Saako mistään Windows 8 -läppäriä?

Anonyymi

Saako mistään enää käyttämätöntä läppäriä, jossa on Windows 8/8.1?

Vaikuttaa siltä, että aika monella on ollut aika paljon päänvaivaa Windows 10:sta . Pitäisi saada uusi läppäri, mutta en halua Win 10.

31

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Enemmän kasista oli päänvaivaa. Kymppi ollut nyt neljä vuotta. Ei voi valittaa.

    • Anonyymi

      Win 7 on erilainen ja hyvin toimiva. Itse käytän vain niitä.

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että kun siitä luovun joskus, niin otan käyttöön Linuxin.
        Monet kaupungit ja valtion koneet käyttää Linuksia. Ilmainen ja toimiva.
        Ei hirvittäviä lisenssimaksuja kun eivät maksa mitään.
        Tätä kirjoittaessa mietin, että taidankin ottaa sen käyttöön hyvin pian.
        Siihen on valtavat määrät ohjelmia kuten officea ja muuta mitä voi tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että kun siitä luovun joskus, niin otan käyttöön Linuxin.
        Monet kaupungit ja valtion koneet käyttää Linuksia. Ilmainen ja toimiva.
        Ei hirvittäviä lisenssimaksuja kun eivät maksa mitään.
        Tätä kirjoittaessa mietin, että taidankin ottaa sen käyttöön hyvin pian.
        Siihen on valtavat määrät ohjelmia kuten officea ja muuta mitä voi tarvita.

        Valtava määrä harrastelijoitten kyhäämiä virityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtava määrä harrastelijoitten kyhäämiä virityksiä.

        Harrastajat on innokkaimpia ohjelmoijia. Ammattilaiset tekee velvollisuuden tunnosta. Pitää jotakin tehdä, että kehtaa nostaa palkkansa.


    • thunderotto

      Otin 10 Windoussin eli poistin 8:sin ja olen ottanut kaikki päivitykset ja olen huomannut että koneella asiointi aika lyheni niin paljon että voin lukea jopa juoru uutisia. Mulla on päällä kaavakkeiden täyttö,ei muuta kun tarkastan ja inhottavat salasanat Googlen kanssa kimpassa niin tarjoaa S-POSTIA ei tarvi penkoa salasanaa mistään luntti lapusta. Tarkoitan ,nyt luotan järjestelmään ettei tiedot katoa vaikka koneeni muistaisi. Ja onse nopea.

    • Anonyymi

      Windows 8 oli enemmän päävaivaa kuin 10 versiosta. Se oli nimittäin Vistan tavoin epäonnistunut ja sentakia MS kehitti 10 version joka korjasi sen ongelmat.

    • Anonyymi

      Luultavasti ei saa.

      Jos on joku käytetty kannettava jossa Win 8/8.1 on ollut alunperin, niin luultavasti ilmaisvaihto Win 10:een on vienyt koneelta Win 8/8.1 lisenssin, eli Win 8/8.1 aktivointi ei ehkä saata onnistua.

      • Anonyymi

        Ja hyvä niin..


    • Anonyymi

      Minulla on pari konetta joissa on Win8.1 eikä koskaan ole ollut ongelmia, nopeati toimivat , i5 ja 8 Gigaa muistia, päivityksissä ei ongelmia kuten minun Win10 koneissa.
      Itse käytän mieluimmin kasikoneita vielä pari vuotta.

      • Anonyymi

        8 on surkea ja siinä vasta onkin ongelmia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8 on surkea ja siinä vasta onkin ongelmia..

        MINUN kasit ei ole surkeita eikä niissä ole mitään ongelmia. Pitää vaan osata käyttää operatiivisysteemejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINUN kasit ei ole surkeita eikä niissä ole mitään ongelmia. Pitää vaan osata käyttää operatiivisysteemejä.

        Onhan:D


    • Anonyymi

      Voit ostaa käyttämättömän kannettavan ilman käyttöjärjestelmää ja asentaa siihen minkä tahansa käyttiksen. Vaatii vähän vaivaa ja osaamista ja satasen ylimääräistä rahaa.

      • Anonyymi

        Seiskan ja kympin voi asentaa suoraan mutta kasi vaatii lisenssin asentamisen alussa (Product Key)
        Toki sen voi kiertää mutta sitä ei kai saa
        neuvoa tässä...
        Mistähän vois ostaa lisenssin kasiin?
        Kasissa voi lisenssin muuttaa toiseen koneeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seiskan ja kympin voi asentaa suoraan mutta kasi vaatii lisenssin asentamisen alussa (Product Key)
        Toki sen voi kiertää mutta sitä ei kai saa
        neuvoa tässä...
        Mistähän vois ostaa lisenssin kasiin?
        Kasissa voi lisenssin muuttaa toiseen koneeseen.

        Windows 10 lisenssin saa ebaysta parilla eurolla. 8 lisenssiä ei kukaan täysjärkinen enää osta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows 10 lisenssin saa ebaysta parilla eurolla. 8 lisenssiä ei kukaan täysjärkinen enää osta..

        Siis minun mielestä kukaan täysjärkinen ei osta kympin lisenssiä, jos lukee tätä palstaa niin kymppi on paskaksi haukuttu monen monta kertaa....kymppiähän voi käyttää ilman lisenssiäkin jos joku järjetön sitä haluaa,,,,ei tietenkään voi muutella mitään oman mie
        len mukaiseksi mutta vakoilut toki toimii niinkuin pitääkin kympissä.
        Kasista voi poistaa vakoiluja toki ei kaikkea kuten ei seiskastakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis minun mielestä kukaan täysjärkinen ei osta kympin lisenssiä, jos lukee tätä palstaa niin kymppi on paskaksi haukuttu monen monta kertaa....kymppiähän voi käyttää ilman lisenssiäkin jos joku järjetön sitä haluaa,,,,ei tietenkään voi muutella mitään oman mie
        len mukaiseksi mutta vakoilut toki toimii niinkuin pitääkin kympissä.
        Kasista voi poistaa vakoiluja toki ei kaikkea kuten ei seiskastakaan.

        Nimenomaan ostaa koska toimii erinomaisesti. Ei mitään ongelmaa missään koneessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan ostaa koska toimii erinomaisesti. Ei mitään ongelmaa missään koneessa.

        Ihan oikein ostan mielellään kasin lisenssin jos niitä enää mistään saa.
        Mun 8 koneet toimii erinomaisesti ja minulla on myös 2 konetta joissa on kymppi joten voin verrata.
        Minulla on kolmas kone missä on 8 muttei aktivointi toimi joten haluaisin ostaa lisenssin...kai vaikea enää löytää mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikein ostan mielellään kasin lisenssin jos niitä enää mistään saa.
        Mun 8 koneet toimii erinomaisesti ja minulla on myös 2 konetta joissa on kymppi joten voin verrata.
        Minulla on kolmas kone missä on 8 muttei aktivointi toimi joten haluaisin ostaa lisenssin...kai vaikea enää löytää mistään.

        Eikä toimi:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis minun mielestä kukaan täysjärkinen ei osta kympin lisenssiä, jos lukee tätä palstaa niin kymppi on paskaksi haukuttu monen monta kertaa....kymppiähän voi käyttää ilman lisenssiäkin jos joku järjetön sitä haluaa,,,,ei tietenkään voi muutella mitään oman mie
        len mukaiseksi mutta vakoilut toki toimii niinkuin pitääkin kympissä.
        Kasista voi poistaa vakoiluja toki ei kaikkea kuten ei seiskastakaan.

        Eihän täällä kymppiä paskaksi hauku kuin yksi mielenterveysongelmista kärsivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän täällä kymppiä paskaksi hauku kuin yksi mielenterveysongelmista kärsivä.

        Jep. 10 on käytössä suurimmassa osassa firmoista ja oppilaitoksista ja hyvin toimii. Myös kotikäytössä se on yleisin Windows versio. Eihän se näin suosittu olisi jos siinä on massiivisia ongelmia:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seiskan ja kympin voi asentaa suoraan mutta kasi vaatii lisenssin asentamisen alussa (Product Key)
        Toki sen voi kiertää mutta sitä ei kai saa
        neuvoa tässä...
        Mistähän vois ostaa lisenssin kasiin?
        Kasissa voi lisenssin muuttaa toiseen koneeseen.

        Kyllä 8:ja johonkin liikkeeseen on jääny jokunen myymättä. Osta pois pölyttymästä. Tarvitset vain hiukan rahaa. Vai eikö rahaa löydy? Voi olla, että pitää kysyä suoraan liikkeen omistajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seiskan ja kympin voi asentaa suoraan mutta kasi vaatii lisenssin asentamisen alussa (Product Key)
        Toki sen voi kiertää mutta sitä ei kai saa
        neuvoa tässä...
        Mistähän vois ostaa lisenssin kasiin?
        Kasissa voi lisenssin muuttaa toiseen koneeseen.

        "Seiskan ja kympin voi asentaa suoraan mutta kasi vaatii lisenssin asentamisen alussa (Product Key) ..."

        Miten Seiskan voi asentaa "suoraan" ja miltä medialta käsin?

        Nyttemmin valitettavasti vanhentunut Seiska oli paras sitten XP:n.

        Kymppiin en tahdo edes koskea ja Linuxin kansa on olut paljon ongelmia / vaikeuksia, kuten haluamiensa lisäselaimlien asennus ja niiden päivitys, printterin-skannerin ajurit jne. eli siinä hommat eivät mene heittämällä kuten mm. Seiskassa on tottunut. Muutoin ollu tihan vakaa käyttis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seiskan ja kympin voi asentaa suoraan mutta kasi vaatii lisenssin asentamisen alussa (Product Key) ..."

        Miten Seiskan voi asentaa "suoraan" ja miltä medialta käsin?

        Nyttemmin valitettavasti vanhentunut Seiska oli paras sitten XP:n.

        Kymppiin en tahdo edes koskea ja Linuxin kansa on olut paljon ongelmia / vaikeuksia, kuten haluamiensa lisäselaimlien asennus ja niiden päivitys, printterin-skannerin ajurit jne. eli siinä hommat eivät mene heittämällä kuten mm. Seiskassa on tottunut. Muutoin ollu tihan vakaa käyttis.

        Pakko koskea sillä tietoturva on 7 erittäin huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seiskan ja kympin voi asentaa suoraan mutta kasi vaatii lisenssin asentamisen alussa (Product Key) ..."

        Miten Seiskan voi asentaa "suoraan" ja miltä medialta käsin?

        Nyttemmin valitettavasti vanhentunut Seiska oli paras sitten XP:n.

        Kymppiin en tahdo edes koskea ja Linuxin kansa on olut paljon ongelmia / vaikeuksia, kuten haluamiensa lisäselaimlien asennus ja niiden päivitys, printterin-skannerin ajurit jne. eli siinä hommat eivät mene heittämällä kuten mm. Seiskassa on tottunut. Muutoin ollu tihan vakaa käyttis.

        https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67-microsoft-windows-and-office-iso-download-tool
        Lataa sivulta ensin Windows-ISO-Downloader.exe
        Sitten voi hakea Win7 tai Win7 august 2018 ISO:n


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seiskan ja kympin voi asentaa suoraan mutta kasi vaatii lisenssin asentamisen alussa (Product Key) ..."

        Miten Seiskan voi asentaa "suoraan" ja miltä medialta käsin?

        Nyttemmin valitettavasti vanhentunut Seiska oli paras sitten XP:n.

        Kymppiin en tahdo edes koskea ja Linuxin kansa on olut paljon ongelmia / vaikeuksia, kuten haluamiensa lisäselaimlien asennus ja niiden päivitys, printterin-skannerin ajurit jne. eli siinä hommat eivät mene heittämällä kuten mm. Seiskassa on tottunut. Muutoin ollu tihan vakaa käyttis.

        Seiskan voi asentaa (itse asennan ilman nettiä) vaikka DVD:ltä tai USB.puikosta, minulla niitä montakin.
        Saa 30 päivää kokeilla ja kun on päivittänyt niin voi sulkea päivitystoiminnan sekä palveluista (services) yhden toiminnan. Etsivä löytää..


    • Chromebook on ongelmattomin läppäri aloittelijalle, jolla ei ole erityisvaatimuksia sovellusten suhteen, kunhan selain, sähköpostit, toimisto-ohjelmat ja media toimii.

      Kannattaa valita vähän parempi malli Chromebookista, eikä sitä halvinta, kunhan ei osta kosketusnäytöllistä mallia, sellaisella ei läppärissä tee mitään.

      • Anonyymi

        Chromecook ei ikinä tätä vakoilu bookkia...


      • Anonyymi

        Ei tuollaiseen google-gaga-bookin tule edes koskea.


    • Anonyymi

      Win 8.1 toimii loistavasti, vuodesta toiseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe