Jos yrittää aina olla parempi kuin muut

Anonyymi

joutuuko joskus pettymään ?

219

1389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tietenkään.
      Koska on parempi.

      H.

      • Anonyymi

        Millä tavoin parempi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin parempi?

        "Anonyymi"

        Voi!
        Joihinkin ihmisiin verrattuna lista olisi liian pitkä palstallemme.
        Yritä siis sinäkin tehdä kaikkea paremmin.
        Ettei minun tarvitse jatkuvasti ostaa uusia näppäimistöjä. :)

        H.


    • Anonyymi

      Kerro aloittaja itse ensin, miten kävi kun yritit olla parempi kuin muut!

      • Anonyymi

        Ei kai se kysy, joka ei yritä olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se kysy, joka ei yritä olla.

        Siis täysi nahjus, ei edes yritä kehittää itseään paremmaksi. Ei mitään kilpailuhenkisyyttä, tyytyy vähään ja alkaa taantua, kun muut porhaltaa ohi.


    • Anonyymi

      Jos luulee olevansa aina parempi kuin muut on itsekeskeinen narsisti
      tai muu luonnehäiriöinen.

      • Anonyymi

        JOS luulee. Tuskin kukaan 70-kymppinen luulee olevansa AINA parempi muita. Jossain voi olla ihan hyvä ja jopa keskivertoa parempi. Pitääkö vaan ripottaa tuhkaa päähänsä, ettei tulisi mitään itseensä tyytyväisyyttä ilmaistua. Jos asiat on hyvin, ei sitä tarvitse salata. Ei ole kyse paremmuudesta ihmisenä, vaan vaikkapa ihan hyvästä onnesta ja hyvistä lähtökohdista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS luulee. Tuskin kukaan 70-kymppinen luulee olevansa AINA parempi muita. Jossain voi olla ihan hyvä ja jopa keskivertoa parempi. Pitääkö vaan ripottaa tuhkaa päähänsä, ettei tulisi mitään itseensä tyytyväisyyttä ilmaistua. Jos asiat on hyvin, ei sitä tarvitse salata. Ei ole kyse paremmuudesta ihmisenä, vaan vaikkapa ihan hyvästä onnesta ja hyvistä lähtökohdista.

        Näyttää tälläkin palstalla olevan joku, joka on mielestään AINA parempi kuin muut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        JOS luulee. Tuskin kukaan 70-kymppinen luulee olevansa AINA parempi muita. Jossain voi olla ihan hyvä ja jopa keskivertoa parempi. Pitääkö vaan ripottaa tuhkaa päähänsä, ettei tulisi mitään itseensä tyytyväisyyttä ilmaistua. Jos asiat on hyvin, ei sitä tarvitse salata. Ei ole kyse paremmuudesta ihmisenä, vaan vaikkapa ihan hyvästä onnesta ja hyvistä lähtökohdista.

        Jos on tyytyväinen ja asiat ovat hyvin, se ei tee millään tavalla muita paremmaksi.


    • Anonyymi

      Jos on kauhea alemmuuskompleksi täytyy koko ajan todistella itselleen ja muille
      olevansa muka parempi kuin muut.
      Terveitsetuntoisen ihmisen ei tarvitse vertailla itseään muihin,
      eikä todistella mitään, hän "kilpailee" itsensä kanssa.

      • Anonyymi

        Aivan ja ihminen, joka on tasapainossa itsensä kanssa ja jolla on terve itsetunto arvostaa ja kannustaa myös muita ihmisiä,
        hänellä ei ole mitään tarvetta mitätöidä muita.


    • Anonyymi

      jos ei yritä olla parempi, ei ole tarvetta kysellä itseltänsäkään, saati muilta.
      Tavoitteellisuus on aina kehittävää, yritä tavoitella muiden tasolle, vasta sitten kun se on saavutettu, tiedät tunnetko ylpeyttä, vai pettymystä.
      Ylemmäksi kiipeää oravakin, kun se tavoittelee jotain parempaa.
      Ylhäältä näkee paremmin.
      Ylhäällä oleva, voi huoletta katsella tilannetta alapuolella olevien keskuudessa.

      Ellei ole voimia ja taitoa nousta ylös, pitää vain opetella olemaan sillä oksalla jonne jaksoi kiivetä.

      Toivon mukaan et saa kolhuja, vaikka putoaisit tavoitteinesi muiden joukkoon.

    • Pelkkä tunne kysymys miltä tuntuu, tämän ikäisenä pitäisi olla kypsä, ettei olisi köpsä.

    • Anonyymi

      Muitten väheksyminen on tyypillistä alemmuuskompleksin riivaamalla ihmiselle
      joka yrittää ja luuleekin olevansa muita parempi.
      Muitten väheksymisellä saa keinotekoisesti nostettua itseään muitten
      yläpuolelle.

      • Anonyymi

        Kylläpä me suomalaiset olemme sitten kateellisia ja mustasukkaisia toisillemme. Jos on syntymästään asti älykäs niin mitä siinä on sitten pahaa ja mitä kadehtimista siinä asiassa on. Eikös voisi olla kiitollinen ja iloinen sellaisen ihmisen puolesta, jolla on älyä vaikka muille jaella ja lahjakkuutta myöskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä me suomalaiset olemme sitten kateellisia ja mustasukkaisia toisillemme. Jos on syntymästään asti älykäs niin mitä siinä on sitten pahaa ja mitä kadehtimista siinä asiassa on. Eikös voisi olla kiitollinen ja iloinen sellaisen ihmisen puolesta, jolla on älyä vaikka muille jaella ja lahjakkuutta myöskin.

        Tavallisesti ne kilpailut on murrosikäisten juttuja , ei kai kukaan aikuinen ihminen tunne tarvetta että pitäisi jotenkin olla parempi kun muut kullakin on omat taitonsa ja osaamisensa , joten ihmiset vaan on erilaisilla kyvyillä varustettu.
        Minulla on ystäviä jotka ovat parempia kun minä monissa asioissa samalla kun itsekin olen parempi taas oman alani asioissa siis ei mitään kilpailua . Ja miksi pitäisi olla jotenkin parempi , ja mikä sitten on se parempi millä mittapuilla sellaista arvostellaan ja lasketaan .
        Jollain on luontaisia lahjoja asioihin mitä joku toinen ei mitenkään pystyisi saavuttamaan. Joten se jolla on niitä lahjoja ei koskaan ajattele että pitäisi olla jotenkin parempi koska hänelle se on ihan normaali tila. Joten se joka ei kilpailu ihminen ei edes ajattele mitään paremmuuden asteikkoa, vaan on tyytyväinen elämäänsä, sellaisena kun se on.
        Itse en muista edes olisiko mitään paremmuus näytöstä ollut edes nuoruudessa .


    • Anonyymi

      Jos yrittää aina esittää parempaa kuin muut jotain on psyykessä vialla.

      • Anonyymi

        Täällä ei voi kertoa mitään missä on onnistunut, siitä leimataan narsistiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei voi kertoa mitään missä on onnistunut, siitä leimataan narsistiksi.

        Ihan oikein .ihmiset jotka leimaavat toisen narsistiksi ovat juuri niitä ihmisiä joille on kauhistus se että joku on onnistunut jossain asiassa, Normaali ihminen in hyvillään jos esim ystävä onnistuu jossain asiassa, ei tulisi mieleenkään kadehtia .itselläni ei ole koskaan ollut paremmuuden tavoittelua , työkin on tehty tiimissä toisten kanssa .
        Ja itse tiedän myöskin missä asioissa olen hyvä tai huono , en muista olenko edes nuoruudessani omannut ajatusta paremmuudesta , Janne ole edes kilpailu ihminen mitenkään ,ämutta esim urheilijoillajåhan on melkein pakko ollamoaremmuss ajatus mukana kilpaillessaan koska siinähän juuri mittaillaan se paremmuus missä kilpaillaan samasta asiasta ja joku aina voittaa siis saanut parinaan tuloksen . Aika laaja asia sinänsä
        Kun alkaa ajattelemaan .


    • Nuorena yritti olla aina vaan parempi, koskaan en kokenunut naapuri kateutta nykyään riittää kohan on ja pällistelee, ihmeitten aika on menny menojaan.

      • Anonyymi

        Eihän murre ole ongelma, mutre on hieno juttu, mutta kun et osaa suomea. Silloin ymmärtää niin hiukkasen vaikkei ole hiukkastutkija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän murre ole ongelma, mutre on hieno juttu, mutta kun et osaa suomea. Silloin ymmärtää niin hiukkasen vaikkei ole hiukkastutkija

        Sinäkö olet tyypillinen pieni itsetuntoinen ihminen, joka luulee itsestään paljon
        ja jonka on pönkitettävä itsetuntoaan mollaamalla viisaampiaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän murre ole ongelma, mutre on hieno juttu, mutta kun et osaa suomea. Silloin ymmärtää niin hiukkasen vaikkei ole hiukkastutkija

        ja miekö vähät välitän siit mitä mut luulee miun ossoovan.
        En hiukkasii tuki muual ko telekkarin lasilt, siin ne näkkyyt aurinkos niin, jotta on alettava pyyhkimmään pois.
        Mie sanon niinko sanon, sanokoo muut mitä ossaavat, se on miunki peraate.

        Huikkassii en sit ala tutkimmaan, siit voip tulla vaikk känniin!
        Varothan sieki turhii tutkimissii muihen juttusist, ko et tok esiintyny parempana tuos jutusas.

        Pertikki on oma itteis, ei ala kenenkää jälis kulukemaan, vaan mennee ommaa turvallista tietäns. Hyvä valinta, sano niinku asia on, huumoriki ellää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja miekö vähät välitän siit mitä mut luulee miun ossoovan.
        En hiukkasii tuki muual ko telekkarin lasilt, siin ne näkkyyt aurinkos niin, jotta on alettava pyyhkimmään pois.
        Mie sanon niinko sanon, sanokoo muut mitä ossaavat, se on miunki peraate.

        Huikkassii en sit ala tutkimmaan, siit voip tulla vaikk känniin!
        Varothan sieki turhii tutkimissii muihen juttusist, ko et tok esiintyny parempana tuos jutusas.

        Pertikki on oma itteis, ei ala kenenkää jälis kulukemaan, vaan mennee ommaa turvallista tietäns. Hyvä valinta, sano niinku asia on, huumoriki ellää.

        Kainuun murretta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kainuun murretta ?

        Taitaa olla lähempänä mm. rautulaista, siis karjalan evakoiden kieltä.
        Mukavan kuuloista minusta.


    • Anonyymi

      Oli yritettävä olla parempi kuin muut ainakin kun haki parempaa työpaikkaa. Muuten ei tullut valituksi muiden hakijoiden joukosta. Muutamaan pääsi parhaana. Joskus ei päässyt, tietenkin pettyi sillä hetkellä.
      Muuten esitän vaatimattomampaa kuin olen. Muutimme uuteen paritaloon ja siellä oli hall puhjoht, joka heti alkuun olisi halunnut asukkaiden omilla rahoilla tehdä uudistuksia, aina pää ovenraossa, tehdäänkö terassiin pleksikatto, lisätäänkö aitaa, hankitaanko siihen valorivistö, hankitaanko lukolliset postilaatikot.
      Minä suutuin ja pidin kokouksessa puheen että katsotaan nyt rauhassa muutama kuukausi miten aletaan pärjäämään, kun kaikki oli huomattavasti kalliimpaa kuin ed. asunnossa. Puolisoni sanoi että häntä hävetti kauhiasti, esitin puheenpidossani niin köyhää että kohta taloyhtiön väki laittaa meille keräyksen pystyyn.

    • Anonyymi

      Onkohan kysymys ns. Hyasintti-syndroomasta ?
      Eli ihmisestä, joka ei koskaan epäile omaa ylivertaisuuttaan eikä jätä yhtäkään tilaisuutta käyttämättä irvaillaakseen ja alentaakseen muitten ihmisarvoa ?

      • Anonyymi

        Hyasintti-syndroomaa potevalle on mieluisinta aina kehua itseään.
        Sekin tarkoittaa, että muut eivät ole mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyasintti-syndroomaa potevalle on mieluisinta aina kehua itseään.
        Sekin tarkoittaa, että muut eivät ole mitään.

        Niitähän hoidetaan terveyskeskuksissakin paremmin kuin muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitähän hoidetaan terveyskeskuksissakin paremmin kuin muita.

        Etteivät ihan punaista mattoa levittäisi kun hyasintit tulevat....


      • Anonyymi

        👍👍👍👍


    • Anonyymi

      Pikku-Kallekin ...yritti .. Mutta opettaja sanoi että kun viet tämän todistuksen isällesi nähtäväksi ....hän saa harmaita hiuksia ... Pikku-Kalle iloisena ...kyllä isäkin sitten ilostuu jos näin on .. kun hän on viisi vuotta ollut jo täys kaljupää....
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Voe...voe...


    • Anonyymi

      Sekä yksilö-, että joukkuetason kilpaurheilu perustuu pyrkimykselle olla vastustajaa parempi. Se kehittää myös kestämään väistämättömiä pettymyksiä.

    • Anonyymi

      Kuka kehittyy, kuka ei. Kainuussa ei kehity.

      • Anonyymi

        On täysi syy tuntea parenmuutta jos sitä todella on.
        Kukas se kissanhännän nostaa jos ei kissa itse?

        Kahteen sopii elämässä pyrkiä: että saa sen mitä haluaa
        ja että osaa siitä nauttia.
        Jälkimmäiseen pystyvät ainoastaan ihmissuvun viisaimmat.


      • Anonyymi

        Kainuun kateus ja katkeruus haiskahtaa tänäänkin erityisen etovalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täysi syy tuntea parenmuutta jos sitä todella on.
        Kukas se kissanhännän nostaa jos ei kissa itse?

        Kahteen sopii elämässä pyrkiä: että saa sen mitä haluaa
        ja että osaa siitä nauttia.
        Jälkimmäiseen pystyvät ainoastaan ihmissuvun viisaimmat.

        Pyrkyrit eivät aina ole niitä viisaimpia.
        Moni "paremmaksi" itseään luuleva on vain häikäilemätön ja kylmäverinen luonne.
        Siitä on viisaus kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täysi syy tuntea parenmuutta jos sitä todella on.
        Kukas se kissanhännän nostaa jos ei kissa itse?

        Kahteen sopii elämässä pyrkiä: että saa sen mitä haluaa
        ja että osaa siitä nauttia.
        Jälkimmäiseen pystyvät ainoastaan ihmissuvun viisaimmat.

        Se että itse luulee olevansa parempi on usein harhaluulo.
        Ihminen joka ei koskaan epäile paremmuuttaan
        on usein narsisti tai muu luonnehäiriöinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyrkyrit eivät aina ole niitä viisaimpia.
        Moni "paremmaksi" itseään luuleva on vain häikäilemätön ja kylmäverinen luonne.
        Siitä on viisaus kaukana.

        Ei kaikki viisaat ole mitään pyrkyreitä vaan heillä on sydämen viisaus.
        Suurella osalla ihmisistä puuttuu sydämen viisaus täysin.
        Kun ihminen omaa viisautta monet pitää sitä pyrkyrinä. Toisin sanoen ovat kateutta täynnä
        ja yrittävät musta maalata sellaisia henkilöitä pyrkyreiksi.

        Jos olet viisas, ole viisas; pidä se maalinen hyvä, jonka jumalat sinulle suovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki viisaat ole mitään pyrkyreitä vaan heillä on sydämen viisaus.
        Suurella osalla ihmisistä puuttuu sydämen viisaus täysin.
        Kun ihminen omaa viisautta monet pitää sitä pyrkyrinä. Toisin sanoen ovat kateutta täynnä
        ja yrittävät musta maalata sellaisia henkilöitä pyrkyreiksi.

        Jos olet viisas, ole viisas; pidä se maalinen hyvä, jonka jumalat sinulle suovat.

        Viisaan ja pyrkyrin erottaa toisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kainuun kateus ja katkeruus haiskahtaa tänäänkin erityisen etovalta.

        Kainuun kansa ah arpasi lyö , missä on ryhtisi kunnia työ? Meidän on Ruotsista luotava maa , raukat vain jäivät merten taa :)

        Gubbe 71


    • Kun yksin elelee ei ole vertailu kohtaa, keneen vertailet TV:ä vertailukohtia " Salatut elämät ' Big Brother ym. " Jos tunnet piston rinnassa on parempi olla vain oma itsensä.

      • Anonyymi

        Jos tunnet piston rinnassasi, soita ambulanssi.
        Voi olla vaikka sydänkohtaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tunnet piston rinnassasi, soita ambulanssi.
        Voi olla vaikka sydänkohtaus.

        Eee jos koskee rakastumista.


    • Anonyymi

      Jos on aina pelkkä kynnysmatto ja miellyttää kaikkia, siinä vasta huonosti käy.

      Elämässä tulee eittämättä pettymyksiä, mutta niistä kummasti myös oppii.

      Näin 70- vuotiaana lapseni ovat opettaneet minua äitin paljon, mm. pyytämään anteeksi. Olen heille erityisen kiitollinen kaikesta. Koronan aikaan kiitän heitä, ovat tervejärkisiä tämän kouhkaamisen suhteen.

      • Anonyymi

        Ei pyrkyrin vastakohta ole kynnysmatto.


    • Anonyymi

      Joku on aina parempi kuin muut, ja jos häntä siitä syyttää, hän on ihan tosissaan hämmästynyt. Sillä hänhän ON parempi kuin muut. Monet opettajat ovat. He ovat opettajia kotona ja koulussa, harrastuksissaan ja tuttaviensa piireissä. He tietävät, heillä ei ole koskaan esimiestä tai toista auktoriteettia läsnä, kun he tekevät työtään. Kukaan ei koskaan korjaa heidän toimiaan.
      He ohjaavat tietämättömiä koululaisia ja todistavat heille, että heidän on opittava sama kuin opettajan. Ei enempää toki.
      Tuttavapiirissään he muistavat sanoa painavan sanansa joka asiaan, ja jos joku yrittää mukista vastaan, hän korottaa ääntään.
      Hän laulaa kuorossa kovempaa kuin kukaan muu.
      Hän sekaantuu yhdistyksensä juhlasuunnitelmiin, arvostelee puheenpitäjän valintaa, huomauttelee huonosta äidinkielen taidosta, mutta kieltäytyy ehdottomasti ottamasta vastuuta itse.
      Opettajahuone on riitaisa paikka, koska kukaan ei voi olla parempi kuin toiset.

      • Anonyymi

        Eiköhän ne muiden arviot usein ole niitä ettei uudistuksia haluta jos joku niitä ehdottaa.
        Ihmiset jotka saavat aikaan hyviä muutoksia koetaan aina uhkana näille jotka menevät samaa rataa koko elämänsä


    • Anonyymi

      Se selviää panttilainaamossa aikanaan, jos kuitteja jaksaa pantata.

    • Anonyymi

      Se että itse luulee olevansa parempi on usein harhaluulo.

    • Anonyymi

      Jospa joskus osaisin luottaa itseeni ja siihen, että perunat ovat kypsiä kun haarukka uppoaa niihin. Usein kokeilen haarukalla moneen kertaan ja sitten perunat ovatkin jo muusia.
      Oppisinpa siihen, ettei paita joka kerta mene ihan oikein päin päälle, mutta osaan kääntää sen ihan itse, olen siis parempi toisella kertaa, ekalla kerralla siinä tuli selkä eteen.
      Äitini osasi kutoa sukkia ja komeita villapaitoja, mutta hän ei osaisi ommella nelilanka saumurilla, kun ei koskaan saanut sitä opetella, uskon, että oppisi senkin hetkessä, enkä ole kade, kiva jos kumpikin osaamme samoja hommia.

      Haluaisin osata paljon enemmän kuin osaan, mutta joku osaa ja voin aina kysyä ohjeita ja neuvoja viisaammilta.
      Keneltä täällä kysyisin, kuka tietää mistäkin, joku vähän kaikesta, mutta tuskin kukaan kaikkea kaikesta, eikä se ole paha asia, ei ollenkaan. Voimme neuvoa toisiamme kun tulee kinkkinen kohta!

      Tämä se on kivaa ja hyvää yhteisöllisyyttä, eikös vain?
      Ollaan kavereita toisillemme, ollaanks tosissaan?

    • Enpä osaa sanoa juuta en jaata kun olen keskiverto taatelin tallaaja. Kouluavosanatkin kasin luokkaa, Olipa minkälainen ihminen hyvänsä joutuu pettymään, mutta pettymyksiä tarvitaan, muuten emme opi mitään.

      • Anonyymi

        Ja nyt sitten pudotit itsesi eturiviltä keskivertoporukan joukkoon.
        Noilla "kouluavosanoilla" et kyllä sinne kelpaa.


      • Anonyymi

        Taatelin tallaaja on halventava nimitys niille, jotka ovat kotoisin taatelia kasvavista maista.
        Tallaaja kyllä hyvin kuvaa sitä vaatimista, painostusta ja jyräämistä, josta tunnut olevan oikein ylpeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt sitten pudotit itsesi eturiviltä keskivertoporukan joukkoon.
        Noilla "kouluavosanoilla" et kyllä sinne kelpaa.

        No en ole itse itseäni korottanut eturiviin, kyllä se oli erään toisen tekosia.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No en ole itse itseäni korottanut eturiviin, kyllä se oli erään toisen tekosia.

        Monilla on ihan toinen näkemys.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No en ole itse itseäni korottanut eturiviin, kyllä se oli erään toisen tekosia.

        Et tosiaan ole mitään eturivin ainesta. Olet Itse Vaatimattomuus . Kyllä se eräs toinen on sinua pahasti pilkannut kun on tuollaista raakaa pilaa sinusta tehnyt. Hyihyi sille pilkkaajalle. Ei ketään saa syrjiä vaikka olisivat kuinka vaikeista oloista. Ei siellä kainuun korvessa kummoiset lähtökohdat ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla on ihan toinen näkemys.

        "Mä oon erittäin hyvä, ellen täydellinen"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et tosiaan ole mitään eturivin ainesta. Olet Itse Vaatimattomuus . Kyllä se eräs toinen on sinua pahasti pilkannut kun on tuollaista raakaa pilaa sinusta tehnyt. Hyihyi sille pilkkaajalle. Ei ketään saa syrjiä vaikka olisivat kuinka vaikeista oloista. Ei siellä kainuun korvessa kummoiset lähtökohdat ollut.

        Ei niin 😁 eikös olekin ölöveetä olla parempi ihminen kuin minä. Olen monesti miettinyt miltä sinusta tuntuu. Olisko jotenkin näin, että... miltähän tuntuisi olla korppis, ruma ja köyhä.


      • Anonyymi

        Itsekkin se keskinkertainen koukussa mutta silti elämässä ihon saanut kokea asioita joita on ollut pakko oppia, kilpailu mieltä en omaa , muutenhan minusta olisi tullut urheilija.


    • Anonyymi

      Jotkut on milloin mitäkin, laskelmoiden, mikä tilanteeseen sopii.
      Taisi olla "helmiä sioille"-sarjaa....teeskennellä välillä "vaatimatonta".........

      • Anonyymi

        Ihan sama mitä se esittää, jospa se saa siitä lohtua sinne korven yksinäiseen ankeuteen. Terapiapaikkana tämä toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mitä se esittää, jospa se saa siitä lohtua sinne korven yksinäiseen ankeuteen. Terapiapaikkana tämä toimii.

        Onneksi täällä on paljon mukavaakin keskusteluseuraa.
        Olisi kamalaa jos useammat pitäisivät tätä terapiapaikkanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi täällä on paljon mukavaakin keskusteluseuraa.
        Olisi kamalaa jos useammat pitäisivät tätä terapiapaikkanaan.

        👍onneksi näitä mukavia normaalin itsetunnon omaavia, jotka elää eikä elämöi🍎


    • Anonyymi

      Woi olla, en tiedä, en ole kilpailuhenkinen. Oikeastaan inhoan kilpailemista sillä tavalla, että täytyy voittaa joku toinen. Mutta itsensä kanssa on hyvä kilpailla ja koettaa tulla paremmaksi, jos mahdollista. - Nm. Kilpailematon

    • Anonyymi

      Ai siitäkö saa voi saada lohtua, että esittää ylivertaista täällä ?
      Millä lapsen tasolla sellainen ihminen on kahdeksankymppisenä ?

      • Anonyymi

        Ei pidä lapsen tasoon verrata, sillä lapsen kuuluukin olla lapsellinen ja kypsymätön. Lapsi on kuitenkin vilpitön ja kehittyvä.

        Muttä täällä satuileva aikuinen, jo viimeisiä vuosiaan elävä satuilija on säälittävä. Velatkin ovat mielessä muuttuneet saataviksi , toisen oma omaksi ja otettu kaiken tietävän ja maailmaa laajalti nähneen opettava rooli. Sekään ei tunnu häiritsevän, että muut näkevät helposti tuon läpi. Kaiken voi näköjään jonkun mieli kääntää päälaelleen. Jopa tuo eturiviläisyys, jonka itse on julistanut, onkin nyt muka jonkun muun keksimä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä lapsen tasoon verrata, sillä lapsen kuuluukin olla lapsellinen ja kypsymätön. Lapsi on kuitenkin vilpitön ja kehittyvä.

        Muttä täällä satuileva aikuinen, jo viimeisiä vuosiaan elävä satuilija on säälittävä. Velatkin ovat mielessä muuttuneet saataviksi , toisen oma omaksi ja otettu kaiken tietävän ja maailmaa laajalti nähneen opettava rooli. Sekään ei tunnu häiritsevän, että muut näkevät helposti tuon läpi. Kaiken voi näköjään jonkun mieli kääntää päälaelleen. Jopa tuo eturiviläisyys, jonka itse on julistanut, onkin nyt muka jonkun muun keksimä.

        Jos ihminen pystyy pitämään lapsen mielen, iloita ja surra aidosti, olla rehellinen itselleen ja muille, satuja ei tarvita.

        Totuus voi tuntua epätodelta sellaiselle, joka sepittää itse satuja kehuen niitä loistaviksi.

        Eturiviin pääsin Demeter-nimimerkin ottaessa tuon ilmaisun käyttöön.  Heti oitis ikinuoresta Lusiinasta tuli hänen seuraajansa ja kommentointi oli hyvin lämmintä..olet oikeassa jne.... Joukkoon liittyi joitakin muita huonon itsetunnon omaavia takarivin Tyynejä, Demeterin luomat musta-valkeat hahmot. Takarivin Tyynet ovat vaatimattomia ns. parempia ihmisiä kun taas eturivin Eetlat ovat ylimielisiä itseään kehuvia valehtelijoita.

        Tämän ketjun aloittajalla  ei ilmeisesti ole elämisen kulujen jakajaa koska hän kuvittelee, että jos  pappi ei ole kirkossa julistanut seurustelevaa paria aviopariksi niin heidän olisi pidettävä rahat ja omaisuus tiukan valvonnan alla ja ehdottomasti aina kirjoittaessa korostaa, että ei minun omistama asunto vaan kumppanini omistama. Ei minun omistama suihku vaan kumppanini omistama  suihku jne. No, mökilläni minulla on ihan oma retkisuihku, sitä saa saunojat käyttää kysymättä minulta lupaa, että saako omistamaasi retkisuihkua käyttää omistamassasi saunassa.

        Matkustamme yhdessä jatkossakin jahka korona nitistetään. Ei ole mitään järkeä tilata kahta eri lentoa ja asua matkakohteessa kahdessa eri hotelleissa.

        Nyt kun kumppanini kesämökki on myyty on minun mökkini meidän yhteinen. 

        Tänään meillä on mökillä illanvietto hiukan isommalla porukalla. Pitää ruveta suunnittelemaan tarjoiluja. Korvessa tuulee vielä kohtalaisesti, mutta jospa se siitä iltaa kohti laantuu. Ehkäpä lämmitetään rantasauna, saunotaan ja halstraan lopuksi saunan uunissa kesällä kalastamani ahvenet.

        Elinvuosistamme emme tiedä, loppu voi tulla nuorellekin yllättäen.

        Hyvää päivän jatkoa,


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jos ihminen pystyy pitämään lapsen mielen, iloita ja surra aidosti, olla rehellinen itselleen ja muille, satuja ei tarvita.

        Totuus voi tuntua epätodelta sellaiselle, joka sepittää itse satuja kehuen niitä loistaviksi.

        Eturiviin pääsin Demeter-nimimerkin ottaessa tuon ilmaisun käyttöön.  Heti oitis ikinuoresta Lusiinasta tuli hänen seuraajansa ja kommentointi oli hyvin lämmintä..olet oikeassa jne.... Joukkoon liittyi joitakin muita huonon itsetunnon omaavia takarivin Tyynejä, Demeterin luomat musta-valkeat hahmot. Takarivin Tyynet ovat vaatimattomia ns. parempia ihmisiä kun taas eturivin Eetlat ovat ylimielisiä itseään kehuvia valehtelijoita.

        Tämän ketjun aloittajalla  ei ilmeisesti ole elämisen kulujen jakajaa koska hän kuvittelee, että jos  pappi ei ole kirkossa julistanut seurustelevaa paria aviopariksi niin heidän olisi pidettävä rahat ja omaisuus tiukan valvonnan alla ja ehdottomasti aina kirjoittaessa korostaa, että ei minun omistama asunto vaan kumppanini omistama. Ei minun omistama suihku vaan kumppanini omistama  suihku jne. No, mökilläni minulla on ihan oma retkisuihku, sitä saa saunojat käyttää kysymättä minulta lupaa, että saako omistamaasi retkisuihkua käyttää omistamassasi saunassa.

        Matkustamme yhdessä jatkossakin jahka korona nitistetään. Ei ole mitään järkeä tilata kahta eri lentoa ja asua matkakohteessa kahdessa eri hotelleissa.

        Nyt kun kumppanini kesämökki on myyty on minun mökkini meidän yhteinen. 

        Tänään meillä on mökillä illanvietto hiukan isommalla porukalla. Pitää ruveta suunnittelemaan tarjoiluja. Korvessa tuulee vielä kohtalaisesti, mutta jospa se siitä iltaa kohti laantuu. Ehkäpä lämmitetään rantasauna, saunotaan ja halstraan lopuksi saunan uunissa kesällä kalastamani ahvenet.

        Elinvuosistamme emme tiedä, loppu voi tulla nuorellekin yllättäen.

        Hyvää päivän jatkoa,

        "Eturivin Eetlat ovat ylimielisiä itseään kehuvia valehtelijoita"

        Eipä sinua olisi voinut paremmin kuvata.
        Ja nyt sitten kuvittelet olevasi joku vaatimaton ja parempi ihminen???
        Eikä siellä Korvessa tuule muualla kuin korviesi välillä.

        Tämä aloitus taisikin olla sinulle arka aihe ja kolahti pahemman kerran.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jos ihminen pystyy pitämään lapsen mielen, iloita ja surra aidosti, olla rehellinen itselleen ja muille, satuja ei tarvita.

        Totuus voi tuntua epätodelta sellaiselle, joka sepittää itse satuja kehuen niitä loistaviksi.

        Eturiviin pääsin Demeter-nimimerkin ottaessa tuon ilmaisun käyttöön.  Heti oitis ikinuoresta Lusiinasta tuli hänen seuraajansa ja kommentointi oli hyvin lämmintä..olet oikeassa jne.... Joukkoon liittyi joitakin muita huonon itsetunnon omaavia takarivin Tyynejä, Demeterin luomat musta-valkeat hahmot. Takarivin Tyynet ovat vaatimattomia ns. parempia ihmisiä kun taas eturivin Eetlat ovat ylimielisiä itseään kehuvia valehtelijoita.

        Tämän ketjun aloittajalla  ei ilmeisesti ole elämisen kulujen jakajaa koska hän kuvittelee, että jos  pappi ei ole kirkossa julistanut seurustelevaa paria aviopariksi niin heidän olisi pidettävä rahat ja omaisuus tiukan valvonnan alla ja ehdottomasti aina kirjoittaessa korostaa, että ei minun omistama asunto vaan kumppanini omistama. Ei minun omistama suihku vaan kumppanini omistama  suihku jne. No, mökilläni minulla on ihan oma retkisuihku, sitä saa saunojat käyttää kysymättä minulta lupaa, että saako omistamaasi retkisuihkua käyttää omistamassasi saunassa.

        Matkustamme yhdessä jatkossakin jahka korona nitistetään. Ei ole mitään järkeä tilata kahta eri lentoa ja asua matkakohteessa kahdessa eri hotelleissa.

        Nyt kun kumppanini kesämökki on myyty on minun mökkini meidän yhteinen. 

        Tänään meillä on mökillä illanvietto hiukan isommalla porukalla. Pitää ruveta suunnittelemaan tarjoiluja. Korvessa tuulee vielä kohtalaisesti, mutta jospa se siitä iltaa kohti laantuu. Ehkäpä lämmitetään rantasauna, saunotaan ja halstraan lopuksi saunan uunissa kesällä kalastamani ahvenet.

        Elinvuosistamme emme tiedä, loppu voi tulla nuorellekin yllättäen.

        Hyvää päivän jatkoa,

        Nuorelle yllättäen. Vanhalle viiveellä. Siihenkin saatanee selvyyttä ensi viikolla kun vaimoltani otetaan pitkän tauon jälkeen luuydinnäyte.
        Karanteeni-ikäiselle vaimolleni on kertynyt maksimiennusteeseen nähden ekstravuosia jo 10 kpl joten jännittäen odottelemme ensi viikkoa.

        Koko tämän vuoden olemme eri syistä ja lopulta koronan siunaamina olleet kotona hapatissa.
        Vapaa-ajan kustannukset juoksevat kuukausittain täysin hyödyntömättöminä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jos ihminen pystyy pitämään lapsen mielen, iloita ja surra aidosti, olla rehellinen itselleen ja muille, satuja ei tarvita.

        Totuus voi tuntua epätodelta sellaiselle, joka sepittää itse satuja kehuen niitä loistaviksi.

        Eturiviin pääsin Demeter-nimimerkin ottaessa tuon ilmaisun käyttöön.  Heti oitis ikinuoresta Lusiinasta tuli hänen seuraajansa ja kommentointi oli hyvin lämmintä..olet oikeassa jne.... Joukkoon liittyi joitakin muita huonon itsetunnon omaavia takarivin Tyynejä, Demeterin luomat musta-valkeat hahmot. Takarivin Tyynet ovat vaatimattomia ns. parempia ihmisiä kun taas eturivin Eetlat ovat ylimielisiä itseään kehuvia valehtelijoita.

        Tämän ketjun aloittajalla  ei ilmeisesti ole elämisen kulujen jakajaa koska hän kuvittelee, että jos  pappi ei ole kirkossa julistanut seurustelevaa paria aviopariksi niin heidän olisi pidettävä rahat ja omaisuus tiukan valvonnan alla ja ehdottomasti aina kirjoittaessa korostaa, että ei minun omistama asunto vaan kumppanini omistama. Ei minun omistama suihku vaan kumppanini omistama  suihku jne. No, mökilläni minulla on ihan oma retkisuihku, sitä saa saunojat käyttää kysymättä minulta lupaa, että saako omistamaasi retkisuihkua käyttää omistamassasi saunassa.

        Matkustamme yhdessä jatkossakin jahka korona nitistetään. Ei ole mitään järkeä tilata kahta eri lentoa ja asua matkakohteessa kahdessa eri hotelleissa.

        Nyt kun kumppanini kesämökki on myyty on minun mökkini meidän yhteinen. 

        Tänään meillä on mökillä illanvietto hiukan isommalla porukalla. Pitää ruveta suunnittelemaan tarjoiluja. Korvessa tuulee vielä kohtalaisesti, mutta jospa se siitä iltaa kohti laantuu. Ehkäpä lämmitetään rantasauna, saunotaan ja halstraan lopuksi saunan uunissa kesällä kalastamani ahvenet.

        Elinvuosistamme emme tiedä, loppu voi tulla nuorellekin yllättäen.

        Hyvää päivän jatkoa,

        Äkkiäkkös sitä eturivieeva mielikuvitus vieraille mielikuvitus ruuat taikoo. Takarivin tyynen olisi pitänyt suunnitella jo eilen ja käydä kaupassa ja tehdä ruuat illaksi valmiiksi. Onko se niin kiva saunomisen jälkeen nokisessa saunanpesässä tuhrata sapuskaa? No kiljuthan sulla onkin omastatakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä lapsen tasoon verrata, sillä lapsen kuuluukin olla lapsellinen ja kypsymätön. Lapsi on kuitenkin vilpitön ja kehittyvä.

        Muttä täällä satuileva aikuinen, jo viimeisiä vuosiaan elävä satuilija on säälittävä. Velatkin ovat mielessä muuttuneet saataviksi , toisen oma omaksi ja otettu kaiken tietävän ja maailmaa laajalti nähneen opettava rooli. Sekään ei tunnu häiritsevän, että muut näkevät helposti tuon läpi. Kaiken voi näköjään jonkun mieli kääntää päälaelleen. Jopa tuo eturiviläisyys, jonka itse on julistanut, onkin nyt muka jonkun muun keksimä.

        Aina syy on jonkun toisen. Eturiviläisyyskin on jonkun toisen keksintö muka.
        Myrkyllinen ihminen syyttää aina muita.


    • Anonyymi

      Se vaan niin moni on hyvin lahjakas ja älykäs, eikä tällaisiin asioihin kuten korkeaan älykkyyteen ja lahjakkuuteen tarvitse mitenkään yrittää tai pyrkiä. Ne ovat syntymässä saatuja lahjoja.

      • Anonyymi

        Mainitse joku sellainen henkilö !
        Kuka tietämäsi tai tuntemasi henkilö on niin huippulahjakas ?
        Että saisimme kuvaa minkälaisesta nerosta on kysymys.

        Useinhan on kyse vain narsistista, joka kuvittelee olevansa nero ja hänelle ominaista
        on kääntää ja vääntää asioita nurin tilanteen mukaan, että ne aina olisivat hänen edukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitse joku sellainen henkilö !
        Kuka tietämäsi tai tuntemasi henkilö on niin huippulahjakas ?
        Että saisimme kuvaa minkälaisesta nerosta on kysymys.

        Useinhan on kyse vain narsistista, joka kuvittelee olevansa nero ja hänelle ominaista
        on kääntää ja vääntää asioita nurin tilanteen mukaan, että ne aina olisivat hänen edukseen.

        Antakaapa sen narsistin kirjoitella rauhassa. Saadaan uutta hauskuutta, kun ko. henkilö naiviudessaan meille jakelee. Ketä te arvostelijat haukkuisitte, jos hän lopettaisi? Tyhjää paskanjauhantaa on muutenkin palsta täynnä, kun pelätään joutuvansa arvostelun kohteeksi. Reippaasti vain tulta päin ja lisää jutunjuurta, niin totta kuin taruakin. Sitä kaivataan, ettei pelkkää totisuutta, ottakaa mallia kk:sta! Ei se pelaa, joka pelkää.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antakaapa sen narsistin kirjoitella rauhassa. Saadaan uutta hauskuutta, kun ko. henkilö naiviudessaan meille jakelee. Ketä te arvostelijat haukkuisitte, jos hän lopettaisi? Tyhjää paskanjauhantaa on muutenkin palsta täynnä, kun pelätään joutuvansa arvostelun kohteeksi. Reippaasti vain tulta päin ja lisää jutunjuurta, niin totta kuin taruakin. Sitä kaivataan, ettei pelkkää totisuutta, ottakaa mallia kk:sta! Ei se pelaa, joka pelkää.....

        Narsistin kirjoittelut eivät ole pätkääkään hauskoja, päinvastoin, hyvin ikäviä ja sairaitakin,
        eikä kukaan tervepäinen ota niistä mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitse joku sellainen henkilö !
        Kuka tietämäsi tai tuntemasi henkilö on niin huippulahjakas ?
        Että saisimme kuvaa minkälaisesta nerosta on kysymys.

        Useinhan on kyse vain narsistista, joka kuvittelee olevansa nero ja hänelle ominaista
        on kääntää ja vääntää asioita nurin tilanteen mukaan, että ne aina olisivat hänen edukseen.

        Narsisti on eri asia kuin syntymästään saakka ollut älykäs tai hyvin korkealla älyllä varustettu niinkuin erittäin hyvällä muistilla ja vielä jollakin erityislahjakkuudella. Syntymälahjojahan ne ovat, kyseessä ei ole narsismi. Tulee vaan muistaa, niin yliälykäs on muista hieman poikkeava ja niin se saattaa tuntua, että tuo nyt on ihan narsisti.

        Tavallisella älykkyydellä ja vailla mitään koulutusta duunarit puhuvat ihan jotain sellaista, mitä ei älykäs edes voi muuta kuin ihmetellä. Se tietämättömyys ja pään tyhjyys näkyy kyllä ja puheissa ja täällä olevista kirjoituksista sen näkee. Näin se on se tosiasia.


    • Onhan meitä koko joukko täällä jotka ollaan huonompia/parempia/yhtä huonoja/yhtä hyviä kuin muutkin, mutta suurin joukko on kuitenkin niitä jotka LUULEVAT jotain jostain muusta ja joka ei sitten loppupeleissä pidä paikkaansa ikkenkaan.
      Jos elää elämäänsä, kirjoittaa mitä kirjoittaa, vertaamalla itseään koko ajan muihin niin pettymyksiäkin on vähemmän.

      • Korjaus: "ikkenkaan" lue ollenkaan.
        Mun tarvii ostaa uudet näppäimet.


      • Anonyymi

        AAH....

        Itse Suuri Kirjailijatar laskeutui korkeuksistaan ja suvaitsi armollisesti sekaantua meidän maalaismoukkien keskinkertaiseen keskusteluun.
        Täällä ei muut luule mitään, ainoastaan sinä ja kirnunnuolija viljelette noita luulojanne.
        Tuo yleistäminen tuntuu olevan sinulle ihan synnynnäistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        AAH....

        Itse Suuri Kirjailijatar laskeutui korkeuksistaan ja suvaitsi armollisesti sekaantua meidän maalaismoukkien keskinkertaiseen keskusteluun.
        Täällä ei muut luule mitään, ainoastaan sinä ja kirnunnuolija viljelette noita luulojanne.
        Tuo yleistäminen tuntuu olevan sinulle ihan synnynnäistä.

        :)
        Tämä koko aloitus perustuu luulemiseen että joku yrittää olla jotain muuta mitä on. Tätä kutsutaan yleensä virheelliseksi lähtöasetelmaksi.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Korjaus: "ikkenkaan" lue ollenkaan.
        Mun tarvii ostaa uudet näppäimet.

        vertaamalla=vertaamatta


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        :)
        Tämä koko aloitus perustuu luulemiseen että joku yrittää olla jotain muuta mitä on. Tätä kutsutaan yleensä virheelliseksi lähtöasetelmaksi.

        Miten sinulla on joutoaikaa luuhata palstalla?
        Luulisi, että kaikki aikasi menisi niiden Ferrante-kopioiden vääntämiseen.
        Näköjään me kaikki vaan luullaan, että olet joku kirjankirjoittaja.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        :)
        Tämä koko aloitus perustuu luulemiseen että joku yrittää olla jotain muuta mitä on. Tätä kutsutaan yleensä virheelliseksi lähtöasetelmaksi.

        Miksi lähtöasetelma olisi väärä ? Aloitushan on yleisluontoinen
        ja maailmassa on jonkun verran ihmisiä, joilla on epärealistisen
        korkea käsitys itsestään ja kyvyistään.
        Lähes jokainen on jossain vaiheessa elämäänsä
        joutunut sellaisen ihmisen negatiiviseen vaikutuspiiriin.
        Ihan hyviä pohdintoja aloitus on tuottanut.


      • Anonyymi

        Parempi olla yleensäkin arvostelematta toisia, jos ei edes tunne henkilöitä, niin et voi tietää toisten ajatuksia, et voi tietää kenenkään tietotasoa, et koulutodistuksia, et työpaikkoja et mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi olla yleensäkin arvostelematta toisia, jos ei edes tunne henkilöitä, niin et voi tietää toisten ajatuksia, et voi tietää kenenkään tietotasoa, et koulutodistuksia, et työpaikkoja et mitään.

        Ihmisen ominaisuuksista puhutaan, ei ketään arvostella.


    • Anonyymi

      Aika huvittava aloitus, jossa on selvä viite hänen olettamaansa kirjoittajaan, jonka pelkää myös olevan jopa ylläpidon serifinä? Ei ole kumpaakaan, vain aito Kainuulainen.

      Onko todellakin niin huono itsetunto, että ei pysty itseään ilmaisemaan rehellisesti, vaan pelkää, että joku toinen tyrmää ja pistää paremmaksi, mutta entä sitten?

      Kieltämättä tämä Kainuulainen on joskus, siis aika usein, polttanut ns. "hihansa" ja vastaa ilkeästi, joten siitä kai epäluulo, että hän olisi ylivoimainen kaikessa.

      Toisaalta hän "jyrää", mutta sitten rukoileekin armoa, kuten tuolta Noja-tuolistakin, jonne hän kirjoittelee aika sopuisasti.

      • Anonyymi

        Lähtöasetelmasi voi olla aivan väärä, ajatus joka kehittyi omassa päässäsi.
        Ehkä aloittaja ei ole kiinnittänyt edes huomiota kehenkään palstoilla kirjoittavaan.
        vaan lähtökohtaisesti kirjoitti ihan yleisesti.


      • Anonyymi

        14:01 ano lähettää terveisiä Kainuusta ?


      • Anonyymi

        Muurari muurasi taloon tulisijan. Omistaja tuli tupaan ja katsoi tulisijaa ja sanoi aika hyvä. Muurari siihen, no mikä vi..un vika siinä on?


      • Anonyymi

        Eihän se yritäkkään olla muita parempi. Kertoo vaatimattomasta mökkielämästään ja arkisista keitoksistaan. Ei leuhki omistuksillaan, avoimesti kertoo että vuokralla asuu. Ei elvistele lapsenlapsillaan ja avoimesti kertoo että aikamiespoika vielä opiskelee. Ei kehu vaatteillaan, mökkikuteet kelpaa kaikkialle. Jätemateriaalit kelpaa terassiin ja nukkekotiin. Viljelee pottunsa ja kalastaa ja sienestää. Hyvin säästäväinen ja vaatimaton elämäntapa. Antaa kivoja ruokavinkkejä ja neuvoo miten pääsee julkisiin melkein ilmaisiin hoitoihin.

        Siis ihan ok tyyppi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se yritäkkään olla muita parempi. Kertoo vaatimattomasta mökkielämästään ja arkisista keitoksistaan. Ei leuhki omistuksillaan, avoimesti kertoo että vuokralla asuu. Ei elvistele lapsenlapsillaan ja avoimesti kertoo että aikamiespoika vielä opiskelee. Ei kehu vaatteillaan, mökkikuteet kelpaa kaikkialle. Jätemateriaalit kelpaa terassiin ja nukkekotiin. Viljelee pottunsa ja kalastaa ja sienestää. Hyvin säästäväinen ja vaatimaton elämäntapa. Antaa kivoja ruokavinkkejä ja neuvoo miten pääsee julkisiin melkein ilmaisiin hoitoihin.

        Siis ihan ok tyyppi!

        Niin sun mielestä. Edustat vain itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se yritäkkään olla muita parempi. Kertoo vaatimattomasta mökkielämästään ja arkisista keitoksistaan. Ei leuhki omistuksillaan, avoimesti kertoo että vuokralla asuu. Ei elvistele lapsenlapsillaan ja avoimesti kertoo että aikamiespoika vielä opiskelee. Ei kehu vaatteillaan, mökkikuteet kelpaa kaikkialle. Jätemateriaalit kelpaa terassiin ja nukkekotiin. Viljelee pottunsa ja kalastaa ja sienestää. Hyvin säästäväinen ja vaatimaton elämäntapa. Antaa kivoja ruokavinkkejä ja neuvoo miten pääsee julkisiin melkein ilmaisiin hoitoihin.

        Siis ihan ok tyyppi!

        OK:
        -Omituinen Kerskailija
        -Onneton Kiljunkeittäjä
        -Outo Koheltaja
        -Olematon Kirjoittelija
        -Onomapoeettinen Kiusanhenki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK:
        -Omituinen Kerskailija
        -Onneton Kiljunkeittäjä
        -Outo Koheltaja
        -Olematon Kirjoittelija
        -Onomapoeettinen Kiusanhenki

        Osaava kokki
        Oiva keraamikko
        Opettavainen keskustelija
        Oikea kullanmurunen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaava kokki
        Oiva keraamikko
        Opettavainen keskustelija
        Oikea kullanmurunen

        Kiljunkeittäjä
        Savensotkija
        Oppimaton kuikuilija
        Väärä vitonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sun mielestä. Edustat vain itseäsi.

        Sinä ja kk peukutitte sinun juttuasi = kk:n juttu.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Narsisti luulee, että aina puhutaan, kirjoitetaan ja keskustellaan hänestä.

      • Luuleeko 😂😂😂 ei luule, keskustellaan aamusta iltaan.

        Mukava tässä ruoan valmistuspuuhastelujeni lomassa lukea kuinka olen tyrkyllä.

        Tottahan sitä tyhmempi luulee, että tyrkytän, jyrisen ja itken vaan kun en ei ole aihetta moisiin turhuuksiin.

        Keitin oman pellon pottuja ja tein perunasalaatin. Keitin kananmunia, keräsin salaattit yhteen astiaan, lisäsin tomaatti- ja kurkkulohkot sekä sipulirenkaat. Savulohen, katkkaravut, kananmunat ja tillit sekä limekuutiot laitoin sievään lohkolautaseen. Lisuina saaristolaisleipää ka aurajuustoa. Tein kermaviilikastikkeen.

        Nyt lähden ongelle. Kommentoin taas kun kerkiän.

        HUI!


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Luuleeko 😂😂😂 ei luule, keskustellaan aamusta iltaan.

        Mukava tässä ruoan valmistuspuuhastelujeni lomassa lukea kuinka olen tyrkyllä.

        Tottahan sitä tyhmempi luulee, että tyrkytän, jyrisen ja itken vaan kun en ei ole aihetta moisiin turhuuksiin.

        Keitin oman pellon pottuja ja tein perunasalaatin. Keitin kananmunia, keräsin salaattit yhteen astiaan, lisäsin tomaatti- ja kurkkulohkot sekä sipulirenkaat. Savulohen, katkkaravut, kananmunat ja tillit sekä limekuutiot laitoin sievään lohkolautaseen. Lisuina saaristolaisleipää ka aurajuustoa. Tein kermaviilikastikkeen.

        Nyt lähden ongelle. Kommentoin taas kun kerkiän.

        HUI!

        Hulluhan sinä tunnut olevan.


    • Anonyymi

      Joku on aina parempi kuin muut

      Ppirre

      • Anonyymi

        Kyllä!
        Esimerkiksi me Salaiset Akentit...


      • Anonyymi

        Kaikki me olemme hyviä jossakin, ei voi sanoa, että kukaan on parempi kuin toinen.
        Kukaan ei ole täydellinen paitsi narsistit omasta mielestään.


    • Anonyymi

      Kuka jaksaa lukea 100 juttuja perunankeitosta. Niille on paikka 80 nojatuolissa,
      ilmeisesti sieltäkin voidaan häätää pois ?

    • Anonyymi

      Ei "joskus", vaan aina. - Nm. Vastaus kymysykseen

    • Anonyymi

      Todella aina, tyrkky on aina ykkönen jonossa. Ei muuten ykkönen.

    • Vanhemmiten alkaa huomata puutteensa aina vain paremmin. Se hyvä puoli siinä on, ei enää välitä puutteistaan kuten nuorempana.
      Tiedän että olen aika hyvä monessa asiassa, mutta en kuvittele etteikö joku olisi minua parempi.
      Olen silti tyytyväinen elämääni juuri nyt.

    • Aloitus kertoo kilpailutilanteesta,
      ei aina tosin tarvitse kilpailla,
      mutta olen osallistunut elämäni aikana moniin erilaisiin kilpailuihin,
      niin henkisiin kuin fyysisiin, ja työelämässä minua kilpailutettiin jatkuvasti.

      Joskus olen pettynyt muihin kun ei heistä ole ollut vastusta ja välillä itseeni kun en ole pystynyt pistämään kampoihin.
      Pettymys kuuluu elämään, yhtä hyvin kuin voitotkin.

      Enää ei viitsi "kalkkiviivoille "itseään saattaa, riittää kun "hölkkäilee" vaan.

    • Eikös tuo asenne ole sisäänrakennettu markkintaloudessa ? Olla parempi kuin muut ?
      Vertailu ja kilpailu alkavat jo varhaiskasvatuksessa ja vanhemmet tietysti kannustavat "hyviin suorituksiin". Voihan sitä kylkiäisinä haluta myös "hyviä sosiaalisia taitoja", koska niitäkin tarvitaan useimmilla aloilla.
      Itselläni taitaa olla huono pettymyksen sietokyky, koska olen aina inhonnut kilpailua. Hiihtokilpalussa tulin kerran vahingossa toiseksi, kun unohdin kilpailevani, jos olisin muistanut, olisin voinut vähän hidasella..))
      Mutta tosissaan: eiköhän meidän ikäiset ole jo oppineet, että aina löytyy joku joka on meitä parempi ja useimmille riittää että ollaan riittävän hyviä, pärjäillään, eikä kurkita sivuille.
      Tuo mainittu eturivi-/takarivi kuuluu minusta johonkin aikaisempaan kehitysvaiheeseen. Kun oma identitetti ei ole vielä oikein muotoutunut, sitä on pakko vahvistaa ja korostaa, kun se on löytynyt voi rauhassa katsella itseään ja muita tekemättä sen enempää numeroa itsestään kuin muistakaan. Kun oma varallisuus on riittävä, voi nähdä toiset vertaisina, ei kilpailijoina.

      • Anonyymi

        Totta töriset kuten aina ennenkin. Kun on oman elämän puitteet kunnossa, ei tarvitse koko ajan tuoda ilmi ulkoisia asipita, liten syömiset, matkat, asumiskuviot. Jos pitäämainita syövänsä katkarapusalaattia läntisellä terassilla valkkarin kans tai kaupunkiasunnon saunaosaton takkahuoneessa vetää napaansa ravunpyrstöjä , on siinä esittämisen makua. Ja kun sama tyyli tai oikeasti tyylittömyys jatkuu vuodesta toiseen, ei ihme että saa elvistelijän maineen. Varsinkin kun se oma omaisuus rajoittuu siihen mökkiin.


    • Anonyymi

      Kaksi eri asiaa, yrittää olla parempi kuin muut ja yrittää esittää olevinaan olevansa parempi kuin muut.
      Itsensä kirittäminen päästäkseen parhaisiin tuloksiin on normaalia,
      mutta onko itsekeskeinen itsensä kehuminen ja korostaminen kaiken aikaa
      mieleltään ihan terveen ihmisen toimintaa ?

      • Otetaan nyt siis taas kerran alusta:
        en ole havainnut mitään tällaista " itsekeskeinen itsensä kehuminen ja korostaminen" näillä palstoilla. Ainoastaan että muutamat meistä, minä mukaan luettuna, kerromme mielellään täällä oman pienen elämämme puitteista ja asioista joista olemme saaneet hyvää mieltä itsellemme.
        Mielestäni erittäin " terveen ihmisen toimintaa "

        Terveempää kuin puhua päivästä päivään joidenkin mitäänsanomattomien tv-tyrkkyjen ja mediajulkkisten kuulumisista, joita he myyvät skandaaliblaskoille ja siten saavat toimeentulonsa tekemättä mitään työtä.

        Terveempää kuin tuioda esille oma vihaansa ja vastenmielisyyttään inhopoliitikkojaan, puolueitaan, maahanmuuttajia, toisinajattelevia vastaan.

        Terveempää kuin päivä päivältä, viikko viikolta, kuukausi kuukaudelta ja vuosi vuodelta lytätä, kritikoida, moittia, ivata ja jahdata palstalta toiselle niitä jotka kertovat omasta elämästään, ei kehuskellakseen, vaan jakaakseen mielihyväänsä tehdyistä asioista, pienistä, vaatimattomista lähtökohdistaan huolimatta?

        Ei omien pienten saavutuksiensa ja tekemisiensä ja siitä saavutettua tyydytystä ja iloa ja niiden jakamista keskustelupalstoilla saa tulkita kehuskeluksi ja itsekeskeisyydeksi.

        Tule reilusti mukaan, nimimerkillä tai ilman, mutta allekirjoita viestisi. Tee hyvä aloitus, asia joka koskee mahdollisimman monta sen sijaan että ajaisit omaa asiaasi anonyyminä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Otetaan nyt siis taas kerran alusta:
        en ole havainnut mitään tällaista " itsekeskeinen itsensä kehuminen ja korostaminen" näillä palstoilla. Ainoastaan että muutamat meistä, minä mukaan luettuna, kerromme mielellään täällä oman pienen elämämme puitteista ja asioista joista olemme saaneet hyvää mieltä itsellemme.
        Mielestäni erittäin " terveen ihmisen toimintaa "

        Terveempää kuin puhua päivästä päivään joidenkin mitäänsanomattomien tv-tyrkkyjen ja mediajulkkisten kuulumisista, joita he myyvät skandaaliblaskoille ja siten saavat toimeentulonsa tekemättä mitään työtä.

        Terveempää kuin tuioda esille oma vihaansa ja vastenmielisyyttään inhopoliitikkojaan, puolueitaan, maahanmuuttajia, toisinajattelevia vastaan.

        Terveempää kuin päivä päivältä, viikko viikolta, kuukausi kuukaudelta ja vuosi vuodelta lytätä, kritikoida, moittia, ivata ja jahdata palstalta toiselle niitä jotka kertovat omasta elämästään, ei kehuskellakseen, vaan jakaakseen mielihyväänsä tehdyistä asioista, pienistä, vaatimattomista lähtökohdistaan huolimatta?

        Ei omien pienten saavutuksiensa ja tekemisiensä ja siitä saavutettua tyydytystä ja iloa ja niiden jakamista keskustelupalstoilla saa tulkita kehuskeluksi ja itsekeskeisyydeksi.

        Tule reilusti mukaan, nimimerkillä tai ilman, mutta allekirjoita viestisi. Tee hyvä aloitus, asia joka koskee mahdollisimman monta sen sijaan että ajaisit omaa asiaasi anonyyminä.

        Täällä ei kukaan kerro julkkiksista, älä siinä itse mitään vastakkainasettelua lietso! Etkö edes sitä tajua, että nuo palstalle putkahtavat juorut on seiskalehden mainoksia!!!!!
        Muut saa päättää puolestaan , mitä pitää terveenä ja mukavana ja mitä ei. älä sinä taas siinä koita opettaa ja puolustaa sitä sielun sisartasi. Kyllä täälläkin saa mitä tilaa, ja varsinkin täällä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Otetaan nyt siis taas kerran alusta:
        en ole havainnut mitään tällaista " itsekeskeinen itsensä kehuminen ja korostaminen" näillä palstoilla. Ainoastaan että muutamat meistä, minä mukaan luettuna, kerromme mielellään täällä oman pienen elämämme puitteista ja asioista joista olemme saaneet hyvää mieltä itsellemme.
        Mielestäni erittäin " terveen ihmisen toimintaa "

        Terveempää kuin puhua päivästä päivään joidenkin mitäänsanomattomien tv-tyrkkyjen ja mediajulkkisten kuulumisista, joita he myyvät skandaaliblaskoille ja siten saavat toimeentulonsa tekemättä mitään työtä.

        Terveempää kuin tuioda esille oma vihaansa ja vastenmielisyyttään inhopoliitikkojaan, puolueitaan, maahanmuuttajia, toisinajattelevia vastaan.

        Terveempää kuin päivä päivältä, viikko viikolta, kuukausi kuukaudelta ja vuosi vuodelta lytätä, kritikoida, moittia, ivata ja jahdata palstalta toiselle niitä jotka kertovat omasta elämästään, ei kehuskellakseen, vaan jakaakseen mielihyväänsä tehdyistä asioista, pienistä, vaatimattomista lähtökohdistaan huolimatta?

        Ei omien pienten saavutuksiensa ja tekemisiensä ja siitä saavutettua tyydytystä ja iloa ja niiden jakamista keskustelupalstoilla saa tulkita kehuskeluksi ja itsekeskeisyydeksi.

        Tule reilusti mukaan, nimimerkillä tai ilman, mutta allekirjoita viestisi. Tee hyvä aloitus, asia joka koskee mahdollisimman monta sen sijaan että ajaisit omaa asiaasi anonyyminä.

        " Tee hyvä aloitus , asia joka koskee mahdollisimman monta sen sijaan että ajaisit omaa asiaasi anonyyminä".
        Näin opettaa täti paloma.
        Kuinkas montaa kiinnostaa sinun kirjasi tai sinun brunssisi tai sinun ystäväsi yksityiset asiat? Palautetta tulee paljon, että kiitos ei. Tekisit kuten opetat, tuo kaksinaamaisuus on tosi etovaa. Miksi joidenkin sapuskat olisivat jotenkin kiinnostavampia kuin toisten? Aina selität, että se tuo iloa muillekkin, kun selostaa hienoja ruokiaan ja raportoi kaikki tekemisensä, jotka ei kovin kummosia ole tavallisilla vanhuksilla. Eipä tuo tuputus kuin ärtymistä, reseptejäkin kun löytää netistä miljoonittain. Sama koskee mitättömiä tuherruksia ja sepustuksia , jotka on muka taidetta.

        Kyllä se niin on, että ittensä jatkuva tramilla pito on just sitä eturivissä pullistelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Tee hyvä aloitus , asia joka koskee mahdollisimman monta sen sijaan että ajaisit omaa asiaasi anonyyminä".
        Näin opettaa täti paloma.
        Kuinkas montaa kiinnostaa sinun kirjasi tai sinun brunssisi tai sinun ystäväsi yksityiset asiat? Palautetta tulee paljon, että kiitos ei. Tekisit kuten opetat, tuo kaksinaamaisuus on tosi etovaa. Miksi joidenkin sapuskat olisivat jotenkin kiinnostavampia kuin toisten? Aina selität, että se tuo iloa muillekkin, kun selostaa hienoja ruokiaan ja raportoi kaikki tekemisensä, jotka ei kovin kummosia ole tavallisilla vanhuksilla. Eipä tuo tuputus kuin ärtymistä, reseptejäkin kun löytää netistä miljoonittain. Sama koskee mitättömiä tuherruksia ja sepustuksia , jotka on muka taidetta.

        Kyllä se niin on, että ittensä jatkuva tramilla pito on just sitä eturivissä pullistelua.

        Päästinpä taas ikuisuusaiheiseen eturiviläisiin ja takariviläisiin..))

        En ole täysin samaa mieltä kanssasi, Paloma. Kyllä ihminen voi lukea noita mainitsemiasi julkaisuja, keskustella telkkariohjelmista, seurata politiikkaa ihan vain nähdäkseen miten maailmaa makaa, mitä ihmiset ajattelevat, mitä arvostavat, mitä inhoavat.
        Voi myös olla niin, että jos keskustellaan noista, yleisimmistä aiheista, mennään asia, ei henkilö edellä, kuten omia kokemuksia jakaessa.
        Niitä jakaessa, ja kirjoittaessaan tunnistettavana, ei voi välttyä siltä, että joutuu silmätikuksi, suurennuslasin alle ja jos sattuu kirjoittamaan itselleen iloa tuottavista aiheista ei oikein voi olettaa, että toiset niistä iloitsisivat, etenkin jos itsellä sattuu menemään huonommin..))


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Otetaan nyt siis taas kerran alusta:
        en ole havainnut mitään tällaista " itsekeskeinen itsensä kehuminen ja korostaminen" näillä palstoilla. Ainoastaan että muutamat meistä, minä mukaan luettuna, kerromme mielellään täällä oman pienen elämämme puitteista ja asioista joista olemme saaneet hyvää mieltä itsellemme.
        Mielestäni erittäin " terveen ihmisen toimintaa "

        Terveempää kuin puhua päivästä päivään joidenkin mitäänsanomattomien tv-tyrkkyjen ja mediajulkkisten kuulumisista, joita he myyvät skandaaliblaskoille ja siten saavat toimeentulonsa tekemättä mitään työtä.

        Terveempää kuin tuioda esille oma vihaansa ja vastenmielisyyttään inhopoliitikkojaan, puolueitaan, maahanmuuttajia, toisinajattelevia vastaan.

        Terveempää kuin päivä päivältä, viikko viikolta, kuukausi kuukaudelta ja vuosi vuodelta lytätä, kritikoida, moittia, ivata ja jahdata palstalta toiselle niitä jotka kertovat omasta elämästään, ei kehuskellakseen, vaan jakaakseen mielihyväänsä tehdyistä asioista, pienistä, vaatimattomista lähtökohdistaan huolimatta?

        Ei omien pienten saavutuksiensa ja tekemisiensä ja siitä saavutettua tyydytystä ja iloa ja niiden jakamista keskustelupalstoilla saa tulkita kehuskeluksi ja itsekeskeisyydeksi.

        Tule reilusti mukaan, nimimerkillä tai ilman, mutta allekirjoita viestisi. Tee hyvä aloitus, asia joka koskee mahdollisimman monta sen sijaan että ajaisit omaa asiaasi anonyyminä.

        Jaahas, nyt ollaan sitten terveempiä, kuin muut.

        Täällä saa kirjoittaa aiheesta, kuin aiheesta. Miksei se voi mennä sinulle päähän, vaan olet aina ivaamassa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Otetaan nyt siis taas kerran alusta:
        en ole havainnut mitään tällaista " itsekeskeinen itsensä kehuminen ja korostaminen" näillä palstoilla. Ainoastaan että muutamat meistä, minä mukaan luettuna, kerromme mielellään täällä oman pienen elämämme puitteista ja asioista joista olemme saaneet hyvää mieltä itsellemme.
        Mielestäni erittäin " terveen ihmisen toimintaa "

        Terveempää kuin puhua päivästä päivään joidenkin mitäänsanomattomien tv-tyrkkyjen ja mediajulkkisten kuulumisista, joita he myyvät skandaaliblaskoille ja siten saavat toimeentulonsa tekemättä mitään työtä.

        Terveempää kuin tuioda esille oma vihaansa ja vastenmielisyyttään inhopoliitikkojaan, puolueitaan, maahanmuuttajia, toisinajattelevia vastaan.

        Terveempää kuin päivä päivältä, viikko viikolta, kuukausi kuukaudelta ja vuosi vuodelta lytätä, kritikoida, moittia, ivata ja jahdata palstalta toiselle niitä jotka kertovat omasta elämästään, ei kehuskellakseen, vaan jakaakseen mielihyväänsä tehdyistä asioista, pienistä, vaatimattomista lähtökohdistaan huolimatta?

        Ei omien pienten saavutuksiensa ja tekemisiensä ja siitä saavutettua tyydytystä ja iloa ja niiden jakamista keskustelupalstoilla saa tulkita kehuskeluksi ja itsekeskeisyydeksi.

        Tule reilusti mukaan, nimimerkillä tai ilman, mutta allekirjoita viestisi. Tee hyvä aloitus, asia joka koskee mahdollisimman monta sen sijaan että ajaisit omaa asiaasi anonyyminä.

        Missä täällä on keskusteltu joistakin tv-tyrkkyjen yms elämästä ja mikä sinä olet niidenkään elämää mitäänsanomattomaksi sanomaan. Eikö tuossa juuri näy sinun ylimielisyytesi.


    • Useimmat ikätoverimme ovat jo varmaan tulleet sinuiksi omien vahvuuksiemme ja heikkouksiemme kanssa ja kilpailutilannetta minä vastaan muut tulee harvoin eteen. Prioriteeraamme eri asioita nyt eläkeläisinä. kuin ollessamme työelämässä mukana, jolloin oli oltava mielellään enemmän framilla ja näytettävä etutassujaan; nyt ei se enää ole ollut aktuellia pitkään.
      Korkeintaan voi kilpailuttaa itseään omia heikkouksiaan vastaan :))
      ***
      Otsikko aloituksessa on mielestäni aika haastava. Se manaa itseensä uskovaa, itseluottamuksen omaavaa kirjoittajaa esiin.

      • Anonyymi

        Lapsia vastaanko tarhatäti etutassujaan tanassa piti ja oli framilla? Kyllä pieniä täytyy pitää sylissä ja siltellä tukkaa ja olla heidän keskellään, ei missään framilla korokkeella eturivissä.


      • "Paloma01"

        Minuakos täällä kaivataan?
        Vai jotain toista esi-merkkiä.
        No.

        "Joki-Kallen kylällä tyttönen seisoi
        mustaan veteen katsoi jotain varmaan toivoi.

        Kala alkanut nousta oli jo railakkaasti
        kai tyttö mietti miten sitten kun sen saisi maukkaaksi.

        Varmaan kotonaan odotti joku Lauri tai Leo
        Hannun-Vaakunaa piirtelee toivoo virralle Lohi meille Suo."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=vZe4C578dZA

        H.


      • Kyllä kai tuossa aloituksessa on kätkettynä jokin opetuksellinen tavoite, vai olisko peräti tutun vastakkainasettelun hakeminen ? ,,))
        Joskus olen miettinyt, että vaikka ihminen jää pois työelämästä tietyt ammatille ominaiset piireet säilyvät hänessä. Johtaja ei lakkaa johtamasta, opettaja opettamasta, hoitaja hoitamasta. Tietyllä luonteella on päädytty tiettyyn ammattiin ja mihin se luonne meistä katoaisi ? Oletettavampaa on, että se etsii vain toisen foorumin toteutuakseen, vai ?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kyllä kai tuossa aloituksessa on kätkettynä jokin opetuksellinen tavoite, vai olisko peräti tutun vastakkainasettelun hakeminen ? ,,))
        Joskus olen miettinyt, että vaikka ihminen jää pois työelämästä tietyt ammatille ominaiset piireet säilyvät hänessä. Johtaja ei lakkaa johtamasta, opettaja opettamasta, hoitaja hoitamasta. Tietyllä luonteella on päädytty tiettyyn ammattiin ja mihin se luonne meistä katoaisi ? Oletettavampaa on, että se etsii vain toisen foorumin toteutuakseen, vai ?

        Mitä luulet, minkä ammatin edustaja on ollut hän, joka toistaa vuodesta toiseen samaa matraa samasta henkilöstä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä luulet, minkä ammatin edustaja on ollut hän, joka toistaa vuodesta toiseen samaa matraa samasta henkilöstä?

        Olisko poliitikko tai pappi..))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsia vastaanko tarhatäti etutassujaan tanassa piti ja oli framilla? Kyllä pieniä täytyy pitää sylissä ja siltellä tukkaa ja olla heidän keskellään, ei missään framilla korokkeella eturivissä.

        Kyllähän lapsia pidetään sylissä ja kuivataan heidän kyyneleitään, se kuuluu työhön. Mutta kilpailu paremmuudesta tulee esille kehityskeskusteluissa ja palkkaneuvotteluissa, että mitenkäs sinä olet yrittänyt kehittää itseäsi, monellako kurssilla olet ollut, mitä uusia tietoja ja taitoja olet opetellut, miksi oletat että osuutesi palkkapotista olisi 3 prosenttia ja miksi et yllä 4 prosenttiin?
        Et tiedä minun työstäni yhtään mitään ja sekin "yhtään mitään" on verrattavissa viime vuosisadan alkupuoliskon lastenseimien työtilanteeseen.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Olisko poliitikko tai pappi..))

        Tai melkein pappi? :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai melkein pappi? :)

        Jes, Ano 13.26..)) Ainakin yksi tiedetään...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän lapsia pidetään sylissä ja kuivataan heidän kyyneleitään, se kuuluu työhön. Mutta kilpailu paremmuudesta tulee esille kehityskeskusteluissa ja palkkaneuvotteluissa, että mitenkäs sinä olet yrittänyt kehittää itseäsi, monellako kurssilla olet ollut, mitä uusia tietoja ja taitoja olet opetellut, miksi oletat että osuutesi palkkapotista olisi 3 prosenttia ja miksi et yllä 4 prosenttiin?
        Et tiedä minun työstäni yhtään mitään ja sekin "yhtään mitään" on verrattavissa viime vuosisadan alkupuoliskon lastenseimien työtilanteeseen.

        allekirjoittaa Paloma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän lapsia pidetään sylissä ja kuivataan heidän kyyneleitään, se kuuluu työhön. Mutta kilpailu paremmuudesta tulee esille kehityskeskusteluissa ja palkkaneuvotteluissa, että mitenkäs sinä olet yrittänyt kehittää itseäsi, monellako kurssilla olet ollut, mitä uusia tietoja ja taitoja olet opetellut, miksi oletat että osuutesi palkkapotista olisi 3 prosenttia ja miksi et yllä 4 prosenttiin?
        Et tiedä minun työstäni yhtään mitään ja sekin "yhtään mitään" on verrattavissa viime vuosisadan alkupuoliskon lastenseimien työtilanteeseen.

        Kyllä nuo prosentin erot ei paljon meinaa huonosti palkatussa työssä. Pitikö niitten takia oikein taistella toisia vastaan? Yhä valitetaan, miten alipalkattu ryhmä ovat varhaiskasvattajat, vai oliko Ruotsissa silloin kovinkin paljon isommat palkat? Ei ole ollut ainakaan Suomesta rynnimistä sinne Ruotsiin päiväkotityöhön. Varmaan Tellukka voisi kertoa palkkatasosta objektiivisesti. Eikö ne olleet samat kaikille, ikälisiä sitten kertyi. Mistä se tulos laskettiin, miten iso ryhmä lapsia oli, miten paljon säästi tarvikkeissa vai miten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuo prosentin erot ei paljon meinaa huonosti palkatussa työssä. Pitikö niitten takia oikein taistella toisia vastaan? Yhä valitetaan, miten alipalkattu ryhmä ovat varhaiskasvattajat, vai oliko Ruotsissa silloin kovinkin paljon isommat palkat? Ei ole ollut ainakaan Suomesta rynnimistä sinne Ruotsiin päiväkotityöhön. Varmaan Tellukka voisi kertoa palkkatasosta objektiivisesti. Eikö ne olleet samat kaikille, ikälisiä sitten kertyi. Mistä se tulos laskettiin, miten iso ryhmä lapsia oli, miten paljon säästi tarvikkeissa vai miten?

        Tellukka ei tiedä yhtään mitään esikoulunopettajien palkoista täällä. Eikä ole ikinä objektiivinen missään asiassa. Ruotsidemokraatit eivät pysty objektiivisuuteen. Kyllä se kohta ryntää guuglettamaan. Alipalkattuja, tottahan toki, muttakyllä se yksikin prosentti auttaa siinä, plus kun ateriat ovat ilmaisia.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Tellukka ei tiedä yhtään mitään esikoulunopettajien palkoista täällä. Eikä ole ikinä objektiivinen missään asiassa. Ruotsidemokraatit eivät pysty objektiivisuuteen. Kyllä se kohta ryntää guuglettamaan. Alipalkattuja, tottahan toki, muttakyllä se yksikin prosentti auttaa siinä, plus kun ateriat ovat ilmaisia.

        Palkankorotukset oli taulukoiden mukaan, joissa laskettiin ammatilliset valmiudet, vuoden aikana käydyt kurssit, yhteistyö ja muut sosiaaliset taidot, it-taidot, ja sitten esimiehen ja työtoverien (tiimin) arviot plakansaajan ammattitaidosta, sitoumuksesta ja kehityshalusta.
        Lapsiryhmän koolla tai materiaalien kulutuksella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.
        Keskimäärin 26 000 kr. kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Palkankorotukset oli taulukoiden mukaan, joissa laskettiin ammatilliset valmiudet, vuoden aikana käydyt kurssit, yhteistyö ja muut sosiaaliset taidot, it-taidot, ja sitten esimiehen ja työtoverien (tiimin) arviot plakansaajan ammattitaidosta, sitoumuksesta ja kehityshalusta.
        Lapsiryhmän koolla tai materiaalien kulutuksella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.
        Keskimäärin 26 000 kr. kuukaudessa.

        Siis noin 2500 euroa/kk. Oliko nettona vai bruttona? Kuulostaa kyllä hyvin matalalta palkalta nettonakin ainakin niin kouluteuille ihmisille. Mikä oli veroprosentti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis noin 2500 euroa/kk. Oliko nettona vai bruttona? Kuulostaa kyllä hyvin matalalta palkalta nettonakin ainakin niin kouluteuille ihmisille. Mikä oli veroprosentti?

        Luulen että Suomessa esikoulun opet ansaitsee paremmin. Tuo taisi kyllä olla sellainen lähtöpalkka ja sitten tietenkin jos se on keskiverto koko maasta niin se ei kuvaa palkkatasoa esim. Tukholmassa ja ympäristössä. Tiedän että tyttäreni saa ainakin tuhat euroa yli tuon palkan.


    • Anonyymi

      Suomi24 voi olla häiriintyneille tyypeille terapiaa. Me vastaajat olemme
      kestohäiriintyneitten terapeutteja, vaikkei häiriintynyt itse sitä huomaa.
      Moni häiriintyneistä elää palstan ja sen kommentoijien kautta,
      kun omaa elämää ei ole.

      • Anonyymi

        Eräille taas palstoilla raportointi on elämää suurempaa. Kun on niin yksinäistä, ei ole ketään kelle kertoisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eräille taas palstoilla raportointi on elämää suurempaa. Kun on niin yksinäistä, ei ole ketään kelle kertoisi.

        Ja sitten on taas niitä, joille on elämää suurempaa seurata muiden elämää palstoilla ja löytää niistä sanottavaa. Vaikuttaa hyvin yksinäiseltä.
        Minä pidän yllä ja harjoitan suomenkieltäni täällä palstalla. Jos kirjoittaisin vain moittien ja räksyttäen muiden virheistä, niin en oppisi kovinkaan paljon tai sitten oppimani sanavarasto voisi olla hyvinkin yksipuolista.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ja sitten on taas niitä, joille on elämää suurempaa seurata muiden elämää palstoilla ja löytää niistä sanottavaa. Vaikuttaa hyvin yksinäiseltä.
        Minä pidän yllä ja harjoitan suomenkieltäni täällä palstalla. Jos kirjoittaisin vain moittien ja räksyttäen muiden virheistä, niin en oppisi kovinkaan paljon tai sitten oppimani sanavarasto voisi olla hyvinkin yksipuolista.

        Sinä moitit enemmän kuin kukaan muu kirjoittajien tasoa ja ymmärrystä. Itse sanot sitä kielen ylläpidoksi, mutta haukkumista se on ja itsensä ylentämistä. Tyypillistä, ettei itsessään mitään vikaa huomaa. Ihan sama, onko kielessä virheitä vai ei, tuo ylimielinen asenne on tosi inhottavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä moitit enemmän kuin kukaan muu kirjoittajien tasoa ja ymmärrystä. Itse sanot sitä kielen ylläpidoksi, mutta haukkumista se on ja itsensä ylentämistä. Tyypillistä, ettei itsessään mitään vikaa huomaa. Ihan sama, onko kielessä virheitä vai ei, tuo ylimielinen asenne on tosi inhottavaa.

        "Ihan sama, onko kielessä virheitä vai ei, tuo ylimielinen asenne on tosi inhottavaa."

        Katsot asiaa omien ennakkoluulojesi filtterin läpi. Minä kirjoitan ensisijaisesti aivan muista asioista, kuten ajankohtaisista, yleishyödyllisistä teemoista Miten nämä aloitukseni olisivat "itsensä ylentämistä"?
        Kieltä yritän harjoittaa ja parantaa, koska julkaisen suomenkielellä. Joten ei se ole ihan sama, onko virheitä tai ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä moitit enemmän kuin kukaan muu kirjoittajien tasoa ja ymmärrystä. Itse sanot sitä kielen ylläpidoksi, mutta haukkumista se on ja itsensä ylentämistä. Tyypillistä, ettei itsessään mitään vikaa huomaa. Ihan sama, onko kielessä virheitä vai ei, tuo ylimielinen asenne on tosi inhottavaa.

        Haistakoon pitkän pashan kuin haravanvarsi 😁 oli äitini sanonta kun kuuli jotain tyhmää, joten jatkan äitini perinnettä ja lähetän tämän sinulle ali-ihminen.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Haistakoon pitkän pashan kuin haravanvarsi 😁 oli äitini sanonta kun kuuli jotain tyhmää, joten jatkan äitini perinnettä ja lähetän tämän sinulle ali-ihminen.

        Kun ei parempaan kuin itsensä munaamaan pysty suosittelen paluuta
        80 palstalle. Siellä saat voit saada vielä kannatusta joltain vielä höhlemmätä.
        Aika on ajanut sinun ohitsesi. Tasosi ei riitää
        70 palstalle, eikä ole muuten riittänyt koskaan. Ota ystävän neuvosta vaarin !
        Noh ! Mikäpä hänessä. Mene jo ! Kipin kapin. Siellä pikku kätössilläsi on töitä,
        . kun ei ole elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä moitit enemmän kuin kukaan muu kirjoittajien tasoa ja ymmärrystä. Itse sanot sitä kielen ylläpidoksi, mutta haukkumista se on ja itsensä ylentämistä. Tyypillistä, ettei itsessään mitään vikaa huomaa. Ihan sama, onko kielessä virheitä vai ei, tuo ylimielinen asenne on tosi inhottavaa.

        Itsensä ylentämistä ?
        Siinä sen näkee taas sen ns ” tason” kuinka monet kerrat olenkaan nähnyt tämän lyttäämisen ja väärin tulkkailemisen ottavan valtaa, epävirallisen ” johtajan ” aloittaessa vääristelyn .
        Ylimielisen asenteen ovat ainoastaan nimittäneet ne jotka tuntevat alemmuuskompleksia, siis ei saa esim puhua työstään , ei vaatteista, ei harrastuksistaan tai saavutuksistaan.
        Aika epäkypsää käytöstä saman ikäisiltä,, luulisi sitä olevan iän tuomaa kypsyyttä herätä huomaamaan se että me kaikki ollaan yksilöitä omilla kyvyillämme ja saavutuksillamme.
        Siis jostakin pursuu ainoastaan kateus jonkun elämästä , kannustaminen ei kuulu ikä sisarusten maailmaan sillä kaikkien pitäisi olla samalla aaltopituudella kun tämän joka lyttää.
        Fakta asioista koetaan leuhkimisena , ja jos joku on mielissään omista saavutuksistaan se koetaan kehuiksi ymmärtämättä että ihminen saattaa olla mielissään omista saavutuksistaan, ja sitähän nämä ikä sisaret hyväksy
        . Janten lakia noudatetaan tarkasti. Olen hyvä ihminen jos kerron että tein makkara soppaa tänään, mutta auta armias jos olenkin tehnyt jotain muuta ruokaa mistä kaikki eivät edes ole tietoisia. Niin silloin tulee
        Esille ensimmäisenä palstan ” Inoffiell chef ” jonka tehtävänä on aloittaa lyttäykset , ja saa ne tavalliset mukaansa.
        Joten turha sanoa täällä mitään , luulot siitä että on kiva keskustella ikäistensä kanssa
        Olivat ainoastaan luuloja. Joten kuka on parhain tai huonoin ei ole mitenkään tärkeää elämässä , ainoastaan että on tyytyväinen itseensä sellaisena kun on. Jos sitäkään sais olla ettei vaan ole kerskumista sekin.
        Siis ihan muistuu mieleen ajat lasten murrosiästä kun kateus oli ylinnä jos joku luokassa oli
        Menestynyt jossain aineessa, aitä sitten käännettiin monin tavoin kunnes oli lytätty se oppilas maan tasalle.
        Siis murrosikä kuuluu nuoruuteen , ei ikääntymiseen .
        No alappaa kääntelijä tekemään työtäsi taas, kun yhden saat lytättyä niin päiväsi on pelastettu. Ämutta onneksi kaikki eivät kulje lyttääjän vanavedessä täälläkään


    • Anonyymi

      Niin ystävyys kuin rakkauskin on sokea. Rakastetussa ja ystävässä ei näe niitä
      ominaisuuksia, joita muut näkevät.

      • Jaa. Jospa näkee, mutta hyväksyy ystävän/rakastetun viat ? ..)) Ano 13.17.

        Rakkaudesta on sanottu niinkin kauniisti, että rakkaus ei ole sokea vaan hyvinkin näkevä. Se näkee rakastetun mahdollisuudet ja antaa hänelle voimaa toteuttaa ne.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Jaa. Jospa näkee, mutta hyväksyy ystävän/rakastetun viat ? ..)) Ano 13.17.

        Rakkaudesta on sanottu niinkin kauniisti, että rakkaus ei ole sokea vaan hyvinkin näkevä. Se näkee rakastetun mahdollisuudet ja antaa hänelle voimaa toteuttaa ne.

        Suurinta maailmassa on tietää kuinka kuulua itselleen.

        Kurjalle ovat pahoja kaikki päivät,
        mutta hyvä mieli on kuin alituiset pidot.
        Sananlaskut 15:15


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurinta maailmassa on tietää kuinka kuulua itselleen.

        Kurjalle ovat pahoja kaikki päivät,
        mutta hyvä mieli on kuin alituiset pidot.
        Sananlaskut 15:15

        Raamatta on kirjojen kirja, Ano 15.45. Kauniimpaa runoutta saa hakea...))


    • Anonyymi

      Jään sanattomaksi, kun kommentoija täällä haistattaa pitkää pa*skaa ali-ihmisille.

      • On aika saada sinut sanattomaksi.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        On aika saada sinut sanattomaksi.

        Olet ilkeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet ilkeä.

        Mutta ilkeämpi sinä, joka olet kuin terrieri nilkassa kiinni.
        Joskus ei auta, vaikka yrittää selittää kärsivällisesti ja hyväntahtoisesti asioita ihmiselle joka ei kuule muuta kuin oman äännensä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Mutta ilkeämpi sinä, joka olet kuin terrieri nilkassa kiinni.
        Joskus ei auta, vaikka yrittää selittää kärsivällisesti ja hyväntahtoisesti asioita ihmiselle joka ei kuule muuta kuin oman äännensä.

        Toinen ilkeä! Tämä lause on ihan aiheesta teille.


    • Anonyymi

      Haistatukset meni kyllä ihan väärään osoitteeseen
      ja tuskinpa täällä kukaan ansaitsee noin epäkorrektia käytöstä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi

        Ei todellakaan ansaitse, mutta eipä ole muitten häpeä,
        jos joku paljastaa todellisen minänsä. Ei ole ensimmäinen kerta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ansaitse, mutta eipä ole muitten häpeä,
        jos joku paljastaa todellisen minänsä. Ei ole ensimmäinen kerta.

        Minä paljastan aina todellisen minäni, ei todellakaan ole ensimmäinen kerta eikä viimeinen. Te ali-ihmisiksi itsenne luokitellut etsitte riitaa. En jää hiljaiseksi, en huutele puskista vaan olen sellainen kuin tekstini kertoo.


      • Jos on yli-ihmisiä niin johan pitää olla myös ali-ihmisiä.
        Kumpaan itse lasket itsesi kuuluvan?
        Muuten miten irtaannut päästäksesi eroon itsestäsi?
        Hetkauttiko?
        Mitä kirjoitan kertoo ihan minusta itsestäni, on hyvä kun sinullakin leikkaa.
        Kehitystä se on.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jos on yli-ihmisiä niin johan pitää olla myös ali-ihmisiä.
        Kumpaan itse lasket itsesi kuuluvan?
        Muuten miten irtaannut päästäksesi eroon itsestäsi?
        Hetkauttiko?
        Mitä kirjoitan kertoo ihan minusta itsestäni, on hyvä kun sinullakin leikkaa.
        Kehitystä se on.

        Tyhmän logiikkaa. Henkilö kohottaa itsenä yli-ihmiseksi
        ja sitten alkaa haistattaa paskaa ali-ihmisille.

        Kyllä me olemme ihan normaali-ihmisiä.
        Emme ole kohottaneet itseämme yli-ihmisiksi
        etkä sinä pysty alentamaan meitä ali-ihmisiksi.

        Sinä voit alentaa vain itsesi.


    • Anonyymi

      Kyllä se olit ihan sinä itse korppis, joka 14:45 "haistatit pitkät paskat ali-ihmisille".

      • Olin ihan minä ite, korpikirjailija nikilläni.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olin ihan minä ite, korpikirjailija nikilläni.

        Oletko nyt ylpeä, kun sait rumasti sanottua?


      • Tuskin on.
        Koska keino on yksityiselle mahdoton.

        H.


      • Huvittava olet. Minulla on kolme rekattua, joita käytän. Korppikotkaa harvemmin.
        Puskassa olevana miellät, että muutkin puskailee.


      • Anonyymi

        Kuka on tämä vainoharhainen uhkailija yrittämässä rikosta ?


    • Anonyymi

      Ketjusta poistettu 4 sääntöjenvastaista kommenttia.
      Minä kysyin korppikselta oliko se hänen uhkauksensa (anonyyminä)
      tutkia kommentoijien ip osoitteita.
      Minusta uhkaus on epäasiallinen on se keneltä vain, ei kysymykseni.

      • Anonyymithän on sukupuolettomia, minä ole rekattu ja nainen. En ikinä uhkaile ketään, hymyilen tuollaisille väitteille, kuten hunksi kirjoitti mahdoton tehtävä.


    • Anonyymi

      Sinä uhkailit. Onko sellainen uhkailu laillista vai rikos ?

      • Anonyymi

        Nyt alkoi väkivallalla uhkailu.


    • Anonyymi

      Anonyymi tarkoittaa tuntematon. Ihan sama mikä sukupuoli on.

      • Oletķo nainen vai mies?


    • Anonyymi

      :D:D:D

      • Sukupuoleton.


    • Anonyymi

      Aila-myrsky riehuu edelleen Kainuussa.
      Kuinka se sattuikaan saamaan sinun nimesi, ihmetteli joku.

      • Anonyymi

        Koska se oli ihan järjetön myrsky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska se oli ihan järjetön myrsky.

        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska se oli ihan järjetön myrsky.

        En yrittänyt, tuli yllätyksenä, en pettynyt. Ei ollut vuosisadan pahin jäi kolmanneksi 😁


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En yrittänyt, tuli yllätyksenä, en pettynyt. Ei ollut vuosisadan pahin jäi kolmanneksi 😁

        Paino oli sanalla "järjetön".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paino oli sanalla "järjetön".

        Ei ollut järjetön myrsky, syysmyrskyksi tavanomainen.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ei ollut järjetön myrsky, syysmyrskyksi tavanomainen.

        Sinä et taida ymmärtää kaikkea lukemaasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et taida ymmärtää kaikkea lukemaasi.

        Uskon virallista uutisointia en oletuksia.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Uskon virallista uutisointia en oletuksia.

        Eikö sana "järjetön" soita kelloja ja tuo jotain omakohtaista mieleesi?
        Ei ilmeisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sana "järjetön" soita kelloja ja tuo jotain omakohtaista mieleesi?
        Ei ilmeisesti.

        Ei liity 17.09 Aila-nimiseen myrskyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sana "järjetön" soita kelloja ja tuo jotain omakohtaista mieleesi?
        Ei ilmeisesti.

        Onko järjetön sama kuin aivoton, ja onko anonyymi sama kuin sukupuoleton, nää on niiin vaikeita tajuta......? 😐😥


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko järjetön sama kuin aivoton, ja onko anonyymi sama kuin sukupuoleton, nää on niiin vaikeita tajuta......? 😐😥

        Kyllä minä tajuan ja erotan. Anonyymi on tuntematon siis sukupuoleton.

        Järjetön ei ole sama kuin aivoton. Aivoton on luollut ja järjetön mieleltään sairas.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kyllä minä tajuan ja erotan. Anonyymi on tuntematon siis sukupuoleton.

        Järjetön ei ole sama kuin aivoton. Aivoton on luollut ja järjetön mieleltään sairas.

        Itseäsi siis kuvailet monin ilmaisuin ?


    • Anonyymi

      Kun ihmisellä ei ole asioitten käsityskykyä se sekoittaa anonyymin ja androgyynin,
      sivertikkelit ja kaiken muunkin.

      • Anonyymi

        Jatkakaa, hyvää tulee ja korppis nauttii, sillä on muuten niin tylsää 👍.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkakaa, hyvää tulee ja korppis nauttii, sillä on muuten niin tylsää 👍.

        No mutta ota huomioon ano 20:17 että 8-kymppinen,
        joka kuvittelee olevansa olevansa töissä
        ja kuvittelee saavansa lainaksi IBM:n IP-skannerin ja suunnittelee
        tietoturvarikosta tarvitsee akuuttia terapiaa, me annamme sitä hänelle.
        Me yritämme auttaa häntä ulos ongelmistaan.
        Terapeutti kyllä suosittelee nyt pään magneettikuvaa,
        Terapia ei enää riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta ota huomioon ano 20:17 että 8-kymppinen,
        joka kuvittelee olevansa olevansa töissä
        ja kuvittelee saavansa lainaksi IBM:n IP-skannerin ja suunnittelee
        tietoturvarikosta tarvitsee akuuttia terapiaa, me annamme sitä hänelle.
        Me yritämme auttaa häntä ulos ongelmistaan.
        Terapeutti kyllä suosittelee nyt pään magneettikuvaa,
        Terapia ei enää riitä.

        Eturiviin hinnalla millä hyvänsä😄👏


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkakaa, hyvää tulee ja korppis nauttii, sillä on muuten niin tylsää 👍.

        No, näin on, nautin todella, et taida tajutakkaan kuinka helppoa on sinua vedättää.


    • Anonyymi

      Hullulla on halvat huvit.

    • Anonyymi

      Syystä valvoinkin katsoen jodien suoritusta stranger in you rainassa.

    • Anonyymi

      Richard ja Sheridan alkavat huolestua.

    • Anonyymi

      "Nyljenkö perheesi", kysyy korppis 20:23 joltakulta.
      Sanoisin, että se on jo väkivaltainen uhkaus.

      • Ota iltalääkkeesi ja mene unimaan. Kyllä se siitä.


    • Anonyymi

      "Nyljenkö perheesi, jos saan tietoon nimesi"-kommentti on uhkaus.

      • Anonyymi

        Älkää nyt jauhako ihan turhaa p.askaa. Nämä anonyymit oikein yllyttävät toistaan loanheittoon, eivät ymmärrä, että heitä tai kenties vain yhtä persoonaa oikein yllytetään loanheittoon.

        Olette kyllä hassuja provosoitujia, kun oikein provosoidaan ja yllytetään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää nyt jauhako ihan turhaa p.askaa. Nämä anonyymit oikein yllyttävät toistaan loanheittoon, eivät ymmärrä, että heitä tai kenties vain yhtä persoonaa oikein yllytetään loanheittoon.

        Olette kyllä hassuja provosoitujia, kun oikein provosoidaan ja yllytetään!

        Luulisi täyspäisellä ihmisellä olevan muutakin tekemistä kuin roikkua palstoilla provosoimassa. Jopa sellaisena päivänä roikkuu , kun selostaa täällä valmistelevansa vieraskutsuja samaksi illaksi . Jokin mättää ja pahasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi täyspäisellä ihmisellä olevan muutakin tekemistä kuin roikkua palstoilla provosoimassa. Jopa sellaisena päivänä roikkuu , kun selostaa täällä valmistelevansa vieraskutsuja samaksi illaksi . Jokin mättää ja pahasti.

        Täyspäisellä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi täyspäisellä ihmisellä olevan muutakin tekemistä kuin roikkua palstoilla provosoimassa. Jopa sellaisena päivänä roikkuu , kun selostaa täällä valmistelevansa vieraskutsuja samaksi illaksi . Jokin mättää ja pahasti.

        Onhan näitä älykännyköitä jotka kulkevat taskussa ja ovat aina käden ulottuvilla. Ei palstakommunikointiin tarvitse persettä penkkiin vääntää käy tänne viestitys pottujen kiehuessakin tai paskalla istuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyspäisellä ?

        Vetänyt päänsä täyteen?


    • Anonyymi

      Nyt on ilmeisesti kaikki "täyspäisiä", mutta yksi stalkkaja, jota uunotetaan mennen tullen ja joka seuraa palstalta toiselle raportoimaan, että; nyt hän teki sitä ja nyt tuota ja sitten sitä´sun tuota ja sitten ei täsmääkkään kellonajat, joten otetaanpa alusta taas kaikki. D

      Nyt olisi kiva (ei ole kärsivällisyyttä minulla) seurata, kuinka usein tämä "yksi" kertoo nuo juttunsa? Menisikö siinäkin kellonajat uusiksi? Voi kamalaa!

      Oliko noissa poistetuissa viesteissä ollut tuo nylkemis homma, koska en jaksanut millään vahtia koko ajan?

      Omaa IP-numeroani olen joskus katsellut, mutta kun minulla on se "mokkula", niin se vaihtaa sitä jokaisella avauskerralla aina toiseksi, joten hankala olisi sitä seurata, sillä pian se on jo toisella.

      Aina tuo huvittaa, että on vain yksi, joka kaikki herjat kirjoittaa, mutta kehumiset tulee useilta.

      • Anonyymi

        Anonyymi Kainuusta, onko sinua joku kehunut ?


    • Anonyymi

      Androgyyni Kainuusta on tipahtanut kärryiltä 1900-luvulla.

      • Anonyymi

        Ja vielä jäänyt kärryjen alle.


    • Anonyymi

      Yksi ketju on poistettu, jossa oli iäkkäitten alkoholinkäytön haittavaikutuksista.
      Osui kai johonkuhun ja upposi vaikka ei ollut kehenkään erikoisesti tarkoitettu.
      En ollut tiennyt, miten kova "sakkauskerroin" vähäinenkin alkoholimäärä on
      iäkkään aivoille. Omaa kokemusta ei ole. Viimeisen maljan kohotin 30 vuotta
      sitten.

      • Anonyymi

        Sehän on myrkkyä, kyllä pienikin annos usein nautittuna tuhoaa elimistöä. Kotitekoiset on pahimpia,
        niissä ei voi kunnolla säädellä haitta aineita. Vanhat naisetkin käyttävät paljon alkoholia, vaikka naisen elimistö kestää sitä huonommin. Mahasyöpä ja muutkin syövät ovat yleistyneet, viina iso aiheuttaja. Myös ärtyneisyys, aggressiivisuus, unohtelu, kaatuilu ym viinan seurauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on myrkkyä, kyllä pienikin annos usein nautittuna tuhoaa elimistöä. Kotitekoiset on pahimpia,
        niissä ei voi kunnolla säädellä haitta aineita. Vanhat naisetkin käyttävät paljon alkoholia, vaikka naisen elimistö kestää sitä huonommin. Mahasyöpä ja muutkin syövät ovat yleistyneet, viina iso aiheuttaja. Myös ärtyneisyys, aggressiivisuus, unohtelu, kaatuilu ym viinan seurauksia.

        Mitäpä luihut muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on myrkkyä, kyllä pienikin annos usein nautittuna tuhoaa elimistöä. Kotitekoiset on pahimpia,
        niissä ei voi kunnolla säädellä haitta aineita. Vanhat naisetkin käyttävät paljon alkoholia, vaikka naisen elimistö kestää sitä huonommin. Mahasyöpä ja muutkin syövät ovat yleistyneet, viina iso aiheuttaja. Myös ärtyneisyys, aggressiivisuus, unohtelu, kaatuilu ym viinan seurauksia.

        Muistathan huomioida, että alkoholi on ollut lääke entisinä aikoina, kun ei ollut muita lääkkeitä. Vähän / kohtuudella käytettynä hyvät, 'puhtaat' alkoholituotteet ovat edelleen lääkeominaisuuksiltaan jopa parempia kuin ne napit, joita naamariin vedetään posket lommollaan.

        Ts. ei mitään eroa ko. tuotteilla, molemmat tuhoavat sisäkaluja suuria määriä nautittaessa. - Nm. Ota ihmeessä hömpsy


    • Anonyymi

      tutulle kun jotain puhuu niin aina hän on tehnyt kokenut enemmän tms joku hänen esine tai lapsi on saavuttanut enemmän..tai hänen kunnassaa jotain on paremmin, huvittavaa kun tää toistuu aina kun juttelemme

      • Anonyymi

        ja muistaa aina sanoa asiasta kuin asiasta se "viimeinen sana" !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja muistaa aina sanoa asiasta kuin asiasta se "viimeinen sana" !

        Se joka on nähnyt maailmaa laajemmalti kun joku muu ei mitenkään ole saavutuksilla kehumista ainoastaan kommentoimista asiasta josta kulloinkin puhutaan. Ei kai se kenenkään maailmaa muuta jos joku muukin kertoo elämästään kuten se hänellä on , minusta on hyvin mielenkiintoista juuri se etti kaikilla ole samaa kerrontaa . Kokenut on usein viisas juuri kokemuksiinsa kautta , en koe sellaista uhkana mitenkään . Jokainen on mielissään jos oma lapsi on saavuttanut jotain, onko sekin kielletty aihe.janormaalisti kanssaihminen iloitsee mukana


    • Anonyymi

      Kyllä kaikille terveille ihmisille on kilpailu luonteenomaista - oli sitten sosialisti tai kapitalisti. Se ominaisuus lähtee jo lapsuudesta. Lapsi leikkii ja kilpailee.

      On luonnollisesti opittava häviämään ja voittamaan.

      • Anonyymi

        joku on hyvä toisessa asiassa , joku toinen taas toisessa asiassa parempi , ja jokaisella on asiat joita arvostaa enemmän , kun taas toinen henkilö arvostaa jotain toista asiaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joku on hyvä toisessa asiassa , joku toinen taas toisessa asiassa parempi , ja jokaisella on asiat joita arvostaa enemmän , kun taas toinen henkilö arvostaa jotain toista asiaa enemmän.

        Juuri samaa ajattelin kirjoittaa, mutta ehdit ensin. Kyllä se on juuri niin kuin kirjoitat.


    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta siitä näkee ettei tavat ole muuttuneet mutta aika kivaa luettavaa sinänsä , paljon on vettä virrannut kyrönjoessakon noista kolmevuotta sitten

    • Anonyymi

      Joskus kyllä, ei kaikissa asioissa voi olla hyvä.

    • Anonyymi

      Niit sanotaan bibboiks, jotka AINA ja joka paikasa yrittäät olla muita fiksumman oloosia, notta.

    • Eläkeläiselle riittää on tyytyväinen, mikä on riittävää luulisin että suomessa aika hyvin.
      Huoli huomisesta on jaksamisessa, huoli huomisessa kulmioituu nuoriin jotka pitää huolen yhteiskunnastamme. Politiikka politiikkojen pitäisi olla olla vastuullisia meistä kaikista kenen joukossa seisot jotka vallan kahvassa.

    • Anonyymi

      En tiedä, mutta olen varma, että en joudu.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. TULI PALO HAAPAVEELLÄ

      Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Haapavedellä varhain torstaiaamuna, pelastuslaitos kertoo. Palokunnan saapuessa kohtee
      Haapavesi
      29
      3560
    2. Jenni Haukio ja Sauli Niinistö

      Ero. Näinhän se menee kun ikäeroa on riittävästi. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1c94ff48-185d-4d95-aff5-3e93
      Maailman menoa
      67
      3006
    3. Tampereella Hämeenkadulla Silmäaseman edustalla on ammuttu

      Tampereen(kin) keskusta alkaa olemaan menetettyä aluetta, samoin lähiöt. Väkivaltaa ja huumeita ym häiriötä. En ihmettel
      Tampere
      197
      2700
    4. Tampereen ampuja on uskovainen

      On toivotellut siunausta ja jaellut Raamatun jakeita. "Sinä olet antanut minulle elämän lahjan, ja ylläpidät elämää. An
      Luterilaisuus
      93
      1484
    5. Kulta en jaksa tätä palstaa

      Loputonta sontaa. Ootko sinä edes täällä enää? Tykkäätkö sinä minusta enää? Joku ukkeli on paljon kirjoitellut, ettei ha
      Ikävä
      25
      1428
    6. Haukio ja Niinistö

      Nyt se ainakin on selvää. Häät olivat presidenttikisan vuoksi tehty esitys. Nyt Jenni on muuttopuuhissa ilman sormusta j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1175
    7. Mahtava huomata

      Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k
      Ikävä
      21
      1116
    8. Mitä hemmettiä Suomessa tapahtuu?

      Taas on Tampereella ammuttu jotakuta. Nythän näitä ampumis-ja puukotusuutisia tulee melkein joka päivä tai ainakin useam
      Maailman menoa
      165
      1093
    9. Onko laulaja Floor Jansen palstan miesten makuun?

      Otetaanpa vaikka tuo Seiskan juttu. https://www.seiska.fi/ulkomaat/talta-nightwish-tahti-floor-jansen-nayttaa-nykyaan-os
      Sinkut
      191
      988
    10. Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan

      Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen
      Maailman menoa
      135
      974
    Aihe