Rakentajan radiossa:
- saako naapurin tontille rakentaa? Ja jos saa niin kuinka paljon?
Kysyjänä nimimerkki "sokkelit valmiina"
Vastauksena:
- tietenkin saa rakentaa, jos saa naapurilta luvan
Tosin naapuri voi myös itse määrätä tontille vuokrahinnan ja ajan.
Aika moni rakennus on rakennettu toisen omistamalle maalle. Taitaa kaupunkialueilla olla enenmmänkin sääntö kuin poikkeus.
Eli rakennus rakennetaan vuokratontille.
Tonttivuokrat ovat sitten oma lukunsa.
Nyt tulee kaiken aikaa vastaan tonttivuokrien korotuksia jopa 15- kertaiseksi alkuperäiseen.
Vuokratontilla ei siis käytännössä omista muuta kuin väliaikaisen oikeuden pitää tontilla rakennelmia.
Kun sopimus päättyy, on vuokranantajalla oikeus olla jatkamatta vuokrasopimusta esim. syystä että maapohjasta saa paremman tuoton vaikkapa myymällä kauppakeskukselle tai metroasemaksi tms...
Se mitä itse rakennukselle tapahtuu, ei ole tontin omistajan murhe. Purkukulut eivät sisälly tonttivuokraan vaan ovat vuokraajan vastuulla.
Kun huomioidaan että ostaa tällaiselle vuokratontille rakennetusta talosta huoneiston, mitä ostaja saa?
Oikeuden asua "vuokralla" (= hoitovastike) rakennuksessa joka myös kokonaisuudessaan vuokralla (tonttivuokra) maanomistajalla.
Onko olemassa jokin yläraja tonttivuokrille ja tonttivuokrien korotuksille?
Tonttibisnes on paljon tuottavampaa kuin asuntokeinottelu.
Vuokratontti
Anonyymi
1
168
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711539
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361166- 49992
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html182858- 39769
- 49730
- 59640
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244530625- 119624
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp75554