Genitaaliherpes ja raskaus

Anonyymi

Onko kenelläkään kokemusta raskausdesta herpeksen kanssa? Varsinkin, että herpes on puhjennut vasta raskautuessa? Puolisoni on saanut herpeksen exältään useampi vuosi takaperin. Ennen meidän suhteemme aloitusta tämän tarttuminen minuun oli tiedossa ja iso riski. Nyt vain vissiin kävi niin että herpes puhkesi minulle vasta raskauduttuani. Aiemmin ilmeisesti sitten olut oireeton? Olin 4 päivää yli 38 asteen kuumeessa. Virtsaaminen oli hankalaa. Sain lääkityksen 5 päivää 4xpv lääkkeet. Antibiootit lisäksi mahdolliseen virtsikseen ja toiset ab:t mahdolliseen kohtutulehdukseen.
Raskaus on vain niin alussa 5 vk, että nyt pelottaa onko kyseinen infektio voinut vahingoittaa sikiötä. Eli millainen riski vauvalla on syntyä sairaana. Mieli on kovin synkkä ja pohdin keskeytystä. Mieli hylkii jo alkiota ja haluisin siitä vain eroon. Mieli kaipaisi nyt ammattilaisen kanssa keskustelu, mutta mistä sitä haen? Tiedän että tässä tapauksessa raskaus voi keskeytyä itsekseenkin, joka olisi paras vaihtoehto. Netti on pullollaan tietoa herpes ja raskaus yhdistelmistä ja niiden kauhuskenaarioista. Ja niiden perusteella nyt itse olen aivan shokissa... Itkusta ei meinaa tulla loppua.

2

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eli ennen synnytystä aloitat herpes estolääkityksen, niin ei se silloin tartu lapseen. Ja herpes virus on Vähintään puolella väestöstä elimistössään, eli ns paskaa tuuria jos se aiheuttaa oireita. Herpes on varmasti tarttunut sinuun jo ennen raskautta, mutta raskauden aiheuttama stressi kropalle aiheuttaa puhkeamisen. Ihan turhaa murehdit!! Herpes ei siis tartu sikiöön kohdussa, vaan mahdollisesti synnytyksessä ja sekin on huonoa tuuria jos lapsi siitä saisi oireita, mutta tämäkin tartunta ehkäistään tuolla hyvissä ajoin alotetulla estolääkityksellä.

• Anonyymi

Suunkautta otettava reseptivapaa zovirax on sama lääke vaikka tuoteselosteessa sanotaan ettei saa ottaa kuin huuliherpeksen hoitoon, itse otan tätä ennen genitaali herpes infektion puhkeamista, kun tunnistan oireet jalan hermosärystä. Tällöin ei infektio ehdi tekemään rakkuloita lainkaan. Minulla on ollut genitaali herpes n 10 vuotta ja se uusii n 3kk välein, mutta tuolla lääkkeellä estän infektioiden puhkeamisen. Turhaa murehdit, kun herpes virus on melkein jokaisella ja siitä pelotellaan ihan turhaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      44
      10619
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      128
      10166
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      22
      7937
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6354
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      33
      5013
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      58
      4790
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      129
      4127
    8. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      125
      3449
    9. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      63
      3165
    10. Adonikselle

Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin
      Ikävä
      227
      3114
    Aihe