Viljelijä kun laittaa pari hehtaaria kauralle, niin saa siitä kätevästi edullista polttoainetta talonsa lämmittämiseen. Mutta sitten kun hän nostaa tästä kaurastaan vielä tuotantotukea, on ikiliikkuja valmis. Jaa että lämmittämiseen käytetään vaan pilalle mennyttä viljaa? Hei haloo, ei tuota enää kukaan usko!
Mitä enemmän lämmität, sitä edullisemmaksi se sinulle tulee!
Stokeri vaan lämpimäksi niin ei vilu yllätä. Ja tietysti se lämpökeskuskin maksetaan osaksi verorahoilla.
Ikiliikkujako?
8
914
Vastaukset
- klapikone
Niin no käytännössähän maanviljelijä on aina tupansa "ilmaiseksi" lämmittänyt puilla. No kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää...
- Realisti
Yleinen huomautus tämä: "Kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää..."
Vaan onko oikeasti? Hyvä pelto maan eteläpuoliskolla on hinnaltaan lähemmäs 10 000 euroa/ha. Vähänkin metsältä näyttävä metsämaa 5000 euroa/ha.
Milläs duunari sitä ostaa, kun rahat menevät ruokaan ja asumiseen, edes teoriassa? Hyvä jos pystyy vähänkin paremmalla autolla ajamaan, ja siitäkin lyhentää lainaa kunnes onkin taas aika hankkia uusi kulkupeli ja taas alkaa sama lainan lyhentäminen.
Niin, että se siitä maan ostamisen mahdollisuudesta. - pankista
Realisti kirjoitti:
Yleinen huomautus tämä: "Kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää..."
Vaan onko oikeasti? Hyvä pelto maan eteläpuoliskolla on hinnaltaan lähemmäs 10 000 euroa/ha. Vähänkin metsältä näyttävä metsämaa 5000 euroa/ha.
Milläs duunari sitä ostaa, kun rahat menevät ruokaan ja asumiseen, edes teoriassa? Hyvä jos pystyy vähänkin paremmalla autolla ajamaan, ja siitäkin lyhentää lainaa kunnes onkin taas aika hankkia uusi kulkupeli ja taas alkaa sama lainan lyhentäminen.
Niin, että se siitä maan ostamisen mahdollisuudesta.lainaa niinkuin muutkin ja osta sitten maata ja metsää.
- klapikonepuimuri
Metsästähän viljelijäväestö on tupansa aina "ilmaiseksi" lämmittänyt ja kaikilla on mahdollisuus ostaa maata ja metsää...muuten siemenvilja maksaa n.444€/tonni.
- Laamanen
Jos vijelijä ottaa viljaa omaan lämmityskäyttöön tulee sen arvo ilmoittaa maatalouden tuloksi, samoin kuin puutavaran.
- Veijo
..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.
Veijo kirjoitti:
..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.
verossa niin ei tarvitsekkaan.
ja omaan käyttöön otettu polttopuu on verovapaata.- asiaa
Veijo kirjoitti:
..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.
Ja minä olen seurannut, kun työmies tulee taloon töihin heti ollaan pyytämässä pimeesti. Työmiehet ei taida tietää sen palkan saa vielä vähentää verotuksessa jos tekee kuitilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174382- 25381