käytetty Primera?

Ostaja

Minulla on kiikarissa Nissan Primera 2,0 slx vm. 1996, autolla on ajettu 170 000 km. Auton hinta on 7500€.

Mitä minun pitäisi huomioida ostaessani käytettyä Primeraa? Mitkä osat tarkistaa? Mistä kohti kolkutella peltejä?

Kertokaa kokemuksia kyseisen mallin Primerasta? Paljonko auto kuluttaa? Onko hinta kohdallaan? Kannataako sen ostoa edes harkita?

14

2586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahap

      Euroopassa tehdyissä malleissa enemmän vikoja kuin Japanissa tehdyissä
      viitosvaihde voi tippua pois päältä (tällöin vaihteisto kulunut ja vaatii kalliin remontin)
      peruutusvaihde takertelee
      sähköisen polttoainepumpun vikoja (rakennetta parannettu -92)
      vanhojen 1,6 litran moottorilla varustettujen autojen polttoaineensuihkutuslaitteistossa esiintyy ongelmia: moottorit nykivät ja niillä on liian suuri polttoaineenkulutus
      laturi
      ja käynnistysmoottorivikoja: käynnistysmoottori juuttuu päälle
      jäähdyttimen puhaltimen moottorin vikoja
      takajarrulevyt ruostuvat herkästi
      jarrut puoltavat
      jarruputket ruostuvat
      etutukivarsien pallonivelet väljät, etupään ripustuksessa väljää
      takimmainen äänenvaimennin ja pakoputkiston takapää lyhytikäisiä
      vetonivelien suojuskumit rikki
      keskuslukitusvikoja
      ajonestolaitteen vikoja
      virtalukon kulumavikoja (kokeile toiminta)
      kytkinvaijeri rikki
      öljyvuotoa kampiakselin tiivisteistä
      takapään kallistuksenvakaajan päät väljät
      jäähdyttimen paisuntasäiliö vuotaa
      sytytyskatkoja (aiheuttaa vaaraa katalysaattorille)
      maalivikoja
      alustan massaus puutteellinen

      • primera

        Hyvä auto tuo primera on!!! Itselläni oli juuri tuolla -95 mallinen 2.0 SLX ajettu 290000km, joitain pikkuvikoja oli etupään "multi linkeissä" ja raidetangonpäissä!

        Hinta on kyllä aika kova, mutta yritä tinkiä!!


      • Jussi

        Tätä vikalistaa ei paljoa kannata ottaa huomioon. Siinä ilmoitetaan melkein kaikki viat mitä yleensäkään on primerassa ollut.


    • Liian kallis

      2,0 primera on mainio auto. P10 on herkempi ruosteelle kuin uudempi P11 1997-2002. Teknisesti P10 ja P11 ovat lähes identtiset.

      2,0 moottori on äärettömän luja, 500tkm ajettuja on liikenteessä jonkin verran. Ainut mihin hieman kiinittäsin huomiota on vaihteisto, lähinnä se että 5 -vaihde ei itsestään tipu pois päältä.

      2,0 kone on juuri oikeassa suhteessa auton kokoon ja painoon. Jalkoihin ei jää ja isommilla lasteilla jopa taloudellisempi kuin 1,6.

      P10 ruostekohdat ovat takakynnyksen ja takalokasuojan kaaren saumat. Joko on jo korjattu tai korjauksen tarpeessa. Takapyöräkotelon ja peräkontin välisen seinämän kannattaa koputella läpi.

      Takavalojen ala oleva sauma ja takaluukun takaosan syvennykset (jos ei pesty huolella).

      Koputela kannatta myös kynnykset etuosasta, vanhoissa paljon ajetuissa voi olla sanomista.

      Jos kromatut oven rivat niin ruostuu ripojen ympäriltä.

      Itse en kuitenkaan koskaan maksaisi P10:stä 7500e. Aivan ehdoton max on 5000e.

      97-98 P11 2,0 ilmastoinnilla saa 7000 - 10 000e kohtuu km:llä. Vaikka tekniikassa ei eroja juuri olekkaan niin P11 on korinsa puolesta kuin parannettu painos P10:stä. Ruosteherkät kohdat rakennettu paremmin, sisusta ylellisempi, turvavarustelu parempi, jne.

      Ehdottomasti ennemmin P11 kuin P10 ellei selvästi ole halvempi!

      • Ostaja

      • Jussi

      • Liian kallis
        Ostaja kirjoitti:

        Onko tämä auto kertomaasi P11-mallia?

        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=262462&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=3144905@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=3144905@tb=tmp_find_agent

        On tuo P11 ja aika edullinen, mutta ilmeisesti siksi, että ilmastointia ei ole? Ilmastoituja löytyy P11 keskuudesta jo paljon ~ei hirveästi nosta hintaa jos on.

        P11 huomaat siitä, että konepellin mukana nousee etusäleikkö. P10:ssä pellin reuna menee valojen yläreunan tasalla, säleikön pysyessä paikalla pelliä avatessa.

        Ovat kuitenkin aivan eri autot koriltaan vaikka äkkiseltään saattaa mennä sekaisin. Pääsääntöisesti: 90-96 P10, 97-02 P11, 02-> P12.

        99/00 Tuli P11 malleihin facelift, joten näyttää erinäköiseltä isojen valojen takia kuin 97-99 mallit.


    • kokemus

      jos on ruostesuojattu,muuten helmat mätänee.muuten toimii,3vuotta ollu alapallot vaihdettu ei muuta.

    • Jussi

      Hinta on ihan kohdallaa. Mulla on samanlainen ja toimii hyvin. Kone on kestävä ja vie satasella 7,5 -8,5 l. Mun P11 ajettu 230 tkm ja eikä vie öljyä.

      • Liian kallis

        Huomaa, että -96 mallia on vielä P10 koria ja siksi hinta on aivan liian kova. 97 - 02 P11 primeralle tuo hinta olisikin ok.

        Ps. 2,0 ei tyypillisesti vie öljyä vaikka olisi ajettu mitä.


      • Jussi
        Liian kallis kirjoitti:

        Huomaa, että -96 mallia on vielä P10 koria ja siksi hinta on aivan liian kova. 97 - 02 P11 primeralle tuo hinta olisikin ok.

        Ps. 2,0 ei tyypillisesti vie öljyä vaikka olisi ajettu mitä.

        Mulla on 96 vm p11 2.0L. Minusta hinta on ihan sopiva. Itse maksoin uudellamaalla 7200e ajettu 220tkm. Kaikkihan riippuu väli-rahasta jos sinulla on vaihto-auto.


      • Jussi
        Jussi kirjoitti:

        Mulla on 96 vm p11 2.0L. Minusta hinta on ihan sopiva. Itse maksoin uudellamaalla 7200e ajettu 220tkm. Kaikkihan riippuu väli-rahasta jos sinulla on vaihto-auto.

        Hinta on sopiva jos se auto on p11.


    • tässä sopiva
      • vikoja

        tarviiko enää p10 vikoja laittaa,
        no tässä muutama kokemuksesta,
        vaihdelaatikko, 5. tippuu
        sähköikkunat hajoaa,
        ruostevikoja pohjassa, helmoissa
        abs-anturit sekoilee,
        pyöränkulmat eivät pysy kohdallaan, vedättää puolelta toiselle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe