Päätös tehty

Anonyymi

Uusi farkku Focus tilattu. 150 heppanen 1,5 ecoboost turboahdettu bensakone, kahdeksan lovisella automaatilla. ST-line varustetaso ja värikoodi on moondust silver. Otin tuohon tulevaan Fordiini polttoaine käyttöisen lisälämmitimen ylimääräisenä lisävarusteena.

Auton toimitus pitäisi olla viikolla kuusi tulevana vuonna 2021. Eli siinä helmikuun alkupuolella.

Aika hyvin Fordia näytetään muuten myyvän kun noinkin kauan joutuu odottamaan uuden auton toimitusta.

302

2474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneva! Paljo makso?

      • Anonyymi

        35 tonnia, Alle Nokian kitkat alkuperäisillä st-line alumiininvanteilla ja maalipintaan laitetaan sitten vielä Korrekin keraaminen pinnoite. Kesärenkaina continentalit st-line alkuperäisillä alumiinivanteilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        35 tonnia, Alle Nokian kitkat alkuperäisillä st-line alumiininvanteilla ja maalipintaan laitetaan sitten vielä Korrekin keraaminen pinnoite. Kesärenkaina continentalit st-line alkuperäisillä alumiinivanteilla

        Hyvä valinta. Meillä oli myös Fokus ennen Tiguania, ei mitään valittamista Fordissa. Säilyykö takuu kun laittaa Korrekin ja mitenkä korjausmaalaus jos sitä tarvitsee ? Olen miettinyt samaa, mutta en ole laittanut Korrekia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä valinta. Meillä oli myös Fokus ennen Tiguania, ei mitään valittamista Fordissa. Säilyykö takuu kun laittaa Korrekin ja mitenkä korjausmaalaus jos sitä tarvitsee ? Olen miettinyt samaa, mutta en ole laittanut Korrekia.

        Kaikissa uusissa Fordeissahan on nykyään viiden vuoden / 100 000km takuu.

        Ja kösittääkseni nyt takuu kyllä säilyy kun valtuutettu Ford myyjä / huoltoliike laittaa huollossaan tuon Korrekin keraamisen pinnoitteen maalipintaan. Näin ainakin automyyjä vakuutti että takuut säilyy, kun nimenomaan kysyin asiasta.

        Uuden autoni maalipinnassa pitäisi siis olla tuo Korrekin keraaminen pinnoite jo päällä kun autoni luovutustilaisuus on ensi vuoden helmikuussa.

        Noista mainitsemistasi korjausmaalauksista en pysty kertomaan nyt yhtään mitään.
        Mutta toivotaan ettei niitä tarvitse nyt lainkaan edes koskaan tehdä ainakaan sinä aikana kun omistan auton..


    • Anonyymi

      Kiitos. Mitali tuosta pitäisi myöntää.

      Hyvä että joku maksaa veroja Suomeen.

    • Anonyymi

      Onnittelut.

      Todella hyvä valinta.

    • Anonyymi

      Ihmettelen vaan miksi et ostanut muutamaa satasta kalliimpaa 182 heppasta.

      • Anonyymi

        No Suomen teillä ei merkitystä onko autossa esim. 120 vai 200 hyppaa. Mulla ollu 130hv-300hv autoja. Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmia 130hv autolla ohituksissa ym. hyvin olen ehtinyt paikasta toiseen.

        Silläkään ei ole mitään merlitystä kuka valoista ehtii ekana liikkeelle. Itse en autoja niin arvosta enkä pidå minään sellaisia asioita mitä en tarvi kuten tehot ym. Jos tarvisin tehokkaan auton niin ostaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Suomen teillä ei merkitystä onko autossa esim. 120 vai 200 hyppaa. Mulla ollu 130hv-300hv autoja. Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmia 130hv autolla ohituksissa ym. hyvin olen ehtinyt paikasta toiseen.

        Silläkään ei ole mitään merlitystä kuka valoista ehtii ekana liikkeelle. Itse en autoja niin arvosta enkä pidå minään sellaisia asioita mitä en tarvi kuten tehot ym. Jos tarvisin tehokkaan auton niin ostaisin.

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä.

        Minullakin nyt kun olen uutta autoa ostamassa itselleni nämä suuri tehoiset ja moottorin isolla kuutiotilavuudella varustetut autot ovat täysin toissijainen asia.

        Minulle tärkeitä kriteereitä autoa ostaessa ovat hyvät ajo-ominaisuudet hiljainen sisämelu, vähäpäästöinen moottori ja pieni polttoaineen kulutus.
        Sillä kaikki uuden ajamattoman auton käyttömaksuthan esimerkiksi lasketaan juuri moottorin pakokaasupäästöjen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä.

        Minullakin nyt kun olen uutta autoa ostamassa itselleni nämä suuri tehoiset ja moottorin isolla kuutiotilavuudella varustetut autot ovat täysin toissijainen asia.

        Minulle tärkeitä kriteereitä autoa ostaessa ovat hyvät ajo-ominaisuudet hiljainen sisämelu, vähäpäästöinen moottori ja pieni polttoaineen kulutus.
        Sillä kaikki uuden ajamattoman auton käyttömaksuthan esimerkiksi lasketaan juuri moottorin pakokaasupäästöjen mukaan.

        On aikalailla sama maksatko käyttömaksua 200 vai 300 vuodessa kun uuden auton ensimmäisen vuoden arvonalennus voi olla 7000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aikalailla sama maksatko käyttömaksua 200 vai 300 vuodessa kun uuden auton ensimmäisen vuoden arvonalennus voi olla 7000 euroa.

        Eri mieltä.

        Kyllä minulle ainakin nyt 100 euroa on jo iso raha.

        Ja eikä todellakaan nyt mikään 30-40 tonnin hintaisen auton arvo todellakaan putoa missään seitsemää tonnia vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri mieltä.

        Kyllä minulle ainakin nyt 100 euroa on jo iso raha.

        Ja eikä todellakaan nyt mikään 30-40 tonnin hintaisen auton arvo todellakaan putoa missään seitsemää tonnia vuodessa.

        "Kyllä minulle ainakin nyt 100 euroa on jo iso raha."

        Ymmärrän. Mutta ymmärrätkö sitä, että jos ostat 35000 euron auton, se satanen on pieni raha suhteessa sen auton kokonaiskustannuksiin, jotka nousevat lähes tuhanteen euroon / kk.

        "Ja eikä todellakaan nyt mikään 30-40 tonnin hintaisen auton arvo todellakaan putoa missään seitsemää tonnia vuodessa."

        Keskimäärin autot pudottavat arvoaan 18,2% vuodessa joten "40 tonnin" autolle tuo olisi 7280 euroa ensimmäisen vuoden aikana.

        Katso nettiautosta 2019 mallisten käytettyjen autojen hintoja. Siellä on "premium" autoja jotka ovat menettäneet noin 50% vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä minulle ainakin nyt 100 euroa on jo iso raha."

        Ymmärrän. Mutta ymmärrätkö sitä, että jos ostat 35000 euron auton, se satanen on pieni raha suhteessa sen auton kokonaiskustannuksiin, jotka nousevat lähes tuhanteen euroon / kk.

        "Ja eikä todellakaan nyt mikään 30-40 tonnin hintaisen auton arvo todellakaan putoa missään seitsemää tonnia vuodessa."

        Keskimäärin autot pudottavat arvoaan 18,2% vuodessa joten "40 tonnin" autolle tuo olisi 7280 euroa ensimmäisen vuoden aikana.

        Katso nettiautosta 2019 mallisten käytettyjen autojen hintoja. Siellä on "premium" autoja jotka ovat menettäneet noin 50% vuodessa.

        Otin nyt vinkistäsi vaarin ja menin katselemaan nettiautoon vuoden 2019 vuosimallin Ford Focus farmariautoja.

        Ja löytyihän niitä.

        Tässä nyt yksi esimerkki.

        https://www.nettiauto.com/ford/focus/11571818

        Pari kolme tonnia on hinta pudonnut vuodessa Fordista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin nyt vinkistäsi vaarin ja menin katselemaan nettiautoon vuoden 2019 vuosimallin Ford Focus farmariautoja.

        Ja löytyihän niitä.

        Tässä nyt yksi esimerkki.

        https://www.nettiauto.com/ford/focus/11571818

        Pari kolme tonnia on hinta pudonnut vuodessa Fordista.

        Muutat juttua nyt lennossa.

        Ensin puhuit autoista ja nyt rajaatkin asian koskemaan vain 2019 vuosimallin focus farmareita. Kaivat sitten esille esimerkin jolla on ajettu 1000km, siitä pyydetään 32500 euroa, joka on itseasiassa enemmän kuin hinnastossa uusi maksaa.

        Mutta löytyyhän sieltä nettiautosta 23tkm ajettu, josta puudetään 19500 euroa. Uutena hinta 23595. Hintaero uuteen 4095 euroa.

        Tuossa uuden hinnassa ei varmasti ole mukana kaikkea mitä joudut maksamaan ja tuota 19500 euroa et saa kun viet autosi liikkeeseen vaihtoon.

        Kyllä se vaan lähelle 20% menee kyseisessä tapauksessa se arvon alenema vuodessa.

        Mutta ymmärrän että haluat venkoilla ja kaivaa esimerkin joka kuvastaa vuoden vanhan focuksen tyypillistä arvonalennusta. Joten, katson keskustelun turhaksi ja päätän sen osaltani tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutat juttua nyt lennossa.

        Ensin puhuit autoista ja nyt rajaatkin asian koskemaan vain 2019 vuosimallin focus farmareita. Kaivat sitten esille esimerkin jolla on ajettu 1000km, siitä pyydetään 32500 euroa, joka on itseasiassa enemmän kuin hinnastossa uusi maksaa.

        Mutta löytyyhän sieltä nettiautosta 23tkm ajettu, josta puudetään 19500 euroa. Uutena hinta 23595. Hintaero uuteen 4095 euroa.

        Tuossa uuden hinnassa ei varmasti ole mukana kaikkea mitä joudut maksamaan ja tuota 19500 euroa et saa kun viet autosi liikkeeseen vaihtoon.

        Kyllä se vaan lähelle 20% menee kyseisessä tapauksessa se arvon alenema vuodessa.

        Mutta ymmärrän että haluat venkoilla ja kaivaa esimerkin joka kuvastaa vuoden vanhan focuksen tyypillistä arvonalennusta. Joten, katson keskustelun turhaksi ja päätän sen osaltani tähän.

        "Mutta löytyyhän sieltä nettiautosta 23tkm ajettu, josta puudetään 19500 euroa. Uutena hinta 23595. Hintaero uuteen 4095 euroa."


        Välillä totuuttakin.

        Reilut neljä tonnia on kumminkin paljon vähemmän kuin mainitsemasi seitsemän tonnia tuolla hiukan ylempänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä.

        Minullakin nyt kun olen uutta autoa ostamassa itselleni nämä suuri tehoiset ja moottorin isolla kuutiotilavuudella varustetut autot ovat täysin toissijainen asia.

        Minulle tärkeitä kriteereitä autoa ostaessa ovat hyvät ajo-ominaisuudet hiljainen sisämelu, vähäpäästöinen moottori ja pieni polttoaineen kulutus.
        Sillä kaikki uuden ajamattoman auton käyttömaksuthan esimerkiksi lasketaan juuri moottorin pakokaasupäästöjen mukaan.

        Tässä Focuksen 182 hv tapauksessa taisi päästöt olla samat.
        Mitä enemmän reserviä, sen turvallisempi monessa tilanteessa.
        Olen ajanut jonkun verran edelliskoppasella 1.0 125 hv Focuksella. Jos kyydissä itsen lisäksi 59 kg avopuoliso, niin ihan riittävä. Mutta kun oli 4 henkilöä ja peräkontti farmarissa täynnä, niin oli jo aika ikävä ajaa tuolla kun ei vaan jaksa kulkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta löytyyhän sieltä nettiautosta 23tkm ajettu, josta puudetään 19500 euroa. Uutena hinta 23595. Hintaero uuteen 4095 euroa."


        Välillä totuuttakin.

        Reilut neljä tonnia on kumminkin paljon vähemmän kuin mainitsemasi seitsemän tonnia tuolla hiukan ylempänä.

        Tuo esimerkki Focus on uuden hinta ollut 23500. varusteet kuten toiset renkaat. Eli joku 25000 ja rapiat. Joten siitä on lähtenyt reilu 1/5, eli 20%. Vaikeaako?
        40000€ autosta lähtee helposti se 14000 kahdessa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta löytyyhän sieltä nettiautosta 23tkm ajettu, josta puudetään 19500 euroa. Uutena hinta 23595. Hintaero uuteen 4095 euroa."


        Välillä totuuttakin.

        Reilut neljä tonnia on kumminkin paljon vähemmän kuin mainitsemasi seitsemän tonnia tuolla hiukan ylempänä.

        Otan oman esim. Meillä oli edellinen auto 1,5 Fokus, hinta varusteineen 27800 e. Vaihdettiin Tiguaniin . Fokus oli 3 vuotta, hinta putosi 8500 e. Nyrkkisääntönä olen huomannut että noin 30,000 arvoinen auto pudottaa arvoaan noin 300 e / kuukaudessa kun ajoa on noin alle 20,000 km vuodessa, pitoaika 3 vuotta. Tiguan tulee pudottamaan arvoaan rahassa enemmän, mutta ei prosenteissa. Mielenkiintoista oli se, että jos olisimme valinneet 7500 e kalliimman Tiguanin, Fokuksesta olisi saanut 800 e. enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan oman esim. Meillä oli edellinen auto 1,5 Fokus, hinta varusteineen 27800 e. Vaihdettiin Tiguaniin . Fokus oli 3 vuotta, hinta putosi 8500 e. Nyrkkisääntönä olen huomannut että noin 30,000 arvoinen auto pudottaa arvoaan noin 300 e / kuukaudessa kun ajoa on noin alle 20,000 km vuodessa, pitoaika 3 vuotta. Tiguan tulee pudottamaan arvoaan rahassa enemmän, mutta ei prosenteissa. Mielenkiintoista oli se, että jos olisimme valinneet 7500 e kalliimman Tiguanin, Fokuksesta olisi saanut 800 e. enemmän.

        Etkö sinä nyt lainkaan kilpailuttanut autoliikkeitä uutta autoa hankkiessasi? Sillä se olisi aivan varmasti kannattanut nyt tehdä.

        Minä kilpailutin kolme eri Ford liikettä hankkiessani itselleni uutta autoa, ja täytyy todellakin nyt sanoa että niitä hintaeroja löytyikin sitten todella paljon niissä autoliikkeiden jättämissä tarjouksissa. Joten olen nyt todella tyytyväinen että kilpailutin autoliikkeet ennen ostopäätöstäni.

        Tosin se ero tässä nyt oli minä tein ns. suoran kaupan, eli ei ollut mitään vaihtoautoa kaupanteossani nyt tällä kertaa edes mukana yhtään missään..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä nyt lainkaan kilpailuttanut autoliikkeitä uutta autoa hankkiessasi? Sillä se olisi aivan varmasti kannattanut nyt tehdä.

        Minä kilpailutin kolme eri Ford liikettä hankkiessani itselleni uutta autoa, ja täytyy todellakin nyt sanoa että niitä hintaeroja löytyikin sitten todella paljon niissä autoliikkeiden jättämissä tarjouksissa. Joten olen nyt todella tyytyväinen että kilpailutin autoliikkeet ennen ostopäätöstäni.

        Tosin se ero tässä nyt oli minä tein ns. suoran kaupan, eli ei ollut mitään vaihtoautoa kaupanteossani nyt tällä kertaa edes mukana yhtään missään..

        En ollut vaihtamassa Fordia Fordiin vaan Tiguaniin. Tämä Tiguan on 12:sta uusi auto. Tässä liikkeessä mistä ostettiin Tiguan lasketin kolmelle uudelle eri Tiguanille hinnan. Tässä liikkeessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ollut vaihtamassa Fordia Fordiin vaan Tiguaniin. Tämä Tiguan on 12:sta uusi auto. Tässä liikkeessä mistä ostettiin Tiguan lasketin kolmelle uudelle eri Tiguanille hinnan. Tässä liikkeessä!

        Kyllähän käsittääkseni nyt Volkswageniakin myydään useissa paikoissa täällä Suomessa.

        Minä ainakin kun ole hankkimassa itselleni esimerkiksi vaikkapa autoa kilpailutan aina muutaman eri autoliikkeen. Ja vielä en ole ainakaan katunut tekoani yhtään mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ollut vaihtamassa Fordia Fordiin vaan Tiguaniin. Tämä Tiguan on 12:sta uusi auto. Tässä liikkeessä mistä ostettiin Tiguan lasketin kolmelle uudelle eri Tiguanille hinnan. Tässä liikkeessä!

        Mitä sä soperrat? Kolmelle autolle hinnat....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä nyt lainkaan kilpailuttanut autoliikkeitä uutta autoa hankkiessasi? Sillä se olisi aivan varmasti kannattanut nyt tehdä.

        Minä kilpailutin kolme eri Ford liikettä hankkiessani itselleni uutta autoa, ja täytyy todellakin nyt sanoa että niitä hintaeroja löytyikin sitten todella paljon niissä autoliikkeiden jättämissä tarjouksissa. Joten olen nyt todella tyytyväinen että kilpailutin autoliikkeet ennen ostopäätöstäni.

        Tosin se ero tässä nyt oli minä tein ns. suoran kaupan, eli ei ollut mitään vaihtoautoa kaupanteossani nyt tällä kertaa edes mukana yhtään missään..

        Kilpailuttamisella on suuri merkitys. Kannattaa vedättää senkin jälkeen kun kirjallinen tarjous on saatu. Aina siellä joku liike on innokas tekemään kauppaa, itse olen saanut 3000 euroa helposti pois vähän näkemällä vaivaa. Omissa uuden auton hintaluokka ollut 40 - 50 000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä.

        Minullakin nyt kun olen uutta autoa ostamassa itselleni nämä suuri tehoiset ja moottorin isolla kuutiotilavuudella varustetut autot ovat täysin toissijainen asia.

        Minulle tärkeitä kriteereitä autoa ostaessa ovat hyvät ajo-ominaisuudet hiljainen sisämelu, vähäpäästöinen moottori ja pieni polttoaineen kulutus.
        Sillä kaikki uuden ajamattoman auton käyttömaksuthan esimerkiksi lasketaan juuri moottorin pakokaasupäästöjen mukaan.

        Paljonko gokus k u luttaa tajaamsaa.


      • Anonyymi

        Onko neeeliveto onko hybriid

        Mahtuukonaikuisetkyytiin. Siis 180 , senttiset ja sa t akiloset.


    • Anonyymi

      Mitäs idiot3 olis ollu ärhäkämpi joka kurvissa?🤪🤪🤪

      • Anonyymi

        Ihan hyvä, että joku Fordejakin ostaa. Se firmahan keikkuu konkurssin partaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä, että joku Fordejakin ostaa. Se firmahan keikkuu konkurssin partaalla.

        Ja mistähän niin päättelet Esson baarinko juttuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä, että joku Fordejakin ostaa. Se firmahan keikkuu konkurssin partaalla.

        Etpä ole nyt kyllä mitenkään uskottava tarinankertoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistähän niin päättelet Esson baarinko juttuja

        Ihan katsoin Fordin tulosta. Q2 2020 SEC filing.

        9 miljardia vuotuiset tappiot, vajaa 31 miljardia rahaa ja verrattavia. 37 miljardia velkaa.

        https://s23.q4cdn.com/799033206/files/doc_financials/2020/q2/Ford-2Q2020-Earnings-10Q.pdf

        Tärkeimmät luottoluokitukset roskalainaluokassa: https://www.autonews.com/automakers-suppliers/ford-credit-downgraded-junk-sp

        Eli Ford ei saa enää rahaa, ei ainakaan kovin halvalla.

        Mikä pahinta: Tuotantokulut autobisneksestä 48545M, tulot 47962M. Eli Ford _menettää_ rahaa jokaista myytyä autoa kohti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan katsoin Fordin tulosta. Q2 2020 SEC filing.

        9 miljardia vuotuiset tappiot, vajaa 31 miljardia rahaa ja verrattavia. 37 miljardia velkaa.

        https://s23.q4cdn.com/799033206/files/doc_financials/2020/q2/Ford-2Q2020-Earnings-10Q.pdf

        Tärkeimmät luottoluokitukset roskalainaluokassa: https://www.autonews.com/automakers-suppliers/ford-credit-downgraded-junk-sp

        Eli Ford ei saa enää rahaa, ei ainakaan kovin halvalla.

        Mikä pahinta: Tuotantokulut autobisneksestä 48545M, tulot 47962M. Eli Ford _menettää_ rahaa jokaista myytyä autoa kohti.

        Tästä linkistä löytyy SEC filing linkki, jos epäilet tuon CDN linkin olevan väärä: https://shareholder.ford.com/investors/financials-and-filings/default.aspx#quarterly

        Ei ole hauskaa tuossa firmassa. Fordin on pakko jotenkin karsia kuluja ja/tai myydä omaisuuttaan.

        Kaikesta huolimatta, toivotan firmalle onnea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä ole nyt kyllä mitenkään uskottava tarinankertoja.

        Eipä tässä mistään tarinasta ole kyse, vaan ihan kovista kylmistä numeroista. Ford ei ehkä välittömästi ole konkurssin partaalla, mutta ei hyvältä näytä. Fordilla on liiketoiminnan uudelleenjärjestely menossa (=lue: potkuja monelle tiedossa), ehkä sieltä löytyy säästöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tässä mistään tarinasta ole kyse, vaan ihan kovista kylmistä numeroista. Ford ei ehkä välittömästi ole konkurssin partaalla, mutta ei hyvältä näytä. Fordilla on liiketoiminnan uudelleenjärjestely menossa (=lue: potkuja monelle tiedossa), ehkä sieltä löytyy säästöjä.

        Tätä liiketoimintojen vekslaamista ne on harrastaneet ainakin viimeiset 10 vuotta.
        Tehtaita on suljettu, toimintaa on siirretty esim Valencian, missä ilmeisesti pyöritetään puuhaa EU tukirahoilla kuten Sanna Marin haluaa. Mondeon valmistus oli jonkun vuoden stopissa tämän siirron takia. Kun uusi malli saatiin markkinoille, oli se jo aika vanha. Useita malleja on lopetettu ja meinattu lopettaa, sitten onkin päätetty että tehdään vielä uusi S Max tila-auto vaikka kukaan ei niitä halua ostaa. Hybridejä yritetään tehdä vaihtelevalla menestyksellä. Sähkö Mustang on esitelty aikoja sitten, milloin tulee autot?
        Ilmeisesti Saksan tehdas Focus ja Fiesta, suljetaan seuraavaksi liian korkeiden kulujen vuoksi.
        Valencian investoidaan miljoonia velkarahalla, mitkä sitten saadaan anteeksi.
        Aika sekoilua, mutta kyllä se firma kuitenkin pysyy pystyssä. Tulisi vielä kalliimmaksi kaataa se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tässä mistään tarinasta ole kyse, vaan ihan kovista kylmistä numeroista. Ford ei ehkä välittömästi ole konkurssin partaalla, mutta ei hyvältä näytä. Fordilla on liiketoiminnan uudelleenjärjestely menossa (=lue: potkuja monelle tiedossa), ehkä sieltä löytyy säästöjä.

        Onko tavalliselle autoilijalle mitään merkitystä noista talousluvuista, eiköhän ne ole tässä maailman tilanteessa enemmän tai vähemmän pakkasella.
        Tunnustat vain taidottomuutesi talouslukujen tulkinnassa ja ymmärryksesi tasosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä liiketoimintojen vekslaamista ne on harrastaneet ainakin viimeiset 10 vuotta.
        Tehtaita on suljettu, toimintaa on siirretty esim Valencian, missä ilmeisesti pyöritetään puuhaa EU tukirahoilla kuten Sanna Marin haluaa. Mondeon valmistus oli jonkun vuoden stopissa tämän siirron takia. Kun uusi malli saatiin markkinoille, oli se jo aika vanha. Useita malleja on lopetettu ja meinattu lopettaa, sitten onkin päätetty että tehdään vielä uusi S Max tila-auto vaikka kukaan ei niitä halua ostaa. Hybridejä yritetään tehdä vaihtelevalla menestyksellä. Sähkö Mustang on esitelty aikoja sitten, milloin tulee autot?
        Ilmeisesti Saksan tehdas Focus ja Fiesta, suljetaan seuraavaksi liian korkeiden kulujen vuoksi.
        Valencian investoidaan miljoonia velkarahalla, mitkä sitten saadaan anteeksi.
        Aika sekoilua, mutta kyllä se firma kuitenkin pysyy pystyssä. Tulisi vielä kalliimmaksi kaataa se.

        Kun on paljon velkaa ja paljon omaisuutta ja tuotteissa rahaa kiinni, niin luvut voi näyttää tyhmän mielestä hurjilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan katsoin Fordin tulosta. Q2 2020 SEC filing.

        9 miljardia vuotuiset tappiot, vajaa 31 miljardia rahaa ja verrattavia. 37 miljardia velkaa.

        https://s23.q4cdn.com/799033206/files/doc_financials/2020/q2/Ford-2Q2020-Earnings-10Q.pdf

        Tärkeimmät luottoluokitukset roskalainaluokassa: https://www.autonews.com/automakers-suppliers/ford-credit-downgraded-junk-sp

        Eli Ford ei saa enää rahaa, ei ainakaan kovin halvalla.

        Mikä pahinta: Tuotantokulut autobisneksestä 48545M, tulot 47962M. Eli Ford _menettää_ rahaa jokaista myytyä autoa kohti.

        Suhteessa velkaa vähän kun vertaa volsua 200 miljardia on jo paljon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tavalliselle autoilijalle mitään merkitystä noista talousluvuista, eiköhän ne ole tässä maailman tilanteessa enemmän tai vähemmän pakkasella.
        Tunnustat vain taidottomuutesi talouslukujen tulkinnassa ja ymmärryksesi tasosta.

        Ainakin sinun taidottomuutesi tuli selväksi. Ford on heikossa hapessa, kovin kummoisia vastoinkäymisiä ei tarvita että se kaatuisi. Ei silti, eiköhän se jonkinlaisen tukipaketin saa... USA;n veronmaksajat kustantavat tosin seuraavalla kertaa, ei me. Ainakin jos heidän huumorintaju sen kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin sinun taidottomuutesi tuli selväksi. Ford on heikossa hapessa, kovin kummoisia vastoinkäymisiä ei tarvita että se kaatuisi. Ei silti, eiköhän se jonkinlaisen tukipaketin saa... USA;n veronmaksajat kustantavat tosin seuraavalla kertaa, ei me. Ainakin jos heidän huumorintaju sen kestää.

        Amerikan tehtaat ne tappiot fordille ovat tehneet. Eikä autot mene siellä hyvin kaupaksi.e

        Euroopassa Ford myy ihan hyvin. Esimerkiksi Ford Fiesta on oman kokoluokkansa eniten myydyin auto täällä Euroopassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikan tehtaat ne tappiot fordille ovat tehneet. Eikä autot mene siellä hyvin kaupaksi.e

        Euroopassa Ford myy ihan hyvin. Esimerkiksi Ford Fiesta on oman kokoluokkansa eniten myydyin auto täällä Euroopassa.

        Jos Fiesta on saan luokan auto kun Renault Clio, niin taitaa jäädä toiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Fiesta on saan luokan auto kun Renault Clio, niin taitaa jäädä toiseksi.

        Nyt vasta ihan parina viime vuonna Clio on nuoussut myyntitilastojen kärkipaikoille Euroopassa kun se on saanut nuo todella vakavat laatuongelmansa selätettyä.

        Renaulthan ainakin enne vanhaan oli se Euroopan hinatuin automerkki.

        Ford Fiestahan oli esimerkiksi vuosina 2012-2015 kokoluokassaan maailman eniten myyty auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä liiketoimintojen vekslaamista ne on harrastaneet ainakin viimeiset 10 vuotta.
        Tehtaita on suljettu, toimintaa on siirretty esim Valencian, missä ilmeisesti pyöritetään puuhaa EU tukirahoilla kuten Sanna Marin haluaa. Mondeon valmistus oli jonkun vuoden stopissa tämän siirron takia. Kun uusi malli saatiin markkinoille, oli se jo aika vanha. Useita malleja on lopetettu ja meinattu lopettaa, sitten onkin päätetty että tehdään vielä uusi S Max tila-auto vaikka kukaan ei niitä halua ostaa. Hybridejä yritetään tehdä vaihtelevalla menestyksellä. Sähkö Mustang on esitelty aikoja sitten, milloin tulee autot?
        Ilmeisesti Saksan tehdas Focus ja Fiesta, suljetaan seuraavaksi liian korkeiden kulujen vuoksi.
        Valencian investoidaan miljoonia velkarahalla, mitkä sitten saadaan anteeksi.
        Aika sekoilua, mutta kyllä se firma kuitenkin pysyy pystyssä. Tulisi vielä kalliimmaksi kaataa se.

        Ford on syöksykierteessä, mutta kyllä firma pysyy vielä omaisuutta myymällä pystyssä jonkin aikaa. Toivottavasti Ford älyää nyt myydä omaisuuttaan ja laittaa nopeasti tehtaita kiinni.

        Suurempi talouskriisi saattaisi pudottaa Fordin nopeastikin konkurssiin.

        2030 jos Ford ei ole nurin, niin ainakin se on paljon pienempi liikevaihdoltaan.

        Toisaalta, ei Ford ainoa haudan partaalla oleva autofirma ole. Esimerkiksi GM:llä ja Nissanilla on heikko tilanne.

        Veikkaan suurempaa konsolidaatiota automarkkinoilla. Kohta on vain muutama iso firma jäljellä, kaikki tuottamaton pistetään lihoiksi.

        Ehkäpä seuraavana esim. Toyota nappaa Subarun tai vaikkapa Hondan. GM:n ja Fordin fuusio voisi myös olla järkevä liike. VW voisi ostaa ehkäpä halvalla ostaa Renaultin tai Groupe PSA:n. Tai Renault js Groupe PSA voisivat fuusioitua.

        Saa nähdä. Joitakin isoja muutoksia näkisin tapahtuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford on syöksykierteessä, mutta kyllä firma pysyy vielä omaisuutta myymällä pystyssä jonkin aikaa. Toivottavasti Ford älyää nyt myydä omaisuuttaan ja laittaa nopeasti tehtaita kiinni.

        Suurempi talouskriisi saattaisi pudottaa Fordin nopeastikin konkurssiin.

        2030 jos Ford ei ole nurin, niin ainakin se on paljon pienempi liikevaihdoltaan.

        Toisaalta, ei Ford ainoa haudan partaalla oleva autofirma ole. Esimerkiksi GM:llä ja Nissanilla on heikko tilanne.

        Veikkaan suurempaa konsolidaatiota automarkkinoilla. Kohta on vain muutama iso firma jäljellä, kaikki tuottamaton pistetään lihoiksi.

        Ehkäpä seuraavana esim. Toyota nappaa Subarun tai vaikkapa Hondan. GM:n ja Fordin fuusio voisi myös olla järkevä liike. VW voisi ostaa ehkäpä halvalla ostaa Renaultin tai Groupe PSA:n. Tai Renault js Groupe PSA voisivat fuusioitua.

        Saa nähdä. Joitakin isoja muutoksia näkisin tapahtuvan.

        Fordin ja GM:n fuusio synnyttää TM:n eli Trump Motorsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vasta ihan parina viime vuonna Clio on nuoussut myyntitilastojen kärkipaikoille Euroopassa kun se on saanut nuo todella vakavat laatuongelmansa selätettyä.

        Renaulthan ainakin enne vanhaan oli se Euroopan hinatuin automerkki.

        Ford Fiestahan oli esimerkiksi vuosina 2012-2015 kokoluokassaan maailman eniten myyty auto.

        Nyt eletään vuotta 2020! Ei myy fiesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä ole nyt kyllä mitenkään uskottava tarinankertoja.

        Ei kai semikään uutinen ole euroopan osalta. Hybridi osaamista joudutaan ostamaan toyotalta, diesellt tuli psa konsernilta. Mondeota ei ole saatu uudistettua vuosiin. Nyt haetaan apua jo vag konsernilta. Ei paukut riitä, ihmettelen kyllä miksi ylipäätään joku ostaa foortin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt eletään vuotta 2020! Ei myy fiesta.

        Fiesta nyt ei ole lähimainkaan myydyin. Kärki on ollut jo useamman vuoden 1) Clio ja 2) Polo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikan tehtaat ne tappiot fordille ovat tehneet. Eikä autot mene siellä hyvin kaupaksi.e

        Euroopassa Ford myy ihan hyvin. Esimerkiksi Ford Fiesta on oman kokoluokkansa eniten myydyin auto täällä Euroopassa.

        Kyllä toyotaa myydään enemmän


    • Anonyymi

      Hyvät kaupat teit.

    • Anonyymi

      Kuinka paljon mahtaa Focus kuluttaa polttoainetta?

      Pääseekö alle seitsemän litran / 100kilometri kaupunkiajossa?

      • Anonyymi

        Kaupunkikulutus 8-9 l. Ei mitenkään nykyaikainen laite.


      • Anonyymi

        Onko kulutuksella mitään väliä, oikeasti? Taitaa olla se pienin kuluerä kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkikulutus 8-9 l. Ei mitenkään nykyaikainen laite.

        1.0 ecoboost fokkeri 7.1 kaupunkiajossa. Ei huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kulutuksella mitään väliä, oikeasti? Taitaa olla se pienin kuluerä kuitenkin.

        Saahan siitä pienestä kulutuksesta itselleen yhden näennäisselityksen miksi kannattaa ostaa uusi auto.

        Mitään taloudellista tai muutakaan järkeä siinä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.0 ecoboost fokkeri 7.1 kaupunkiajossa. Ei huono.

        Kamala rosvo. Toyota Corolla 2.0 hybrid, 4.5 l kaupunkiajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamala rosvo. Toyota Corolla 2.0 hybrid, 4.5 l kaupunkiajossa.

        Kävin Corollan koeajamassa mutta en viiysinyt edes tarjousta pyytää kun ei tarjonnut mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin Corollan koeajamassa mutta en viiysinyt edes tarjousta pyytää kun ei tarjonnut mitään.

        Samoin minä koeajoin myös Corollan.

        Ja ei siellä sisällä ajettaessa voinut ilman kuulosuojaimia lainkaan edes olla. Sillä niin järkyttävän kova rengasmeteli siellä sisällä oli.

        Palautin kiireesti auton liikkeeseen ja menin muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamala rosvo. Toyota Corolla 2.0 hybrid, 4.5 l kaupunkiajossa.

        Liekö tuolla mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan siitä pienestä kulutuksesta itselleen yhden näennäisselityksen miksi kannattaa ostaa uusi auto.

        Mitään taloudellista tai muutakaan järkeä siinä ei ole.

        Ei sitä uutta tarvii ostaa saadakseen taloudellisen auton. Muutama vuosi sitten ostin diesel Saabin (9-3, 2.2 tid, -01 ) 4.8 keskikulutuksella, matka-ajossa 4,2. Tankkausten perusteella 2 desiä enemmän. Kaikki autot vie sen minkä haluat sen vievän. Ja kyllä sillä kulutuksella on väliä, jos tulee 50 tkm vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä uutta tarvii ostaa saadakseen taloudellisen auton. Muutama vuosi sitten ostin diesel Saabin (9-3, 2.2 tid, -01 ) 4.8 keskikulutuksella, matka-ajossa 4,2. Tankkausten perusteella 2 desiä enemmän. Kaikki autot vie sen minkä haluat sen vievän. Ja kyllä sillä kulutuksella on väliä, jos tulee 50 tkm vuodessa.

        Dieselautoa ei kannata enää nykyään lainkaan ostaa ainakaan mihinkään omaan yksityiskäyttöön. Sillä niistä on todella vaikea päästä nykyään eroon jos haluaa edes hiukan hintaa siitä myydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä uutta tarvii ostaa saadakseen taloudellisen auton. Muutama vuosi sitten ostin diesel Saabin (9-3, 2.2 tid, -01 ) 4.8 keskikulutuksella, matka-ajossa 4,2. Tankkausten perusteella 2 desiä enemmän. Kaikki autot vie sen minkä haluat sen vievän. Ja kyllä sillä kulutuksella on väliä, jos tulee 50 tkm vuodessa.

        Ostin tonnilla dieselpösön, matka-ajossa vie alle 4 l, 120 lasissa, niin 5 l/100km. Nimenomaan bensa-autoa ei kannata ostaa, jos ajoa yli 15000 km/v. Bensana sama kulkine vie saman kuin muutkin bensa-autot eli 7-8 litraa. Ja vuotuiset verot on vain 260e pienempi , joten dieselvero kuittautuu jo muutamalla tankkauksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin tonnilla dieselpösön, matka-ajossa vie alle 4 l, 120 lasissa, niin 5 l/100km. Nimenomaan bensa-autoa ei kannata ostaa, jos ajoa yli 15000 km/v. Bensana sama kulkine vie saman kuin muutkin bensa-autot eli 7-8 litraa. Ja vuotuiset verot on vain 260e pienempi , joten dieselvero kuittautuu jo muutamalla tankkauksella.

        Noin juuri on asia.

        Onko muuten pösösi tämän tai edes viime vuoden mallia vuosimalliltaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin tonnilla dieselpösön, matka-ajossa vie alle 4 l, 120 lasissa, niin 5 l/100km. Nimenomaan bensa-autoa ei kannata ostaa, jos ajoa yli 15000 km/v. Bensana sama kulkine vie saman kuin muutkin bensa-autot eli 7-8 litraa. Ja vuotuiset verot on vain 260e pienempi , joten dieselvero kuittautuu jo muutamalla tankkauksella.

        Paljonko pösön diideli vero vuodessa tekee lisää kulutukseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko pösön diideli vero vuodessa tekee lisää kulutukseen

        Todella paljon.


    • Anonyymi

      Focus 2,0 aiemmin.Laturi suoraan ajosta rikki 90tkm ja sen jälkeen etupyörän laakerit.
      Takerteleva vaihteisto ihmetytti 125 tkm ja kytkimen työsylinteri oli mennyt ja alkoi sitten kytkin luistaa suoralla tiellä ja vauhtipyörä ja kytinlevy vaihtoon ja osat 830 euroa ja työt päälle.Taas toisen autona Japanilainen josta vain mennyt kulutusosia ja sähköikkunan moottori ja tahkottu käytettynä jo 100000 kilometriä.

      • Anonyymi

        Eroja löytyy.

        Uusissa Fordeissahan on nykyään 5 vuoden / 100 000 km takuu.

        Japsimerkit eivät ole vieläkään pystyneet lupaamaan kuin enintäin kolmen vuoden takuita uusiin autoihinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroja löytyy.

        Uusissa Fordeissahan on nykyään 5 vuoden / 100 000 km takuu.

        Japsimerkit eivät ole vieläkään pystyneet lupaamaan kuin enintäin kolmen vuoden takuita uusiin autoihinsa.

        Höpö höpö. Esimerkiksi Mitsubishillä on 5 vuoden takuu. Monessa muussa EU maassa Toyotalla on 5 vuoden takuu, Suomessa vain 3 v. Mutta taas hybridikin takuu on 10 v. /350 tkm, kun se Fordilla on 8 v. ,/ 160 tkm.
        Mutta ihan toinen asia on se että kuinka paljon jokaisesta korjauskerrasta joutuu vääntämään Fordin kanssa jotta auto saadaan kuntoon. Aika paljon kuulee huonoja kokemuksia


      • Anonyymi

        Teron iltasatuja kateuksissaan kun joku ymmärtää ostaa fiksun ja mukavan auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Esimerkiksi Mitsubishillä on 5 vuoden takuu. Monessa muussa EU maassa Toyotalla on 5 vuoden takuu, Suomessa vain 3 v. Mutta taas hybridikin takuu on 10 v. /350 tkm, kun se Fordilla on 8 v. ,/ 160 tkm.
        Mutta ihan toinen asia on se että kuinka paljon jokaisesta korjauskerrasta joutuu vääntämään Fordin kanssa jotta auto saadaan kuntoon. Aika paljon kuulee huonoja kokemuksia

        Kuulee kuulee nämä ovat justiin niitä mutujuttuja itsellä foordin takuu korjauksista ei mitään valittamista joka tapauksessa tojossa ei ole suomessa 5 vuoden takuuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Esimerkiksi Mitsubishillä on 5 vuoden takuu. Monessa muussa EU maassa Toyotalla on 5 vuoden takuu, Suomessa vain 3 v. Mutta taas hybridikin takuu on 10 v. /350 tkm, kun se Fordilla on 8 v. ,/ 160 tkm.
        Mutta ihan toinen asia on se että kuinka paljon jokaisesta korjauskerrasta joutuu vääntämään Fordin kanssa jotta auto saadaan kuntoon. Aika paljon kuulee huonoja kokemuksia

        Wauh Toyotalla 5 vuoden takuu muualla, hieno juttu, hihii mikä pälli!
        Vai olet kuullut huonoja kokemuksia, kaikkea se oma pää teettää ja tarinoita keksii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Esimerkiksi Mitsubishillä on 5 vuoden takuu. Monessa muussa EU maassa Toyotalla on 5 vuoden takuu, Suomessa vain 3 v. Mutta taas hybridikin takuu on 10 v. /350 tkm, kun se Fordilla on 8 v. ,/ 160 tkm.
        Mutta ihan toinen asia on se että kuinka paljon jokaisesta korjauskerrasta joutuu vääntämään Fordin kanssa jotta auto saadaan kuntoon. Aika paljon kuulee huonoja kokemuksia

        Tojon hybridilaitteiden takuu on vain viisi vuotta ainakin täällä Suomessa.

        Fordin takuu toimii erittäin hyvin kun vain on hoitanut autoa niin että takuuehdot täyttyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon hybridilaitteiden takuu on vain viisi vuotta ainakin täällä Suomessa.

        Fordin takuu toimii erittäin hyvin kun vain on hoitanut autoa niin että takuuehdot täyttyvät.

        Täytyykö olla ihan oma hoitaja vai riittääkö lähihoitaja? Hoitoa se Ford todella vaatii, ja omistaja vielä enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon hybridilaitteiden takuu on vain viisi vuotta ainakin täällä Suomessa.

        Fordin takuu toimii erittäin hyvin kun vain on hoitanut autoa niin että takuuehdot täyttyvät.

        Toyotassa akkutakuun 10 v/350tkm. Fordeissa 8 v/160 tkm. Kertoo laadusta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyykö olla ihan oma hoitaja vai riittääkö lähihoitaja? Hoitoa se Ford todella vaatii, ja omistaja vielä enemmän.

        Turhaan nyt kadehtit.

        Mutta kadehdi vaan jos se helpottaa tuota jatkuvaa pahaa oloasi edes hiukan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroja löytyy.

        Uusissa Fordeissahan on nykyään 5 vuoden / 100 000 km takuu.

        Japsimerkit eivät ole vieläkään pystyneet lupaamaan kuin enintäin kolmen vuoden takuita uusiin autoihinsa.

        Fordin takuu on että työt maksat ite varaosat takuuseen kokemusta on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fordin takuu on että työt maksat ite varaosat takuuseen kokemusta on

        Ottaisit nyt ensin asioista selvää ennen kuin kirjoittelet ihan mitä sattuu.

        Jokuhan voisi nyt ottaa kirjoituksesi todesta, mutta sehän ei nyt todellakaan pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa akkutakuun 10 v/350tkm. Fordeissa 8 v/160 tkm. Kertoo laadusta.

        Toyotassahan ei ole akkutakuuta ollenkaan.
        Niin sanottu akkuturva siinä on 10 vuotta, mutta sekin vain vuosi kerrallaan huollosta huoltoon. Vaatimus akkuturvan ylläpitoon on aina valtuutetussa merkkihuollossa käyttäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassahan ei ole akkutakuuta ollenkaan.
        Niin sanottu akkuturva siinä on 10 vuotta, mutta sekin vain vuosi kerrallaan huollosta huoltoon. Vaatimus akkuturvan ylläpitoon on aina valtuutetussa merkkihuollossa käyttäminen.

        Nope. Vaatii vain alkutekstin. Muut huollot voi teettää ihan missä haluaa.
        Akkutesti maksaa n 30€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroja löytyy.

        Uusissa Fordeissahan on nykyään 5 vuoden / 100 000 km takuu.

        Japsimerkit eivät ole vieläkään pystyneet lupaamaan kuin enintäin kolmen vuoden takuita uusiin autoihinsa.

        Eiköhän nämä pitkät takuut ole enemmänkin myynnin edistämistä, pakkohan se foortinkin jotain keksiä että kauppa kävisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyykö olla ihan oma hoitaja vai riittääkö lähihoitaja? Hoitoa se Ford todella vaatii, ja omistaja vielä enemmän.

        Toyota huolletaan 15.000 km välein. Focus 30.000 km välein. Lisätty pelkkä öljyn vaihto 15.000 km välissä. Takuu 5 v/150.000 km. Lisähintaa oli 220 euroa niin sain 50.000 km lisää. Ajoa tulee just 30.000 vuodessa, 5 vuodessa 150.000 km.


    • Anonyymi

      Johan oli kallis pieni auto no auto ei ole koskaan järkevä sijoitus näin sanoi mulle Ford kauppias

      • Anonyymi

        Älä ole noin kateellinen. Mies ostaa auton oman tarpeen mukaan ja omien mieltymysten mukaan. Ämmät ostaa auton naapuria miellyttääkseen ja sulautuakseen massaan. peläten muiden kateutta.


      • Anonyymi

        Koyhällehän kaikki on aina todella kallista. :-))


    • Anonyymi

      Autosi arvo 5-vuoden kuluttua tosi heikko näinä sähköistymisen ja polttoaineen verotuksen noston vuosina.
      Esim. id3.n hinnan erotuksen olisit säästänyt polttoainesäästöissä muutamassa vuodessa.

      • Anonyymi

        Ei voisi vähempää kiinnostaa.

        Sillä minä vaihdan autoni aina kahden vuoden välein.


    • Anonyymi

      anss ku mä arvaan

      5 vuotta maksuaikaa ja viimeinen iso erä jotain 15 kiloa

      jota et maksa vaan vaihdat uuteen

      eli olet liisannut autosi et ostanut

      • Anonyymi

        Väärin arvattu.

        Minä olen aina ostanut autoni niin sanotusti käteisellä. Ja aina pyytänyt vielä kuitin maksusuorituksestani.

        Osamaksut ja kaikki muut rahoitusmuodot minä olen ihan suosiolla jättänyt muille.


    • Anonyymi

      Hyvän päätöksen teit.

      Saat nyt hyvillä ajoominaisuuksilla varustetun auton.

      Ja muuten todella hiljainen sisälle, se oli minulla aikoinaan yksi tärkeimmistä asioista kun päädyin myös ostamaan Ford Focuksen.

    • Anonyymi

      Hm...Ja jokavuotiset iskareiden ja kaikkien etupään nivelien uusimisen sait myös.
      Ford on kehno auto, vanha totuus tässä; Ford ei ole auto eikä piika ihminen.

      Ei tule talouteen Ford merkkistä kulkinetta.

      • Anonyymi

        Mutta kiinnostusta piisaa kun käyt foordin sivuilla


      • Anonyymi

        Nuo mainitsemasi asiat on jo kyllä korjattu kaikissa fordeissa.

        30 vuotta sitten Fordissa oli noita vikoja mitä sinä nyt kerrot.

        Silloin kun haluaa hyvät ajo-ominaisuudet niin silloin on Ford todella loistava valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo mainitsemasi asiat on jo kyllä korjattu kaikissa fordeissa.

        30 vuotta sitten Fordissa oli noita vikoja mitä sinä nyt kerrot.

        Silloin kun haluaa hyvät ajo-ominaisuudet niin silloin on Ford todella loistava valinta.

        No jaa, ei tyttären Ford Focus ollut suinkaan 30 vuoden takainen kottero,,vaan 2006 vm.
        Ja AIVAN kaikkia noita vikoja joka helvetin katsastuksessa ja muut sähköviat päälle, kuten mittariston pimenemiset ynnä muut häiriöt.

        Edelleenkin sitä mieltä ettei Ford ole auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jaa, ei tyttären Ford Focus ollut suinkaan 30 vuoden takainen kottero,,vaan 2006 vm.
        Ja AIVAN kaikkia noita vikoja joka helvetin katsastuksessa ja muut sähköviat päälle, kuten mittariston pimenemiset ynnä muut häiriöt.

        Edelleenkin sitä mieltä ettei Ford ole auto.

        Eri mieltä.

        15 vuottahan on auton kehityksessä todella pitkä aika.

        Ja se on nyt kyllä aivan sama mulle mitä mieltä sinä nyt olet.

        Mutta kyllä Ford nyt ihan aina kaikki kiinan- ja koreanihmeet ja japskitkin aina pätkii mennen tullen mukavuudessa ja ajo-ominaisuuksissa ja sisämelussa.

        Viisi vuotta vanhat Toyotat esimerkiksi ovat jo pahasti ruosteessa pelleiltään ainakin katsastuskonttoreiden pitämien tilastojen mukaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri mieltä.

        15 vuottahan on auton kehityksessä todella pitkä aika.

        Ja se on nyt kyllä aivan sama mulle mitä mieltä sinä nyt olet.

        Mutta kyllä Ford nyt ihan aina kaikki kiinan- ja koreanihmeet ja japskitkin aina pätkii mennen tullen mukavuudessa ja ajo-ominaisuuksissa ja sisämelussa.

        Viisi vuotta vanhat Toyotat esimerkiksi ovat jo pahasti ruosteessa pelleiltään ainakin katsastuskonttoreiden pitämien tilastojen mukaan..

        Hyvä että aloitat kommenttisi kertomalla että se on vain mielipide.

        Muutenhan joku olisi erehtynyt vaikka ottamaan tuollaiset kommentit todesta.


      • Anonyymi

        Ymmärrän että joudut sohimaan pimeään kun olemme kaikki anonyymejä.

        Uskomatonta mutta totta, kommenttini oli ensimmäinen tällä palstalla, enkä taida tänne jäädä sen enempää jaarittelemaan kun näin mitkä täällä on asenteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän että joudut sohimaan pimeään kun olemme kaikki anonyymejä.

        Uskomatonta mutta totta, kommenttini oli ensimmäinen tällä palstalla, enkä taida tänne jäädä sen enempää jaarittelemaan kun näin mitkä täällä on asenteet.

        Olehan sinä itse nyt vain seuraavalla kerralla hiukan tarkempi siitä mitä nyt kirjoitteletkaan internetin yleisille keskustelupalstoille.

        Sillä jotain täysin "mottipäisiä" jorinoita kirjoittelemalla saat itsellesi nyt aivan turhaan vain sen typerän idiootin maineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olehan sinä itse nyt vain seuraavalla kerralla hiukan tarkempi siitä mitä nyt kirjoitteletkaan internetin yleisille keskustelupalstoille.

        Sillä jotain täysin "mottipäisiä" jorinoita kirjoittelemalla saat itsellesi nyt aivan turhaan vain sen typerän idiootin maineen.

        En mä kyllä halua samaa mainetta mikä sulla on. Ei kiitos hyi hyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä kyllä halua samaa mainetta mikä sulla on. Ei kiitos hyi hyi.

        Miksi ihmeessä sinä nyt hermostuit noin kovasti?

        Onko sinulla nyt ihan kaikki asiat kunnossa ja hyvin. :- TSEMPPIÄ !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri mieltä.

        15 vuottahan on auton kehityksessä todella pitkä aika.

        Ja se on nyt kyllä aivan sama mulle mitä mieltä sinä nyt olet.

        Mutta kyllä Ford nyt ihan aina kaikki kiinan- ja koreanihmeet ja japskitkin aina pätkii mennen tullen mukavuudessa ja ajo-ominaisuuksissa ja sisämelussa.

        Viisi vuotta vanhat Toyotat esimerkiksi ovat jo pahasti ruosteessa pelleiltään ainakin katsastuskonttoreiden pitämien tilastojen mukaan..

        Etuvetoisten etutuenta on aina kompromissi ajo-ominaisuuksien, kestävyyden ja kustannusten välillä. Fordi painottaa ajo-ominaisuuksia. Tolloloota taas kestävyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etuvetoisten etutuenta on aina kompromissi ajo-ominaisuuksien, kestävyyden ja kustannusten välillä. Fordi painottaa ajo-ominaisuuksia. Tolloloota taas kestävyyttä.

        Meinaatko ettei takavetoisen taka-akseli olisi kompromissi noiden asioiden välillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko ettei takavetoisen taka-akseli olisi kompromissi noiden asioiden välillä?

        Meinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jaa, ei tyttären Ford Focus ollut suinkaan 30 vuoden takainen kottero,,vaan 2006 vm.
        Ja AIVAN kaikkia noita vikoja joka helvetin katsastuksessa ja muut sähköviat päälle, kuten mittariston pimenemiset ynnä muut häiriöt.

        Edelleenkin sitä mieltä ettei Ford ole auto.

        Onpa tyttärellä outo ajotyyli! Päästiin yhdellä Focuksella 350 tkm ennen vaihtoa taas uuteen Focukseen ja ainoa murhe oli, että 160 tkm kohdalla vetarit piti vaihtaa tyyppivian takia (vaseliinit tuli ulos).


    • Anonyymi

      Kyllähän länsifoordit aina itäskoodat voittaa, on aina voittanutkin ja tulee voittamaan.

      • Anonyymi

        Tuolla periaatteella voi sitten silmät kiinni ostaa sitä samaa kuraa vuodesta toiseen.
        Missä järki loppuu niin periaatteet alkaa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla periaatteella voi sitten silmät kiinni ostaa sitä samaa kuraa vuodesta toiseen.
        Missä järki loppuu niin periaatteet alkaa ...

        Ei ole järkevää koksaan hankkia minkäänlaista Skodaa. Skodahan on selkeästi ns. itäauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole järkevää koksaan hankkia minkäänlaista Skodaa. Skodahan on selkeästi ns. itäauto.

        Missä järki loppuu niin periaatteet alkaa


    • Anonyymi

      Ihan hyvä valinta.

      Mulla on ollut 2011 farkku 1,6 litran koneella ja sit 2017 automaatti farkku alle litrasella 125 hepan koneella. Molemmat pelas tosi hyvin ja hyviä ajettavia, paitsi tää alle litranen kone ja 6 vaihteinen automaatti ei sopineet yhteen. Vaihteisto tarjosi vitosta ja kutosta viidestä kympistä lähtien ja seurauksena jyrinä. Autolehdet nyt puhuvat kokoajan kolmepyttysten söpöstä pörinästä, mut kattia kanssa, se oli jyrinää, kun olematon pienen koneen vääntö, vaihde ja kierrokset eivät olleet oikeat.

      Toisin sanoen vitosella ja kutosella olis pitänyt kierrokset olle n. 250 - 300 kierrosta korkeammalla viidestä kympistä lähtien. Toinen vaihdelaatikko havainto, ohut vääntö ja väärä välitys aiheutti kokoajan vaihteiden selausta mäkisessä, vaihtelevassa mutkatiestössä. Sitten nopeus 90 ja siitä ylöspäin homma pelas ihan hyvin.

      Todennäköisesti valintasi 150 heppanen ja nykyisin 8 portainen vaihteisto ja nämä kuvaamani murheet on poissa. Sinällään jo omalla lämmittimellä focus mukavan lämmin ja lämmitettävä tuulilasi talvella hiton hyvä vaikka hiihtolenkin jälkeen autoon noustessa. Lasilämmitin päälle ja heti turvallista ajoa tuulilasin pysyessä hyvin auki. Tämä viimeisin korimalli on myös selvästi hiljaisempi, kuin edeltäjä.

      • Anonyymi

        Jatkan vielä, ettei kummassakaan fordissa tarvinut tehdä mitään remontteja tai korjauksia. Ei mitään kumien, nivelien, iskareiden korjauksia, kuten täällä aiemmin esitetty. Ei efes yhtään polttimoa.
        Tuli vaan autokuume ja vaihdettua tämä tuoreempikin pois kesällä. Tosin kallis päähänpisto. Fordin hinta oli kyllä pudonnut aika paljon kolmessa ja puolessa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä, ettei kummassakaan fordissa tarvinut tehdä mitään remontteja tai korjauksia. Ei mitään kumien, nivelien, iskareiden korjauksia, kuten täällä aiemmin esitetty. Ei efes yhtään polttimoa.
        Tuli vaan autokuume ja vaihdettua tämä tuoreempikin pois kesällä. Tosin kallis päähänpisto. Fordin hinta oli kyllä pudonnut aika paljon kolmessa ja puolessa vuodessa.

        Viisas ratkaisu vaihtaa Ford pois taloudesta! Otitko Skoda Octavian kuten lähes jokainen järki-ihminen nykyisin tekee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisas ratkaisu vaihtaa Ford pois taloudesta! Otitko Skoda Octavian kuten lähes jokainen järki-ihminen nykyisin tekee?

        Minä taas vaihdoin Skoda Octavian nimenomaan Ford Focukseen.
        Eikä kaduta yhtään.


    • Anonyymi

      Hyvä ratkaisu sinulta.

      Saat laadukkaan auton.

      Itellä ollut samanlainen auto noin puoli vuotta ajossa. Eikä minulla ole mitään moittimista. 8 vaihteinen automaattivaihteisto toimii todella hienosti.

      • Anonyymi

        Hienoa jos on puoli vuotta pysynyt kasassa.


    • Anonyymi

      Muuten hyvä valinta mutta suosittelen ruosteenestokäsittelyä. Vi Bilägare todennut Fordin huonoimpien joukkoon korin tehdassuojauksessa, vastaa huonoimpia aasialaisia. Täydellinne ruosteenestokäsittely heti uutena todennäköisesti tuo 10v lisää käyttöikää autolle, uskaltaa joku ostaa sen sinulta käytettynäkin ellet itse aja loppuun.

      • Anonyymi

        Uudemmat Fordit (esim 2018-2020 mallit) siis saaneet Vi Bilägare arvosanan 2/5 korin tehdassuojauksesta useimmilla Ford malleilla. Lähinnä Subaru ja jotkut muut japsimallit saa noin huonoja arvosanoja korin suojauksesta. Jopa Mazdalla 3/5 arvosana useimmiten nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudemmat Fordit (esim 2018-2020 mallit) siis saaneet Vi Bilägare arvosanan 2/5 korin tehdassuojauksesta useimmilla Ford malleilla. Lähinnä Subaru ja jotkut muut japsimallit saa noin huonoja arvosanoja korin suojauksesta. Jopa Mazdalla 3/5 arvosana useimmiten nykyään.

        https://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-ford-focus-kombi-2018
        https://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-ford-focus-2018

        Arvosana 2/5 eli käytännössä huonoin arvosana korin suojauksesta mitä autot saa. Vaatii ehdottomasti täydellisen käsittelyn heti uutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-ford-focus-kombi-2018
        https://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-ford-focus-2018

        Arvosana 2/5 eli käytännössä huonoin arvosana korin suojauksesta mitä autot saa. Vaatii ehdottomasti täydellisen käsittelyn heti uutena.

        Minä olen aina suojauttanut autoni ruosteelta heti uutena. Oli auton merkki sitten ihan mikä tahansa Se on todella pieni kustannus sen loistavaan hyötyyn nähden jälleenmyyntiarvon suhteen. Sillä kyllä se pelti vain ulkokäytössä ruostuu vielä 2020-luvullakin.


    • Anonyymi

      Hm..ostin minäkin yhden Fordin..Orion 1,6 cxl oli silloin 2 vuotta vanha..ja seuraavana kesänä jo pullisteli helmoista kuin kananmunanpuolikkaita ruostepalloja.

      Lähti äkkiä, eikä senjälkeen ole Ford merkkistä autoa ollut.

      • Anonyymi

        Eihän nyt mitään Orionia ole enää edes valmistettu ainakaan 30 vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nyt mitään Orionia ole enää edes valmistettu ainakaan 30 vuoteen.

        Et taida ainakaan penaalin terävin kynä olla? Kirjoitetun tekstin ymmärtämisessä selviä vaikeuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida ainakaan penaalin terävin kynä olla? Kirjoitetun tekstin ymmärtämisessä selviä vaikeuksia?

        Olet outo.

        Onko sinulla nyt ihan kaikki asiat kunnossa ja hyvin?


    • Anonyymi

      Ecoboost on erittäin hyvä ja luotettava bensiinimoottori.

    • Anonyymi

      Miksi ostaa ford, kun samalla rahalla saisit jo hienon mersun?

      • Anonyymi

        Mutta kun haluaa ostaa uuden auton eikä vanhaa mersua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun haluaa ostaa uuden auton eikä vanhaa mersua.

        Ei paljoa tarvitse laittaa lisää kun saa ajamattoman mersun, mutta makuasia, jos tykkää fordista, niin sitten pitää ostaa ford.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paljoa tarvitse laittaa lisää kun saa ajamattoman mersun, mutta makuasia, jos tykkää fordista, niin sitten pitää ostaa ford.

        mersun laatu on nykyään todella heikolla tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paljoa tarvitse laittaa lisää kun saa ajamattoman mersun, mutta makuasia, jos tykkää fordista, niin sitten pitää ostaa ford.

        Ei nämä A ja B mersut mitään oikeita Mersuja ole. Tekniikka lainattu reilu/Dacia/Nissan osastolta. En kehtaisi enään puhua Mersusta.
        Joku C malli Mersun omalla tekniikalla maksaakin sitten lähes kahden Fordin hinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nämä A ja B mersut mitään oikeita Mersuja ole. Tekniikka lainattu reilu/Dacia/Nissan osastolta. En kehtaisi enään puhua Mersusta.
        Joku C malli Mersun omalla tekniikalla maksaakin sitten lähes kahden Fordin hinnan.

        "Joku C malli Mersun omalla tekniikalla maksaakin sitten lähes kahden Fordin hinnan."

        Sehän riippuu nyt siitä mistä Fordista on kyse.

        Esimerkiksi uuden C mallin mersun hinnalla ei viela lainkaan saa minkäänlaista uutta Ford Mustangia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joku C malli Mersun omalla tekniikalla maksaakin sitten lähes kahden Fordin hinnan."

        Sehän riippuu nyt siitä mistä Fordista on kyse.

        Esimerkiksi uuden C mallin mersun hinnalla ei viela lainkaan saa minkäänlaista uutta Ford Mustangia.

        Ehkä tässä jutussa keskustellaan lähinnä Focuksesta, ei Mustangista. Jos olet huomannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tässä jutussa keskustellaan lähinnä Focuksesta, ei Mustangista. Jos olet huomannut.

        Minun käsittääkseni tämä myös on juuri Ford Focus merkkisten autojen keskustelupalsta.
        Aivan turhaa täällä jostain mersuista on höpötellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun käsittääkseni tämä myös on juuri Ford Focus merkkisten autojen keskustelupalsta.
        Aivan turhaa täällä jostain mersuista on höpötellä.

        mersu on mersu vaikka ilman ovia. :-))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nämä A ja B mersut mitään oikeita Mersuja ole. Tekniikka lainattu reilu/Dacia/Nissan osastolta. En kehtaisi enään puhua Mersusta.
        Joku C malli Mersun omalla tekniikalla maksaakin sitten lähes kahden Fordin hinnan.

        Onhan foortissakin peugeotin dieselit


    • Anonyymi

      Oikeastaan kaikissa automerkeissä sama ongelma: Vanhemmuuttaan muuttuvat Ooppeleiksi - tai jopa Fordiksi..

      Opel lienee ainoa joka saa muovinkin ruostumaan?

      • Anonyymi

        Aivan turhaan sinä olet nyt noin kateellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan turhaan sinä olet nyt noin kateellinen.

        No en ole..lähinnä hymyilyttää turha ja asiaton, aiheeton Ford-hypetys.
        Eihän sitä mihinkään pääse, paska mikä paska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en ole..lähinnä hymyilyttää turha ja asiaton, aiheeton Ford-hypetys.
        Eihän sitä mihinkään pääse, paska mikä paska.

        No miksi roikut näillä sivuilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en ole..lähinnä hymyilyttää turha ja asiaton, aiheeton Ford-hypetys.
        Eihän sitä mihinkään pääse, paska mikä paska.

        Miksi valehtelet?

        Onko sinulla todellakin nyt ne ihan kaikki asiat kunnossa ja hyvin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en ole..lähinnä hymyilyttää turha ja asiaton, aiheeton Ford-hypetys.
        Eihän sitä mihinkään pääse, paska mikä paska.

        Niinkö?
        No mikäs se sitten sinun omasta mielestäsi on se hyvä ja laadukas automerkki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö?
        No mikäs se sitten sinun omasta mielestäsi on se hyvä ja laadukas automerkki?

        Mikä tuo nyt olisi,,en tiedä nykyisiä bussivalmistajien nimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuo nyt olisi,,en tiedä nykyisiä bussivalmistajien nimiä.

        Niinpä!!
        Vaikutat nyt, hmmmm. todella kokemattomalta.:-))


    • Anonyymi

      Ford on surkea laadultaan. Onneksi olkoon. 2 Fordia omistaneena ( uusi mondeo) ym. Ei ikinä voorttia. Ei ne autoja ole koskaan osanneet valmistaa.

      • Anonyymi

        Kyllähän länsifoordit aina kliinalaiset itätojot voittaa, on aina voittanutkin ja tulee voittamaan.


      • Anonyymi

        Joo puhut joistain iänikuisista kokemuksistasi, ihan samoin kun toyo miehet skodasta. Muistellaan 1970 luvun kokemuksia. Tämän päivän focuksesta kun ei sullakaan ole mitään kokemusta ja tietoa. Ihan samoin toyo miesten suhteen skodasta. Muistellaan vaan sitä itämafian aikaa viime vuosituhannelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän länsifoordit aina kliinalaiset itätojot voittaa, on aina voittanutkin ja tulee voittamaan.

        Olet erehtynyt. Tojo on japsimerkki. Kiinalaisia ovat Volvo, Jaguar, MG jne.
        Tiesit kai että Fordilla on useita tehtaita Kiinassa, ja komponentteja tuotetaan myös Euroopassa valmstettaviin fordeihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet erehtynyt. Tojo on japsimerkki. Kiinalaisia ovat Volvo, Jaguar, MG jne.
        Tiesit kai että Fordilla on useita tehtaita Kiinassa, ja komponentteja tuotetaan myös Euroopassa valmstettaviin fordeihin?

        Pikku muistutus.

        Tojoahan kasataan muunmuassa Turkissa, Sloveniassa ja Kiinassa sikäläisiä markkinoita varten.


      • Anonyymi

        Ei valittamista useita foordeja omistaneena normaalit huollot ja ei ku ajamista vaan suosittelen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikku muistutus.

        Tojoahan kasataan muunmuassa Turkissa, Sloveniassa ja Kiinassa sikäläisiä markkinoita varten.

        Kerroitko mikä malli kasataan Sloveniassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroitko mikä malli kasataan Sloveniassa.

        Starlet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroitko mikä malli kasataan Sloveniassa.

        Tällä hetkellä Toyotan Euroopan tehtaat sijaitsevat Iso-Britanniassa, Turkissa, Ranskassa, Puolassa, Venäjällä, Tšekeissä ja Portugalissa. Niissä valmistettavat mallit ovat Auris, Auris Touring Sports, Yaris, Avensis, Corolla, Verso ja Camry. Tänä vuonna joukkoon liittyvät myös Toyotan pieni lifestyle-crossover C-HR ja Venäjän markkinoille suunnattu RAV4. Lisäksi Portugalissa valmistetaan klassisia 70-sarjan Land Cruisereita Etelä-Afrikan markkinoille.


    • Anonyymi

      Kiitos! Veroeuroja tämä maa tarvitseekin.

      • Anonyymi

        niinpä....


    • Anonyymi

      Itselläni 2,0 diesel STW manuaalilaatikolla. 370 Nm antaa erittäin hyvän kiihtyvyyden 70...140 km/h. Rekisteröity 2/2019 ja nyt ajettu 47 tkm. Ja matka jatkuu.

      • Anonyymi

        Eipä se auto sillä väännöllä kiiihdy vaan teholla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä se auto sillä väännöllä kiiihdy vaan teholla.

        Auto kiihtyy 0-150 km/h hevosvoimia ja kuutta vaihdetta käyttäen. Auto kiihtyy ohituksessa väännöllä yhdellä vaihteella (yleensä vitonen). Dieselin ihanuus.


    • Anonyymi

      Itselleni tulossa seuraavaksi työsuhdeautoksi Active-malli tehokaimmalla bensakoneella, 5-ovisena ja automaattina. Lisäherkkuina premium-audio, Webasto ja teknologiapaketti 1 niin ei tarvitse itse painella polkimia :D Tilaus tehty kesä-/heinäkuun vaihteessa ja toimitus näillä näkymin marraskuun lopulla, on kyllä jo tuotannossa. Eli kyllä noita saa odotella :/

      • Anonyymi

        Onnea !!


      • Anonyymi

        Fordin Webasto on Eberi. Täysin pas...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fordin Webasto on Eberi. Täysin pas...

        Fordiin saa aina myös halutessa myös Webaston jos on valmis maksamaan siitä hiukan enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fordiin saa aina myös halutessa myös Webaston jos on valmis maksamaan siitä hiukan enemmän.

        Toki. Jälkeenpäin asennettuna. Hintakin on sitten reilusti yli 2 tonnia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki. Jälkeenpäin asennettuna. Hintakin on sitten reilusti yli 2 tonnia.

        Juuri noin.


      • Anonyymi

        Tuotantoa on jouduttu supistamaan coronan ja laskeneen kysynnän takia. Tehtaat ja osatoimittajat toimii vajaalla kapasiteetilla. Siksi toimitusajat venyvät.
        Aihetta sivuten, e-Mustang ei ole päässyt tuotantoon vaikka on esitelty aikoja sitten. Kuga PHEV ei ole vielä saanut korjaussarja liittyen tulipaloihin. Escape PHEV tuotannon aloitusta siirretty usealla kuukaudella.
        Ford toimii nyt säästöliekillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotantoa on jouduttu supistamaan coronan ja laskeneen kysynnän takia. Tehtaat ja osatoimittajat toimii vajaalla kapasiteetilla. Siksi toimitusajat venyvät.
        Aihetta sivuten, e-Mustang ei ole päässyt tuotantoon vaikka on esitelty aikoja sitten. Kuga PHEV ei ole vielä saanut korjaussarja liittyen tulipaloihin. Escape PHEV tuotannon aloitusta siirretty usealla kuukaudella.
        Ford toimii nyt säästöliekillä.

        Automyyjä nyt kumminkin kertoi minulle että uuden Focuksen keskimääräinen jonotusaika on noin viisi kuukautta täällä Suomessa.

        Ja tämä asia johtuu vain siitä että uusi Focus menee todella hyvin kaupaksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automyyjä nyt kumminkin kertoi minulle että uuden Focuksen keskimääräinen jonotusaika on noin viisi kuukautta täällä Suomessa.

        Ja tämä asia johtuu vain siitä että uusi Focus menee todella hyvin kaupaksi..

        Tietenkin automyyjä puhuu näin. Ihan samoin toyotamyyjä kehuu omiaan. Ihan kaikkea ei kannata uskoa. Vuotuiset valmistusmäärät löytynee jostakin.
        Autoja myydään koko Euroopan alueella tavallista vähemmän. Lienee sama USAssa ja monessa Aasian maassa. Komponenttien saannissa voi olla ongelmia tämän epidemian takia. Samoin kokoonpanotehtailla voi olla osa työntekijöistä sairaana tai karanteenissa.
        Silloin myös toimitusajat venyy. Saksassa ja Espanjassa tauti tilanne on tosi paha. Muistaakseni täällä myytävät Focuksen kootaan Saksassa.
        Varmasti tilaamasi auto on hyvä valinta. Ei ehkä taloudellisin vaihtoehto, mutta jos on edellisten Focus mallien ajettavuus, niin kelpaa ajella.
        Kerro toki kokemuksistasi kun saat auton ajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki. Jälkeenpäin asennettuna. Hintakin on sitten reilusti yli 2 tonnia.

        Uuden korisessa focuksessa webasto ainakin bensoissa, ei eber. Dieselistä en tiedä. Ja ihan tehtaalta lähtien n.700e hintaan kaukosäädöllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden korisessa focuksessa webasto ainakin bensoissa, ei eber. Dieselistä en tiedä. Ja ihan tehtaalta lähtien n.700e hintaan kaukosäädöllä

        Oletko omin silmin nähnyt että laitteessa lukee Webasto?
        Myyjäthän puhuu mitä tahansa. Yleensäkin puhutaan webastosta vaikka kyseessä on Eberi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea !!

        Kiitos, perjantaina 20.11.2020 saa auton alle :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fordin Webasto on Eberi. Täysin pas...

        Minulla on webaston kaukosäädin... 2002 vuosimallissa oli Eberspächer.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin.

        Dieselin lämmitin on Webaston ja vakiona kaukosäätimellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fordin Webasto on Eberi. Täysin pas...

        Kyllä tässä on Webasto. Luulo ei ole tiedon väärti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin.

        Juuri EI noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fordiin saa aina myös halutessa myös Webaston jos on valmis maksamaan siitä hiukan enemmän.

        Minulla oli joskus Ford Aerostar jossa oli Eberi, toimi vanhanakin aina ja varmasti. Nykyisessä autossani on Webasto, joka nyykähti tässä taannoin. Huollossa kertoivat ettei lämmittimen elektroniikkakortti vastaa mitään. Tyrkyttivät kokonaan uutta laitetta tilalle, ei tullut kauppoja vaan lämmitän moottoria sähköllä.


    • Anonyymi

      Kieltämättä surkea päätös, Mutta siinä käy kyllä helposti noin, kun on vaan pelkästään markkinavoimien, ja TM:n vietävissä, eikä omaa kokemusta autoista juuri vielä ole......

      https://www.is.fi/autot/art-2000006664056.html

      • Anonyymi

        Pikku muistutus.

        1.0 ecoboost Ford Fiesta ja 1.5 ecoboost Ford Focus ovat täysin erilaisia autoja kaikilsta ominaisuuksiltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikku muistutus.

        1.0 ecoboost Ford Fiesta ja 1.5 ecoboost Ford Focus ovat täysin erilaisia autoja kaikilsta ominaisuuksiltaan.

        Aika lailla samaa tekniikkaa käytetään Fiestassa ja Focuksessa.

        Tuota 1.5 ecoboostia saa Focukseen ueammalla tehoilla (150hp, 182hp), kun Fiestassa vain siinä kalleimmassa ST mallissa on tuo 200 heppainen 1.5 ecoboost moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika lailla samaa tekniikkaa käytetään Fiestassa ja Focuksessa.

        Tuota 1.5 ecoboostia saa Focukseen ueammalla tehoilla (150hp, 182hp), kun Fiestassa vain siinä kalleimmassa ST mallissa on tuo 200 heppainen 1.5 ecoboost moottori.

        Onneton vääntö tuossa 200 heppaisessa koneessa. Polo GTIssä on 320NM. Matalaviritteinen mosa Polossa mikä tietää hyvää kestävyyden kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneton vääntö tuossa 200 heppaisessa koneessa. Polo GTIssä on 320NM. Matalaviritteinen mosa Polossa mikä tietää hyvää kestävyyden kannalta.

        Jos omistaa VW merkkisen ajoneuvon jossa on TSI moottori ja jossa on DSG vaihteisto niin silloin aivan varmasti on todella kalliita ongelmia ja remontteja tiedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos omistaa VW merkkisen ajoneuvon jossa on TSI moottori ja jossa on DSG vaihteisto niin silloin aivan varmasti on todella kalliita ongelmia ja remontteja tiedossa.

        hihihihiiii. vuosikymmenen vanha mantra. Nykyiset tsi padat ovat kestäviä, samoin kuten dsg-vaihteistot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hihihihiiii. vuosikymmenen vanha mantra. Nykyiset tsi padat ovat kestäviä, samoin kuten dsg-vaihteistot.

        Vaginaattorimyyjän mielestä kaikki konsernimerkit ja mallit ja jos jotain pientä vikaa on ollut niin kaikki on korjattu valmistajan piikkiin ja päästöhuijauskin oli amerikkalaisten vika eikä mitään öljynsyöntiä tunneta eikä tunnusteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaginaattorimyyjän mielestä kaikki konsernimerkit ja mallit ja jos jotain pientä vikaa on ollut niin kaikki on korjattu valmistajan piikkiin ja päästöhuijauskin oli amerikkalaisten vika eikä mitään öljynsyöntiä tunneta eikä tunnusteta.

        HEH HEE!!

        Tiis is hjumorr !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneton vääntö tuossa 200 heppaisessa koneessa. Polo GTIssä on 320NM. Matalaviritteinen mosa Polossa mikä tietää hyvää kestävyyden kannalta.

        Dieselissä 150 hv ja 370 Nm.


    • Anonyymi

      Loistava valinta.

      Ford Focus on kokoluokkansa parhaimmistoa.

      • Anonyymi

        niinpä........


      • Anonyymi

        Ford on tojotan tappaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford on tojotan tappaja.

        hmmmmmmmmm............


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hmmmmmmmmm............

        turhaan hymiset.


    • Anonyymi

      Onneksi olkoon!

      Teit hyvän valinnan.


      Suurin tyhmyys ja typeryys suomalaiselta ihmiseltä on ostaa esimerkiksi jokin uusi japanilainen tai korealainen auto.
      Japani tai kummatkin Koreat ei osta Suomesta juuri mitään, miksi me suomalaisetkaan sitten ostaisimme jotain japanilaisia tai korealaisia tuotteita? Ei tietenkään kannata noita missään tapauksessa suomalaisten ihmisten ostaa.

      Saksa ja Ruotsi esimerkiksi ostaa Suomesta paljon erilaista tavaraa, Ja näin sitten myös auto näistä maista on suomalaisten järkevää ostaa ainakin Suomen kauppataseen kannalta.

      • Anonyymi

        Asia on juurikin näin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on juurikin näin

        Tilaan heti japanilaisen auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaan heti japanilaisen auton.

        Tilaa hyvä pyörä ennemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaan heti japanilaisen auton.

        Tuskinpa vain. :-))


      • Anonyymi

        Loistava puheenvuoro nyt sinulta, Olen täysi samaa mieltä kyseisen asian suhteen.

        Kyllä nyt meidän eurooppalaisten kannattaa aina esimerkiksi ostaa vain niitä alkuperäisiä eurooppalaisia autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistava puheenvuoro nyt sinulta, Olen täysi samaa mieltä kyseisen asian suhteen.

        Kyllä nyt meidän eurooppalaisten kannattaa aina esimerkiksi ostaa vain niitä alkuperäisiä eurooppalaisia autoja.

        Totta kai nyt myös suomalaisten aina kannattaa hankkia vain Suomessa tai euroopassa valmistettuja tuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai nyt myös suomalaisten aina kannattaa hankkia vain Suomessa tai euroopassa valmistettuja tuotteita.

        Näin pitäisi ajatella kaikissa tuotteissa. Asiat päässeet sille tolalle että moniakaan tuotteita ei tehdä kuin kiinassa.
        Suomessa tehdyihin mersuihin pitäisi suomalaisten saada tuntuva alennus, vaikka avl 0%.
        Mielenkiintoista olisi nähdä mitä vaikutuksia sillä olisi autokauppaan. No ainakin kilpailijamerkkien leiristä tulisi kommenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai nyt myös suomalaisten aina kannattaa hankkia vain Suomessa tai euroopassa valmistettuja tuotteita.

        Teoriassa joo, mutta kaikissa ns euro-autoissa on esimerkiksi Kiinassa valmistettuja osia ja kokonaisuuksia. Kuten Fordin automaattivaihteisto.
        Ford on amerikkalainen pulju mikä ostaa komponentit ympäri maailmaa. Mistä halvimmalla saa. Ihan samoin siis muutkin valmistajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teoriassa joo, mutta kaikissa ns euro-autoissa on esimerkiksi Kiinassa valmistettuja osia ja kokonaisuuksia. Kuten Fordin automaattivaihteisto.
        Ford on amerikkalainen pulju mikä ostaa komponentit ympäri maailmaa. Mistä halvimmalla saa. Ihan samoin siis muutkin valmistajat.

        Ihankaikki autotehtaathanaina kilpailuttavat todella usein kaikki tarvike- ja osatoimittajansa juuri hinnan vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihankaikki autotehtaathanaina kilpailuttavat todella usein kaikki tarvike- ja osatoimittajansa juuri hinnan vuoksi.

        niinpä......


    • Anonyymi

      Hyvä ostos nyt sinulta.Ford Focus on nykyään todella laadukas ja hyvä auto.

      • Anonyymi

        Onko todellakin näin asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko todellakin näin asia?

        Hihihihiiii. Toyotan omapoika on niin pihalla. Hohohohohohoh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihihihiiii. Toyotan omapoika on niin pihalla. Hohohohohohoh

        Foordilla pyyhki hyvin mallisto uusiutuu ens kuussa esitellään uusi transit e sähköpaku ja muutenkin koko foordin mallisto hyvin houkutteleva


      • Anonyymi

        Hihihihihihihihh. Toyota se on hyvä auto. Ei ikinä fordia enää. Hohohohohoho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihihihihihihihh. Toyota se on hyvä auto. Ei ikinä fordia enää. Hohohohohoho

        Eihän Toyota nyt koskaan ole mikään oikea auto ollut, vaan pelkkä riiskuppi. :-)))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Foordilla pyyhki hyvin mallisto uusiutuu ens kuussa esitellään uusi transit e sähköpaku ja muutenkin koko foordin mallisto hyvin houkutteleva

        Jokainen voi lukea vaikka TM nettilehdedestä kuinka pahoissa vaikeuksissa Ford on ladattavien autojensa kanssa. Päästötavoitteet ei toteudu, joten apua pyydettiin kiinalaisomistuksessa olevalta Volvolla.
        Tämä räpeltäminen kun vielä jatkuu, on myös Ford pian kiinalaisten riesana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi lukea vaikka TM nettilehdedestä kuinka pahoissa vaikeuksissa Ford on ladattavien autojensa kanssa. Päästötavoitteet ei toteudu, joten apua pyydettiin kiinalaisomistuksessa olevalta Volvolla.
        Tämä räpeltäminen kun vielä jatkuu, on myös Ford pian kiinalaisten riesana.

        Amerikkalaisen Fordin yhteistyö kiinalaisten kanssahan on nyt aina vain erittäin hyvä ja kannattettava asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikkalaisen Fordin yhteistyö kiinalaisten kanssahan on nyt aina vain erittäin hyvä ja kannattettava asia.

        Nykyään todella monet perinteiset amerikkalaiset ja eurooppalaiset automerkit tekevät laajasti yhteistyötä juuri esimerkiksi kiinalaisten ja korealaisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään todella monet perinteiset amerikkalaiset ja eurooppalaiset automerkit tekevät laajasti yhteistyötä juuri esimerkiksi kiinalaisten ja korealaisten kanssa.

        Kiinassa työn hinta on halpaa. Siinä nyt se todellinen syy miksi kaikki vanhat länsimaiset autotehtaat haluavat tehdä yhteistyötä kiinalaisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko todellakin näin asia?

        Tais voittaa just vertailun missä oli focus, mazda3, toyo ja golf. Tojo oli jumbo


    • Anonyymi

      Onnea!

      Hienon auton ostit!

    • Anonyymi

      Muuten samanlainen auto tilattu kuin sinulla, värikoodi on vain chrome blue.

      Auton toimitus on viikolla10/21

    • Anonyymi

      Hyvä ja turvallinen ostos nyt sinulta.

      • Anonyymi

        On se tyylikäs uusi fokkeri hinta laatusuhde on kyllä kohillaan


    • Anonyymi

      Paljon onnea. Vaimokin tykkää, kun vietät paljon aikaa korjaamoilla.
      Taivaspaikka valmiina, kun alkaa maanpäällinen helvetto.

      Hahhhhhhhhhaaaaaaa

      T. Köffff ja Toyota

      • Anonyymi

        Mullakin oli tohojota eikä toiste tuu


      • Anonyymi

        Kuinka se tojohota pärjäs tm testissä onko perää että jumbosija tuli tietääkö tämä Köffff


      • Anonyymi

        Terveisiä sinulle sinne niuvaniemeen. Paranemisia.


    • Anonyymi

      Ei noita ostetq muuten kuin nollakorkoisella rahoituksella. Valintani olisi ollut ilmanmuuta Polo GTI mutta teit kuten parhaaksi näit. Toivotaan että forfisi pelaa mallikkaasti.

      • Anonyymi

        Itse en taas volkkareista huolisi muuta ku arteonin ihan ulkoisen olemuksen takia. Ainut oikeasti hyvän näköinen malli volkkarilla, muut aivan harmaavarpusia


      • Anonyymi

        Ei ikinä mitään volkkaria, sillä volkkari on hyvän ja luotettavan auton maineensa menettänyt vallan kokonaan todella kalliin huijauksensa vuoksi.


      • Anonyymi

        Kävin koeajamassa tuonkin (Polo GTI), järkyttävä rengasmelu ja surkea alusta. Huomenna on Focus Active ollut viikon ajossa on olen yhä tyytyväisempi valintaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin koeajamassa tuonkin (Polo GTI), järkyttävä rengasmelu ja surkea alusta. Huomenna on Focus Active ollut viikon ajossa on olen yhä tyytyväisempi valintaani.

        Joo ei noita osteta kuin isolla rahoituksel ja nollakorol. Polo GTI on kaikinpuolin paree.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei noita osteta kuin isolla rahoituksel ja nollakorol. Polo GTI on kaikinpuolin paree.

        Millä perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella?

        Halvempi ja tehokkaampi. Huom. 2 litran turbo Polo GTIssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvempi ja tehokkaampi. Huom. 2 litran turbo Polo GTIssä.

        Hirvee pensakreamtorio. Vie pensaa aivan tolkuttomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei noita osteta kuin isolla rahoituksel ja nollakorol. Polo GTI on kaikinpuolin paree.

        Klonksvaagenista kun puhutaan niin tulee mieleen romumetalli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvempi ja tehokkaampi. Huom. 2 litran turbo Polo GTIssä.

        No, jos noi ovat ainoat argumentit niin onnea valitsemallasi tiellä :D


    • Anonyymi

      Vieläkö Focukset tehdään Saksassa vai onko siirretty Espanjaan. Itsellä on -09 Focus, Saarlouisin tehtaalla tehty, ja olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen. Nyt olisi tarkoitus vaihtaa, koeajolle lähdössä viikomloppuna. Korona vähän viivästytti vaihtoa. Ainakin Opelia olen miettinyt myös. Kian kävin jo koeajamassa, kun sattui tilaisuus, mutta ajettavuus ei vakuuta.

      • Anonyymi

        Ainakin farmari tehty Saksassa. Ihmeessä koeajolle, tuskin petyt


      • Anonyymi

        Saksassa tehdään turkkilaisen ym siirtotyöläisten voimin. Vaikka tuotantoa on pitkälti automatisoitu, on autotehtaissa kuitenkin tuhansia työntekijöitä.
        Myös Fordin komponentit tulee ympäri maailmaa.
        Ei kai se opelikaan ole sen huonompi vaihtoehto. Kummasta enemmän tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa tehdään turkkilaisen ym siirtotyöläisten voimin. Vaikka tuotantoa on pitkälti automatisoitu, on autotehtaissa kuitenkin tuhansia työntekijöitä.
        Myös Fordin komponentit tulee ympäri maailmaa.
        Ei kai se opelikaan ole sen huonompi vaihtoehto. Kummasta enemmän tykkää.

        Eurooppaan myytävät tojot kumminkin kasataan kumminkin täysin rehellisesti Turkissa turkkilaisella työvoimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eurooppaan myytävät tojot kumminkin kasataan kumminkin täysin rehellisesti Turkissa turkkilaisella työvoimalla.

        Vieraassa maassa siirtotyöläisenä, niin työn laatu on samaa sontaa kuin virolaisilla raksamiehillä Suomen työmailla.


    • Anonyymi

      Hehehehehehehe. Ei näitä osteta kuin nollakorkoisella rahoituksella. Hihihihihihihi

      • Anonyymi

        Hehheh Toyotalla saa myös nollakorolla ja saa pullakahvit kaupanpäälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehheh Toyotalla saa myös nollakorolla ja saa pullakahvit kaupanpäälle.

        Myös tyhjän punaisen ämpärin saa ilmaiseksi kun ostaa toyotan.


    • Anonyymi

      Fooooordi voittaa aina kaikki tilastot ja mua se niin harmittaa.
      Kyllä mua otti rinnasta, ku foooordi voitti vikatilaston, siis eniten vikoja ja Toyotassa ei lainkaan vikoja.
      Hahhhaaaaaaaa......T, köffff ja Avensis jo monta vuotta ja vian vikaa.

      • Anonyymi

        Viimmeinen eli huonoin tm testissä


      • Anonyymi

        Miksi äitis häpeää sinua?


      • Anonyymi

        Fordin johto USA saa tuskailee miksi takuukustannukset on jopa 3x GMn vastaavat takuukustannukset. Olivat sitten tehneet johtopäätöksen että alihankkijat, suunnittelu ja valmistus tekee liikaa virheitä. Aika neroja!
        Olivat muutama vuosi sitten lopettaneet työtehtäviä laadunvarmistuksesta ja tarkastuksesta.


    • Anonyymi

      Osta suosiolla Polo GTI. 200 hepoista kuljettaa autoa mukavasti ja 320 NM vääntöä vääntää hymyn korville. Tuollainen 150 hepoinen focus jää kuin *ikku *akkaan. Kyllä näin on.

      • Anonyymi

        Autot aivan eri kokoluokkaa, mutta jos vertaa poloista gti:tä johonkin focukseen, niin tee se vertailu st:hen. Molemmat oman mallistonsa sportteja. Jätä se sillä poloisella


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieniä on silakat joulukaloiksi. Taidat olla nyt hiukan yksinkertainen ihminen.

        Sillä löytyyhän toki Focuksellakin nyt tuo ST malli jossa on hevosvoimia 280 ja vääntöä 420nm.

        https://www.ford.fi/henkiloautot/focus-st/ominaisuudet/suorituskyky-ja-taloudellisuus

        Tommonen kovasti fanittamasi poloinen kansanauto on sitten vain pahasti jaloissa ST Focukselle kun kaasu painetaan pohjaan.:-))

        Ite oot :). St maksaa 46 tonnia. Pikkuisen enemmän kuin Polo GTI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite oot :). St maksaa 46 tonnia. Pikkuisen enemmän kuin Polo GTI.

        Hyvälaatuista autoa ei saa koskaaan missään ilmaiseksi. Hyvä laatu maksaa aina.

        Toivottavasti nyt opit jotain. :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvälaatuista autoa ei saa koskaaan missään ilmaiseksi. Hyvä laatu maksaa aina.

        Toivottavasti nyt opit jotain. :-)

        Niin mitätästä opimme. Emme mitään ;) polo laadukkaampi ja EDULLISEMPI. fordin laatu ei samalla tasolla kuin volkkarin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitätästä opimme. Emme mitään ;) polo laadukkaampi ja EDULLISEMPI. fordin laatu ei samalla tasolla kuin volkkarin

        Hmmmm heh heh wv=romurautaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmmm heh heh wv=romurautaa

        Heh heh vaan itsellesi. Vuoden alusta tulee Poloiseen facelift ja tehoja nostetaan. St line focuksesi jää kuin tikku *akkaan. Olisit valinnut viisaasti ja ottanut faceliftatun GTIn 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh vaan itsellesi. Vuoden alusta tulee Poloiseen facelift ja tehoja nostetaan. St line focuksesi jää kuin tikku *akkaan. Olisit valinnut viisaasti ja ottanut faceliftatun GTIn 😀

        Wv=yhtäku romurautaa tulee facelift tai ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitätästä opimme. Emme mitään ;) polo laadukkaampi ja EDULLISEMPI. fordin laatu ei samalla tasolla kuin volkkarin

        Volkkarilla on todella vankka kokemus ainakin noista päästöhuijauksista. :-)))

        Todella kalliksi tuli nuo kyseiset kuijaukset volsulle. :- )))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh vaan itsellesi. Vuoden alusta tulee Poloiseen facelift ja tehoja nostetaan. St line focuksesi jää kuin tikku *akkaan. Olisit valinnut viisaasti ja ottanut faceliftatun GTIn 😀

        Taitaa pakokaasupäästöt nyt vain tuossa poloiseesa nousta laittomiksi. Ei mikään muu. :-))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh vaan itsellesi. Vuoden alusta tulee Poloiseen facelift ja tehoja nostetaan. St line focuksesi jää kuin tikku *akkaan. Olisit valinnut viisaasti ja ottanut faceliftatun GTIn 😀

        VW:n tekniikka ei viimeiseen 10-15 vuoteen ole mennyt teknisesti lainkaan putkeen.J
        atkuvat kompastelut TSI moottorien öljynsyönnin,jakopääongelmien sekä DSG vaihteistojen kanssa ja valmistajan tai maahantuojan jatkuva nihkeys vastata näisen ongelmien hintaviin korjauksiin syövät kyseisen merkin mainetta.
        Sekä lisäyksenä maailmanluokan mittasuhteet saanut päästöhuijaus.
        DSG on edelleen täysi kysymysmerkki kestävyyden suhteen.

        Testiauto GOLF 1,4 TSI DSG

        ote sivulta 69. Tuulilasi lehti

        Kuka noita uskaltaa ostaa ilman että kaikki remontit on ensin tehty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wv=yhtäku romurautaa tulee facelift tai ei

        VW=Volkswagen, ei siis wv (wolksvagen?)😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh vaan itsellesi. Vuoden alusta tulee Poloiseen facelift ja tehoja nostetaan. St line focuksesi jää kuin tikku *akkaan. Olisit valinnut viisaasti ja ottanut faceliftatun GTIn 😀

        Ja silläkö on jotain merkitystä :D Onnea vaan amisjonnelle kivirekesi kanssa :D


    • Anonyymi

      Se on totta että pakokaasu skandaali aiheutti mittavat kustannukset volkkarille. Nyt näitä rahoja otetaan takaisin huollon osalta. Volkkarin huoltohinnat ovat nousseet paljon. Mutta GTI Polo on se auto jonka minä valitsen seuraavaksi autoksi. Fordia en käy edes katsomassa liikkeessä.

      • Anonyymi

        Sinä se et sitten näytä nyt ymmärtävän autoista sitten yhtään mitään.:-)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se et sitten näytä nyt ymmärtävän autoista sitten yhtään mitään.:-)))

        Hehehehe. Ymmärrän autoista tasan saman verran sitten kuin sinä. Heheheheh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehehehe. Ymmärrän autoista tasan saman verran sitten kuin sinä. Heheheheh

        Vw=romurautaa ei ymmärrä silloin autoista jos klonksun ostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw=romurautaa ei ymmärrä silloin autoista jos klonksun ostaa

        Fordsonilla ajaa stetsonil kohti laskevaa aurinkoa. Aamen ja hallelujaa 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehehehe. Ymmärrän autoista tasan saman verran sitten kuin sinä. Heheheheh

        Äitiskö sano? :-))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fordsonilla ajaa stetsonil kohti laskevaa aurinkoa. Aamen ja hallelujaa 😀

        jeesus on hylännyt VW:n.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jeesus on hylännyt VW:n.

        SINÄ et kyllä nyt ymmärrä autoista saati muista asioista yhtikäs mitään 😳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SINÄ et kyllä nyt ymmärrä autoista saati muista asioista yhtikäs mitään 😳

        Paraskin puhuja.

        Sinä se et todellakaan nyt näytä olevan se rukousnauhasi kirkkain helmi.:-))


    • Anonyymi

      Samanlainen auto kuin sinulla nyt tilattu. Väri on vain koodiltaan ruby red.

      Autoni toimitus pitäisi olla huhtikuun alussa.

    • Anonyymi

      Onko uusissa Fokkereissa se seikkailunappi. Vois painella nappia, kun sillä ajelee.
      Olis yhtä seikkailua koko kyyti.

      • Anonyymi

        Osta fokkeri nyt sitten vain itelles, niin ei sinun enää sen jälkeen tarvitse sitä ainakaan missään jossain internetissä kysellä kun tiedät sen asian aivan varmasti.


    • Anonyymi

      Päädyin samalaiseen tarkaisuun kuin sinä.

    • Anonyymi

      No niin!

      Nyt on sitten minulla se ihan upouusi farkkufokkeri alla. Auton luovutustilaisuus oli tänään heti klo. 10.00.

      Kaikki on toimi niin kuin oli sovittu, ja todella hienolta autolta vaikuttaa. Ei muuta kuin kovaa ajoo vaan.

      • Anonyymi

        ONNEA !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ONNEA !!

        sitä tarvitaan

        20 vuoden päästä tuokin tuote on heikossa kunnossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitä tarvitaan

        20 vuoden päästä tuokin tuote on heikossa kunnossa

        Hieno auto onnea!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitä tarvitaan

        20 vuoden päästä tuokin tuote on heikossa kunnossa

        Ei haittaa minua. Sillä vaihdan autoni uuteen aina parin vuoden välein.


    • Anonyymi

      hieno auto. nollakorolla ostit??

      • Anonyymi

        eiku käteisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eiku käteisellä.

        Hihhihihihiiihihii. Vai ettäkäteisellä. Uskon. Not. Hehehehehehe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihhihihihiiihihii. Vai ettäkäteisellä. Uskon. Not. Hehehehehehe

        Mikäs perseaukine siellä taas kitisee ja surkuttelee omaa olemassaoloaan?


    • Anonyymi

      Jokaisen Fordin ostoa harkitsevan kannattaisi varata 2 tuntia aikaa ja kirjautua Ford clubin sivustolle. Se ei ole mikään tätä vastaava huutelusivusto.
      Sieltä kun lukee oikeiden Fordin omistajien kokemuksia, niin saattaa jäädä Ford ostamatta.

      • Anonyymi

        Aikansa kuunteloo toisten mielipiteitä niin voi moni asia jäädä toteuttamatta joita sitten katuu myähemmin se on sama näissä automerkeissäkin toinen on toista mieltä ja toinen taas toista mieltä joka tapauksessa uusi focus on hieno peli


      • Anonyymi

        Eri mieltä.

        Mielummin Ford kuin esimerkiksi Toyota jos haluaa sisälle hiljaisen ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri mieltä.

        Mielummin Ford kuin esimerkiksi Toyota jos haluaa sisälle hiljaisen ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun auton.

        Juurikin niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri mieltä.

        Mielummin Ford kuin esimerkiksi Toyota jos haluaa sisälle hiljaisen ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun auton.

        Totta turiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri mieltä.

        Mielummin Ford kuin esimerkiksi Toyota jos haluaa sisälle hiljaisen ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun auton.

        Fordin hyvät ajo-ominaisuudet ja hiljainen sisämelu vakuutti minutkin juuri valitsemaan Fordin omaksi autokseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fordin hyvät ajo-ominaisuudet ja hiljainen sisämelu vakuutti minutkin juuri valitsemaan Fordin omaksi autokseni.

        Sama.


    • Anonyymi

      Kohta vuoden ollut 182 heppanen, työkaverilla 150 heppanen samanlainen. Vaihdettiin viikoksi, molemmat kävi pienen reissun tekemässä, mulla oli 150 heppasen kyydissä perhe ja perässä tuli halkokärry, kyllä siinä melkoinen ero tuossa 30 hevosmoimassa on kärryä vetäessä.

      • Anonyymi

        Totta kai on. Mutta kyllä tuolla 150 heppasellakin pärjää ihan hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai on. Mutta kyllä tuolla 150 heppasellakin pärjää ihan hyvin.

        Muutaman satasen säästön takia ei kannata ostaa 150 heppaista.


    • Anonyymi

      5000 kilsaa tuli tänään täyteen helmikuussa rekisteröityyn focukseeni.

      Hienosti auto pelittää, ei minkäänlaista vikaa ole vielä ollut, ja hyvät ajo-ominaisuudet ja hiljainen sisämelu miellyttävät minua todella kovasti.

      Polttoaineen kulutus kohtuullinen, ja auto vielä kulkee tarvittaessa tarpeeksi hyvin.

      Olen todella tyytyväinen focukseeni.

    • Anonyymi

      Nollakorolla näitä kinnereitä myydään. Kukaan täysjärkinen osta niitä muutoin. Toistan olisit ostanut gti polon. Siinä on maukas auto.

      • Anonyymi

        Klonkswaageniin ei pitkällä tikullakaan täyttä kuraa


      • Anonyymi

        Ei kannata nykyään ostaa minkäänlaista volkkaria.

        Sillä volkkari on nykyään kovin vikaherkkä ja kallis ajoneuvo.


    • Anonyymi

      Ei kannata nykyään ostaa minkäänlaista foordia.

      Sillä ford on nykyään kovin vikaherkkä ja kallis ajoneuvo.

    • Anonyymi

      Ähhh. Helle on sekoittanut fordin ostajien päät ja tyhmyyksissään laitettu nimi tilaussopimukseen. Nollakorolla näitä kinnereitä myydään. Ei liiku kaupasta muutoin.

      • Anonyymi

        En usko sinua.

        Kyllä minä nyt ainakin olen ostanut kaikki autoni ns. suoralla kaupalla.

        Minun mielestäni jotkin osamaksusopparit sun muut hömpötykset ovat aina vain niiden sinun kaltaisten perseaukisten hommia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko sinua.

        Kyllä minä nyt ainakin olen ostanut kaikki autoni ns. suoralla kaupalla.

        Minun mielestäni jotkin osamaksusopparit sun muut hömpötykset ovat aina vain niiden sinun kaltaisten perseaukisten hommia.

        Minä taas en usko sinua. Sinä mitään suoralla kaupalla ole ostanut. Velkavetoisen foordin ehkä olet ostanut. Kunnon auto se ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas en usko sinua. Sinä mitään suoralla kaupalla ole ostanut. Velkavetoisen foordin ehkä olet ostanut. Kunnon auto se ei ole.

        Kunnon auto se ei ole mitä sinä höpötät ennemin foordi kuin klonksu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas en usko sinua. Sinä mitään suoralla kaupalla ole ostanut. Velkavetoisen foordin ehkä olet ostanut. Kunnon auto se ei ole.

        Se on minulle nyt aivan sama mitä sinä uskot tai et usko.

        Minkäänlaista volkkaria en ole nyt kumminkaan koskaan ostanut, niin olen päässyt paljon helpommalla ainakin remonttien suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon auto se ei ole mitä sinä höpötät ennemin foordi kuin klonksu

        Kunnon auto se ei ole. Ennemmin volsu kuin fiordi. Mitäs tähän sanot heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on minulle nyt aivan sama mitä sinä uskot tai et usko.

        Minkäänlaista volkkaria en ole nyt kumminkaan koskaan ostanut, niin olen päässyt paljon helpommalla ainakin remonttien suhteen.

        Tunnustit juuri että sinulla on suuri aukko sivistyksessä. Kunnon kansalainen käyttää lederhoseneita, syö btarwurstia ja ajaa volsulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon auto se ei ole. Ennemmin volsu kuin fiordi. Mitäs tähän sanot heh

        Mikä on volsu kertokaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on volsu kertokaa

        Ei kerrota. Saat ihan itse miettiä. Hähähähähähähähähäyöyöy


    • Anonyymi

      Uuden Fordin ostoa harkitseva pitäisi toimittaa omaisten toimesta aina mielentilatutkimukseen.

      • Anonyymi

        Kateutesi Fordin omistajia kohtaan on näköjään todella korkealla tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateutesi Fordin omistajia kohtaan on näköjään todella korkealla tasolla.

        Jep. Niin olen. Pääsisinhän sen omistajana toki suoraan taivaaseen.....😂😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Niin olen. Pääsisinhän sen omistajana toki suoraan taivaaseen.....😂😄

        Aivan turhaan kadehdit.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe