Tsolpideemi

kokemuksia...

Tarvitsisin kokemuksianne nukahtamislääkkeistä, joissa vaikuttavana aineena on tsolpideemi. Itse sain lääkkeen nukahtamisvaikeuksiin. Aluksi lääke vaikutti hyvältä, minulle sopivalta. Nyt keväällä tuli käytettyä lääkettä noin 4-5 vrk putkeen (1/2 lääke/yö) ja seurauksena aivan hirmuinen ahdistus ja sekavuus. Luulin jo tulevani hulluks, kärsiväni paniikkihäiriöstä ym. naurettavaa kunnes ystäväni huomautti että taustallahan voi olla tämä lääkkeeni! Olisin kiitollinen kokemuksista / kommenteista koskien tätä lääkeainetta.

25

20824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zivago

      näillä lääkkeillä pyrstö tarttuu, kun nokan saa irti.

    • Sys

      Heippa, mulla ratkaisi käyttöaika. Parin kk:n kuluttua käytön aloituksesta ilmaantuivat vastaavat oireet kuin sinulla, mutta ne hävisivät kun jouduin käyttämään ko. lääkettä pidempään eli n. kaksi vuotta. Minusta Zolpidem (Stilnoct) on paras markkinoilla oleva nukahtamislääke. Se koukuttaa tosin nopeasti, koska elimistö oppii sillä nopean nukahtamisen hyvin helposti. Itse pääsin ko. lääkkeestä sitten aikanaan irti väsyttävien mielialalääkkeiden avulla - mutta hitaasti. Ole varovainen, pidä välipäiviä jos mahdollista, äläkä nosta annosta.

      • vielä...

        Eli lääkkeillä irti nukahtamislääkkeistä - kuullostaa pahalta. Mietin vaan itse että kyllä olin sinisilmäinen kun otin ko. lääkkeen käyttöön, lääkärikään ei varoitellut sivuvaikutuksista, kirjoitti vain reseptin, vaikka kyllähän niistä lääkeselosteessa ohimennen kerrotaan. Luulin et tää lääke on pelastus, mutta mulle se olikin kauhistus - 2 viikkoa on nyt menny ihan överiksi. Ensin tuli se paha ahdistus ja sit oon viikon päivät pähkäillyt mikä pään saa näin sekasin eli miettiny vaihtoehtoja paniikkihäiriöstä ym. ym. eikä tuo tietämättömyys todellakaan paranna oloa. Harmittaa hitokseen. Mieluummin valvon yöt väsymystäni kuin oon päivät sit ihan lääkezombie - itte en kyllä suosittelis nukahtamislääkkeitä kenellekään tän huonon kokemuksen jälkeen! Onko teille tullut zolpidemista haittavaikutuksena myös vatsakipua ja yöllisiä heräämisiä?? ainakin itte oon heränny henkeä haukkoen sekavana nyt muutamana yönä ja näitä vieroitusoireita kestänee sitten miten kauan!?!?


    • todellakin

      itelläni oli kanssa stilnoctia,mutta luovuin siitä hallusinaatioiden ja painajaisten takia.sitten kun olin niitä viikon syönyt(kun en muuten saanut unta niin oli kärsittävä painajaisita)kaikki lääkkeen "hyvät" vaikutukset lakkasivat ja iltaisin tuli kauheita ahdistus ja paniikki tiloja.Hallusinaatiot olivat yleensä mukavia ,mutta aamuisin luuli että ne olivat unta,kunnes kuulin kaveriltani mitä olin edellisenä iltana tehnyt.painajaiset olivat erittäin ahdistavia.niiden takia lopetin sen lääkkeen käytön.Aamuisin olin erittäin pahantuulinen ja sain ihme raivokohtauksia ja päivisin tunsin itseni "poissa olvaksi" suurinpaa osaa oireista en osannut yhdistää lääkkeeseen,mutta myöhemmin sen tajusin.

      • stilnoctista

        ..mä käytin sitä yhtä kyytiä lähes 2vuotta ja vieroitusoireet kesti reilun viikon verran. Olihan niin hirvee kokemus etten enää niitä suuhuni laita. Jos ei uni tuu niin sitten valvon, kyllä se joskus sieltä tulee.


    • kokemuksia...

      "Mukava" kuulla että tsolpideemi on saanut jollain muullakin nupin sekaisin. Olo alkaa helpottaa, mutta nukahtamisvaikeuksia on yhä arkisin - viikonloppuna nukun kuin tukki. Silti, väsymyksestä huolimatta" olo on läsnäolevampi kuin lääkkeen käytön aikoihin, kun tunsin itteni jotenkin niin poissaolevaksi, ja ahdistus sitten oli se viimeinen tikki lääkkeen käytön lopettamiselle. Kiitos arvokkaista kommenteistanne!

      • X.käyttäjä

        Stillnoct kyllä nukuttaa mutta aiheuttaa helvetillisen olon seuraavaksi päiväksi ja täydellisen poissaolon omasta itsestään ja karmean päänsäryn ja pahinta oli kun lähimuisti meni koko päiväksi ja jos illalla ennen nukkumaan menoa jäi vielä pystyyn Stinoctin oton jälkeen niin sitä tuli muistamattomuudessa otettua toinen ja kolmas ja neljäskin ja muisti aivan pois ettei ollut kuin tyhjä pakkaus vieressö kun oli muistamattona syönyt koko levyn...

        En ota enää stilnoctia vaikka lekuri määräisi
        otan vaikka imovanea siitä ei pölhöksi mene kuin stil--stä

        Tosi petollinen lääke etenkin jos jää pystyyn ottamisen jälkeen ilmeisesti se tekee känniin ilman alkoholia ainakin käytös oli kännisen muutaman sitillin jälkeen vaikkei olo niin sekava ollut mutten muista mitään siitäkään kuin että panetti hirveästi ja kaatuilin ja hourailin älyttömiä.


      • mmm
        X.käyttäjä kirjoitti:

        Stillnoct kyllä nukuttaa mutta aiheuttaa helvetillisen olon seuraavaksi päiväksi ja täydellisen poissaolon omasta itsestään ja karmean päänsäryn ja pahinta oli kun lähimuisti meni koko päiväksi ja jos illalla ennen nukkumaan menoa jäi vielä pystyyn Stinoctin oton jälkeen niin sitä tuli muistamattomuudessa otettua toinen ja kolmas ja neljäskin ja muisti aivan pois ettei ollut kuin tyhjä pakkaus vieressö kun oli muistamattona syönyt koko levyn...

        En ota enää stilnoctia vaikka lekuri määräisi
        otan vaikka imovanea siitä ei pölhöksi mene kuin stil--stä

        Tosi petollinen lääke etenkin jos jää pystyyn ottamisen jälkeen ilmeisesti se tekee känniin ilman alkoholia ainakin käytös oli kännisen muutaman sitillin jälkeen vaikkei olo niin sekava ollut mutten muista mitään siitäkään kuin että panetti hirveästi ja kaatuilin ja hourailin älyttömiä.

        Itselläni tuo aiheuttanut joskus kun
        on jäänyt valvomaan halllusinaatioita, läpinäkuviä ihmisiä tai ilmassa pyöriviä suht selviä esineitä.
        lisäksi silmät kiinni laittaessa tsolpideemin vaikutuksen alaisena on aiheuttaa *viikinkilaiva ilmiötä* leijumista jne...


      • murder61
        mmm kirjoitti:

        Itselläni tuo aiheuttanut joskus kun
        on jäänyt valvomaan halllusinaatioita, läpinäkuviä ihmisiä tai ilmassa pyöriviä suht selviä esineitä.
        lisäksi silmät kiinni laittaessa tsolpideemin vaikutuksen alaisena on aiheuttaa *viikinkilaiva ilmiötä* leijumista jne...

        Kyseessä on huume. Tsolpideemi on sitä sekä unettomuus- että viihdekäytössä. Koukuttaa nopeasti eikä koukusta pääse irti. Varokaa - hyvät ihmiset! Vieroitusoireet ovat valtavat. Murskaavat.


      • matso13
        mmm kirjoitti:

        Itselläni tuo aiheuttanut joskus kun
        on jäänyt valvomaan halllusinaatioita, läpinäkuviä ihmisiä tai ilmassa pyöriviä suht selviä esineitä.
        lisäksi silmät kiinni laittaessa tsolpideemin vaikutuksen alaisena on aiheuttaa *viikinkilaiva ilmiötä* leijumista jne...

        oot kyllä ottanut jotain muutakin, mutta en osaa varmasti sanoa, kun en tiedä. Mulle stella on sopinut hyvin ja käyn töissä ihan normaalisti, mitä häh? Ihan ok lääke nukahtamisongelmiin. Ei näitä kukaan huvikseen "napsi".


      • matso 12
        murder61 kirjoitti:

        Kyseessä on huume. Tsolpideemi on sitä sekä unettomuus- että viihdekäytössä. Koukuttaa nopeasti eikä koukusta pääse irti. Varokaa - hyvät ihmiset! Vieroitusoireet ovat valtavat. Murskaavat.

        eipäs liioitella. Vieroitusoireet alkoholista lienevät paljon pahemmat. Höpö, höpö...


    • LKK

      Ite käyttänyt 8 vuotta kyseistä ainetta, ensimmäiset neljä meni satunnaisessa käytössä harvakseltaan mut sen jälkeen jatkuvana ollut. Haluais päästä irti mut ei osaa. Itselläni on välillä tullut noita aiemminkin kuvattuja yöheräämisiä henkeä haukkoen et ihan ku ois jotain säikähtänyt ja happi loppunu. Stillnoctista ei ole tullut pääkipua mut imovanesta tuli ihan jäätävä pääkipu seuraavaks illaks. siihen en sen enenpää koskenut. ei muuten mitään ongelmaa mut ku vuosien mittaan toleranssit kasvaa. pidän parin viikon taukoja mut ne väliajat on aika masentunutta aikaa ni ei huvittais yhtään pitää. Mut normaalikäytössä ei mulla ole päiväväsymystä tai masennusta. ainut on jos jää hereille lääkkeenoton jälkeen niin sit on seuraavana aamuna väsynyt. mut jos nukahtaa suoraan ni aamulla virkeä :) tai riippuen montako on joutunu ottamaan saadakseen unta. nyt kaks takana ja tunnin pyörin sängyssä. Ja lääkkeet loppu....

    • Matso12

      höpsis, sekö vaikutti sinuun noin pahasti? mulle se on ollut pelastus, eli stella 10 mg. Saan nukuttua, ilman pahempia painajaisia, 4-5 tuntia. Olen kiitollinen. Alkoholiin yhdistettynä tahtoo viedä muistin, mutta sen kun tiedostaa....niin pärjää, eikä sekoile.

    • ja herrat nauravat.

      Bentsot ovat lääketehtaita varten. Niillä ryövätään kansa köyhäksi.

      Kun otat yhden bentson, otat niitä hautaasi asti ja loppuelämäsi laatu on perceestä.

      • Anonyymi

        Ainoa oikea, tehokas ja turvallinen valmiste


    • Ei ennää tsolpii

      Noista tsolpideemeista, ensimmäinen tabletti pelastaa unettomuudelta, toinen tabletti aiheuttaa seuraavaksi päiväksi kovaa ahdistusta, vatsakipua, ärtyisyyttä, aamuisin muistin huononemista.....yhdeksi yöksi voi nauttia, mutta seuraava on jo tappioksi......

      • hulluksi tulossa

        Sain reseptin zopinoxiin. Nyt kaksi viikkoa käyttäny iltaisin.Nukun kyllä mutta päiväahdistus jotain aivan kamalaa. Olen miettinyt että mistä tämä voi johtua. Mutta nythän se selvisi kun löysin tämän ketjun. Olen ajatellut että tulen hulluksi kohta...niin kauhean tuskainen olo päivisin...mitä ei ennen ole ollut. Sydän meinaa tulla rinnasta kun niin kovin tykyttää. Poissaoleva fiilis päässä ...siis kertakaikkisen kamala. Aamuisin käyn pöntöllä kakomassa kun oksettaa. Ja nämä oireet alkaneet zopinoxin myötä. Joten ei ikinä enää tätä lääkettä!!!!!!!


      • Ei enää tsolpiiii
        hulluksi tulossa kirjoitti:

        Sain reseptin zopinoxiin. Nyt kaksi viikkoa käyttäny iltaisin.Nukun kyllä mutta päiväahdistus jotain aivan kamalaa. Olen miettinyt että mistä tämä voi johtua. Mutta nythän se selvisi kun löysin tämän ketjun. Olen ajatellut että tulen hulluksi kohta...niin kauhean tuskainen olo päivisin...mitä ei ennen ole ollut. Sydän meinaa tulla rinnasta kun niin kovin tykyttää. Poissaoleva fiilis päässä ...siis kertakaikkisen kamala. Aamuisin käyn pöntöllä kakomassa kun oksettaa. Ja nämä oireet alkaneet zopinoxin myötä. Joten ei ikinä enää tätä lääkettä!!!!!!!

        Aiheuttaa juuri kuvaamasi oireet, hirviä ahistus, panikointi, sydämen tytytykset ja pyörryttäää koko päivän.....vieroittuminen on siitä hankalaa, ettei uni tahdo tulla ilman....

        Toisille, kuten yhdelle tutavalleni ei tule mitään hankalia oireita, vaikka kuinka lääkettä nappaisi.

        Viunaa ei lääkkeen välipäivinä voi vetää, rapula-ahistus on karmea, odottaa vain sitä yötä, että saisi unta ilman....olen kuin tenkin saanut unet ja ollut kuukausiakin ilman, harmitaa jos joskus joutuu nappamaan tsolpideemie. Jenkeissä sotilasjohto varmistaa unet tuolla mököllä, on kyllä nimella ambien...tsekkaa googlesta ambien...


    • tsolpi nou thanks

      Nopeavaikutteinen lääke, nopeaan tulee vieroitusoireet vrt.esim.pidempivaikutteinen lääke, joskin siinä saattaa vieroitusoireet kestää pidempään ja tulla vähän myöhemmin. Stellassa esim.vieroitusoireet voivat tulla jo annosten välillä. Toki riippuu millaisella annoksella lääkettä syödään, mutta jos lääkettä käyttää yhden pillerin tai kaksi puolikasta viikossa, mitään hätää ei pitäisi käytöstä tulla. Peräkkäisinä päivinä käytettynä voi tulla toisen käyttöyön jälkeen ahistusta ja outoa oloja...ja varokaa riippuvuutta. Kaveri käytti 4,5 kpl viikossa ja kärsi vieroitusoireita kaksi pskoo päivää, toinen päivä oli jo vähän helpompi, kolmas ok. Toinen kaveri söi 4 kpl peräkkäisinä iltoina, ei mitään vieroitusoireita, paitsi naama punotti kuin aorinko.

      Joko kestää vieroitusoireet tai koettaa ottaa lääkettä niin vähän, ettei se aiheuta huonoja oloja, mutta untakin pitää saada...jos kuitenkin hankkii huonot olot, niin siihen saa varmaankin jotain loiventavaa...alkoa ei missään nimessä yhtäaikaa.

    • Meres

      Circadin / melatoniini on turvallisempi vaihtoehto. Circadin ilman reseptiä - http://www.europepills.com

    • Kaikki-ns

      unilääkkeet ja nukahtamislääkkeet tuhoavat elimistön oman unimekanismin. Jos haluat syödä lopun elämääsi unilääkkeitä ja nukkua silti huonosti, aloita noiden myrkkyjen syöminen. Nuo ns. lääkkeet toimivat siten että ne tuhoavat elimistön oman unimekanismin ja sitten olet koukussa noihin ns. lääkkeisiin. Ja se on lääketehtaan tavoite, saada ihminen syömään hautaansa asti noita myrkkyjä... Amen.

    • Anonyymi

      Hullun lääke sanon minä.

    • Anonyymi

      Tsolpideemi on huonompaa kuin Imovane tai Tenox koska Tsolpideemi tekee sekavuutta helposti ja voi myös aiheuttaa unissakävelyä joillekkin. Imovane/Tenox myös vaikuttavat koko yön eli ehkäisevät sitä heräilyä.

    • Anonyymi

      Minulle lääkäri sanoi, ettei se vaikuta, kuin viikon ajan, sen jälkeen vaikka kalkkitabletti riittää.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe