Kastelen ja se nolottaa

Anonyymi

Taas oli herätessä vaippa märkänä. Olen 17 vuotias poika ja kastelen jatkuvasti kerran tai pari viikossa. Joskus tuntuu että olen ainoa näin vanha kastelija ja se nolottaa. Onko kohtalotovereita? Helpottaisi ehkä vähän jos tietäisi ettei ole ihan ainoa.

Saisikohan kastelulla ja nukahtamisvaikeuksilla vapautuksen intistä kun sen aika tulee?

7

63

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et sä ihan ainoa voi olla koska mun 16v velikin kastelee

    • Anonyymi

      Tarvitset tuohon kasteluun ja univaikeuksiin lääkärin tutkimukset, että ne on ajoissa käyty ja kirjattu. Siitä sitten saa mahdollisesti vapautuksen armeijasta lääkärin kirjaamana. Kannattaa käydä reippaasti ennen sitä intti aikaa niin ne ei ala epäilemään, että esität, koska ikää alkaa olla sen verran ja moni esittää jotain sairautta, että ei tarvitse mennä inttiin.
      Ainut vain, että mihin aikaan menetkin niin sinun pitäisi seurata hoitoapuja, koska jos et niitä seuraa niin se on taas enemmän omaa syytäsi, juten inttiä mahdollisesti vain lykätään.

      Toisaalta.. Eikö se olisi ihan yes, jos lääkäri keksisi miten yökastelut loppuu? Tai ainakin vähenee? Ei niistä tarvitse nolostua. Muille ei ehkä tapahdu yhtä usein, mutta moni aikuinenkin kastelee petinsä aika ajoin, vaikka ei kehtaa sitä myöntää.

      • Anonyymi

        Tutkimukset on jo pari vuotta sitten tehty eikä mitään rakenteellista vikaa löytynyt. Rakon tilavuus pääteltiin normaaliksi koska päivällä ei tarvitse käydä vessassa sen useammin kuin muidenkaan. Olen vähän liiankin hermoherkkä ja on taipumusta masennukseen ja syytä voi varmaan etsiä siltä suunnalta. Katsotaan nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimukset on jo pari vuotta sitten tehty eikä mitään rakenteellista vikaa löytynyt. Rakon tilavuus pääteltiin normaaliksi koska päivällä ei tarvitse käydä vessassa sen useammin kuin muidenkaan. Olen vähän liiankin hermoherkkä ja on taipumusta masennukseen ja syytä voi varmaan etsiä siltä suunnalta. Katsotaan nyt.

        Pikkusiskoni vuosikymmniä sitten kasteli melkein joka yö, ja me sisarukset vielä lisäsimme ymmärtämättömyydellämme ja omalla ahdistuksella hänen ahdinkoaan.

        Häntä tutkittiin, mutta elimellistä vikaa ei löytynyt. Siihen aikaan ei pahemmin puhuttu psyykkisista syistä.

        Minä muutin kotoa pois ja pikkusisko aika pian perässä samaan asuntoon.
        Kyllähän me myöhemmin kaikki tajusimme, että kaikki johtui kotimme pahasta ilmaåiiristä, peloistakin.
        Minä reuhasin ja pistin hanttiin, hän on hiljaisempi meidän perheen älykkö.
        Ihanaa asua pienessä ensimäisessä kodissamme, vaikka pelkäsimme että miten käy.
        Hänen yökastelunsa loppui kuin seinään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimukset on jo pari vuotta sitten tehty eikä mitään rakenteellista vikaa löytynyt. Rakon tilavuus pääteltiin normaaliksi koska päivällä ei tarvitse käydä vessassa sen useammin kuin muidenkaan. Olen vähän liiankin hermoherkkä ja on taipumusta masennukseen ja syytä voi varmaan etsiä siltä suunnalta. Katsotaan nyt.

        Hieman nuita mielenterveyden ja psyykkeen puolia mietinkin, että voisi olla, mutta ei uskalla mainita kun moni ei ole valmis siitä kuulemaan tai kehdannut mennä lääkäriin. Muutenkin pitää varovasti ja kiertäen puhua terveysjutuista kun jos sanoo liian suoraan niin tilanne saattaa mennä huonomaksi. Hyvä, että tutkitaan kun joillain saattaa joskus löytyä jopa isompaakin mitä pitää leikata. Onneksi sinulla ei löytynyt sellaisia.

        Voi olla, että tulee vapautus intin suhteen. Sen näkee miten asia kehittyy ajan kanssa. Moneen vaivaan ikävä kyllä tarvitaan eniten just sitä aikaa. Toivottavasti jotain vastauksia löytyy.


    • Anonyymi

      Paikkaa jossa voitaisin keskustella enempi? 23v ja vast ikää kastelu loppunut.

      • Anonyymi

        Muistakaa, että yhteystietoja ei täällä saa jakaa palstoilla toisille, joten joudutte olemaan luovia sen suhteen miten löydätte toisenne. Ja varmistakaa, että toinen on se henkilö ja sen ikäinen mitä väittää olevansa. Suomi24 on vähän hankala tällaisen suhteen.
        Tukinetissä nuoriin liittyvässä aihe chatissa tai jossain nuorten mielenterveys tai tarkkaillussa nuorten yhteisö chatissa voi olla turvallinen paikka vaihtaa tietoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1772
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1224
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      72
      901
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      233
      872
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      855
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe