Koulussa turhautuminen

Oon 15.v eli 9.luokalla. Oon harrastanu skeittausta nyt 10v joten ihan sairaan rakas laji, ja siit tulee myös mun ura, mut asiaan. Muo ärsyttää koulussa kun koko ajan stressataan kokeista ja arvosanoista ja kaikesta. Kaikki elää vaan siin koulukuplassa. Oon ite vastaan kaikkea teknologiaa ja tekoäly skeidaa, joten siinäkin menee hermot ku kaikessa pitää olla joku puhelin tai muu näyttö koko ajan. Koen koulun vaan NIIN turhaksi kun siitä ei tosiaankaan olympia skeittaajana oo mulle mitään hyötyä. Mun vanhemmat tukee muo skeittauksessa mut silti haluu et oon hyvä koulussa, tiedän, ne haluu mun parasta vaan. Mut mitä teen ku must tuntuu et homehdun vaan koulussa ja siihen AIKUISUUTEEN kasvamiseen vaan vaikeutuu kun ei saa toteuttaa omaa juttua...

9

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tony Hawkin on nykyään periaateessa nuorisotyöntekijä.
      Aina sattuu onnettomuuksia ja muita niin etenkin ilman nykytekniikkaa, miten suunnittelit skeittaavas jos menetät jalkasi jossain friikissä auto-onnettomuudessa?
      Koskaan ei voi tietää. Voisit esim. opiskella samalla nuoriso-ohjaajaksi tai urheilu alalle niin samalla opit skeitti uraa varten asioita mitä tarvitset muiden kanssa siellä ollessa. Ja jos sinulle sattuu jotain niin on jokin uravalinta ja koulutus millä saat olla yhä skeittauksen parissa.

      Ajattele se koulu silleen, että mihin uraan tähtäät, ei sillä skeuttauksella pelkästään pärjätä vaan pitää osaa esim. puhuakin ihmisille niin saa sponsoreita. Siksi Tony Hawkin on pärjännyt elämässään näin pitkälle, koska tehnyt kaikenlaista skeittauksen lisäksi ja ihmiset pitää hänestä.

      Sinulla ei ole enää kauaa aikaa nostaa arvosanoja kouluhakemuksiin, koska niihin haetaan 9lk välitodistuksella. Nyt on se aika kun ajattelet sen koulun silleen, että se on vain ponnahduslauta ja hyöty sinun tulevaa uraa varten. Kysy vaikka opettajilta ja opolta, että mikä uravalinta auttaa skeittauksen rinnalla, että saat olla skeuttauksen parissa ja samalla edistyt siinä.
      Minä edelleen suosittelen tuota nuoriso-ohjaaja pohjaa vähintään, kun luulen, että business pohja voi käydä tylsäksi, vaikka sitäkin tarvitaan.

      Sinun skeittaustaidot tulee olemaan ihan turhia, jos et osaa ollenkaan ihmisille puhua eikä sinulla ole tietotaitoa mistään muusta kuin skeittaamisesta.

    • Todella harva ihminen pystyy tienaamaan elantonsa sillä todella rakkaalla lajillaan. Siihen pitää olla todella hyvä. Montako leipänsä kokonaan skeittaamalla tienaavaa huippua Suomessa on? Oletko varmasti niin hyvä?

      Ja vaikka olisitkin maailman huippua, niin se ura voi tyssätä yhteen ainoaan loukkaantumiseen

      Käy koulusi hyvin ja opiskele itsellesi amnatti, jossa pärjäät myös jalka paketissa. Sen jälkeen voit skeitata sydämesi kyllyydestä.

    • Anonyymi

      On tietty hyvä, että on joku päämäärä asetettuna, mutta itseltään pitää kysyä: Onko se päämäärä realistinen? Skeittaus on edelleenkin suht marginaalilaji varsinkin Suomessa. Täällä sillä et pääse käsiksi kovinkaan isoihin rahoihin. Moni urheilija on tehnyt nuorempana sen virheen, että koulun käynti on jäänyt hyvin vähäiseksi. Se urheilijan ammattiura ei välttämättä kestä kovinkaan pitkään. Touhu voi katketa loukkaantumisten sarjaan, ja paluuta samalle tasolle ei enää olekkaan. Huomaatkin olevasi "kouluttamaton" kaveri, joka ei kelpaa mihinkään töihin. Eli olet ns. tyhjän päällä. Mitä enemmän ikää on tullut, sen vaikeampaa sinne koulun penkille on palata. Eli siihen opiskeluun kannattaa panostaa nuorella iällä.

    • Anonyymi

      :D käy nyt vaan kiltisti koulu loppuun kun noin lähellä sen päättyminen ehkä kerkeät oppimaan mitä ovat olympialajit....
      Seuraavaksi menet suoraan amikseen opiskele ammattiin jolle työllistyy ihan sama vaikkei miellyttäisi sillä on kumminkin elanto turvattu ja voit omistautua skeittaamiselle paremmin ehkä sitten joskus saat siitä ''urankin'' eikä se skeittaaminenkaan kumminkaan halpaa ole että parempi vähän miettiä järjenkin kannalta eikä vain mikä miellyttää.....
      Eikä kaikki stressaa kokeista, arvosanoista sms. mutta on hyväkin tressata se saa ihmisen aivot käyntiin.
      Eikä kannata olla noin on-off muutenkaan ei siinä teknologiassa ja älyluureissa sms. ole pakko roikkua 24/7 (nämäkin muuten on internetissä mieti sitäkin...) mutta ne helpottavat elämää tarvittaessa ja antavat mahdollisuuksia.

      • Anonyymi

        *stressata


      • Anonyymi

        Suurin moka, minkä voi tehdä koulutuksen suhteen, on mennä alalle, mistä ei ole millään tasolla kiinnostunut. Edes siitä työstä saatava raha ei lämmitä mieltä, jos ensimmäinen ajatus töihin mennessä on se, että vedän jotain turpiin. Tuo käy pidemmän päälle todella rankaksi henkisesti. Eli ammattiin oli se mikä tahansa, se on pakko tuntea omakseen jollain tasolla, muuten siitä touhusta ei tule mitään. Ite olen it-alalla töissä, mutta en todellakaan haluaisi lähteä esim. terveydenhoitoalalle, koska en tunne mitään vetoa sinne. Olisin juuri sellainen painajaistyökaveri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin moka, minkä voi tehdä koulutuksen suhteen, on mennä alalle, mistä ei ole millään tasolla kiinnostunut. Edes siitä työstä saatava raha ei lämmitä mieltä, jos ensimmäinen ajatus töihin mennessä on se, että vedän jotain turpiin. Tuo käy pidemmän päälle todella rankaksi henkisesti. Eli ammattiin oli se mikä tahansa, se on pakko tuntea omakseen jollain tasolla, muuten siitä touhusta ei tule mitään. Ite olen it-alalla töissä, mutta en todellakaan haluaisi lähteä esim. terveydenhoitoalalle, koska en tunne mitään vetoa sinne. Olisin juuri sellainen painajaistyökaveri.

        Tämä on todella tärkeää. Ei me haluata enää työntekijöitä jotka haittaa omaa ja muiden elämää jos vain vihaa työtänsä. Siksi ehdotin, että etsii sellaisen alan joka sopisi hyvin skeittiharrastukseen tai auttaisi siinä urassa.
        Olisi paremmat valmiudet uralle tai jos sattuu onnettomuus yms., niin voi olla jollain toisella uralla missä ei tarvitse laittaa omaa innostusta skeittauksesta vain syrjään.

        Toistan itseäni, mutta Tony Hawk nykyään vaikuttaa tekevän eniten nuoriso työtä sen urheilun parissa. Ei hänkään jättänyt työtään ja elämäänsä ihan pelkästään skeittauksen varaan ja hän osaa keskustella eri-ikäisten ihmisten kanssa. Menestyvä skeittaaja, joka kestää useamman kauden ja vielä pääuransa jälkeen, vaatii muutakin kuin skeittaustaidon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on todella tärkeää. Ei me haluata enää työntekijöitä jotka haittaa omaa ja muiden elämää jos vain vihaa työtänsä. Siksi ehdotin, että etsii sellaisen alan joka sopisi hyvin skeittiharrastukseen tai auttaisi siinä urassa.
        Olisi paremmat valmiudet uralle tai jos sattuu onnettomuus yms., niin voi olla jollain toisella uralla missä ei tarvitse laittaa omaa innostusta skeittauksesta vain syrjään.

        Toistan itseäni, mutta Tony Hawk nykyään vaikuttaa tekevän eniten nuoriso työtä sen urheilun parissa. Ei hänkään jättänyt työtään ja elämäänsä ihan pelkästään skeittauksen varaan ja hän osaa keskustella eri-ikäisten ihmisten kanssa. Menestyvä skeittaaja, joka kestää useamman kauden ja vielä pääuransa jälkeen, vaatii muutakin kuin skeittaustaidon.

        En kyseisen herran aktiiviuran jälkeisiä vaiheita ole seurannut sen ihmeemmin. Kaverilla varmaan on pitkän uran ajalta kertynyt sen verran omaisuutta, että hänen ei olisi pakko tehdä mitään. Nykyurheilijan on oltava samaan aikaan montaa muutakin, kuin vain urheilija. On oltava liikemies, osattava brändätä itsensä, pitää olla näkyvissä useissa somekanavissa jne. Mikäli katsoo Youtubesta vanhoja rallipätkiä, niin ei ollut mikään erikoisuus, että lähdössä kuskit polttivat tupakkaa auton sisällä. Tuohon aikaan, eli 80-luvun puolivälissä se oli ihan OK.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyseisen herran aktiiviuran jälkeisiä vaiheita ole seurannut sen ihmeemmin. Kaverilla varmaan on pitkän uran ajalta kertynyt sen verran omaisuutta, että hänen ei olisi pakko tehdä mitään. Nykyurheilijan on oltava samaan aikaan montaa muutakin, kuin vain urheilija. On oltava liikemies, osattava brändätä itsensä, pitää olla näkyvissä useissa somekanavissa jne. Mikäli katsoo Youtubesta vanhoja rallipätkiä, niin ei ollut mikään erikoisuus, että lähdössä kuskit polttivat tupakkaa auton sisällä. Tuohon aikaan, eli 80-luvun puolivälissä se oli ihan OK.

        Yep. Pitää osata niin paljon jos haluaa pärjätä jossain urheilussa, etenkin yksilöurheilussa. Tony tajusi ajoissa joten lähti mukaan brandaamaan itsensä peleihin yms. mahdollisiin juttuihin ja osallistui moneen tekemiseen itsekin mniin hyvin kuin osasi.
        Nykyään hän tosiaan olisi sen verran rikas, että hän voisi vain maata paikoillaan, mutta yhä jatkaa tekemistä ja hän aidosti rakastaa harrastustaan. Se, että hän osallistuu erillaisiin juttuihin auttaa siinä, että hän on yhä mukana skeittauksessa eikä vain pyörittele lautaa yksinään jonkun luksustalon pihalla.

        Siksi otinkin Tony Hawkin esimerkiksi, koska hän ei tehnyt asioita vain raha edellä vaan niin mikä auttoi ja tuki hänen kiinnostusta ja rakkautta lajiin. Sekä innostu muita mukaan. Ainakin sellaisen kuvan olen saanut ja en skeittauksesta niin itse välitä, mutta silti tiedän kuka hän on ja osaan arvostaa hänen saavutuksiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe