Viljelijä kun laittaa pari hehtaaria kauralle, niin saa siitä kätevästi edullista polttoainetta talonsa lämmittämiseen. Mutta sitten kun hän nostaa tästä kaurastaan vielä tuotantotukea, on ikiliikkuja valmis. Jaa että lämmittämiseen käytetään vaan pilalle mennyttä viljaa? Hei haloo, ei tuota enää kukaan usko!
Mitä enemmän lämmität, sitä edullisemmaksi se sinulle tulee!
Stokeri vaan lämpimäksi niin ei vilu yllätä. Ja tietysti se lämpökeskuskin maksetaan osaksi verorahoilla.
Ikiliikkujako?
8
914
Vastaukset
- klapikone
Niin no käytännössähän maanviljelijä on aina tupansa "ilmaiseksi" lämmittänyt puilla. No kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää...
- Realisti
Yleinen huomautus tämä: "Kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää..."
Vaan onko oikeasti? Hyvä pelto maan eteläpuoliskolla on hinnaltaan lähemmäs 10 000 euroa/ha. Vähänkin metsältä näyttävä metsämaa 5000 euroa/ha.
Milläs duunari sitä ostaa, kun rahat menevät ruokaan ja asumiseen, edes teoriassa? Hyvä jos pystyy vähänkin paremmalla autolla ajamaan, ja siitäkin lyhentää lainaa kunnes onkin taas aika hankkia uusi kulkupeli ja taas alkaa sama lainan lyhentäminen.
Niin, että se siitä maan ostamisen mahdollisuudesta. - pankista
Realisti kirjoitti:
Yleinen huomautus tämä: "Kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää..."
Vaan onko oikeasti? Hyvä pelto maan eteläpuoliskolla on hinnaltaan lähemmäs 10 000 euroa/ha. Vähänkin metsältä näyttävä metsämaa 5000 euroa/ha.
Milläs duunari sitä ostaa, kun rahat menevät ruokaan ja asumiseen, edes teoriassa? Hyvä jos pystyy vähänkin paremmalla autolla ajamaan, ja siitäkin lyhentää lainaa kunnes onkin taas aika hankkia uusi kulkupeli ja taas alkaa sama lainan lyhentäminen.
Niin, että se siitä maan ostamisen mahdollisuudesta.lainaa niinkuin muutkin ja osta sitten maata ja metsää.
- klapikonepuimuri
Metsästähän viljelijäväestö on tupansa aina "ilmaiseksi" lämmittänyt ja kaikilla on mahdollisuus ostaa maata ja metsää...muuten siemenvilja maksaa n.444€/tonni.
- Laamanen
Jos vijelijä ottaa viljaa omaan lämmityskäyttöön tulee sen arvo ilmoittaa maatalouden tuloksi, samoin kuin puutavaran.
- Veijo
..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.
Veijo kirjoitti:
..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.
verossa niin ei tarvitsekkaan.
ja omaan käyttöön otettu polttopuu on verovapaata.- asiaa
Veijo kirjoitti:
..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.
Ja minä olen seurannut, kun työmies tulee taloon töihin heti ollaan pyytämässä pimeesti. Työmiehet ei taida tietää sen palkan saa vielä vähentää verotuksessa jos tekee kuitilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624