnot siis sisätiloista jo lähes valmiina, ilmeisesti pihassa vielä suurin työ. Jännää on milloin päästään muuttamaan sisään :)

        Onko muuten FB sivuja jamaikalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko muuten FB sivuja jamaikalla?

        Ei taida vielä olla. Pitää perustaa viimeistään kun päästään muuttamaan sisään. Tuo A-rappu ilmeisesti siis valmistuu ensiksi. Lieneekö sisäänmuuttokin porrastetusti niin, että A muuttaa noin huhtikuussa ja B touko-kesäkuussa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida vielä olla. Pitää perustaa viimeistään kun päästään muuttamaan sisään. Tuo A-rappu ilmeisesti siis valmistuu ensiksi. Lieneekö sisäänmuuttokin porrastetusti niin, että A muuttaa noin huhtikuussa ja B touko-kesäkuussa..

        yleensä sisäänmuutto on jaettu esim. rappukohtaisesti mut tässä kohteesa vois olla kahteenrappuun muutto yhtaikaa mutta vain osa kummastakin rapusta kerrallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, en ollut käynyt sivuilla pitkään aikaan. Olipa kiva nähdä kuvia sisätiloistakin jo :) Asunnot siis sisätiloista jo lähes valmiina, ilmeisesti pihassa vielä suurin työ. Jännää on milloin päästään muuttamaan sisään :)

        Onko tietoa, pääseekö asuntoaan katsomaan ennen muuttopäivää?


    • Anonyymi

      Olisi kiva, jos olisi jo fb sivut Jamaikalle. Tekisin jos olisi kokemusta. Haso Atlantinkaarelle on jo, vaikka valmistuu 2023.

      • Anonyymi

        Nyt löytyy


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe