Onko kenelläkään kokemusta raskausdesta herpeksen kanssa? Varsinkin, että herpes on puhjennut vasta raskautuessa? Puolisoni on saanut herpeksen exältään useampi vuosi takaperin. Ennen meidän suhteemme aloitusta tämän tarttuminen minuun oli tiedossa ja iso riski. Nyt vain vissiin kävi niin että herpes puhkesi minulle vasta raskauduttuani. Aiemmin ilmeisesti sitten olut oireeton? Olin 4 päivää yli 38 asteen kuumeessa. Virtsaaminen oli hankalaa. Sain lääkityksen 5 päivää 4xpv lääkkeet. Antibiootit lisäksi mahdolliseen virtsikseen ja toiset ab:t mahdolliseen kohtutulehdukseen.
Raskaus on vain niin alussa 5 vk, että nyt pelottaa onko kyseinen infektio voinut vahingoittaa sikiötä. Eli millainen riski vauvalla on syntyä sairaana. Mieli on kovin synkkä ja pohdin keskeytystä. Mieli hylkii jo alkiota ja haluisin siitä vain eroon. Mieli kaipaisi nyt ammattilaisen kanssa keskustelu, mutta mistä sitä haen? Tiedän että tässä tapauksessa raskaus voi keskeytyä itsekseenkin, joka olisi paras vaihtoehto. Netti on pullollaan tietoa herpes ja raskaus yhdistelmistä ja niiden kauhuskenaarioista. Ja niiden perusteella nyt itse olen aivan shokissa... Itkusta ei meinaa tulla loppua.
Genitaaliherpes ja raskaus
2
509
Vastaukset
- Anonyymi
Eli ennen synnytystä aloitat herpes estolääkityksen, niin ei se silloin tartu lapseen. Ja herpes virus on Vähintään puolella väestöstä elimistössään, eli ns paskaa tuuria jos se aiheuttaa oireita. Herpes on varmasti tarttunut sinuun jo ennen raskautta, mutta raskauden aiheuttama stressi kropalle aiheuttaa puhkeamisen. Ihan turhaa murehdit!! Herpes ei siis tartu sikiöön kohdussa, vaan mahdollisesti synnytyksessä ja sekin on huonoa tuuria jos lapsi siitä saisi oireita, mutta tämäkin tartunta ehkäistään tuolla hyvissä ajoin alotetulla estolääkityksellä.
- Anonyymi
Suunkautta otettava reseptivapaa zovirax on sama lääke vaikka tuoteselosteessa sanotaan ettei saa ottaa kuin huuliherpeksen hoitoon, itse otan tätä ennen genitaali herpes infektion puhkeamista, kun tunnistan oireet jalan hermosärystä. Tällöin ei infektio ehdi tekemään rakkuloita lainkaan. Minulla on ollut genitaali herpes n 10 vuotta ja se uusii n 3kk välein, mutta tuolla lääkkeellä estän infektioiden puhkeamisen. Turhaa murehdit, kun herpes virus on melkein jokaisella ja siitä pelotellaan ihan turhaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697