Miten opetan temppuja

Anonyymi

Moi mä sain noin 8 ja puoli kuukautta sitten kesyrotta pojan. Oon yrittänyt opettaa temppuja esim: tule luokse tai mene rinkulasta mut se ei vaan opi. Oon lahjonu sitä Juustolla ja kaikilla herkuilla mut ei se tee mitään. Siks tarviin apua et voisko joku kokeneempi auttaa. Onhan se ihana ilmankin temppuja mut haluaisin etenkin opettaa sille tule luokseni,kieri tai kiipeä. Kiitos paljon jos joku pystyy auttaa. :)

10

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rotat on laumaeläimiä.. Se tarvitsee kaverin

    • Anonyymi

      Siis yksinkö sinä sitä pidät vai jäikö kaveri/kaverit vain mainitsematta aloituksesta?

      • Anonyymi

        Ei kyllä se on yksin mut ajattelen et jos jotain temppuja sille voi opettaa vai tarviitko se jonkun ystävän oppiakseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä se on yksin mut ajattelen et jos jotain temppuja sille voi opettaa vai tarviitko se jonkun ystävän oppiakseen

        Kesyrottia EI SAA pitää yksin. Suurin ongelmasi ei nyt siis todellakaan ole temppujen opettaminen vaan se, että rääkkäät lemmikkiäsi. Sille on hankittava kaveri/kavereita välittömästi tai vaihtoehtoisesti sille on etsittävä uusi koti, jossa sitä pidetään lajinmukaisissa oloissa, johon se laumakin olennaisesti kuuluu. Huonosti pidetty ja suorastaan rääkätty eläin on ONNETON, mutta sinä oletat sen kuitenkin ilahduttavan sinua tempuilla? Älä hanki eläimiä lajille sopimattomiin oloihin. Uskomatonta, että vielä löytyy k-päitä, joille jopa lajin perushoito on ollut liikaa opiskella ENNEN lemmikin hankintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä se on yksin mut ajattelen et jos jotain temppuja sille voi opettaa vai tarviitko se jonkun ystävän oppiakseen

        Ihmekkös sitä ei kiinnosta oppia yhtään mitään kun yksin joutuu elämään. Rotat kun sattuu olemaan LAUMAeläimiä eli tarvitsevat kaveria ollakseen ONNELLISIA.


    • Anonyymi

      Jos haluat lemmikin joka viihtyy yksin, hanki kultahamsteri.

    • Anonyymi

      Hei. Mulla on oikeesti
      kaks ihanaa poika rottaa. Kysymys olis varmaan se että miks tein noin. Ehkä siksi koska halusin tietää mitä ihmiset ajattelee en ole tyhmä enkä idiootti tottakai mä tiedän että ne on laumaeläimiä ja viihtyy ystävän kanssa paremmin mutta mietin vaan sitä että kuinka ilkeesti voi joku netissä sanoa vaikka ei edes tiedä mitä oven takana luuraa. Kun luin viestit niin hämmästyin jotkut haukkuu ja tekee nyt kaikenlaista tyhmää vaikkei tiedä mitään vielä asiasta. Ennen kuin alkaa haukkua tai sanoa että joku rääkkää eläimiä kannattaa kysyä ensin ja sen jälkeen mennä rajumpiin sanoihin. En halua syytellä ketään koska tiedän että te ette tiennyt mitään mutta toivon että kukaan ei syyttele ketään olkoon se sitten eläimet tai ihmiset❤️

      • Anonyymi

        "Ennen kuin alkaa haukkua tai sanoa että joku rääkkää eläimiä kannattaa kysyä ensin ja sen jälkeen mennä rajumpiin sanoihin."

        Niinhän sitä kysyttiinkin.

        "Siis yksinkö sinä sitä pidät vai jäikö kaveri/kaverit vain mainitsematta aloituksesta?"

        Johon vastaukseksi tuli: Ei kyllä se on yksin


      • Anonyymi

        Kaksi rottaa ei riitä. Niitä on oltava vähintään kolme.


    • Anonyymi

      Tämä: Moi mä sain noin 8 ja puoli kuukautta sitten kesyrotta pojan. Oon yrittänyt opettaa temppuja esim: tule luokse tai mene rinkulasta mut se ei vaan opi. Oon lahjonu sitä Juustolla ja kaikilla herkuilla mut ei se tee mitään. Siks tarviin apua et voisko joku kokeneempi auttaa. Onhan se ihana ilmankin temppuja mut haluaisin etenkin opettaa sille tule luokseni,kieri tai kiipeä. Kiitos paljon jos joku pystyy auttaa. :)

      Sekä tämä: Ei kyllä se on yksin mut ajattelen et jos jotain temppuja sille voi opettaa vai tarviitko se jonkun ystävän oppiakseen

      = Rottasi on yksin. Ja nyt yrität luikerrella selville vesille ykskaks väittämällä että kyllä sillä kaveri on. Toivottavasti joku tekee rotastasi eläinsuojeluilmoituksen. Raukka kärsii ja sinä vaan mietit että miksi sitä ei huvita tehdä temppuja. Ja nyt kun sinulle on siitä sanottu niin ykskaks sillä onkin kaveri. Joo ei uppoa.
      Oikein pahaa tekee rottaparan puolesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe