Miten opetan temppuja

Anonyymi

Moi mä sain noin 8 ja puoli kuukautta sitten kesyrotta pojan. Oon yrittänyt opettaa temppuja esim: tule luokse tai mene rinkulasta mut se ei vaan opi. Oon lahjonu sitä Juustolla ja kaikilla herkuilla mut ei se tee mitään. Siks tarviin apua et voisko joku kokeneempi auttaa. Onhan se ihana ilmankin temppuja mut haluaisin etenkin opettaa sille tule luokseni,kieri tai kiipeä. Kiitos paljon jos joku pystyy auttaa. :)

10

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rotat on laumaeläimiä.. Se tarvitsee kaverin

• Anonyymi

Siis yksinkö sinä sitä pidät vai jäikö kaveri/kaverit vain mainitsematta aloituksesta?

• Anonyymi

Ei kyllä se on yksin mut ajattelen et jos jotain temppuja sille voi opettaa vai tarviitko se jonkun ystävän oppiakseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kyllä se on yksin mut ajattelen et jos jotain temppuja sille voi opettaa vai tarviitko se jonkun ystävän oppiakseen

Kesyrottia EI SAA pitää yksin. Suurin ongelmasi ei nyt siis todellakaan ole temppujen opettaminen vaan se, että rääkkäät lemmikkiäsi. Sille on hankittava kaveri/kavereita välittömästi tai vaihtoehtoisesti sille on etsittävä uusi koti, jossa sitä pidetään lajinmukaisissa oloissa, johon se laumakin olennaisesti kuuluu. Huonosti pidetty ja suorastaan rääkätty eläin on ONNETON, mutta sinä oletat sen kuitenkin ilahduttavan sinua tempuilla? Älä hanki eläimiä lajille sopimattomiin oloihin. Uskomatonta, että vielä löytyy k-päitä, joille jopa lajin perushoito on ollut liikaa opiskella ENNEN lemmikin hankintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmekkös sitä ei kiinnosta oppia yhtään mitään kun yksin joutuu elämään. Rotat kun sattuu olemaan LAUMAeläimiä eli tarvitsevat kaveria ollakseen ONNELLISIA.

• Anonyymi

Jos haluat lemmikin joka viihtyy yksin, hanki kultahamsteri.

• Anonyymi

Hei. Mulla on oikeesti
      kaks ihanaa poika rottaa. Kysymys olis varmaan se että miks tein noin. Ehkä siksi koska halusin tietää mitä ihmiset ajattelee en ole tyhmä enkä idiootti tottakai mä tiedän että ne on laumaeläimiä ja viihtyy ystävän kanssa paremmin mutta mietin vaan sitä että kuinka ilkeesti voi joku netissä sanoa vaikka ei edes tiedä mitä oven takana luuraa. Kun luin viestit niin hämmästyin jotkut haukkuu ja tekee nyt kaikenlaista tyhmää vaikkei tiedä mitään vielä asiasta. Ennen kuin alkaa haukkua tai sanoa että joku rääkkää eläimiä kannattaa kysyä ensin ja sen jälkeen mennä rajumpiin sanoihin. En halua syytellä ketään koska tiedän että te ette tiennyt mitään mutta toivon että kukaan ei syyttele ketään olkoon se sitten eläimet tai ihmiset❤️

• Anonyymi

"Ennen kuin alkaa haukkua tai sanoa että joku rääkkää eläimiä kannattaa kysyä ensin ja sen jälkeen mennä rajumpiin sanoihin."

Niinhän sitä kysyttiinkin.

"Siis yksinkö sinä sitä pidät vai jäikö kaveri/kaverit vain mainitsematta aloituksesta?"

Johon vastaukseksi tuli: Ei kyllä se on yksin

• Anonyymi

Kaksi rottaa ei riitä. Niitä on oltava vähintään kolme.

• Anonyymi

Tämä: Moi mä sain noin 8 ja puoli kuukautta sitten kesyrotta pojan. Oon yrittänyt opettaa temppuja esim: tule luokse tai mene rinkulasta mut se ei vaan opi. Oon lahjonu sitä Juustolla ja kaikilla herkuilla mut ei se tee mitään. Siks tarviin apua et voisko joku kokeneempi auttaa. Onhan se ihana ilmankin temppuja mut haluaisin etenkin opettaa sille tule luokseni,kieri tai kiipeä. Kiitos paljon jos joku pystyy auttaa. :)

Sekä tämä: Ei kyllä se on yksin mut ajattelen et jos jotain temppuja sille voi opettaa vai tarviitko se jonkun ystävän oppiakseen

= Rottasi on yksin. Ja nyt yrität luikerrella selville vesille ykskaks väittämällä että kyllä sillä kaveri on. Toivottavasti joku tekee rotastasi eläinsuojeluilmoituksen. Raukka kärsii ja sinä vaan mietit että miksi sitä ei huvita tehdä temppuja. Ja nyt kun sinulle on siitä sanottu niin ykskaks sillä onkin kaveri. Joo ei uppoa.
      Oikein pahaa tekee rottaparan puolesta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3585
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2480
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      593
      2273
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2026
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      76
      1730
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1648
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1546
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1446
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      94
      1427
    Aihe