WordDive ysin keskiarvolla?

Anonyymi

Moikka, minulla on keväällä edessä pitkän englannin ja lyhyen venäjän kirjoitukset. Enkun kursseista olen saanut tähän mennessä 9,9,9,8,10,9 ja venäjässä 10,10,10,9,10,9 ja mietin, että kannattaisiko WordDive hommata jompaan kumpaan tai kumpaankin.

Käytän englantia päivittäin, mutta se rajoittuu aika lailla viihteeseen. Katson vlogeja ja sarjoja, kuuntelen musiikkia, keskustelen netissä ja luen tarinoita. Mitään tieteellisiä tekstejä ei tule hirveästi luettua, ja siksi sellainen vähän hienompi ja virallisempi sanasto on hakusessa. Kieliopissa pärjään hyvin, ja suurin osa koulussa käydyistä asioista on ollut jo valmiiksi tuttuja. Mutta jos oikein ymmärsin, niin eikös WordDive painotu nimenomaan sanastoon? Siinä mielessä siitä siis saattaisi olla hyötyä. Vai olisiko minun tapauksessa joku aikakausilehtien lukeminen tehokkaampi vaihtoehto?

Venäjän kokeen taso on luonnollisesti matalampi, eikä kieltä tule oikein käytettyä koulun ulkopuolella. Olisi silti kiva saada siitä L tai vähintään E. Jos joku on kirjoittanut jonkun lyhyen kielen, niin kertokaa ihmeessä onko WordDivesta ollut hyötyä.

Keskipitkässä ruotsissa olen kasin tasoa ja sanavarastoni on suppea. Kesällä tuli luettua ruotsia paljon vähemmän kuin olin suunnitellut. Siinä joku tuollainen kurssi olisi varmaan auttanut paljon. Alunperin tavoitteena oli M, mutta katsotaan nyt tulisiko sieltä edes C. Tämän syksyn koe oli kyllä aika paljon vaikeampi kuin monet aiemmat.

1

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä otin keskipitkään ruotsiin, kurssiarvosanat 7-8 ja väkisinkin oppi jotain. Koe oli keskitasoinen ja kirjotin vahvan M. Enkkuun en ottanut, kirjotin B:n 6-7 kurssiarvosanoilla.

      Äsken vähän googlailin, ja jos oikein ymmärsin niin venäjästä ei ole mitään yo-kirjoituksiin tarkoitettua pakettia, vaan pelkästään ne peruskurssit?? Ja ei myöskään saksasta, espanjasta ym. Kirjoista varmaan saa kerrattua kaiken olennaisen.

      Mut jos on korkeat tavoitteet tossa englannissa niin on se varmaan ihan kannattava

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe