Minulla on kiikarissa Nissan Primera 2,0 slx vm. 1996, autolla on ajettu 170 000 km. Auton hinta on 7500€.
Mitä minun pitäisi huomioida ostaessani käytettyä Primeraa? Mitkä osat tarkistaa? Mistä kohti kolkutella peltejä?
Kertokaa kokemuksia kyseisen mallin Primerasta? Paljonko auto kuluttaa? Onko hinta kohdallaan? Kannataako sen ostoa edes harkita?
käytetty Primera?
14
2586
Vastaukset
- ahap
Euroopassa tehdyissä malleissa enemmän vikoja kuin Japanissa tehdyissä
viitosvaihde voi tippua pois päältä (tällöin vaihteisto kulunut ja vaatii kalliin remontin)
peruutusvaihde takertelee
sähköisen polttoainepumpun vikoja (rakennetta parannettu -92)
vanhojen 1,6 litran moottorilla varustettujen autojen polttoaineensuihkutuslaitteistossa esiintyy ongelmia: moottorit nykivät ja niillä on liian suuri polttoaineenkulutus
laturi
ja käynnistysmoottorivikoja: käynnistysmoottori juuttuu päälle
jäähdyttimen puhaltimen moottorin vikoja
takajarrulevyt ruostuvat herkästi
jarrut puoltavat
jarruputket ruostuvat
etutukivarsien pallonivelet väljät, etupään ripustuksessa väljää
takimmainen äänenvaimennin ja pakoputkiston takapää lyhytikäisiä
vetonivelien suojuskumit rikki
keskuslukitusvikoja
ajonestolaitteen vikoja
virtalukon kulumavikoja (kokeile toiminta)
kytkinvaijeri rikki
öljyvuotoa kampiakselin tiivisteistä
takapään kallistuksenvakaajan päät väljät
jäähdyttimen paisuntasäiliö vuotaa
sytytyskatkoja (aiheuttaa vaaraa katalysaattorille)
maalivikoja
alustan massaus puutteellinen- primera
Hyvä auto tuo primera on!!! Itselläni oli juuri tuolla -95 mallinen 2.0 SLX ajettu 290000km, joitain pikkuvikoja oli etupään "multi linkeissä" ja raidetangonpäissä!
Hinta on kyllä aika kova, mutta yritä tinkiä!! - Jussi
Tätä vikalistaa ei paljoa kannata ottaa huomioon. Siinä ilmoitetaan melkein kaikki viat mitä yleensäkään on primerassa ollut.
- Liian kallis
2,0 primera on mainio auto. P10 on herkempi ruosteelle kuin uudempi P11 1997-2002. Teknisesti P10 ja P11 ovat lähes identtiset.
2,0 moottori on äärettömän luja, 500tkm ajettuja on liikenteessä jonkin verran. Ainut mihin hieman kiinittäsin huomiota on vaihteisto, lähinnä se että 5 -vaihde ei itsestään tipu pois päältä.
2,0 kone on juuri oikeassa suhteessa auton kokoon ja painoon. Jalkoihin ei jää ja isommilla lasteilla jopa taloudellisempi kuin 1,6.
P10 ruostekohdat ovat takakynnyksen ja takalokasuojan kaaren saumat. Joko on jo korjattu tai korjauksen tarpeessa. Takapyöräkotelon ja peräkontin välisen seinämän kannattaa koputella läpi.
Takavalojen ala oleva sauma ja takaluukun takaosan syvennykset (jos ei pesty huolella).
Koputela kannatta myös kynnykset etuosasta, vanhoissa paljon ajetuissa voi olla sanomista.
Jos kromatut oven rivat niin ruostuu ripojen ympäriltä.
Itse en kuitenkaan koskaan maksaisi P10:stä 7500e. Aivan ehdoton max on 5000e.
97-98 P11 2,0 ilmastoinnilla saa 7000 - 10 000e kohtuu km:llä. Vaikka tekniikassa ei eroja juuri olekkaan niin P11 on korinsa puolesta kuin parannettu painos P10:stä. Ruosteherkät kohdat rakennettu paremmin, sisusta ylellisempi, turvavarustelu parempi, jne.
Ehdottomasti ennemmin P11 kuin P10 ellei selvästi ole halvempi!- Ostaja
Onko tämä auto kertomaasi P11-mallia?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=262462&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=3144905@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=3144905@tb=tmp_find_agent - Jussi
Ostaja kirjoitti:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=262462&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=3144905@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=3144905@tb=tmp_find_agenton...
- Liian kallis
Ostaja kirjoitti:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=262462&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=3144905@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=3144905@tb=tmp_find_agentOn tuo P11 ja aika edullinen, mutta ilmeisesti siksi, että ilmastointia ei ole? Ilmastoituja löytyy P11 keskuudesta jo paljon ~ei hirveästi nosta hintaa jos on.
P11 huomaat siitä, että konepellin mukana nousee etusäleikkö. P10:ssä pellin reuna menee valojen yläreunan tasalla, säleikön pysyessä paikalla pelliä avatessa.
Ovat kuitenkin aivan eri autot koriltaan vaikka äkkiseltään saattaa mennä sekaisin. Pääsääntöisesti: 90-96 P10, 97-02 P11, 02-> P12.
99/00 Tuli P11 malleihin facelift, joten näyttää erinäköiseltä isojen valojen takia kuin 97-99 mallit.
- kokemus
jos on ruostesuojattu,muuten helmat mätänee.muuten toimii,3vuotta ollu alapallot vaihdettu ei muuta.
- Jussi
Hinta on ihan kohdallaa. Mulla on samanlainen ja toimii hyvin. Kone on kestävä ja vie satasella 7,5 -8,5 l. Mun P11 ajettu 230 tkm ja eikä vie öljyä.
- Liian kallis
Huomaa, että -96 mallia on vielä P10 koria ja siksi hinta on aivan liian kova. 97 - 02 P11 primeralle tuo hinta olisikin ok.
Ps. 2,0 ei tyypillisesti vie öljyä vaikka olisi ajettu mitä. - Jussi
Liian kallis kirjoitti:
Huomaa, että -96 mallia on vielä P10 koria ja siksi hinta on aivan liian kova. 97 - 02 P11 primeralle tuo hinta olisikin ok.
Ps. 2,0 ei tyypillisesti vie öljyä vaikka olisi ajettu mitä.Mulla on 96 vm p11 2.0L. Minusta hinta on ihan sopiva. Itse maksoin uudellamaalla 7200e ajettu 220tkm. Kaikkihan riippuu väli-rahasta jos sinulla on vaihto-auto.
- Jussi
Jussi kirjoitti:
Mulla on 96 vm p11 2.0L. Minusta hinta on ihan sopiva. Itse maksoin uudellamaalla 7200e ajettu 220tkm. Kaikkihan riippuu väli-rahasta jos sinulla on vaihto-auto.
Hinta on sopiva jos se auto on p11.
- vikoja
tarviiko enää p10 vikoja laittaa,
no tässä muutama kokemuksesta,
vaihdelaatikko, 5. tippuu
sähköikkunat hajoaa,
ruostevikoja pohjassa, helmoissa
abs-anturit sekoilee,
pyöränkulmat eivät pysy kohdallaan, vedättää puolelta toiselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803