Mielipiteitänne terveydenhuollosta Suomessa

Terveydenhuolto Suomessa on jaettu yksityisen ja julkisen sektorin kesken.

Mitä mieltä olette Suomen julkisen sektorin terveyspalveluista, toimiiko ja oletteko tyytyväinen?

Onko yksityinen sektori mielestänne parempi ja miksi?

82

1580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin on toiminut.
      Kumpaakaan en ole tarvinnut.
      Paitsi kerran. Kaihiin.
      Senkin päätöksen teki Terkes.
      Leikkauksen teki yksit.
      Sarita Sarlos oli/on kaunis.
      Uusituillakin silmillä katsoen.
      Kannatan siksi yksit.

      H.

    • Ihan hyvin on terveyttäni huollettu, silloin harvoin, kun tarvetta on ollut.
      Sairauksiin olen saanut lääkettä, leikkaukset tehty hyvin ja fysioterapeutti auttanut kuntoutumisessa, hyvät ohjeet ja monta kopioliuskaa teemalla "treenaa kotona kovasti"..
      Tämä kaikki julkisella puolella, yksityiseen ei ole ollut aihetta turvautua, paitsi vuonna 8jotain, kun kävin kerran pari turvatarkastuksessa.

      • Anonyymi

        Paitsi suurin osa kaupunkimme tk-lekureiden toiminnasta niin varsinkin saman laitoksen fysioterapia on hiivati huono vitsi! Periaatteessa olen kokeillut kahdesti ja aikaa saa mennä ennen kuin uteliaisuuttani kokeilen seuraavaa kertaa jos tarvekin tulisi.

        Esimerkki toiseksi viimeisestä terapiasta. Nilkkani murtuman yhteydessä murjoutuivat jalkapöytäni nivelsiteet kelvottomaan kuntoon.
        2,5kk murtuman ja kipsin poistamisen jälkeen sain passituksen fysioterapiaan.
        Menin suurin toivein.
        Terapeutti mamma katseli nilkkaani metrin päästä. Kehoitti pyörittelemään sitä liikkuvuuden puitteissa.
        Nerokkaana terapeuttina antoi tehokkaat, kaiken kattavat ohjeet. Päivittäin lämmin jalkakylpy ja liikuttelua. Hallelujaa tuota nerokkuutta!!!!!!!!

        Varautuessani koipien kuormittumiseen teippasin vuoden päivät nilkan ja jalkaterän itse muinaisen teippauskurssin hyväksi havaitsemieni ohjeiden mukaan.

        Lonkan kipuilun ja liikerajoituksen k-lekurin määräämän munasarjan ( olen todistettavasti mies ) syöpätarkastuksen asemesta menin salimme yläkerran yksityiselle fyssarille joka perehtyi asiaan. Testasi lonkan, jumppasi sitä malliksi ja antoi ohjeet omatoimiselle jatkokuntoutukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi suurin osa kaupunkimme tk-lekureiden toiminnasta niin varsinkin saman laitoksen fysioterapia on hiivati huono vitsi! Periaatteessa olen kokeillut kahdesti ja aikaa saa mennä ennen kuin uteliaisuuttani kokeilen seuraavaa kertaa jos tarvekin tulisi.

        Esimerkki toiseksi viimeisestä terapiasta. Nilkkani murtuman yhteydessä murjoutuivat jalkapöytäni nivelsiteet kelvottomaan kuntoon.
        2,5kk murtuman ja kipsin poistamisen jälkeen sain passituksen fysioterapiaan.
        Menin suurin toivein.
        Terapeutti mamma katseli nilkkaani metrin päästä. Kehoitti pyörittelemään sitä liikkuvuuden puitteissa.
        Nerokkaana terapeuttina antoi tehokkaat, kaiken kattavat ohjeet. Päivittäin lämmin jalkakylpy ja liikuttelua. Hallelujaa tuota nerokkuutta!!!!!!!!

        Varautuessani koipien kuormittumiseen teippasin vuoden päivät nilkan ja jalkaterän itse muinaisen teippauskurssin hyväksi havaitsemieni ohjeiden mukaan.

        Lonkan kipuilun ja liikerajoituksen k-lekurin määräämän munasarjan ( olen todistettavasti mies ) syöpätarkastuksen asemesta menin salimme yläkerran yksityiselle fyssarille joka perehtyi asiaan. Testasi lonkan, jumppasi sitä malliksi ja antoi ohjeet omatoimiselle jatkokuntoutukselle.

        Ei ihme jos naiseksi luulivat, olethan kirjoittanut sulostuttajasi nimissä täälläkin.


    • Anonyymi

      Terveydenhuolto pelaa varmaan paremmin kuin sairaanhoito. Käyn yksityisellä, voin valita lääkärin eikä ole aina eri lääkäri kuten julkisella.

    • Anonyymi

      Sekä, että.

      Julkinen puoli on tehnyt läheiselleni yhden tappavan erehdyksen ja antanut yhden aiheettoman kuolemantuomion. Ensin mainittu kohdistui isääni ja toinen esikoiseemme hänen ollessaan vielä kohdussa.

      Julkinen puoli on tunaroinut kahdessa, ilmiselvässä syöpätapauksessa jotka yksityinen on havainnut muun tutkimuksen yhteydessä läpihuutojuttuna.

      Julkselta puolelta ei ole löytynyt tuki- ja likuntaelimistön vaivojen asiantuntemusta.
      Vajaa vuosi sitten sieltä löytyi huippuluokan asiantuntemusta kun tk-lekuri kehitti minulle, kahden lapsen isälle, munasarjat passittaen minut niiden syöpätarkastukseen.
      Polveni ja olkapääni suhteen julkinen on vain tunaroinut.

      Myönteisenä on todettava vaimoni meneillään oleva verisyövän oheisilmiöiden aktiivinen seuranta ja hoitojen päivitys.
      Kuskaan taas huomenna aamulla anivarhain vaimoni naapurikaupungin keskussairaalaan uusien piikkien kera. Viikoittain on useampia kontakteja. Täytyy vain toivoa, että ovat oikeita. Viimeinen lääkityksen muutos pudotti veren hyytymisavot todella hälyttävän alas. Tänään tuli puhelimitse määräys kaiken lääkityksen täydelliseen keskeyttämiseen. Katsotaan huomisia eväitä.

      Omalla kohdallani ei ole yhtään myönteistä julkiskokemusta!!!!!!!!!!!!!

      • Ovathan sairaalat julkisin varoin ylläpitämiä.

        No, miksi tein tämän aloituksen, siksi kun sain kommentin jossa luki seuraavaa...

        "Yleensä yli 70 ei tutkita julkisella puolella, ellei ole pahoja oireita eikä aina, vaikka olisi paljonkin vaivoja. "

        En saanut vastauksia tekemiini lisäkysymyksiin. Miksi ja missä?

        Siis pääsettekö julkisiin terveydenhoidon palveluluihin, minä pääsen. 😊


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ovathan sairaalat julkisin varoin ylläpitämiä.

        No, miksi tein tämän aloituksen, siksi kun sain kommentin jossa luki seuraavaa...

        "Yleensä yli 70 ei tutkita julkisella puolella, ellei ole pahoja oireita eikä aina, vaikka olisi paljonkin vaivoja. "

        En saanut vastauksia tekemiini lisäkysymyksiin. Miksi ja missä?

        Siis pääsettekö julkisiin terveydenhoidon palveluluihin, minä pääsen. 😊

        Pääsee niihin jonottamalla, mutta tietämys on sekundaa. Parhaat lekurit on palkattu isolla rahalla yksityiselle.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ovathan sairaalat julkisin varoin ylläpitämiä.

        No, miksi tein tämän aloituksen, siksi kun sain kommentin jossa luki seuraavaa...

        "Yleensä yli 70 ei tutkita julkisella puolella, ellei ole pahoja oireita eikä aina, vaikka olisi paljonkin vaivoja. "

        En saanut vastauksia tekemiini lisäkysymyksiin. Miksi ja missä?

        Siis pääsettekö julkisiin terveydenhoidon palveluluihin, minä pääsen. 😊

        Ei se ole iästä kiinni (pitä nyt suojelevat koronan aikana yli 70v) pääseekö vai ei.

        Kyllä täällä ruuhkasuomessa on vaikeaa päästä julkiseen.

        Naapuri kertoi, että pitää olla 75% silmä sokeana, jotta pääsisi kunnalliseen kaihileikkaukseen. Itse olin yksityisellä ja siellä oli ihminen jollain "kunnan lähetteellä", et tiedä, mitä hän siitä sitten loppupeleissä maksoi.

        Kyllähän nuo yksityisen lääkärinpalkkiot vielä maksaa...jotenkin, mutta entäs sitten ne labrakokeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsee niihin jonottamalla, mutta tietämys on sekundaa. Parhaat lekurit on palkattu isolla rahalla yksityiselle.

        Ne samat lekurit yleensä vaan puljaa molemmissa!


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ovathan sairaalat julkisin varoin ylläpitämiä.

        No, miksi tein tämän aloituksen, siksi kun sain kommentin jossa luki seuraavaa...

        "Yleensä yli 70 ei tutkita julkisella puolella, ellei ole pahoja oireita eikä aina, vaikka olisi paljonkin vaivoja. "

        En saanut vastauksia tekemiini lisäkysymyksiin. Miksi ja missä?

        Siis pääsettekö julkisiin terveydenhoidon palveluluihin, minä pääsen. 😊

        Leikkaukseen keskussairaalaan pääsee nopeammin ykstyisen vauhdittamana. Kokemusta on.
        Kolmanteen, korjaavaan syöpäleikkaukseen en olisi päässyt kuin 10%:n todennäköisyydellä joten kävin teetättämässä sen Virossa.
        Julkinen ei hyväksynyt minun ja vaimoni silmiä kaihileikkauksiin koska emme olleet riittävän "kypsiä".
        Yksityinen leikkasi nopeasti kypsyyttä kyselemättä.

        Julkisiin pääsy ei ole aina este vaan tuloksen laatu. Minun munasarjani ovat vielä tutkimatta.
        Mitä iloa on julkisesta jos sieltä saa mahdottomia määräyksiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkaukseen keskussairaalaan pääsee nopeammin ykstyisen vauhdittamana. Kokemusta on.
        Kolmanteen, korjaavaan syöpäleikkaukseen en olisi päässyt kuin 10%:n todennäköisyydellä joten kävin teetättämässä sen Virossa.
        Julkinen ei hyväksynyt minun ja vaimoni silmiä kaihileikkauksiin koska emme olleet riittävän "kypsiä".
        Yksityinen leikkasi nopeasti kypsyyttä kyselemättä.

        Julkisiin pääsy ei ole aina este vaan tuloksen laatu. Minun munasarjani ovat vielä tutkimatta.
        Mitä iloa on julkisesta jos sieltä saa mahdottomia määräyksiä?

        Ison maaseutukunnan niiden eräässä terv. keskuksessa sanottiin suoraan, ettei heidän butjettinsa riitä yli 70 v leikkauksiin.

        Tässä kysymyksessä oli kiertäjänkalvon revähdyksen leikkaamisesta. Heillä oli kanttia väittää, että fys.terapialla nämä nykyisin hoidetaan.

        Lääkäri kertoi rtg-kuvien perusteella, että ne katkenneiden jänteiden päät osuvat jänne- ja luumassaan, aiheuttaen kipua.
        Rahaa ei ole yksityispuolen kirurgiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ison maaseutukunnan niiden eräässä terv. keskuksessa sanottiin suoraan, ettei heidän butjettinsa riitä yli 70 v leikkauksiin.

        Tässä kysymyksessä oli kiertäjänkalvon revähdyksen leikkaamisesta. Heillä oli kanttia väittää, että fys.terapialla nämä nykyisin hoidetaan.

        Lääkäri kertoi rtg-kuvien perusteella, että ne katkenneiden jänteiden päät osuvat jänne- ja luumassaan, aiheuttaen kipua.
        Rahaa ei ole yksityispuolen kirurgiaan.

        Liikerajoitteista ja kipuilevaa olkapäätäni ei suostuttu edes kuvaamaan eikä minulle tuota sanottu suoraan vaan olkapäähäni tarjottiin kortisonia. En antanut pistää koska se ei paranna mitään.
        Menin yksityiselle rg- ja mg- kuvauksiin. Ilmeni, että vanha urheiluvamma oli alkanut keljuilemaan. Yksi jänne oli 85% poikki, nivelessä oli joku irtomöykky, joku luun pää oli kulunut teräväksi, jännetupet olivat hapsuuntuneet.
        Leikkaus Eirassa. Kotiin taksilla jonka lasku oli 380€.
        6kk kuntoutusta jonka jälkeen olkapää oli moitteettomassa kunnossa.
        Tuolloin olin vasta alle 7-kymppinen. Nyt 77v.
        Onneksi tuon vuoksi ei ole jäänyt yhtään perunaa syömättä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkaukseen keskussairaalaan pääsee nopeammin ykstyisen vauhdittamana. Kokemusta on.
        Kolmanteen, korjaavaan syöpäleikkaukseen en olisi päässyt kuin 10%:n todennäköisyydellä joten kävin teetättämässä sen Virossa.
        Julkinen ei hyväksynyt minun ja vaimoni silmiä kaihileikkauksiin koska emme olleet riittävän "kypsiä".
        Yksityinen leikkasi nopeasti kypsyyttä kyselemättä.

        Julkisiin pääsy ei ole aina este vaan tuloksen laatu. Minun munasarjani ovat vielä tutkimatta.
        Mitä iloa on julkisesta jos sieltä saa mahdottomia määräyksiä?

        Yksityisen havaitsema suolistosyöpäni leikkaus vauhdittui sen havainneen yksityisen ansiosta.
        Syöpä oli lkaikkien valmistelujen jälkeen leikattu ennen kuin olisin "normaalia" reittiä päässyt edes valmistelujen alkuun.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ovathan sairaalat julkisin varoin ylläpitämiä.

        No, miksi tein tämän aloituksen, siksi kun sain kommentin jossa luki seuraavaa...

        "Yleensä yli 70 ei tutkita julkisella puolella, ellei ole pahoja oireita eikä aina, vaikka olisi paljonkin vaivoja. "

        En saanut vastauksia tekemiini lisäkysymyksiin. Miksi ja missä?

        Siis pääsettekö julkisiin terveydenhoidon palveluluihin, minä pääsen. 😊

        Sinä pääset, oletko koku VIP henkilö, joka pääsee jonojen ohi ja pienemmistäkin vaivoista heti kaikkiin tutkimuksiin ja yhteiskunnalle kalliiksi tuleviin hoitoihin julkisella puolella? Miksi olet erityistapaus?

        On myös yksityisiä sairaaloita, kuten Eira, Orton ja Pohjola.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä pääset, oletko koku VIP henkilö, joka pääsee jonojen ohi ja pienemmistäkin vaivoista heti kaikkiin tutkimuksiin ja yhteiskunnalle kalliiksi tuleviin hoitoihin julkisella puolella? Miksi olet erityistapaus?

        On myös yksityisiä sairaaloita, kuten Eira, Orton ja Pohjola.

        Anonyymi
        Tänään 07:11

        Sinä pääset, oletko koku VIP henkilö, joka pääsee jonojen ohi ja pienemmistäkin vaivoista heti kaikkiin tutkimuksiin ja yhteiskunnalle kalliiksi tuleviin hoitoihin julkisella puolella? Miksi olet erityistapaus?

        On myös yksityisiä sairaaloita, kuten Eira, Orton ja Pohjola.


        Aloittaja kysyy mielipidettä.
        Sinä kohdistat vastauksesi aloittajaan.
        Yksityisiin pääsee aina, ne toimivat, kun on rahaa jolla maksaa.

        Henkilökohtaisen kokemukseni perusteella julkinen terveydenhoito on toiminut omalla kohdallani kohtalaisesti. Aina ei taudin määrittely ole onnistunut ihan oikein, mutta lisätutkimuksiin pääsee, kun jaksaa olla sinnikäs ja vaatia niitä, eikä tyydy pilleripurkinmääräykseen, joilla itse asiassa ei ole ollut taudin parantumisen kannalta mitään tarvetta. Pääsen vastaanotolle tarvittaessa ja saan asiallista kohtelua 70 asiakkaanakin.

        Terveyskeskukset voivat olla myös niitä arvauskeskuksia ja se riippuu lääkärin ammattitaidosta, kuinka hyvin hän osaa tulkita potilaan oireiden perusteella taudinkuvausta ja osua heti oikeaan, jolloin hoitokin olisi asianmukaista.
        Julkinen terveydenhoito saa minultakin kiitoksen, vaikka jonottaminen on tuskallista pahojen oireiden kanssa, mutta jonon ohikin pääsee, kun on todellinen tarve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityisen havaitsema suolistosyöpäni leikkaus vauhdittui sen havainneen yksityisen ansiosta.
        Syöpä oli lkaikkien valmistelujen jälkeen leikattu ennen kuin olisin "normaalia" reittiä päässyt edes valmistelujen alkuun.

        Luulen sinun olevan L-L, joka kerrot omista sekä vaimosi sairaustapauksista.

        Se on hyvä asia, kun on rahaa mennä yksityiselle tutkimuksiin ja saa hyvää hoitoa myös.
        Kaikilla meillä eläkeläisillä ei ole siihen mahdollisuutta. Eläkkeet saattavat olla sen verran pieniä.
        Omalta kohdaltani kerron, että olen saanut hyvää hoitoa näin vanhallakin iällä täällä ruuhka-Suomessa juuri julkisella puolella. On vain ollut kai hyvä tuuri, että on ollut hyviä asialleen omistautuneita lääkäreitä kohdallani.

        Menen tuonne Jorviin uniapnealaitekokeiluun tässä vuoden loppupuolella. Ensin nukuin kotona niiden tutkimuslaitteiden kanssa ja todettiin uniapnea, jota kyllä itsekin epäilin kauan.
        Muutenkin ovat aina vuosittaiset labrakokeet kohdillaan, siis lähetteet ovat labrassa ja menen vain ne otattamaan. Olen vain itse hiukan "laiska" niiden labrojen kanssa. Pitkitän niiden ottamisia, oma vika
        Olen siis nykyisellään tyytyväinen julkiseen toimintaan, tosin on mielessäni eräs asia, jonka menen hoidattamaan yksityiselle. Se siitä. Ja gynekologi on tietty selvä, että yksityisellä ainakin silloin tällöin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä pääset, oletko koku VIP henkilö, joka pääsee jonojen ohi ja pienemmistäkin vaivoista heti kaikkiin tutkimuksiin ja yhteiskunnalle kalliiksi tuleviin hoitoihin julkisella puolella? Miksi olet erityistapaus?

        On myös yksityisiä sairaaloita, kuten Eira, Orton ja Pohjola.

        Miten niin kalliisiin tutkimuksiin? Lekurit on työssä ja saa kauhean palkkansa huolimatta siitä ottaako potilaita vai ei. Ei siinä juuri mitään säästy vaikkei ottaisi perseaukista tutkittavaksi.
        Vai onko lääkäreillä nykyään joku kolikkoreikä perseessä että aina kun sinne lantin panee niin aina saa palvelua.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ovathan sairaalat julkisin varoin ylläpitämiä.

        No, miksi tein tämän aloituksen, siksi kun sain kommentin jossa luki seuraavaa...

        "Yleensä yli 70 ei tutkita julkisella puolella, ellei ole pahoja oireita eikä aina, vaikka olisi paljonkin vaivoja. "

        En saanut vastauksia tekemiini lisäkysymyksiin. Miksi ja missä?

        Siis pääsettekö julkisiin terveydenhoidon palveluluihin, minä pääsen. 😊

        Toetysti kaikki muutkin pääsee julkisiin palveluihin, jos vaan niihin tyytyy. Joutuu jonottamaan eikä voi valita lääkäriä. Mutta monille se paljon pienempi hinta on tärkein, vaikka joutuisi painostamaan ja tappelemaan julkiselle pääsystä. Köyhällä ei ole varaa valita. Minä olen säästänyt rahaa, ettei tarvitse jonoissa tapella hoidoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toetysti kaikki muutkin pääsee julkisiin palveluihin, jos vaan niihin tyytyy. Joutuu jonottamaan eikä voi valita lääkäriä. Mutta monille se paljon pienempi hinta on tärkein, vaikka joutuisi painostamaan ja tappelemaan julkiselle pääsystä. Köyhällä ei ole varaa valita. Minä olen säästänyt rahaa, ettei tarvitse jonoissa tapella hoidoista.

        Kyllä lääkärin voi valita julkisellakin puolen. Tappelu nyt on ylilyönti, vastimus riittää.

        Kohtapa näemme kuinka kauan vie puolisoni yksityislääkärin lähete KAKS.n polille jatkotutkimuksiin.

        Vertailuna oma kokemus. Pääsin lääkärin vastaanotolle terveyskeskukseen samana päivänä kun soitin päivystykseen. Takaisin soitto tuli seuraavana päivänä lääkärin vastaanotosta ajat tämän kuun lopulle KAKS.iin tutkimuksiin.

        Kuinka nopeaa pitää terveyspalveluiden olla jos ei ole kysymys hätätilanteesta ja sekin hoituu kun soittaa Ambulanssin.


      • korppis kirjoitti:

        Ovathan sairaalat julkisin varoin ylläpitämiä.

        No, miksi tein tämän aloituksen, siksi kun sain kommentin jossa luki seuraavaa...

        "Yleensä yli 70 ei tutkita julkisella puolella, ellei ole pahoja oireita eikä aina, vaikka olisi paljonkin vaivoja. "

        En saanut vastauksia tekemiini lisäkysymyksiin. Miksi ja missä?

        Siis pääsettekö julkisiin terveydenhoidon palveluluihin, minä pääsen. 😊

        Minulla e ole kuin hyvää sanottavaa julkisesta terveydenhoidosta.
        Kun minulla todettiin ikävä sairaus, ei mennyt kuin alle kuukausi, kun jo olin leikkauksessa. Kaikkiin tutkimuksiin järjestyi aika nopeasti, ja tunsin olevani asiasta perillä olevien ihmisten käsissä.
        Minulla on ollut useampia ikäviä sairauksia, mutta kaikki ne on hoidettu hyvin ja tehokkaasti. Tietysti kaikenlaisia remppoja iän mukana tulee, mutta eivät ne ole kuolemaksi.

        Ikävää, että joillekin joku kokee joutuneensa välinpitämättömien lääkäreiden ja hoitajien käsiin. Ei ole kuitenkaan varmaa, etteikö sellaista tapahtuisi myös yksityisellä puolella. Mutta jos miespotilas saa dignoosin naisten taudista, niin on hänen todella tehtävä virheestä ilmoitus potilasasiamiehelle .
        Jo muidenkin potilaitten turvallisuuden nimissä.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Minulla e ole kuin hyvää sanottavaa julkisesta terveydenhoidosta.
        Kun minulla todettiin ikävä sairaus, ei mennyt kuin alle kuukausi, kun jo olin leikkauksessa. Kaikkiin tutkimuksiin järjestyi aika nopeasti, ja tunsin olevani asiasta perillä olevien ihmisten käsissä.
        Minulla on ollut useampia ikäviä sairauksia, mutta kaikki ne on hoidettu hyvin ja tehokkaasti. Tietysti kaikenlaisia remppoja iän mukana tulee, mutta eivät ne ole kuolemaksi.

        Ikävää, että joillekin joku kokee joutuneensa välinpitämättömien lääkäreiden ja hoitajien käsiin. Ei ole kuitenkaan varmaa, etteikö sellaista tapahtuisi myös yksityisellä puolella. Mutta jos miespotilas saa dignoosin naisten taudista, niin on hänen todella tehtävä virheestä ilmoitus potilasasiamiehelle .
        Jo muidenkin potilaitten turvallisuuden nimissä.

        Näin on kuten jo kirjoitin aijemmin meidän huushollissa on menossa vertaileva kokeilu. Yksityisen lääkäriaseman toiminnan kontra julkisenterveydenhoidon tehokkuus.

        En ole vielä saanut laskua terveyskeskuksessa lääkärillä käynnistä noin ( 25 min) mutta kumppani sai laskun heti maksettavaksi ; )
        117 e/15 min. Nyt odotetaan yksityisen lähetettä KAKS.in jatkotutkimuksiin. Itse sain ajat seuraavana päivänä lääkärissä käynnin jälkeen.

        Kuulostellaan.


    • Anonyymi

      Tietoisku kansalaisille :

      Suomessa kun ihminen täyttää 75vuotta
      sen jälkeen hoitodot loppuu,
      ja sairauden seuranta lopetetaan,
      siis jätetään vanhan ihmisen oman aktiivisuuden varaan jatko seuranta,
      vanha ihminen pannaan palliatiivisen hoidon-piiriin,
      siis ei vanhaa ihmistä ole tarkotuskaan enään hoitaa kuntoon,
      vaan häntä hoidetaan vain oireitten mukaisesti,
      siis livitetään kipuja ym.
      tyhjää paiaamista ja voivottelua ettei enään voida hoitaa,
      toivotaan että tulehdustauti ( keuhkokuume )
      vie vanhan ihmisen taivaan kotiin ja sanotaan kuolema oli luonnollinen, antipiotti kuurit on suorastaan rikos lääkäriltä, jos uskaltaa jotain vanhusta hoitaa kuntoon esm. tulehdussairauksista,
      siis tavallaan vanha ihminen pannaan saatto-hoidon piiriin,
      huumataan ettei tuntisi kovin paljon kipuja,

      hyiii, kun puistataa nyky kunnallinen terveydenhoito sori,
      mutta pahalta tuntuu.

      • Anonyymi

        Tunnen tunteesi, mutta ei kaikkia hoitoja toki lopeteta, sen tiedän kokemuksesta en oleta, koska itsekin olen 80 ja saan hoitoja joita sairauteni vaativat, en pillereinä ja antibiootteina, vaan hoitoina joita sairauteni vaatii.

        Iäkäs yli 90 v. naapurini saa todella hyvää hoitoa ja huolenpitoa julkisen puolen terveydenhuollosta. Hän toiki tarvitsee kotiin ajoittaista apua, mutta asuu kotona, saa tarvittavan avun ja pääsee hoitoon heti, kun siihen ilmaantuu tarvetta.

        Me koemme asioita usein van masta suppeasta näkökulmastamme, ellei ole aina hoito ollut tarkoituksenmukaista a omaa oloamme helpottavaa.

        Useita sairauksia hoidetaan pelkällä lääkityksellä, koska operatiivista hoitoa ei aina ole edes järkevää toteuttaa potilaan korkean iän, tai sairauden ennusteen perusteella. Tuttavani syöpähoidot lopetettiin. Lääkkeellä ei ollut potilaan hoidon kannalta tarvittavaa vastetta, sairaus eteni ja lääkkeen käytöllä olisi ollut enemmän haittaa kuin hyötyä olemassa olevan eliniän ennusteen kannalta. Hän halusi itsekin lopetaa turhat hoidot ja siten keskitytään kipujen poistoon ja elämän sen hetkiseen tilanteeseen.
        Monien leikkausten jälkeen, ellei ole odotettavissa lopullista parantumista, on ehkä kaikkien kannalta parempi keskittyä elämän ylläpitämiseen niillä avuilla ja voimilla, joita on käytettävissä.

        Toivon Sinulle parempia kokemuksia ja hoitojen onnistumisia.
        Luota siihen, että aina hoidot ovat potilaan parhaaksi, vaikka tuntuvatkin epäoikeudenmukaisilta päätöksiltä.


      • Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        (Mooses 10 käskyä)


    • Itselläni on kokemuksia palveluista sekä julkiselta kuin yksityiseltä sektorilta ja selkein ero on mielestäni siinä, että yksityinen terveydenhoito on hintavampaa kukkarolle kuin yleinen, joka sekään ei enää ole ilmaista. Jokaisesta käynnistä julkisella puolen, olipa kyseessä  sairaanhoitaja- tai lääkärikäynti peritään maksu. Yksityisiä palvelumaksuja pienentää kelakorvaukset.

      Yrittäjänä ollessani  minulla oli kattava työterveyshoito yksityisellä terveysasemalla. Kiitosta annan saamilleni palveluille, oikean olkapään kalkin poisto punktioimalla poisti heti kivut, eikä niitä ole sen koommin takaisin tullut.

      Yleisellä puolen rintasyöpähoidot olivat parasta laatua, KAKS:ssa ja OYKS:ssa. Kontrollit ovat pelanneet 10-vuotta ja vielä nytkin pelaavat kun itse pyytää esim. verenkuvan kontrollia.

      Oma-aloitteellisuutta tarvitaan sekä kykyä vaatia ja painostaa julkisten palvellujen koneistoa, sieltä löytyy aina hyviä ihmisiä, jotka ovat valmiita etsimään oikeita kanavia saada apua.

      Mitään ei saa jos alistuu, ensimmäiseen vastoinkäymiseen.

      • Anonyymi

        Kykyä vaatia ja painostaa ei ole kaikilla eikä edes luonne anna periksi.
        Kyllä yhteiskunnalle tulee joka käyntisi ja tutkimuksesi kalliiksi, kehtaat vielä valittaa pienistä perittävistä maksuista. Ei palvelut koskaan ole ilmaisia olleet. Yleensä työikäiset on etusijalla, mutta näköjään vaatijat ja painostajat rynnii ohituskaistalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kykyä vaatia ja painostaa ei ole kaikilla eikä edes luonne anna periksi.
        Kyllä yhteiskunnalle tulee joka käyntisi ja tutkimuksesi kalliiksi, kehtaat vielä valittaa pienistä perittävistä maksuista. Ei palvelut koskaan ole ilmaisia olleet. Yleensä työikäiset on etusijalla, mutta näköjään vaatijat ja painostajat rynnii ohituskaistalla.

        Kerro omista kokemuksistasi julkisista tai yksityisistä terveyspalveluista. Omani tiedän parhaiten itse.

        Tiedät, että jokainen meistä veronsa ja sairasvakuutusmaksunsa maksaneet ja maksavat olemme samoihin terveyspalveluihin oikeutettuja.

        Mistä luit valitukseni maksuista?

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro omista kokemuksistasi julkisista tai yksityisistä terveyspalveluista. Omani tiedän parhaiten itse.

        Tiedät, että jokainen meistä veronsa ja sairasvakuutusmaksunsa maksaneet ja maksavat olemme samoihin terveyspalveluihin oikeutettuja.

        Mistä luit valitukseni maksuista?

        Korppis

        Ne palvelut saa, vaikka ei olisi veroja koskaan elämässään maksanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne palvelut saa, vaikka ei olisi veroja koskaan elämässään maksanut.

        Tietenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kykyä vaatia ja painostaa ei ole kaikilla eikä edes luonne anna periksi.
        Kyllä yhteiskunnalle tulee joka käyntisi ja tutkimuksesi kalliiksi, kehtaat vielä valittaa pienistä perittävistä maksuista. Ei palvelut koskaan ole ilmaisia olleet. Yleensä työikäiset on etusijalla, mutta näköjään vaatijat ja painostajat rynnii ohituskaistalla.

        Samaa mieltä, Ano 12.11. Minäkään en tykkää tuosta ajatuksesta, että meillä on "oikeus" niihin ja niihin palveluihin ja että on fiksua kun osaa niitä vaatia ja tyhmää jos ei niitä käytä.

        Kun tiedämme, että terveydenhuollon resurssit ovat rajalliset, on selvää, että kaikki eivät palveluja saa. Jos minä revin itselleni kaiken mahdollisen, joku jää ilman tai ainakin vähemmälle.
        Jokainen myös tietää, että ikä tuo vaivoja, mitä sitten kenellekin ja olisi mielestäni ihan kohtuullista, jos niihin alkaisi varautua ja osallistua, myös rahallisesti.

        Aina jaksetaan valittaa julkisten palvelujen hinnasta eikä haluta edes tietää sitä, mikä on palvelun kokonaishinta yhteiskunnalle, esimerkkinä vaikka hoitovuorokausi erikoissairaanhoidossa: 300-500 euroa/vrk, josta itse maksaa korkeintaan 50 euroa. (summat keskivertoa/pyöristettyjä).


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Samaa mieltä, Ano 12.11. Minäkään en tykkää tuosta ajatuksesta, että meillä on "oikeus" niihin ja niihin palveluihin ja että on fiksua kun osaa niitä vaatia ja tyhmää jos ei niitä käytä.

        Kun tiedämme, että terveydenhuollon resurssit ovat rajalliset, on selvää, että kaikki eivät palveluja saa. Jos minä revin itselleni kaiken mahdollisen, joku jää ilman tai ainakin vähemmälle.
        Jokainen myös tietää, että ikä tuo vaivoja, mitä sitten kenellekin ja olisi mielestäni ihan kohtuullista, jos niihin alkaisi varautua ja osallistua, myös rahallisesti.

        Aina jaksetaan valittaa julkisten palvelujen hinnasta eikä haluta edes tietää sitä, mikä on palvelun kokonaishinta yhteiskunnalle, esimerkkinä vaikka hoitovuorokausi erikoissairaanhoidossa: 300-500 euroa/vrk, josta itse maksaa korkeintaan 50 euroa. (summat keskivertoa/pyöristettyjä).

        Erikoissairaanhoidon todelliset kustannukset voivat olla tuhansia euroja vrk:ssa.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Samaa mieltä, Ano 12.11. Minäkään en tykkää tuosta ajatuksesta, että meillä on "oikeus" niihin ja niihin palveluihin ja että on fiksua kun osaa niitä vaatia ja tyhmää jos ei niitä käytä.

        Kun tiedämme, että terveydenhuollon resurssit ovat rajalliset, on selvää, että kaikki eivät palveluja saa. Jos minä revin itselleni kaiken mahdollisen, joku jää ilman tai ainakin vähemmälle.
        Jokainen myös tietää, että ikä tuo vaivoja, mitä sitten kenellekin ja olisi mielestäni ihan kohtuullista, jos niihin alkaisi varautua ja osallistua, myös rahallisesti.

        Aina jaksetaan valittaa julkisten palvelujen hinnasta eikä haluta edes tietää sitä, mikä on palvelun kokonaishinta yhteiskunnalle, esimerkkinä vaikka hoitovuorokausi erikoissairaanhoidossa: 300-500 euroa/vrk, josta itse maksaa korkeintaan 50 euroa. (summat keskivertoa/pyöristettyjä).

        Eturivin eetla vaatii, painostaa ja jyrää. On varaa käydä kaukoidän luxus risteilyillä, mutta yhteiskunnan pitää kaihileikkaus kustantaa.


      • demeter1 kirjoitti:

        Samaa mieltä, Ano 12.11. Minäkään en tykkää tuosta ajatuksesta, että meillä on "oikeus" niihin ja niihin palveluihin ja että on fiksua kun osaa niitä vaatia ja tyhmää jos ei niitä käytä.

        Kun tiedämme, että terveydenhuollon resurssit ovat rajalliset, on selvää, että kaikki eivät palveluja saa. Jos minä revin itselleni kaiken mahdollisen, joku jää ilman tai ainakin vähemmälle.
        Jokainen myös tietää, että ikä tuo vaivoja, mitä sitten kenellekin ja olisi mielestäni ihan kohtuullista, jos niihin alkaisi varautua ja osallistua, myös rahallisesti.

        Aina jaksetaan valittaa julkisten palvelujen hinnasta eikä haluta edes tietää sitä, mikä on palvelun kokonaishinta yhteiskunnalle, esimerkkinä vaikka hoitovuorokausi erikoissairaanhoidossa: 300-500 euroa/vrk, josta itse maksaa korkeintaan 50 euroa. (summat keskivertoa/pyöristettyjä).

        "demeter1"

        Palkka-kuitissa on rivi.
        Saira(u)s-vakuutus-maksu.
        Keitä luulet tuon maksun koskevan?
        -
        Asiasta toiseen aloitukseen.
        Siinä kävi ilmi että jos omistaa kaksi Passia.
        Niin ymmärrettävissä on, kummasta Passista vanhana haluaa luopua.
        -
        Minä olen varautunut.
        On käyttö-tili.
        Ja sellainen toinen-tili.

        "Toisinaan huuto tuuleenkin saattaa kannattaa."

        H.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erikoissairaanhoidon todelliset kustannukset voivat olla tuhansia euroja vrk:ssa.

        Uskon tuon, Ano 15.07. Vuorokausimaksuihin eivät kaikki hoidosta aiheutuneet kulut edes sisälly, esim kalliit magneettikuvaukset tai joidenkin syöpähoitojen erityislääkitykset...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Uskon tuon, Ano 15.07. Vuorokausimaksuihin eivät kaikki hoidosta aiheutuneet kulut edes sisälly, esim kalliit magneettikuvaukset tai joidenkin syöpähoitojen erityislääkitykset...

        Ihan joka ainolla Suomen kansalisella on oikeus vaatia julkisen terveydenhuollon palveluja!
        Siinä ei auta sinun ja anon vastalause, eikä voivottelut, koska oikeus on ihan jokaisella.
        Vaikka moni ikääntynyt käyttää niitä palveluja kovin usein, kukaan meistä ei ole oikeutettu sanomaan kuka menee tarpeen vaatiessa, kuka aina kun joku paikka pakottaa, joku hakee vain lohtua yksinäisyytensä keskellä, mutta hänelläkin on oikeus siihen.

        Me voimme täällä käydä millaista keskustelua tahansa hoitojen tarpeellisuudesta, mutta oma kokemukseni on, että monissa kunnissa ja kaupungeissa on ääretön määrä ostolääkäreitä, heidän joukossaan vielä valmistumattomia lääkäriopiskelijoita, kuten omalla kohdallani tammikuussa. Sen kuntakin varmisti, lääkärillä ei ollut asiantuntemusta, kirjoitti lääkkeen joka olisi ehkä tappanut minut, jos olisin sen käytön aloittanut. Monta uutta käyntiä vaadittiin, aina pääsin vastaanotolle, kun vaatimalla vaadin asian oikaisua.

        Täälläkin se joka valittaa ettei uskalla vaatia, kertoo siitä ihan turhalle porukalle, kun kukaan meistä ei voi toisensa hoitoihin puuttua, eikä vaatia niitä!
        Kukin puhuu omalla suulla omista asioista, vaatii tutkimuksia jos niin tuntee, ja tutkimusten jälkeen voivat molemmat osapuolet todeta oliko tarpeen vai ei, me emme siihen täällä kykene.

        Virheitä tapahtuu joka portaalla. Osassa kunti maksetaan terveyskeskusmaksuina kertasumma, joka kattaa kaikki lääkärikäynnit saman kalenterivuoden aikana. Kotikunnassani se on 150 € / vuosi.
        Toisessa kunnassa maksu on joka käyntikerralta, noin 40 e / kerta, saamieni tietojen mukaan. Laprakokeet kuuluvat hintaan joka koskee vastaanottoa jolla kokeisiin määrättiin, mutta kun menet taas kuulemaan tuloksista, se on uusi pkl maksu. Kallista tai halpaa, riippuu henkilön maksukyvystä, tuntemassani kaupungissa työttömät pääsevät ilmaseksi lääkärille, mutta sairaalapäivien vrk maksut heillekin määrätään.

        On parempi pysytellä terveenä ja olla sekaantumatta muiden sairauksiin tai muihin henk.koht. asioihin.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Uskon tuon, Ano 15.07. Vuorokausimaksuihin eivät kaikki hoidosta aiheutuneet kulut edes sisälly, esim kalliit magneettikuvaukset tai joidenkin syöpähoitojen erityislääkitykset...

        Kustannuksissa kahden kerroksen väkeä.
        Veroja maksanut kantis >< inkeriläinen paluumuuttaja.
        Ensimmäisen syöpäleikkauksen vuoksi oli sairaalassa 9 vuorokautta. Keskussairaalan asianomaisella osastolla.
        Parin päivän jälkeen viereiseen punkkaan tuotiin Jeltsinin aikaan Suomeen tullut inkeriläinen heppu.
        Kun tuli puhetta kustannuksista niin ukko ei millään uskonut, että minun tarvitsee eläkeläisenä maksaa koko hommasta yhtään mitään.
        Ei se ollut kuin ehkä tonnin luokkaa eikä missään tapauksessa peittäny likimainkaan todellisia kustannuksia mutta ei ollut olmaista.

        Sama ukko oli kouluttautunut maatalouslomittajaksi mutta ei kyennyt "terveytensä" vuoksi hoitamaan ko. työtä.
        Äijä oli vuoden sisällä toisen kerran hoidossa haimatulehduksensa vuoksi.
        Mikään ei ollut sille riittävän hyvää. Ei mikään.

        Koska julkinen puoli ei ehkä olisi tehnyt em. operaation korjausleikkausta niin kävin Virossa. Yksityinen olisi Suomessa maksanut noin 4000€. Viimsissä pelkkä leikkaus maksoi 995€ eli markettihinnan mutta potilashuonen maksoi 100€/vrk ja vaimoni tunki jostakin syystä mukaani joten hinta tuplaantui.
        Puitteet, täysihoito ja itse operaatio jälkimaininkeineen olivat moitteettomia mutta mukana "vaimolisä" tuli kokonaisuudessaan kustannuksia noin 2000€. Mukana 2 henkilön ja auton laivaliput ja yksi lekurilasku Tallinnassa.

        Itse leikkaus oli yksinkertainen mutta tehtiin täydessä narkoosissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eturivin eetla vaatii, painostaa ja jyrää. On varaa käydä kaukoidän luxus risteilyillä, mutta yhteiskunnan pitää kaihileikkaus kustantaa.

        Sinulla on myös oikeus käyttää julkisia palveluita. Ei julkisia palveluja varattaessa tarvitse todistaa varallisuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan joka ainolla Suomen kansalisella on oikeus vaatia julkisen terveydenhuollon palveluja!
        Siinä ei auta sinun ja anon vastalause, eikä voivottelut, koska oikeus on ihan jokaisella.
        Vaikka moni ikääntynyt käyttää niitä palveluja kovin usein, kukaan meistä ei ole oikeutettu sanomaan kuka menee tarpeen vaatiessa, kuka aina kun joku paikka pakottaa, joku hakee vain lohtua yksinäisyytensä keskellä, mutta hänelläkin on oikeus siihen.

        Me voimme täällä käydä millaista keskustelua tahansa hoitojen tarpeellisuudesta, mutta oma kokemukseni on, että monissa kunnissa ja kaupungeissa on ääretön määrä ostolääkäreitä, heidän joukossaan vielä valmistumattomia lääkäriopiskelijoita, kuten omalla kohdallani tammikuussa. Sen kuntakin varmisti, lääkärillä ei ollut asiantuntemusta, kirjoitti lääkkeen joka olisi ehkä tappanut minut, jos olisin sen käytön aloittanut. Monta uutta käyntiä vaadittiin, aina pääsin vastaanotolle, kun vaatimalla vaadin asian oikaisua.

        Täälläkin se joka valittaa ettei uskalla vaatia, kertoo siitä ihan turhalle porukalle, kun kukaan meistä ei voi toisensa hoitoihin puuttua, eikä vaatia niitä!
        Kukin puhuu omalla suulla omista asioista, vaatii tutkimuksia jos niin tuntee, ja tutkimusten jälkeen voivat molemmat osapuolet todeta oliko tarpeen vai ei, me emme siihen täällä kykene.

        Virheitä tapahtuu joka portaalla. Osassa kunti maksetaan terveyskeskusmaksuina kertasumma, joka kattaa kaikki lääkärikäynnit saman kalenterivuoden aikana. Kotikunnassani se on 150 € / vuosi.
        Toisessa kunnassa maksu on joka käyntikerralta, noin 40 e / kerta, saamieni tietojen mukaan. Laprakokeet kuuluvat hintaan joka koskee vastaanottoa jolla kokeisiin määrättiin, mutta kun menet taas kuulemaan tuloksista, se on uusi pkl maksu. Kallista tai halpaa, riippuu henkilön maksukyvystä, tuntemassani kaupungissa työttömät pääsevät ilmaseksi lääkärille, mutta sairaalapäivien vrk maksut heillekin määrätään.

        On parempi pysytellä terveenä ja olla sekaantumatta muiden sairauksiin tai muihin henk.koht. asioihin.

        Ei pidä myöskään sairauksiaan ja muita henk.koht asioitaan täällä itse julkistaa! Jos julkistaa, niihin voi kommentoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eturivin eetla vaatii, painostaa ja jyrää. On varaa käydä kaukoidän luxus risteilyillä, mutta yhteiskunnan pitää kaihileikkaus kustantaa.

        Hyasintti huseeraa taas kuin Suomi24:n omistaja.


      • demeter1 kirjoitti:

        Samaa mieltä, Ano 12.11. Minäkään en tykkää tuosta ajatuksesta, että meillä on "oikeus" niihin ja niihin palveluihin ja että on fiksua kun osaa niitä vaatia ja tyhmää jos ei niitä käytä.

        Kun tiedämme, että terveydenhuollon resurssit ovat rajalliset, on selvää, että kaikki eivät palveluja saa. Jos minä revin itselleni kaiken mahdollisen, joku jää ilman tai ainakin vähemmälle.
        Jokainen myös tietää, että ikä tuo vaivoja, mitä sitten kenellekin ja olisi mielestäni ihan kohtuullista, jos niihin alkaisi varautua ja osallistua, myös rahallisesti.

        Aina jaksetaan valittaa julkisten palvelujen hinnasta eikä haluta edes tietää sitä, mikä on palvelun kokonaishinta yhteiskunnalle, esimerkkinä vaikka hoitovuorokausi erikoissairaanhoidossa: 300-500 euroa/vrk, josta itse maksaa korkeintaan 50 euroa. (summat keskivertoa/pyöristettyjä).

        Julkisten hinnat eivät korvaa kuin toimistokulut!
        Muistan, että kuluni kirurgisessa oli sairaalavuodepaikan hinta. Silloin v. 2007 runsaat 22 €/vrk. Siihen kuului leikkaussali, leikkaava kirurgi, leikkaussalihoitajat , narkoosilääkäri, osaston hoitajat jne. keitähän muita tähän kuuluu, ruoka joka päivä, ja paraneminen syövästä.
        Aika edullinen kauppa, sanoisin.


    • Anonyymi

      "Tiedät, että jokainen meistä veronsa ja sairasvakuutusmaksunsa maksaneet ja maksavat olemme samoihin terveyspalveluihin oikeutettuja.
      Mistä luit valitukseni maksuista? Korppis"

      Ei ole näin. Sinulla ei ole oikeutta globalisaatiossa yhtään mihinkään. Veroja maksamalla et saa oikeuksia. Perustuslaki saa sanoa mitä tahansa sitä eivtarbitse noudattaa, ei ole määrätty rangaistusta. Eu-säännöt ovat koko ajan muutettavissa, niihin ei voi vedota.

      On lapsellista uskoa globalisaatiossa että on oikeus terveyspalveluihin joihin ei anneta rahaa, oli luvattu mitä tahansa. Tämä koskee kaikkea sodiaalihuoltoa, eläkeputkea jne. ja lopulta eläkkeitä. Esim. yhteisessä EU- budjetissa on tulevilta polvilta ilman muuta leikattava eläkkeitä edelleen

      • "Yksilötasolla globalisaatio on valintojen ja käyttäytymisen muutos, joka ilmenee lisääntyvinä yhteyksinä ihmisten välillä, täysin riippumatta kunkin sijainnista planeetalla. Globalisaatio on siis maailmanlaajuista verkottumista."

        Kun asun Hollannissa olen EU-jäsenmaassa ja minulle kuuluu oikeus perusterveyspalveluihin.
        Saan samat palvelut tarvittaessa kuin paikalliset asukaatkin.


      • Anonyymi

        Sinulla on oikeus päästä jonoon, totta
        Sinulla on oikeus saada jonotusnumero, totta

        Jonon eteneminen on syytä tarkistaa esim. puhelimitse käyttäen hollannin kieltä

        Noudatamme Maastrivhtin sopimusta pilkkua myöten
        Puhelua emme maksa
        Jos kuolet ennen jonon etenemistä ota yhteyttä lähtystöön tms


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        "Yksilötasolla globalisaatio on valintojen ja käyttäytymisen muutos, joka ilmenee lisääntyvinä yhteyksinä ihmisten välillä, täysin riippumatta kunkin sijainnista planeetalla. Globalisaatio on siis maailmanlaajuista verkottumista."

        Kun asun Hollannissa olen EU-jäsenmaassa ja minulle kuuluu oikeus perusterveyspalveluihin.
        Saan samat palvelut tarvittaessa kuin paikalliset asukaatkin.

        EU-asukin oikeudet ovat kaventuneet Espanjassa.
        Pääosoitteemme on Suomessa.
        Julkinen terveydenhuolto on maksutonta ja reseptilääkkeet olivat maksuttomia kaikille EU-eläkeläisille. Työttömyyseläkeläisenä minä sain Espanjassa täydennys testonikin maksutta.
        Tietenkin suomalainen resepti oli muutettava espanjalaiseksi.
        Seuraavassa vaiheessa ne ryhtyivät nylkemään lääkkeistä heidän iva:nsa.
        Kuukauden täydennystestot maksoivat Suomessa KELAn kompensation jälkeen 32,50€ ja Espanjassa niiden iva oli 4,50€ siis edelleen halpaa.
        Nyt, jo muutaman vuoden siellä on täytynyt maksaa täysi, pakkaukseen merkitty hinta ja Suomessa periä KELAlta meikäläinen kompensatio.
        Ei innosta!


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        "Yksilötasolla globalisaatio on valintojen ja käyttäytymisen muutos, joka ilmenee lisääntyvinä yhteyksinä ihmisten välillä, täysin riippumatta kunkin sijainnista planeetalla. Globalisaatio on siis maailmanlaajuista verkottumista."

        Kun asun Hollannissa olen EU-jäsenmaassa ja minulle kuuluu oikeus perusterveyspalveluihin.
        Saan samat palvelut tarvittaessa kuin paikalliset asukaatkin.

        Kyllä me muutkin saadaan EUkansalaisina tuo etu, kun turistina ollaan jossain EUmaassa. Vai onko sinulla muka Hollannin ja Suomen kaksoiskansalaisuus? Siihen malliin tuosta Hollanissa kyläilystä aina vaahtoat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me muutkin saadaan EUkansalaisina tuo etu, kun turistina ollaan jossain EUmaassa. Vai onko sinulla muka Hollannin ja Suomen kaksoiskansalaisuus? Siihen malliin tuosta Hollanissa kyläilystä aina vaahtoat.

        Sovitaanko niin, että jos vastaan johonkin toisen kirjoittajan kommenttiin ei sinun tarvitse päivänselvyyksiä väliin heitellä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sovitaanko niin, että jos vastaan johonkin toisen kirjoittajan kommenttiin ei sinun tarvitse päivänselvyyksiä väliin heitellä.

        Sovitaanko että pidät turpasi soukemmalls!muillakin kuin sinulla on oikeus tänne kirjoittaa mihin väliin lystää. Jos voitkin vaatia ja painostaa terveyskeskustasi, et kuitenkaan tämän palstan kirjoituksia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sovitaanko että pidät turpasi soukemmalls!muillakin kuin sinulla on oikeus tänne kirjoittaa mihin väliin lystää. Jos voitkin vaatia ja painostaa terveyskeskustasi, et kuitenkaan tämän palstan kirjoituksia!

        No, sormillahan minä naputtelen, turpavärkki on vaeti.


    • Anonyymi

      Ensin on tietysti oltava sitä terveyttä mitä hoitaa.

    • Anonyymi

      Veroissa me kustannamme hoitomme, veroissa me kansalaiset pidämme
      yllä koko terveydenhooidon ja maksmistamme veroista maksetaan
      hoitohenkilökunnan palkkkojakin. Kaikki tulee veroista, mutta toki
      valtiolla on muitakin verolähteitä esim. yritykset.

      • Anonyymi

        Aina kun tavara vaihtaa omistajaa siitä maksetaa alv.


      • Anonyymi

        Nyt kun tosikova talvi terveydenhoitoalalla alkaa, koronan aikana, ehdot kunnalliselle puolelle hoitoihin pääsyihin tiukkenevat entisestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun tosikova talvi terveydenhoitoalalla alkaa, koronan aikana, ehdot kunnalliselle puolelle hoitoihin pääsyihin tiukkenevat entisestään.

        Kyllä vaativa painostava jyräävä ilkeä vanhus pääsee ja ohittaa työikäiset ja lapset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vaativa painostava jyräävä ilkeä vanhus pääsee ja ohittaa työikäiset ja lapset.

        Työikäisillä on työterveyshuolto


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työikäisillä on työterveyshuolto

        Niin ja julkinen terveydenhoito pelaa ajanvarauksilla.


    • Anonyymi

      Amerikassa presidentti Bush jr:n aikana pidettiin mahdottomana ajatuksena laajentaa kansalaisille kuuluvaa sosiaalivakuutusturvaa.

      Presidentti Obama lie saanut lakiin kirjattua sosiaalietuuksien laajentamista. Aikooko J Biden käyttää tätä vaalikampanjassaan?

    • Anonyymi

      Ei se tee ihmisestä fiksua, jos sillä on markavakuutus.
      Se on pakollinen useimpiin maihin, joten pölhölläkin se on.

      • Markavakuutus voi pölhöllä olla, mutta..kirjoitit

        "Fiksu ottaa matkavakuutuksen", päätä jo fiksu vai pölhö 😁


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Markavakuutus voi pölhöllä olla, mutta..kirjoitit

        "Fiksu ottaa matkavakuutuksen", päätä jo fiksu vai pölhö 😁

        Pölhö ei ota matkavakuutusta koska läpi vuoden voimassa oleva vakuutus on luottokortin maksuton kylkiäinen.
        Vakuutus kattaa myös pölhön elämän sulostuttajan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pölhö ei ota matkavakuutusta koska läpi vuoden voimassa oleva vakuutus on luottokortin maksuton kylkiäinen.
        Vakuutus kattaa myös pölhön elämän sulostuttajan.

        Vakuutuksien kattavuudessa on erilaisia reunaehtoja.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Vakuutuksien kattavuudessa on erilaisia reunaehtoja.

        Nytkö alat luennoida matkavakuutuksista, ikäänkuin se olisi muille jotain uutta ja erikoista. Etkö tiedä, että esim. Nordean Premium-asiakkailla on luottokorttiin liittyvä matkavakuutusetu? Ja muitakin etuja, muuta se vaatii että on sijoituksia ja talletuksia tarpeeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nytkö alat luennoida matkavakuutuksista, ikäänkuin se olisi muille jotain uutta ja erikoista. Etkö tiedä, että esim. Nordean Premium-asiakkailla on luottokorttiin liittyvä matkavakuutusetu? Ja muitakin etuja, muuta se vaatii että on sijoituksia ja talletuksia tarpeeksi.

        En luennoi mitään totean vain omien kokemusteni mukaisia asioita.

        Olen tyytyväinen julkisiin terveyspalveluihin. En ole sijoittaja en siis mahtaile olemattomilla rahoilla koska varallisuus ei korvaa terveyden menetystä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En luennoi mitään totean vain omien kokemusteni mukaisia asioita.

        Olen tyytyväinen julkisiin terveyspalveluihin. En ole sijoittaja en siis mahtaile olemattomilla rahoilla koska varallisuus ei korvaa terveyden menetystä.

        Varallisuus ja terveys kulkee käsikädessä ja varakkaalla on varaa maksaa jonottamatta parhaasta hoidosta. Mitäpä sinulla raukalla kateellisella sijoitettavaa oliskaan.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En luennoi mitään totean vain omien kokemusteni mukaisia asioita.

        Olen tyytyväinen julkisiin terveyspalveluihin. En ole sijoittaja en siis mahtaile olemattomilla rahoilla koska varallisuus ei korvaa terveyden menetystä.

        Varmasti mahtailisit rahoillasi ja sijoituksillasi kuten kaikella muullakin jos niitä tileillä paljon olisi . Miksi muille on mahtailua puhua Premiumasiakkaiden eduista, itse vain otat esiin omia matkojasi ja vakuutusasipitasi ihan vaan opetusmielessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varallisuus ja terveys kulkee käsikädessä ja varakkaalla on varaa maksaa jonottamatta parhaasta hoidosta. Mitäpä sinulla raukalla kateellisella sijoitettavaa oliskaan.

        Ehkä varallisuus ja terveys ei ihan aina kulje käsi kädessä.
        Korkeatasoista hoitoa saa myös kunnallispuolella jos terveyskeskuslääkäriltä
        lähetteen saa siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä varallisuus ja terveys ei ihan aina kulje käsi kädessä.
        Korkeatasoista hoitoa saa myös kunnallispuolella jos terveyskeskuslääkäriltä
        lähetteen saa siihen.

        Näin sanoo persaukinen painostajajyrääjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin sanoo persaukinen painostajajyrääjä.

        Ano 22:37. En ole kylläkään painostanut enkä jyrännyt ketään koskaan.
        Ehkä luulet minua erääksi/joksikin toiseksi henkilöksi ?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Vakuutuksien kattavuudessa on erilaisia reunaehtoja.

        Minun matkavakuutukseni ei korvannut matkalla rikkoutunutta kameraa. Sen rikkoutuminen oli mennyt väärin. Virkailija ehdotti, että sanoisin sen pudonneen pakkausvaiheessa lattialle kapsekin vierestä, silloin olisi korvattu, mutta kun se höykkyyntyi rikki skootterin tavaratilassa, niin ei tullut korvausta. En muuttanut kertomustani. Sanoin, että minulla on varaa ostaa uusi kamera, kun jätän seuraavan matkavakuutuksen ottamatta.

        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun matkavakuutukseni ei korvannut matkalla rikkoutunutta kameraa. Sen rikkoutuminen oli mennyt väärin. Virkailija ehdotti, että sanoisin sen pudonneen pakkausvaiheessa lattialle kapsekin vierestä, silloin olisi korvattu, mutta kun se höykkyyntyi rikki skootterin tavaratilassa, niin ei tullut korvausta. En muuttanut kertomustani. Sanoin, että minulla on varaa ostaa uusi kamera, kun jätän seuraavan matkavakuutuksen ottamatta.

        Mkr.

        Minun ipattini varastettiin Hannoverin lentokentän turvatarkastuksessa. Paikat ja tavarat pengottiin perusteellisesti. Henkilökunta kertoi asiasta tiedotetun kentän toimipisteisiin.
        Kun mitään ei löytynyt eikä ilmeisesti valvontakaman kuvistakaan löytynyt syytä niin kenttäpollari kirjoitti tapahtumakuvauksen asiatietoineen.
        Kotona esitin vakuutusyhtiölle korvausvaatimuksen oheistietoineen joihin kuului myös sakasankielinen pollarin raportti. Raportissa olivat kaikki tapahtumatiedot, ajankohdat kelloaikoineen ja varastetun ipadin tekniset tiedot. Värkin ostokuittia minulla ei ollut. En säilyttele tuollaisia vuosikausia.
        Ei tullut korvausta. Tappio oli 140€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun matkavakuutukseni ei korvannut matkalla rikkoutunutta kameraa. Sen rikkoutuminen oli mennyt väärin. Virkailija ehdotti, että sanoisin sen pudonneen pakkausvaiheessa lattialle kapsekin vierestä, silloin olisi korvattu, mutta kun se höykkyyntyi rikki skootterin tavaratilassa, niin ei tullut korvausta. En muuttanut kertomustani. Sanoin, että minulla on varaa ostaa uusi kamera, kun jätän seuraavan matkavakuutuksen ottamatta.

        Mkr.

        Moikka@

        Minulla on sellainen matkahenkivakuutus. Tavaroita en ole särkenyt tai hukannut. Niiden korvauksista ei ole kokemuksia.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka@

        Minulla on sellainen matkahenkivakuutus. Tavaroita en ole särkenyt tai hukannut. Niiden korvauksista ei ole kokemuksia.

        Korppis

        Aivan ihanaa kun tulit tuon kertomaan kesken vieraskutsujesi. Emme olisi varmaan saaneet unta siinä pelossa, että jalokivesi olisimatkalla varastettu tai minkkiturkkisi ryvettynyt. Nyt voimme huokasta helpotuksesta.


    • Nyt taas kun korona nostaa päätään, älkää jättäkö sovittuja vuositarkastuksia tai lääkärikäyntejä väliin, niin yksityisellä- kuin julkisellakaan puolen.

      Viime keväänähän kirjoiteltiin siitä, että etenkin vanhempi väestö jätti palvelut väliin. Mikä ei ole järkevää tervryden ylläpitoa ajatellen.

      • Anonyymi

        Vaimoani on viime viikkoina tarkasteltu viikoittain muutaman kerran ja samoin on vuodatettu verta. Kaikki toimenpiteet ovat ennalta suunnittelemattomia.
        Itse olen käynyt suunnitellusti vuosittain tarkastuksessa aina samalla "oikealla" lääkärillä kuten myös kehonkoostumus analyysissä.
        Korona ei ole vaikuttanut mitenkään.


    • Anonyymi

      Mikä luulet olevasi newuvomaan muita ? Ei me sun neuvoja ei tarvita.

      • Anonyymi

        Eikä kuvaa. Laita mieluummin vaikka huussisi kuva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kuvaa. Laita mieluummin vaikka huussisi kuva.

        Älä kuiki vaan kuikithan sinä 😁


    • Anonyymi

      Pölhönä olen kahdesti jättänyt turvautumatta kokoaikaiseen matkavakuutukseeni.
      Kerran irkuissa ja toisen kerran Gardalla.
      Kyse oli miehisen vuotoputken toimintahäiriöstä ja molemmissa kerroilla turvauduin etujärjestöni jäsenyyteen liittyvään vakuutukseen. Käyttö oli helppoa. Ei mitään byrokratiaa.
      Luottokortin kylkiäiseen ei ole tarvinnut turvautua. Etujärjestöni etuus loppui samalla kun luovuin puutteen torjunnan näkyvistä muodoista.
      Jäsenyyden turva ei kattanut iltaruskoni lämmön suojaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. TULI PALO HAAPAVEELLÄ

      Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Haapavedellä varhain torstaiaamuna, pelastuslaitos kertoo. Palokunnan saapuessa kohtee
      Haapavesi
      29
      3680
    2. Jenni Haukio ja Sauli Niinistö

      Ero. Näinhän se menee kun ikäeroa on riittävästi. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1c94ff48-185d-4d95-aff5-3e93
      Maailman menoa
      76
      3260
    3. Tampereella Hämeenkadulla Silmäaseman edustalla on ammuttu

      Tampereen(kin) keskusta alkaa olemaan menetettyä aluetta, samoin lähiöt. Väkivaltaa ja huumeita ym häiriötä. En ihmettel
      Tampere
      204
      2803
    4. Tampereen ampuja on uskovainen

      On toivotellut siunausta ja jaellut Raamatun jakeita. "Sinä olet antanut minulle elämän lahjan, ja ylläpidät elämää. An
      Luterilaisuus
      108
      1677
    5. Kulta en jaksa tätä palstaa

      Loputonta sontaa. Ootko sinä edes täällä enää? Tykkäätkö sinä minusta enää? Joku ukkeli on paljon kirjoitellut, ettei ha
      Ikävä
      26
      1453
    6. Mahtava huomata

      Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k
      Ikävä
      25
      1246
    7. Haukio ja Niinistö

      Nyt se ainakin on selvää. Häät olivat presidenttikisan vuoksi tehty esitys. Nyt Jenni on muuttopuuhissa ilman sormusta j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      1238
    8. Mitä hemmettiä Suomessa tapahtuu?

      Taas on Tampereella ammuttu jotakuta. Nythän näitä ampumis-ja puukotusuutisia tulee melkein joka päivä tai ainakin useam
      Maailman menoa
      168
      1135
    9. Onko laulaja Floor Jansen palstan miesten makuun?

      Otetaanpa vaikka tuo Seiskan juttu. https://www.seiska.fi/ulkomaat/talta-nightwish-tahti-floor-jansen-nayttaa-nykyaan-os
      Sinkut
      195
      1033
    10. Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan

      Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen
      Maailman menoa
      136
      1012
    Aihe