Äitini pukeutuminen

Anonyymi

Olen 16-vuotias tyttö, ja en kehtaa liikkua äitini kanssa missään, sillä hän pukeutuu lähes aina lyhyisiin hameisiin ja mekkoihin. Ulottuvat siis polven yli, pahimmillaan puoleen reiteen asti. Tuntuu jotenkin kiusalliselta käydä hänen kanssaan esim. kaupassa, kun itse olen normaalisti aina pitkät housut esim.farkut jalassa, ja äitini on aina kuin olisi juhliin lähdössä. Olen yrittänyt sanoa hänelle, että laittaisi housut jalkaansa, mutta ei hän ymmärrä. Minulla on myös teini-ikäinen veli, joka on myös selvästi häpeissään asiasta. Mikä avuksi?

15

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinulla ja sinun veljellä vaikuttaa olevan järkevämpi ja käytännöllisempi asenne pukeutumiseen. Mikä on ihan järkevää, etenkin Suomen säissä.

      Tällaiset asiat on vaikeita, koska jokaisella on oikeus pukeutua niin miten he haluvat, joten teillä ei ole määräämisoikeutta äitinne pukeutumiseen. Ja hänen vaate valintansa ei ole mikään teitä vakavasti vahingoittava asia.

      Onko kumpikaan teistä kysynyt syytä häneltä, että minkä takia hän pukeutuu niin? Mienaan, että asiallisesti eikä silleen et käskette käyttämään housuja tai olette häntä käännyttämässä. Ovatko ne vaatteet hänelle itselleen mukavia vai onko kyseessä jokin ulkoinen paine? Oletteko käyneet yhteisen keskustelun asiasta, eikä vain kinaamista? Koska tekin olette epäreiluja häntä kohtaan, jos vain kiukuttelette hänen vaatteistaan sitä huolimatta, että teistä tuntuu nololta.

      Jos keskustelussa tulee ilmi, etä se on esim. hänelle itsevrmuudesta tai mukaavuudest kyse niin... Sen jälkeen voisitte aina ehdottaa, että menette yhdessä ostoksille löytämään hänelle mukavat housut missä hänellä on itsevarma olo tai muuten jotain muuta puettavaa, esimerkiksi pidempi ja lämpimämpi hame, talvikin kun on jo tulossa. Etsitte hänen tyylinsä sopivia housuja, eikä niin, että pakotatte sellaiseen mikä on teidän tyyli.
      Tehkää aiheesta kaikille yhteinen ja positiivinen hetki, eikä aina vain jokaiselle negatiivistä oloa. Se voi auttaa siihen, ettei hän käytä enää lyhyitä hameita ihan joka kerta kun menee teidän kanssa jonnekin. Vain joskus.

      Muistakaa kumminkin nuorina, että raha ei kasva puussa, joten varmaan ei ole varaa mihinkään liian kalliiseen ja kirpputoreiltakin voi löytää hyviä vaatteita.

      • Anonyymi

        Hän ei omien sanojensa mukaan viihdy housuissa ja kokee mekkojen käytön jotenkin omanaan. Mutta mielestäni on jotenkin outoa, että nytkin syksyllä, kun muut jo käyttävät housuja, niin hän kulkee kintut vilkkuen joka paikassa. Ja kun hameet ovat melko lyhyitä, mikä tuo alastoman vaikutelman housujen puuttuessa. Eihän asia itseäni periaatteessa koskekaan, mutta kokisin mukavampana jos äitinikin käyttäisi farkkuja siinä missä muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei omien sanojensa mukaan viihdy housuissa ja kokee mekkojen käytön jotenkin omanaan. Mutta mielestäni on jotenkin outoa, että nytkin syksyllä, kun muut jo käyttävät housuja, niin hän kulkee kintut vilkkuen joka paikassa. Ja kun hameet ovat melko lyhyitä, mikä tuo alastoman vaikutelman housujen puuttuessa. Eihän asia itseäni periaatteessa koskekaan, mutta kokisin mukavampana jos äitinikin käyttäisi farkkuja siinä missä muutkin.

        Täytyykö hänen nimenomaan käyttää juuri niitä farkkuja? Miksi ei käy pidempi hame/mekko tai jotkin muut housut? Jotenkin outoa, että pitää olla farkut.
        Vaatteita kun on kaikenlaisia. En itsekään käytä farkkuja, koska niiden kangas mm. aiheuttaa allergista ihottumaa ja painavat alavatsaa kohdasta mistä olen muutenkin kroonisesti kipeä.
        Onhan tietenkin outoa jos ei yhtään pukeudu sään mukaan tai hänelle ei tule kylmä, mutta ei se nyt silleen teidän elämää haittaa loppupeleissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyykö hänen nimenomaan käyttää juuri niitä farkkuja? Miksi ei käy pidempi hame/mekko tai jotkin muut housut? Jotenkin outoa, että pitää olla farkut.
        Vaatteita kun on kaikenlaisia. En itsekään käytä farkkuja, koska niiden kangas mm. aiheuttaa allergista ihottumaa ja painavat alavatsaa kohdasta mistä olen muutenkin kroonisesti kipeä.
        Onhan tietenkin outoa jos ei yhtään pukeudu sään mukaan tai hänelle ei tule kylmä, mutta ei se nyt silleen teidän elämää haittaa loppupeleissä.

        Eihän tyttö kai juuri farkkuja vaadi äitiänsä laittamaan jalkaan, vaan housut ylipäätään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tyttö kai juuri farkkuja vaadi äitiänsä laittamaan jalkaan, vaan housut ylipäätään

        Juuri näin, pitkiä housuja tarkoitin. Eihän kukaan muu kulje paljain säärin enää tähän aikaan vuodesta. T. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, pitkiä housuja tarkoitin. Eihän kukaan muu kulje paljain säärin enää tähän aikaan vuodesta. T. Aloittaja

        Paitsi skotit. xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, pitkiä housuja tarkoitin. Eihän kukaan muu kulje paljain säärin enää tähän aikaan vuodesta. T. Aloittaja

        Ymmärrän sinua hyvin, kyllä itsekin kieltämättä häpeäisin jos äitini kulkisi vesirajamekossa julkisella paikalla. Koita kestää, eihän sinun pakko ole hänen kanssaan liikkua periaatteessa yhtään ylimääräistä. Ole ylpeä, että pukeudut itse fiksusti ja tyylikkäästi ja keskity siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei omien sanojensa mukaan viihdy housuissa ja kokee mekkojen käytön jotenkin omanaan. Mutta mielestäni on jotenkin outoa, että nytkin syksyllä, kun muut jo käyttävät housuja, niin hän kulkee kintut vilkkuen joka paikassa. Ja kun hameet ovat melko lyhyitä, mikä tuo alastoman vaikutelman housujen puuttuessa. Eihän asia itseäni periaatteessa koskekaan, mutta kokisin mukavampana jos äitinikin käyttäisi farkkuja siinä missä muutkin.

        Asia voi myös olla niin että äidilläsi on kauniit sääret ja hän tietää sen ja haluaa näytellä.
        Näin miehenalun silmissä ei ole kauniimpaa kun säihkysääri nainen minihameessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia voi myös olla niin että äidilläsi on kauniit sääret ja hän tietää sen ja haluaa näytellä.
        Näin miehenalun silmissä ei ole kauniimpaa kun säihkysääri nainen minihameessa.

        Toivottavasti et myös käyttäydy noiden halujesi mukaan.


    • Anonyymi

      Tiiätkö mitä, sun äiti on hyvä just sellasena kun hän on! Suomessa me ollaan vähän tällästä mustaa porukkaa, muottiin painautuneita ja ollaan erilaisuudesta enemmän tai vähemmän sormi suussa. Meidän kaikkien ois hyvä hetki asua vaikka japanissa, missä jengi saattaa olla pukeutuneena vaikka pokemoniks eikä sitä katota kieroon :D ei mut oikeesti, rakasta sun äitiä sellasena kun se on ❤️

    • Anonyymi

      Sukkahousut monesti tekevät lyhyistäkin hameista säädyllisempiä

    • Anonyymi

      Eikai teidän tarvitse samalla lailla pukeutua? Käytä farkkuja jos haluat, ja äitisi saa käyttää mekkoja jos haluaa. Keskity muihin asioihin

    • Anonyymi

      Minä taas puolestani toivoisin, että äitini käyttäisi muitakin vaatteita kuin tuulipukua. Ei koskaan käytä hameita, edes kesällä. En ole kuitenkaan asiasta yöuniani menettänyt, eikä sinunkaan pitäisi. Olen samanikäinen kuin sinä, 16v. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Onko tilanne vielä sama, oletko puhunut äitisi kanssa?

      • Anonyymi

        Tilanne ei ole muuttunut paljoakaan. Äitini käyttää usein sukkahousuja ihmisten ilmoilla, mutta lyhyet hameet pysyy ja kotioloissa ei pidä sukkahousujakaan. t. aloittaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe