Pian täytän 15 ja mietin, että paljonko rahaa menee vuodessa mopoauton bensoihin,vakuutuksiin yms? Joku mopoauton omistaja voisi kertoa :)
Mopoauton kulut.
8
3139
Vastaukset
- Anonyymi
Pysy kotona, kohta 15-v-pentu, nyt on poikkeustila,
joku aikuinen voisi kertoa :) mikäli vanhempasi ovat kotosalla ja yhtään välittävät sinusta vai syytävätkö ne sulle vaan rahaa :O ????- Anonyymi
Ei ne annakkaan loputtomasti rahaa, sen takia kysynkin, että paljonko kulut on. Vanhempani ei oiken mopoauto hommista tiedä, joten päätin kysyä sellaiselta, joka niistä tietää :) Myöskään ei anonyymina tarvitse tulla pennuksi nimittelemään, eikä mopoauton kuluista kysyminen liity mitenkään mainitsemaasi poikkeustilaan.
- Anonyymi
bensoihin ei mene euroakaan,nämä mopoautot kun on yleensä dieseleitä.dieseliä kuluu noin 3litraa satasella,polttoaine kulut riippuu ajetusta km määrästä,laske itse.vakuutus maksaa 200-1200 euroon, riippuen millainen vakuutus on ja missä yhtiössä.huoltoihin menee mopoauton kilometreistä riippuen helposti 200 euroa/5000km.vanhaan paljon ajettuun voi joutua tekemään isoa ja kallistakin remonttia ,1000 euroa voi mennä helposti yhdellä kertaa.tossa niinku nyt alkuun niitä kuluja.
- Anonyymi
Eikä käytettyäkään mopoautoa saa ilmaiseksi. Ne on lähes kunnon autojen hinnoissa.
- Anonyymi
No aletaanpa miettimään.
Paljonko menee bensoihin: Paljonko mopoauto kuluttaa polttoainetta? Se ilmoitetaan yleensä litraa / 100km. Kuvitellaan että 3 litraa per 100km. Jos ajat vaikka viikossa 200km niin pyöreaästi 6 litraa. 1 litra 95e maksaa vaikkapa 1.5e joten siihen menee 9e.
Vakuutukset, pelkkä liikenne helposti 500e/vuosi ja kaskoineen tuhat euroa.
Lisäksi huollot ja korjaukset. Eli monta tuhatta euroa vuodessa kulut.
https://yle.fi/uutiset/3-10028683
https://www.aamulehti.fi/a/24050421 - Anonyymi
Laita joko tavallinen mopo tai aja T kortti ja hankit T3a -mönkijän joka on rekisteröity traktoriksi. Kestää ja on edullista.
Vitun uunot hallituksessa eivät alkaneet touhuamaan kevytauto hommaa mopokortille. Oltaisiin saatu kunnollisia turvallisia pikkuautoja liikenteeseen.
No se on tuo Marinin tyttönukkehallitus pilannut monta muutakin asiaa. helvetin tunarit. - Anonyymi
Aamulehdessä oli viikonloppuna, että mopoauton vakuutus olisi 3400 per vuosi. Pitääkö paikkaansa?
- Anonyymi
Meillä oli Chatenet kolme vuotta. Vakuutusmaksu n. 1400€ vuodessa. Korjauksia ja huoltoja renkaat n. 1200/v . Lisäksi myös polttoaineet n. 800€/vuosi. Aika isot kulut kyllä kertyi. Lisäksi hinnan alennus 3000 omistus ajalta. Jokainen osaa laskea saako itselleen vastinetta rahalle. Meillä ainakin nuoret olivat sitä mieltä, että kannatti. Vanhemmille helpotusta moneen asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395248- 853752
- 483145
- 623045
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451848Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751