Pelkään mun painoa? :/

Anonyymi

Joo ajattelin tulla avautuu tänne koska ei oo ketään kelle tätä asiaa kertois. Oon pitkään ollu epävarma mun kehosta. Oon luokan pisin, ja se ahistaa mua ja saa mut tuntemaan et oon isokokonen.. Jossain vaiheessa mun paino alko nousee ja ajattelin alkaa vähentää mun ruuan syöntiä jonka takia olin viikkoja nälän tunteessa mutta aloin yht äkkiä syömään taas reilusti. Oon 12v, 162cm-165cm ja painan 50,2kg, painanko liikaa? Mun kaverit aina kehuskelee sillä kuinka alipainoisia ja lyhyitä ne on ja vastailen niiden kysyessä mun painoa että en oo käyny pitkään aikaan vaa’alla joten en tiedä. Haluisin myös paljon enemmän poikapuolisia kavereita mutta tuntuu että kaikki vaan yrittää olla mahollisimman kaukana musta ja mulkoilee mua. Mun luokalla oli ennen mun pitunen tyttö joka sano olevansa 36kg silloin kun painoin 42kg, hän oli se joka oli aina poikien kanssa, pelas jalkapalloo niiden seurassa, oli kaunis, täydellinen. Siitä varmaa se mun epävarmuus alko. Oon itkeny asiasta mun vanhemmille että kuinka lihavaks tunnen itteni ja kuinka tunnen olevani kuin norsu muiden luokan tyttöjen vierellä, mutta myöhemmin ainakin äiti ei oo kuunnellu mun selityksiä, sanonu et mun pitäs mennä lenkille ja olla hiljaa. Oon ollu aina sellanen joka ei itke mistään, jollen oikeasti halua. Mutta nykyään kun pääsen kotiin huoneeseen niin itken ulkonäköäni, sama tapahtuu nukkumaan mennessä. Ajatus siitä että mun paras kaveri on vanhempi kun mä, 150cm ja 16,2kg kevyempi saa mut hulluks. Haha joo siinä kaikki, EHKÄ?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En todellakaan ole missään ekspertti, mutta haluaisin vain kertoa muutaman asian.
      Luokallani oli tuohon aikaan tyttö, joka oli suunnilleen sinun painoinen & pituinen. Hän ei siitä kasvanut kuitenkaan enempää, ja pysyi ”sellaisenaan” ainakin yläkoulun lävitse.
      Mielestäni myös 50kg ja 165cm on tyydyttävän terveellinen paino ja pituus. Alipaino ei ole vitsi, ja se voi johtaa moniin seuraamuksiin myöhemmässä elämässä.

      Kyseisten poikapuolisten henkilöiden välttely voi olla vain yksinkertaisesti heidän ajattelu siitä, että erisukupuoliset ihmiset ei pitäisi olla ystäviä.

      Jos sä tarttet apua huoliisi, voit esimerkiksi kontaktoida Nuorten Puhelinta tai muuta sellaista.
      Vielä parempi, keskustele terveydenhoitajan kanssa näistä huolista. Oon varma että hän auttaa mielellään.
      Tsemppiä 😃

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta! Yritän ottaa puheeksi terkkarin kanssa.. :)


    • Anonyymi

      Hei, muista, että ulkonäkö ei ratkaise mitään, vaan millainen sydän on, sinun sisin.

      50kg ei todellakaan ole liikaa. Lakkaa käymäst ä usein puntarilla ja lakkaa tuijottamasta kehoasi ja piirteitä, joille et voi oikeasti mitään. Kukaan meistää ei ole pyytänyt syntymistä tälle planeetalle. Sellaiset asiat eivät todellisuudessa merkitse mitään kuten lihavuus ja kauneus, usko mua.

      Ei tarvitse välittää, jos joku on kauniimpi, vaikka ihan suoraan sanottunakin. Mitä väliä? Hän on kaunis/komea. Miksi minun pitäisi olla kuten tuo ja tuo henkilö? Minä haluan olla kaunis omalla tavalla. Ystäväni on minua hoikempi ja hän näyttää paremmalta ihan kaikissa asuissa, mihin hän pukeutuu. Olenko kateellinen ja kuvittelenko vain? En halua olla kuten ystäväni, ystäväni on ystäväni, ihan tavallinen ihminen. Hän ei ole parempi kuin minä, vaikka hän näyttää paremmalta.

      Itkeminen on täysin normaalia, mutta joskus syyt ja motiivit ovat tärkeämpiä kuin teot. Miksi minä itken? Onko tämä oikea syy olla surullinen, että minä olen oma itseni? En ole oikea henkilö määrittämään itkemisen syitä, mutta joskus täytyy miettiä itkemisen syitä. Jos vanhempiasi ei kiinnosta, oletko miettinyt, onko heitä kiinnostanut aiemmin ja mikä asia?

      ME OLLAAN VAHVEMPIA, KUN LOPETETAAN TUIJOTTAMASTA TULOKSIA JA PINTOJA. OLEMME KAIKKI YHTÄ HYVIÄ OMINA ITSENÄMME.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe