IS-kovis 19.9.20

Anonyymi

Vinkkejä, vastauksia, kysymyksiä tänne palstalle asiameiningillä. On olemassa samaan ristikkoon viittaava palsta jossa voi jatkaa vanhan kiukuttelun toistoa. Hyvä meininki tänne.

59

959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olikohan siihen vihreään laattaan mitään vinkkejä tai ihan suora vastauskin kelpaa:)

      • Anonyymi

        Tämä on haastava. Toivottavasti joku kertoo.


      • Anonyymi

        kolmiosainen sana, joka viittaa pinta-alaan


    • Jos tuohon antaa suoran vastauksen, se kyllä spoilaa ratkontaa todella paljon, koska kyseessä on pitkä sana. Toisaalta tähän on vaikea antaa hyvää vinkkiä. Haluan aidosti ratkojia auttaa, mutta teen sen mieluummin chatissani. Siellä on ihan hyvä ja ystävällinen henki ratkojien kesken. Se, että olen kriittinen laatijoille, on ihan eri asia kuin miten suhtaudun toisiin ratkojiin.

      Sen verran kerron, että vihreä väri on kuvittajan hämäys. Väri voisi olla mikä tahansa. Jos väri olisi valkoinen mustalla reunaviivalla ja välissä olisi vielä väliviiva, vihjekuvassa ei olisi hämäystä.

    • Anonyymi

      Saapuu Virosta käsin ja taisteluvyö. Onko auennut?

      • Noihin voisin toisaalla antaa vinkkejä. On minulla tässä itsellänikin ongelmia. Seuraavien vihjeiden logiikka ei ole auennut.

        JALOIN ELIKSELLÄ
        VIETÄVIÄ

        Jälkimmäisessä piilokirjaimeksi sopii kaksi kirjainta, mutta kummallakaan en keksi mitään logiikkaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Noihin voisin toisaalla antaa vinkkejä. On minulla tässä itsellänikin ongelmia. Seuraavien vihjeiden logiikka ei ole auennut.

        JALOIN ELIKSELLÄ
        VIETÄVIÄ

        Jälkimmäisessä piilokirjaimeksi sopii kaksi kirjainta, mutta kummallakaan en keksi mitään logiikkaa.

        Tohon ekaan annan hippavihjeen Elis Ask.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tohon ekaan annan hippavihjeen Elis Ask.

        Tuon päättelin jo edellisen vinkin osalta, mutta siitä ei ole apua logiin hahmottamiseen. No kaipa se ensi viikolla selviää. Voin odottaa.

        Muuten edellisen IS:n koviksen kohdalla joku antoi todella hyviä "hippavihjeitä". Parempia kuin itse osaisin antaa. Toivottavasti niin hyvin vinkkien antaminen yleistyy - tosin se teke chattini tarpeettomaksi, mutta viis siitä. Hyviä vinkkejä arvostan, suoria vastauksen antamisia en.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tuon päättelin jo edellisen vinkin osalta, mutta siitä ei ole apua logiin hahmottamiseen. No kaipa se ensi viikolla selviää. Voin odottaa.

        Muuten edellisen IS:n koviksen kohdalla joku antoi todella hyviä "hippavihjeitä". Parempia kuin itse osaisin antaa. Toivottavasti niin hyvin vinkkien antaminen yleistyy - tosin se teke chattini tarpeettomaksi, mutta viis siitä. Hyviä vinkkejä arvostan, suoria vastauksen antamisia en.

        Eikös jaloilla oteta askeleita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös jaloilla oteta askeleita?

        Joo. Epäsuora lisäys.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Joo. Epäsuora lisäys.

        Olisi pitänyt hoksata, Yritin lisätä ELIS, kun normaalisti lisäykset ovat suoria eivätkä epäsuoria.


      • Anonyymi

        Etelätuuli ja kantolaite.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Noihin voisin toisaalla antaa vinkkejä. On minulla tässä itsellänikin ongelmia. Seuraavien vihjeiden logiikka ei ole auennut.

        JALOIN ELIKSELLÄ
        VIETÄVIÄ

        Jälkimmäisessä piilokirjaimeksi sopii kaksi kirjainta, mutta kummallakaan en keksi mitään logiikkaa.

        Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia halpamaisten helppojen vihjeiden kanssa. Olet ikäänkuin kaltevalla tiellä sen asian kanssa. Se viettää sinua kauemmas ja kauemmas erinomaisen ratkojan kyvyistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia halpamaisten helppojen vihjeiden kanssa. Olet ikäänkuin kaltevalla tiellä sen asian kanssa. Se viettää sinua kauemmas ja kauemmas erinomaisen ratkojan kyvyistä.

        Ja sinulla halu halpaisesti arvostella toisia ratkojia. Kuinka korkealle muiden ratkojien yläpuolelle olet itsesis asettanut. Tällainen muiden yläpuolelle asettuja on Sanariksen foorumissa Pike. Jos ratkojien kesken jätettäisiin sinne norsunluutorniin kipuaminen ja sieltä toisetn pommittaminen.

        Mutta oli sielläkin kyselyä. Kyseltiin vihjestä LIKKA, joka oli itselle täysin selvä. Jotkut vihjeet ovat toisille vaikeampia kuin toisille. Tuossa Elis-vihjeessä jumiuduin totuttuihin ajatuskulkuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinulla halu halpaisesti arvostella toisia ratkojia. Kuinka korkealle muiden ratkojien yläpuolelle olet itsesis asettanut. Tällainen muiden yläpuolelle asettuja on Sanariksen foorumissa Pike. Jos ratkojien kesken jätettäisiin sinne norsunluutorniin kipuaminen ja sieltä toisetn pommittaminen.

        Mutta oli sielläkin kyselyä. Kyseltiin vihjestä LIKKA, joka oli itselle täysin selvä. Jotkut vihjeet ovat toisille vaikeampia kuin toisille. Tuossa Elis-vihjeessä jumiuduin totuttuihin ajatuskulkuihin.

        Sitäpaitsi ratkoin tämän ristikon yhtä vihjettä lukuun ottamatta. Monille tämän kanssa on vaikeuksia. IS:n koviksissa tulee kyllä joskus pieniä virheitä. Niitä kyllä tulee minua paljon kokeneemillekin ratkojille, jopa ristikonratkonnan SM:n voittaneillekin. Ehkä Juha Neitola ratkoo kaikki 2020 ristikot oikein, mutta eipä hänen lisäkseen kovin moni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäpaitsi ratkoin tämän ristikon yhtä vihjettä lukuun ottamatta. Monille tämän kanssa on vaikeuksia. IS:n koviksissa tulee kyllä joskus pieniä virheitä. Niitä kyllä tulee minua paljon kokeneemillekin ratkojille, jopa ristikonratkonnan SM:n voittaneillekin. Ehkä Juha Neitola ratkoo kaikki 2020 ristikot oikein, mutta eipä hänen lisäkseen kovin moni.

        No tämä ristikko ainakin tuli ratkottua täysin eikä enää mikään ole epävarmaa. Ristikko on vaikeampi kuin merkitty, mistä ainakin Sanariksen foorumissa ollaan samaa mieltä kanssani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinulla halu halpaisesti arvostella toisia ratkojia. Kuinka korkealle muiden ratkojien yläpuolelle olet itsesis asettanut. Tällainen muiden yläpuolelle asettuja on Sanariksen foorumissa Pike. Jos ratkojien kesken jätettäisiin sinne norsunluutorniin kipuaminen ja sieltä toisetn pommittaminen.

        Mutta oli sielläkin kyselyä. Kyseltiin vihjestä LIKKA, joka oli itselle täysin selvä. Jotkut vihjeet ovat toisille vaikeampia kuin toisille. Tuossa Elis-vihjeessä jumiuduin totuttuihin ajatuskulkuihin.

        Tässä mun versiossa on jotain ihan ratkaisevasti väärin..... Onko vihjeeseen Likka joku ihan oikea sana ja eipä taida olla ihan maalissa tuo vihreä lippukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäpaitsi ratkoin tämän ristikon yhtä vihjettä lukuun ottamatta. Monille tämän kanssa on vaikeuksia. IS:n koviksissa tulee kyllä joskus pieniä virheitä. Niitä kyllä tulee minua paljon kokeneemillekin ratkojille, jopa ristikonratkonnan SM:n voittaneillekin. Ehkä Juha Neitola ratkoo kaikki 2020 ristikot oikein, mutta eipä hänen lisäkseen kovin moni.

        Yritin antaa sinulle hippavihjeen, mutta et tainnut sitä heti tajuta.

        Juha N taisi joskus kirjoittaa: ”sinulle pitää aina ensin kertoa, mistä rakennevihjetyypistä on kyse,"

        En tiedä oliko oikeassa vai ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös jaloilla oteta askeleita?

        Muistan kokeilleeni aiemman vinkin perusteella sanan eteen tai loppuun ASK, mutta jos sanan eteen laitetaan ASK, tulee ratkaisusanan ELET kanssa ASKELET. Ajattelin, että pitäisi tulla "askeleet", eli logiikka ei toimisi.

        Tutkin asiaa vielä Kielitoimiston sanakirjasta. Se tuntee askele/askel myös taivutuksen "askelet". Sen kanssa logiikka toimii. Mutta ongelmana on se, että tavallisesti käytetään taivutusmuotoa askeleet.

        Epäsuora viittaus lisäykseen on kuitenkin tavanomaista hankalampi. Normaalisti viitaus on suora, eli sanaan lisätään vihjeessä mainittu sanan/sanan osa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritin antaa sinulle hippavihjeen, mutta et tainnut sitä heti tajuta.

        Juha N taisi joskus kirjoittaa: ”sinulle pitää aina ensin kertoa, mistä rakennevihjetyypistä on kyse,"

        En tiedä oliko oikeassa vai ei.

        Ei tarvitse kertoa mistä vihjetyypistä on kyse enää. Kyllä minä vihjetyypin tajusin heti. Kyseessä ei ole mikään halpaisen helppo vihje, koska

        a) sanan lisäys ei ole suora, mitä tässä vihjetyypissä yleensä on asian laita
        b) yhdistelmä "askelet" ei ole tavanomainen taivutusmuoto, jollainen on "askeleet"

        Myönnän, että fakkiuduin tavanomaiseen tämän vihjetyypin tapaan. Mutta kun keksin, mitä ajoit takaa, fakkiuduin sitten sanamuotoon "askelet", jota en pitänyt oikeana.

        Em. kahdesta syystä vihje ei ole niin helppo minulle kuin sinulle. On väärin väittää tätä vihjettä halmaisen helpoksi. Sitä se ei missään nimessä ratkojille yleisesti ottaen ole. Sinulle ehkä. Olet varmasti minua parempi ratkoja, mutta kohtelet kyllä minua ja muita varsin ylimielisesti.

        Asetut erään henkilön asemaan. Tämä kyseinen henkilö muuten erehtyi tämän ristikon erään vihjeen kohdalla luullen, että siinä on laadintavirhe, vaikkei olekaan. Jopa eräs varsin kokenut ratkoja sitä epäili. Minä en.

        Ei pidä tehdä yhden vihjeen perusteella yleistyksiä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei tarvitse kertoa mistä vihjetyypistä on kyse enää. Kyllä minä vihjetyypin tajusin heti. Kyseessä ei ole mikään halpaisen helppo vihje, koska

        a) sanan lisäys ei ole suora, mitä tässä vihjetyypissä yleensä on asian laita
        b) yhdistelmä "askelet" ei ole tavanomainen taivutusmuoto, jollainen on "askeleet"

        Myönnän, että fakkiuduin tavanomaiseen tämän vihjetyypin tapaan. Mutta kun keksin, mitä ajoit takaa, fakkiuduin sitten sanamuotoon "askelet", jota en pitänyt oikeana.

        Em. kahdesta syystä vihje ei ole niin helppo minulle kuin sinulle. On väärin väittää tätä vihjettä halmaisen helpoksi. Sitä se ei missään nimessä ratkojille yleisesti ottaen ole. Sinulle ehkä. Olet varmasti minua parempi ratkoja, mutta kohtelet kyllä minua ja muita varsin ylimielisesti.

        Asetut erään henkilön asemaan. Tämä kyseinen henkilö muuten erehtyi tämän ristikon erään vihjeen kohdalla luullen, että siinä on laadintavirhe, vaikkei olekaan. Jopa eräs varsin kokenut ratkoja sitä epäili. Minä en.

        Ei pidä tehdä yhden vihjeen perusteella yleistyksiä.

        Puhut nyt eri vihjeestä. Annoin sinulle kaltevan viettovihjeen etkä sitä tajunnut, vaan aloit tapasi mukaan someraivota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia halpamaisten helppojen vihjeiden kanssa. Olet ikäänkuin kaltevalla tiellä sen asian kanssa. Se viettää sinua kauemmas ja kauemmas erinomaisen ratkojan kyvyistä.

        On se kumma, jos minä jotain kysyn, saan välittömästi niskaani mollaajan. Mikset ala jokaista kyselijää mollaamaan?

        Tosin tälle on kyllä selitys, mikä on minulle tuttu "aiemmasta elämästä". Jos jonkun mielestäni en hänen mielestään helppoa vihjettä hoksannut, tämä on peruste, jonka tähden kriittiset kommenttini tulisi mitätöidä. En ymmärrä, miksi kritiikki olisi pahasta ja miksi kritiikki pitäisi kaikin mahdollisin keinoin vaientaa.

        Toki voi olla kyse vain ärsyttämisestä. Omaa osaamistakin voi korostaa, mutta olen monesti myöntänyt, että kiistakumppani on minua parempi ratkoja. En ole koskaan väittänyt ymmärtäväni kaikkia vihjeitä tai aina ratkaisevani ristikot oikein. Minuun nähden ei pitäisi olla tarvetta korostaa omaa osaamistaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut nyt eri vihjeestä. Annoin sinulle kaltevan viettovihjeen etkä sitä tajunnut, vaan aloit tapasi mukaan someraivota.

        Kaltevan joo hoksasin viivellä. Siihen ei kyllä mitenkään vaikuttanut vinkkisi ts. että vahvistit, että laittamani L oli oikein. Kun tarkastelin ristikkoa uudestaan, idea vain valkeni.

        Minulla on tosiaan ns. typisteissä ongelmia silloin, kun sanan keskeltä napataan pois kirjain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut nyt eri vihjeestä. Annoin sinulle kaltevan viettovihjeen etkä sitä tajunnut, vaan aloit tapasi mukaan someraivota.

        Enkä tätä tulkinnut vinkkinä vaan vinoiluna "ikäänkuin kaltevalla". Hoksasin vihjeen siis lopulta ihan itse. Mutta kuten kerroin, keskeltä kirjaimen pois ottaminen on asia, mikä on minulle haastava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut nyt eri vihjeestä. Annoin sinulle kaltevan viettovihjeen etkä sitä tajunnut, vaan aloit tapasi mukaan someraivota.

        Sinä kyllä osaat provosoida koska esität asiat mollaillen. Jos malttaisit jättää sen pois myös minun kohdallani, olisi kaikkien kivempi toimia. Taas sait aikaan turhaa kirjoittelua.


    • Anonyymi

      Kui ja kuun kuvat.

      • Anonyymi

        Siinä ne taitavat kuikuilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä ne taitavat kuikuilla.

        Ihan hauska kuva-arvoitus/sanaleikkii/jaotelma. Jaotelma siinä mielessä, että kaksi sanaa pitää yhdistää. Hauskin vihje ehkä koko ristikossa.


    • Anonyymi

      Tiellä tiellä. Vesseleihin vedonnut.

      • Vinkkasin pariin vihjeeseen chatissani ja näihin voin myös vinkata siellä. Itse kaipaan piilokirjainta vihjeeseen VIETÄVIÄ. Sen voi mainita täällä tai chatissa.


      • Anonyymi

        Betoniporsas ja aisipos (tai jotain sinne päin).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Betoniporsas ja aisipos (tai jotain sinne päin).

        jälkimmäinen on hieman väärin. Taisi olla ensimmäisiä satusetiä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Vinkkasin pariin vihjeeseen chatissani ja näihin voin myös vinkata siellä. Itse kaipaan piilokirjainta vihjeeseen VIETÄVIÄ. Sen voi mainita täällä tai chatissa.

        Tallentaisin ratkaisun Google Driveen, mutta en nyt voi sitä tehdä, koska ristikossa on yksi kirjain arvattu. Arvasin piilokirjaimeksi L, mutta kun se on puhdas arvaus, se voi olla väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallentaisin ratkaisun Google Driveen, mutta en nyt voi sitä tehdä, koska ristikossa on yksi kirjain arvattu. Arvasin piilokirjaimeksi L, mutta kun se on puhdas arvaus, se voi olla väärin.

        Voiskos joko tähänkin vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiskos joko tähänkin vastata.

        Tossahan se vastaus on ollut ylempänä jo pitemmän aikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tossahan se vastaus on ollut ylempänä jo pitemmän aikaa.

        Joo - keksin idean. Asia selvä.


    • Anonyymi

      Navetan takaa käyttöön. Valtateiden erkanemiskohta

      • Anonyymi

        Lantamulta ja lusi.


    • Anonyymi

      Paavo ja Elvis hankala. Varmaan helppo kun saisi risteäviä.

      • Anonyymi

        Paavo Aitio Elviksen kera.


    • Anonyymi

      Kiitos vinkeistä ja vastauksista

    • Anonyymi

      Masilla, Fatima aika keskiössä

      • Anonyymi

        Sanoisin uuni ja sitten alin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin uuni ja sitten alin.

        Tässä mun versiossa on jotain ihan ratkaisevasti väärin.... Onko vihjeeseen Likka joku ihan oikea sana ja eipä taida olla ihan maalissa tuo vihreä lippukaan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä mun versiossa on jotain ihan ratkaisevasti väärin.... Onko vihjeeseen Likka joku ihan oikea sana ja eipä taida olla ihan maalissa tuo vihreä lippukaan!!

        Tulee ihan normaali sana. Vihjeessä on jekku, jota harvakseltaan käytetään.
        Vihreä alue on kuvittajan harhautus. Jos koko olisi aavistukden isompi, se olisi toimivampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee ihan normaali sana. Vihjeessä on jekku, jota harvakseltaan käytetään.
        Vihreä alue on kuvittajan harhautus. Jos koko olisi aavistukden isompi, se olisi toimivampi.

        Kiitos kun jaksat auttaa! Mun täytyy varmaan nollata pää ja aloittaa alusta. Alkaa jo ajatus kiertää kehää, enkä tahdo löytää uutta tulokulmaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun jaksat auttaa! Mun täytyy varmaan nollata pää ja aloittaa alusta. Alkaa jo ajatus kiertää kehää, enkä tahdo löytää uutta tulokulmaa

        Kuten chatissa kerroin ajattele vihreä alue valkeana mustalla reunaviivalla rajattuna sekä väliviivalla. Minusta kuvittaja on kohtuuttomasti harhauttanut ratkojaa. Kuvittajakin voi joskus harhauttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten chatissa kerroin ajattele vihreä alue valkeana mustalla reunaviivalla rajattuna sekä väliviivalla. Minusta kuvittaja on kohtuuttomasti harhauttanut ratkojaa. Kuvittajakin voi joskus harhauttaa.

        Nyt taisi aueta!! Ei ehkä ihan paras kuva.... Tuhannet kiitokset!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin uuni ja sitten alin.

        Fatima! ja Alin! ovat muuten vihjepari. Kumpikin on toisilleen ratkaisusana.


    • Anonyymi

      Esim ikävästä saa monenlaista eri sanaa, kun jaksaa vääntää. Ja ei tiedä montako huijaria takana liikuskelee.

    • Tämän ristikon vihjeitä on toisaallakin pidetty varsin vaikeina. Jospa täälläkin nyt sallittaisiin edes sen tason sanomisen vapaus, mitä Jaska edustaa:

      "IJL:lla on silmää naiskauneudellekin, kyllä se vaan passaa. Mutta ikäväkseni minä en kaunottaren kasvoja, saati muodokasta povea tunnistanut:) Minun sietäisi hävetä, mutta taidan olla liian paatunut. Ratkontaa salaperäinen brunetti hidasti hurjasti verrattuna edelliseen kakspuoloseen, ja niinpä ristikko ei mahtunut omaan 2½-raamiini. Luonnolllisesti IJL on siihen syytön.

      Nyt kun porukka on yhden vihjeen todennut virheettömäksi, se on helppo oivaltaa rakenteelliseksi. Ne tuppaavat joskus olemaan vähän väkinäisiä, eli ne pinnistelemättä tajuava ratkojajoukko on usein vähäväkinen. Kakspuolosissa niitä on syytä käyttää harkiten. Mikä ei tarkoita, että kyseinen olisi huono. Ei tosin hyväkään, mutta sen arvion ansaitsevat monet muut vihjeet.

      Alakerran pitkät sanat erinomaisia, muuten sanasto ei erityistä ylistystä kirvoita. Tasaisen OK. Nelikirjaimisten määrä nousee vaaravyöhykkeelle, mutta onneksi kärkitriviaalit puuttuvat. Ei rokoteta niistä, mutta yleisvaikutelma jää selvästi jälkeen IJL:n yleensä mestarillisista täyskolmosista. Subjektiivisobjektiivinen arvosana tyydyttävä."

      Tämän tapainen kommentointi olisi minulta laatijatiimin mollaamista.

      • Anonyymi

        Mitä täällä uliset? Mene sinne toisaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä täällä uliset? Mene sinne toisaalle.

        Se nyt ei ole mahdollista. Mutta toivon tänne vain avointa immapiiriä, jossa voi kertoa oman mielipiteensä ilman, että se automaattisesti luokitellaan laatijan mollaamiseksi. Samoin toivon, että ratkot keskenäät eivät nokittele toisiaan ratkontaan liittyvissä asioissa.


    • Jos Jaskalle oli sama piilokirjain vaikea kuin minulle, nyt tässä säikeessä minua kritisoiva pitää Jaskaakin halpamaisen huonona ratkojana.

      • Anonyymi

        Piilokirjainongelma ei ollutkaan Jaskalla vaan eräällä toisella erittåin kokeneella ratkojalla. No myös erään toisen kokeneen ratkojan yläpuolelle eräs hlö tässä foorumissa itsensä asemoi. Sillä taitotasolla pitäisi olla moninkertainen ristikonratkonnan Suomen mestari


    • Tämä minun kritoisjani siis katsoo olevansa paljon parempi ratkoja kuin Jaska, happonen tai iso S. Näin korkealle sfääreihin itsensä asettavaa ratkojaa en montaa tunne.

      • Anonyymi

        Tämäkin hlö tekee silloin tällöin virheratkontoja ja vihjeistä vääriä arviointeja. En oikein tunne ketään, joka ei olisi kovisten kanssa tehnyt ratkonta- tai tulkintavirheitä. Joten eikö toisten ratkonta- ja tulkintavirheisiin pitäisi suhtautua ymmärryksellä.

        Tästä voisi tehdä vihjeanalyysin, mutta ei oikein innosta. Eräs henkilö etsii niistä vain virheitä. Jos löytää yhdenkin virheen, hän luokittelee koko analyysin virheelliseksi. Jos on virhe, hän ei kyllä ole heti esittämässä korjaustakaan.


    • Anonyymi

      Pahoittelen, että tähän tuli liikaa kirjoitettua, mutta kun jonu esittää asian naljailemalla, naljailuun tulee ragoitua. Onko liikaa pyytetty, jos oyytää esittämään vinkit samalla naljailematta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe