Genitaaliherpes ja raskaus

Anonyymi

Onko kenelläkään kokemusta raskausdesta herpeksen kanssa? Varsinkin, että herpes on puhjennut vasta raskautuessa? Puolisoni on saanut herpeksen exältään useampi vuosi takaperin. Ennen meidän suhteemme aloitusta tämän tarttuminen minuun oli tiedossa ja iso riski. Nyt vain vissiin kävi niin että herpes puhkesi minulle vasta raskauduttuani. Aiemmin ilmeisesti sitten olut oireeton? Olin 4 päivää yli 38 asteen kuumeessa. Virtsaaminen oli hankalaa. Sain lääkityksen 5 päivää 4xpv lääkkeet. Antibiootit lisäksi mahdolliseen virtsikseen ja toiset ab:t mahdolliseen kohtutulehdukseen.
Raskaus on vain niin alussa 5 vk, että nyt pelottaa onko kyseinen infektio voinut vahingoittaa sikiötä. Eli millainen riski vauvalla on syntyä sairaana. Mieli on kovin synkkä ja pohdin keskeytystä. Mieli hylkii jo alkiota ja haluisin siitä vain eroon. Mieli kaipaisi nyt ammattilaisen kanssa keskustelu, mutta mistä sitä haen? Tiedän että tässä tapauksessa raskaus voi keskeytyä itsekseenkin, joka olisi paras vaihtoehto. Netti on pullollaan tietoa herpes ja raskaus yhdistelmistä ja niiden kauhuskenaarioista. Ja niiden perusteella nyt itse olen aivan shokissa... Itkusta ei meinaa tulla loppua.

2

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eli ennen synnytystä aloitat herpes estolääkityksen, niin ei se silloin tartu lapseen. Ja herpes virus on Vähintään puolella väestöstä elimistössään, eli ns paskaa tuuria jos se aiheuttaa oireita. Herpes on varmasti tarttunut sinuun jo ennen raskautta, mutta raskauden aiheuttama stressi kropalle aiheuttaa puhkeamisen. Ihan turhaa murehdit!! Herpes ei siis tartu sikiöön kohdussa, vaan mahdollisesti synnytyksessä ja sekin on huonoa tuuria jos lapsi siitä saisi oireita, mutta tämäkin tartunta ehkäistään tuolla hyvissä ajoin alotetulla estolääkityksellä.

• Anonyymi

Suunkautta otettava reseptivapaa zovirax on sama lääke vaikka tuoteselosteessa sanotaan ettei saa ottaa kuin huuliherpeksen hoitoon, itse otan tätä ennen genitaali herpes infektion puhkeamista, kun tunnistan oireet jalan hermosärystä. Tällöin ei infektio ehdi tekemään rakkuloita lainkaan. Minulla on ollut genitaali herpes n 10 vuotta ja se uusii n 3kk välein, mutta tuolla lääkkeellä estän infektioiden puhkeamisen. Turhaa murehdit, kun herpes virus on melkein jokaisella ja siitä pelotellaan ihan turhaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Linnanjuhlat: Tiina Kaukasen asu aivan kauhea lankaviritelmä

Ja loukkaus arvokkaita juhlia, maata, veteraaneja, Salea ja muita juhlijoita kohtaan. Siis miten joku kehtaa alittaa riman niin pahasti, koska voisi t
      Maailman menoa
      203
      1578
    2. Olet mielenkiintonen ja kiehtova. Erikoinen epänormaali ihminen

Siksi kiinnostava. Hyvää yötä. Saan kai sanoa ystäväni? Saanhan ?
      Ikävä
      50
      1368
    3. Oho! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki poseeraa sensuellissa pitsiasussa! Some kuumana: "Merenneito"

Onko tämä sitten Suomineito vai merenneito? Helmi Loukasmäki tuli julkisuuteen Dannyn assistenttina. Nuori nainen on totuttu näkemään somessa varsin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1222
    4. Mikä nyt on

Ihmisiä katoaa, ruumiita löytyy. Suntista löytynyt ruumis...
      Kokkola
      77
      1199
    5. Nyt mies ryhdistäydytään

molemmat IRL. Jos molemmilla on tunteita. Ei heitetä niitä roskiin. Hyvää yötä.
      Ikävä
      124
      1165
    6. Haapaveden hiippari

Jokos sen kylillä pyörivät hiipparin henkilöllisyys on selvinny joka tuijottelee ikkunoista ja tulee yöllä taloihin sisälle?
      Haapavesi
      27
      952
    7. Nyt on irvokas kuva Sannasta

Sanna Marinille lämmin vastaan­otto Albaniassa suomen itsenäisyyspäivänä https://is.mediadelivery.fi/img/658/c0b897a1f79adf3fb623b0485bdec65f.jpg.web
      Maailman menoa
      253
      874
    8. Ano Turtiaisen kättely huipentaa Linnan juhlat!

Koska kaikki kansanedustajat on aina kutsuttu Linnan juhlin, siellä tulee pian näkymään myös Ano Turtiaisen mahtava urheilijanvartalo! Ei ole epäilys
      Maailman menoa
      106
      767
    9. Mulle kyllä riittäisi

🥰 kun ekaksi vaan pitäisit kädestä kiinni 🤝 ja katselisit silmiin. 👀
      Ikävä
      43
      750
    10. Sille Rakkaudelle joka on tarkoitettu

Meijän on pakko yrittää kun muita vaihtoehtoja ei ole. Eikä sitä voi jättää tekemättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      83
      659
    Aihe