Onko teistä joku vapaaehtoisesti palleatiivisen hoidon piirissä ?
En aio suostua palleatiiviseen hoidonpiiriin !
Palleatiivinen hoito !
69
2058
Vastaukset
- Anonyymi
Suuri epäily, minut on priorisoitu palleatiivisen hoidon piiriin,
ei vain ole suoraan sanottu,
hoitot alkaa loppuvuodesta,
jännityksellä odotan mitä tuleman pitää,
lääkärin selitys oli niin epämääräinen että alkoi tuntumaan
olen saattohoidon piirissä,
lievitettään vain kipuja ja vaivoja,
harmi kun en silloin vielä hoksannu kysyä asiasta,
vasta sitten tajusin kun läheinen kuoli ja minullekki ilmoitettiin että hänet siirrettiin palletiivisen hoidonpiiriin.
Palleatiivista hoitoa annetaa kuolevan omaisen läheisille sekä kuolevalle itselleen,
luin asiasta koneelta.- Anonyymi
Se on kylläkin palliatiivinen hoito.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kylläkin palliatiivinen hoito.
Palleatiivinen hoito on vatsankuntoutusta...
- Anonyymi
Minulle leikkauksen jälkeen, lääkäri sanoi että mulle annetaan palliatiivista hoitoa.
Näin 20v jälkeenpäin ymmärrän, miksi lekuri ehdotti 50vuotiaalle, minulle palliatiivista hoitoa.
Se johtui siitä, kun leikkaus meni pahasti pieleen.
Leikkaus piti kestää 1tunnin , mutta se kesti koko päivän. Jälkihoidoksi annettiin voinmakasta kipulääkettä, höystettynä Diapamilla.
Lääkärit luuli, että omakontrolli ei toimi ja saavat tehdä mitä tahtovat, jotta ei jäisi kiinni mielivaltaisesta leikkauksesta.
Kun häippäsin sairaalasta, niin menin yksityislääkärille joka tiesi heti, mistä on kyse ja noi oikeanlaista kipulääkettä.
Nykyisin kun on toi omakanta, niin yksityislääkärin käskee mennä takaisin sairaalaa. Hoitakoon siellä, kun on leikannut minut ja tehneet minusta invaliidin.
B
Yksityislääkärin. ei nykyisin uskolla hoitaa sairaalassa pilattuja potilaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle leikkauksen jälkeen, lääkäri sanoi että mulle annetaan palliatiivista hoitoa.
Näin 20v jälkeenpäin ymmärrän, miksi lekuri ehdotti 50vuotiaalle, minulle palliatiivista hoitoa.
Se johtui siitä, kun leikkaus meni pahasti pieleen.
Leikkaus piti kestää 1tunnin , mutta se kesti koko päivän. Jälkihoidoksi annettiin voinmakasta kipulääkettä, höystettynä Diapamilla.
Lääkärit luuli, että omakontrolli ei toimi ja saavat tehdä mitä tahtovat, jotta ei jäisi kiinni mielivaltaisesta leikkauksesta.
Kun häippäsin sairaalasta, niin menin yksityislääkärille joka tiesi heti, mistä on kyse ja noi oikeanlaista kipulääkettä.
Nykyisin kun on toi omakanta, niin yksityislääkärin käskee mennä takaisin sairaalaa. Hoitakoon siellä, kun on leikannut minut ja tehneet minusta invaliidin.
B
Yksityislääkärin. ei nykyisin uskolla hoitaa sairaalassa pilattuja potilaita.Uskolla parantavia riittää aina.
Monet joutuvat sitten sairaalaan.
Palliatiiviseen hoitoon päädytään silloin, jos sairaus on etenevä, eikä parantavaa hoitoa ole.
Se tarkoittaa kivun hyvää lievitystä ja kaikin puolin elämänlaadun ylläpitoa elämän eri alueilla.
Myös omaiset huomioiden.- Anonyymi
Eikös tuo sinun tieto ole niinsanottua saatto-hoitoa ?
Pahalta tuntuu jos ja kun todennäköisesti minut on siirretty paaleatiivisen hoidon piiriin,
sitä suoraan sanomatta,
lääkärin selitys viittaa just vain kivun lievitykseen, ja kuntoutukseen, ?????
mitä mahtaa tarkoittaa kuntoutus jos sairaus on kuolemaan johtava tauti ? Anonyymi kirjoitti:
Pahalta tuntuu jos ja kun todennäköisesti minut on siirretty paaleatiivisen hoidon piiriin,
sitä suoraan sanomatta,
mitä mahtaa tarkoittaa kuntoutus jos sairaus on kuolemaan johtava tauti ?Miten sen nyt sanoisin.
Saattohoito on elämän loppuvaiheen hoitomuoto, kun kuoleman hetki voidaan arvioida lähitulevaisuuteen.
Esim. dementoituvaa sairautta sairastava, johon ei ole parantavaa hoitoa, voi olla palliatiivisessa hoidossa. Silti saattaa olla hyvääkin elämää monta vuotta ja helpotusta oireisiin saada.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sitä suoraan sanomatta,
mitä mahtaa tarkoittaa kuntoutus jos sairaus on kuolemaan johtava tauti ?Meinasin kuolla nauruun sun selittelyllesi.
Haiskahtaa lieväst sanoen sarkasmilta.
Paaleatiivinen ja kuntoutus.
Pidetään nukutuksessa ja fyssari käy nostelemassa koipia.
Olen aina kuvitellut että ihmisen elämä, oli sairas tai ei, johtaa kuolemaan.
Ennemmin tai myöhemmin. Anonyymi kirjoitti:
sitä suoraan sanomatta,
mitä mahtaa tarkoittaa kuntoutus jos sairaus on kuolemaan johtava tauti ?Niin tuo kuntoutus.
Sen enenpää nyt taustojasi tietämättä oletan, että jos lääkäri on näin sanonut, tarkoitus on, että sairaudesta huolimatta elämänlaatu pysyisi kuntoutuksen avulla parenpana.
Elikkä ei joudu laitoshoitoon joko ollenkaan tai vasta loppuvaiheessa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sitä suoraan sanomatta,
mitä mahtaa tarkoittaa kuntoutus jos sairaus on kuolemaan johtava tauti ?Ei tarvitse olla kuolemaan johtava tauti.
Jos on joku vaiva jolle ei voi tehdä mitään,
yritetään lievittää oireita.
Iäkkäille ei useinkaan voi tehdä enää leikkauksiakaan,
koska elimistö (esim. sydän) ei kestä ja kaikenlaisten komplikaattioitten riski lisäntyy.
Nukuttaminenkin voi olla riski iäkkäälle. Samoin olen ajatellut Palliatiivinen hoito tarkoittaa hoitoa joka lievittää oloa mutta sairauteen ei ole parannus keinoa.
- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Miten sen nyt sanoisin.
Saattohoito on elämän loppuvaiheen hoitomuoto, kun kuoleman hetki voidaan arvioida lähitulevaisuuteen.
Esim. dementoituvaa sairautta sairastava, johon ei ole parantavaa hoitoa, voi olla palliatiivisessa hoidossa. Silti saattaa olla hyvääkin elämää monta vuotta ja helpotusta oireisiin saada.Potilaalla voi olla Palliativinen hoito kymmenenkin vuotta koska sairastaa jotain vaikeaa sairautta ja tarvitsee seurannan . Saattohoito on taas silloin kun potilaan tiedetään kuolevan pian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinasin kuolla nauruun sun selittelyllesi.
Haiskahtaa lieväst sanoen sarkasmilta.
Paaleatiivinen ja kuntoutus.
Pidetään nukutuksessa ja fyssari käy nostelemassa koipia.
Olen aina kuvitellut että ihmisen elämä, oli sairas tai ei, johtaa kuolemaan.
Ennemmin tai myöhemmin.En ole sairas, joten asia ei liity omaan elämääni.
Ajattelen vain vähän ihmeissäni, miksi torjutte ja pidätte turhana palliatiivista hoitoa, jos sen tarkoitus on lievittää parantumattoman sairauden mukanaan tuomia vaivoja.
Haluatteko hylätä parantumattomaan sairauteen sairastuneet lähimmäisenne? Meinaatte kuolla nauruun, jos sairasta kuntoutetaan.
Tuttavallani on parkinsonin tauti, joka on alkanut viedä muistia ja hankaloittaa liikkumista ja arkea monin tavoin.
Hän on hoivakodissa, ja siellä hän saa kuntoutusta ja hänen elämästään huiolehditaan.
Häntä ei pidetä nukutuksessa, vaan päin vastoin, kannustetaan osallistumaan päivittäisiin rutiineihin, ulkoilemaan ja tapaamaan muita talon asukkaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sitä suoraan sanomatta,
mitä mahtaa tarkoittaa kuntoutus jos sairaus on kuolemaan johtava tauti ?Kukapa maalliikko tietäisi,jos vaikka kipulääkitys ja kuntoutus olisikin riittävä hoito. Entäs jos ne riittävät paranemiseen. 😀
- Anonyymi
Näin minäkin olen ymmärtänyt.
Minulla ei ollut kipuja, vaan kaulalla 10-15cm. Kokoinen kyhmy, jonka lääkäri lupasi poistaa. Leikkaus kestäisi n. tunnin.
Minulla ei ollut kipuja.
Kun heräsin, niin kaulalla oli 15cm pitkä haava.
Leikkauksen jälkeen olen joutunut syömään voimakkaita kipulääkkeitä. Kipu ei hellitä kokonaan
Kaularankani on vino ja kiertynyt.
Minulle ehdotettiin palliatiivista hoitoa, johon en suostunut.
Leikkaus tehtiin TYKS.ssa
Leikkauksesta on aikaa 22v. Kipu kulkee mukana.
Tein asiasta valituksen potilasvakutusyhdistykseen.
Lääkäri antoi valheellisen lausunnon eikä minulla ollut todistetta sovitusta tunnin leikkauksesta.
Lääkärin kirjoittama vastaus oli täyttä valhetta.
ÄLKÄÄ ANTAKO ITSEÄNNE LEIKATA ILMAN, ETTÄ OLET SAANUT SELVITYKSEN (EPIKIISIN) TULEVASTA LEIKKAUKSESTA.
Sinusta voidaan tehdä lääketutkimuspotilas. Etkä pääse sairaalasta pois, muuton kuin jalat edellä. Kukaan ei vi auttaa. Jos olisi ollut epikriisi, niin jälkeläiset voisi saattaa lääkärin oikeuteen.
TUTKIMUSPOTILAISTA ON PULAA!
- Anonyymi
Haluan ehdottomasti palliatiivistä hoitoa, jos loppuni on tulee olemaan kivulloinen.
Sehän tarkoittaa sitä, että mitään parantamisia ei yritetäkää tehdä,
koska niistä ei ole apua vaan kivulloinen kuolema on edessä ja lähellä,
enää kipuja lievitetään eli palliatiivinen hoito on oireenmukaista hoitoa,
kivunlievitystä ja oireitten helpotusta ennen kuolemaa.Jos ihmisellä on parantumaton tauti, niin eikö ole oikein, että hänen elämäänsä helpotetaan lääkkein. Onko se palliatiivista hoitoa? Sukulaisellani oli 3 kuolemaan johtavaa sairautta, joihin hän sai hoitoa vuosien ajan. Hänen elämänlaatunsa parani, hän pystyi elämään normaalia elämää, vaikka joutuikin syömään kourallisen lääkkeitä päivittäin, ja muutaman kerran vuodessa käymään tutkimuksissa, joiden jälkeen saatettiin hoitoja muuttaa. Hän eli sairauksineen vuosikausia.
Olettaisin että hänen saamiaan hoitoja kutsuttiin palliatiivisiksi, sillä mitään mahdollisuutta parantumiseen ei hänellä ollut, ja hän sen hyvin itsekin tiesi.
Tutustuin erääseen henkilöön 80-luvun puolivälissä, ja jo silloin hänellä oli parantumaton syöpä, johon hän sai lääkitystä ja hoitoa koko loppuelämänsä ajan. Hän kuoli 90-vuotiaana joitakin aikoja sitten.- Anonyymi
Miten niin ei yritetäkään, kyllä tavallisesti yritetään kaikki keinot ensin jonkun sairauden kanssa.
Ja kun ei ole mitään tehtävissä niin annetaan palliatiivista hoitoa seurannalla, ja lievitetään potilaan olotilaa että näin voisi saada voida niin hyvin kun on mahdollista.
- Anonyymi
Palliatiivinen hoito tarkoittaa oireenmukaista hoitoa.
Ei hoideta (enää) sairautta vaan sen oireita, esimerkiksi kipuja.
Eri sairauksissa on erilaisia oireita, muitakin kuin kipuja,
esimerkiksi hengitysvaikeuksia ym. Laitan tähän linkin, jos siitä olisi apua asiaa selventämään.
https://www.terveyskyla.fi/palliatiivinentalo/palliatiivinen-hoito/mitä-palliatiivinen-hoito-on- Anonyymi
Mitä tapahtuu
jos kieltäytyy palliatiivisestä kuntoutuksesta,
en halua vielä kuolla,
joten odotan vielä kunnollisia hoitoja sairauksiini,
en suostu saattohoitoon vieläTuohon aika vaikea vastata. Ilmeisaesti olet tällä hetkellä julkisen terveydenhoidon piirissä,
Tuskin sitten siellä pääset eteenpäin, jos siellä on katsottu, että palliatiivinen hoito on oikea tilanteessasi.
Jos haluat muuta, niin mahdillisuudeksi jää yksityislääkäri. Hänkin voi päätyä samaaan lopputulokseen.
Voimia Sinulle kuitenkin toivon.- Anonyymi
Saattohoito voi olla palliatiivista hoitoa,
mutta ei palliatiivinen hoito aina ole saattohoitoa.
Palliatiivinen = oireenmukainen.
Jos sinulla on pää kipeä, sinä otat buranan, eli sinulla hoidetaan oiretta.
Ei leikata päätä :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattohoito voi olla palliatiivista hoitoa,
mutta ei palliatiivinen hoito aina ole saattohoitoa.
Palliatiivinen = oireenmukainen.
Jos sinulla on pää kipeä, sinä otat buranan, eli sinulla hoidetaan oiretta.
Ei leikata päätä :)Tuntuu pahalta, kun ei saa enään samoin hoitoja kuin nuorena, / nuorempana,
kai tämä on politiikaa nykyisten taloudellisten vaikeuksien seurausta,
kunnat priorisoi osan potilaista,
ilmeisesti priorisoinnin kohteena on yli kahdeksankymmpiset vaivoineen,
todennäköisesti yksityiset lääkärit on ainoa mahdollisuus saada vielä parantavaa hoitoa / hoitoja ,
taitaa olla raha kaiken takana,
köyhät jää rannalle,
surullista, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu pahalta, kun ei saa enään samoin hoitoja kuin nuorena, / nuorempana,
todennäköisesti yksityiset lääkärit on ainoa mahdollisuus saada vielä parantavaa hoitoa / hoitoja ,
köyhät jää rannalle,
surullista,Olen alle 80. Minulla on mm. sydänvaivoja. Niihin ei ole parantavia hoitoja.
Olen hyväksynyt asian. "Tarpeeksi" vanhana parantavia hoitoja ei ole,
elimistön "viat" johtuvat ikääntymisestä eikä elimistöä nuorentavia hoitoja ole keksitty.
Toivottavasti sait lääkäriltäsi selville, mitkä "parantavat hoidot" sinua auttaisivat
niin yksityiseltä voit hankkia niitä.
Yksityiselläkin lääkärin aspekti taitaa kyllä olla se,
että jos hoidosta ei tulisi olemaan apua, ei siihen ryhdytä.
Se on onneksi yleensä lääkärin etiikan mukaista yksityiselläkin. - Anonyymi
Miksi kieltäytyisit mistään kuntoutuksesta ?
Jos oireitasi alettaisiin hoitaa eikö se olisi hyvä ?
Se mahdollisesti helpottaisi oloasi ! - Anonyymi
Napsautapa nettiin "palliatiivinen hoito", niin saat selvennystä ajatuksillesi,.
Palliatiivinen hoito ja saattohoito ovat eri asioita.
Palliatiivinen hoito voi jatkua vuosia, koska jokainen, jolla on parantumaton sairaus, saa siihen hoitoa elämänlaadun ylläpitämiseksi, kivun lieventämiseen ja muihin oireisiin sairaudesta riippuen.
Saattohoito on viimeisten aikojen lievitystä, eikä se jatku pitkään. - Anonyymi
Millaista hoitoa vaadit sairauteen, johon ei parannusta löydy? Kieltäydyt niistä hoidoista, joita on tarjolla. Et halua kuntoutusta, vaan jäykistyt sairautesi mukana.
Haluat "kunnollista" hoitoa? Olisikohan homeopatiasta apua?
Kyllä puoskarit pystyvät hoitamaan sairauttasi kalliilla ja hartaasti. Menee vielä rahatkin terveyden lisäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaista hoitoa vaadit sairauteen, johon ei parannusta löydy? Kieltäydyt niistä hoidoista, joita on tarjolla. Et halua kuntoutusta, vaan jäykistyt sairautesi mukana.
Haluat "kunnollista" hoitoa? Olisikohan homeopatiasta apua?
Kyllä puoskarit pystyvät hoitamaan sairauttasi kalliilla ja hartaasti. Menee vielä rahatkin terveyden lisäksi.Puoskarit eivät pysty hoitamaan sairautta, jos ei lääkärikään,
mutta rahat ottavat kyllä niistä näennäis"hoidoistaan". - Anonyymi
Jos kuntoutus on tarpeellinen juuri siihen että oireet pysyvät kurissa ja potilaan tila helpottuu. Niin miksi kieltäytyä avusta.
Palliatiivista hoitoa ei suositella huvikseen, ainoastaan silloin kun siihen on tarve, ja niitä
” kunnollisia ” hoitoja ei ole kyseessä olevaan tilanteeseen. Ei lääkärikään ole mitään taikureita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
köyhät jää rannalle,
surullista,Lääketiede ei priorisoi pois ketään potlilasta , joten se on väärä luulo.
Palliatiivinen hoito helpottaa sairauden aiheuttamaa vaivaa niin että potilas saa voida niin hyvin kun mahdollista.
Joten viisas ottaa tarjotun avun, koska lääkäri on sitä ehdottanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen alle 80. Minulla on mm. sydänvaivoja. Niihin ei ole parantavia hoitoja.
Olen hyväksynyt asian. "Tarpeeksi" vanhana parantavia hoitoja ei ole,
elimistön "viat" johtuvat ikääntymisestä eikä elimistöä nuorentavia hoitoja ole keksitty.
Toivottavasti sait lääkäriltäsi selville, mitkä "parantavat hoidot" sinua auttaisivat
niin yksityiseltä voit hankkia niitä.
Yksityiselläkin lääkärin aspekti taitaa kyllä olla se,
että jos hoidosta ei tulisi olemaan apua, ei siihen ryhdytä.
Se on onneksi yleensä lääkärin etiikan mukaista yksityiselläkin.Ei ne yksityiset lääkärit ole sen kummempia kun muutkaan lääkärit .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
köyhät jää rannalle,
surullista,Yksityislääkärit eivät ole mitenkään osaavampia lääkärinä kun muutkaan lääkärit joten näyttää että monella on sellainen luulo että he olisivat jotenkin erikoisasemassa tietojensa kanssa.
Ja sitten on niin että joihinkin sairauksiin ei vaan ole parantavaa hoitoa olemassakaan. Ainoastaan lievittävää hoitoa. Jokainen lääkäri näkee sairauden kuvan samalla tavalla joten ei yksityislääkäri sinulle tule antamaan mitenkään parantavaa hoitoa sillä sellaista ei ole edes olemassakaan monissa sairauksissa. - Anonyymi
Et kerro, minkä ikäinen olet.
Elä omanlaistasi elämää ja unohda palliatiivinen hoito.
Minulle ehdotettiin palliatiivisa hoitoa 23v. sitten, mutta en huolinut vaan elän omanlaistani elämää. Olen kohta 80v.
Tietysti harmittaa valehtelevan lääkärin tekemän leikkausvirheen. Näillä mennään.
- Anonyymi
tepsiikö palleatiivihoito divertikkeleihin?
- Anonyymi
Divertikkeleihin sopii parhaiten vyötärötiivinen liotushoito!
- Anonyymi
Janoon ja näkään hitaasti letkuissa tappamalla on julmaa kiduttamista,
tuomittava teko
mieluummin lääkkeillä äkki-kuolema
parantumattomasti sairas
saatettakoon ikuiseen lepoon. jos ja kun sairas ihminen itse on pyytäny.
hitaasti jano- kuolemaan kitudus pitää suomessa lopettaa heti - Anonyymi
"Janoon ja näkään hitaasti letkuissa tappamalla on julmaa kiduttamista,"
Mistä olet tuollaista kuullut, tai lukenut?
Ainakin minun äidilläni oli koko ajan nesteytys, koska oli jo "viime metreillä" syöpään kuolemassa, eikä pystynyt syömään, saati juomaan. Olin viikon hänen vierellään, siis samassa huoneessa ja kostuttelin hänen suutaan.
Tosin hänelle annettiin myös morfiinia ja diapamia vuorotellen, jostain syystä, en muista miten? Onneksi kivut eivät olleet siksi aivan tuskaisia, joten rauhallisesti hän nukkui pois tästä maailmasta.- Anonyymi
hyi helvetti
ainki mun puoliso kärsi suunattomasti janosta,
ikinä en toivu hänen nähtyäni hänen kärsimyksensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyi helvetti
ainki mun puoliso kärsi suunattomasti janosta,
ikinä en toivu hänen nähtyäni hänen kärsimyksensä."ikinä en toivu hänen nähtyäni hänen kärsimyksensä."
Olit siis lähellä, etkä tarjonnut hänelle juotavaa ja et jaksanut käydä joka päivä häntä juottamassa?
Oliko puolisosi mies, vai vaimo ja oliko pitkä matka sairaalaan, jossa hän oli ja minkähän sairauden vuoksi?
No, nainenhan sinä olet, koska mies ei käyttäisi tuollaista ilmaisua "hyi helvetti".
- Anonyymi
Ettekö tiedä, että joissakin tapauksissa nesteyttämättä oleminen on kivuttomampaa ?
Se on kivuttomampi loppu.- Anonyymi
mutta kärsimystä oli, kun janotti..
- Anonyymi
Kivuton loppu on myös munuaisten toiminnan lopettaminen, jonka mieheni sai kokea, mutta onneksi oli nukutuksessa silloin itse.
Sairaalasta kerrottiin, että hän on elossa, kunnes kaikki halukkaat omaiset ovat läsnä, mutta sitten se on loppu ja niin olikin.
Rauhallisesti oli nukkunut sinne ikuiseen uneensa ja mikä harmi, koskaan ei ole tullut uniini, kuten veljeni, joka kuoli autokolarissa.
No, tämä kokemukseni on sitten noita "kummitus tarinoita" osioon kuuluva, koska en itse oikein usko moiseen, vaikka kovin se oli todenperäinen kokemus.- Anonyymi
hyvä tietää, miten meni, et ei ollu kipuja ja nukutettu, erään tuttuni elämä päättyi myös näin..
- Anonyymi
Nesteytettynä loppuvaihe on pitempi ja tuskallisempi.
Ihminen on vaivutetaan yleensä sedaatioon siinä vaiheessa,
ei tunne tuskiaan, on "unessa".- Anonyymi
viimevuoden puolella eräs sukulainen
kuoli nälkään ja nestevajaukseen hittasti hivuttamalla, tuskat oli LOPPUUNASTI HELVETIN TUSKIA,
sitä helvettiä hivutus kuolemaan EN TOIVO VIHOLLISELLEKKAAN
törkeää julmaaki julmempaa toimintaa suomessa,
kun ihmisen varma kuolema on tiedossa ja potilas itse haluaa lähteä, kun ei kestä enään kipuja,
niin
lääkkeillä äkki-kuolema on paikallaan,
hitaasti hivuttamalla ei ketään saa tappaa,
vaikka päivi räsänen olis mitä mieltä tahansa.
psykopaatin touhua tommonen sairaan ihmisen tappaminen on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuoli nälkään ja nestevajaukseen hittasti hivuttamalla, tuskat oli LOPPUUNASTI HELVETIN TUSKIA,
kun ihmisen varma kuolema on tiedossa ja potilas itse haluaa lähteä, kun ei kestä enään kipuja,
niin
psykopaatin touhua tommonen sairaan ihmisen tappaminen on.Etkö mitenkään ymmärrä, että laki on sellainen, että lääkäri joutuu syytteeseen ihmisen tahallisesta tappamisesta. Laki ei salli eutanasiaa Suomessa.
Lääkäri menettää lääkärinoikeutensa ja voi saada vankeusrangaistuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö mitenkään ymmärrä, että laki on sellainen, että lääkäri joutuu syytteeseen ihmisen tahallisesta tappamisesta. Laki ei salli eutanasiaa Suomessa.
Lääkäri menettää lääkärinoikeutensa ja voi saada vankeusrangaistuksen.Ainakaan Professori Mengele ei koskaan menettänyt lääkärinoikeuksiaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö mitenkään ymmärrä, että laki on sellainen, että lääkäri joutuu syytteeseen ihmisen tahallisesta tappamisesta. Laki ei salli eutanasiaa Suomessa.
Lääkäri menettää lääkärinoikeutensa ja voi saada vankeusrangaistuksen.HÄH ! ?
eihän lääkäri ketään tapa
jos kirjoittaa reseptin potilaan OMASTA PYYNNÖSTÄ,
ota selvää esm . ameriikalaisesta lakipykälistä,
suomeen sama laki, mahdollisimman pian, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HÄH ! ?
suomeen sama laki, mahdollisimman pian,Laki kieltää. Suomessa ei jotkut ameriikan lait päde.
Miksi tämä tieto ei mene perille?
Lääkäri on vannonut Hippokrateen valan.
Lääkäri ei voi antaa kuolemantuomiota.
Lääkäri joutuisi lakitupaan murhasta.
Potilaan ilmoitus ja pyyntö ei suojaisi lääkäriä syytteeltä.
Oman käden oikeus on edelleen lainvastaista, sano mitä sanot.
On syytä ruveta ajamaan adressein ja kansanedustajiin vetoamalla eutanasialakia Suomeenkin. Jos lakiehdotus hyväksytään, laki säädetään asiallisessa järjestyksessä eduskunnassa.
Siihen saakka eutanasia on rikos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin
psykopaatin touhua tommonen sairaan ihmisen tappaminen on.Potilaalle ei siis annettu palliatiivista hoitoa. Oliko hän kieltääytynyt siitä, kuten aloittajakin aikoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakaan Professori Mengele ei koskaan menettänyt lääkärinoikeuksiaan!
Mengele ei ollut suomalainen sairaalalääkäri.
Etkö tiedä sitäkään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri menettää lääkärinoikeutensa ja voi saada vankeusrangaistuksen.No näillähän on käsitykset omien mielipiteiden tuotetta. Eivät osaa ajatella loogisesti ihan tavallista asiaa.
Lääkärin vala pitää sisällään niin monta asiaa , ja he yrittävät kyllä viimeiseen asti antavan apua.
Ärsyttää nämä kaikki luulot lääkäreistä.
Kun ei tiedetä ammatista mitään, silti huudellaan kurkku suorana omia olettamuksiasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakaan Professori Mengele ei koskaan menettänyt lääkärinoikeuksiaan!
Kuka hän on? Joku terveyskeskuslääkäri vai yksityisyrittäjä?
Professori? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HÄH ! ?
suomeen sama laki, mahdollisimman pian,Ameriikastahan kaikki etistys tullee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mengele ei ollut suomalainen sairaalalääkäri.
Etkö tiedä sitäkään?Mutta hän on kuitenkin kirjoittajan idoli.
Mitä muuta pitäisi tietää?
- Anonyymi
Palliatiivinen hoito on parantumatonta sairautta sairastavan potilaan ja hänen läheistensä aktiivista kokonaisvaltaista hoitoa. Sen tavoitteena on vaalia elämänlaatua. Palliatiivinen hoito voi kestää vuosia.
- Anonyymi
Pallitiivinen hoito miehille yleensä auttaa hedelmöityksessä.
- Anonyymi
Aika outoa on
kun Räsänen hyväksyy lääketieteen taholta
ravinnon puuteeseen ja janon puutteeseen hitaaseen ihmisen tappamiseen,
mutta
ei helpompaa ja vähemmän tuskaa tuottavaa äkki-kuolemaa lääkkeen avulla,
silloin kun sairas potilas itse on sitä pyytäny ja hyväksyny tilanteen !!!!! ???????
OUTOA ON mielipide Räsäseltä !- Anonyymi
Nesteettömyys ja ravinteettomuus koskee saattohoitovaihetta,
kun mitään ei ole enää tehtävissä ja kuolema on lähellä.
Saattohoidossa kaikkein kivuttomin ja lyhyin loppu on nesteytyksen ja "letkuruokinnan"
lopettaminen.
Eutanasia ei ole laillistettu Suomessa. Se on toistaiseksi rikos.
Ei lääkäri voi antaa mitään "äkkikuolema"-lääkettä.
- Anonyymi
Wikistä googlaten , siis...
"Palliatiivinen hoito on henkeä uhkaavaa tai kuolemaan johtavaa sairautta sairastavien potilaiden ja heidän läheistensä oireita lievittävää ja elämänlaatua vaalivaa kokonaisvaltaista hoitoa. Palliatiivista hoitoa tarvitsevat parantumatonta syöpää ja muita pitkälle edenneitä sairauksia sairastavat potilaat." - Anonyymi
Kyllä on taas kerran, jälleen järki paennut aloitusta rustatessa. Ei junalauta, etten muuta sano.
- Anonyymi
TÄH ,,,
yksi kirjain sinne tai tänne ei maailmanloppua tee
vaikka kirjaimet on väärässä järjestyksessä, koitappa kestää,,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TÄH ,,,
yksi kirjain sinne tai tänne ei maailmanloppua tee
vaikka kirjaimet on väärässä järjestyksessä, koitappa kestää,,,Kommentti, johon vastaat, ei käsittele sanan oikeinkirjoitusmuotoa, vaan aloituksen asiasisältöä. Koetapa selvitellä tarkemmin tarkoitusta ennen kuin höpiset hulluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentti, johon vastaat, ei käsittele sanan oikeinkirjoitusmuotoa, vaan aloituksen asiasisältöä. Koetapa selvitellä tarkemmin tarkoitusta ennen kuin höpiset hulluja.
koitappa itte rahuottua,
mitä se sinulle kuuluu mitä alottaja on asialla takottanu hah, - Anonyymi
Niinhän se aina menee kun ihminen jolla ei ole edes omasta sairaudestaan oikeaa kuvaa keksii mielessään asioita joissa sitten syytellään lääketiedettä .
Ottaisivat asiallisesti selvää tilanteestaan, että miksi jotain hoitoa suositellaan, siis lääkäriltä joka häntä hoitaa, se kun julkaisevat olla milelikuvituksiaan .
Nämä ihmiset eivät edes tiedä miten hoito suoritetaan ja miksi.
Joten hyvin surullista luettavaa , sillä eivät ymmärrä edes mitä joku sana tarkoittaa hoitosektorilla, vaan vääntelevät oman päänsä mukaisesti asioita, odottaen sitä oikeaa hoitoa , jota ei ole olemassakaan muualla kun heidän omassa päässään.
- Anonyymi
P a l l i a t i i v i n e n .
- Anonyymi
Olen kasi-vitonen
kunto alkaa huonontua huimaa vauhtia
kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa tarvita jotain h o v a a
enään ei voi kehuskella hyvä kuntoista ,
sais vaan jotenki itsestään irti että alkais pyytämään ulkopuolista apua,
omaiset ei tajua etten enään pärjää, ne luulee että mä pärjään,
kohta käy niin että mä joudun lasteni omaishoitajaksi, hekin alkaa olla vanhuksi yli 65 vuotiaita heh,
hohta saan sanoa että kun tuon nuorimman saisi vielä vanhain kotiin niin joutasi tässä itsekki jo kuolemaan, huh hah haaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268