Toyotan mukasähköiset kilometrit kallistuvat rajusti

Anonyymi

Täällä voi valehdella tojon muka kulkevan sähköisestiu, mutta verottajaa ja bensapumppua ei voi huijata,
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5efcdbc6-ee00-44bb-82f3-62a79de0281e

Kun bensaan tulee 40 centtiä lisää hintaa niin latauskelvottoman kilometrikustannukset nousevat just sen verran. Oikeasti sähköllä ajaville tuon vaikutus on nolla centtiä.

120

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olipa taas ylläri. Juuri tämän vuoksi uuden polttomoottoriauton ostaminen on typerää, jos odottaa sillä olevan jotain jälleenmyyntiarvoa.

      Sähköautoista taas on tulossa polttomoottoriautoja halvempia jo ostohinnaltaan.

      Arvonmenetykset ovat varmaan suuret myös uudesta sähköautosta, mutta ainakin sen saa halutessaan myytyä vielä 2030.

      • Anonyymi

        Täytyy muistaa että bensaveron korotus on vain yksi tavoista joilla polttiskuskia kepitetään. Lisäksi tulee päästöpohjaiset käyttömaksut ja tietullit.


      • Anonyymi

        Miten uudella täyssähköautolla voi säästää, jos ja kun arvonmenetykset on suuret?

        Arvonmenetyshän on ylivoimaisesti suurin kuluerä uudessa, minkätahansa käyttövoiman autossa.
        Polttoainekulut tai sähkönlatauskulut on paljon pienemmät.


    • Anonyymi

      Persläpihallituksen keino saada köyhät ostamaan 40000- 50000 euron sähköautoja?

      • Anonyymi

        Miksi luulet sähköautojen maksavan noin paljon 2025-2030?

        15000-25000 euroa on silloin realistisempi hinta jollekin Corollan/Golfin tapaiselle autolle 500 km rangella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet sähköautojen maksavan noin paljon 2025-2030?

        15000-25000 euroa on silloin realistisempi hinta jollekin Corollan/Golfin tapaiselle autolle 500 km rangella.

        Mikset samantien haaveile lottovoitosta ja 5000 € patteriautoista? Ihan saman se maksaa (siis haaveilu).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset samantien haaveile lottovoitosta ja 5000 € patteriautoista? Ihan saman se maksaa (siis haaveilu).

        Ei tarvitse haaveilla sähköautoista, kun on jo sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet sähköautojen maksavan noin paljon 2025-2030?

        15000-25000 euroa on silloin realistisempi hinta jollekin Corollan/Golfin tapaiselle autolle 500 km rangella.

        Taitaa olla aika harvinaista että jonkin auton hinta halpenisi ja voin kuvitella ainoastaan tilanteen jossa valmistajan on ollut pakko dumpata autoja markkinoille hinnalla millä hyvänsä. Tulee ensimmäisenä mieleen Volkswagen, eikä kauppa käynyt sittenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla aika harvinaista että jonkin auton hinta halpenisi ja voin kuvitella ainoastaan tilanteen jossa valmistajan on ollut pakko dumpata autoja markkinoille hinnalla millä hyvänsä. Tulee ensimmäisenä mieleen Volkswagen, eikä kauppa käynyt sittenkään.

        Tulee mieleen myös vuosikymmeniä polttomoottoriautojen historiaa.

        Ehkäpä niitä on vain täytynyt dumpata markkinoille kymmeniä vuosia, reaalihintojen jatkuvasti pudotessa.

        Tai sitten voi olla myös niin, että olet totaalisen väärässä.


    • Anonyymi

      Ei tuollaiset lisämaksut tietenkään tee köyhälle rahaa ostaa uusia autoja. Laittaa kuitenkin jättämään pois turhat ajamiset sillä vanhalla saastuttavalla rottelolla ja sitä kautta vähentää päästöjä. Vaihtoehtoina myös siirtyminen julkisiin kulkuvälineisiin tai fillariin.
      Tavoite saavutettu ympäristön näkökulmasta.

      • Anonyymi

        Mihin julkisiin siirtyisit, jos niitä ei ole? Kuinka pitkän matkan haluaisit pyöräillä aamuin illoin 12 kk vuodessa?


      • Anonyymi

        Miten ihmeessä takametsissä asuvat ihmiset alkavat käyttää julkisia kulkuneuvoja. Havaintojeni mukaan kaikki junat ja linja-autot lakkasivat kulkemasta syrjäseuduilla jo 70 -80 luvuilla, joten yksityisautoilun varassa siellä eletään. Ihmiset ajelevat kauppareissunsa 500 - 2000 € maksaneilla vanhoilla ropposilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä takametsissä asuvat ihmiset alkavat käyttää julkisia kulkuneuvoja. Havaintojeni mukaan kaikki junat ja linja-autot lakkasivat kulkemasta syrjäseuduilla jo 70 -80 luvuilla, joten yksityisautoilun varassa siellä eletään. Ihmiset ajelevat kauppareissunsa 500 - 2000 € maksaneilla vanhoilla ropposilla.

        Ei kaikki ihmiset asu syrjäseuduilla. Itse asiassa joka vuosi yhä vähemmän. Tällaiset ratkaisut tehdään sen perusteella missä ajetaan eniten kilometrejä eli suurien asutuskeskuksien ehdoilla.
        Matematiikka on raaka laji.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä takametsissä asuvat ihmiset alkavat käyttää julkisia kulkuneuvoja. Havaintojeni mukaan kaikki junat ja linja-autot lakkasivat kulkemasta syrjäseuduilla jo 70 -80 luvuilla, joten yksityisautoilun varassa siellä eletään. Ihmiset ajelevat kauppareissunsa 500 - 2000 € maksaneilla vanhoilla ropposilla.

        "Miten ihmeessä takametsissä asuvat ihmiset alkavat käyttää julkisia kulkuneuvoja."

        Eivät mitenkään ja tuo kommentti ei koskenut mitenkään heitä. Syrjäseutujen köyhille tuo tarkoittaa että ajetaan vähemmän ja vain pakolliset ajot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki ihmiset asu syrjäseuduilla. Itse asiassa joka vuosi yhä vähemmän. Tällaiset ratkaisut tehdään sen perusteella missä ajetaan eniten kilometrejä eli suurien asutuskeskuksien ehdoilla.
        Matematiikka on raaka laji.

        Ei se ole matematiikkaa, vaan punavihreätä asutuspolitiikkaa.


    • Anonyymi

      Miksi Kehä 3 sisäpuolellakin on luovuttu julkisten käytöstä ja siirrytty yksityisautoihin? HSL sai juuri 50 milj euroa tekohengitysrahaa ja sekään ei riitä, kun ei ole lipputuloja. Menkää nyt autoilijan tappajat joukolla auttamaan vai mitä te pelkäätte?

      • Anonyymi

        "Miksi Kehä 3 sisäpuolellakin on luovuttu julkisten käytöstä ja siirrytty yksityisautoihin? "

        Julkisten käyttäjät eivät ole siirtyneet yksityisautoihin vaan ihmiset tekevät etätyötä paljon enemmän kuin ennen. Matkustaminen kehä III:n sisällä on vähentynyt kaikenkaikkiaan.


    • Anonyymi

      Eipä tule tuollaisia korotuksia. Turhaa sähköpetterit tuollaisista kateuksissaan haaveilevat.

      • Anonyymi

        Polttiksissa ei ole mitään kadehdittavaa. Jo nyt sähköllä ajaminen kustantaa vain yhden neljäsosan bensaan verrattuna.
        Ero kasvaa koko ajan. Vai unohtuiko polttiskuskilta että bensaveroa nostettiin viimeksi elokuun alussa? Kyse ei ole vain ennustuksista vaan sellaisista korotuksista jotka on jo tehty ja sellaisista korotuksista jotka jatkavat tätä samaa linjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttiksissa ei ole mitään kadehdittavaa. Jo nyt sähköllä ajaminen kustantaa vain yhden neljäsosan bensaan verrattuna.
        Ero kasvaa koko ajan. Vai unohtuiko polttiskuskilta että bensaveroa nostettiin viimeksi elokuun alussa? Kyse ei ole vain ennustuksista vaan sellaisista korotuksista jotka on jo tehty ja sellaisista korotuksista jotka jatkavat tätä samaa linjaa.

        Patteripetteri sai auton lahjaksi isältään. Patteriauton.

        Koska pappabetalar, patteripetteri ei ymmärrä, että auton kuluista ylivoimaisesti suurin on hankintahinta/arvonalenema. Sitä suurempi, mitä kalliimpi auto. Uuden auton ostajalle polttoainekulu on rikka rokassa. Polttoaineesta alkaa tulla merkittävämpi menoerä vasta sitten, kun auto on parin tonnin hintaluokassa.


    • Anonyymi

      Toyotan sähkön hinta nousee rajusti, hihii!!

      • Anonyymi

        Toyota lataakin itsensä. Itselataava. Pihi ja tehokas.


      • Anonyymi

        Tojotan "lataaminen" bensapumpulta maksaa aina enemmän ja enemmän.
        Kotona ladattaviin tämä hinnankorotus ei vaikuta


    • Anonyymi

      Kertokaapas mistä latauskelvottomiin tojoihin ladataan niitä sähköisiä kilometrejä.

      • Anonyymi

        Helppoa. Paaliin, sulattamolle ja metallista uusi sähköauto. Näin ladataan latauskelvoton Toyota!


    • Anonyymi

      Kyllä menee vähälä aito täyshybridi, 0,05 centtiä kilometri. Pikkutuhnukadturpo vie 0,11 centtiä kilometri pensaaa

      • Anonyymi

        Latauskelvottomat tojot kulkevat pelkästään bensalla ja ne maksavat bensaverot täysimääräisinä.
        Ladattavat kulkevat verkkosähkölläeivätkä maksa bensaveroa centin centtiä.
        Se on ero tojon ja oikean ladattavan auton välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvottomat tojot kulkevat pelkästään bensalla ja ne maksavat bensaverot täysimääräisinä.
        Ladattavat kulkevat verkkosähkölläeivätkä maksa bensaveroa centin centtiä.
        Se on ero tojon ja oikean ladattavan auton välillä.

        Sähköhän onkin ilmaista vai onko? Se vaan tulee jostain ei saastuta eikä tuottaminenkaan maksa mitään? Onneksi akut ovat ympäristö ystävällisiä. Hah hah osta fillari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköhän onkin ilmaista vai onko? Se vaan tulee jostain ei saastuta eikä tuottaminenkaan maksa mitään? Onneksi akut ovat ympäristö ystävällisiä. Hah hah osta fillari.

        Osittain sähkö on ilmaista. Duunilatauksen verotus poistuu eli duunista ladattu sähkö on oikeasti ilmaista. Ja silloinkin kun lataa sähköä kotona niin sen kustannus on vain noin kaksi euroa / 100km. Yksi neljäsosa- yksi viidesosa polttikseen verrattuna siis. Merkittävä ero jos ajaa vähänkin enemmän.

        Kotona kannattaa tietenkin käyttää fossiilivapaata sähköä niin ei osallistu COx - päästöjen tuottamiseen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Keskustalaisnen vedättää äänestäjiään niinkuin aina. Nyt sanotaan että keskusta ei tule hyväksymään ja esiinnytään autoilijan ystävänä.
        Ja kun asia tulee äänestykseen eduskuntaan niin keskusta äänestää korotusten puolesta ja syyttää demareita.
        Ettekö muista kun vain kolme kuukautta sitten bensaveroa nostettiin viimeksi. Miten keskusta äänesti siinä? Korotusten puolesta tietenkin.
        Älkää uskoko keskustan puheita, katsokaa keskustan tekoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustalaisnen vedättää äänestäjiään niinkuin aina. Nyt sanotaan että keskusta ei tule hyväksymään ja esiinnytään autoilijan ystävänä.
        Ja kun asia tulee äänestykseen eduskuntaan niin keskusta äänestää korotusten puolesta ja syyttää demareita.
        Ettekö muista kun vain kolme kuukautta sitten bensaveroa nostettiin viimeksi. Miten keskusta äänesti siinä? Korotusten puolesta tietenkin.
        Älkää uskoko keskustan puheita, katsokaa keskustan tekoja.

        Meinaatko että kokkareet, ja persut antavat sitten siunauksesna tuolle idiotismille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustalaisnen vedättää äänestäjiään niinkuin aina. Nyt sanotaan että keskusta ei tule hyväksymään ja esiinnytään autoilijan ystävänä.
        Ja kun asia tulee äänestykseen eduskuntaan niin keskusta äänestää korotusten puolesta ja syyttää demareita.
        Ettekö muista kun vain kolme kuukautta sitten bensaveroa nostettiin viimeksi. Miten keskusta äänesti siinä? Korotusten puolesta tietenkin.
        Älkää uskoko keskustan puheita, katsokaa keskustan tekoja.

        "Ettekö muista kun vain kolme kuukautta sitten bensaveroa nostettiin viimeksi. Miten keskusta äänesti siinä?"

        Muistatko sinä, kuinka paljon sitä nostettiin? Et tietenkään....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että kokkareet, ja persut antavat sitten siunauksesna tuolle idiotismille?

        Opposition siunausta ei tarvita. Päätöksen tekemiseen riittää enemmistö eduskunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ettekö muista kun vain kolme kuukautta sitten bensaveroa nostettiin viimeksi. Miten keskusta äänesti siinä?"

        Muistatko sinä, kuinka paljon sitä nostettiin? Et tietenkään....

        https://www.autotalli.com/artikkeli/luvut-julki--nain-paljon-polttoaineiden-veronkorotus-nostaa-litrahintoja-elokuussa

        "Fossiilisen moottoribensiinin vero nousee 5,71 eurosenttiä litralta ja fossiilisen dieselöljyn 6,46 senttiä litralta."

        Kun tämä sama korotus tehdään joka vuosi niin hupsistakeikkaa se tekee vuoteen 2030 mennessä paljon enemmän kuin tuo 40 centtiä. Eli hallitus on jo hyvässä vauhdissa korotusten kanssa ja ekan erän on saanut tojon fossiilikuski maksaa joka kerran kun on käynyt "lataamassa sähköisiä kilometrejä".
        Oikeasti sähköllä ajavilla on eri tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opposition siunausta ei tarvita. Päätöksen tekemiseen riittää enemmistö eduskunnassa.

        No enemmistö on juuri tuo oppositio.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.autotalli.com/artikkeli/luvut-julki--nain-paljon-polttoaineiden-veronkorotus-nostaa-litrahintoja-elokuussa

        "Fossiilisen moottoribensiinin vero nousee 5,71 eurosenttiä litralta ja fossiilisen dieselöljyn 6,46 senttiä litralta."

        Kun tämä sama korotus tehdään joka vuosi niin hupsistakeikkaa se tekee vuoteen 2030 mennessä paljon enemmän kuin tuo 40 centtiä. Eli hallitus on jo hyvässä vauhdissa korotusten kanssa ja ekan erän on saanut tojon fossiilikuski maksaa joka kerran kun on käynyt "lataamassa sähköisiä kilometrejä".
        Oikeasti sähköllä ajavilla on eri tilanne.

        Sinulla on siis jo varmaa tietoa, että tuo nuo korotukset on lyöty jo lukkoon nuijan kopautuksella. Kerro toki meillekin, että milloin tämä tapahtui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enemmistö on juuri tuo oppositio.....

        Persuilla ja kokoomuksella on vähemmistö äänistä eduskunnassa. Ne voivat vaikka seistä päällään koko äänestyksen ajan mutta se ei muuta mitään.
        Hallituksella on enemmistö eduskunnassa ja riittää. Keskusta äänestää just niinkuin vihervasurit sitä käskee. Se on keskustan maksama hinta hillotolppa-pesteistä keskustan eliitille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on siis jo varmaa tietoa, että tuo nuo korotukset on lyöty jo lukkoon nuijan kopautuksella. Kerro toki meillekin, että milloin tämä tapahtui?

        En osaa sanoa päivämäärää, mutta näkeehän tuon tyhmempikin jo tehdyistä päätöksistä. Tätä samaa linjaa jatketaan tulevat vuodet. Miksi vihervasurit ja heidän sylipuudelinsa Keskusta yhtäkkiä muuttaisi kurssiaan? Tuo linja tuo ääniä vihervasureille elintärkeissä isoissa kaupungeissa ja pitää heidät vallassa.
        Jos Kokoomus voittaa lisää paikkoja ja Keskusta häviää niin vihervassarit vaihtaan sylipuudelia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enemmistö on juuri tuo oppositio.....

        Laskutaito ei kuulu putinistien vahvuuksiin.


    • Anonyymi

      Toyotat äkkiä myyntiin! Aika siirtyä ID.3:seen.

      • Anonyymi

        Ei ole ainakaan minulle pihakoristeella käyttöä!


      • Anonyymi

        No näytäppä sinä esimerkkiä, ja menet ostamaan tuon VW Pideen ensimmäisten joukossa.
        Ai niin....Eihän sinulla raukalla ole "massia" siihen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näytäppä sinä esimerkkiä, ja menet ostamaan tuon VW Pideen ensimmäisten joukossa.
        Ai niin....Eihän sinulla raukalla ole "massia" siihen....

        Pentillä ei ole ikinä ollut massia ostaa muita kuin muutaman tonnin autoja. Merkantin koulutuksella ostoraja menee siinä. Pehmeitä puheita riittää mutta uskottavuus on nolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pentillä ei ole ikinä ollut massia ostaa muita kuin muutaman tonnin autoja. Merkantin koulutuksella ostoraja menee siinä. Pehmeitä puheita riittää mutta uskottavuus on nolla.

        Tämä totuuden kertominen minua eniten raivostuttaa, paljastumiseni tietysti pois lukien.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No näytäppä sinä esimerkkiä, ja menet ostamaan tuon VW Pideen ensimmäisten joukossa.
        Ai niin....Eihän sinulla raukalla ole "massia" siihen....

        Hihii. Minäpä ostinkin vanhan Ooppelin kun kuulin että kaikista muistakin autoista tulee lopulta ennen paalaustaan Ooppeleita.


    • Anonyymi

      Meinaako aloittaja, ettei tuollainen korotus vaikuta omaan elämään mitenkään? Voin kertoa, että kyllä vaikuttaa. Kuljetusliikkeet kun laittavat tuon hinnankorotuksen suoraan kuluttajahintoihin. Joten sinäkin siitä kärsit, vaikka muuta täällä nillitätkin.

      • Anonyymi

        Enpä usko.


      • Anonyymi

        Tietenkin vaikuttaa välillisesti ja kaikki kallistuu.
        Onhan tuo kuitenkin hyvin konkreettinen osoitus siitä mitä tarkoittaa toyotan "sähköiset kilometrit" ja miten suurta markkinointihölynpölyä se on verrattuna kotona ladatulla verkkosähköllä ajamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä usko.

        Uskolla ei ole mitään merkitystä arkitodellisuuden kanssa, joten jatka vaan siinä uskossasi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin vaikuttaa välillisesti ja kaikki kallistuu.
        Onhan tuo kuitenkin hyvin konkreettinen osoitus siitä mitä tarkoittaa toyotan "sähköiset kilometrit" ja miten suurta markkinointihölynpölyä se on verrattuna kotona ladatulla verkkosähköllä ajamiseen.

        Montako sähköllä kulkevaa rekkaa, tai laivaa tiedät olevan, millä nuo tavarat maailmalla kuljetetaan? Vai eikö niitä lasketa ollenkaan fossiilisia polttoaineita käyttävien kulkuneuvojen runsaaseen joukkoon?....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako sähköllä kulkevaa rekkaa, tai laivaa tiedät olevan, millä nuo tavarat maailmalla kuljetetaan? Vai eikö niitä lasketa ollenkaan fossiilisia polttoaineita käyttävien kulkuneuvojen runsaaseen joukkoon?....

        Toki lasketaan, mutta se ei ole mitenkään tämän keskustelun pointti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki lasketaan, mutta se ei ole mitenkään tämän keskustelun pointti.

        Kertoisitko, että mitenkä niin ei ole? Eikö tuo polttoaineiden EHKÄ tuleva hintojen korotus koske niitä sitten ollenkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko, että mitenkä niin ei ole? Eikö tuo polttoaineiden EHKÄ tuleva hintojen korotus koske niitä sitten ollenkaan?

        Tämän ketjun aiheena oli ero tojon "sähköisten kilometrien" ja oikeasti sähköllä ajamisen välillä.
        Jokainen osaa kyllä päätellä mitä autoja ja ihmisiä veronkorotukset koskevat ja miten.
        Siinä ei ole mitään mielenkiintoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän ketjun aiheena oli ero tojon "sähköisten kilometrien" ja oikeasti sähköllä ajamisen välillä.
        Jokainen osaa kyllä päätellä mitä autoja ja ihmisiä veronkorotukset koskevat ja miten.
        Siinä ei ole mitään mielenkiintoista.

        No niin, niin, mutta eikö ne kilometrit silloin kallistu KAIKILLA fossiilisilla polttoaineilla ajavilla? Ei siis pelkästään Toyotan hybrideillä ajavilla?....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, niin, mutta eikö ne kilometrit silloin kallistu KAIKILLA fossiilisilla polttoaineilla ajavilla? Ei siis pelkästään Toyotan hybrideillä ajavilla?....

        Toki. Mutta muut eivät olekaan puhuneet typeryyksiä "sähköisistä kilometreistä" tai "itselataamisesta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki. Mutta muut eivät olekaan puhuneet typeryyksiä "sähköisistä kilometreistä" tai "itselataamisesta".

        No eihän sellaista sähkistä edes ole, joka lataa itsestään. Ei edes volkkarilla. Kyllä siihen täyssähkikseenkin latauspiuha tarvitsee kytkeä, ennen kuin minkäänlaista latausta tapahtuu!


    • Anonyymi

      Hybridillä pääsee keräämään sähköisiä kilometrejä maksamalla ruuhkamaksuja. Täällähän aina painotetaan sitä pienen kaupunkikulutuksen merkitystä.

      • Anonyymi

        Ei latauskelvottoman hypetyksen kulutus ole pieni. Enää tämän päivän mittapuulla

        Se on pieni ainoastaan kehityksen kelkasta tippuneen tojopapan mielestä. Dementikko luulee yhä elävänsä 90-lukua.


    • Anonyymi

      Laskin tuossa niin omilla ajoilla tulee 300€ vuodessa nousemaan bensakulut.
      Aika mitätön summa.

      • Anonyymi

        300 €? Sillähän saa jo vuoden bensat! Ainakin melkein.

        Nimim. tankilla käydään 3-3,5 tkm välein. Ei, en aja fossiilisella, latauskelvottomalla, itäautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        300 €? Sillähän saa jo vuoden bensat! Ainakin melkein.

        Nimim. tankilla käydään 3-3,5 tkm välein. Ei, en aja fossiilisella, latauskelvottomalla, itäautolla.

        Et niin, sillä fossiilimoposi kulutus on tosiaankin pienempi, kuin Toyotan hybridillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        300 €? Sillähän saa jo vuoden bensat! Ainakin melkein.

        Nimim. tankilla käydään 3-3,5 tkm välein. Ei, en aja fossiilisella, latauskelvottomalla, itäautolla.

        Kirjoittaa työelämässään totaalisesti epäonnistunut vanhalestadiolainen miehenkutale joka ajaa itse parin tonnin vanhalla bensa-Mersulla ja sitä ennen täyspaskalla Dodge Caliberilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et niin, sillä fossiilimoposi kulutus on tosiaankin pienempi, kuin Toyotan hybridillä.

        Kuules nyt. Minä ajelen nykyisin Opelilla, edellisten katastrofien Dodge Caliperin ja bensa-Mersun jälkeen. Kertoivat ettei jatkossa ole odotettavissa yhtään parempaa.


    • Anonyymi

      Verottajan tarve on vakio. Kun polttikset on kiikutettu paalaamoon, rahastetaan verot sähköauotoilijoilta, joko tietulleilla, käyttömaksuilla tai erityisellä sähköverolla kotitalouksille ja latausasemilla. Tällä viimeisellä saadaan kivasti verotuloja myös sähkölämmitteisistä omakotitaloista. Sähköhän on nykypuheissa maailman pelastaja autoilussa, mutta pahin piru asuntojen lämmityksessä. Ja siinä vaiheessa kun polttiksia ei ole kuin museorekisterissä, verot tullaan kyllä haalimaan sieltä mistä ennenkin, eikö?

      • Anonyymi

        Totta joka sana. Mutta samalla polttiksia tullaan verottamaan moninverroin enemmän.

        Verottajalta ei Suomessa pääse karkuun.


      • Anonyymi

        "Kun polttikset on kiikutettu paalaamoon, rahastetaan verot sähköauotoilijoilta, "

        Tähän menee 20 vuotta ja sitä ennen jatkuu nykyinen linja eli fossiilipolttimien kuritus veroilla ja käyttömaksuilla vuosi vuodelta enemmän.
        Miettikääs näitä mattimyöhäisiä jotka sinnittelevät polttiksilla mahdollisimman pitkään ja maksavat isot verot. Sitten kun loppujen lopuksi siirtyvät sähköautoihin niin sitten pääsevät mukaan vasta siihen vaiheeseen kun maksutaakka siirtyy sähkiksille.
        Voiko pahemmin ottaa takkiinsa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun polttikset on kiikutettu paalaamoon, rahastetaan verot sähköauotoilijoilta, "

        Tähän menee 20 vuotta ja sitä ennen jatkuu nykyinen linja eli fossiilipolttimien kuritus veroilla ja käyttömaksuilla vuosi vuodelta enemmän.
        Miettikääs näitä mattimyöhäisiä jotka sinnittelevät polttiksilla mahdollisimman pitkään ja maksavat isot verot. Sitten kun loppujen lopuksi siirtyvät sähköautoihin niin sitten pääsevät mukaan vasta siihen vaiheeseen kun maksutaakka siirtyy sähkiksille.
        Voiko pahemmin ottaa takkiinsa?

        Pahiten takkiinsa on ottaneet Teslan ostajat hyper-arvonaleneman muodossa. Sitä ei millään käyttökulusäästöllä ole saanut takaisin, ei edes lähes...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahiten takkiinsa on ottaneet Teslan ostajat hyper-arvonaleneman muodossa. Sitä ei millään käyttökulusäästöllä ole saanut takaisin, ei edes lähes...

        Teslakuskeja ei köyhien laskelmat tai ongelmat kiinnosta. Jos ihminen joutuu laskemaan jokaista penniään niin hän ei kuulu siihen sakkiin joka ostaa Tesloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahiten takkiinsa on ottaneet Teslan ostajat hyper-arvonaleneman muodossa. Sitä ei millään käyttökulusäästöllä ole saanut takaisin, ei edes lähes...

        Tesla Model 3:sen hinta ei ole (vielä) käytännössä edes pudonnut. Eli taidat puhua niistä harvoista, joilla on varaa ostaa Model S tai X?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jep. On se vaan jännää, ettei VW Pideen vuosiveroista mainita nettiautossa myynnissä olevista autoista mitään!


    • Anonyymi

      Sitten vaihdamme etanoliin ja kustannukset sekä päästöt pienenevät 30-50%, mutta sähköautoilun kustannukset ja päästöt sen kun nousevat.

    • Anonyymi

      tojon valmistuspäästöt on pienet

      kokonaisuudessaan paras hiilinielumerkki

    • Anonyymi

      Toyotakuskit puhuu paskaa autoistaan.

    • Anonyymi

      Kiivaita on täällä sähköautoja kehuvat, vaikkakaan useammalla ei sellaista ole. No ehkä unelmissa.
      Kyllä joskus niillä enemmistö liikkuu, mutta monimiljoonainen polttiskalusto liikkuu vielä pitkään ennenkuin ne ovat tiensä päässä. Kyllä tosin viherpiipertäjät ja sossut kehäkolmosen sisällä yrittävät tehdä kaikkensa, että autoilu täällä loppuisi väkipakolla.
      Kuitenkin kokoajan myydään ja käytettynä tuodaan polttisautoja ja sähköautot pysyvät tällä nykyisellä akkukalustolla pirun kalliina.

      Sitten kun akkuja saadaan kehitettyä kustannustehokkaasti saasteettomammiksi, kestävimmiksi ja paremmin virtaa vastaanottavaksi ja säilyttäväksi päästään asian ytimeen ja kalusto alkaa lisääntymään voimakkaasti.

      Jos edes murto-osa maailman sotilasteollisuuteen käytetyistä biljardeista käytettäisiin akkujen kehitykseen, olisi tuokin ongelma jo ratkaistu ja maailma pelastuisi, tai sitten ei.

      Jotain pitäis kyllä tehdä esim hurrien omistamalle länsirannikon terästehtaalle. Saastuttaa yksin lähes saman verran, kuin koko henkilöautokalustomme. Siis yksi tehdas. Tässä olis viherpiipertäjille työsarkaa.

      • Anonyymi

        Tuo olisi ollut joskeenkin ymmärrettävä avautuminen... 10 vuotta sitten. Nyt eletään vuotta 2020. Kaikki tuo akkuteknologian kehittyminen tapahtui jo.

        Nyt enää odotellaan vääjäämätöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo olisi ollut joskeenkin ymmärrettävä avautuminen... 10 vuotta sitten. Nyt eletään vuotta 2020. Kaikki tuo akkuteknologian kehittyminen tapahtui jo.

        Nyt enää odotellaan vääjäämätöntä.

        Vääjäämätöntä tulee olemaan myös palstatrollin siirtyminen avohoidosta suljettujen ovien taakse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo olisi ollut joskeenkin ymmärrettävä avautuminen... 10 vuotta sitten. Nyt eletään vuotta 2020. Kaikki tuo akkuteknologian kehittyminen tapahtui jo.

        Nyt enää odotellaan vääjäämätöntä.

        Miltä osin vanhaa tietoa. Pitää edelleen paikkansa. Akut vielä kehitysvaihheessa ja maassamme liikkuu yli neljä miljoonaa polttomoottoriautoa. Että vedä siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä osin vanhaa tietoa. Pitää edelleen paikkansa. Akut vielä kehitysvaihheessa ja maassamme liikkuu yli neljä miljoonaa polttomoottoriautoa. Että vedä siitä.

        Huokaus. Ei tuosta valehtelusta ole mitään hyötyä.

        Toki henkilöautoja on Suomessa 3-4 miljoonaa, tarkalla määrällä ei ole mitään merkitystä.

        Tietenkin vain sillä on merkitystä mitä ostetaan uutena. Joo, ja kestää että autokanta korvautuu, mutta se tulee tapahtumaan normaalia korvautumista nopeammin siirtymävaiheen vuoksi.

        Sähköautojen akut voivat ottaa nyt vastaan yli 300 kW tehoa. Ja vuonna 2020 akut ovat halpoja, vain $100/kWh. En sanoisi, että ne ovat enää kehitysvaiheessa. 2010 olisin saattanut niin sanoa, mutta nyt tuo ei ole enää totta.

        Kestää hieman, että tämä näkyy sähköautojen hinnassa, mutta se on nyt täysin vääjäämätöntä.


    • Anonyymi

      Kyllä toi kamppailu huokeimmasta autoilusta hävitään siillä hetkellä kuin lyödään nimi osamaksupaperiin.

      Vaikka miten kääntelisi bensan hintoja ja vääntelis kulutuslukemia, niin ei se enää voitolle käänny.

      Sitten viiden vuoden päästä kun ruoste korjaa koslan pois, on aika miettiä jörkevää ei-japanilaista vaihtoehtoa.

    • Anonyymi

      Ostan auton käteisellä. Ja valintani on tietysti autoteknologian huipulta, eli aito Toyotan hybridi.

      • Anonyymi

        Saako 90-luvun tekniikkaa edustavaan 100% fossiiliseen itäautoon valita historic -sarjalaisen mustapohjaiset kilvet heti kättelyssä?


      • Anonyymi

        Mikäli myyjä kuvittelee saavansa sinusta asiakkaan heidän rahoituspalveluunsa, hän todennäköisesti on valmiimpi joustamaan hinnasta. Jos hän tietää, että maksat auton käteisellä, voi alennus jäädä paljon pienemmäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli myyjä kuvittelee saavansa sinusta asiakkaan heidän rahoituspalveluunsa, hän todennäköisesti on valmiimpi joustamaan hinnasta. Jos hän tietää, että maksat auton käteisellä, voi alennus jäädä paljon pienemmäksi.

        Tämä on pointti, jota jäärät eivät tule huomanneeksi sitten mitenkään.

        Eihän sitä rahoitusta tartte ottaa kun aluksi, sen verran että saa alennusta rahoituksen takia.
        Maksaa sitte samantien pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on pointti, jota jäärät eivät tule huomanneeksi sitten mitenkään.

        Eihän sitä rahoitusta tartte ottaa kun aluksi, sen verran että saa alennusta rahoituksen takia.
        Maksaa sitte samantien pois.

        Jos rahoituksesta tulisi merkittävää tuottoa niin voisi kuvitella että myyjä edes yrittäisi myydä sitä auton kylkeen. Eipä vaan ole kertaakaan näin tapahtunut.


    • Anonyymi

      Tojoon tankataan vain ja ainoastaan bensaa. Vanhaa patarautatekniikkaa johon muut eivät sekaannu vaan tekevät sähköautoja.
      Tojokin yrittää sellaista kehittää mutta ei ole tullut valmista kovista puheista huolimatta. Tojokin haluaisi myydä sähköautoja mutta kun ei ole mitä myydä.

      • Anonyymi

        Itäauton tekniikka on tosiaan vanhanaikaista. Näin se pitääkin olla, koska markkina-alueina ovat autoilun kehitysmaat. Afrikassa suosittuja, koska kuka tahansa kyläseppä pystyy näitä korjaamaan. Sama juttu Suomen kurjimmilla alueilla, missä ahkerasti tervataan pohjaa (toivoton taistelu ruostetta vastaan) sekä haetaan romikselta osia. Silti koko ajan kehutaan, miten lähtee pakkasessa käyntiin ja on halpa ylläpitää.

        Tollolootan on tosiaan syytä pysyä erossa patterivirityksistä. On melkoinen riski, kun peräkammarin poika ryhtyy patteriauton pohjaa hitsaamaan....

        Dieseleistä tohjo on jo oppinut pysymään erossa D4D pommikoneen kokemuksista viisastuneena. Samaa voisi sanoa myös robottivaihteista (MMT -nylkytin). Eikä kyllä nuorisoautonkaan teko (Urpo Cruiseri) onnistunut. Pakettiautoissa pidetiin kiinni perinteistä, mutta EU kielsi turvattoman kiikuttimen myynnin. Nyt vessanpöntön kantta esittävä logo liimataan aidon ranskalaisen laatuauton keulalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäauton tekniikka on tosiaan vanhanaikaista. Näin se pitääkin olla, koska markkina-alueina ovat autoilun kehitysmaat. Afrikassa suosittuja, koska kuka tahansa kyläseppä pystyy näitä korjaamaan. Sama juttu Suomen kurjimmilla alueilla, missä ahkerasti tervataan pohjaa (toivoton taistelu ruostetta vastaan) sekä haetaan romikselta osia. Silti koko ajan kehutaan, miten lähtee pakkasessa käyntiin ja on halpa ylläpitää.

        Tollolootan on tosiaan syytä pysyä erossa patterivirityksistä. On melkoinen riski, kun peräkammarin poika ryhtyy patteriauton pohjaa hitsaamaan....

        Dieseleistä tohjo on jo oppinut pysymään erossa D4D pommikoneen kokemuksista viisastuneena. Samaa voisi sanoa myös robottivaihteista (MMT -nylkytin). Eikä kyllä nuorisoautonkaan teko (Urpo Cruiseri) onnistunut. Pakettiautoissa pidetiin kiinni perinteistä, mutta EU kielsi turvattoman kiikuttimen myynnin. Nyt vessanpöntön kantta esittävä logo liimataan aidon ranskalaisen laatuauton keulalle.

        Näinhän se että kun tojo tarvitsee oikeasti laadukkaan auton niin tojon omia insinöörejä tai tojon tekniikkaa ei käytetä kuin korkeintaan mainosmateriaalissa. Eurooppalaiset laatuvalmistajat suunnittelevat ja tekevät Toyotan parhaat autot.
        Aygo, Proace, Supra ovat esimerkkejä tästä Toyotan epäluottamuksesta omiin kykyihinsä. Ja aiheellista se onkin.


      • Anonyymi

        Ja sinä jatkat vuoropuhelua kuvitteellisen henkilön kanssa vuodesta toiseen.
        Toistamalla samoja fraaseja kuin papukaija.

        Eiköhän kaikille täyspäisille ole auennut jo aikaa sitten missä mennään.


      • Anonyymi

        Ei kai se sinullakaan Pentin metsästäjä tarvitse olla iso vika mutta kun se on arassa paikassa.


    • Anonyymi

      Ihan sama mitä auto kuluttaa ja miten ajetaan, kun ajetaan alle 15 tkm vuodessa Arvon alennus on kuitenkin suurin kustannus.

      • Anonyymi

        Pitää täysin paikkansa!
        Ihan sama kuinka monta prosenttia mennään sähköllä. Arvonalennus ratkaisee kilometrihinnan ja autoilun kustannukset hyvin suurelta osin.

        Järjetöntä lesoilla esim. Toyota hybridin kulutuksesta...onko se 4,3 , 5,1 tai vaikka 5,5 litraa sadalla. Siis 10-15 tkm vuosiajoilla tai jopa alle. Ei mitään käytännön merkitystä.

        Ajaisivat nyt ensin esim 30-50 tuhatta tai vaikka 80 tonnia vuodessa, mutta ei niillä ajeta ei...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää täysin paikkansa!
        Ihan sama kuinka monta prosenttia mennään sähköllä. Arvonalennus ratkaisee kilometrihinnan ja autoilun kustannukset hyvin suurelta osin.

        Järjetöntä lesoilla esim. Toyota hybridin kulutuksesta...onko se 4,3 , 5,1 tai vaikka 5,5 litraa sadalla. Siis 10-15 tkm vuosiajoilla tai jopa alle. Ei mitään käytännön merkitystä.

        Ajaisivat nyt ensin esim 30-50 tuhatta tai vaikka 80 tonnia vuodessa, mutta ei niillä ajeta ei...

        Toyotan parhaat tuotteet:
        Aygo, Proace, Supra, Hilux ja Landcruiser.

        3 ensimmäistä on muiden tekemiä ja Hilux sekä Landcruiser on dieseleitä.


    • Anonyymi

      Toyota on kaikkien aikojen kokonaistaloudellisin auto!

      • Anonyymi

        Argumentoinnin juhlaa jälleen kerran tojotistilta.
        Vahvaa älyllistä suoritusta.


    • Anonyymi

      https://www.is.fi/autot/art-2000006674458.html

      "Toisessa mallissa korotus olisi muutoin samanlainen, mutta koskisi vain bensiini- ja dieselautoja eikä esimerkiksi kaasu- ja sähköajoneuvoja."

      Tässä taas tulee esiin se oleellinen ero oikeasti sähköllä ajamisen ja Toyotan mainospuheiden välilä. Tojon latauskelvottomien verotus pompsahtaa aivan uusille lukemille kun sähköautojen verot pysyvät nykyisellään.
      Bensan hinta nousee, bensa-autojen verot nousevat. Sähköllä ajaa edelleen halvalla.
      Mutta älkää tojotistit vaipuko epätoivoon. Lukekaa tojon mainoksesta miten tojon sähköisillä autoilla ajetaan jopa 50% sähköllä. Se helpottaa kun maksatte lisämaksuja.

      • Anonyymi

        Hyvä juttu että kaasuautotkin ovat sillä listalla joille ei lisäveroja tule. Vain näille 100% bensalla kulkeville latauskelvottomille.


    • Anonyymi

      Toyotan kilometrikustannukset polttoaineen osalta ovat 5-6 euroa /100 km.
      Pikkutuhnuturpojen kustannukset 9-16 euroa.

      • Anonyymi

        Sähköautolla kaksi euroa
        Kaasuautolla 3-4 euroa.

        Tojon latauskelvottomat ovat juuttuneet 90-luvun teknologiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla kaksi euroa
        Kaasuautolla 3-4 euroa.

        Tojon latauskelvottomat ovat juuttuneet 90-luvun teknologiaan.

        Eihän kaasuautoja edes enää tehdä, ja sähköpatteriauto on yhä kaupunkiauto, 50-100 kilometrin matkoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kaasuautoja edes enää tehdä, ja sähköpatteriauto on yhä kaupunkiauto, 50-100 kilometrin matkoille.

        No voi taas kun pukkaa onnetonta trollausta. Aika luokatonta menoa.
        Eikö sulta irtoayhtään parempaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla kaksi euroa
        Kaasuautolla 3-4 euroa.

        Tojon latauskelvottomat ovat juuttuneet 90-luvun teknologiaan.

        Latauskelvotonta on tarjolla monellakin merkillä.. monella merkillä on myös pelkkää bensaa ja dieseliä. En aina ymmärrä miksi vain Toyotan tekniikkaan takerrutaan. Sikäli ihan sama mutta kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvotonta on tarjolla monellakin merkillä.. monella merkillä on myös pelkkää bensaa ja dieseliä. En aina ymmärrä miksi vain Toyotan tekniikkaan takerrutaan. Sikäli ihan sama mutta kuitenkin.

        Katsopa nyt vaikka IS:n vuoden auto finaalikuusikkoa. Siinä on monen merkkisiä autoja ja kaikista muista on ladattavat versiot tai ne ovat täysin sähköautoja. Ainoastaan Tojo on täysin bensan varassa.
        Haluan sanoa että käytännössä kaikki eurooppalaiset , Nissan, Mazda, Honda, Ford jne tarjoavat sähköautoja mutta tojolla on vain kaksi ladattavaa eikä yhtään sähköautoa.
        Minusta on perusteltua sanoa että Tojo on selvästi muita jäljessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa nyt vaikka IS:n vuoden auto finaalikuusikkoa. Siinä on monen merkkisiä autoja ja kaikista muista on ladattavat versiot tai ne ovat täysin sähköautoja. Ainoastaan Tojo on täysin bensan varassa.
        Haluan sanoa että käytännössä kaikki eurooppalaiset , Nissan, Mazda, Honda, Ford jne tarjoavat sähköautoja mutta tojolla on vain kaksi ladattavaa eikä yhtään sähköautoa.
        Minusta on perusteltua sanoa että Tojo on selvästi muita jäljessä.

        On siinä meillä oikein varsinainen inttäjä! Kyllä kansa ilman sinun inttämistä ja toyotavihaasi osaa ostaa itselleen auton jonka haluaa omiin tarpeisiinsa. Eikö pieneen tyhmään jästipäähän mahdu että ei vielä läheskään suurin osa halua mitään sähköautoa. Joulukuun alussa julkaistavassa trafin ensirekisteröintitilastossa Toyota taas tulee näyttämään, mitä halutaan. Sitä valmistetaan ,mitä ostetaan. Kuka haluaisi esim. jotain Volsun iidee kolmosen puolivalmistetta huijausmoodilla? Mieti ite!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa nyt vaikka IS:n vuoden auto finaalikuusikkoa. Siinä on monen merkkisiä autoja ja kaikista muista on ladattavat versiot tai ne ovat täysin sähköautoja. Ainoastaan Tojo on täysin bensan varassa.
        Haluan sanoa että käytännössä kaikki eurooppalaiset , Nissan, Mazda, Honda, Ford jne tarjoavat sähköautoja mutta tojolla on vain kaksi ladattavaa eikä yhtään sähköautoa.
        Minusta on perusteltua sanoa että Tojo on selvästi muita jäljessä.

        On varmasti jäljessä mutta mitä sitten ja miksi muut myös ottaa tätä itselataavaa valikoimiinsa? On totta että sähköistys on nyt kovasti nousussa mutta silti markkinoille tuodaan näitä. Miksi? Ja pointtina on myös se että kaikilla ei vaan toistaiseksi ole latausmahdollisuutta kotona/ työpaikalla niin siinä on vähän turhaa ostaa ladattavaa hybridiä. Usko pois näitäkin on monia ja monella paikkakunnalla.

        Hyvä vaan että on vaihtoehtoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On varmasti jäljessä mutta mitä sitten ja miksi muut myös ottaa tätä itselataavaa valikoimiinsa? On totta että sähköistys on nyt kovasti nousussa mutta silti markkinoille tuodaan näitä. Miksi? Ja pointtina on myös se että kaikilla ei vaan toistaiseksi ole latausmahdollisuutta kotona/ työpaikalla niin siinä on vähän turhaa ostaa ladattavaa hybridiä. Usko pois näitäkin on monia ja monella paikkakunnalla.

        Hyvä vaan että on vaihtoehtoja!

        "Hyvä vaan että on vaihtoehtoja!"

        Asiaa voi katsoa myös niinpäin että Toyota ei nimenomaan tarjoa vaihtoehtoja vaan pelkästään bensalla kulkevia autoja.
        Esimerkkinä suosituin c-segmentti eli Golf/Corolla.
        Corollaa saa vain ja ainoastaan bensalla kulkevana kun Golfista saa bensan, (bio)dieselin, (bio)kaasun, ladattavan hybridin ja täyssähkön (ID.3).
        Eikö Toyota ole juuri se joka ei tarjoa vaihtoehtoja kun VW:llä niitä iso kirjo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvä vaan että on vaihtoehtoja!"

        Asiaa voi katsoa myös niinpäin että Toyota ei nimenomaan tarjoa vaihtoehtoja vaan pelkästään bensalla kulkevia autoja.
        Esimerkkinä suosituin c-segmentti eli Golf/Corolla.
        Corollaa saa vain ja ainoastaan bensalla kulkevana kun Golfista saa bensan, (bio)dieselin, (bio)kaasun, ladattavan hybridin ja täyssähkön (ID.3).
        Eikö Toyota ole juuri se joka ei tarjoa vaihtoehtoja kun VW:llä niitä iso kirjo?

        Ääliö. Eiköhän tässä tarkoitettu että hyvä kun on erilaisia eri merkkisiä vaihtoehtoja. Ja lisäyksenä edelleen, mihin sellainen vielä tarvitsee ladattavaa jolla latauspaikkaa ei ole muualla kuin marketin pihassa?
        En omista Toyotaa enkä VW:tä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvä vaan että on vaihtoehtoja!"

        Asiaa voi katsoa myös niinpäin että Toyota ei nimenomaan tarjoa vaihtoehtoja vaan pelkästään bensalla kulkevia autoja.
        Esimerkkinä suosituin c-segmentti eli Golf/Corolla.
        Corollaa saa vain ja ainoastaan bensalla kulkevana kun Golfista saa bensan, (bio)dieselin, (bio)kaasun, ladattavan hybridin ja täyssähkön (ID.3).
        Eikö Toyota ole juuri se joka ei tarjoa vaihtoehtoja kun VW:llä niitä iso kirjo?

        Iso kirjo, mutta ei ainuttakaan kiinnostavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvä vaan että on vaihtoehtoja!"

        Asiaa voi katsoa myös niinpäin että Toyota ei nimenomaan tarjoa vaihtoehtoja vaan pelkästään bensalla kulkevia autoja.
        Esimerkkinä suosituin c-segmentti eli Golf/Corolla.
        Corollaa saa vain ja ainoastaan bensalla kulkevana kun Golfista saa bensan, (bio)dieselin, (bio)kaasun, ladattavan hybridin ja täyssähkön (ID.3).
        Eikö Toyota ole juuri se joka ei tarjoa vaihtoehtoja kun VW:llä niitä iso kirjo?

        Vikavaagenien vikamaailma ei vaan kiinnosta niinkuin huippuluotettavan Toyotan ostaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääliö. Eiköhän tässä tarkoitettu että hyvä kun on erilaisia eri merkkisiä vaihtoehtoja. Ja lisäyksenä edelleen, mihin sellainen vielä tarvitsee ladattavaa jolla latauspaikkaa ei ole muualla kuin marketin pihassa?
        En omista Toyotaa enkä VW:tä..

        "mihin sellainen vielä tarvitsee ladattavaa jolla latauspaikkaa ei ole muualla kuin marketin pihassa?"

        Kuka on koskaan sanonut että kaikien pitäisi ostaa ladattava?
        Joillakin on iso tarve tällaisille hysteerinen ylilyönnneille. Kutsun sitä KAIKKI-hysteriaksi. Miten kukaan voi ajatella että KAIKKIEN pitäis tehdä sama valinta.
        Ei pidä vaan jokainen valitsee itselleen parhaan vaihtoehdon. Siksi esim Golfista/ID.3:sta on tarjolla VIISI eri käyttövoimavaihtoehtoa. Toyotalla Corollasta vain YKSI.
        Nimenomaan Toyta edustaa kapeaa ajattelua kun muut tarjoavat eri vaihtoehtoja erilaisille ihmisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mihin sellainen vielä tarvitsee ladattavaa jolla latauspaikkaa ei ole muualla kuin marketin pihassa?"

        Kuka on koskaan sanonut että kaikien pitäisi ostaa ladattava?
        Joillakin on iso tarve tällaisille hysteerinen ylilyönnneille. Kutsun sitä KAIKKI-hysteriaksi. Miten kukaan voi ajatella että KAIKKIEN pitäis tehdä sama valinta.
        Ei pidä vaan jokainen valitsee itselleen parhaan vaihtoehdon. Siksi esim Golfista/ID.3:sta on tarjolla VIISI eri käyttövoimavaihtoehtoa. Toyotalla Corollasta vain YKSI.
        Nimenomaan Toyta edustaa kapeaa ajattelua kun muut tarjoavat eri vaihtoehtoja erilaisille ihmisille.

        Ei tarvita muuta kuin hybridi tällä hetkellä, siksi Corolla on myydyin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvita muuta kuin hybridi tällä hetkellä, siksi Corolla on myydyin.

        Jos välttämättä haluaa maksaa kilometreistään viisi kertaa enemmän kuin sähköllä ajava. Mulle kyllä kelpaa halvemmat kilometrit ja päästöttömyys.
        Yleensäkin tuollainen "yksi riittää kaikille" kertoo alenteneesta ajattelukyvystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvä vaan että on vaihtoehtoja!"

        Asiaa voi katsoa myös niinpäin että Toyota ei nimenomaan tarjoa vaihtoehtoja vaan pelkästään bensalla kulkevia autoja.
        Esimerkkinä suosituin c-segmentti eli Golf/Corolla.
        Corollaa saa vain ja ainoastaan bensalla kulkevana kun Golfista saa bensan, (bio)dieselin, (bio)kaasun, ladattavan hybridin ja täyssähkön (ID.3).
        Eikö Toyota ole juuri se joka ei tarjoa vaihtoehtoja kun VW:llä niitä iso kirjo?

        No vaihtoehdoilla tarkoitin sitä että onneksi on monia merkkejä ja monia eri tekniikoita mistä valita itselleen sopiva. Edelleenkään kaasu- tai ladattava/täyssähkö ei ole sopiva mistään merkistä jos ”tankkausasemia” ei ole käytössä. Tällöin itselataava/ kevyt hybridi on ihan sopiva vaihtoehto merkistä riippumatta.
        Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Oletko yksinkertainen vai muuten vaan jälkeen jäänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vaihtoehdoilla tarkoitin sitä että onneksi on monia merkkejä ja monia eri tekniikoita mistä valita itselleen sopiva. Edelleenkään kaasu- tai ladattava/täyssähkö ei ole sopiva mistään merkistä jos ”tankkausasemia” ei ole käytössä. Tällöin itselataava/ kevyt hybridi on ihan sopiva vaihtoehto merkistä riippumatta.
        Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Oletko yksinkertainen vai muuten vaan jälkeen jäänyt?

        "Tällöin itselataava/ kevyt hybridi on ihan sopiva vaihtoehto merkistä riippumatta.
        Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Oletko yksinkertainen vai muuten vaan jälkeen jäänyt?"

        Mistä olet saanut päähäsi että joku ei ymmärtäisi että itselataava/kevyt hybridi voisi olla jollekulle ihan sopiva vaihtoehto?
        Mielestäni "hieman" vinoon mennyt ja täysin ylivedetyn herkistynyt tulkinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tällöin itselataava/ kevyt hybridi on ihan sopiva vaihtoehto merkistä riippumatta.
        Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Oletko yksinkertainen vai muuten vaan jälkeen jäänyt?"

        Mistä olet saanut päähäsi että joku ei ymmärtäisi että itselataava/kevyt hybridi voisi olla jollekulle ihan sopiva vaihtoehto?
        Mielestäni "hieman" vinoon mennyt ja täysin ylivedetyn herkistynyt tulkinta.

        Itsehän tunget ladattavaa, kaasua ja täyssähköä joka väliin. Että oma pääsi on vinossa jos jotain..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän tunget ladattavaa, kaasua ja täyssähköä joka väliin. Että oma pääsi on vinossa jos jotain..

        On aika hysteerista kuvitella että jos joku puhuu ladattavista, kaasusta ja täyssähköstä niin se tarkoittaisi että ne olisivat hänän mielestään ainoat vaihtoehdot.
        Tai että kaikkien pitäisi ostaa sellainen.
        Lopeta hysteeria ja kasvata selkäranka. Maailmassa on erilaisia ihmisiä ja jonkun hypettäminen ei tarkoita että sinun pitäisi mennä sopulina mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aika hysteerista kuvitella että jos joku puhuu ladattavista, kaasusta ja täyssähköstä niin se tarkoittaisi että ne olisivat hänän mielestään ainoat vaihtoehdot.
        Tai että kaikkien pitäisi ostaa sellainen.
        Lopeta hysteeria ja kasvata selkäranka. Maailmassa on erilaisia ihmisiä ja jonkun hypettäminen ei tarkoita että sinun pitäisi mennä sopulina mukaan.

        Tämä ketjuhan on aivan hullua vänkäämistä. Mitä hyötyä tavalliselle ihmiselle on siitä, että Volkkarilla tarjolla vaikka kuinka monta toimimatonta vaihtoehtoa? Vaikka ostat minkä vaihtoehdon hyvänsä, niin aina saat toimimattoman ajopelin, jota täytyy aina viedä korjaamolle.

        Tojota taas tarjoaa ihmisille vain yhtä toimintavarmaa bensiinikäyttöistä itselataavaa vaihtoehtoa, mutta siitäkin huolimatta se on myyntitilastojen ykkönen. Tavalliset ihmiset arvostavat autossa vain toimintavarmuutta ja talvella myös lämpimyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvotonta on tarjolla monellakin merkillä.. monella merkillä on myös pelkkää bensaa ja dieseliä. En aina ymmärrä miksi vain Toyotan tekniikkaan takerrutaan. Sikäli ihan sama mutta kuitenkin.

        Vihaan kaikkea Tohjotaan liittyvää kun minut on kerran potkittu pois myyntiassistentin hommasta. Sanoivat että alisuoritin, nyt en ymmärrä.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe