Kummitteleeko talossani?

Anonyymi

Asun 1804 rakennetussa pohjalaistalossa johon entinen asukas on mennyt laittamaan mineriittilevyt seiniin ja, muutenkin 60luvulla rempattu. Kaksi kissaani ovat vastahakoisia menemään yläkertaan ja yhteen huoneeseen eivät mene millään. Rappuset ja lattiat pitävät ajoittain kovaa narinaa ja ovet saattaa paiskautua kiinni itsekseen. Öisin kuulen myös, kun pönttömuurien ja muiden tulisijojen luukut liikkuvat. Talomme on noin 200neliötä ehkä vähän alle ja kaikissa huoneissa en ole itsekään käynyt. Tulee myös sellainen tunne kuin joku olisi vieressä ja tarkkailisi. Pihassa on myös paljon hirsisiä rakennuksia. Aittoja, sauna, navetta ja muitakin, mutta kaikki ovat kovasti remontin tarpeessa.

Talosta tai sen omistajista hieman tietoa.

Talon alkuperäistä rakentajaa ei tiedetä ja muutenkin aika vähän tietoa, mutta sähköt on laitettu sodan jälkeen ja vesiputket 60luvulla niin, että WC ja kylpyhuone ovat nyt sisällä. Tätä varten tehtiin syystä tai toisesta laajennus johon ne sijoitettiin vaikka tilaa oli kovasti. Laajennus on talon kyljessä ja tasakattoinen.

Talon emäntä kuoli yläkertaan makuuhuoneeseen 1950luvun lopulla ja isäntä jäi taloon yksin asumaan. Sanotaan, että taloa rempattiin 1960luvulla niin paljon siksi, että isäntä yritti hukuttaa surunsa työntekoon. Talo sai mineriittilevyt seiniin, peltikaton, tosiaan sen laajennuksen ja eristeitä jotka pitää lämmön paremmin sisällä. Talon levyt ovat harmaat. Isäntäkin kuoli sitten 1970luvun lopussa ja siitä lähtien tämä oli kylmillään vuoteen 2017 jolloin pelastin tämän perikunnalta joka aikoi pistää tämän maantasalle ulkorakennuksineen.

Sisäilma on ainakin mielestäni hyvä, mutta voisiko kissojen outo käyttäytyminen johtua esim asbestista jota varmaan löytyy?
Itse olen kummittelu kannalla.

9

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mulla on ja ollu kokemusta itsekseen aukeavista ovista. Joskus eräästä sängystä kuului välillä itekseen narahtelevia ääniä vaikkei siinä kukaan maannut. Myös keinutuoli olen nähnyt alkavan keinua itsestään ja muitakin kummitteluun liittyviä asioita ym.

      • Anonyymi

        Kummituksia tai mitä lieneekin? Minä asun uudehkossa kerrostalossa ja kun oon hiljakseen päivällä, niin joku kilistelee mun keittokäytävässä mun astioita, ihan kun se joku jotain askartais mun keittiökäytävässä. Kun menen katsomaan,niin ei siellä ketään oo.


    • Anonyymi

      Ehkä sinne kuolleet ihmiset eivät ole halunneet lähteä mihinkään vaan jääneet kummittelemaan.

    • Anonyymi

      Aina kun menen pimeällä ulos niin minulla on tunne, että tarkkaillaan ja pälyilen kaikkialle, että mistähän hyökätään.😀

      Ei ne kissat asbestia havaitse, kun ei mikään muukaan elukka
      jos et mineriittiä riko niin sillähän se pysyy.

      Kissojen käytös reviiri, kolkkous siis kylmyys tai pakopaikan puuttuminen.

    • Anonyymi

      Kummitukset on kansanperinnettä ja perustuu ihmisen mielikuvitukseen ja pimeänpelkoon. Kaikki kummitustarinat, mitä kerrotaan, on joko mielikuvituksen tuotetta tai sitten keksittyjä. Yhtäkään oikeaa kummitustarinaa ei ole olemassa.

      • Anonyymi

        Entä Jos esim. 10 henkilöä yöpyy jossain talossa jossa väitetään kummittelevan
        ja kaikki kuulee ja aistii samat kummittelu asiat niin onko kyse joukkopsykoosista vai miten
        muotoilisit asian olevan?


      • Höpön löpö, älä puhu asioista mistä et tiedä mitään:)


    • Anonyymi

      Kyllä kummittelee,jatkan normaali elämää itse pelkäämättä kaikkee sattunut.Outoo,herään kesken yötä joskus.Nyt jätän patterivalot lattialle oven suuhun.Nukun yleensä ei kummituksetkaan pidä hereillä.Henkiolento joka ei saa rauhaa.Sanovat meediot joka talossa on elämää moni ei vaan reagoi.Herkät reagoi.

    • Anonyymi

      Ei kummittele. Tuon ikäinen talo elää omaa elämäänsä. Itse asun 1947 rakennetussa talossa, eräänä hiljaisena yönä valvoessani mietin että ei uskois mitä kaikkia ääniä kuuluu! Kerran jopa olen mennyt yläkertaan katsomaan onko poika tullut käymään kotona, kun kuullosti että joku liikuskelisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe