Toiveena oma lapsi

Anonyymi

Olen 19vuotias Nainen ja ajattelimme kumppanini kanssa yrittää lapsen hankintaa.
Olen käyttänyt normaalisti Yaz-merkkisiä e-pillereitä ja lopetin niiden oton kesken liuskan puolessa välissä 11pv kohdalla. Menkkojen pitäisi alkaa vasta 25pv tätä kuuta, mutta jostain syystä ne ovat alkaneet etuajassa. Olemme harrastaneet tässä välissä seksiä lapsen toivossa. Voiko menkat tulla nyt pillereiden lopettamisen takia etujassa ja onko se normaalia vai voiko se johtua jostain pahemmasta. Olin ajatellut tehdä raskaustestin kuun lopussa, jos menkat jäisivät pois.

8

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkäisypillereiden lopettamisen jälkeen ovulatoriset kierrot palautuvat heti ja on todettu, että uusien munarakkuloiden kehitys palautuu jo seitsemän vuorokauden kuluttua pillereiden lopettamisen jälkeen. Näin ollen raskautta voi yrittää heti pillereiden lopettamisen jälkeen ilman mitään pitempiä taukoja. Kuinka kauan pillereitä on käyttänyt, ei vaikuta palautumiseen.
      Voitte siis rauhassa jatkaa raskauden yrittämistä.
      Miksi kuukautiset alkoivat etuajassa voi hyvinkin johtua pillereitten lopettamisesta. Mistään pahemmasta ei varmasti ole kyse.

    • Anonyymi

      Miten olette ajatelleet lapsen hoidon ja elatuksen? Kuka koko lystin maksaa? Oletko sinä tai ainakin tuleva isä jo työssä ja siten ansiotulot riittävät koko perheen elatukseen? Vai ajatteletteko hankkia lapsen kokonaan yhteiskunnan kustannettavaksi? Pystyttekö tuossa iässä elättämään edes itsenne omilla ansioillanne?

      Tiedän, et kysynyt näitä. Mutta minä kysyn.

      • Anonyymi

        Puolisoni on 30vuotias(ikäero välillämme ei ole haitta, molemmat rakastamme toisiamme ja tuemme kaikessa mitä vastaan tulee) ja vakinaisessa työssä ja tulot ovat hyvät, itse olen vielä työttömänä, mutta koko ajan olen hakenut töitä, odottaen että jostain vaan paikka napsahtaisi.
        Vanhemmat molempien puolelta eivät toimi tukiverkkona mutta molemmilla on todella läheisiä ja auttavia ystäviä jotka ovat tukena monessa asiassa ja puolisoni sukulaisia asuu melkein naapurissa. Olemme molemmat suunnitelleet laittavamme saastöön joka kuukausi rahaa jolla saamme hankittua tarvittavat tavarat lasta varten.

        Tiedän että haluat kysyä ja varmistaa, että asia on suunniteltu varmasti lapsen parhaan mukaan ja sitä haluamme tulevina vanhempina myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolisoni on 30vuotias(ikäero välillämme ei ole haitta, molemmat rakastamme toisiamme ja tuemme kaikessa mitä vastaan tulee) ja vakinaisessa työssä ja tulot ovat hyvät, itse olen vielä työttömänä, mutta koko ajan olen hakenut töitä, odottaen että jostain vaan paikka napsahtaisi.
        Vanhemmat molempien puolelta eivät toimi tukiverkkona mutta molemmilla on todella läheisiä ja auttavia ystäviä jotka ovat tukena monessa asiassa ja puolisoni sukulaisia asuu melkein naapurissa. Olemme molemmat suunnitelleet laittavamme saastöön joka kuukausi rahaa jolla saamme hankittua tarvittavat tavarat lasta varten.

        Tiedän että haluat kysyä ja varmistaa, että asia on suunniteltu varmasti lapsen parhaan mukaan ja sitä haluamme tulevina vanhempina myös.

        Kyllähän se lapsi kannaataa tossa iässä hankkia koska tuleva isä kuitenkin sua huomattavasti vanhempi.


      • Anonyymi

        On hyvä hankkia lapsi ajoissa. Raskaaksi tulo on helpompaa, elimistö hyväkuntoisempi.
        Tärkeintä on halu ja kyky hoitaa ja rakastaa lasta. Toivottavasti pian "tärppää".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä hankkia lapsi ajoissa. Raskaaksi tulo on helpompaa, elimistö hyväkuntoisempi.
        Tärkeintä on halu ja kyky hoitaa ja rakastaa lasta. Toivottavasti pian "tärppää".

        Se on molempien suurena toiveena, mutta aika näyttää kuinka käy (toivottavasti pian)


      • Anonyymi

        Voi hyvää päivää, eihän 19v mikään lapsi enää ole. Toiset kasvatetaan fiksummin. Suomessa on alhainen syntyvyys ja se että nuorena haluaa lapsia, pitäisi olla vain positiivinen asia!

        Aloittajalle tsemppiä ja toivottavasti tärppää pian! :)


    • Anonyymi

      "Miten olette ajatelleet lapsen hoidon ja elatuksen? Kuka koko lystin maksaa? Oletko sinä tai ainakin tuleva isä jo työssä ja siten ansiotulot riittävät koko perheen elatukseen? Vai ajatteletteko hankkia lapsen kokonaan yhteiskunnan kustannettavaksi? Pystyttekö tuossa iässä elättämään edes itsenne omilla ansioillanne?

      Tiedän, et kysynyt näitä. Mutta minä kysyn"

      Kukkahattu-täti heti elementissään :D :D "et kysynyt näitä. Mutta minä kysyn"
      Kerropa arvoisa Sipulinuttura millä oikeudella tunget punaisen nenäsi kenenkään toisen asioihin?
      Sinä aloittaja, tästä saatte hyvät naurut! Näihin välillä törmää. Itsenimettyjä moraalinvartijoita joilla oma elämä tyhjää ja tarkoituksetonta. Onnea ja iloa elämään, olette minkä ikäisiä tahansa ja muista ettet ole selitystä velkaa kenellekään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe