Tarkoittaa siis sitä ettei se ole vain kilpailukykyinen sähköautojen sarjassa vaan kaikkia kokoluokkansa autoja vastaan.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/108d800d-0349-4620-9b26-9af704208043
Uusien verohuojennusten myötä nämä ID.3 ja ID.4 ovat kova sana yleensäkin ja varsinkin työsuhde-autoissa.
IL: Kolmenkympin hinnallaan ID.3 on erittäin kilpailukykyinen kokoluokassaan.
28
93
Vastaukset
- Anonyymi
Näin se kehitys kehittyy joka vuosi nopeammin.
- Anonyymi
Ja lisävarusteina tuossa karvalakkimallissa on jopa penkit, ratti, ja pyörät!
- Anonyymi
ID.3 karvcalakkimallin vakiovarusteet Suomessa:
Moni pärjää näilläkin ja pärjäisi oikeastaan vähemmälläkin
- Lämpöpumppu
– CCS-pikalatausliitäntä
– LED-ajovalot ja takavalot
– Mukautuva vakionopeussäädin ACC
– Kaistanpitoavustin "Lane Assist"
– Ympäristönvalvontajärjestelmä
”Front Assist”
– Pysäköintitutkat edessä ja takana
– Digitaalinen mittaristo
– We Connect Plus -palvelut 36 kk
– AC-lataus versiosta riippuen 7,2– 11 kW, DC-lataus versiosta riippuen 50-125 kW
– Ambiente-valaistus, 10 eri väriä
– Lämmitettävä monitoimiohjauspyörä
– Keskikonsoli ja keskikyynärnojat edessä
– Puheohjaus
– Radio ”Ready 2 Discover”, 10 tuuman kosketusnäyttö
– ID.Light -älyvalo
– 2 USB-C-liitintä edessä
– App-Connect langaton älypuhelinliiitäntä*
– ”Air Care Climatronic” (1-alue)
– Avaimeton käynnistys
– Latauskaapeli julkisiin latauspisteisiin (Mode 3 Type 2, 16 A)
https://www.volkswagen.fi/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/fi/henkiloautot/esitteet/ID_3_1ST_fin.pdf - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ID.3 karvcalakkimallin vakiovarusteet Suomessa:
Moni pärjää näilläkin ja pärjäisi oikeastaan vähemmälläkin
- Lämpöpumppu
– CCS-pikalatausliitäntä
– LED-ajovalot ja takavalot
– Mukautuva vakionopeussäädin ACC
– Kaistanpitoavustin "Lane Assist"
– Ympäristönvalvontajärjestelmä
”Front Assist”
– Pysäköintitutkat edessä ja takana
– Digitaalinen mittaristo
– We Connect Plus -palvelut 36 kk
– AC-lataus versiosta riippuen 7,2– 11 kW, DC-lataus versiosta riippuen 50-125 kW
– Ambiente-valaistus, 10 eri väriä
– Lämmitettävä monitoimiohjauspyörä
– Keskikonsoli ja keskikyynärnojat edessä
– Puheohjaus
– Radio ”Ready 2 Discover”, 10 tuuman kosketusnäyttö
– ID.Light -älyvalo
– 2 USB-C-liitintä edessä
– App-Connect langaton älypuhelinliiitäntä*
– ”Air Care Climatronic” (1-alue)
– Avaimeton käynnistys
– Latauskaapeli julkisiin latauspisteisiin (Mode 3 Type 2, 16 A)
https://www.volkswagen.fi/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/fi/henkiloautot/esitteet/ID_3_1ST_fin.pdfÖljykanisteri puuttui tuosta, muuten siinä oli kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ID.3 karvcalakkimallin vakiovarusteet Suomessa:
Moni pärjää näilläkin ja pärjäisi oikeastaan vähemmälläkin
- Lämpöpumppu
– CCS-pikalatausliitäntä
– LED-ajovalot ja takavalot
– Mukautuva vakionopeussäädin ACC
– Kaistanpitoavustin "Lane Assist"
– Ympäristönvalvontajärjestelmä
”Front Assist”
– Pysäköintitutkat edessä ja takana
– Digitaalinen mittaristo
– We Connect Plus -palvelut 36 kk
– AC-lataus versiosta riippuen 7,2– 11 kW, DC-lataus versiosta riippuen 50-125 kW
– Ambiente-valaistus, 10 eri väriä
– Lämmitettävä monitoimiohjauspyörä
– Keskikonsoli ja keskikyynärnojat edessä
– Puheohjaus
– Radio ”Ready 2 Discover”, 10 tuuman kosketusnäyttö
– ID.Light -älyvalo
– 2 USB-C-liitintä edessä
– App-Connect langaton älypuhelinliiitäntä*
– ”Air Care Climatronic” (1-alue)
– Avaimeton käynnistys
– Latauskaapeli julkisiin latauspisteisiin (Mode 3 Type 2, 16 A)
https://www.volkswagen.fi/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/fi/henkiloautot/esitteet/ID_3_1ST_fin.pdfÄlä unohda yhtä tärkeää vakiovarustetta eli ensimmäisen vuoden ilmaisia sähköjä.
https://www.is.fi/autot/art-2000006374738.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ID.3 karvcalakkimallin vakiovarusteet Suomessa:
Moni pärjää näilläkin ja pärjäisi oikeastaan vähemmälläkin
- Lämpöpumppu
– CCS-pikalatausliitäntä
– LED-ajovalot ja takavalot
– Mukautuva vakionopeussäädin ACC
– Kaistanpitoavustin "Lane Assist"
– Ympäristönvalvontajärjestelmä
”Front Assist”
– Pysäköintitutkat edessä ja takana
– Digitaalinen mittaristo
– We Connect Plus -palvelut 36 kk
– AC-lataus versiosta riippuen 7,2– 11 kW, DC-lataus versiosta riippuen 50-125 kW
– Ambiente-valaistus, 10 eri väriä
– Lämmitettävä monitoimiohjauspyörä
– Keskikonsoli ja keskikyynärnojat edessä
– Puheohjaus
– Radio ”Ready 2 Discover”, 10 tuuman kosketusnäyttö
– ID.Light -älyvalo
– 2 USB-C-liitintä edessä
– App-Connect langaton älypuhelinliiitäntä*
– ”Air Care Climatronic” (1-alue)
– Avaimeton käynnistys
– Latauskaapeli julkisiin latauspisteisiin (Mode 3 Type 2, 16 A)
https://www.volkswagen.fi/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/fi/henkiloautot/esitteet/ID_3_1ST_fin.pdfLife varustuksessa jopa kaksi vakiovarustetta: Navigointilaite, ja matkapuhelinvalmius Hihii!!
https://www.volkswagen.fi/fi/tarjoukset-ja-tuotteet/hinnastot-ja-esitteet.html/__layer/carfeatures/features/models/ID3/tekniset-tiedot/master.layer - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Life varustuksessa jopa kaksi vakiovarustetta: Navigointilaite, ja matkapuhelinvalmius Hihii!!
https://www.volkswagen.fi/fi/tarjoukset-ja-tuotteet/hinnastot-ja-esitteet.html/__layer/carfeatures/features/models/ID3/tekniset-tiedot/master.layerSiis näiden lisäksi:
- Lämpöpumppu
– CCS-pikalatausliitäntä
– LED-ajovalot ja takavalot
– Mukautuva vakionopeussäädin ACC
– Kaistanpitoavustin "Lane Assist"
– Ympäristönvalvontajärjestelmä
”Front Assist”
– Pysäköintitutkat edessä ja takana
– Digitaalinen mittaristo
– We Connect Plus -palvelut 36 kk
– AC-lataus versiosta riippuen 7,2– 11 kW, DC-lataus versiosta riippuen 50-125 kW
– Ambiente-valaistus, 10 eri väriä
– Lämmitettävä monitoimiohjauspyörä
– Keskikonsoli ja keskikyynärnojat edessä
– Puheohjaus
– Radio ”Ready 2 Discover”, 10 tuuman kosketusnäyttö
– ID.Light -älyvalo
– 2 USB-C-liitintä edessä
– App-Connect langaton älypuhelinliiitäntä*
– ”Air Care Climatronic” (1-alue)
– Avaimeton käynnistys
– Latauskaapeli julkisiin latauspisteisiin (Mode 3 Type 2, 16 A) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis näiden lisäksi:
- Lämpöpumppu
– CCS-pikalatausliitäntä
– LED-ajovalot ja takavalot
– Mukautuva vakionopeussäädin ACC
– Kaistanpitoavustin "Lane Assist"
– Ympäristönvalvontajärjestelmä
”Front Assist”
– Pysäköintitutkat edessä ja takana
– Digitaalinen mittaristo
– We Connect Plus -palvelut 36 kk
– AC-lataus versiosta riippuen 7,2– 11 kW, DC-lataus versiosta riippuen 50-125 kW
– Ambiente-valaistus, 10 eri väriä
– Lämmitettävä monitoimiohjauspyörä
– Keskikonsoli ja keskikyynärnojat edessä
– Puheohjaus
– Radio ”Ready 2 Discover”, 10 tuuman kosketusnäyttö
– ID.Light -älyvalo
– 2 USB-C-liitintä edessä
– App-Connect langaton älypuhelinliiitäntä*
– ”Air Care Climatronic” (1-alue)
– Avaimeton käynnistys
– Latauskaapeli julkisiin latauspisteisiin (Mode 3 Type 2, 16 A)tuossa ID.n vakiovarusteissa on paljon sellaista mitä ei saa Corollaan millään rahalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuossa ID.n vakiovarusteissa on paljon sellaista mitä ei saa Corollaan millään rahalla.
2 vuotta, niin puolet noistakin varusteista pimeänä.
- Anonyymi
Rönkkö on saanut jo näköjään ensimmäisen sähköiskun tuossa tekeleessä, kun tukka on sen jäljiltä noin pystyssä!!
- Anonyymi
EU linjasi: puolivalmistetta ei saa myydä valmiin hinnalla
- Anonyymi
Joo ja valkoinen jääkaappi sisusta, myytävä kodinkoneena!
- Anonyymi
TM, IL, IS ja Tuulilasi - VW toimittaa sekä maksaa juttujen julkaisut.
Rönkkö on ihan tavallinen toimittaja, ei tiedä autoisra mitään, mutta tykkää kun joku kustantaa oman autoilun, monella toimittajalla konsernin auto, varmaan lahjuksia saatu, että otahan kokeiluun...jne.- Anonyymi
Kysyin joskus Trafilta, että millä autoilla ne ite ajaa, eivät vastanneet. Lahjuksilla siis ajellaan, mitä isompi auto sen paremmat vastaantulot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin joskus Trafilta, että millä autoilla ne ite ajaa, eivät vastanneet. Lahjuksilla siis ajellaan, mitä isompi auto sen paremmat vastaantulot.
Kyllä Teroja harmittaa vietävästi kirjoituksista päätellen kun on jutut kun jollain lastentarhasta karanneella.
- Anonyymi
Volkkarin on pakko myydä sähköautoja tänä vuonna tappiolla koska muuten joutuvat maksamaan järjettömät päästösakot joka autosta. Ostajan markkinat on kyseessä mutta ei sähköautojen todellinen hinta vielä ole noin paljon pudonnut. Ilman tappiolla myymistä hinta olisi kovasti erilainen.
- Anonyymi
Puolivalmisteet puoleen hintaan!
- Anonyymi
Takaveto ja tehokas kone= lähtee Pertin lapasesta talvella.
- Anonyymi
Täysin höpöjuttuja. 50/50 painonjakautuma, sähkömoottorin salamannopea reagointi ja nykyaikaiset lastuaivot takaavat että tuo ei lähde edes vanhan mummon käsistä liukkaalla.
Jos ajattelee tuollaisia niin paljastaa kuinka jäljessä on autotekniikan kehityksestä. Ainakin noin 20-vuotta. Ainakin niin kauan on osattu tehdä takavetoisia joita ei tarvitse talvella kaitsea yhtään sen kummemmin. Mulla on kymmenien tuhansien talvikilometrien kokemus asiasta. Eikä ole edes automerkistä kiinni.
Ja pelastan sut siltä itsesi lisää nöyryyttämiseltä että käsittelen tämän takamoottoriasiankin ennekuin tyhmyyksissäsi mainitset sen.
Sähköautossa painavat akut ovat matalalla akselien välissä ja takana oleva moottori ei paina juuri mitään. Takavetoisen polttiksen painonjakautuma on täysin erilainen vaikka siinä olisi sama 50/50 painojakautuma. Painopisteen korkeus ja inertia näyttelevät isoa roolia auton käyttäytymisessä.
Ensi talvena saat lukea asiasta TM:n talvivertailussa. Viimeistään silloin joudut syömään sanasi. Ainakin mielessäsi vaikka sinusta ei ole miestä tekemään sitä julkisesti.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin höpöjuttuja. 50/50 painonjakautuma, sähkömoottorin salamannopea reagointi ja nykyaikaiset lastuaivot takaavat että tuo ei lähde edes vanhan mummon käsistä liukkaalla.
Jos ajattelee tuollaisia niin paljastaa kuinka jäljessä on autotekniikan kehityksestä. Ainakin noin 20-vuotta. Ainakin niin kauan on osattu tehdä takavetoisia joita ei tarvitse talvella kaitsea yhtään sen kummemmin. Mulla on kymmenien tuhansien talvikilometrien kokemus asiasta. Eikä ole edes automerkistä kiinni.
Ja pelastan sut siltä itsesi lisää nöyryyttämiseltä että käsittelen tämän takamoottoriasiankin ennekuin tyhmyyksissäsi mainitset sen.
Sähköautossa painavat akut ovat matalalla akselien välissä ja takana oleva moottori ei paina juuri mitään. Takavetoisen polttiksen painonjakautuma on täysin erilainen vaikka siinä olisi sama 50/50 painojakautuma. Painopisteen korkeus ja inertia näyttelevät isoa roolia auton käyttäytymisessä.
Ensi talvena saat lukea asiasta TM:n talvivertailussa. Viimeistään silloin joudut syömään sanasi. Ainakin mielessäsi vaikka sinusta ei ole miestä tekemään sitä julkisesti..Kukaan ei ole tuolla ajanut yhtään talvea,älä selitä joutavia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei ole tuolla ajanut yhtään talvea,älä selitä joutavia.
Ei ID.3:lla mutta hyvin monella muulla takavetoisella joissa on ollut paljon huonompi painonjakautuma ja jotka on rakennettu paljon vanhemmalla tekniikalla on ajettu vuosia liukkaalla ilman mitään ongelmia.
Kuten sanoin on omakohtaisia kokemuksia kymmeniä tuhansia kilometrejä.
ID.3 ei varmaan ole painonsa takia maailman nopein liukkaalla mutta varmasti turvallinen jopa tumpelon ajamana.
Kerropa sinä kokemuksesi takavetoisesta joka lähtee lapasesta liukkaalla. Auton malli ja vuosimalli.
- Anonyymi
Ollut vain hetken myynnissä ja kuuluu kaikenlaista. Ohjelmistot ym. ei toimi.
- Anonyymi
Kestävyys , laatu ja luotettavuus ovat ominaisuuksia joita ei volkkariin ole saanut ruksaamalla eikä rahallakaan enää kymmeneen vuoteen, enkä lähtisi kokeilemaan saako niitä vieläkään. Tosin päästöhuijausohjelma on sisältynyt hintaan, halusit tai et. Antaa hyväuskoisten hölmöjen vaan ryhtyä koekaniiniksi. Meillä ajetaan Toyotalla ettei tervitse selitellä eikä hönötellä ja terotella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kestävyys , laatu ja luotettavuus ovat ominaisuuksia joita ei volkkariin ole saanut ruksaamalla eikä rahallakaan enää kymmeneen vuoteen, enkä lähtisi kokeilemaan saako niitä vieläkään. Tosin päästöhuijausohjelma on sisältynyt hintaan, halusit tai et. Antaa hyväuskoisten hölmöjen vaan ryhtyä koekaniiniksi. Meillä ajetaan Toyotalla ettei tervitse selitellä eikä hönötellä ja terotella.
Takavetoinen auto Suomen talveen rumpujarruilla? Ei nyt ihan ensimmäisenä juolahtaisi täyspäisen mieleen kun niistä pääsi eroon jo kaksikymmentä vuotta takaperin. Kyllä kehityksen pitää kehittyä paremmaksi, ei huonommaksi. Voihan silläkin pärjäillä jossain kehäkolmosen sisäpuolella suola-auton perässä ajellen, mutta suurimpaan osaan Suomea en kyllä ostaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takavetoinen auto Suomen talveen rumpujarruilla? Ei nyt ihan ensimmäisenä juolahtaisi täyspäisen mieleen kun niistä pääsi eroon jo kaksikymmentä vuotta takaperin. Kyllä kehityksen pitää kehittyä paremmaksi, ei huonommaksi. Voihan silläkin pärjäillä jossain kehäkolmosen sisäpuolella suola-auton perässä ajellen, mutta suurimpaan osaan Suomea en kyllä ostaisi.
Taas on teknisesti tollo asialla. Sanopa mikä asia rumpujarrussa ei toimi Suomen talvessa kehäkolmosen sisäpuolella?
Olet nolannut itsesi tässä asiassa aikaisemmikin muta anna mennä vaan.
Annan sen verran vinkkiä että ID regeneroi sähköä taka-akselilta ja rumpujarrua ei tarvita kuin erittäin voimakkaissa jarrutuksissa erittäin harvoin. Rumpujarru on suljettuna paljon suojatumpi vedeltä, lialta ja suolalta kuin avoin levyjarru. Lisäksi se ei laahaa eikä jumita kun jarrukengät liikkuvat ja palautusjouset vetävät ne irti rummusta.
Tuollaisessa käytössä levyjarru likaantuu, jumiutuu ja alkaa laahaamaan.
VW:n insinöörit ovat valinneet parhaan ratkaisun ja teknisesti tumpelot fleimaavat aivan turhaan. Osoittavat vain teknisen ymmärtämättömyytensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas on teknisesti tollo asialla. Sanopa mikä asia rumpujarrussa ei toimi Suomen talvessa kehäkolmosen sisäpuolella?
Olet nolannut itsesi tässä asiassa aikaisemmikin muta anna mennä vaan.
Annan sen verran vinkkiä että ID regeneroi sähköä taka-akselilta ja rumpujarrua ei tarvita kuin erittäin voimakkaissa jarrutuksissa erittäin harvoin. Rumpujarru on suljettuna paljon suojatumpi vedeltä, lialta ja suolalta kuin avoin levyjarru. Lisäksi se ei laahaa eikä jumita kun jarrukengät liikkuvat ja palautusjouset vetävät ne irti rummusta.
Tuollaisessa käytössä levyjarru likaantuu, jumiutuu ja alkaa laahaamaan.
VW:n insinöörit ovat valinneet parhaan ratkaisun ja teknisesti tumpelot fleimaavat aivan turhaan. Osoittavat vain teknisen ymmärtämättömyytensä.Mulla ollut näitä rumpujarruautoja ja niissä ne ongelmat on ollu ja nämäkin kyllä laahaa ihan samalla tavalla vailla siellä kuinka niitä jousia on..
Ja sinne suljetumpaan järjestelmään kun se kosteus sitten pääsee niin sekä ei pääsekkään sieltä pois niin helposti... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ollut näitä rumpujarruautoja ja niissä ne ongelmat on ollu ja nämäkin kyllä laahaa ihan samalla tavalla vailla siellä kuinka niitä jousia on..
Ja sinne suljetumpaan järjestelmään kun se kosteus sitten pääsee niin sekä ei pääsekkään sieltä pois niin helposti...Ei tietenkään mikään mekaaninen laite ole ikuinen mutta rumpujarru on parempi konstruktio tuossa paikassa kuin levyjarru.
Mulla on konesuunnittelijan koulutus ja käytännön ammattikokemusta kunnossapidosta 80-luvulta saakka. Haluatko jatkaa vänkäämistä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ollut näitä rumpujarruautoja ja niissä ne ongelmat on ollu ja nämäkin kyllä laahaa ihan samalla tavalla vailla siellä kuinka niitä jousia on..
Ja sinne suljetumpaan järjestelmään kun se kosteus sitten pääsee niin sekä ei pääsekkään sieltä pois niin helposti..."Ja sinne suljetumpaan järjestelmään kun se kosteus sitten pääsee niin sekä ei pääsekkään sieltä pois niin helposti..."
Sulla on nyt fysiikan perusasiat vähän hukassa. Vesihöyry mahtuu menemään läpi tuhat kertaa pienemmästä reiästä kuin vesi nesteenä. Sisälle päässyt kosteus pääsee kyllä takuuvarmasti haihtumaan rumpujarrusta ja jarrujen kuumeneminen kiihdyttää tätä prosessia kun se puristaa laajentuvaa ilmaa ulos rummusta.
Levyjarruihin liittyy sellainenkin ongelma että jarrupinnat ovat sateella märät ja kitka on huonompi kuin kuivana. Tämän vuoksi esim MB kuivattaa jarruja syklissä kun ajetaan märällä kelillä. Rumpujarru ei tarvitse tällaista kuivaus-proseduuria vaan se toimii täydellä teholla aina heti kun jarrua tarvitaan. Levyjarru saavuttaa täyden jarrutehon vasta kun jarrutus on kuivannut jarrupinnat. Väärässä paikassa ero elämän ja kuoleman välillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3942182Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882080- 981802
- 4431742
- 71434
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1121310- 2171001
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9906Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭72850Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41832