Ikiliikkujako?

Keksijä

Viljelijä kun laittaa pari hehtaaria kauralle, niin saa siitä kätevästi edullista polttoainetta talonsa lämmittämiseen. Mutta sitten kun hän nostaa tästä kaurastaan vielä tuotantotukea, on ikiliikkuja valmis. Jaa että lämmittämiseen käytetään vaan pilalle mennyttä viljaa? Hei haloo, ei tuota enää kukaan usko!

Mitä enemmän lämmität, sitä edullisemmaksi se sinulle tulee!

Stokeri vaan lämpimäksi niin ei vilu yllätä. Ja tietysti se lämpökeskuskin maksetaan osaksi verorahoilla.

8

914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klapikone

      Niin no käytännössähän maanviljelijä on aina tupansa "ilmaiseksi" lämmittänyt puilla. No kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää...

      • Realisti

        Yleinen huomautus tämä: "Kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää..."

        Vaan onko oikeasti? Hyvä pelto maan eteläpuoliskolla on hinnaltaan lähemmäs 10 000 euroa/ha. Vähänkin metsältä näyttävä metsämaa 5000 euroa/ha.

        Milläs duunari sitä ostaa, kun rahat menevät ruokaan ja asumiseen, edes teoriassa? Hyvä jos pystyy vähänkin paremmalla autolla ajamaan, ja siitäkin lyhentää lainaa kunnes onkin taas aika hankkia uusi kulkupeli ja taas alkaa sama lainan lyhentäminen.

        Niin, että se siitä maan ostamisen mahdollisuudesta.


      • pankista
        Realisti kirjoitti:

        Yleinen huomautus tämä: "Kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää..."

        Vaan onko oikeasti? Hyvä pelto maan eteläpuoliskolla on hinnaltaan lähemmäs 10 000 euroa/ha. Vähänkin metsältä näyttävä metsämaa 5000 euroa/ha.

        Milläs duunari sitä ostaa, kun rahat menevät ruokaan ja asumiseen, edes teoriassa? Hyvä jos pystyy vähänkin paremmalla autolla ajamaan, ja siitäkin lyhentää lainaa kunnes onkin taas aika hankkia uusi kulkupeli ja taas alkaa sama lainan lyhentäminen.

        Niin, että se siitä maan ostamisen mahdollisuudesta.

        lainaa niinkuin muutkin ja osta sitten maata ja metsää.


    • klapikonepuimuri

      Metsästähän viljelijäväestö on tupansa aina "ilmaiseksi" lämmittänyt ja kaikilla on mahdollisuus ostaa maata ja metsää...muuten siemenvilja maksaa n.444€/tonni.

    • Laamanen

      Jos vijelijä ottaa viljaa omaan lämmityskäyttöön tulee sen arvo ilmoittaa maatalouden tuloksi, samoin kuin puutavaran.

      • Veijo

        ..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.


      • Veijo kirjoitti:

        ..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.

        verossa niin ei tarvitsekkaan.
        ja omaan käyttöön otettu polttopuu on verovapaata.


      • asiaa
        Veijo kirjoitti:

        ..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.

        Ja minä olen seurannut, kun työmies tulee taloon töihin heti ollaan pyytämässä pimeesti. Työmiehet ei taida tietää sen palkan saa vielä vähentää verotuksessa jos tekee kuitilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe