Matematiikka

Anonyymi

Moi,

Mä oon huono matikassa ja sen jo tiesin, mutta kun 9lk alkoi, mä päätin panostaa, kun mitään hullu. Ja tein kin parhaani ja laskin matikan tehtävät kaikki ja tein jopa toisesta kirjasta tehtäviii, koska olin tehnyt kaikki tehtävät toisesta kirjatsta. Kokeessa minusta tuntu helpolta ja olin varma että saan joku 8 MUTTA järkytyin kun sain 6, 5 arvosanaksi!! On hyvin epäreilua, että mun luokkalaiset, osa niistä ei kiinostaa koulu ja mä saan heidän Kaa sama arvosanan.

Jos en olisi lukenut ja olisin laiska , sanoisin, että ansaitsen sen, Mutt mä tein parhaani.


Mitä mä tän enempää teen?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro jollekin opettajalle johon voi luottaa ja kysy voisitko saada apua. Saatat tarvita erityisopetusta, että löytyy sinulle se tapa millä sinä hahmotat matikkaa. Sitä varten on eritysopettajat ja niiden tunnit, että ne auttaa sinun työskentelyäsi.

      Minä aloin onnistumaan matikassa vasta siinä vaiheessa kun laitoin laskut yms. niin pieniin osiin kun sain ja laskin pitkän kaavan kautta. Siinä meni pitkä aika. Onneksi meillä oli ylä-asteella matikan ope, joka kysyi oppilailta eritapoja tehdä sama tehtävä.

      Se on mukavaa kun vihdoin huomaa asioiden aukeavan paremmin, ihan kuin joku olisi taikatempun tehnyt. Se tulee sieltä kun sinulle löydetään sopiva työskentely tapa. Minä vielä haen sellaista kielienoppimisen kohdalla ja menee hitaammin nyt, koska en esim. sinun ikäisenä panostanut juuri siihen vaikeimpaan asiaan. Mitä myöhemmäksi jättää, sitä enemmän kärsii..

      Onnea opintoihin! o/

      • Anonyymi

        JOO SEN TEEN!! KIITOS!

        JA JOS MUILLA ON VINKKEJÄ. MITEN HE PÄRJÄÄ MATIKASSA KERTOKAA VAAN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOO SEN TEEN!! KIITOS!

        JA JOS MUILLA ON VINKKEJÄ. MITEN HE PÄRJÄÄ MATIKASSA KERTOKAA VAAN

        Täällä yleensä saa huonosti vastauksia, koska muut nuoret harvemmin palaa takaisin uudestaan kun ensin postaa jotain omasta ongelmastaan tai kommentoi huvikseen jotain vanhoja aloituksia, jotka on unohdettu.
        Olet harvoja nuoria jotja palaavat takaisin katsomaan mitä ollaan vastattu.

        Itse olen vanhemmasta päästä nuoria, kohta "aikuinen" pitäisi olla, ja niitä joskus täällä näkee vastailemassa ja muutama vanhempikin aikuinen käy välillä satunnaisesti auttamassa. Tai eksyy epähuomiossa nuorten puolelle kysymään ongelmistaan.

        Miekin toivon, että tulisi lisää ehdotuksia, koska muilla voi olla eri kokemuksia ja niistä voi aina löytää sen mikä itselleen sopii parhaiten. Oli minkä ikäinen tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yleensä saa huonosti vastauksia, koska muut nuoret harvemmin palaa takaisin uudestaan kun ensin postaa jotain omasta ongelmastaan tai kommentoi huvikseen jotain vanhoja aloituksia, jotka on unohdettu.
        Olet harvoja nuoria jotja palaavat takaisin katsomaan mitä ollaan vastattu.

        Itse olen vanhemmasta päästä nuoria, kohta "aikuinen" pitäisi olla, ja niitä joskus täällä näkee vastailemassa ja muutama vanhempikin aikuinen käy välillä satunnaisesti auttamassa. Tai eksyy epähuomiossa nuorten puolelle kysymään ongelmistaan.

        Miekin toivon, että tulisi lisää ehdotuksia, koska muilla voi olla eri kokemuksia ja niistä voi aina löytää sen mikä itselleen sopii parhaiten. Oli minkä ikäinen tahansa.

        Niinpä just, mutta yksi vinkki multa sulle ja kaikille muille kin. LASKEKAA TEHTÄVÄT. Harva oppii vaan lukemalla esimerkit. Laskemalla oppii parhaiten.

        T. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä just, mutta yksi vinkki multa sulle ja kaikille muille kin. LASKEKAA TEHTÄVÄT. Harva oppii vaan lukemalla esimerkit. Laskemalla oppii parhaiten.

        T. Ap

        Meillä oli usein kahdensivun verran laskutehtäviä joka aiheesta ja se piti saada tunnilla tehtyä ja jos ei saanut niin kotona läksynä. Olin aina ihan jäljessä kun laskin kyllä tehtävät, mutta jouduin ne laittamaan aina niin pieniin osiin ja laskemaan siten.
        En tiedä tehdäänkö enää, mutta meille pakottiin ala-asteella, että pitää muistaa kertotaulut. Siitä on todellista hyötyä kunhan löytää sen oman tavan miten muistaa ne ulkoa tai varmistaa, jos ei muista. Miettii osina ja laskee.

        7x4 = (7 7) (7 7) = 14 14 =28 on yksi esimerkki mitä teen. Toimii joskus muulloinkin kuin kertotauluissa.

        Toinen kertotauluihin liittyvä on, että jos on esim. 9 kertaa jotain niin aina miinusta 10 kertotaukun vastauksesta sen mitä ysillä kerrotaan. Tämä on turhempi, mutta nopeasti auttaa jos on sattumoisin unohtanut.

        Esim. 7x10 on 70. Saat vastauksen 7x9 miinustamalla 70nestä sen 7 niin ei tarvitse 9 kertaa plussata sitä 7. Pääsee pienemmällä työllä, jos on helpompi tehdä ns. takaperin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe