Ikiliikkujako?

Keksijä

Viljelijä kun laittaa pari hehtaaria kauralle, niin saa siitä kätevästi edullista polttoainetta talonsa lämmittämiseen. Mutta sitten kun hän nostaa tästä kaurastaan vielä tuotantotukea, on ikiliikkuja valmis. Jaa että lämmittämiseen käytetään vaan pilalle mennyttä viljaa? Hei haloo, ei tuota enää kukaan usko!

Mitä enemmän lämmität, sitä edullisemmaksi se sinulle tulee!

Stokeri vaan lämpimäksi niin ei vilu yllätä. Ja tietysti se lämpökeskuskin maksetaan osaksi verorahoilla.

8

914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klapikone

      Niin no käytännössähän maanviljelijä on aina tupansa "ilmaiseksi" lämmittänyt puilla. No kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää...

      • Realisti

        Yleinen huomautus tämä: "Kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää..."

        Vaan onko oikeasti? Hyvä pelto maan eteläpuoliskolla on hinnaltaan lähemmäs 10 000 euroa/ha. Vähänkin metsältä näyttävä metsämaa 5000 euroa/ha.

        Milläs duunari sitä ostaa, kun rahat menevät ruokaan ja asumiseen, edes teoriassa? Hyvä jos pystyy vähänkin paremmalla autolla ajamaan, ja siitäkin lyhentää lainaa kunnes onkin taas aika hankkia uusi kulkupeli ja taas alkaa sama lainan lyhentäminen.

        Niin, että se siitä maan ostamisen mahdollisuudesta.


      • pankista
        Realisti kirjoitti:

        Yleinen huomautus tämä: "Kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää..."

        Vaan onko oikeasti? Hyvä pelto maan eteläpuoliskolla on hinnaltaan lähemmäs 10 000 euroa/ha. Vähänkin metsältä näyttävä metsämaa 5000 euroa/ha.

        Milläs duunari sitä ostaa, kun rahat menevät ruokaan ja asumiseen, edes teoriassa? Hyvä jos pystyy vähänkin paremmalla autolla ajamaan, ja siitäkin lyhentää lainaa kunnes onkin taas aika hankkia uusi kulkupeli ja taas alkaa sama lainan lyhentäminen.

        Niin, että se siitä maan ostamisen mahdollisuudesta.

        lainaa niinkuin muutkin ja osta sitten maata ja metsää.


    • klapikonepuimuri

      Metsästähän viljelijäväestö on tupansa aina "ilmaiseksi" lämmittänyt ja kaikilla on mahdollisuus ostaa maata ja metsää...muuten siemenvilja maksaa n.444€/tonni.

    • Laamanen

      Jos vijelijä ottaa viljaa omaan lämmityskäyttöön tulee sen arvo ilmoittaa maatalouden tuloksi, samoin kuin puutavaran.

      • Veijo

        ..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.


      • Veijo kirjoitti:

        ..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.

        verossa niin ei tarvitsekkaan.
        ja omaan käyttöön otettu polttopuu on verovapaata.


      • asiaa
        Veijo kirjoitti:

        ..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.

        Ja minä olen seurannut, kun työmies tulee taloon töihin heti ollaan pyytämässä pimeesti. Työmiehet ei taida tietää sen palkan saa vielä vähentää verotuksessa jos tekee kuitilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      382
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe