Yariksen valtava rengasmelu sisällä

Anonyymi

Toyota Yariksen rengasmeteli auton sisällä on todella häiritsevän suurta ja kovaa ajettaessa 60-80 km/h.

Voiko Yariksen äänieristystä mitenkään helopsti parantaa?
Vai hommaanko kuulosuojaimet?

171

2132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä noita suunnittelumokia oikein pysty millään paikkaamaan, melu on ja pysyy. Viisainta tuo on laittaa kiertoon ja valita hiljaisempi merkki, niitäkin on jopa pienissä autoissa, merkkiä en viitsi sanoa ettei paikallinen kunnianpuolustaja saa kohtausta.

      • Anonyymi

        Eipä ole suunnitelu moka vaan silkka talouskysymys tiedoksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole suunnitelu moka vaan silkka talouskysymys tiedoksesi.

        Hyvällä suunnittelulla saadaan melu hallintaan, totta on että Toyotan ylimitoitetut säästö on iso syy miksi Toyotissa on kovin melu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvällä suunnittelulla saadaan melu hallintaan, totta on että Toyotan ylimitoitetut säästö on iso syy miksi Toyotissa on kovin melu.

        Hyvä suunnittelu olisi nostanut auton hinnan liian korkeaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä suunnittelu olisi nostanut auton hinnan liian korkeaksi.

        Yariksen hinta on ainakin meillä kovasti ylihintainen, mutta hölmöjä on ihan oikein rahastaa.


    • Anonyymi

      Saa kyllä ja maksaa noin tonnin.

      • Anonyymi

        Kuusakoski hakee halvemmalla.


    • Anonyymi

      Aja max 50 km/h ja pysy pois maanteiltä.

    • Anonyymi

      Helppoa mutta maksaa vain muutaman sata euroa. Soittele tai käy tuolla niin saat varmuudella hiljaisemman auton. Autosi on hyvä auto.
      Hänellä on pitkä kokemus ja youtubesta voit seurata miten hommat on hoituneet.
      https://www.jjcustom.fi/tietoa-meista/

      Saat hiljaisemman auton muutamalla satasella.

      • Anonyymi

        Toyota Yaris todellakin tarvitsee kiireesti lisää äänieristystä. Ihmetyttää ettei Toyotalla ole kiinnitetty asiaan huomiota. Muilla merkeillä on sisämelulta paljon hiljaisempia autoja olemassa samassa kokoluokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Yaris todellakin tarvitsee kiireesti lisää äänieristystä. Ihmetyttää ettei Toyotalla ole kiinnitetty asiaan huomiota. Muilla merkeillä on sisämelulta paljon hiljaisempia autoja olemassa samassa kokoluokassa.

        Kuten skoota rabbit. Korvatulpat, korvasuojat ja venäläismallinen karvahattu suojaavat kuuloa hyvin.


      • Anonyymi

        Hauska linkki, epätoivoinen, mutta hauska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Yaris todellakin tarvitsee kiireesti lisää äänieristystä. Ihmetyttää ettei Toyotalla ole kiinnitetty asiaan huomiota. Muilla merkeillä on sisämelulta paljon hiljaisempia autoja olemassa samassa kokoluokassa.

        Toki varmasti löytyy hiljaisempiakin tuossa kokoluokassa, mutta ne on vähintään tupla hintaisia. Hinta huomioiden Yaris on tuossa luokassa hiljaisempia autoja.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Autotarvikeliikkeissä on myynnissä erilaisia äänieristysmattoja.

      • Anonyymi

        Ei n valitettavasti auta


      • Anonyymi

        Ei n valitettavasti auta


    • Anonyymi

      Hanki sellaiset poppivehkeet, ettei auton melu enää erotu.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse.

        Vaihdoin tojoni uuteen Renault Clioon. On muuten todella hiljainen sisälle.
        Ja ihan muutenkin laatu näyttää olevan kohdallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse.

        Vaihdoin tojoni uuteen Renault Clioon. On muuten todella hiljainen sisälle.
        Ja ihan muutenkin laatu näyttää olevan kohdallaan.

        Rellu hakkaa itäskodat ja volkkarit laadullaan kirkkaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse.

        Vaihdoin tojoni uuteen Renault Clioon. On muuten todella hiljainen sisälle.
        Ja ihan muutenkin laatu näyttää olevan kohdallaan.

        Toyota Yariksen paras varusteineen versio maksaa 27000€ järkyttävä hinta semmoisesta meluisasta ahtaasta kopperosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rellu hakkaa itäskodat ja volkkarit laadullaan kirkkaasti.

        Renault todellakin on parantanut laatuaan nykyään todella kovasti.
        Ja ei mikään kuuden vuoden takuu niin kuin Renaultissa nykyään on ole mitenkään mahdollista huonolaatuisissa autoissa.

        Esimerkiksi Toyotissa on nyt vain kolmen vuoden takuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renault todellakin on parantanut laatuaan nykyään todella kovasti.
        Ja ei mikään kuuden vuoden takuu niin kuin Renaultissa nykyään on ole mitenkään mahdollista huonolaatuisissa autoissa.

        Esimerkiksi Toyotissa on nyt vain kolmen vuoden takuu.

        Kova melu ja lyhyt takuu myy hyvin, kansa tykkää, kauppa käy ! Yaris Hybridin akkutakuu on 12 vuotta ja VW ID.3 vain 3 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova melu ja lyhyt takuu myy hyvin, kansa tykkää, kauppa käy ! Yaris Hybridin akkutakuu on 12 vuotta ja VW ID.3 vain 3 vuotta.

        Jokainen tyylillään.

        Mutta jos haluaa hiljaisen ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun auton itselleen , niin silloin kannattaa kyllä Toyotat unohtaa ihan heti vallan kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova melu ja lyhyt takuu myy hyvin, kansa tykkää, kauppa käy ! Yaris Hybridin akkutakuu on 12 vuotta ja VW ID.3 vain 3 vuotta.

        Ei siinä nyt koskaan mitkään pitkät akkutakuut auta yhtään mitään kun kerran täysin todistetusti Toyotan kori ruostuu tuossa ajassa täysin korjauskelvottomaksi tuotteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova melu ja lyhyt takuu myy hyvin, kansa tykkää, kauppa käy ! Yaris Hybridin akkutakuu on 12 vuotta ja VW ID.3 vain 3 vuotta.

        Äläpäs Tero taas valehtele ID. 3 akkutakuu on 6 vuotta tai 160000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs Tero taas valehtele ID. 3 akkutakuu on 6 vuotta tai 160000 km.

        Ja Toyotan 10 v eikä 12 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Toyotan 10 v eikä 12 v.

        juuri noin on asia kun kerrot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova melu ja lyhyt takuu myy hyvin, kansa tykkää, kauppa käy ! Yaris Hybridin akkutakuu on 12 vuotta ja VW ID.3 vain 3 vuotta.

        Käytät sitten Yaristasi merkkiliikkeessä huollossa 12 vuotta. Muutoinhan ei takuu ole voimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova melu ja lyhyt takuu myy hyvin, kansa tykkää, kauppa käy ! Yaris Hybridin akkutakuu on 12 vuotta ja VW ID.3 vain 3 vuotta.

        ... ja vastaavasti Yarisin takuu on vain 3 vuotta ja id.3:n akkutakuu 8 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova melu ja lyhyt takuu myy hyvin, kansa tykkää, kauppa käy ! Yaris Hybridin akkutakuu on 12 vuotta ja VW ID.3 vain 3 vuotta.

        Hönön valheilla on lyhyet jäljet!
        Toyotassa ei ole akkutakuuta ollenkaan. Akkuturva siinä on 10 vuotta, mutta sekin vain vuosi kerrallaan huollosta huoltoon. Vaatimus akkuturvan ylläpitoon on merkkihuollon käyttäminen.
        ID3: n akkutakuu on 8 vuotta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renault todellakin on parantanut laatuaan nykyään todella kovasti.
        Ja ei mikään kuuden vuoden takuu niin kuin Renaultissa nykyään on ole mitenkään mahdollista huonolaatuisissa autoissa.

        Esimerkiksi Toyotissa on nyt vain kolmen vuoden takuu.

        Rellua on edelleen epäluotettava auto. Ei voi susoitella kuin merkki harrastajille kunhan on joku muu auto jolla pääsee oikeasti liikumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Yariksen paras varusteineen versio maksaa 27000€ järkyttävä hinta semmoisesta meluisasta ahtaasta kopperosta.

        Toyota Yaris on pikkuautoksi pitkäikäinen ja kestävä. Lisäksi se on viaton. Mikäli haluaa yhtä kestävän pikkuauton on piustettävä paljon lisää rahaa. Sekään välttämättä takaa, että saisi yhtä kestävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rellu hakkaa itäskodat ja volkkarit laadullaan kirkkaasti.

        Älä viitsi! Renault on kaukana Toyotan laadusta. Clio ei ole kaksinen kippana. Melua ei juurikaan Yarista vähemmän. Muilta ominaisuuksiltaan Clio jää kauas Yariksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tyylillään.

        Mutta jos haluaa hiljaisen ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun auton itselleen , niin silloin kannattaa kyllä Toyotat unohtaa ihan heti vallan kokonaan.

        Valitettavasti tietosi on nyt väärä. Tototat on keloi ajettavia. Lue ja korjaa valheelliset kirjoituksesi.


    • Anonyymi

      Toyota kestää parhaiten kovaa käyttöä!

      • Anonyymi

        En nyt tiedä kestääkö kovaa käyttöä. Keskimäärin ajetaan huomattavasti vähemmän kilometrejä vuodessa kuin premium-merkeillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt tiedä kestääkö kovaa käyttöä. Keskimäärin ajetaan huomattavasti vähemmän kilometrejä vuodessa kuin premium-merkeillä

        Tololooda kestää tallissa seisomista. Sitten voi kehua, miten on vielä toisessakin katsastuksessa alkuperäiset renkaat alla.... tai miten menee 100 tkm rikki vasta 7-10 vuoden iässä.

        Hyvä esimerkki tohjon kilometreistä ovat D4D pommikoneen ongelmat. Siinähän kansipahvi menee vajaat 200 tkm ajettuna ja vaihto on tosi kätevä - irrota moottori ja asenna uusi tilalle. Maahantuoja korvasi moottorin/kansipahvin vaihdot alle 7 vuoden ja alle olikosenyt 180 tkm ajettuihin. Monella kerkisi vain tämä aikaraja ylittyä, vaikka kilometrit vielä alle rajan. Siis 180 tkm tahkoamiseen yli 7 vuotta. Reilut 20 tkm vuodessa. Sitä varten tosiaan tarvii dieselin.

        No, on täällä tojopapat kehuneet ostaneensa hypetyksen, jotta säästävät bensakuluissa, kun ajoa tulee sentään 8 tkm vuodessa. Se on tojopapan mielestä tosi paljon ja siksi on syytä vaihtaa autoa aina takuun päättyessä. Voi tulla paljon ajettuun autoon yllättäviä vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tololooda kestää tallissa seisomista. Sitten voi kehua, miten on vielä toisessakin katsastuksessa alkuperäiset renkaat alla.... tai miten menee 100 tkm rikki vasta 7-10 vuoden iässä.

        Hyvä esimerkki tohjon kilometreistä ovat D4D pommikoneen ongelmat. Siinähän kansipahvi menee vajaat 200 tkm ajettuna ja vaihto on tosi kätevä - irrota moottori ja asenna uusi tilalle. Maahantuoja korvasi moottorin/kansipahvin vaihdot alle 7 vuoden ja alle olikosenyt 180 tkm ajettuihin. Monella kerkisi vain tämä aikaraja ylittyä, vaikka kilometrit vielä alle rajan. Siis 180 tkm tahkoamiseen yli 7 vuotta. Reilut 20 tkm vuodessa. Sitä varten tosiaan tarvii dieselin.

        No, on täällä tojopapat kehuneet ostaneensa hypetyksen, jotta säästävät bensakuluissa, kun ajoa tulee sentään 8 tkm vuodessa. Se on tojopapan mielestä tosi paljon ja siksi on syytä vaihtaa autoa aina takuun päättyessä. Voi tulla paljon ajettuun autoon yllättäviä vikoja.

        Samaa mieltä.

        Tojota ei ole kyllä nyt mitenkään laadukas ajoneuvo hintaansa nähden.


    • Anonyymi

      Tojo on niin kestävää tekniikkaa, että se kestää 3 korin iän.

      • Anonyymi

        Selvästikään et ole koskaan omistanut Yarista.


    • Anonyymi

      Miksi joku ostaa yli 20000 euron Yariksen?

      • Anonyymi

        Koksa on rahaa ja arvostaa laatua. Historiasta voi asian tarkistaa. Esim vag on kehnoa laatua.


    • Anonyymi

      Tossa olis halvempi vaihtoehto
      2019Toyota YARIS DIESEL - 1.4 D-4D Y-oung, 1.4 Diesel 90 HV, 5d
      3.7.2019 Mittarilukema:km 38 561 hinta ruotsi 7400 eur

      • Anonyymi

        Juu, ei kun hakemaan Yaris Ruotsista, jihuu!
        Päähän siinä räjähtää pelkästä melusta ennen kuin pääsee edes lautalle ellei jobbari ole tuonut sitä satamaan varmuuden vuoksi ettei kansivikaisus paljastuisi.


      • Anonyymi

        Aika sekaisin täytyy silloin nupistaan olla jos joku lähtee jonkun Yariksen vuoksi Ruotsiin sen hankintamatkalle.


    • Anonyymi

      Tuo melu Tojotassa aiheuttaa sen, että teillä liikkuu paljon kokoajan alinopeutta ajavia Tojotia.

    • Anonyymi

      Taitaa Yaris olla jälleen 10 parhaan myydyimmän joukossa.
      Yariskin on niin monille niin kallis, estää hankinnan muttei kateutta.

      • Anonyymi

        Aika sekaisin täytyy nupistaa olla jos sitä alkaa kadehtimaan jotain tojojen omistajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika sekaisin täytyy nupistaa olla jos sitä alkaa kadehtimaan jotain tojojen omistajia.

        niinpä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinpä....

        Syyskuun myyntitilastoissa Yaris oli pudonnut 10 myydyimmän joukosta.


    • Anonyymi

      Melu on Toyotan DNA:ssa ei siitä pääse eroon kuin vaihtamalla merkkiä.

    • Anonyymi

      Toyotan huippukehuttu sähköinen voimalinja on niin äänetön että monet autotehtaat kopioivat sitä kilvan.

      • Anonyymi

        Kukaan ei kopio Toyotan vanhentunutta halpishybridiä. Muilla on parempaa tekniikkaa.


    • Anonyymi

      vaihda ensinmäisenä renkaat hiljaisemmaksi sitten vasta mieti muuta eristystä

      • Anonyymi

        Misukat alla, kehuivat rengasliikkeessä misukoita hiljaisiksi.


      • Anonyymi

        Renkaat ei paljon auta kun pikkukinnerissä ei ole äänieristystä, eikä siitä olla suunnittelussa välitetty.


    • Anonyymi

      Yaris on oiva kaupunkiauto ja lisäksi erinomainen myös maantiellä, kokoluokkansa paras.

      • Anonyymi

        Kuulosuojaimia suositellaan aktiivikäyttöön kun ajellaan Yariksella missä tahansa.


      • Anonyymi

        ruukiin se on mitä oivallisin jos sattuu asumaan maassa jossa tiet on kunnossa. Maanteille ei kauheasti ole asiaa kuin pakosta, melu ja pieni auto ei anna muuta kuin kurjuutta, varsinkin kun se on tyypillinen halpatuote aasiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ruukiin se on mitä oivallisin jos sattuu asumaan maassa jossa tiet on kunnossa. Maanteille ei kauheasti ole asiaa kuin pakosta, melu ja pieni auto ei anna muuta kuin kurjuutta, varsinkin kun se on tyypillinen halpatuote aasiasta.

        Venäjällähän Yariksia nykyään kasataan.


    • Anonyymi

      Tojotan alustassa on myös jotakin vikaa. Päivittäin näen liikenteessä Tojotia, jotka hiljentävät vauhtia ainakin 10 kmh, jos pienikin kaarre tiessä.

      • Anonyymi

        Taitaa olla sinulla silmissä vikaa!


    • Anonyymi

      Halvalla ei saa hyvää. Eikä halvasta tule hyvää, vaikka sille pistetään kallis suomihinta panttimaksuineen.

    • Anonyymi

      Niin vaan on Yaris taas korkealla myytyjen uusien autojen listalla.

      • Anonyymi

        Syyskuussa ei ollut enää 10 myydyimmän listalla, onko alamäki alkanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyskuussa ei ollut enää 10 myydyimmän listalla, onko alamäki alkanut.

        Voisikohan sillä jotain tekemistä, että uutta mallia ei ole vielä rekisteröity. Vai johtuuko sinun ymmärtämättömyytesi siitä, että istut jonkun vanhan saksalaisromun kyydissä?


    • Anonyymi

      Vaihda enemmin renkaat.
      Mutta toki sitä äänenvaimennustakin voi tehdä, isompi homma vaan.
      Mutta kun se on pikkuautosta niin homma on vielä helpommasta päästä.
      Kannattaisi tehdä sisäpuolelle myös eli molemmin puolin äänenvaimennusmassaa ruiskuttelisi. Takapenkit pois ja mitä tarvii..

      Riski on kyllä että voi tulla pettymyskin kun auto ei sitten hiljentynytkään kovin paljoa.
      Mitä enemmän jaksaa nähdä vaivaa niin lopputulos on parempi, se että ruiskii sinne tänne massaa ja tai laittaa bitumimattoo niin tuleeko hyvä vai ei..

      • Anonyymi

        Eri mieltä.

        Eipä noita suunnittelumokia oikein kukaan pysty mitenkään korjailemaan ja paikkaamaan, melu Yariksessa on ja pysyy. Teki sitten mitä tahansa
        Viisainta tuo on laittaa kiireesti kiertoon ja valita hiljaisempi automerkki, niitäkin on toki olemassa jopa pienen kokoluokan autoissa, merkkiä en viitsi sanoa ettei paikallinen kunnianpuolustaja saa sydänkohtausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri mieltä.

        Eipä noita suunnittelumokia oikein kukaan pysty mitenkään korjailemaan ja paikkaamaan, melu Yariksessa on ja pysyy. Teki sitten mitä tahansa
        Viisainta tuo on laittaa kiireesti kiertoon ja valita hiljaisempi automerkki, niitäkin on toki olemassa jopa pienen kokoluokan autoissa, merkkiä en viitsi sanoa ettei paikallinen kunnianpuolustaja saa sydänkohtausta.

        Eipä niitä meluttomia pieniä autoja ole.
        Jos on tietoa niin esiin vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niitä meluttomia pieniä autoja ole.
        Jos on tietoa niin esiin vaan.

        Esimerkiksi vaikkapa Renault Clio. On todella hiljainen sisälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi vaikkapa Renault Clio. On todella hiljainen sisälle.

        Paljonko dB?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko dB?

        Satasen vauhdissa sileällä asfaltilla 67db ja karhealla asfaltilla 70db samat edess ja takana ja huomio että renkaana 17 matalaprofiilinen rengas.
        Aika loistavat arvot edullisessa pikkuautossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satasen vauhdissa sileällä asfaltilla 67db ja karhealla asfaltilla 70db samat edess ja takana ja huomio että renkaana 17 matalaprofiilinen rengas.
        Aika loistavat arvot edullisessa pikkuautossa.

        Eli noin 30% sisämelultaan hiljaisempi sisälle kuin esimerkiksi Yaris.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli noin 30% sisämelultaan hiljaisempi sisälle kuin esimerkiksi Yaris.

        Sanoppa muuta, hyvää saa jos osaa ja haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoppa muuta, hyvää saa jos osaa ja haluaa.

        Toyota ei sellaista mukavuutta ja hiljaisuutta pysty tarjoamaan, vaikka on paljon kalliimpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niitä meluttomia pieniä autoja ole.
        Jos on tietoa niin esiin vaan.

        Kyllä VW Polo 1.0 TSI kannattaa koeajaa ennen kuin alkaa hölmöjä päätöksiä tekemään.
        Miksi ostaa Toyota Yaris kun samalla rahalla saa erittäin hyvän auton?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi vaikkapa Renault Clio. On todella hiljainen sisälle.

        Ei miuten pidä paikkaansa. Lisäksi elämöijät eivät ilmeisesti ole koeajaneet uutta Yarista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satasen vauhdissa sileällä asfaltilla 67db ja karhealla asfaltilla 70db samat edess ja takana ja huomio että renkaana 17 matalaprofiilinen rengas.
        Aika loistavat arvot edullisessa pikkuautossa.

        Missä muka noin pienet db lukemat on saatu. Oliko jossain hallissa moottori sammutettuna. Renu ei ole juurikaan Toyotaa hiljaisempi.


    • Anonyymi

      Goodyearin performance 2 ja Mchelinin energyt ovat oikeasti hiljaisia renkaita. GY on ohjaustuntumaltaan todella hyvä ja sopii Jarpan ominaisuuksiin. PomppuContit mölyävät Jarpan alla kuin teurassiat. Ne ovat liian kovia ja tuhoavat ohjaustuntuman.

      • Anonyymi

        Ei auta minkäänlaiset niin sanotut hiljaiset renkaat yhtään mitään kun autosta puuttuu äänieristys vallan kokonaan.


    • Anonyymi

      Ensiksi kannattais hankkia ajokortti. Kun olet saanut kortin j arahat auton opstoon vie autosi tuohon pajaan ja saat varmuudella rahoille katetta.
      https://www.jjcustom.fi/
      Lue ja kuutele ja opi youtube asialliset selvitykset pajan kohteista niin ymmärrät että autoja kalliita ja halpoja voi parantaa muutamalla satasella selkästi.

      Korvatulppia voit käyttää myös nukkuessasi.

      • Anonyymi

        Korvatulpat on tojoissa ihan vakiovaruste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvatulpat on tojoissa ihan vakiovaruste.

        Peräpuikot skoodassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräpuikot skoodassa.

        Onko sinulla nyt ihan kaikki asiat kunnossa ja hyvin?


    • Anonyymi

      Yariksen meluongelma on ratkaistu.

      Vaihda se äkkiä oikeaan autoon.

      • Anonyymi

        niinpä....


    • Anonyymi

      Yaris on tehty naisille ja pizzakuskeille.

      • Anonyymi

        Yaris on tyttöjen ajoneuvo. :-))


    • Anonyymi

      Käsittääkseni japaninpaskoissa on huono ajettavuus ja kova melu verrattuna esim saksalaisiin laatuautoihin. Jos et tunne itteesi elämänhaluttomaksi toyotakuskiksi niin vaihda saksalaiseen tai tee niinkin ympäristöystävällinen ratkaisu ja ala pyöräilemään.

    • Anonyymi

      Kuiskaavan hiljainen sähköhybriidi vie kilpailijansa tallin taakse. Toyota on vaan paras.

      • Anonyymi

        Hiivit hybridillä pienen pätkän ja sitten tehoton bensakone paukahtaa käyntiin, tunnet selkeän nykäisyn ja ihmiset kadun varressa pelästyy.


      • Anonyymi

        Valtava rengasmelu on Yariksessa selkeä ominaisuus eikä vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtava rengasmelu on Yariksessa selkeä ominaisuus eikä vika.

        Melu kuuluu Toyotan DNA:han


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melu kuuluu Toyotan DNA:han

        Niin kuuluukin.


    • Anonyymi

      Täysin uusi Toyota Yaris myy parhaiten koska se on hiljaisin, pihein ja tehokkain.

      • Anonyymi

        Toyotan omapoika ja valheella eteenpäin jälleen. Hyvin sä vedät.


      • Anonyymi

        Menetin kuuloni melkein vallan kokonaan kun ajelin yariksella puoli vuotta ihan päivittäin.

        Sen verran kova rengasmelu Yariksessa sisällä nyt vain täysin todistetusti on.


    • Anonyymi

      Hyinday on paljon hiljaisempi ei tarvitse korvasuojaimia niinku Tohjo avensk
      uusinta mallii upee farkku

      • Anonyymi

        Kyllä nyt Huyndaikin on sisämeleltaan kovinkin äänekäs verrattuna vaikkapa eurooppalaisiin automerkkeihin, mutta todellakin paljon hilaisempi sisälle kuin esimerkiksi Yaris.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt Huyndaikin on sisämeleltaan kovinkin äänekäs verrattuna vaikkapa eurooppalaisiin automerkkeihin, mutta todellakin paljon hilaisempi sisälle kuin esimerkiksi Yaris.

        Kaikki kiinalaiset ajoneuvot tojo mukaan lukien ovat aina kovinkin äänekkäitä menopelejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kiinalaiset ajoneuvot tojo mukaan lukien ovat aina kovinkin äänekkäitä menopelejä.

        Toyota taitaa olla se pahin metelöimään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota taitaa olla se pahin metelöimään?

        Totta turiset.


    • Anonyymi

      Jännä juttu kun Toyotan ostaja ei koeaja autoja ja huomaa sen puutteita, kuten Toyotan kohtuuton melu.

      • Anonyymi

        Jännä juttu että kaikkien muitten merkkien omistajat on koeajaneet Toyotaa kun tietävät sen kaikki puutteet ja meluhaitat. Kysyn vaan miksi ?


    • Anonyymi

      Talvirenkaiden vaihto se nyt on jo lähellä.
      Silloin yariksen rengasmelu kohoaa huippulukemiin jos laita alle nastarenkaat.

    • Anonyymi

      Toyota on kuulemma paras auto pienessä kokoluokassa, kertoi TM.

      • Anonyymi

        ja äänekkäin sisämelultaan.


      • Anonyymi

        Missä kertoi??


    • Anonyymi

      Eläke mallissa TOYO meteli kuuluu hintaan kelan

    • Anonyymi

      Mun naapuri joka ajaa toyotalla haukkuu itsekin toyotan sisämelua. Eikä se nyt taida sen parempikaan olla kuin muut. Meni kyllä taas läpi katsastuksesta, mutta tänä vuonna mennyt startti, polttoainepumppu, akku, jarrut, iskarit, tulpat ja etuvalo vaihtoon. Kyseiseltä autolta ikää löytyy 20vuotta, mutta jos toyotatyyppien puheet täälä pitäisi paikkaansa niin sehän olisi vielä uuden veroinen.

      • Anonyymi

        Valtavan suuri rengasmeteli on Toyotan suurin ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtavan suuri rengasmeteli on Toyotan suurin ongelma.

        Pahin on todella nopea ruostuminen.


    • Anonyymi

      Yaris taitaa olla taas luokkansa myydyin auto. Pihi, hiljainen ja tehokas. Katkera pala joillekin.😁

      • Anonyymi

        Miksi valehtelet?

        Tuossa Yariksen kokoluokassa Ford Fiesta on se eniten myyty auto maailmassa.


    • Anonyymi

      Ei kuulosuojaimetkaan auta yhtään mitään kun tojotalla ajelee.

    • Anonyymi

      Melun kasvamisesta tietää, että Tojo toimii ja kiihtyy.

      • Anonyymi

        Se kiihtyminen on vain kovin näennäistä ja taitaa olla ,että kuski kiihtyy eniten, varsinkin siinä vaiheessa kun muut pyyhkivät ohi ja kuskin korvat alkaa tinnittää.


      • Anonyymi

        Todella laiska yaris on kiihtymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella laiska yaris on kiihtymään.

        Ehkä siksi melua halutaan että kuski luulee auton kiihtyvän, hihii!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä siksi melua halutaan että kuski luulee auton kiihtyvän, hihii!!

        Niinpä.

        Horneteissakin on kuulemma pienempi sisämelu kuin tojotissa.

        Ja Hornetithan kiihtyvät todella nopeasti.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridi on kuiskaavan hiljainen, tehotykki ja vähäkulutuksinen.

      • Anonyymi

        Höpö, höpö.

        Ei ole nyt millään hybridilaitteilla minkäänlaista merkitystä Toyotan todella karmean kovaan rengasmeluun auton sisätiloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö.

        Ei ole nyt millään hybridilaitteilla minkäänlaista merkitystä Toyotan todella karmean kovaan rengasmeluun auton sisätiloissa.

        Kaameat rengasäänet ja tiivisteiden suhinat vain korostuvat sinä hetkenä kun polttomoottori sammahtaa pieneksi hetkeksi ja kun tuntee pienen nykäisyn, niin huomaa kun melu tasapainottuu kun polttis paukahti käyntiin.


    • Anonyymi

      Johtuuks se melu siitä et tojolla asentaneet siihe rullalaudan enkaat?
      tarkista asia joskus ne tojon amikset saattaa mokata tollee

      • Anonyymi

        Juu, ne laitaa Yarikseen joka 17" paloletkuja ja jyrinä on ilomme.


    • Anonyymi

      Toyotan kaikki autot ovat luokkansa hiljaisimpia.

      • Anonyymi

        Toi on muuten ihan tosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on muuten ihan tosi.

        Hihii, epätoivoista yritystä kääntää asiat vastoin faktoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, epätoivoista yritystä kääntää asiat vastoin faktoja.

        Juu, ei auta edes hysteerinen nauru.


      • Anonyymi

        Höpö, höpö.

        Esimerkiksi Ford Fiesta ja Volkswagen Polo ovat sisämelultaan todella paljon hilaisempia autoja kuin esimerkiksi Toyota Yaris.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö.

        Esimerkiksi Ford Fiesta ja Volkswagen Polo ovat sisämelultaan todella paljon hilaisempia autoja kuin esimerkiksi Toyota Yaris.

        Ja parempia ajoltaan ja mukavuudeltaan.


    • Anonyymi

      Sellaista höpisevät ne, jotka eivät ole koeajamassa uutta Yarista. Uskomaton on usko saksalaisiin romuihin.

      • Anonyymi

        En usko sinua.

        Suurin tyhmyys ja typeryys suomalaiselta ihmiseltä on ostaa esimerkiksi jokin uusi japanilainen tai korealainen auto.
        Japani tai kummatkin Koreat ei osta Suomesta juuri mitään, miksi me suomalaisetkaan sitten ostaisimme jotain japanilaisia tai korealaisia tuotteita? Ei tietenkään kannata noita missään tapauksessa suomalaisten ihmisten ostaa.

        Saksa ja Ruotsi esimerkiksi ostaa Suomesta paljon erilaista tavaraa, Ja näin sitten myös auto näistä maista on suomalaisten järkevää ostaa ainakin Suomen kauppataseen kannalta.


      • Anonyymi

        Yaris on surkea melupesä joka ruostuu ennätysajassa ja 1,5 koneella tuo kinneri maksaa 30 000€. Ei mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yaris on surkea melupesä joka ruostuu ennätysajassa ja 1,5 koneella tuo kinneri maksaa 30 000€. Ei mitään järkeä.

        Totta turiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yaris on surkea melupesä joka ruostuu ennätysajassa ja 1,5 koneella tuo kinneri maksaa 30 000€. Ei mitään järkeä.

        Mistähän olet löytänyt 1,5 koneisen 30.000 e Yariksen. Ehkä se löytyy samasta mielikuvituksesta, kuin käsitys ruostuvasta Yariksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko sinua.

        Suurin tyhmyys ja typeryys suomalaiselta ihmiseltä on ostaa esimerkiksi jokin uusi japanilainen tai korealainen auto.
        Japani tai kummatkin Koreat ei osta Suomesta juuri mitään, miksi me suomalaisetkaan sitten ostaisimme jotain japanilaisia tai korealaisia tuotteita? Ei tietenkään kannata noita missään tapauksessa suomalaisten ihmisten ostaa.

        Saksa ja Ruotsi esimerkiksi ostaa Suomesta paljon erilaista tavaraa, Ja näin sitten myös auto näistä maista on suomalaisten järkevää ostaa ainakin Suomen kauppataseen kannalta.

        Taitaa olla taloustiedot hieman hakusessa. Varmaan olet huomannut, ellet ole sitten omien kuvitelmiesi vanki, että ns. ruotsalainen Volvo, on kiinalaisomistuksessa, ja suuri osa sakasalaisista autoista tehdään ihan muualla, kuin Saksassa. Yaris valmistetaan Ranskassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla taloustiedot hieman hakusessa. Varmaan olet huomannut, ellet ole sitten omien kuvitelmiesi vanki, että ns. ruotsalainen Volvo, on kiinalaisomistuksessa, ja suuri osa sakasalaisista autoista tehdään ihan muualla, kuin Saksassa. Yaris valmistetaan Ranskassa.

        Moottori lehden koeajossa uusinta Yarista moittivat isosta MOOTTORIN MELUSTA siihen vielä iso rengasmelu päälle soppa onkin valmis.. Kuulosuojaimet sais kaupanpäälle tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän olet löytänyt 1,5 koneisen 30.000 e Yariksen. Ehkä se löytyy samasta mielikuvituksesta, kuin käsitys ruostuvasta Yariksesta.

        Lähtöhinta vähän alle, mutta toimitusmaksut, metalliväri, toiset renkaat ja muut varusteet, niin kyllä siinä 30kiloa kertyy helposti hintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtöhinta vähän alle, mutta toimitusmaksut, metalliväri, toiset renkaat ja muut varusteet, niin kyllä siinä 30kiloa kertyy helposti hintaa.

        Rakensin Toyotan sivuilla Yariksen ja 30 000€ tuli ylitettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla taloustiedot hieman hakusessa. Varmaan olet huomannut, ellet ole sitten omien kuvitelmiesi vanki, että ns. ruotsalainen Volvo, on kiinalaisomistuksessa, ja suuri osa sakasalaisista autoista tehdään ihan muualla, kuin Saksassa. Yaris valmistetaan Ranskassa.

        Kyllä meidän suomalaisten kannattaa nyt vain ihan aina pelkästään vain hankkia niitä alkuperäisiä aitoja eurooppalaisia autoja itsellemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän olet löytänyt 1,5 koneisen 30.000 e Yariksen. Ehkä se löytyy samasta mielikuvituksesta, kuin käsitys ruostuvasta Yariksesta.

        Tuolta linkin löytyy myös sinulle.

        https://www.toyota.fi/autot/yaris/rakenna?path=engine/09a6531a-c3f1-4d2d-b4d3-eb45cbb35478/7b77d85b-8f26-4645-82ac-22154a7d6293/4f9f5aba-09f2-4e9f-8af9-7d21b126b0d8&financeOption=cash

        Tuohon päälle sitten vielä talvirenkaat vanteineen ja lohko- ja sisätilanlämppärit. Niin 30 donaa euroissa ylittyy aivan varmasti.

        Ja kyseinen ajoneuvo ruostuukin sitten vielä todella nopeasti.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Yaris on laadultaan todella surkea ajoneuvo.

      • Anonyymi

        niinpä.......


      • Anonyymi

        Juuri noin.

        Yaris on hintaansa nähden todella huonolaatuinen ajoneuvo.


      • Anonyymi

        Mitkään pikku autot eivät ole laadultaan hyviä paitsi sellaiset, jotka maksaa tuplasi sen mitä Yaris. Tämä uusi Yaris on poikkeuksellisen hiljainen. Varmaan hiljaisin hintaluokassaan. Muutenkin huippua luokassaan.


    • Anonyymi

      Se melu on Toyotan varmatoiminen vakiovaruste.

    • Anonyymi

      Jopa Ladassakin on paljon paremmat äänieristykset kuin Toyotassa.

      • Anonyymi

        Ajatelkaa, tuo isolohko kinnerin hinta nousee helposti yli 30ke varusteineen ja silti siitä puuttuu äänieritys ja ruostesuojaus ja on melkoisen tuhnu liikkumaan.
        Ja noin suolainen hinta vain sillä että se kulkee hieman pienemmällä kulutuksella kuin moni muu paljon hiljaisempi, tehokkaampi ja kaikessa muussa parempi auto. Tuota kulutuserolla saatua säästöä ei kuoleta koskaan ja kun ottaa huomioon, että auto on kaupunkiauto, niin ei siihen kilsoja kerry koskaan kuin nimeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatelkaa, tuo isolohko kinnerin hinta nousee helposti yli 30ke varusteineen ja silti siitä puuttuu äänieritys ja ruostesuojaus ja on melkoisen tuhnu liikkumaan.
        Ja noin suolainen hinta vain sillä että se kulkee hieman pienemmällä kulutuksella kuin moni muu paljon hiljaisempi, tehokkaampi ja kaikessa muussa parempi auto. Tuota kulutuserolla saatua säästöä ei kuoleta koskaan ja kun ottaa huomioon, että auto on kaupunkiauto, niin ei siihen kilsoja kerry koskaan kuin nimeksi.

        30 tuhannella eurolla saa jo ihan oikean autonkin hankittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30 tuhannella eurolla saa jo ihan oikean autonkin hankittua.

        Niinpä, mutta näitä hölmöjä höynäytettäviä jotka uskovat säästävänsä kun ostavat 10ke ylihintaisen meluavan auton ja ajavat sillä enimmillään 10tkm vuodessa. Taitaa kuoletusaika olla enemmän kuin ihmisen elinajanodote syntymästä hautaan?


    • Anonyymi

      Se onm vanha kunnon urateeni.
      Ihan rautakaupan ja halvinta vaahtoa. Parilla purkilla jariksen suojaa ja tulee jäykkyyttäkin lisää.

      • Anonyymi

        Eri mieltä.

        Uretaanihan on vain pelkkä lämpöeriste, eikä koskaan mikään äänieriste.


    • Anonyymi

      Peltorit päähän niin Yariksen melun sietää.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miten liittyy järjettömään meluun. Vain hölmö sitä sietää kun on parempaakin saatavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittyy järjettömään meluun. Vain hölmö sitä sietää kun on parempaakin saatavana.

        Ei mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitenkään.

        niinpä........


    • Anonyymi

      Yaris on historian kovimpia ruostujia. Ilmankos niitä ei kovin vanhoja enää missään näe.

      • Anonyymi

        Ja se melu, huhuu kuka hölmö noita tuleekaan ostamaan.


      • Anonyymi

        Tietysti Ford.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti Ford.

        heh!


      • Anonyymi

        No noita rainoja löytyy joka makuun ja mieleen.
        Corollankin piti olla se paras luokassaan, mutta kuinka kävi? No viimeiseksi jäi jälleen kerran.


    • Anonyymi

      Aloittajalle vastaan että kyllä voi. Auton äänieristys on todellakin asia jolle voi hyvinkin paljon. Lopputulos riippuu siitä paljoko mahdollista käyttää aikaa ja/tai rahaa.

      Yarisin kokoluokan auton melun saa kyllä samalle tasolle kuin mersun C-luokka.

      • Anonyymi

        "Yarisin kokoluokan auton melun saa kyllä samalle tasolle kuin mersun C-luokka."

        Tuskinpa vain.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe