Mopoauton kulut.

Anonyymi

Pian täytän 15 ja mietin, että paljonko rahaa menee vuodessa mopoauton bensoihin,vakuutuksiin yms? Joku mopoauton omistaja voisi kertoa :)

8

3139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pysy kotona, kohta 15-v-pentu, nyt on poikkeustila,
      joku aikuinen voisi kertoa :) mikäli vanhempasi ovat kotosalla ja yhtään välittävät sinusta vai syytävätkö ne sulle vaan rahaa :O ????

• Anonyymi

Ei ne annakkaan loputtomasti rahaa, sen takia kysynkin, että paljonko kulut on. Vanhempani ei oiken mopoauto hommista tiedä, joten päätin kysyä sellaiselta, joka niistä tietää :) Myöskään ei anonyymina tarvitse tulla pennuksi nimittelemään, eikä mopoauton kuluista kysyminen liity mitenkään mainitsemaasi poikkeustilaan.

• Anonyymi

bensoihin ei mene euroakaan,nämä mopoautot kun on yleensä dieseleitä.dieseliä kuluu noin 3litraa satasella,polttoaine kulut riippuu ajetusta km määrästä,laske itse.vakuutus maksaa 200-1200 euroon, riippuen millainen vakuutus on ja missä yhtiössä.huoltoihin menee mopoauton kilometreistä riippuen helposti 200 euroa/5000km.vanhaan paljon ajettuun voi joutua tekemään isoa ja kallistakin remonttia ,1000 euroa voi mennä helposti yhdellä kertaa.tossa niinku nyt alkuun niitä kuluja.

• Anonyymi

Eikä käytettyäkään mopoautoa saa ilmaiseksi. Ne on lähes kunnon autojen hinnoissa.

• Anonyymi

No aletaanpa miettimään.

Paljonko menee bensoihin: Paljonko mopoauto kuluttaa polttoainetta? Se ilmoitetaan yleensä litraa / 100km. Kuvitellaan että 3 litraa per 100km. Jos ajat vaikka viikossa 200km niin pyöreaästi 6 litraa. 1 litra 95e maksaa vaikkapa 1.5e joten siihen menee 9e.

Vakuutukset, pelkkä liikenne helposti 500e/vuosi ja kaskoineen tuhat euroa.

Lisäksi huollot ja korjaukset. Eli monta tuhatta euroa vuodessa kulut.

https://yle.fi/uutiset/3-10028683

https://www.aamulehti.fi/a/24050421

• Anonyymi

Laita joko tavallinen mopo tai aja T kortti ja hankit T3a -mönkijän joka on rekisteröity traktoriksi. Kestää ja on edullista.

Vitun uunot hallituksessa eivät alkaneet touhuamaan kevytauto hommaa mopokortille. Oltaisiin saatu kunnollisia turvallisia pikkuautoja liikenteeseen.

No se on tuo Marinin tyttönukkehallitus pilannut monta muutakin asiaa. helvetin tunarit.

• Anonyymi

Aamulehdessä oli viikonloppuna, että mopoauton vakuutus olisi 3400 per vuosi. Pitääkö paikkaansa?

• Anonyymi

Meillä oli Chatenet kolme vuotta. Vakuutusmaksu n. 1400€ vuodessa. Korjauksia ja huoltoja renkaat n. 1200/v . Lisäksi myös polttoaineet n. 800€/vuosi. Aika isot kulut kyllä kertyi. Lisäksi hinnan alennus 3000 omistus ajalta. Jokainen osaa laskea saako itselleen vastinetta rahalle. Meillä ainakin nuoret olivat sitä mieltä, että kannatti. Vanhemmille helpotusta moneen asiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5248
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3752
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      48
      3145
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3045
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3025
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2383
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1878
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1848
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1825
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe