Genitaaliherpes ja raskaus

Anonyymi

Onko kenelläkään kokemusta raskausdesta herpeksen kanssa? Varsinkin, että herpes on puhjennut vasta raskautuessa? Puolisoni on saanut herpeksen exältään useampi vuosi takaperin. Ennen meidän suhteemme aloitusta tämän tarttuminen minuun oli tiedossa ja iso riski. Nyt vain vissiin kävi niin että herpes puhkesi minulle vasta raskauduttuani. Aiemmin ilmeisesti sitten olut oireeton? Olin 4 päivää yli 38 asteen kuumeessa. Virtsaaminen oli hankalaa. Sain lääkityksen 5 päivää 4xpv lääkkeet. Antibiootit lisäksi mahdolliseen virtsikseen ja toiset ab:t mahdolliseen kohtutulehdukseen.
Raskaus on vain niin alussa 5 vk, että nyt pelottaa onko kyseinen infektio voinut vahingoittaa sikiötä. Eli millainen riski vauvalla on syntyä sairaana. Mieli on kovin synkkä ja pohdin keskeytystä. Mieli hylkii jo alkiota ja haluisin siitä vain eroon. Mieli kaipaisi nyt ammattilaisen kanssa keskustelu, mutta mistä sitä haen? Tiedän että tässä tapauksessa raskaus voi keskeytyä itsekseenkin, joka olisi paras vaihtoehto. Netti on pullollaan tietoa herpes ja raskaus yhdistelmistä ja niiden kauhuskenaarioista. Ja niiden perusteella nyt itse olen aivan shokissa... Itkusta ei meinaa tulla loppua.

2

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli ennen synnytystä aloitat herpes estolääkityksen, niin ei se silloin tartu lapseen. Ja herpes virus on Vähintään puolella väestöstä elimistössään, eli ns paskaa tuuria jos se aiheuttaa oireita. Herpes on varmasti tarttunut sinuun jo ennen raskautta, mutta raskauden aiheuttama stressi kropalle aiheuttaa puhkeamisen. Ihan turhaa murehdit!! Herpes ei siis tartu sikiöön kohdussa, vaan mahdollisesti synnytyksessä ja sekin on huonoa tuuria jos lapsi siitä saisi oireita, mutta tämäkin tartunta ehkäistään tuolla hyvissä ajoin alotetulla estolääkityksellä.

    • Anonyymi

      Suunkautta otettava reseptivapaa zovirax on sama lääke vaikka tuoteselosteessa sanotaan ettei saa ottaa kuin huuliherpeksen hoitoon, itse otan tätä ennen genitaali herpes infektion puhkeamista, kun tunnistan oireet jalan hermosärystä. Tällöin ei infektio ehdi tekemään rakkuloita lainkaan. Minulla on ollut genitaali herpes n 10 vuotta ja se uusii n 3kk välein, mutta tuolla lääkkeellä estän infektioiden puhkeamisen. Turhaa murehdit, kun herpes virus on melkein jokaisella ja siitä pelotellaan ihan turhaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      7
      1243
    Aihe