Genitaaliherpes ja raskaus

Anonyymi

Onko kenelläkään kokemusta raskausdesta herpeksen kanssa? Varsinkin, että herpes on puhjennut vasta raskautuessa? Puolisoni on saanut herpeksen exältään useampi vuosi takaperin. Ennen meidän suhteemme aloitusta tämän tarttuminen minuun oli tiedossa ja iso riski. Nyt vain vissiin kävi niin että herpes puhkesi minulle vasta raskauduttuani. Aiemmin ilmeisesti sitten olut oireeton? Olin 4 päivää yli 38 asteen kuumeessa. Virtsaaminen oli hankalaa. Sain lääkityksen 5 päivää 4xpv lääkkeet. Antibiootit lisäksi mahdolliseen virtsikseen ja toiset ab:t mahdolliseen kohtutulehdukseen.
Raskaus on vain niin alussa 5 vk, että nyt pelottaa onko kyseinen infektio voinut vahingoittaa sikiötä. Eli millainen riski vauvalla on syntyä sairaana. Mieli on kovin synkkä ja pohdin keskeytystä. Mieli hylkii jo alkiota ja haluisin siitä vain eroon. Mieli kaipaisi nyt ammattilaisen kanssa keskustelu, mutta mistä sitä haen? Tiedän että tässä tapauksessa raskaus voi keskeytyä itsekseenkin, joka olisi paras vaihtoehto. Netti on pullollaan tietoa herpes ja raskaus yhdistelmistä ja niiden kauhuskenaarioista. Ja niiden perusteella nyt itse olen aivan shokissa... Itkusta ei meinaa tulla loppua.

2

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eli ennen synnytystä aloitat herpes estolääkityksen, niin ei se silloin tartu lapseen. Ja herpes virus on Vähintään puolella väestöstä elimistössään, eli ns paskaa tuuria jos se aiheuttaa oireita. Herpes on varmasti tarttunut sinuun jo ennen raskautta, mutta raskauden aiheuttama stressi kropalle aiheuttaa puhkeamisen. Ihan turhaa murehdit!! Herpes ei siis tartu sikiöön kohdussa, vaan mahdollisesti synnytyksessä ja sekin on huonoa tuuria jos lapsi siitä saisi oireita, mutta tämäkin tartunta ehkäistään tuolla hyvissä ajoin alotetulla estolääkityksellä.

• Anonyymi

Suunkautta otettava reseptivapaa zovirax on sama lääke vaikka tuoteselosteessa sanotaan ettei saa ottaa kuin huuliherpeksen hoitoon, itse otan tätä ennen genitaali herpes infektion puhkeamista, kun tunnistan oireet jalan hermosärystä. Tällöin ei infektio ehdi tekemään rakkuloita lainkaan. Minulla on ollut genitaali herpes n 10 vuotta ja se uusii n 3kk välein, mutta tuolla lääkkeellä estän infektioiden puhkeamisen. Turhaa murehdit, kun herpes virus on melkein jokaisella ja siitä pelotellaan ihan turhaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3518
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1536
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1269
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1222
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      988
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      971
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      953
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      92
      794
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe