Pitkä- Matti, Homo- Hessu, Tissi- Heguli, Aussi- Make ja Mä; Nazi.

4 iloista kaveria Suomenmaasta. Aussi- Makekin oli jo kotoutunut 20:n vuoden Ausseisa olonsa jälkeen ja höpötteli suomea ihan hyvin mutta enkkua ausseisti.
Meitä yhdisti se että olimme Pattaya- konkareita ja olimme tunteneet toisiamme ristiin.

Luonani oli tilaa ja olimme kokoontuneet luonani muutaman kerran pelaamaan sököä. Euron kortillahan ne alkoivat mutta kyllä siellä sitten satasien pottejakin syntyi. Hyvin toimeentulevaa väkeä toki kaikki olimme.
Syntyi ajatus että lähtisimme koko konkkaroikka Pattiksen lomalle ja tuumasta toimeen. Kohta olimme Bangkokissa ja Nana- platzalla vietimme pari päivää.

Pitkä- Matti otti puoli metriä lyhyemmän likan mukaansa kun suuntasimme Pattayalle. Joku sanoi Matille että sielläkin on naisia mutta kun se rakkaus.....

Homo- Hessu katosi aina iltasella omille retkilleen emmekä me aamusella kyselleet mitä tuo oli tehnyt ja missä ollut. Päivisin aina tuo yksin kulki.

Tissi- Heguli kun oli löytänyt omansa niin onnesta kiehnäsi pää tissien välissä aina kun taukopaikka tuli.

Aussi- Makella oli tapana vuokrata yöseuralaisensa palmujen alta. Sanoi että on turhaa maksaa enemmän baarien ja yökerhojen huonommasta tarjonnasta.

Itse haistelin uusia kokemuksia riemurinnoin.

39

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on tuurissaan millainen kohdalle sattuu. Sen tietää vasta sitten kun on kahden. On menomimmistä kuoriutunut joskus hiirulainen kun taas hiirulaisesta on kuoriutunut peto. Paras valinta on kutsumusammatissa oleva palvelualan ammattilainen, joka keskittyy työhönsä. Oltiin sitten rannalla, ravintolassa tai huoneessa, niin ammattilainen tietää miten käyttäydytään ja oppii lukemaan asiakasta nopeasti.

• Juuri näin se on veli hyvä.
        Kiitos hienosta kommentista!

• Anonyymi

Ihan nimet kuin disneyn seitsemän aivokääpiötä, ja stoorikin on samanlainen.

• Anonyymi

Kuvaa kuksa päivän lehden päällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuvaa kuksa päivän lehden päällä.

Ressukka opettele erottamaan kirjoittajat toisistaan, Hua hinissä ei ole lehtiä sen enempää kuin minulla suomalaista kuksaa suomesta kirpparilta ostettu kyllä löytyy, joka on tehty Thaimaassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ressukka opettele erottamaan kirjoittajat toisistaan, Hua hinissä ei ole lehtiä sen enempää kuin minulla suomalaista kuksaa suomesta kirpparilta ostettu kyllä löytyy, joka on tehty Thaimaassa.

Anteeksi, pahoittelen virhettäni.

Arvoisa NumBall, mitä vaaditte vastineeksi siitä, että aijaatte kuvan Thaimaalaisesta kuksastatte?

T Neitinne 20l0

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Hua Hinissa on lehtiä. Voit tilata kotiinkin.
        https://deepmixmedia.com/projects/hua-hin-today-newspaper/
        Tämä on farangeille suunnattu lehti ja sitten löytyy kyllä thaikielelläkin. Jostakin syystä et tiedä asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on farangeille suunnattu lehti ja sitten löytyy kyllä thaikielelläkin. Jostakin syystä et tiedä asiasta.

En ole kiinnostunut turisteille suunnatuista lehdistä, en ole turisti... Teidän Hua hinistä tarpeeksi ilman lehtiäkin ja netistä löytyy tietoa lisää ohessa kuksan kuva kumipuuta Thaimaasta tuotu Suomesta.
        v1ocGE

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kiinnostunut turisteille suunnatuista lehdistä, en ole turisti... Teidän Hua hinistä tarpeeksi ilman lehtiäkin ja netistä löytyy tietoa lisää ohessa kuksan kuva kumipuuta Thaimaasta tuotu Suomesta.
        v1ocGE

Täh? Turisteille suunnattu lehti? Mitä eroa siinä on paikalliseen lehteen? Mainospohjaisiahan nuo kaikki lehdet on. Paikallisuutisia, kansallisia uutisia ja kansainvälisiä uutisia. Paikallisia mainoksia ja ketjujen mainoksia. Resupetteri ei tiedä mikä on sanomalehti. Thaikieltähän sinä et osaa sanaakaan joten ei sinulle tule kyllä sitten mitään lehteä ja juuri tuossa ylhäällä sanoit ettei Hua Hinissa ole lehtiä. Tuo kuksasi ei ole thaimaalaista kumipuuta vaan ihan Suomessa sorvattu. Minulla on samanlainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täh? Turisteille suunnattu lehti? Mitä eroa siinä on paikalliseen lehteen? Mainospohjaisiahan nuo kaikki lehdet on. Paikallisuutisia, kansallisia uutisia ja kansainvälisiä uutisia. Paikallisia mainoksia ja ketjujen mainoksia. Resupetteri ei tiedä mikä on sanomalehti. Thaikieltähän sinä et osaa sanaakaan joten ei sinulle tule kyllä sitten mitään lehteä ja juuri tuossa ylhäällä sanoit ettei Hua Hinissa ole lehtiä. Tuo kuksasi ei ole thaimaalaista kumipuuta vaan ihan Suomessa sorvattu. Minulla on samanlainen.

Enpä ole koskaan nähnyt moista julkaisua täällä, jonkin verran on ilmaisjakelulehtiä jopa suomenkielellä, kuksa on varmasti kumipuuta suomessa tehdyt on paljon painavampia, kumipuu on kuivana kevyttä, vaimoni on alueelta jossa kasvatetaan paljon kumipuita, puut on suht arvottomia kun kautsu loppuu ja niille on etsitty hyötykäyttöä, useampi kuin kymmenen pientä pajaa sorvailee niitä, useita malleja ja tuo on niistä yksi. Rulez Kuopio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä ole koskaan nähnyt moista julkaisua täällä, jonkin verran on ilmaisjakelulehtiä jopa suomenkielellä, kuksa on varmasti kumipuuta suomessa tehdyt on paljon painavampia, kumipuu on kuivana kevyttä, vaimoni on alueelta jossa kasvatetaan paljon kumipuita, puut on suht arvottomia kun kautsu loppuu ja niille on etsitty hyötykäyttöä, useampi kuin kymmenen pientä pajaa sorvailee niitä, useita malleja ja tuo on niistä yksi. Rulez Kuopio.

Muuten sen kuksan alkuperä oli helppo selvittää, pohjassa luki Tarjoustalo, sieltä löytyi sama malli... Kuopio Rulez

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voitko tarkentaa miten lehden voi tilata kotiin, olisin kiinnostunut tuoko posti sen kotiin vai jokin kuriiripalvelu... minulle ei ole täällä asuessani koskaan tullut yhtään lehteä, seiskaa yritin tilata mutta koskaan yhtään lehteä ei kotiini saakka tullut, olisi tämäkin uusi kokemus... kayn katsomassa postillaatikosta huomenna, etukäteen kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuten sen kuksan alkuperä oli helppo selvittää, pohjassa luki Tarjoustalo, sieltä löytyi sama malli... Kuopio Rulez

Malli on perinteinen ja onhan Neidilläkin samanlainen, puulaatua vaikea määrittää kuvasta.

Kaunis pöytä sen sijaan kiinnostaa ja kysymys mitä puuta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voitko tarkentaa miten lehden voi tilata kotiin, olisin kiinnostunut tuoko posti sen kotiin vai jokin kuriiripalvelu... minulle ei ole täällä asuessani koskaan tullut yhtään lehteä, seiskaa yritin tilata mutta koskaan yhtään lehteä ei kotiini saakka tullut, olisi tämäkin uusi kokemus... kayn katsomassa postillaatikosta huomenna, etukäteen kiitos.

Seiskan lukija thaimaassa jassoo, no mutta Neiti miten nyt pärjäät ilman texiä?
        Tilaa kanssa hymy ja muu roska samoin tekniikan maailmat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seiskan lukija thaimaassa jassoo, no mutta Neiti miten nyt pärjäät ilman texiä?
        Tilaa kanssa hymy ja muu roska samoin tekniikan maailmat.

Lässyttävä ämmä taas höpisee omiaan. "Turisteille suunnattu lehti". Pattayalla kyllä Thaimaan suomalainen-lehden tilaajat ovat Pattayalla asuvia suomalaisia ja ravintoloista sen löytää myös. Toki myös netistä. Ei turistit ostele lomalla päivän lehtiä. Asiasta puheen ollen missäs se on se sun kuksan kuva chiang mailaisen päivän lehden päällä? Joko unohdit ottaa sen kuvan? Seiskan ja Staran mainokset pyörii tämän sivuston yläreunassa vuoronperään. Ei auta vaikka on kolme mainoksenesto-ohjelmaa tässä firefoxiin ladattuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lässyttävä ämmä taas höpisee omiaan. "Turisteille suunnattu lehti". Pattayalla kyllä Thaimaan suomalainen-lehden tilaajat ovat Pattayalla asuvia suomalaisia ja ravintoloista sen löytää myös. Toki myös netistä. Ei turistit ostele lomalla päivän lehtiä. Asiasta puheen ollen missäs se on se sun kuksan kuva chiang mailaisen päivän lehden päällä? Joko unohdit ottaa sen kuvan? Seiskan ja Staran mainokset pyörii tämän sivuston yläreunassa vuoronperään. Ei auta vaikka on kolme mainoksenesto-ohjelmaa tässä firefoxiin ladattuna.

Hieman meni vastauksesi ohi aiheesta, mutta olkoon... Sinulla ei vaan näytäolevan mitään käsitystä näistä lehdistä täällä, tuo sana tilaajat huolestuttaa minua suuresti haluaisin tietää kuka tuon tilauksen sinulle kotiin kantaa, ilmaisjakelulehdet toimittaa kustantaja kustannuksellaan jakopaikkaan, yleenä kuriiripostilla... tai kuten Thaimaan suomalainen Keronen itse kuskaa lehdykkänsä vaikkapa tänne hua hiniin... muutamaan sitä jakavaan toimipisteeseen...

Mutta kuka sen jakaa kotiisi, Thaiposti tuskin kuin postia sieltä tulee kerran puoleenvuoteen ja sekin lasku joka olisi pitänyt toimittaa kuukausia sitten, mainoksia täällä ei jaeta lainkaan big c tai lootatin mainoksen saat mukaasi heiltä, jos sellaista yleensä edes on... Thaipost toimittaa kohtuu hyvin suomesta tulleet kirjeet, mutta nekin tulee yleensä pari viikkoa myöhässä.

Tuon seiska jutun laitoin mukaan kevennykseksi, meinasin vielä kirjoittaa että pysyäkseni ajan tasalla tilasin seitsemän päivän lehden, mutta se olisi silloin jo selvä vitsi.. joke... joten jätin tuon ajankohtaisuuden pois, aku ankkaa tilaan joskus pätkän poikani tai tyttäreni osoitteella, ja itse luen ankan toilailut tabletilla, suomessa mulle tuli aku 48 vuotiaaksi asti, toisin viimeiset parikymmentä vuotta muutaman kuukauden pätkän vuodessa.

By NumBall. HHN

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Resuperse tein minä lildon kumipuusta
        Toki vain jalopuusta
        Poju

• Anonyymi

Taitaa kerosen lehti olla X th nyk suomaalialaanen

• Anonyymi

Sika-Amalia toimitetaan kotiin käveltynä.

• Anonyymi

Numeromiehen muija oli kirjoittanut erohakemukseen seuraavasti: "Omituinen äijä, ihan ku Kansan Uutiset, kannetaan joka aamu kotiin ja rupee heti valehtelemaan"

• Anonyymi

Numerosensein mukaan Hua Hinissa ei ole lehtiä. Tässä Hua Hin Magazinessa on juttua puoliksi Suomessa asuvasta "Teposta", joka on pitkän linjan Muay Thai- ammattilaisia.

Hän on suomalaisen naisen kanssa naimisissa ja jälkikasvuakin on siunaantunut. Thepillä on koulutus- ja valmennustoimintaa molemmissa maissa ja on mahtava persoona ja kaveri. Aito thaimaalainen ja Suomen suuri ystävä samaan aikaan.
      https://aijaa.com/cOhcop

T 2010

• Anonyymi

Leijuvia julisteita ei kutsuta lehdiksi ja ilmiselvästi valokuva on otettu kylän komeimman talon pöydältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leijuvia julisteita ei kutsuta lehdiksi ja ilmiselvästi valokuva on otettu kylän komeimman talon pöydältä.

Ei ole minun julkaisu vaan lehtimainos tutusta kaverista. Osallistuin vain kaverin mainontaan.

Mites se nyt sitten menikään, että onkos Hua Hinissa lehtiä vai ei, kun sanoit että ei ole? Seuraavaksi sanoitkin että et lue lehtiä jotka on "suunnattu turisteille", eli kumosit edellisen väitteesi ja esitit seuraavan.

Onko Hua Hinin lehdet siis suunnattu turisteille ja voisitko perustella hieman miten se turisteille suuntaus ilmenee? Kiinnostaa kuulla. Hua Hinissa on myös thaikielisiä lehtiä ja nekään eivät ole sinulle suunnattuja.

Kiinnostaa ylipäätään tietää mitä sinä tiedät yhtään mistään? Jokaikinen aloituksesi ja kommenttisi menee metsään. Koski se sitten ihan mitä tahansa. Sitten aina perut puheesi ja muutat tarinaasi.

Lopuksi kyselet itse että missä olet muka niin sanonut, olet hetken hiljaa ja aloitat jostakin uudesta järjettömästä asiasta järjettömän väittelyn, jonka häviät joka kerta, mutta aloitat uudestaan ja uudestaan.

Täällä sadekuuro lakkasi joten pihalle. Käyhän sinäkin edes tupakoimassa siellä hoivakodin partsilla, jos siellä sellainen on.

T 2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole minun julkaisu vaan lehtimainos tutusta kaverista. Osallistuin vain kaverin mainontaan.

Mites se nyt sitten menikään, että onkos Hua Hinissa lehtiä vai ei, kun sanoit että ei ole? Seuraavaksi sanoitkin että et lue lehtiä jotka on "suunnattu turisteille", eli kumosit edellisen väitteesi ja esitit seuraavan.

Onko Hua Hinin lehdet siis suunnattu turisteille ja voisitko perustella hieman miten se turisteille suuntaus ilmenee? Kiinnostaa kuulla. Hua Hinissa on myös thaikielisiä lehtiä ja nekään eivät ole sinulle suunnattuja.

Kiinnostaa ylipäätään tietää mitä sinä tiedät yhtään mistään? Jokaikinen aloituksesi ja kommenttisi menee metsään. Koski se sitten ihan mitä tahansa. Sitten aina perut puheesi ja muutat tarinaasi.

Lopuksi kyselet itse että missä olet muka niin sanonut, olet hetken hiljaa ja aloitat jostakin uudesta järjettömästä asiasta järjettömän väittelyn, jonka häviät joka kerta, mutta aloitat uudestaan ja uudestaan.

Täällä sadekuuro lakkasi joten pihalle. Käyhän sinäkin edes tupakoimassa siellä hoivakodin partsilla, jos siellä sellainen on.

T 2010

Sinulla on Neiti ongelma päättelykyvyssäsi.

Minä en ole edelleenkään Hua Hinissä vaan Chiang Maissa ja täällä on lehtiä.

Rauhoitu poju-pa, mene vaikka katsomaan mummun kanoja.

S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on Neiti ongelma päättelykyvyssäsi.

Minä en ole edelleenkään Hua Hinissä vaan Chiang Maissa ja täällä on lehtiä.

Rauhoitu poju-pa, mene vaikka katsomaan mummun kanoja.

S

Juurihan tuossa on todistettu että Hua Hinissäkin on lehtiä vaikka kuinka paljon, mutta tuntemattomasta henkilökohtaisesta syystä numba eikä bumba voi niistä kuvia ottaa, vaikka kovasti sellaista uhoaa täällä ja muille vaatimuksia esittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurihan tuossa on todistettu että Hua Hinissäkin on lehtiä vaikka kuinka paljon, mutta tuntemattomasta henkilökohtaisesta syystä numba eikä bumba voi niistä kuvia ottaa, vaikka kovasti sellaista uhoaa täällä ja muille vaatimuksia esittää.

Minä olen omia pikku vaatimuksiani esittänytsen jälkeen kun Neiti-pa esitti tahtovansa tavata ja luovuttaa 20.000 egee, joten meneppä nyt Neidin sihteeri vähän vaikka kävelylle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen omia pikku vaatimuksiani esittänytsen jälkeen kun Neiti-pa esitti tahtovansa tavata ja luovuttaa 20.000 egee, joten meneppä nyt Neidin sihteeri vähän vaikka kävelylle.

Siis et voi ottaa lupaamiasi kuvia ja et voi kertoa aikaa ja paikkaa tapaamiseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis et voi ottaa lupaamiasi kuvia ja et voi kertoa aikaa ja paikkaa tapaamiseen?

Minulle sopii kaikki ajat täällä Chiang Maissa, tervetuloa kun ensin tiedän kuka tulee ja minä en tapaa anonyymejä suunsoittaja-juntti-pa-tyyppejä.

Kuvia on otettuna paljonkin mutta ei sinua varten.

S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle sopii kaikki ajat täällä Chiang Maissa, tervetuloa kun ensin tiedän kuka tulee ja minä en tapaa anonyymejä suunsoittaja-juntti-pa-tyyppejä.

S

On varmasti hävyttömän paljon hienoja kuvia Thaimaasta 63 vuotiaalla nettikiusaajalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

S

Avaat varmaankin oman henkilöllisyytesi ensin illan isäntänä ja kerrot osoitteen, niin sitten tietää mihin tulla? Kerrot olevasi 63 vuotias nettipeikko joka tunnustanut että kaikki puheesi Thaimaasta ja omaisuuksistasi ovat pelkkää provosointia, niin mitäpä luulet pidetäänkö sinua ihan normaalina menestyjänä ja mitäpä luulet kertooko joku täällä palstalla sinulle henkilöllisyytensä? Se kun tarkoittaisi käytännössä sitä että googlaisit koko seuraavan vuoden sitä nimeä. Sitten saisimme lukea sinun laatimia analyysejä ja väännöksiä tästä aivan loputtomiin. Muista lääkkeet, eikä sekasin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On varmasti hävyttömän paljon hienoja kuvia Thaimaasta 63 vuotiaalla nettikiusaajalla.

Tuolla nasu kertoi olevansa ammattiprovo ja eikös siitä ollut valokuvakin sen Clangin vieressä joka 44 .... ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avaat varmaankin oman henkilöllisyytesi ensin illan isäntänä ja kerrot osoitteen, niin sitten tietää mihin tulla? Kerrot olevasi 63 vuotias nettipeikko joka tunnustanut että kaikki puheesi Thaimaasta ja omaisuuksistasi ovat pelkkää provosointia, niin mitäpä luulet pidetäänkö sinua ihan normaalina menestyjänä ja mitäpä luulet kertooko joku täällä palstalla sinulle henkilöllisyytensä? Se kun tarkoittaisi käytännössä sitä että googlaisit koko seuraavan vuoden sitä nimeä. Sitten saisimme lukea sinun laatimia analyysejä ja väännöksiä tästä aivan loputtomiin. Muista lääkkeet, eikä sekasin.

Höpsistä vaan sulle laita tonni tililles.

Lentokenttä ok ja tarvittavavat tulee tiedot kun Neito vain aijaa varvasaltaalta pyydetyt, simppeliä eikös vaan.

Ihan sama mulle mitä sinun kaltainen juntti minusta ajattelee, jatka käännöksiäs, laita väliin lurituksia ja potilaskertomuksia normaali hetero.

S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kuksa näkyy kuvissa aina vain Suomessa, miksi ei koskaan Thaimaassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

älkää ruokkiko apinaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei a-pesty, koska olet viimeeksi viettänyt yhden päivän ajattelematta Kuksaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parikymmentä kuksan kuvaa olet tänne postittanut. Kaikki Suomesta. Ei yhtäkään Thaimaasta. Mitä ne kuksakuvat täällä tekee vai oletko oikeasti ylpeä siitä mustuneesta puukupista josta särvit Suomessa halvimpia korvikkeita mitä huoltoasemalta ja terveyskeskuksen vessasta löytyy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta yhdellä sotilaalla ei ollut kuin kuksa, jonka hän asetti eteensä..
        https://www.youtube.com/watch?v=I10LfrdVtkA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei a-pesty, koska olet viimeksi viettänyt yhden päivän ajattelematta suomi24: ää

• Anonyymi

Näillä nimimerkeillä olen kiusannut palstalaisia vuosikaudet.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      16
      5363
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      221
      2761
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      40
      2318
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      42
      2103
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2046
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1717
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      13
      1440
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1300
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      164
      1292
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      65
      1257
    Aihe