Suomessa on tosi mukava asua ja elää! Mutta olen niin yllättynyt kuinka suuri osuus ruotsalaisella kulttuurilla Suomen medioissa on! Kun kuuntelen Ylen tai Bauerin mediaa, niin hämmästyy kuin paljon puhutaan Ruotsista ja ruotsalaisista joka päivä. Saa sellaisen käsityksen että Ruotsi on koko maailma Suomessa. En ole koskaan kuullut pahaa sanaa Ruotsista näitten medioitten myötä, päin vastoin olen vain kuullut kunnia ja hyvää kaikissa jutuissa. Suomen radiossa soitetaan ruotsalaista musiikkia ainakin sata kertaa päivässä joka päivä. Sitten jos lukee suomalaisia kirjoja niin useammassa mainitaan Ruotsia ja ruotsalaisia niin kunniallisesti kun vaan olla voi. Kuuntelin Bauer mediaa eilen ja kuulin yhdessä tunnissa aivan samat lauseet mitkä ovat: "Kyllä ruotsalaiset ovat parempia kun me suomalaiset" huh!
Onko nämä juontajat ja toimittajat oikeestaan suomalaisia vai onko he jotain aivan toista?
Kun kuuntele Ylen juttuja niin huomaa että suuremmalla osuudella kaikilla toimittajilla ja juontajilla on joku ruotsalainen nimi tai kytkentö Ruotsiin!
Kun käy kaupassa niin suurin valikoima on ruotsalaista tavaraa, ja kun menee ostoskeskuksiin niin huomaa että lähes 50 prosenttia liikkeistä on ruotsalaisia.
Kävin leffassa pari päivää sitten ja yllätyin kuinka paljon ruotsalaisia elokuvia oli tarjolla!
Kun asuin Ruotsissa kuulin radiossa lauseen "Finland är svenskt", en silloin ymmärtänyt mitä se tarkoitti mutta nytten mä tosi ymmärrän!
Ollaanko me suomalaiset niin hajoitettu ja heikkoja että vierasmaalainen valtio pystyy hallitsemaan kaikkia meidän kulttuurissa ja taloudessa?
Kun olen tavannut suomnalaisia ja kertoo jotain ikävää Ruotsista niin he vihastuu ja sanoo että olet valhtelija koska Ruotsissa kaikki on parempaa kuin Suomessa.
Se kansa kuka valtaa meidän kulttuurin he valtaa meidän ajatusmailmaa ja rikastuu siittä? Vai olenko väärässä?
Että Ruotsin ja Suomen erot ovat täysin vastakohtaisia on aivan selvä asia, sillä Ruotsi on meidän mediassa luvattu maa, missä jumala elää! Oletteko kuin monta kertaa kuullut hyvää sanottua Suomesta mikä ei ole kytketty ruotsalaisiin kysymyksiin?
Suomen & Ruotsin Erot
Anonyymi
0
178
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks215248Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut303409Haluat nainen torjua minut
Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si363347Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat
En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?933201Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?
Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää403133- 682621
Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan
kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai1232106En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri522082Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti
Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit261327- 1801207