"idän pikajuna"

PyroMi

..eli reissu junalla venäjän halki. Onko kellään kokemuksia / infoa aiheesta? Tarkoitus olisi parin vuoden päästä kyseinen matka toteuttaa ja kaikki tieto / vinkit olisivat tervetulleita.

10

1431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsainik

      Sama reissu ollu suunnitelmissa,
      tai ainaki haaveena myös mulla.

      Katopa matkakertomuksia esim. tuolta:
      www.venäjaseura.com/sputnik/kertomus/

      • kuullut

        Nämä ovat kuulopuheita mutta kaveri meni vastaavan reitin pari kesää sitten. Vaikka onkin kokenut reissaaja, hän päivitteli että kärsivällisyyttä/tupakkaa/alkoholia saa ottaa matkaan yllättävän paljon...


      • kuullut kirjoitti:

        Nämä ovat kuulopuheita mutta kaveri meni vastaavan reitin pari kesää sitten. Vaikka onkin kokenut reissaaja, hän päivitteli että kärsivällisyyttä/tupakkaa/alkoholia saa ottaa matkaan yllättävän paljon...

        välillä hgi-Pietari-Murmansk, liput saa suomesta, suuntaansa 99€.

        Olgalle hyvää matkaa


      • olga74
        marko135kg kirjoitti:

        välillä hgi-Pietari-Murmansk, liput saa suomesta, suuntaansa 99€.

        Olgalle hyvää matkaa

        Kiitos kiitos. Huomenna siis sibbellä eka pietariin ja sieltä murmanskiin. Alkaa matkakuume kasvaa. Kaveri tos jo samahti, tais ottaa reissusuunnitelma liian koville... Palailen toivottavasti ens viikolla reissukuvien ja muistojen kanssa.


      • katja.jkl
        olga74 kirjoitti:

        Kiitos kiitos. Huomenna siis sibbellä eka pietariin ja sieltä murmanskiin. Alkaa matkakuume kasvaa. Kaveri tos jo samahti, tais ottaa reissusuunnitelma liian koville... Palailen toivottavasti ens viikolla reissukuvien ja muistojen kanssa.

        Hauskaa matkaa vaan Olgalle ja muille!

        Täytyy odotellessa lukee arkistoja. Oli ihan uus juttu mulle tuossa yläpuolella "Tietoja palstasta" -linkki:

        http://keskustelu.suomi24.fi/arkisto/104/4500000000000162/

        Ressu tais vetää voiton kisassa :-)


      • katja.jkl kirjoitti:

        Hauskaa matkaa vaan Olgalle ja muille!

        Täytyy odotellessa lukee arkistoja. Oli ihan uus juttu mulle tuossa yläpuolella "Tietoja palstasta" -linkki:

        http://keskustelu.suomi24.fi/arkisto/104/4500000000000162/

        Ressu tais vetää voiton kisassa :-)

        se on meitin esi-iso-isä-ressu


      • marko135kg kirjoitti:

        se on meitin esi-iso-isä-ressu

        www.venäjaseura.com/sputnik/kertomus/
        ja siitä Pekka Siperiaan!Talvella 2004!


    • Ljubov

      Moi! Ihan mielettömän siistiä reissua suunnittelet, mutta mihin olet tarkalleen ottaen menossa? Me mentiin viime kesänä Moskovasta Baikaljärvelle, ja siitä sitten Ulan Udeen. Pidemmälle ei päästy, mutta aivan mieletön oli kokemus. Kannattaisi ehkä harkita että ostat junalipun ensin Moskovaan ja vasta täältä eteenpäin. Voi säästyä satoja euroja. Ja Venäjää on hyvä osata, ettei tule ihan yksinäistä. =)

      • hyvä osata, Olga 74 Murmanski kerotmuksessa ilmeisesti Kemiläinen upseeri oli pyytänyt maistiaista Olgan eväspiirakasta ja soppahan siitä syntyi...


    • Rea

      Itse innostuin junamatkasta yhdestä lehtijutusta. Traveller ainakin (Peter Pan ?) järjestää ko. matkoja. Pistin kyselyn menemään, jotta koska seuraavan ryhmämatkan järjestävät. Omatoimimatka 7 pv 4 pv Kiinassa Travellerin sivuilla näyttäisi maksavan pyöreät 1300 euroa. Itse sain vinkkejä, että Juna matkan TOP5 hyvä muistaa:
      1)Termospullo
      2)Muki lusikka/veitsi/haarukka -setti
      3)Lämminkuppikeitot
      4)Oma tyyny
      5)Seikkailumieltä

      Rea

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe