On Pyynikinharju ja Pulkkilanharju Mäntyharju kaikista noista on jonkinmoinen näkymä lähi ympäristöön. No meillä on Hattelmalanharju ja näkymä on noin metri lähimpään pusikkoon. Joku metsänhoitolaitokselta taisi sanoa että puita ei voi kaataa kun ovat yksityisen mailla. No tuli mieleen voisiko niitä näköalatasanteita korottaa ja laajentaa. Tietenkin puusta ja ne puut voisi hakea Sibelius metsästä Aulangolta näin saataisiin vähän tarinaa ja pohjan voisi tehdä Luja Betoni kun on paikallinen ylpeys tossa Poltinaholla.
Hattelmalan harju
44
1601
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta ollaan kuitenkin Hattelmalan harjullakin Hämeenlinnan jo vitsiksikin muodostuneen sloganin Ihan Lähellä alkujuurilla. Puut ja pusikot ovat tosiaankin Ihan Lähellä.
- Anonyymi
Kyllä tuleva sibelius saa varmaan parempia ideoita kun ei näy mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuleva sibelius saa varmaan parempia ideoita kun ei näy mitään.
Mielikuvitus auttaa, varmasti Sunny Car Centerkin on ideoitu siellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielikuvitus auttaa, varmasti Sunny Car Centerkin on ideoitu siellä?
Persut päätti ainakin siellä tukevansa SCC:n tuloa Hämeenlinnaan.
- Anonyymi
Harvennushakkuu auttaisi tähänkin.
- Anonyymi
Teppo Turjalle suunnitellaan sinne patsasta.
- Anonyymi
Ei sinne voi rakentaa persu ikonille patsasta kun se on luonnon suojelu aluetta.
- Anonyymi
Olen metsuri vailla työtä. Homelite 14" laikalla ja teroitetulla ketjulla ratkaisen ilmaiseksi tuon invicible ongelmanne jonain yönä pimeän aikaan, kun Kiinasta tilaamani Homeliten äänenvaimennin on tullut. Vaimentaa konesahan äänen kuiskaukseksi.
Prosessi etenee puu puulta näin...
shhh#ryskis#shhh#ryskis#shhh#ryskis#shhh#ryskis#shhh#ryskis#shhh#ryskis#shhh#ryskis#shhh#ryskis#.....
JOKO ALKOI NÄKYMÄÄN HÄMEENLINNAAN PÄIN?
Huom!
"ryskis" on kaatuvan puun ääni- Anonyymi
Kerrankin järkevää tekstiä foorumilla. Puut nurin että #ryskis# vaan. Kansa vaatii näköalapaikkoja, joihin rikkaat helsinkiläiset voivat pysähtyä katsomaan miten me köyhät hämäläiset oikein asumme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrankin järkevää tekstiä foorumilla. Puut nurin että #ryskis# vaan. Kansa vaatii näköalapaikkoja, joihin rikkaat helsinkiläiset voivat pysähtyä katsomaan miten me köyhät hämäläiset oikein asumme.
Pääkaupunkiseudun raharikkaat voivatkin sitten ajaa tulevaisuudessa avaran Hattelmalan harjun kautta niille tekemistä vaille valmiisiin Aulangon Luxus-huviloille Vanajaveden rantalettoon ja miettiä kun mitään ei olekaan sinne kaislikkorantaan rakennettu vaikka asiaa hehkutettiin aikoinaan kovastikin hämeenlinnalaisille kun tontti ostatettiin Hämeenlinnan kaupungille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääkaupunkiseudun raharikkaat voivatkin sitten ajaa tulevaisuudessa avaran Hattelmalan harjun kautta niille tekemistä vaille valmiisiin Aulangon Luxus-huviloille Vanajaveden rantalettoon ja miettiä kun mitään ei olekaan sinne kaislikkorantaan rakennettu vaikka asiaa hehkutettiin aikoinaan kovastikin hämeenlinnalaisille kun tontti ostatettiin Hämeenlinnan kaupungille.
Kaupungin asia, yksityisillä hyvin vähän maata tuolla.
- Anonyymi
Jos näköalaesteenä olevat puut ovat yksityisen mailla niin kai ne helkkari soikoon on häneltä ostettavussa pystynä vaikka tuplahintaan ja sitten kaadettava nurin ja puut lahjoitetaan tälle maanomistajalle. Keräys pystyyn ja metsään näköalatornilta alkava riittävän laajalta sektorilta puut nurin
- Anonyymi
Vai oikein keräys pystyyn. Koittasit suunnata energiasi johonkin hyödylliseen.
- Anonyymi
Ei ole semmoista rahaa että minun pihasta puut lähtisivät. Meitä yksityisiä on ainakin viisikymmentä joilla näitä isoja puita on eikä tietääkseni kukaan ole aikeissa puita hävittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai oikein keräys pystyyn. Koittasit suunnata energiasi johonkin hyödylliseen.
Tarkoitin että keräys pystyyn tuolle aiemmassa viestissä kommentoineelle työttömälle metsurille jolla on Homelite ja haluja auttaa asiassa yöaikaan saatuaam kiinasta tilaamansa Homeliten äänenvaimentimen. Eiköhän sinultakin kommunistipoika riitä hyvään asiaan parikymmentä euroa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole semmoista rahaa että minun pihasta puut lähtisivät. Meitä yksityisiä on ainakin viisikymmentä joilla näitä isoja puita on eikä tietääkseni kukaan ole aikeissa puita hävittää.
Esitten pakkolunastetaan os ei tarjous kelpaa.
T. Suurisuo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esitten pakkolunastetaan os ei tarjous kelpaa.
T. SuurisuoMaankäyttölaki ei tunne tuolla perusteella pakkolunastusta, mutta jos maksatte 10000€/mänty niin nuo minun viisi mäntyä saa kaataa kun vie runkoineen risuineen kaiken poiskin. Löytyykö sitä pätäkkää?
- Anonyymi
Hattelmalan piirimielisairaalan aikaan ikuiseen kadotukseen ilman oikeudenkäyntiä tuomitut asukkaat pitivät harjun avoimena puhdetöinään. Pitäisikö piirimielisairaala palauttaa kaupunkiin.
- Anonyymi
Näkymätön torni. Kaupungin onnistumissarjaan täysin sopiva siis. #tapahtumatonpuisto #pysäköimätön talo #seinätön koulu #autoton kauppa #engelitön ranta #rautakaupaton turboliittymä #ruusuton tarha
- Anonyymi
Häpeä, suuri kamsallinen häpeä tuo Hattelmalan harjun näköalapaikan invicible ongelma.
Nyt tuon ongelman takia kahden edellisen lisäksi jo kolmas sukupolvi kasvaa tilanteessa, ettei heillä ole mitään mahdollisuutta nähdä Runebergin näkemää ja runossaan "Vänrikin markkinamuisto" avautuvaa kulttuurimaisemaa Hattelmalan harjulta Hämeenlinnaan päin.
Kuuntele katkelma Runebergin runosta Vänrikin markkinamuisto lausuttuna. Luenta perustuu Vänrikki Stoolin tarinoiden vuoden 1918 painokseen, jonka käännös on Paavo Cajanderin. Äänitteen on toteuttanut Lasten ja nuorten kulttuurikeskus ARX, lukija Antti Paranko.
https://lydia.hameenlinna.fi/files/original/f1a13b1932cfcb9d69976dd0940babf3.pdf- Anonyymi
Linkki avaa valokuvatun kellastuneen paperiversion runosta "Vänrikin markkinamuisto".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkki avaa valokuvatun kellastuneen paperiversion runosta "Vänrikin markkinamuisto".
Mitä väliä vaikkei sieltä näy mihinkään? Kuka nykyaikana edes kaipaa tollasia. Se että jos lähemmäs 100 vuotiaat kääkät muistelee ei ole syy opetelkaa käyttämään internettiä ja katelkaa sieltä maisemia kuvahaulla näkee vaikka Himalajan näkymät. Joo ennen oli paremmin just piti töllätä tylsyydessään jotain kaupungin kattoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://lydia.hameenlinna.fi/items/show/596
Vänrikin markkinamuisto, äänite
- Anonyymi
Sen sahaajan on paras pysyä poissa, muutoin tulee halkoa päähän ja penistä takalistoon.
- Anonyymi
Äänenvaimennin on jo Vantaalla Postin Logistiikkakeskuksessa tulossa huomenna Hämeenlinnaan ja sitten alkaa Homelite kuiskata shhh.. puuta nurin#ryskis# ja iltapäivällä kun hönö heräät krapulassa niin toikkaroippa Hattelmalan harjulle ihailemaan komeaa näkymää Hämeenlinnaan päin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänenvaimennin on jo Vantaalla Postin Logistiikkakeskuksessa tulossa huomenna Hämeenlinnaan ja sitten alkaa Homelite kuiskata shhh.. puuta nurin#ryskis# ja iltapäivällä kun hönö heräät krapulassa niin toikkaroippa Hattelmalan harjulle ihailemaan komeaa näkymää Hämeenlinnaan päin
Seuraavana kuuttomana yönä kaadan yhden puun. Toivoisin että 30 isämaallista työtöntä metsuria tulisi kimppaan kaatamaan kukin yhden puun niin saatas 31 puuta pois näköesteestä. Jos kaadan yksin kaikki puut joudun korvaamaan summarahat, eikä ole varoja, mutta kun jokainen maksaa kaatonsa niin päästään halvalla näkemään vänrikin maisrmia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraavana kuuttomana yönä kaadan yhden puun. Toivoisin että 30 isämaallista työtöntä metsuria tulisi kimppaan kaatamaan kukin yhden puun niin saatas 31 puuta pois näköesteestä. Jos kaadan yksin kaikki puut joudun korvaamaan summarahat, eikä ole varoja, mutta kun jokainen maksaa kaatonsa niin päästään halvalla näkemään vänrikin maisrmia
STIHL 21" LAIPPA, uusi teräketju, ilmoitatko täällä koska mennään kaatamaan, vai laitatko textarilla.
Hyvällä asialla olet, vertaisin Bobrikovin murhaan, laittomastihan Eugen toimi, mutta oli hyvällä asialla.
Puut nurin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STIHL 21" LAIPPA, uusi teräketju, ilmoitatko täällä koska mennään kaatamaan, vai laitatko textarilla.
Hyvällä asialla olet, vertaisin Bobrikovin murhaan, laittomastihan Eugen toimi, mutta oli hyvällä asialla.
Puut nurin.Tietysti. Kyllä minä tietenkin jollain lailla komppaan. Anna mennä vaan. Korvaa sulle kuitenkin vuosien terapian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti. Kyllä minä tietenkin jollain lailla komppaan. Anna mennä vaan. Korvaa sulle kuitenkin vuosien terapian.
Vänrikki onkin kääntyillyt haudassaan jo pidempään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vänrikki onkin kääntyillyt haudassaan jo pidempään.
Ensin pitää 80vee piimähihan vetäistä vuoden 74 stihl käyntiin. Sitä odotellessa.
- Anonyymi
..Ja Kuohunharju !
- Anonyymi
Aloittajapätkä voi tuoda kotoa jakkaran, jos ei muuten näe. Me keskimittaiset miehet näemme riittävästi.
- Anonyymi
Katsoisin hyvällä omankädenoikeudella omavaltaista ilmeisen laitonta toimintaa jolla metsuri saisi homelitesoitua aukon siihen korkeaan rytökasaan joka on 70 vuotta estänyt minua kuutamolla ollessani katsomasta ja näkemästä Hattelmalan harjun näköalatasanteellta Hämeenlinnaan päin.
- Anonyymi
Aika nopea lähtö tulisi metsurille jos minun pihassa kuuluisi sahan ääntä. Veikkaan että minulla olisi sen jälkeen saha ja hampaaton metsuri kirmaisi kohti sairaala, no ehkä ryömisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika nopea lähtö tulisi metsurille jos minun pihassa kuuluisi sahan ääntä. Veikkaan että minulla olisi sen jälkeen saha ja hampaaton metsuri kirmaisi kohti sairaala, no ehkä ryömisi.
Vikkelä metsuri olisi ehtinyt kaataa kolme kuusta kakai koivua ja yhden raidan sekä poistua tomtiktasi siihen mennessä kun olisit ehtinyt rikospaikalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Könyäpä poika takapihallepäin...kuorsatessasi männä yönä kävin homelitesoimassa äänenvaimentimella varustetulla Homelitella kaksi omenapuutasi. Valkiakuulaan ja Punakanelin. Seuraavalla kerralka kaatuu pihakoivusi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Könyäpä poika takapihallepäin...kuorsatessasi männä yönä kävin homelitesoimassa äänenvaimentimella varustetulla Homelitella kaksi omenapuutasi. Valkiakuulaan ja Punakanelin. Seuraavalla kerralka kaatuu pihakoivusi.
No hui. Oot käyny väärässä pihassa. Kaikki viisi mäntyä on pystyssä ja muita ei tontilla ole.
Laitapa Homelite ensi yönäkin käymään jos osuisit oikeaan paikkaan. Vihjeeksi voisin sanoa että puut on juna-aseman ja uuden parkkitalon välissä.
- Anonyymi
Menkää Karanojalle katsomaan maisemia. Sieltä näkyy vaikka kuinka pitkälle metsien yli.
Kaatopaikalta. Tervetuloa Hämeenlinnaan. Parhaat paikat teollisuudelle ja kaatikselle.
Asuinrakennukset suolle ja pitkin metsiä. Voi perse.- Anonyymi
Olet sä mestari. Millä silmällä sä näet parhaat paikat? Ai joo taisit tossa jo kertoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet sä mestari. Millä silmällä sä näet parhaat paikat? Ai joo taisit tossa jo kertoo.
Ei jumatsukka, nyt mä repeen. Karanojan näköalatasanne. Nyt on lääkkeet kohillaan! Joku jätevuoriko kyseessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jumatsukka, nyt mä repeen. Karanojan näköalatasanne. Nyt on lääkkeet kohillaan! Joku jätevuoriko kyseessä.
Höppänä sekottanut sen vaan Hakoisten linnavuoreen. Kovin on aivot jo liisteriä ja hihat piimiineet. Liikaa alkoa ja vaimon napinaa.
- Anonyymi
HYVÄ IDEA. Kannatan uutta näkötornia!
Metallinen ristikkorakenne, avoin, väriltään ympäristön sulautuva. Korkeutta juuri sen verran, että näkee mukavasti puiden yli. 10m riittää harjun laella. Ei maksa paljoa, mutta kävijöitä kyllä riittäisi.- Anonyymi
MIeluummin vähemmän roskapuustoa ja -väkeä, kiitos. Tasanteethan on jo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIeluummin vähemmän roskapuustoa ja -väkeä, kiitos. Tasanteethan on jo.
Tuskin näkymä on nykyihmiselle yhtään mitään. Se on voinut olla sitä jollekin jurassic parkin aikalaiselle. Dinosaurukset ei nuoruuttaan enää takaisin saa sillä että maisemia entisöidään. Järjetön ideanakin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331