Eilen luin järkyttävää asiaa perhesurmasta.
Vuonna 2012 pienellä paikkakunnalla,
isä ampui 3 pientä lastaan ja itsensä.
Teloitustyyliin kuivaamossa.
Kylmät väreet kulkivat pitkin selkäpiitäni, kun ajattelin niiden viisi- ja kolmivuotiaitten kohtaloa ja kauhua.
Paljon pohdittiin, mikä ajoi nuoren maataloisännän tuollaiseen hirmutekoon.
Oliko sukupolvenvaihdos liian kuormittava.
Oliko neljännen lapsen syntymä jokin kulmakivi.
Miksi vaimo oli koko viikonlopun kyläilemässä vauvan kanssa eri paikkakunnalla, jättäen muut lapset miehen hoiviin.
Missä olivat tilalla asuvat miehen vanhemmat.
Asekaapissa oli luvallisia aseita, mutta pistooliin, jolla lapset surmattiin, ei miehellä ollut lupaa, miehen isällä oli.
Oikeasti aika tarkkaan suunnitelmaan teko selvästi viittaa.
Mutta miksi?
Mitään virallista motiivia ei koskaan löytynyt.
Alkoholia tai mitään lääkkeitä ei löytynyt ruumiinavauksessa.
Vaimo sanoi, että heillä kaikki asiat olivat hyvin.
Ei taloudellisia vaikeuksia.
Hän löysi kotiin tullessaan miehensä ja lapsensa kuolleina.
Miehellä taas ei voinut olla kaikki hyvin.
Hän tavallaan joutui ainoana poikana vanhan sukutilan jatkajaksi.
Halusiko hän sitä oikeasti.
Poikalasta haluttiin ja neljäs oli poika.
Mutta ilkeät huhut kiersivät, että hän ei ole lapsen isä.
Saiko hän koskaan toteuttaa itseään.
Ehkä rekkakuskina oleminen välillä oli jotain sellaista vapautta.
Mutta oli syy mikä tahansa, ei mikään ole sellainen, että lapset tapetaan.
Jotenkin kammottavaa oli ristillä appivanhempien lopputervehdys.
Rakasta vävypoikaa muistaen.
Järkyttävää luettavaa
8
94
Vastaukset
- Anonyymi
Että eilen luit? Aika kartalla sinäkin olet. Anna olla pohtimatta mennyttä, joka ei sinulle kuulu. Mitä ihmettä itse oikein ajattelet?
Ano 9:04
En ole ollut kartalla 2012.
Olin monta vuotta muissa maailmoissa.
Lehdet ja kaikki uutiset jäivät lukematta.
Oli parempia harrastuksia tai pahempia.
Tämä tapaus on kuohuttanut koko Satakuntaa, missä asun, pitkän aikaa.
Sitä on näköjään pohdittu todella paljon.
Kuolinilmoitus peitti SK:sta puoli sivua.
Tähän juttuun liittyy yksi mielenkiintoinen seikka.
Kun luin niistä kaikista huhuista ja melkein tosiasioista, yksi juttu pisti silmään.
Väitettiin, että jos miehellä on kolme tytärtä, neljäskin on tyttö.
Että mies ei voi saada poikaa, jonkin kromosomin poikkeavuuden vuoksi.
Mikä on todella tärkeätä, vieläkin, maatiloilla.
Poika pitää olla jatkajana.
Niin tuo väite tytöstä.
Minä olen neljäs tytär, vaikka poikaa toivottiin.
Ajattelin lähteä bussiin.
Menen palvelukotiin hakemaan veljeni kaffeelle.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 9:04
En ole ollut kartalla 2012.
Olin monta vuotta muissa maailmoissa.
Lehdet ja kaikki uutiset jäivät lukematta.
Oli parempia harrastuksia tai pahempia.
Tämä tapaus on kuohuttanut koko Satakuntaa, missä asun, pitkän aikaa.
Sitä on näköjään pohdittu todella paljon.
Kuolinilmoitus peitti SK:sta puoli sivua.
Tähän juttuun liittyy yksi mielenkiintoinen seikka.
Kun luin niistä kaikista huhuista ja melkein tosiasioista, yksi juttu pisti silmään.
Väitettiin, että jos miehellä on kolme tytärtä, neljäskin on tyttö.
Että mies ei voi saada poikaa, jonkin kromosomin poikkeavuuden vuoksi.
Mikä on todella tärkeätä, vieläkin, maatiloilla.
Poika pitää olla jatkajana.
Niin tuo väite tytöstä.
Minä olen neljäs tytär, vaikka poikaa toivottiin.
Ajattelin lähteä bussiin.
Menen palvelukotiin hakemaan veljeni kaffeelle.Olin ensimmäinen tytär, jota ei saatu abortoitua, vaikka aborttia haettiin.
Anonyymi kirjoitti:
Olin ensimmäinen tytär, jota ei saatu abortoitua, vaikka aborttia haettiin.
Ano10:03
Tuollainen tieto on raskas kantaa.
Kun itse olin syntynyt ja ilmoitettiin sukulaisille, siellä todettiin että taas likka
Voi ei.
Eihän noilla likoilla ole mitään virkaa.
Juoppoja vävyjä tulee pirtti täyteen.
Todella väheksyttiin ja ivattiin "ämmiä"
- Anonyymi
Lähisukulaiseni teki elämäntyönsä naapurikaupungin sairaalassa kätilönä. Hän kertoi tarinan, jossa jälleen uuden tyttövauvan saanut äiti itki sydäntä särkevästi, kun isä ei tullut osastolle edes katsomaan ja tervehtimään uutta tulokasta. Hän piti äitiä syyllisenä tyttökatraaseen.
Reipas tätini olikin sitten onneksi valaissut tuota äitiä ja pyytänyt kertomaan miehelleen, että täytyy panna hänet vaihtoon, jos aikoo saada vielä poikalapsenkin maailmaan. - Nm. Vähän valistustaPalaan vielä tuohon aloitukseen vielä.
Olikohan niin, että kun tyttöjä vaan syntyi, isäntä sai kuulla kunniansa, kun poikaa ei pystynyt tekemään.
Maaseudulla ja varsinkin uskovaisten keskuudessa on määrättyjä sääntöjä.
Jos ei näin toimi, häpeän saat osaksesi.
Moni ei kestä häpeää ja saattaa mielenhäiriössä tehdä jotain peruuttamatonta ja kammottavaa.
Pienellä paikkakunnalla ei niin vain mennä mielenterveysongelmista kertomaan kunnanlääkärille.
On iso kynnys.
Eikä tänäpäivänä tilanne ole tainnut yhtään muuttua.
Ihmiset eivät saa nopeasti apua akuuttiin hätäänsä.
Tai jonkun lääkereseptin voi saada mukaansa.- Anonyymi
Mieshän se vauvan sukupuolen määrää eikä nainen!!!
Naisia syytetty aina ettei tule poikaa, vaikka miehen syytä!! - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Palaan vielä tuohon aloitukseen vielä.
Olikohan niin, että kun tyttöjä vaan syntyi, isäntä sai kuulla kunniansa, kun poikaa ei pystynyt tekemään.
Maaseudulla ja varsinkin uskovaisten keskuudessa on määrättyjä sääntöjä.
Jos ei näin toimi, häpeän saat osaksesi.
Moni ei kestä häpeää ja saattaa mielenhäiriössä tehdä jotain peruuttamatonta ja kammottavaa.
Pienellä paikkakunnalla ei niin vain mennä mielenterveysongelmista kertomaan kunnanlääkärille.
On iso kynnys.
Eikä tänäpäivänä tilanne ole tainnut yhtään muuttua.
Ihmiset eivät saa nopeasti apua akuuttiin hätäänsä.
Tai jonkun lääkereseptin voi saada mukaansa.Kyllä luulen ja oletan, että tilanne on tosiaankin nykypäivänä jo muuttunut. Ihmiset tietävät enemmän ko. aiheesta kuin ennen. - Nm, Koulutus kova sana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368