Huono yllätys verikokeissa

Niin otsikko on harhaanjohtava siinä mielessä että kysymys on minusta, ei koirasta. Koira on terve kuin pukki onneksi.

Kävin allergiatestissä johtuen keuhkojen jumittamisesta. Lääkitys ollut jo yli kolme vuotta syynä astma/ahtauma.

Tänään luin tulokset netistä jotka lääkäri oli määrännyt otettavaksi. Viimeksi olin ollut allergiatestissä -70 luvun alussa, olisko ollut -72. Silloin oli vahvoina pöly, kissa ja villa.
Nyt tuli lekalla päähän. Kissa oli hävinnyt suurinpiirtein kokonaan mutta koira jonka viitearvo on - 0,35 on minulla 3.63. Eli olen allerginen koiralle.

Onko jollain vastaavia kokemuksia? Kuinka suuri tuo arvo voi käytännössä olla?
En tiedä mitä ajatella.
Nyt on siis vastakkain oma terveys vastaan koira jota rakastan enemmän kuin melkein mitään.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistä ahtaumasi johtuu?
      Itellä ollut kissa, hevonen nähtävissä testeissä. Joskus, kun silittelen noita silmät punottaa ja turpoo. Mutta toisinaan ei tuu mitään. Vaikka samat elukat.
      Lääkitys mulla on. Kani, kanoja ja koirakin ollut välillä. Mulla ainakin vaihtelee, et miten oireilee, tai ei ees aina oireile.

      • Niin en laittanut sitä suurinta syntiä, tupakan polttoa. Se lienee suurin syy eli maanantaina
        alkaa ryhtiliike sen suhteen.
        Hain tietoa kaikesta mahdollisesta ja siellä sanottiin että vasta luku 5 on sellainen että pitäisi jotain tehdä.

        En halua luopua vasta kolme vuotiaasta koirastani. Meitä täällä kotona on minä, aivoinfarktin saanut mieheni ja koira. Koiralle puhun, mieheltäni en usein saa vastauksia.
        Koira on mulle äärettömän tärkeä vaikka se ei osaakaan puhua. Se ymmärtää kuitenkin mitä puhun. Lisäksi se pitää kunnostani huolta. Olen kohta 70 ja jos ei koiraa olisi en todennäköisesti kävisi ukona lainkaan.

        En käynyt ulkona 4 kuukauteen viimeisimmän sakumme kuoleman jälkeen ja sitten ajattelin että minun on pakko saada koira. Mutta ei enää isoa vaativampaa saksanpaimenta vaan tuo pienempi seropi joka pitkäkarvaisena on Havannan koira ja nyt taas trimmattuna on joku muu.

        En luovu siitä ihan pienessä kummassa. Se on hyvin rakastettava koira. Tekee havannalle tyypillisiä temppuja joita sille ei ole opetettu. Istuu, nousee takajalkojensa varaan ja vilkuttaa etutassuillaan niin penteleesti. Ja mitä tärkeämpi sillä on asia niin sitä vauhdikkaammin etutassut heiluu.

        Itselläni myös hienoja päiviä mutta sitten niitä toisiakin. Lääkitys on minullakin mutta sitä huolimatta.


      • taruolento kirjoitti:

        Niin en laittanut sitä suurinta syntiä, tupakan polttoa. Se lienee suurin syy eli maanantaina
        alkaa ryhtiliike sen suhteen.
        Hain tietoa kaikesta mahdollisesta ja siellä sanottiin että vasta luku 5 on sellainen että pitäisi jotain tehdä.

        En halua luopua vasta kolme vuotiaasta koirastani. Meitä täällä kotona on minä, aivoinfarktin saanut mieheni ja koira. Koiralle puhun, mieheltäni en usein saa vastauksia.
        Koira on mulle äärettömän tärkeä vaikka se ei osaakaan puhua. Se ymmärtää kuitenkin mitä puhun. Lisäksi se pitää kunnostani huolta. Olen kohta 70 ja jos ei koiraa olisi en todennäköisesti kävisi ukona lainkaan.

        En käynyt ulkona 4 kuukauteen viimeisimmän sakumme kuoleman jälkeen ja sitten ajattelin että minun on pakko saada koira. Mutta ei enää isoa vaativampaa saksanpaimenta vaan tuo pienempi seropi joka pitkäkarvaisena on Havannan koira ja nyt taas trimmattuna on joku muu.

        En luovu siitä ihan pienessä kummassa. Se on hyvin rakastettava koira. Tekee havannalle tyypillisiä temppuja joita sille ei ole opetettu. Istuu, nousee takajalkojensa varaan ja vilkuttaa etutassuillaan niin penteleesti. Ja mitä tärkeämpi sillä on asia niin sitä vauhdikkaammin etutassut heiluu.

        Itselläni myös hienoja päiviä mutta sitten niitä toisiakin. Lääkitys on minullakin mutta sitä huolimatta.

        Kysyit mistä ahtaumani johtuu niin tällä hatkellä se on tupakka ja koira. Ensin pitää saada pois pahin eli rööki ja katsotaan mikä jää sitten koiran kontolle.

        Hassuinta oli se että pujoaikaan pärskin enemmän mutta pujon tulos oli 0,00 kuin muilla puilla ja kasveilla viitearvon ollessa - 35 niin ne olivat maks. 2. Ei siis niitä.


      • Noinhan näyttäisi mullakin olevan. Olisin odottanut puista jotain mutta eivät olleet merkittäviä.
        Noin alle kaksi ja tasan. Ei kummempaa. Pöly ja koira, se on se.


    • Ei ole kokemusta itsellä, onneksi...Noista viitearvoista en tiedä myöskään, mutta tiedän tapauksista, joissa homma on ihan hallinnassa.
      Ylipäätään tuo on tosi outoa, että tuon ikäisenä voi tulos noin muuttua ja vaikka koiria on iät ajat ollut.
      Minulle aikoinaan tarjottiin kovastikkin "koirat pois diagnoosia", kun oli usea poskiontelotulehdus. Mutta yksi lääkäri sanoi(ihan samaa mieltä kuin minä), että ei kyllä usko koiria syyksi, kun aina ollut... Noh, syyksi paljastui muutto kerrostalosta omakotitaloon ja omakotitalossa tehdyt isot remontit. Herkkänä sain niistä oireita aluksi. Mutta loppuivat sitten kokonaan.
      Tuo tupakanpoltto voi siis olla se nimenomainen altistava tekijä ja hieno juttu, että olet valmis siihen puuttumaan :)

      Onko sinulla mahdollisuus mennä funktionaalisen lääketieteen lääkärille? Jos on, niin suosittelen. Siellä ihmistä hoidetaan koknaisuutena ja asenne on jo vähän toinen. Ja myös homeopaatille voisi miettiä mennä, jos mahdollista. Eli tukihoitoa.
      Itse lähtisin noilla työstämään.
      Tsemppiä kovasti!
      Ymmärrän todella miten hankala tilanne, kun itsellenikin koirat on aina olleet elämäntapa jo itsessään.

      • En muuten olisi itsekään mistään viitearvoista tiennyt mutta ne olivat merkitty aina ko. kokeen eteen. Otettiin muitakin kokeita.

        Kyllä se on se tupakka ykkönen ja voi olla ainutkin nyt kun ajattelen taaksepäin. Ehkä Jessellä ei ole asiaan osaa eikä arpaa.

        Eli pois rööki mutta miten.
        Eilen pääsin 11 tupakkaan ja se on hyvä.
        Se rööki on vaan sellainen että jos joku vähänkin hermostuttaa niin eka on se.

        Joku asennemuutos, valmius puheluun psykiatrille tai muuta vastaavaa . En tiedä.
        Koirastani luopuminen (tästä viimeisestä) en hevin luovu.
        Ja jos joudn luopumaan voin yhtä hyvin kuolla pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe