IS Viikonloppu 26.-27.9.2020

Sain ristikon ratkottua ja mielestäni myös ymmärsin vihjeet. Ensi alkuun annan vinkkejä chatissani. Toivon muiltakin aluksi "hippavinkkejä", mutta en tietenkään voi suoriakaan vihjeitä torpedoida.

Ristikon sanojen keskipituus on reilusti alle kovisten keskiarvon (piilokirjaimia oli myös keskimääräistä enemmän), mutta ristikko oli silti varsin hyvä ja haastava, ehkä kuitenkin 3- kuin ihan täysi 3.

18

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      VVV sekä viivalle asti?

      • Anonyymi

        Olisko näihin heittää mitään vihjettä. VVV ja viivalle asti . Parvensa kuuluisin kaipais kans lisävaloa. Kiitti jo etukäteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko näihin heittää mitään vihjettä. VVV ja viivalle asti . Parvensa kuuluisin kaipais kans lisävaloa. Kiitti jo etukäteen

        Voltit, kirit ja kirka.


    • Kysyttiin myös näädästä, mutta robotti poisti sen jostakin ihme syystä.

    • Anonyymi

      Osalla erikoislinjoja ylhäällä keskellä. Pillillä imevät pääkuvan vieressä. Käsittämättömiä keskiosassa oikealle. Syntyi v.1888 oikea alaosa. Noihin alueisiin en saa ideaa tai vahvistusta. Muutoin etenee ok ehkä.

      • Anonyymi

        Muistista, lukiot, imaisut, sisnsaksat, taata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistista, lukiot, imaisut, sisnsaksat, taata.

        Kiitos. Sain vahvistuksen tästä ja nyt etenee hymyssä suin


    • Anonyymi

      Hei. Oikea reuna sakkaa enää.. se tuli, 29 ja palomies? Ei ole tullut järkevää tuonne.

      • Anonyymi

        Rikkoa, iowa ja tauno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikkoa, iowa ja tauno.

        Täällä sakkaa oikea reuna. Joku vinkki tohon sota kuvaan ja isä lapset kuvaan olis huippua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä sakkaa oikea reuna. Joku vinkki tohon sota kuvaan ja isä lapset kuvaan olis huippua

        Muistista kieriä ja auttaa tai jotain sinne päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistista kieriä ja auttaa tai jotain sinne päin.

        Olikin avitus eikä auttaa.


    • Anonyymi

      Joku kirjoitti:

      Olen hiukan eri mieltä NÄÄTÄ -ratkaisusta. Tarkkaan ottaen ei ole oikein, mutta eipä näissä tietysti aina ole syytä ryhtyä liikaa nipottamaan.

      Oikeassahan kritisoija. Vihje olisi asiallisesti oikein laitettuna NÄÄTÄELÄIN. Vaikka kyse on koviksesta, kyllä faktavihjeet saisivat silti olla oikein eikä vain vähän sinne päin.

      En oikein pitäisi, jos olisi tällaisia vihje-ratkaisu -pareja:

      NÄÄTÄ > AHMA

      NÄÄTÄ >  MINKKI

    • Anonyymi

      Nimimerkki PM puolustaa laatijaa viimeiseen asti:

      Toisaalta voi myös pähkäillä: näätäeläimet=näädät, näätäeläin=näätä. Mikä mahtaa olla ristikon laatijan ajatus?

      Näädät (Martes) on näätäeläinten heimoon kuuluva nisäkässuku. Näätä ja näätäeläimet on eri asia.

      Laatija on samaistanut nämä kaksi asiaa. Ylläpito tunnusti virheen ja ylläpitoa nolotti, mutta edelleen laatijaa halutaan puolustaa ikäänkuin vihje olisi täysin oikein.

      On se kenenkään etu, että laatijaa puolustellaan viimeiseen asti? Vaikka laatija itse tunnustaisi tehneensä virheen, sen jälkeenkin joku puolustaisi laatijaa, että ei hän mitään virhettä tehnyt.

    • Anonyymi

      Tällainen on tyypillistä toisessa foorumissa. Tällainen asenne monen mielestä pitäisi olla myös tällä vai pitäisikö? Onko kaikki kritiikki vain mollaamista?

    • Anonyymi

      Ja sattuu sitä ajatusmokia kokeneillekin ratkojille.

      Mutta VEDESSÄ TAI JÄÄSSÄ -> LANA? Miten ko. kalanpyydys jäässä?

      Airon lavasta ja mailan lavasta jääkiekossa/jääpallossa on mielestäni kyse.

      Lana vedessä olevana ei käynyt edes mielessä. Lana näyttäisi ratkojat. fi mukaan tarkoittavan myös rysää. Kyllä jäätäkin voi lanata. Ehkä duaali? Piilokirjaimet ovat kyllä satunnaisesti ongelma lyhyissä sanoissa.

      • Anonyymi

        Tarkalleen ottaen maila ei ole jäässä (ei hän lapa jään sisään painu) vaan jäällä, mutta minulla on jotenkin mielikuva, että jääkiekossa puhutaan "lapa jäässä" eikä "lapa jäällä".

        Ehkä kuitenkin oikeammin olisi VEDESSÄ TAI JÄÄLLÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkalleen ottaen maila ei ole jäässä (ei hän lapa jään sisään painu) vaan jäällä, mutta minulla on jotenkin mielikuva, että jääkiekossa puhutaan "lapa jäässä" eikä "lapa jäällä".

        Ehkä kuitenkin oikeammin olisi VEDESSÄ TAI JÄÄLLÄ

        Vai onko sekä lapa että lana väärin?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3320
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      24
      2709
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2355
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1823
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1486
    Aihe