Sä tilaat, mä tuon...

Anonyymi

Näinhän sinä siellä Postissa sanoit, jos oikein muistan. Toimitusajasta et tainnut mainita mitään, joten seuraavalla kerralla käytän Matkahuoltoa.
Voisitko vielä tämän kerran hakea sen minulle tulevan paketin sieltä Liedosta ja kiikuttaa sen tänne Itä-Suomeen VÄHÄN HELVETIN SASSIIN. Postin "lähetysten seurannasta" näkee, että se on nyt maannut siellä Liedossa kohta vuorokauden.
Ei se kyllä yllätä, koska muuan paketti seilasi aikoinaan Varsinais-Suomen ja Pohjoispohjanmaan väliä pari vuorokautta.
Soitin silloin asiasta Postille ja kerroin, että paketin määränpää on Itä-Suomessa ja muita samannimisiä paikkakuntia ei Suomessa ole, ja kai teillä on joku koodijärjestelmä, joka voisi ohjata sitä lähetystä.
Melkeinpä heti siellä oivallettiin, että tämä itäsuomalainen paikkakuntahan on IHAN OIKEESTIKIN ITÄ-SUOMESSA ja paketti saapui ilokseni parissa päivässä. Onneksi niillä paketin sisältämillä kamppeilla ei ollut varsinaista kiirettä.
Tällä kertaa olisi vähän hoppu kun paketin sisältämät osat pitäisi saada asennettua huomisiltaan mennessä.

7

1108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö se ollutkaan: Sä tilaat, mä tuhoon ?

      Tais tämä nuorisoslangi viritys mennä postilta jo metsään, jos koittaisivat seuraavaksi viestinnässä jotain vauva juttua, tätä vaikka saa lainata: gugguti guu, kuka puhuu, postisetä lällällää, pakettikakettiraketti sulle, anna karkki mulle.

    • Anonyymi

      Mieti vielä sitä Matkahuollon käyttämistä. Minulle piti tulla tavaraa "Tampereen takaa" tänne Kainuun ja Savon rajamaille. Nyt se näkyy olevan Helsingissä. Voisikohan Matkahuolto voisi kertoa miksi sen piti mennä sinne? Eikö suorin ja järkevin reitti olisi ollut myyjäliikettä lähinnä oleva Matkahuolto->Tampere->Jyväskylä->Kuopio jne? Paketti olisi jo minulla. Nyt se ei taida ennättää edes viikonlopuksi, joten pureskelen joutessani kynsiäni.
      Asiakashan ei noita ihmeellisyyksiä voi päättää, eikä logistiikkaa(?) ymmärtää. Kuvittelin olevani fiksu kun en lähde ajamaan vajaan satasen ostoksen takia 48 (x2) kilometrin päässä sijaitsevaan erikoisliikkeeseen, vaan tilaan tavaran verkkomyymälästä, ja säästän näin mm. ympäristöä.
      Nyt kävi niin, että hylkään verkko-ostokset ja vastaisuudessa käyn hakemassa tarvikkeeni tuolta em. erikoisliikkeestä.

      • Anonyymi

        Yritä ymmärtää että logistiikkavirrat kulkevat suurten lajittelukeskusten kautta, ei ole enää tuollaisia maakuntareittejä. Ei sillä väliä mistä tilaat tavaran, se kulkee yön aikana halki Suomen ja on seuraavana päivänä jakelussa. Paitsi jos yksi bitti menee poikittain, osoite on epäselvä, tai jokin pluton kuu on huonossa asemassa suhteessa saturnuksen renkaisiin. Jos olet noin huolissasi ympäristöstä niin lopettaisit ylipäätään tavaran tilaamisen, mutta jos et ole ja sinulla on joutoaikaa niin siinähän ajelet ympäri maakuntia etsimässä näitä liikkeitä.


      • Anonyymi

        Matkahuollon pakettia pystyy sentään seuraamaan askel kerrallaan, senkin että se käy kääntymässä Helsingissä. Viimeksi paketti tuli (onneksi) Matkahuollon kautta ja joka pykälä näkyi seurannassa. Viimeisin ilmoitus tuli kun pakettia lähdettiin viemään noutopaikkaani ja muutamaa tuntia myöhemmin tuli tekstari puhelimeen että tule noutamaan pakettisi.

        Postin kautta tulevat paketit ovat välillä kadoksissa useammankin päivän. Seurannassa näkyy vaan että saapunut lajittelukeskukseen. Sitten hiljaisuuttaa muutama päivä kunnes paketti jatkaa vihdoinin matkaa perille.

        Äskettäin tilasin tavaraa ulkomailta ja paketti lähti Belgiasta. Seuranta oli vielä tarkempaa, oli jopa merkintä kun paketti oli seisonut varastossa joitakin tunteja koronan aiheuttaman viivästyksen vuoksi.


    • Anonyymi

      Itselläni kävi sellainen hassu juttu aikakauslehden tulo kesti puolivuotta helsinki- tampere väliä? Oliko etana vaihde päällä?
      Lehti oli täysin siisti ja ehjä.
      Toisena tapauksena 1 luokan kirje tuli 2 viikkoa Helsinki- tampere väliä.
      Mielestäni hyvin huonoa toimintaa.

      • Anonyymi

        Olipa ollut siistejä postipoikia että lehti säilyi siistinä vaikka koko lajittelukeskuksen porukka oli lukenut sen.


    • Anonyymi

      Ei ole hetkeen ollut yt-uutista postin suunnalta, onko tämä vain ohimenevää hiljaisuutta seuraavan suuren organisaatiouudistuksen edellä?
      Yhtään epäonnistumista en muista vuosien varrelta, aina ovat onnistuneet luomaan jotain entistä suurempaa uudistuksillaan. Täydellisen johtamisen malliesimerkki kaikenkaikkiaan tämä Posti-Itella. Olisiko aika jälleen vähän tutkia mahdollisuuksia ulkomailla, hakea kasvua ostoilla ja sitä kautta saada myös kotimaan liiketoimintaa tukevaa kansainvälistä markkinaosuutta vaikka pakettien osalta?
      Veronmaksajien rahoilla kun toimivat niin vain taivashan näiden visioissa on rajana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe