Onkos täällä lisäkseni ketään tavallista noituuden harjoittajaa, ilman sen kummempia uskontoja? Miten teistä tuli noitia? Kuinka usein teette loitsuja jne.? Kertokaa itsestänne:) Ei kiitos HarryPottereita, Sabrinoita tai Siskonionnoitia.
Noidat
14
2010
Vastaukset
- squirrel
Harrastan Castanedalaista unienhallintaa,mutta en usko siinä olevan mitään myyttistä.
En siis tee mitään loitsuja.
Osaan vain erottaa unen todesta ja olla heräämättä.
Siinä koko juttu.
Joku väittää että unista voisi ennustaa,mutta en ole havainnut korrelaatiota.
En osaa edes sanoa onko tämä "noituutta"...- LunaNocturne
Minä pystyin myös hallitsemaan uniani kun olin pieni. Nyt taito on hieman ruostunut, mutta onnistuu silloin tällöin. Hauska temppu onnistuessaan... :)
- Sunshine
LunaNocturne kirjoitti:
Minä pystyin myös hallitsemaan uniani kun olin pieni. Nyt taito on hieman ruostunut, mutta onnistuu silloin tällöin. Hauska temppu onnistuessaan... :)
Juu, itsekin näen lucideja. Mutta olen nähnyt myös enneunia. Pystyisi niitäkin hallitsemaan, voisi nähdä silloin kun haluaa. Mutta hain nyt niitä varsinaisen noituuden harjoittajia. Ihan missä muodossa vain. Kunhan itsesi noidaksi miellät.
- Olemisen metafora
Ohan noeta noidiksi itseään tituleeraavia palstalla nähty, sekä theurgisen magian harjoittajia ynnä muuta monenmoista, mutta puhukoot omasta puolestaan, jos puhuvat.
Mutta mikset kertoisi ensin omasta puolestasi, mitkä ovat mielestäsi noidan tai noituuden harjoittamisen tunnusmerkkejä? Ja miten olet päätynyt polullasi siihen missä nyt olet?- Sunshine
Niin, miksipä en kertoisi. Suvussani on aina ollut yliluonnollisia kykyjä, ja jotkut ovat harjoittaneet noituutta. Olen ikäänkuin kasvanut tähän. Isoäitini oli parantaja, ja hänellä oli muutamia vanhan kansan loitsuja. Häneltä sitten pienenä opin kaikkea yrteistä sun muista. Loitsutkin olen häneltä saanut, mutten ole yhtäkään niistä tainut käyttää, koska ne ovat aika vaikeaselkoisia. Teen mielummin loitsuni itse. Kykyjä minulla on jonkin verran. Eli ESP, josta tosin telepatia huono, parantaminen, manipulointi jne. Noilla kyllä pärjää, ja kehitän itseäni koko ajan paremmaksi.
- Olemisen metafora
Sunshine kirjoitti:
Niin, miksipä en kertoisi. Suvussani on aina ollut yliluonnollisia kykyjä, ja jotkut ovat harjoittaneet noituutta. Olen ikäänkuin kasvanut tähän. Isoäitini oli parantaja, ja hänellä oli muutamia vanhan kansan loitsuja. Häneltä sitten pienenä opin kaikkea yrteistä sun muista. Loitsutkin olen häneltä saanut, mutten ole yhtäkään niistä tainut käyttää, koska ne ovat aika vaikeaselkoisia. Teen mielummin loitsuni itse. Kykyjä minulla on jonkin verran. Eli ESP, josta tosin telepatia huono, parantaminen, manipulointi jne. Noilla kyllä pärjää, ja kehitän itseäni koko ajan paremmaksi.
Noentäpä osaatko vastata mikä on noituutesi tarkoitus?
- Sunshine
Olemisen metafora kirjoitti:
Noentäpä osaatko vastata mikä on noituutesi tarkoitus?
Ona itseasiassa jännä kysymys. En taida osata vastata. Sama asia, kuin kysyisi uskomisen tarkoitusta, tai vaikka elämän. Noituus on mielestäni mukavaa. Sen avulla voi ratkoa ongelmia, joita on mutten mahdotonta selvittää. Se avaa ovia. Sen avulla löytää itsestään uusia puolia. Ja huomaa koko ajan, miten kehittyy paremmaksi. Se on palkitsevaa.
- sörkel
Sunshine kirjoitti:
Ona itseasiassa jännä kysymys. En taida osata vastata. Sama asia, kuin kysyisi uskomisen tarkoitusta, tai vaikka elämän. Noituus on mielestäni mukavaa. Sen avulla voi ratkoa ongelmia, joita on mutten mahdotonta selvittää. Se avaa ovia. Sen avulla löytää itsestään uusia puolia. Ja huomaa koko ajan, miten kehittyy paremmaksi. Se on palkitsevaa.
Sitähän on olemassa hyvää, sekä pahaa magiaa.. soturi shamaani ja parantaja shamaani.. joskus muinoin tärkeitä yhteisön jäseniä. eihän noi oo mihinkään kadonneet...
- Sunshine
sörkel kirjoitti:
Sitähän on olemassa hyvää, sekä pahaa magiaa.. soturi shamaani ja parantaja shamaani.. joskus muinoin tärkeitä yhteisön jäseniä. eihän noi oo mihinkään kadonneet...
Minä en oikeastaan erottele hyvää ja pahaa magiaa, on vain magiaa. Se on jokaisen yksilön oma moraalikäsitys, mikä magia on hyvää ja pahaa, joten en lähtisi yleistämään. Joku pitää rakkausloitsuja harmittomina ja kivoina, jonkun mielestä ne voisi jo laskea pahaksi magiaksi, kun siinä viedään toisen tahto. Jokainen harjoittaa magiaa siten, miten näkee parhaaksi.
- Yö-Lintu
Noidaksi tai Velhoksi synnytään.
Suvussani on tulevaisuuden ja salattujen asioiden näkijöitä.
Itsekkin saan olla varovainen, mitä ajattelen tai sanon, ne saattavat toteutua.
Ennen, kuin tajusin tämän, niin aiheutin vahinkoa ympäristölleni. - AurinkoNoita
Ja minä kun luulin, ettei sellasia noitia ookaan (ainakaan täälä), jotka ei kuuluis johonki uskonnolliseen ryhmittymään tai vastaavaan! Olipa mukava löytää joku sellanenki!! Katsos kun en itekään tunne oikein kuuluvani mihinkään uskontokuntaan tai lahkoon; oon vaan tällanen itsenäinen noita-akka.
Täsä nyt "vähän" tietoja minusta kun kerran erehdyit kysyyn:
Sukuuni on aina 1600-luvulta lähtien (mahdollisesti jo kauempaakin) kuulunu parantajia, näkijöitä ja erilaisia noitia ja velhoja. Äitini on näkijä, ite en täysin selvästi vielä mikään. Oon kai sellanen ns. yleisnoita, joita suvussa on ollut eniten. Telepatiasa oon aika vahvoilla ja pystyn vaikuttaan ihmisiin ajatuksen voimalla. Ehkä se kyky voimistuis merkittävimmäksi mulla, jos vaan käyttäisin sitä enemmän. Mutta kun joskus se hyvän ja pahan raja tahtoo hämärtyä ja innostun manipuloimaan ihmisiä niin, että ite hyödyn eniten ja muut saa sitte kärsiä. Ehkä pitäis kasvaa ihmisenä ensin, ennenkuin alkaa sitä kykyä treenata...
Kasveista ja yrteistä innostuin vähän aikaa sitte ja oon nyt tonkinut mummon ullakkoa löytääkseni niistä lisätietoa. Jotain on löytynyt, mutta tämä vuodenaika ei kyllä oo vielä paras mahdollinen tietojen soveltamiseen käytännösä. Siispä odottelen suotuisampia aikoja ja selvitän vasta sitte, josko täsä tytösä ois yhtään "yrttinoidan" vikaa. Siihen asti opiskelen alaa ankarasti.
Lapsena näin jonkin verran henkiä, mutta valitettavasti se kyky on iän myötä kadonnut. Äitini on selittänyt asiaa sillä, että lapsena on paljo herkempi ottaan vastaan viestejä "toiselta puolen", kuin aikuisena ja että mulla se oli niin voimakasta, että pystyin jopa näkeen viestintuojat. Hitto kun harmittaa, että piti kasvaa aikuiseksi!
Kuten varmaan huomaat, etsin vielä vähän itteeni noitana, mutta sen verran tiiän, että sellanen oon. Kun nyt vaan sais ohjattua sen energian johonki tiettyyn asiaan, niin ei ois jotenki niin vaillinainen olo. Ja sitte vois jopa kehittää sitä taitoa ja itseään ja ehkä vielä kehittyäki...
Mutta oli kyllä aivan ihanaa löytää joku muuki sellanen, joka on ihan vaan pelkästään tavallinen noita, ilman mitään uskonto-hömpötyksiä! (anteeksi, jos sanavalinta nyt loukkaa jotakuta)
Toivottavasti kuulen susta vielä!- Sunshine
AurinkoNoita! Juuri sinunlaisia etsinkin. Viestisi olisi voinut olla melkein kokonaan itse kirjoittamani. Itselläni selvänäkö on kyvyistäni vahvin, ja kuulun itsekin ns. noitasukuun. Sukuni juuret ovat Saksassa ja Iso-Britanniassa, siihen on kuulunut parantajia, näkijöitä sun muita. Isoäidiltäni olen saanut muutamia vanhan kansan loitsuja, mutten ole niitä uskaltanut käyttää, ne kun eivät ole oikein selkokielisiä. Häneltä sain muutaman yrttikirjankin, hän kun oli kovasti niistä kiinnostunut. Itse en kauheasti välitä, mitä nyt joskus perheenjäsenille jonkin parantavan sekoituksen saatan tehdä. Varjojen kirjankin omistan, peräisin wicca-ajoiltani, ja se on pysynyt Varjojen kirjana, kun en ole nimeä jaksanut vaihtaa. Mutta oikeasti mielettömän hienoa, että löysin toisen samanlaisen:)
- empaatti--
Sunshine kirjoitti:
AurinkoNoita! Juuri sinunlaisia etsinkin. Viestisi olisi voinut olla melkein kokonaan itse kirjoittamani. Itselläni selvänäkö on kyvyistäni vahvin, ja kuulun itsekin ns. noitasukuun. Sukuni juuret ovat Saksassa ja Iso-Britanniassa, siihen on kuulunut parantajia, näkijöitä sun muita. Isoäidiltäni olen saanut muutamia vanhan kansan loitsuja, mutten ole niitä uskaltanut käyttää, ne kun eivät ole oikein selkokielisiä. Häneltä sain muutaman yrttikirjankin, hän kun oli kovasti niistä kiinnostunut. Itse en kauheasti välitä, mitä nyt joskus perheenjäsenille jonkin parantavan sekoituksen saatan tehdä. Varjojen kirjankin omistan, peräisin wicca-ajoiltani, ja se on pysynyt Varjojen kirjana, kun en ole nimeä jaksanut vaihtaa. Mutta oikeasti mielettömän hienoa, että löysin toisen samanlaisen:)
Oma herätykseni tapahtui ollessani rippikouluikäinen. joka sunnuntai kävin keräämässä merkkejä riparipassiini (jokainen rippikoulun käynyt tietää jumalanpalvelusmerkeistä) ja kuuntelemassa jumalanpalvelusta. Istuessani kirkonpenkissä en millään voinut ajatella että tuo kaikki on totta.. itse olin nimittäis uskonut aina johonkin muuhun..
etsin netistä rippikoulun jälkeen koulutehtävänäni tietoa maailman uskonnoista. eksyin sivustolle joka kertoin wiccalaisuuden periaatteista ja noituudesta. muistan ahmineeni tietoa aivan hullunlailla. ymmärsin tuolloin että tämähän on kuin olen aina uskonut. hankin ensimmäisen wiccasta kerovan kirjani tuona syksynä. sen jälkeen olen harjoittanut noituutta ja magiaa. en tiedä onko harjoittaa oikea mutta käytän sitä nyt :D
laitoin nimimerkikseni empaatti koska ominaisuuksiini kuuluu tuo empaattisuus eli kyky asettua toisen asemaan. tiedän mitä pitää sanoa toiselle ja yleensä ihmiset joilla on ongelmia löytävät luokseni. sanotaanko että olen "henkinenparantaja" telepaattisuus on toinen kyvyistäni.. se ei ole kovin hyvä sillä havahduin siihen vasta pari kuukautta sitten..
äitini on kovin taikauskoinen niinkuin myös äidin äiti. mummollani oli kirja/vihkonen jonka hän sitten ennen kuolemaansa antoi minulle ja käski käyttää sitä hyvin. mummoni kuoleman jälkeeen hän ilmestyi minulle monta kertaa unessa. unen avulla löysin hänen riipuksensa tiikerinsilmän (suojelee pahalta) ja siitä lähtien se on roikkunut kaulassani.
tämmöinen siis minä :D
- |noitatyttö
kyllä olen noita.
olen ollut kiinnostunut jo kauan noituudesta, kunnes itse aloin noituutta harjoittaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769