Tämä on tällainen yleinen kiitos mielenkiintoisista keskusteluista minne olen julkeasti nuorena ihmisenä osallistunut. Yleensä vain luen ja en sano mitään.
Useat heistä joiden kanssa on tullut keskusteltua ovat olleet anonyymejä, mutta Bessie ja Beng ovat jääneet mieleen, kun kirjaavat aina nimensäkin.. Mutta vaikka en olisi jossain asiassa täysin samaa mieltä toisen kanssa niin mukavaa, että täällä on joitain kärsivällisiä ihmisiä, jotka pohtii ja miettii mitä olen sanonut.
Se on kivaa kun on tultu puolin ja toisin vastaan, oppimalla samalla uusia asioita.
Siksi täällä käyn, että opin asioita mitä itse en ole vielä kokenut, koska todellisuus ja nykyaika on muuttunut niin paljon hyvinkin lyhyessä ajassa. Kuilut on valtavia. Jos vain istun omassa nurkassani mököttämässä ja pyörin niiden asioiden sekä samanikäisten kanssa, silloin oppiminen muista ihmisistä ja heidän todellisesta maailmasta jää rajalliseksi.
Minut saa tietenkin aina häätää pois, kun törkeästi tulen ns. muiden reviirille.
Ennen kuin saan häädön niin... Kiitos!
Kiitos keskusteluista!
119
612
Vastaukset
- Anonyymi
Olenkin ajatellut että Bessie ja Beng ovat yksi ja sama henkilö
ja nyt siis kehuu itseään oikein omalla aloituksella ?- Anonyymi
(: (:
- Anonyymi
Aivan. Ainakin Sini-sirkku ja Tellukka kirjoittavt sopuisasti samalta koneelta.
Sattumalta koneiden osoitteetkin ovat samat. Ja aatteet - nehän ovat saumattomasti huruxia pukevat ja tukevat vaatteet. - Anonyymi
Aloittaja tässä.. En tiedä onko samoja henkilöitä vai ei. On täällä muidenkin erilailla kirjoittavien anonyymien yms. kanssa tultu keskusteltua, he eivät vain laittaneet nimeä alle.
Voi tietenkin olla, että kaikki anot on aina sama henkilö joka vain muuttaa kirjoitustyyliään, kun pidempää lueskellessa huomaa, että jokaisella on oma tyylinsä kirjoittaa.
Mutta jos ei kiitos kelpaa niin ei sitä tarvitse ottaa vastaankaan. En mie pakota. Sori nyt kun en tiennyt erikseen sinun nimeäsi muuta kuin anonyyminä. Bessie kirjoittaa tällä(kin) palstalla, mutta Beng 60 palstalla. Saattaahan tosin Anonyyminä kirjoittaa tälläkin, mene ja tiedä.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Bessie kirjoittaa tällä(kin) palstalla, mutta Beng 60 palstalla. Saattaahan tosin Anonyyminä kirjoittaa tälläkin, mene ja tiedä.
Mielestäni olen nähnyt Bengin täällä(kin), mutta saattaa olla minun virheeni ja muistan väärin. Hyvin mahdollista kun on niin monia keskusteluja. Kiitos, että korjasit erehdykseni.
- Anonyymi
Toinen on rasisti. Toinen ei.
- Anonyymi
Heistä kahdesta jotka mainitsin ano esimerkkeinä? En tiedä kun siitä aiheesta en täällä keskustele vaan kierrän sen aiheen mieluummin kaukaa, oli mikä tahansa internetti palsta. Karsii aika paljon luettavaa pois.
- Anonyymi
Tämähän menee hauskaksi. Kiitos mukavasta aloituksesta :)
Minä joskus mietin ovatko bessie ja ent. siivooja (nyk. Tellukka) yksi ja sama henkilö.
Olivat mielestäni yhtä kyynisiä. Mutta hyviä kirjoittajia kuitenkin.
Sitten bessie harvensi kirjoituskertoja (en laskenut tietenkään, on mutu-tuntuma) ja jotenkin pehmeni kirjoituksissaan.
Ei minulla kumpaakaan vastaan mitään. En ole Bengiä nähnyt aikoihin, ja on tainnut muuttaa nimmareitaan? Muutoksista en ole kuusalla kun en niin tarkkaan lue enkä läheskään kaikkia aloituksia edes avaa. - Anonyymi
Täällähän voi jakautua kahdeksi persoonaksi, jos luonteessa on piirteitä,
joita ei rekattuna halua paljastaa. Sivupersoonalla voi toteuttaa toista puolta
itsestään. Hyvin se näyttää sujuvan. Joku väitti omaavansa kolme rekattua persoonaa.
Ihan sama miten kukin persoonaansa jakaa. Eihän tämä ole mitään oikeaa ja aitoa tai haudanvakavaa.Ainakin minulle riittää tämä yksi.
En vielä ole keksinyt sellaista kirjoittamista, mitä en voisi tällä nikilläni kirjoittaa.Minulla on kolme eri nimimerkkiä, ei siis rekattua persoonaa. Tosin käytän määrätyissä ketjuissa määrättyä nimimerkkiä.
- Anonyymi
Korppikotka kirjoitti:
Minulla on kolme eri nimimerkkiä, ei siis rekattua persoonaa. Tosin käytän määrätyissä ketjuissa määrättyä nimimerkkiä.
Ilmanko saat niin hemmetisti sotkua ja riitaa aikaan.
Käytät ilmeisesti muitakin nimimerkkejäsi itsesi kehumiseen.
Pitääpä tarkemmin katsoa, ettei vastaisi sinulle vahingossa. - Anonyymi
"Täällähän voi jakautua kahdeksi persoonaksi". Jos ja kun lahjakkuutta on, miksei useammaksikin persoonaksi.
Tosin se viittaa enemmän piilevästä "skitsoilusta". Tai sitten pyrkymentaliteetista, pätemistarpeestakin.
Monet kirjoittajat ovat tälläkin palstalla addiktoituneita. Jotkut myöntävät sen itse suoraan - nimimerkkinsä suojassa.
Suomeksi ilmaistuna; överiksihän se silloin tuppaa menemään.
- Anonyymi
Haluat keskustella palstan kirjoittajista "nuori" ?
- Anonyymi
"Tanssiin hän käy kuin tyttö nuori, ei uskoisi ettå hän on muori!"
- Anonyymi
Sanon ihan kaikille. Kiitos oli ihan aito ja oikea, mutta sitä ei tarvitse ottaa vastaan jos ei halua. Tällä kertaa suurin opetus osalta teistä on, että ei Suomessa kannata kiitellä vaan jatkaa sitä meininkiä, että valitetaan vain toisista.
Näemmä kiitelemisestä saa enimmäkseen vain naljailuja ja epäilyjä osakseen.
Minä olin todella iloinen siitä, että sain keskustella erilaisista näkökulmista itseäni vanhempien ihmisten kanssa. Ihan oikeita keskusteluja eikä mitään riitelyä yms. Siksi innostuin liikaa ja tein tyhmät: Kiitin.
Onko se teidän ikäisten keksimä, että se on syntiä jos kiittää jostain? Tai yrittää sanoa mitään positiivistä?
Nyt myönnän, että harmittaa kun en ollut vielä oppinut tätä osuutta, että ei saa kiitellä. Tulee vain sellainen olo, että pitää sanoa nyt anteeksi kun tein virheen.
Anteeksi.- Anonyymi
Älä ole niin marttyyri.
Käännät positiivisen aloituksesi negatiiviseksi.
Kysyt
Onko se teidän ikäisten keksimä, että se on syntiä jos kiittää jostain?
Ei se ole meidän ikäluokan keksimä eikä sitä luokitella synniksi. Se on aikaisempien sukupolvìen käyttöön ottama ja suomalaiseen luonteeseen kuuluva toiminta malli. Mitäpä tuota turhaan kiittämään.Korppikotka kirjoitti:
Käännät positiivisen aloituksesi negatiiviseksi.
Kysyt
Onko se teidän ikäisten keksimä, että se on syntiä jos kiittää jostain?
Ei se ole meidän ikäluokan keksimä eikä sitä luokitella synniksi. Se on aikaisempien sukupolvìen käyttöön ottama ja suomalaiseen luonteeseen kuuluva toiminta malli. Mitäpä tuota turhaan kiittämään.Ei kai näistä keskusteluista ole aiheellista kiittää muitten kuin ylläpidon, että heille töitä riitäisi.
Välillähän se oli pikkusen niinkuin muotia näilläkin palstoilla se "Kiitos kommentistasi" ja sitten toinen taas kiitteli kiittelemisestä ...
- Anonyymi
Harvinaisen positiivinen, valoisa ja ystävällinen aloitus. - Nm. Nuoret ovat nastoja
Käyttääkö nykynuoret enää sellaista sanontaa, että joku on nastaa.
Ymmärtääkö ne edes mitä sellainen tarkoittaa.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Käyttääkö nykynuoret enää sellaista sanontaa, että joku on nastaa.
Ymmärtääkö ne edes mitä sellainen tarkoittaa.Onx sill' jotain väliii ... - Nm. Entinen nuori
Anonyymi kirjoitti:
Onx sill' jotain väliii ... - Nm. Entinen nuori
Tuotakaan x ei taida enää nykynuoret käyttää.
Taitaa olla enemmän teidän 40-50 ikäisten epätoivoista yritystä vaikuttaa nuorekkaalta.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Taitaa olla enemmän teidän 40-50 ikäisten epätoivoista yritystä vaikuttaa nuorekkaalta.mistä sä tiedät kun et nykynuorii haluu ees tutustua
Anonyymi kirjoitti:
mistä sä tiedät kun et nykynuorii haluu ees tutustua
Kuinka niin en halua tutustua nuoriin?
Olen monessakin ryhmässä mukana ja livessä vielä sen lisäksi, missä on nuoria.
Mutta tällainen vartavasiten ikäihmisille alunperin ylläpidolta pyydetty ja avattu palsta ei ole oikea paikka nuorisotapaamisille.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kuinka niin en halua tutustua nuoriin?
Olen monessakin ryhmässä mukana ja livessä vielä sen lisäksi, missä on nuoria.
Mutta tällainen vartavasiten ikäihmisille alunperin ylläpidolta pyydetty ja avattu palsta ei ole oikea paikka nuorisotapaamisille.saaks kysyy kui kukaa haluu olla missää su kaa ku oot kaikkii kohtaa ku ilkee noita akka? oli kysees minkä ikäsii vaa
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Taitaa olla enemmän teidän 40-50 ikäisten epätoivoista yritystä vaikuttaa nuorekkaalta.Kiitos, tuo oli kiwa. Yhtä mukava kuin se 60-vuotiskortti, jossa oli numero 40. - Nm. Henkistä hyppelyä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, tuo oli kiwa. Yhtä mukava kuin se 60-vuotiskortti, jossa oli numero 40. - Nm. Henkistä hyppelyä
tais joku pelästyy kun häne noituus paljastu hah ku ei sit saa pestyy pätemäl pois
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tais joku pelästyy kun häne noituus paljastu hah ku ei sit saa pestyy pätemäl pois
Mistä päin murteesi on? - Nm. Länsirannikolta(ko?)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä päin murteesi on? - Nm. Länsirannikolta(ko?)
eiks murre oo mite sä puhut? mä en tiiä?
mä vaa oon laiska kirjoitaa sillo ku ei oo pakko olla nii tarkkaa
kuha selvää saa
eikä liikaa yht pötköö ku niist joutuu ain kysyy mis mennää
- Anonyymi
Älä ole naiivi. Se on jonkun vedätys vaan. Joku haluaa esiintyä miellyttävänä -
vaihteeksi. Joku kameleontti, joka normaalisti on häirikkö ja jyrää muita
tai vastaa skitso.- Anonyymi
Kyllä olen siinä mielessä, että en usko, että on olemassa vain häiriköiviä jyrääjiä yms. potaskan paasaajia. - Nm. 'Sini'silmäinen
Minkä ikäinen nuori olet?
Tässä iässä nuoria ovat viisikymppisetkin, nuorempia kuin 70 ikäiset.
Julkeasti osallistunut, vaikka et ole sanonut mitään?
Ei missään taideta kieltää nuoria osallistumasta tämänkään ikäryhmän keskusteluihin.
Hyvähän se on, että nuoria vanhojen jutut kiinnostavat, enemmän on kielteistä kiinnostusta. Keväällä jollekin vanhukselle oli nuori tokaissut "mene kotiis kuolemaan", vaikka meillä on lupa liikkua myös kodin ulkopuolella.- Anonyymi
Käykää ihmiset välillä tuolla parikymppisten osiossa , miten sujuvasti sujahdatte sekaan, on jo itsestä kiinni.
Jytääkö? Anonyymi kirjoitti:
Käykää ihmiset välillä tuolla parikymppisten osiossa , miten sujuvasti sujahdatte sekaan, on jo itsestä kiinni.
Jytääkö?Kävin katsomassa 22plus palsta eikä jytännyt, hiljaista oli.
Uusin aloitus oli koulukävivallasta, henkilöä oli kiusattu ja hän veteli kiusaajia turpaan.
Tuollaista saa lukea tälläkin palstalla, jossain menneisyydessä on joku ollut kiusaaja.
Varmaan aloituksen tehnyttä nuorta kiinnostaa enemmän meidän vanhojen vilkkaammatkeskustelut.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jytääkö?Päässä viiraa, jos parikymppisiin tuntee tarvetta mennä sekoamaan.
Luukkis kirjoitti:
Kävin katsomassa 22plus palsta eikä jytännyt, hiljaista oli.
Uusin aloitus oli koulukävivallasta, henkilöä oli kiusattu ja hän veteli kiusaajia turpaan.
Tuollaista saa lukea tälläkin palstalla, jossain menneisyydessä on joku ollut kiusaaja.
Varmaan aloituksen tehnyttä nuorta kiinnostaa enemmän meidän vanhojen vilkkaammatkeskustelut.Kouluväkivallasta piti olla ja vilkkaammat keskustelut, anteeksi.
- Anonyymi
Luukkis kirjoitti:
Kouluväkivallasta piti olla ja vilkkaammat keskustelut, anteeksi.
Pistäydyin selaamassa nuorisopalstaa, melko säyseää oli, joku etsi 100% suomalaista neitsyttä naisystäväksi tositarkoituksella.
Paree on etsiskellä noista nuoremmista ikäluokista, uskoisin näissä kymmenissä olevan harvinaisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päässä viiraa, jos parikymppisiin tuntee tarvetta mennä sekoamaan.
Ei lainkaan. Avartuminen on avainsana. - Nm. Avarru
- Anonyymi
Kiitos, että kysyit. Olen 29, vaikka ei täällä minua kukaan uskokaan. Eli tuollainen väli-ikä joka lasketaan nuoreksi riippuen keneltä kysytään. Varmaan siksi ei olla häädetty keskusteluista pois kun ei uskota, että olen paljon nuorempi, vaikka luulin, että tapani kirjoittaa ja mistä puhun on selkeästi eri ajasta.
Yritän tietysti olla asiallinen ja niin, että jotain selvää saa tekstistä. Olen turhautunut siitä, että paljon puhutaan yksinäisyydestä eri ikäluokissa, etenkin ääripäissä, mutta ikinä sitten ei missään eri ikäluokat kohtaa ja keskustele. Tai kuuntele toisiaan.
Siksi tuli harmistus ja turhautuminen sekä sellainen olo, että teki jotain väärin kiittäessä, koska vanhemmat henkilöt alkoivat siitä nälvimään(?), jos on oikea sana. Olen yrittänyt päästä eroon siitä, että aina sanon vain anteeksi kaikesta mitä teen, mutta vielä on harjottelemista sen asian kanssa.
Kyllä nuoria kiinnostaisi, jos he saisivat osallistua mihinkään, mutta se vaatisi molemmin puolin kuuntelua, oppimista ja sitä toiseen uskomista. Jos vain toiselta osapuolelta vaaditaan sitä niin eihän se kovin kiinnostavaa tai reilua kanssakäymistä silloin ole. Ei ole yhteisiä paikkoja missä kohtaisivat eri-ikäiset ihmiset ja vaikka vain ensin harrastaisivat jotain yhdessä. Kun on monia harrastuksia mitkä ei ole kiinni siitä minkä ikäinen joku on.
En ole kirkko ihmisiä, mutta ainakin silloin ennen oli joku kaikille yhteinen paikka. Nyt kaikki on niin erillään eikä tiedetä toisten erilaisista elämänkokemuksista mitään. Aikana milloin maailma muuttuu niin nopeasti, että me kaikki tarvitsemme vanhaa sekä uutta tietoa ymmärtääksemme enemmän. Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, että kysyit. Olen 29, vaikka ei täällä minua kukaan uskokaan. Eli tuollainen väli-ikä joka lasketaan nuoreksi riippuen keneltä kysytään. Varmaan siksi ei olla häädetty keskusteluista pois kun ei uskota, että olen paljon nuorempi, vaikka luulin, että tapani kirjoittaa ja mistä puhun on selkeästi eri ajasta.
Yritän tietysti olla asiallinen ja niin, että jotain selvää saa tekstistä. Olen turhautunut siitä, että paljon puhutaan yksinäisyydestä eri ikäluokissa, etenkin ääripäissä, mutta ikinä sitten ei missään eri ikäluokat kohtaa ja keskustele. Tai kuuntele toisiaan.
Siksi tuli harmistus ja turhautuminen sekä sellainen olo, että teki jotain väärin kiittäessä, koska vanhemmat henkilöt alkoivat siitä nälvimään(?), jos on oikea sana. Olen yrittänyt päästä eroon siitä, että aina sanon vain anteeksi kaikesta mitä teen, mutta vielä on harjottelemista sen asian kanssa.
Kyllä nuoria kiinnostaisi, jos he saisivat osallistua mihinkään, mutta se vaatisi molemmin puolin kuuntelua, oppimista ja sitä toiseen uskomista. Jos vain toiselta osapuolelta vaaditaan sitä niin eihän se kovin kiinnostavaa tai reilua kanssakäymistä silloin ole. Ei ole yhteisiä paikkoja missä kohtaisivat eri-ikäiset ihmiset ja vaikka vain ensin harrastaisivat jotain yhdessä. Kun on monia harrastuksia mitkä ei ole kiinni siitä minkä ikäinen joku on.
En ole kirkko ihmisiä, mutta ainakin silloin ennen oli joku kaikille yhteinen paikka. Nyt kaikki on niin erillään eikä tiedetä toisten erilaisista elämänkokemuksista mitään. Aikana milloin maailma muuttuu niin nopeasti, että me kaikki tarvitsemme vanhaa sekä uutta tietoa ymmärtääksemme enemmän.Miksi sinua kiehtoo mainostaa itseäsi juuri 70 :lle?
Haluatko tulla adoptoiduksi, vai? Onko sinulla enää vanhempia tai isovanhempia elossa tai ketään muita aikuisia sosiaalisessa verkostossasi?
"""Ei ole yhteisiä paikkoja missä kohtaisivat eri-ikäiset ihmiset"""
On niitä, mutta tämä palsta ei ole sellainen.
Täälläkin Suomi24:ssä on mahoton määrä erilaisia palstoja, joissa on monen ikäisiä vauvasta vaariin. Samoin facella on sunnilleen kaikki ryhmät kaiken ikäisille.
Vain nämä muutama ikäpalsta ovat tietyn ikäisille, että saisimme rauhassa keskustella asioista omien ikäluokkiemme kesken.
Onko paljon vaadittu, ettei lapset sekaantuisi meidän kypsän iän saavuttaneitten keskusteluihin, että jos olisi sen verran kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Miksi sinua kiehtoo mainostaa itseäsi juuri 70 :lle?
Haluatko tulla adoptoiduksi, vai? Onko sinulla enää vanhempia tai isovanhempia elossa tai ketään muita aikuisia sosiaalisessa verkostossasi?
Täälläkin Suomi24:ssä on mahoton määrä erilaisia palstoja, joissa on monen ikäisiä vauvasta vaariin. Samoin facella on sunnilleen kaikki ryhmät kaiken ikäisille.
Vain nämä muutama ikäpalsta ovat tietyn ikäisille, että saisimme rauhassa keskustella asioista omien ikäluokkiemme kesken.
Onko paljon vaadittu, ettei lapset sekaantuisi meidän kypsän iän saavuttaneitten keskusteluihin, että jos olisi sen verran kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan.Tässä se tuli. Minut häädetään pois, niin kuin epäilin. Mikä ei haittaa, itse kun astuin rajan ylitse ja siitä mainitsin, että tulee poishäätämisen paikka.
Sovitaanko, että on molemmin puolinen ja enää ei tule vanhemmat ihmiset nuorten palstoille valittamaan kuinka hirveitä nuoret ovat? Siellä on jo tarpeeksi sellaisia, jotka haluaa tehdä itsarin eikä tämä auta asiaa.
Kun vanhempiin ihmisiin ei saa tutustuakaan tai heidän kanssaan käydä kunnollista keskustelua, niin miten me ikinä voidaan hyväksyä toisemme?
Kiitos silti heille, jotka minun kanssa keskustelivat erilaisista asioista ja avarsivat maailmaani.
Anteeksi, että tänne tunkeuduin. Oikeutetun tuomion sain ja en tule enää teitä häiritsemään. Anonyymi kirjoitti:
Tässä se tuli. Minut häädetään pois, niin kuin epäilin. Mikä ei haittaa, itse kun astuin rajan ylitse ja siitä mainitsin, että tulee poishäätämisen paikka.
Sovitaanko, että on molemmin puolinen ja enää ei tule vanhemmat ihmiset nuorten palstoille valittamaan kuinka hirveitä nuoret ovat? Siellä on jo tarpeeksi sellaisia, jotka haluaa tehdä itsarin eikä tämä auta asiaa.
Kun vanhempiin ihmisiin ei saa tutustuakaan tai heidän kanssaan käydä kunnollista keskustelua, niin miten me ikinä voidaan hyväksyä toisemme?
Kiitos silti heille, jotka minun kanssa keskustelivat erilaisista asioista ja avarsivat maailmaani.
Anteeksi, että tänne tunkeuduin. Oikeutetun tuomion sain ja en tule enää teitä häiritsemään.Saathan sinä tutustua vanhempiin ihmisiin, tottakai saat, mutta tämä ei ole se oikea paikka.
Onhan vanhempia ihmisiä muuallakin, pakko olla, sillä mehän kuulutaan niihin suuriin ikäluokkiin ja vain muro-osa meistä vanhuksista kirjoittelee juuri näillä palstoilla saadakseen joskus keskustella vain ikäistensä kanssa.
Tuolla jo mainitsinkin, että kaikenikäisille yhteisiä palstoja on vaikka millä mitalla täälläkin Suomi24:ssä. Lisää on facella ...
Minä en ole käynyt teidän "nuorten" palstoilla valittamassa teistä koskaan. Vain täällä mahdollisesti joudun sitä vastaisuudessa silloin tällöin tekemään esiin tulleesta syystä.
Vähän ristiriitainen sanoma sinulla tuo, että haluat keskustella/avartua vanhempien ihmisten kanssa, mutta silti et halua antaa niitten vanhempien tulla luoksesi nuorten palstoille avartamaan sinua.
Oikein kun tässä rätnäilen, niin olenhan minäkin yli kakskymppinen, olen ollut jo viitisenkymmentä vuotta. Siispä olen oikeutettu myös 20 palstalle, jos haluaisin. Vaan eipä nyt kiinnosta. Teitä nuoria kun tapaa muuallakin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä se tuli. Minut häädetään pois, niin kuin epäilin. Mikä ei haittaa, itse kun astuin rajan ylitse ja siitä mainitsin, että tulee poishäätämisen paikka.
Anteeksi, että tänne tunkeuduin. Oikeutetun tuomion sain ja en tule enää teitä häiritsemään."Oikeutetun tuomion sain". Hahhah. Älä pelleile itses kanssa.
Oletkohan ihan tasapainossa ?
Tämä on vain keskustelupalsta suomi24, ei näissä niin tosissaan olla eikä näitä
varsinkaan niin tosissaan kannata ottaa. Anonyymi kirjoitti:
En ole kirkko ihmisiä, mutta ainakin silloin ennen oli joku kaikille yhteinen paikka. Nyt kaikki on niin erillään eikä tiedetä toisten erilaisista elämänkokemuksista mitään. Aikana milloin maailma muuttuu niin nopeasti, että me kaikki tarvitsemme vanhaa sekä uutta tietoa ymmärtääksemme enemmän.Nuori olet, oi niitä aikoja, itselläni oli ikäisenäsi kaksi pientä lasta.
Eikä ollut nettiä, piti luonnossa tutustua vanhoihin ihmisiin.
Tänä korona-aikana on tietenkin turvallisempaa tutustuakin netin kautta, lähikontakteja välttääkseen.
Turhaan pyydät anteeksi, sulaudut vaan porukkaan ja emme edes ajattele, että olet niin paljon nuorempi, ellet sitä jatkuvasti kerro.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kirkko ihmisiä, mutta ainakin silloin ennen oli joku kaikille yhteinen paikka. Nyt kaikki on niin erillään eikä tiedetä toisten erilaisista elämänkokemuksista mitään. Aikana milloin maailma muuttuu niin nopeasti, että me kaikki tarvitsemme vanhaa sekä uutta tietoa ymmärtääksemme enemmän.Asiahan ei minulle kuulu, mutta vastaan kertomalla oman mielipiteeni, en kiitoksiin, vaan nuoremman henkilön osallistumisesta tänne 70 ihmisten joukkoon ja keskusteluihin.'
Olen lukenut mielipiteitä harvakseltaan, koska edustan tätä ikäluokkaa.
Kiitokset eivä ole minulle, koska en ole ollut mukana keskusteluissa joihin tämän aloittajan kiitokset kuuluvat. Mielipiteeni nuoren ja vanhan keskusteluun, kun molemmat tietävät olevansa eri ikäkauden edustajia
Jos tulet nuorena henkilönä ja osallistut palstan keskusteluun kertomatta olevasi eri ikäluokkaa, pitäisin sinun ja täällä kirjoittavien kannalta paljon hedelmällisempänä ja tuloksiltaan mielenkiintoisilta molemmin puolin, jos kertoisit olevasi nuorempi ja otat keskusteluun osaa kohteliaasti, vuoropuheluna, jossa molemmat osapuolet voivat kunnioittaa toistensa mielipidettä, vaihtaa ajatuksia asioista ja tulla ehkä molemmat ymmärretyiksi niin, että keskustelu ei ole jankkaamista ja jauhamista siitä, kumpi on oikeassa, kumman mielipide on parempi, tai mitätöimällä toisensa.
Minä rakastan keskusteluja joissa vaihdetaan mielipiteitä, ei torpata toista!
Nuorella ihmisellä, olen seurannut monia keskustelupalstoja ja julkisia esiintymisiä, on näkemykseni mukaan niin viisaita ajatuksia ja mielipiteitä, ettei sellanen ollut minun nuoruudessani ihan yleistä, tai mielipiteistä ei ollut mahdollisuus keskustella, tai niitä julki tuoda, joten ne jäivät harvojen kuulemiksi.
Mikä estää nuorta tulemasta vanhojen mukaan, tai vanhoja menemästä nuorten palstoille?
Ei mikään muu, kuin asenteellisuus. Vanha voi ottaa aseekseen kertomalla kuinka ennen oli paremmin, lannistaa nuoren mielipiteet, jotka kuvastavat nykyistä aikaa ja tapoja.
Mikään aika ei ole toistaan parempi, on vain erilaiset arviointitavat ja aina on vara parempaan, vaikka kaikilla aikakausilla on omat hyvät ja huonot tapansa.
Meillä on järkevä nuoriso joka osaa ja uskaltaa kertoa omista toiveistansa, vaikka joukossa on oman elämäntapansa jyrkkiä puolustajia, jolloin ei jää tilaa kuunnella muita, vertailla ja käsitellä erilaisuutta normaalina elämän ilmiönä, saada aikaan keskustelua ilman jyrkkää oman kannan puolustelua, vaikka se olisi kuinka tärkeä tselle, eivät kaikki mahdu samaan kaavaan. Kaikki eivät syö porkkanoita, eikä siihen voi pakottaa minkään ravintotaulukon perusteella.
Aloitetaan jokainen itsestämme olemalla avoimia ja rehellisiä mielipiteissämme. Oman mielipiteensä voi muuttaa, mutta toista ei voi määrätä noudattamaan samaa linjaa.
Monesta asiasta olen elämäni aikana joutunut mielipidettäni muokkaamaan, mutta uskallan tunnustaa saaneeni uusia vaikutteita joiden kautta asioille on löytynyt tärkeys ja toinen oivallus on korvannut entisen.
Suuremmistakin asioista on mielipide muuttunut.
Maapallo oli muinaisina aikoina litteä, mutta nyt se on pyöreä.
Kannattaa kuunnella tarkalla korvalla mitä nykypäivän viisaat kertovat, mutta ei uskota kaikkiin uutisiin. Nuorten on tulevaisuus, kuunnellaan mitä heillä on asioista sanottavaa, vaikka kaikesta ei löytyisi yksimielisyyttä, kaikilla on oikeus kertoa oma näkemyksensä. Anonyymi kirjoitti:
Asiahan ei minulle kuulu, mutta vastaan kertomalla oman mielipiteeni, en kiitoksiin, vaan nuoremman henkilön osallistumisesta tänne 70 ihmisten joukkoon ja keskusteluihin.'
Olen lukenut mielipiteitä harvakseltaan, koska edustan tätä ikäluokkaa.
Kiitokset eivä ole minulle, koska en ole ollut mukana keskusteluissa joihin tämän aloittajan kiitokset kuuluvat. Mielipiteeni nuoren ja vanhan keskusteluun, kun molemmat tietävät olevansa eri ikäkauden edustajia
Jos tulet nuorena henkilönä ja osallistut palstan keskusteluun kertomatta olevasi eri ikäluokkaa, pitäisin sinun ja täällä kirjoittavien kannalta paljon hedelmällisempänä ja tuloksiltaan mielenkiintoisilta molemmin puolin, jos kertoisit olevasi nuorempi ja otat keskusteluun osaa kohteliaasti, vuoropuheluna, jossa molemmat osapuolet voivat kunnioittaa toistensa mielipidettä, vaihtaa ajatuksia asioista ja tulla ehkä molemmat ymmärretyiksi niin, että keskustelu ei ole jankkaamista ja jauhamista siitä, kumpi on oikeassa, kumman mielipide on parempi, tai mitätöimällä toisensa.
Minä rakastan keskusteluja joissa vaihdetaan mielipiteitä, ei torpata toista!
Nuorella ihmisellä, olen seurannut monia keskustelupalstoja ja julkisia esiintymisiä, on näkemykseni mukaan niin viisaita ajatuksia ja mielipiteitä, ettei sellanen ollut minun nuoruudessani ihan yleistä, tai mielipiteistä ei ollut mahdollisuus keskustella, tai niitä julki tuoda, joten ne jäivät harvojen kuulemiksi.
Mikä estää nuorta tulemasta vanhojen mukaan, tai vanhoja menemästä nuorten palstoille?
Ei mikään muu, kuin asenteellisuus. Vanha voi ottaa aseekseen kertomalla kuinka ennen oli paremmin, lannistaa nuoren mielipiteet, jotka kuvastavat nykyistä aikaa ja tapoja.
Mikään aika ei ole toistaan parempi, on vain erilaiset arviointitavat ja aina on vara parempaan, vaikka kaikilla aikakausilla on omat hyvät ja huonot tapansa.
Meillä on järkevä nuoriso joka osaa ja uskaltaa kertoa omista toiveistansa, vaikka joukossa on oman elämäntapansa jyrkkiä puolustajia, jolloin ei jää tilaa kuunnella muita, vertailla ja käsitellä erilaisuutta normaalina elämän ilmiönä, saada aikaan keskustelua ilman jyrkkää oman kannan puolustelua, vaikka se olisi kuinka tärkeä tselle, eivät kaikki mahdu samaan kaavaan. Kaikki eivät syö porkkanoita, eikä siihen voi pakottaa minkään ravintotaulukon perusteella.
Aloitetaan jokainen itsestämme olemalla avoimia ja rehellisiä mielipiteissämme. Oman mielipiteensä voi muuttaa, mutta toista ei voi määrätä noudattamaan samaa linjaa.
Monesta asiasta olen elämäni aikana joutunut mielipidettäni muokkaamaan, mutta uskallan tunnustaa saaneeni uusia vaikutteita joiden kautta asioille on löytynyt tärkeys ja toinen oivallus on korvannut entisen.
Suuremmistakin asioista on mielipide muuttunut.
Maapallo oli muinaisina aikoina litteä, mutta nyt se on pyöreä.
Kannattaa kuunnella tarkalla korvalla mitä nykypäivän viisaat kertovat, mutta ei uskota kaikkiin uutisiin. Nuorten on tulevaisuus, kuunnellaan mitä heillä on asioista sanottavaa, vaikka kaikesta ei löytyisi yksimielisyyttä, kaikilla on oikeus kertoa oma näkemyksensä.Todella hyvä kannanotto!
Nuoret ovat nuoria!
Menkää nuorten palstoille.
Ei siellä haukuta,ei arvostella edellistä kirjoittajaa,kuten
me seniilit teemme.
Jos minä kerron,että kävin taajamassa ja ostin kopan kaljaa,niin
siitähän riemu repesi.
Joudun olemaan alkoholipaitsiossa ,ei maksa ole poksahtanut,vaan kilpirauhanen,
Kerrottuani,että tuolla ne ovat asuntovaununi jääkaapissa vieraita varten.
Akoikin rummutus,onko "vieraani" jotain määrättyä sukupuolta?
Sukupuolettomasta henkilöstä en ole kuullut,mutta nyt aivanoikeesti.
Ama jättää ton sukupuolisyrjinnän hamaan auringonnousuun- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Miksi sinua kiehtoo mainostaa itseäsi juuri 70 :lle?
Onko paljon vaadittu, ettei lapset sekaantuisi meidän kypsän iän saavuttaneitten keskusteluihin, että jos olisi sen verran kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan.Miksi tahdot olla ilkeä? Yhdelläkään ikäpalstalla ei ole kieltoa muun ikäisille. Näillä(kin) palstoilla saa temmeltää ihan minkä ikäinen vain, jos temmeltäminen jostain syystä kiinnostaa. Riittävä ikähaitari tuo sitäpaitsi riittävän laajaa näkö- ja katsantokantaa aiheisiin. Iäkkään ovat aika yleisesti jämähtäneet kaavoihinsa. - Nm. Tervetuloa nuoret tuoreet ja kaikki
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Saathan sinä tutustua vanhempiin ihmisiin, tottakai saat, mutta tämä ei ole se oikea paikka.
Onhan vanhempia ihmisiä muuallakin, pakko olla, sillä mehän kuulutaan niihin suuriin ikäluokkiin ja vain muro-osa meistä vanhuksista kirjoittelee juuri näillä palstoilla saadakseen joskus keskustella vain ikäistensä kanssa.
Tuolla jo mainitsinkin, että kaikenikäisille yhteisiä palstoja on vaikka millä mitalla täälläkin Suomi24:ssä. Lisää on facella ...
Minä en ole käynyt teidän "nuorten" palstoilla valittamassa teistä koskaan. Vain täällä mahdollisesti joudun sitä vastaisuudessa silloin tällöin tekemään esiin tulleesta syystä.
Vähän ristiriitainen sanoma sinulla tuo, että haluat keskustella/avartua vanhempien ihmisten kanssa, mutta silti et halua antaa niitten vanhempien tulla luoksesi nuorten palstoille avartamaan sinua.
Oikein kun tässä rätnäilen, niin olenhan minäkin yli kakskymppinen, olen ollut jo viitisenkymmentä vuotta. Siispä olen oikeutettu myös 20 palstalle, jos haluaisin. Vaan eipä nyt kiinnosta. Teitä nuoria kun tapaa muuallakin.Älä nyt hlvtt höpötä. Näitten sivujen säännöissä ei kielletä vierailuja millään palstalla eivätkä kirjoittajat näitten sivujen sääntöjä laadi. - Nm. Mikä sua ahistaa
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tahdot olla ilkeä? Yhdelläkään ikäpalstalla ei ole kieltoa muun ikäisille. Näillä(kin) palstoilla saa temmeltää ihan minkä ikäinen vain, jos temmeltäminen jostain syystä kiinnostaa. Riittävä ikähaitari tuo sitäpaitsi riittävän laajaa näkö- ja katsantokantaa aiheisiin. Iäkkään ovat aika yleisesti jämähtäneet kaavoihinsa. - Nm. Tervetuloa nuoret tuoreet ja kaikki
No sitten vain nämä ikäpalstat ovat menettäneet alkuperäisen merkityksensä ikäpalstoina.
Sekakeskusteluja nuorten ja aikuisten kanssa löydän kyllä muualtakin, livessäkin.Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt hlvtt höpötä. Näitten sivujen säännöissä ei kielletä vierailuja millään palstalla eivätkä kirjoittajat näitten sivujen sääntöjä laadi. - Nm. Mikä sua ahistaa
Mikä se 90-lukulaisia vaivaa, että he kokevat itsellään olevan oikeus mihin vain, kahlita vaikka itsensä istumaan/avartumaan keskelle ajoväylää.
Vapaan kasvatuksen tulostako?- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Mikä se 90-lukulaisia vaivaa, että he kokevat itsellään olevan oikeus mihin vain, kahlita vaikka itsensä istumaan/avartumaan keskelle ajoväylää.
Vapaan kasvatuksen tulostako?On se ihan hemmetin hyvä, että edes joku tässä(kin) maassa uskaltaa ilmaista valtaväestöstä poikkeavan erilaisen kantansa ja nousta barrikadeille. Ja kuka muu se voisi olla kuin nuoret. On ärsyttävää, että ihmiset ikääntyessään muuttuvat sopuleiksi. - Nm. Vapaan ajattelun
Anonyymi kirjoitti:
On se ihan hemmetin hyvä, että edes joku tässä(kin) maassa uskaltaa ilmaista valtaväestöstä poikkeavan erilaisen kantansa ja nousta barrikadeille. Ja kuka muu se voisi olla kuin nuoret. On ärsyttävää, että ihmiset ikääntyessään muuttuvat sopuleiksi. - Nm. Vapaan ajattelun
On se hyvä, että joku uskaltaa rikkoa lakia ja vastustaa niitä, joitten tehtävänä on lain noudattamisen valvominen?
Kipaisepa takaisin sinne ikäistesi palstalle kasvamaan aikuiseksi.
Tuossa viedään yhtä uskaliasta "avartunutta nuorta", joka ei vielä ole kasvanut sikiöasennosta, eikä hänelle ole vielä hiuksetkaan kasvaneet. Tuo ilmekin kertoo paljon älynlahjoista.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006659300.html- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
On se hyvä, että joku uskaltaa rikkoa lakia ja vastustaa niitä, joitten tehtävänä on lain noudattamisen valvominen?
Kipaisepa takaisin sinne ikäistesi palstalle kasvamaan aikuiseksi.
Tuossa viedään yhtä uskaliasta "avartunutta nuorta", joka ei vielä ole kasvanut sikiöasennosta, eikä hänelle ole vielä hiuksetkaan kasvaneet. Tuo ilmekin kertoo paljon älynlahjoista.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006659300.htmlEn vetoaisi lakiin, josta maan johtokin sanoo, että täytyy tarkastella. Ja lait todellakin ovat monesti mätiä. Miksi nuori ei voi olla sikiöasennossa? Tarpeeksi vanhaksi ja sairaaksi elävä(kin) kääntyy siihen asentoon takaisin. - Nm. Fakkiutuminenkin on sitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vetoaisi lakiin, josta maan johtokin sanoo, että täytyy tarkastella. Ja lait todellakin ovat monesti mätiä. Miksi nuori ei voi olla sikiöasennossa? Tarpeeksi vanhaksi ja sairaaksi elävä(kin) kääntyy siihen asentoon takaisin. - Nm. Fakkiutuminenkin on sitä
täs keskustelus on hauskaase et mua alko kiinnostaa toi elokapina sen takii koska sielt tulee paljo viisaampaa puhet ku joiltai ilkeit noita akoilta
ei mua muute kiinnostais mut alkoi päältä ja ulkoot rumien akkojen jutut viitutaaa nii paljo täs nykyää et haluu osallistuu tulevaisuuden pelastamisee ettei must tuu yhtää samanlaine ku noita akoista
Sä varmaa ainoo joka tääl käsittää
et elokapina teki aika hyvi ku paljastu nii paljo ilkeit ihmisii et elokapina tuntuu kaikist turvalliselt mis olla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
täs keskustelus on hauskaase et mua alko kiinnostaa toi elokapina sen takii koska sielt tulee paljo viisaampaa puhet ku joiltai ilkeit noita akoilta
ei mua muute kiinnostais mut alkoi päältä ja ulkoot rumien akkojen jutut viitutaaa nii paljo täs nykyää et haluu osallistuu tulevaisuuden pelastamisee ettei must tuu yhtää samanlaine ku noita akoista
et elokapina teki aika hyvi ku paljastu nii paljo ilkeit ihmisii et elokapina tuntuu kaikist turvalliselt mis ollaOpettele edes kirjoittamaan ymmärrettävää tekstiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele edes kirjoittamaan ymmärrettävää tekstiä.
Ymmärsin kyllä vallan hyvin hänen kirjoituksensa. Asia pysyi kasassa ilman välimerkkejäkin, toisin kuin yleensä, kun asia ei ole tarpeeksi hyvin handlattu korvain välisessä tilassa. - Nm. Tai tietoinen tyyli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyl mä osaan kirjoittaa sit kun on jossain mis on sellasii ihmisii joide etee ja hyväks vois nähä jotai vaivaaki mut tääl se on turhaa
eiks oo vaa hyvä ku et osaa lukee nii voi olla kuuntelmat muit ku oot ite kaikii nii paljo parempi?
haukkumises on kyl aika vajaal tasolla mut tääl te saatte harjotust vanhai kotii nii hotsul ehk menee lopult hermo ja saat enemä ku tarpeeeks lääket kipuihis
kaikki voittaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et elokapina teki aika hyvi ku paljastu nii paljo ilkeit ihmisii et elokapina tuntuu kaikist turvalliselt mis ollaAloitit siis kiljukuurin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et elokapina teki aika hyvi ku paljastu nii paljo ilkeit ihmisii et elokapina tuntuu kaikist turvalliselt mis ollaNyt on "nuori ihminen" asialla :DDDDDDD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et elokapina teki aika hyvi ku paljastu nii paljo ilkeit ihmisii et elokapina tuntuu kaikist turvalliselt mis ollaEpätoivoisen surkea esitys kiljukaulalta. Pahenee vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi ne on helppo hypätä yli, kun on lukenut kaksi ensimmäistä sanaa.
Sellaista mongerrusta viitsi lukea pirukaan.
- Anonyymi
ap
oliko tää sun ensimmäinen kontakti suuriin ikäluokkiin?
vähän näyttäis siltä.Mmmmm ...
Onkohan kaikki eläkeläiskerhotkin Suomessa koronan takia kiinni, ettei hän pääse sinne "avartumaan" ja kertomaan kuinka kaavoihinsa jämähtäneitä kaikki vanhukset ovat. Viemään vähän nuorempia mielipiteitä vanhoille kalkkiksille.- Anonyymi
vaikea varmaa saada kontaktia kun näiden kuninkaallisten kanssaan ei saa muut ikinä keskustella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaikea varmaa saada kontaktia kun näiden kuninkaallisten kanssaan ei saa muut ikinä keskustella
suuret ikäluokat on ihan oma juttunsa. Sä et ”pärjää” niden kanssa olemalla mukava.
Ei ne juttele, ihan muutenvaan.
Se ei toimi. Näytä kettupuuhkaa tai jotain maallista mammonaa, niin saat ... ei sekään toimi kun sitten ne vihaa. .entistä enemmän.
Tuon ikäluokan väkivaltaisuus on ihan omaa luokkaansa, ja se piirre yleensä vahvistuu vanhemmiten.
Ne sai elää koko ikänsä rauhanajassa, olla töissä ja saivat kaikki palvelut
ja nyt ne vihaa ihan raivona kaikkia muita ikäluokkia. Kaikilla muilla on kuulemma enemmän kuin niillä. Ne on ihan eri juttunsa kaikin tavoin.
Kato tätä ketjua
” Miksi sinua kiehtoo mainostaa itseäsi juuri 70 :lle?
Haluatko tulla adoptoiduksi, vai? ”
Nää puhuu toisilleen näin.
Tyypillinen kommentti ” sun pitää kovettaa ittees...ole niinku mä”.
Ootas, sitten siellä oli joku kommentti
”aikuisten lasten ei tarvii roikkua äipän essun naruissa”
Siis onko nää naiset olleet väkisin vaan äitejä?
Veikkaan ettei monikaan ole lastensa kanssa tekemisissä.
Lääkäreden ylimielisyydessä ja suurissa ikäluokissa on jotain samaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suuret ikäluokat on ihan oma juttunsa. Sä et ”pärjää” niden kanssa olemalla mukava.
Ei ne juttele, ihan muutenvaan.
Se ei toimi. Näytä kettupuuhkaa tai jotain maallista mammonaa, niin saat ... ei sekään toimi kun sitten ne vihaa. .entistä enemmän.
Tuon ikäluokan väkivaltaisuus on ihan omaa luokkaansa, ja se piirre yleensä vahvistuu vanhemmiten.
Ne sai elää koko ikänsä rauhanajassa, olla töissä ja saivat kaikki palvelut
ja nyt ne vihaa ihan raivona kaikkia muita ikäluokkia. Kaikilla muilla on kuulemma enemmän kuin niillä. Ne on ihan eri juttunsa kaikin tavoin.
Kato tätä ketjua
” Miksi sinua kiehtoo mainostaa itseäsi juuri 70 :lle?
Haluatko tulla adoptoiduksi, vai? ”
Nää puhuu toisilleen näin.
Tyypillinen kommentti ” sun pitää kovettaa ittees...ole niinku mä”.
Ootas, sitten siellä oli joku kommentti
”aikuisten lasten ei tarvii roikkua äipän essun naruissa”
Siis onko nää naiset olleet väkisin vaan äitejä?
Veikkaan ettei monikaan ole lastensa kanssa tekemisissä.
Lääkäreden ylimielisyydessä ja suurissa ikäluokissa on jotain samaa.toivotaa ettei kukaa enää uskalla heille lapsiaa antaa ku eivät ees toisillee osaa käyttäytyy niin pelkää lapsien puolest. miks kukaa haluu olla näide kaa? lääkärit on parempii koska niil sentään joku laki määrää tavat mitä niide pitää seuraa, nää aikuiset tääl on vaa hirviöit kaikille.
- Anonyymi
Muistan tän lauseen jostain nuoruudesta, mutta se katosi
johonkin lyöntiin ja haukkuun
en muista mihinkä niistä
tuli niin monta
”jos olisi sen verran kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan”
ei ole kunnioitusta ikää kohtaan
eikä ole mitään harhakäsityksiä vanhempien ihmisten osaamisesta.
Kunnioitus tulee käytöksestä.En minä vaadi jälkisvultani tiettyjä sääntöjä.
Niskavuoren vanhaemäntä ei ole tätä päivää,joskin hän jätti ovenraolleen.
Minä 82v mummeli kaiketi sinäkin olemme siirtyneet dikiaikaan.
Meidän tulee antaa potkua nuorten urakehitykselle.
Lapsenlapseni ovat täydellisiä osaamisen mestareita.
Yhteiskunta kouluttaa työttömiä,siis teknologiaalalle, ja minkähän tähden?
Kiina on aina askeleenmitan edellä tietotekniikassa.
Herää kysymys,kun kysyjä herää.
Tämä ajatelma rantatilaltani ama
Aloittaja kirjoitti olevansa 29-vuotias.
Uusioperheemme ikäjakauma jälkikasvustamme on laaja vanhin 60, 58, 30, 34, 36 ja tämä pahnan perimmäinen 26-vuotias.
Kolmella kielellä kommunikointia eri aihealueista. Itse hallitsen kaksi näistä komminikoitiotavoistamme.
Vuorovaikutuksemme laajentaa elämänkokemuksiamme. Nuoret opettavat meitä vanhuksia esim. mediataidoissa ja me mm. käytännön asioissa, pihatöissä ja sadonkorjuun käsittelyssä.
Keskustelut esim. esikoiseni kanssa 36-v. ovat syvällisiä aina maailman menosta ihmisen mielen tilojen ja käyttäytymisen pohtimiseen.
Lapsemme eivät kirjoittele Suomi24.ään huvittuneita ovat osallistumisestani, eivät ymmärrä mitä täältä saan. No, itseasiassa en minäkään ymmärrä, mutta en osaa lopettaakkaan.- Anonyymi
Saat täällä alustan kehua itseäsi, missään muualla kukaan ei sinua kuuntele.
- Anonyymi
Kuinka tuo mainitsemasi kolmella kielellä kommunikointi liittyy aloituksen aiheeseen?
Anonyymi kirjoitti:
Saat täällä alustan kehua itseäsi, missään muualla kukaan ei sinua kuuntele.
No, kieltämättä olet ainut joka vaivautuu kommentoimaan viestejäni kaikilla kolmella ikäpalstalla jonne kommentoin. Outoahan se on kun on luettu, kommentoitu ja seurattu.
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka tuo mainitsemasi kolmella kielellä kommunikointi liittyy aloituksen aiheeseen?
Eri ikäryhmien kommunikointitavat keskenään lie pohja aloitukselle. Understand?
- Anonyymi
Korppikotka kirjoitti:
Eri ikäryhmien kommunikointitavat keskenään lie pohja aloitukselle. Understand?
Aloittaja ei kirjoittanut kielillä puhumisesta, sinä halusit taas kehuskella.
- Anonyymi
Minun esikoisellani ja muillakin lapsilla on omat puolisot, joiden kanssa keskustelevat syvällisesti ja lapsiaan yhdessä kasvattavat ja keskittyvät omaan perheeseensä, ei meitä vanhempiaan tarvitse tarvitse valistaa tai opettaa. Minä keskustelen puolisoni kanssa syvällisesti kummankin omalla äidinkielellä eli suomeksi. Välit lasten perheisiin ovat läheiset, lastenlapset on valtava ilo ja ylpeys mellem isovanhemmille. Heidän kanssaan pysyy mukana nykymenossa, he ovat tulevaisuuden toivo.
Jos kumpikin kommunikoi itselleen vieraalla kielellä, en sanoisi sitä keskusteluksi. miten voi tunteitaan ilmaista täysin aidosti molemmille vieraalla kielellä. Miksi ihmeessä Suomessa kauan asunut ei ole välittänyt opetella kunnolla kieltä, ei ole kokenut tärkeäksi. Mitähän nuo poikakaverisi kohta eläkkeellä olevat lapset tähän otsikkoon kuuluu. Onko tuo jotain hienoa, kun seurustelee ulkomaalaisen kanssa, pitää sitä aina korostaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun esikoisellani ja muillakin lapsilla on omat puolisot, joiden kanssa keskustelevat syvällisesti ja lapsiaan yhdessä kasvattavat ja keskittyvät omaan perheeseensä, ei meitä vanhempiaan tarvitse tarvitse valistaa tai opettaa. Minä keskustelen puolisoni kanssa syvällisesti kummankin omalla äidinkielellä eli suomeksi. Välit lasten perheisiin ovat läheiset, lastenlapset on valtava ilo ja ylpeys mellem isovanhemmille. Heidän kanssaan pysyy mukana nykymenossa, he ovat tulevaisuuden toivo.
Jos kumpikin kommunikoi itselleen vieraalla kielellä, en sanoisi sitä keskusteluksi. miten voi tunteitaan ilmaista täysin aidosti molemmille vieraalla kielellä. Miksi ihmeessä Suomessa kauan asunut ei ole välittänyt opetella kunnolla kieltä, ei ole kokenut tärkeäksi. Mitähän nuo poikakaverisi kohta eläkkeellä olevat lapset tähän otsikkoon kuuluu. Onko tuo jotain hienoa, kun seurustelee ulkomaalaisen kanssa, pitää sitä aina korostaa?Et sitten luultavasti tapaa lapsiasi enää vai oletteko mykkiä tavatessanne.
Kyllä minä juttelen monista asioista lasteni ja heidän perheensä kanssa ja hemmetin paljon saan apuakin heiltä, joskin minäkin annan apua esim. lastenhoidossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten luultavasti tapaa lapsiasi enää vai oletteko mykkiä tavatessanne.
Kyllä minä juttelen monista asioista lasteni ja heidän perheensä kanssa ja hemmetin paljon saan apuakin heiltä, joskin minäkin annan apua esim. lastenhoidossa.Älä siinä vääristele, ei mykkinä olla mutta ei aikuisten lasten tarvitse salaisuuksiaan ja yksityisimpiä asioitaan enää vahemmilleen kertoa. Äidin Essun nauhoissa ei enää roikuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä siinä vääristele, ei mykkinä olla mutta ei aikuisten lasten tarvitse salaisuuksiaan ja yksityisimpiä asioitaan enää vahemmilleen kertoa. Äidin Essun nauhoissa ei enää roikuta.
Kuka täällä on salaisuuksista kirjoittanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä siinä vääristele, ei mykkinä olla mutta ei aikuisten lasten tarvitse salaisuuksiaan ja yksityisimpiä asioitaan enää vahemmilleen kertoa. Äidin Essun nauhoissa ei enää roikuta.
On sulla omalaatuinen tapa tulkita korppiksen kirjoituksia.
Mitähän salaisuuksia sinun lapsillasi sitten on?
Ainut asia, josta en lasteni kanssa (tyttöjä) keskustele on meidän seksielämät. Ehkäisystä toki jutteleme tai siis lähinnä heinän ehkäisystä, minähän en sellaista luonnolisesti enää tarvitse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomee ja savvoo.
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja ei kirjoittanut kielillä puhumisesta, sinä halusit taas kehuskella.
Oletko aloittaja, vai mistä tiedät mitä aloittaja on ajatellut keskustella?
Onhan Suomessa paljon ulkomaalaisten kanssa solmittuja avioliittoja joissa puhutaan useampaa kieltä. Mitenköhän niissä mahdetaan toisiaan ymmärtää 😁- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Onhan Suomessa paljon ulkomaalaisten kanssa solmittuja avioliittoja joissa puhutaan useampaa kieltä. Mitenköhän niissä mahdetaan toisiaan ymmärtää 😁No ethän sinä aviossa edes ole, sama mitä solkkaatte ikivanhat ihmiset..
Anonyymi kirjoitti:
No ethän sinä aviossa edes ole, sama mitä solkkaatte ikivanhat ihmiset..
En ole, enkä mene. Se tuntuu vaivaavan sinua ja naapurin leskeä.
Anonyymi kirjoitti:
Ainut asia, josta en lasteni kanssa (tyttöjä) keskustele on meidän seksielämät. Ehkäisystä toki jutteleme tai siis lähinnä heinän ehkäisystä, minähän en sellaista luonnolisesti enää tarvitse.Eiköhän kaikkien meidän ikäisten (70 ) lapset ole jo siinä iässä, että tietävät ihan kaiken ehkäisystä tarvitsematta äidin kanssa siitä keskustella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainut asia, josta en lasteni kanssa (tyttöjä) keskustele on meidän seksielämät. Ehkäisystä toki jutteleme tai siis lähinnä heinän ehkäisystä, minähän en sellaista luonnolisesti enää tarvitse.Onkohan se "heinä" tässä esimerkissä ruohon polttelua.
Vai? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kumpikin kommunikoi itselleen vieraalla kielellä, en sanoisi sitä keskusteluksi. miten voi tunteitaan ilmaista täysin aidosti molemmille vieraalla kielellä. Miksi ihmeessä Suomessa kauan asunut ei ole välittänyt opetella kunnolla kieltä, ei ole kokenut tärkeäksi. Mitähän nuo poikakaverisi kohta eläkkeellä olevat lapset tähän otsikkoon kuuluu. Onko tuo jotain hienoa, kun seurustelee ulkomaalaisen kanssa, pitää sitä aina korostaa?Jos se miesraukka ymmärtäisi Suomea se olisi ottanut jalat alleen.
- Anonyymi
Onhan Suomessa paljon ulkomaalaisten kanssa solmittuja avioliittoja joissa puhutaan useampaa kieltä. Mitenköhän niissä mahdetaan toisiaan ymmärtää 😁Sinäkö olet aloittaja, tunnut tietävän mistä hän on ajatellut keskustella, jopa monin kielin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö olet aloittaja, tunnut tietävän mistä hän on ajatellut keskustella, jopa monin kielin?
Näkeehän sen, että teki itselleen aloituksen päästäkseen itseään korostamaan. Luulee olevansa ainoa joka keskustelee aikuisten lastensa kanssa ja on muutenkin läheinen. Lastenlapsista ei raukka tiedä mitään. Puhuu uusperheestä , tuolle 60kymppisellekkö äitipuolena koittaa olla. Mitähän se keskustelunn taso metusalemin kanssa on, kun molemmille vieraalla kielellä solkataan. Ai että ihan kolmaskin kieli, hollanti on mikrokieli maailmassa. Suomessa on totuttu aitoon kaksikielisyyteen, kun on paljon suomenruotsalaisia perheitä. Niissä ostaan täydellisesti sekä ruotsia että suomea ja tietysti jokainen osaa nykyisin englantia, myös saksaa tai ranskaa lähes kaikki ylioppillatkin. Maahanmuuttajat opettelevat suomen kielen, törkeää vaatia suomalaista kumppaniaan puhumaan kotimaassaan Suomessa muuta kuin äidinkieltään. Mutta tuostakin kielijutusta voi päätellä yhtä ja toista.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Eiköhän kaikkien meidän ikäisten (70 ) lapset ole jo siinä iässä, että tietävät ihan kaiken ehkäisystä tarvitsematta äidin kanssa siitä keskustella.
Toisekseen, jos äidillä tuli terveydellisiä ongelmia aikoinaan ehkäisystä ja sitten myös lapsella/lapsilla, niin toki niitä vertailemme.
Mukava kuulla, että olet näiltä palstoilta löytänyt mieleistä keskustelua.
Voihan täällä rupatella korostamatta mitenkään keskustelijoiden ikää,
vaikka palstajaot suosittavatkin viitteellisesti ikää, mutta ne voi kepeästi ohittaa
ja asettaa keskustelun aihe päärooliin.- Anonyymi
Niin, moni 7-kymppinenkin on todella lapsenmielinen :D
Mutta kyllä täälläkin joskus vierailevat teini-ikäiset helposti tunnistaa. Anonyymi kirjoitti:
Mutta kyllä täälläkin joskus vierailevat teini-ikäiset helposti tunnistaa.Onkin kiva olla niin lapsenmielinen, että ei ole huomannut mitään.
siinä olen keposesti lueskellut kaikenikäisten juttuja.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kyllä täälläkin joskus vierailevat teini-ikäiset helposti tunnistaa.80v tunnettu hlö leikkii teinikäistä ja milloin mitäkin anonyyminä.
- Anonyymi
7-kymmppisiä käskettiin lähtemää huut helkkariin 8-kymppisistä.
Voimme yrittää pysyä poissa jos pidätte korpinraatonne siellä.
Miksi SE tänne tulee ?- Anonyymi
Kolme kieltä lepattaa, kun antaa lehtipuhaltimella vauhtia.
- Anonyymi
Kasikymmpiset menee aikaisin nukkumaan,
ei ne päivystä valenuori-hyasintin kirjoituksia iltaisin
eikä nekään taida muutenkaan olla kovin ihastuneita.
Pitää lähteä hakemaan muualta huomiota.
- Anonyymi
Miten te sorruitte tähänkin raatolinnun aloitukseen vastaamaan ?
Eikö kellot helistäneet ?
Aloittajan kielellä: "Herätyskello soi sisälläni".- Anonyymi
Se halusi että sitä ruvetaan kehumaan. Laittoi mallinkin. Kuka on Beng ja Bessie.....
arvatkaa vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se halusi että sitä ruvetaan kehumaan. Laittoi mallinkin. Kuka on Beng ja Bessie.....
arvatkaa vaan.Eihän se plomaa voinut alkaa kehua, kaikki olis arvanneet heti.
- Anonyymi
Kun narsisti on oikein supernarsisti, eihän se voi olla paljastamatta,
että "kyllä minä täällä olen" (vaikken aina rekattuna, sai viime vuonna lukea)Otahan jo iltalääkkeesi niin rauhotut, mitä nuori aloittajakin tuumaisi jos häntä verrattaisiin yli 70-vuotiaaseen narsistiin 😁
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Otahan jo iltalääkkeesi niin rauhotut, mitä nuori aloittajakin tuumaisi jos häntä verrattaisiin yli 70-vuotiaaseen narsistiin 😁
Halpamainen ja oman alhaisen tasonsa paljastava tuollainen veto lääkkeiden otosta. Pane itse kiljupänikän korkki kiinni!
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Otahan jo iltalääkkeesi niin rauhotut, mitä nuori aloittajakin tuumaisi jos häntä verrattaisiin yli 70-vuotiaaseen narsistiin 😁
sinähän olet yli 80 vuotias narsisti.
- Anonyymi
tysrk !
- Anonyymi
Pahinta on super ontuvat selitykset. Ei viattomat tule selittelemään ollenkaan.
Tarkoitatko, että aloittaja kokee itsensä viattomaksi?
Saattaahan hällä vikoja olla, tiijä häntä.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Tarkoitatko, että aloittaja kokee itsensä viattomaksi?
Saattaahan hällä vikoja olla, tiijä häntä.Mitä ne kielet on suomi
rakkauden kieli
Mikä se kolmas on?
Mikset korppis koskaan käsittele Hollannin politiikkaa ja suhdetta naapureihin kuten Saksaan kun sinulla on oma nahkainen tietotoimisto? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ne kielet on suomi
rakkauden kieli
Mikä se kolmas on?
Mikset korppis koskaan käsittele Hollannin politiikkaa ja suhdetta naapureihin kuten Saksaan kun sinulla on oma nahkainen tietotoimisto?kaksi keiltä, Suomi ja savo, vai kainuu.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ne kielet on suomi
rakkauden kieli
Mikä se kolmas on?
Mikset korppis koskaan käsittele Hollannin politiikkaa ja suhdetta naapureihin kuten Saksaan kun sinulla on oma nahkainen tietotoimisto?Enhän käsittele Suomenkaan politiikkaa, politiikka ei kiinnosta.
- Anonyymi
Enhän käsittele Suomenkaan politiikkaa, politiikka ei kiinnosta.
Olet niin itseäsi täynnä oleva ihminen, eikä sinua tarvita täällä kommentoimassa.
Understand? - Anonyymi
Enhän käsittele Suomenkaan politiikkaa, politiikka ei kiinnosta.
Sinulle ainoa kiinnostava aihe on sinä itse. Mikset "käsittelisi" itseäsi itseksesi ?
- Anonyymi
Joko "nuori" aloittaja sai tarpeekseen kun hauras vanhus alkoI mekastamaan.
- Anonyymi
Pidetään"nuorta aloittajaa pinnalla. Paljon hänellä on tykkääjiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nuori aloittaja" ei taida pysyä kiljutötsän pinnan päällä.
Kuka hänestä tykkää. Joku toinen skitso ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sielläkö kakskymppisten palstalla vai kahdekankymppisten, jossa voi muille kehua
että omistaa yli 1000 legopalikkaa, kun muutakaan ei enää keksi. Anonyymi kirjoitti:
Sielläkö kakskymppisten palstalla vai kahdekankymppisten, jossa voi muille kehua
että omistaa yli 1000 legopalikkaa, kun muutakaan ei enää keksi.On niitä enempi kuin tuhat, eikä ne ole minun.
- Anonyymi
Hyvä "nuori aloittaja". Jatka palikoillasi leikkimistä. Se kuulemma voi kehittää
lapsentasolla olevia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1003489Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3071880Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471707- 961567
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4111526Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4301417Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21410Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat431180Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun3561021MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar271008