olen ajanu pari kesää kawa 450 customilla. nyt olen suunnitellu isompaa matkapyörä, esim kawa 1000 gtr. onko kokemuksia ko pyörästä, aika painava se on yli 300 kg tankki täynnä. tehoja kuitenkin alla 100 hv. mitähän tuo syö normaali-ajossa, kaksi aikuista ja matkatavarat laukuissa?
ajoasento tuntuu hyvältä ja takamatkustajallaki on tilaa. kiitos kommenteista.
gtr 1000 matkapyöräksi
20
5359
Vastaukset
- Pave
Kävin tuossa juuri itsekin sellaisen hommaamassa toissapäivänä ja liikkeestä kotiin kun ajoin niin tuli yli parisataa kilometriä ja täytyy sanoa, että tuntui oikein mukavalta peliltä. Kulutuksesta ei ole tietoa vielä tarkemmin, mutta tankki on onneksi sen verran iso että ei tarvitse kuitenkaan ihan joka huoltoasemalla pysähtyä. Ja kannattaako sitä nyt harrastuksessa kovin tarkasti laskea paljonko se kuluttaa? Ei muuta kuin menoksi vaan kaupoille.
- kawalla ajava
tänään olis koeajo, vm 1992 jolla ajettu 48 tkm. hintapyynti on n, 6000 e, aika vähän näitä on kaupan, sillä voivat pyytää. vertailupyöränä käyn ajamassa myös yamaha 900 xj, saman ikäinen tonnin halvempi.
- Pave
kawalla ajava kirjoitti:
tänään olis koeajo, vm 1992 jolla ajettu 48 tkm. hintapyynti on n, 6000 e, aika vähän näitä on kaupan, sillä voivat pyytää. vertailupyöränä käyn ajamassa myös yamaha 900 xj, saman ikäinen tonnin halvempi.
Onko mittarilukema tuo vai todelliset kilometrit? Yleensä nykyään virheellisesti ilmoitetaan vain mittarilukema, eikä todellisia kilometrejä. Yli kymmenen vuotta vanha pyörä eikä olisi ajettu kuin 4000km/ kesä aina hieman arveluttaa varsinkin kun on kyse matkapyörästä. Varsinkin jos on ollut aikaisemmin ulkomaan rekisterissä niin todennäköisesti ajettu reilusti enemmän, mutta kuntohan sen ratkaiseen (ostopäätöksen) eikä kilometrimittari. Eli jos hinta/laatu suhde on kohdillaan niin silloinhan se kauppa on tehtävä.
PS. Saksan poika osaa sitten fiksata pyörän paremmin myyntikuntoon kuin Suomipoika, mutta aina jostain löytyy/huomaa onko pyörää yritetty fiksata "vähemmän" ajetun näköiseksi kuin todellisuudessa on.
- Kawa GTR 1000
Myynnissä olisi Kawasaki GTR 1000, 1. om, vm. 2003. Pyörällä ajettu n. 7.500 km ja takuuta on jäljellä heinäkuun loppuun saakka. Pyörä on kolaroimaton ja kaatamaton. Ei kolhittu eikä naarmutettu, eli käytännössä virheetön yksilö.
Hintapyyntö 13.800,00 euroa. Luovun siitä, koska ei ole aikaa ajaa, viime kesänä ajoin ainoastaan 2.000 km. Jos kiinnostaa, soita p. 041-4425406. - jiijii
et varmasti pety kulutus on samaa luokkaa kuin muissakin tuon kokoisissa pyörissä ehkä vähemmänkin
koska GTR:ssä on hyvä vääntö jota voi myös käyttää
se meinaan jaksaa vääntää, ihan sama ajatko yksin vai kaksin ei "hyydy" eikä noissa mitään lastentauteja enää ole muutakuin noissa vanhemmissa
tosi hyvä jousitus ja voi sillä mutkatietäkin ajella
aika "rajusti" vaikka onkin ns:"möhkö".
itselläni oli aikoinaan 87.mallinen ja viimeksi kun näin pyörän oli mittarissa 149tkm ja hyvin mennä paukutti noissa vanhemmissa kannattaa
venttilin säätö väli tehdä 10-tonnin välein,
ja toinen seikka on jousitus joka on ilma/öljy
kannattaa olla tarkkana sen ilman kanssa jos
koettaa laittaa esim.huoltikan vehkeillä niin
melko varmaan käy huonosti ja on stefat nurinniskoin, kuumilla ilmoilla "hankala" pyörä
ei tule raitista ilmaa sitten mistään itellä
oli vielä korkeampi pleksi joten hikeä pukkas.- kawalla ajava
koe ajo oli perjantaina aamusta, mittarissa 2 astetta, vettä satoi ja se muuttui räntäsateeksi. Meinasi pyöräkuume mennä ilmojen takia. Mutta se ajokokemus oli hyvä, vääntöä löytyy, 100 km/t kulkee neljällä tuhannella kiekalla, kaikki toimii nii ku pitääki. vaikka on painava pyörä (310 kg) ja tehoja vain 98 hv niin matkanteko on helppoa. kaupat kai siitä pitää tehdä, pyörä menee ekaks huoltoon. mutta ennen vappua liikenteeseen.
- Vikke Nilo
kawalla ajava kirjoitti:
koe ajo oli perjantaina aamusta, mittarissa 2 astetta, vettä satoi ja se muuttui räntäsateeksi. Meinasi pyöräkuume mennä ilmojen takia. Mutta se ajokokemus oli hyvä, vääntöä löytyy, 100 km/t kulkee neljällä tuhannella kiekalla, kaikki toimii nii ku pitääki. vaikka on painava pyörä (310 kg) ja tehoja vain 98 hv niin matkanteko on helppoa. kaupat kai siitä pitää tehdä, pyörä menee ekaks huoltoon. mutta ennen vappua liikenteeseen.
Onko Kentsu kanavalla...eisunkaan toi ole sun
pyörä mitä tuossa kaupataan...? !
On itse tuollaisen pyörän onnellinen omistaja
on ollut sellainen jo 6-7v enkä ole ajatellutkaan
vaihtaa merkkiä enkä mallia..minun pyörä on ehkä
viimeisiä joka on rekisteröity -04 Suomeen malli
on kyllä - 03.
Kävin juuri ajamassa sellaisen noin 200 km lenkin
ja kyllä tuntui hyvälle...on peli taas iskussa
sitä hieman laitettin, tuli penkin kautta kotiin
ja näytti tosi hyvälle, takapyörästä tuli noin
87 hp ulos.. laitettiin suuttimet 120, alkuperäiset oli 115, alavääntö parani huomattavasti, olen todella tyytyväinen pyörääni
joten osta pois vaan jos olet hyvän yksilön löytänyt...
Ajoin viime kesänä 15000 eikä sitten mitään ongelmia...rautaperseajokin meni ihan huomaamatta
että siitä vaan..hyviä kilometrejä GTR-lle kuin
myös sulle.. - Kawa GTR 1000
Vikke Nilo kirjoitti:
Onko Kentsu kanavalla...eisunkaan toi ole sun
pyörä mitä tuossa kaupataan...? !
On itse tuollaisen pyörän onnellinen omistaja
on ollut sellainen jo 6-7v enkä ole ajatellutkaan
vaihtaa merkkiä enkä mallia..minun pyörä on ehkä
viimeisiä joka on rekisteröity -04 Suomeen malli
on kyllä - 03.
Kävin juuri ajamassa sellaisen noin 200 km lenkin
ja kyllä tuntui hyvälle...on peli taas iskussa
sitä hieman laitettin, tuli penkin kautta kotiin
ja näytti tosi hyvälle, takapyörästä tuli noin
87 hp ulos.. laitettiin suuttimet 120, alkuperäiset oli 115, alavääntö parani huomattavasti, olen todella tyytyväinen pyörääni
joten osta pois vaan jos olet hyvän yksilön löytänyt...
Ajoin viime kesänä 15000 eikä sitten mitään ongelmia...rautaperseajokin meni ihan huomaamatta
että siitä vaan..hyviä kilometrejä GTR-lle kuin
myös sulle..No joo, näyttää nämä työasiat olevan taas sillä mallilla pitkälle kesään, ettei paljon muuta ehdi taas harrastelemaan. Mutta nyt iski jo katumus, joten taidan perua sanani, vaikka pyörä uhkaa homehtua paikalleen. Nooh, antaa homehtua.
Jiijii:n kanssa olen samaa mieltä siitä että pyörän kate on kyllä sen verran suojaava, että helteellä meinaa lähteä taju, vielä kun konekin pukkaa lämmintä ilmaa jaloille. Lisäksi pyörä on painavahko, mutta tämän vuoksi kuitenkin vakaa kulkija. Tässä kaksi miinusta, muuta en keksi. Ai niin... mittasin kulutuksen viime kesänä yksi päällä 5,6 l/100 km, mitä lie kaksi päällä, en tiedä. Mutta mun mielestä varsin kohtuullista. Mulla oli ennen Kawaa Honda CB Sevenfifty vm.-01 ja kulutus oli samaa luokkaa.
- GTR 1000
Myös minun kokemukseni on GTR 1000 erittäin myönteiset. Ajokilometrejä tuli viimekesänä 10 000. Ajamme paljon kaksi matkatavarat päällä. Kulutus on alle 6 litraa. Ajoominaisuudet ovat GTR vahva puoli. Lämmintä tulee katteen kautta, mutta viileillä ilmoilla se on hyvä.
Hyvää ajokesää!- GTR
Mistähän löytäisin GTR 1000 sivulaukkujen sisäkassit?
- kawalla ajava
kävin eilen tekemässä kaupat gtr 1000. ja illalla parin sadan kilometrin lenkki. hyvin toimii ja mahtava ajettava, eikä syöny ku 4,85 l/100 km. kate suojaa hyvin ja koneesta tulee sopivsti lämmintä ilmaa jaloille ja syliin, ei paleltanu vaikka oli vain muutama aste plussan puolella. kiitokset kaikille hankinta keskusteluun osallistuneille ja oikein hyvää ajokesää
- Raaka-arska 61
Kulutus pyörii kuuden litran kahta puolta.Matka-ajossa menee kevyesti alle.Ja ota huomioon, että vuosimallit 86-91 ovat 110 heppaisia ellei ole kuristettu versio niin kuin minulla oli.Tosin kuristus on aika helposti poistettavissa.Myöhemmät versiot ovat sataheppaisia.Sitä ,että onko niillä käytännössä eroa ,on vaikea sanoa.Jos kysyttävää ,niin kysy ,koska on kokemusta ko. vehkeistä yli 300.000 km.
- kawalla ajava
gtr 1000 on vähän liian korkea mulla. mitä vaikuttaa jos etuiskareissa olevaa ilmanpainetta alentaa, mikä muuten on oikea paine? samoin takajousitus/iskari, siinä on se neljä portainen säätö ja ilmanpaineventtiili, voiko niistä säätää pyörää pehmeämmäksi ja matalammaksi? mulla on ohjekirja apuna, tosin ranskankielinen jota en ymmärrä sanaakaan, hyvät kuvat ja numerotiedot. mikä on koneessa venttiilien säätö väli ja joutuuko jakoketjua vaihtamaan? nyt on mittarissa 49 tkm. kiitos.
- Raaka.-Arska 61
kawalla ajava kirjoitti:
gtr 1000 on vähän liian korkea mulla. mitä vaikuttaa jos etuiskareissa olevaa ilmanpainetta alentaa, mikä muuten on oikea paine? samoin takajousitus/iskari, siinä on se neljä portainen säätö ja ilmanpaineventtiili, voiko niistä säätää pyörää pehmeämmäksi ja matalammaksi? mulla on ohjekirja apuna, tosin ranskankielinen jota en ymmärrä sanaakaan, hyvät kuvat ja numerotiedot. mikä on koneessa venttiilien säätö väli ja joutuuko jakoketjua vaihtamaan? nyt on mittarissa 49 tkm. kiitos.
Tässäpä ohjeita kaksipäällä ajoon: Etupään paine 1 kilo ja taakse 3,5 kiloa. Nämä arvot pätevät raskaalla kuormalla. Yksin ajaessa arvot 0,5 edessä ja 2,5 takana lienevät aika lähellä oikeaa. Neliportainen säätönappula on paluuvaimennukselle. Mitä isompi luku, sitä suurempi vaimennus. Raskaalle kuormalla pidän nelosella ja kevyellä kuormalla pienempi luku. Mitä pienempi luku, sitä keinuvampi peräpää on. Makuasia mistä tykkää. Ilmanpaineen lisäys iskareihin käsipumpulla, ei huoltoaseman mittarilla. Sen takia ettei stefat lennä helvettiin. Venttilinsäätöväli 10 tkm ja arvot imu 0,13-0,18 ja pako 0,18-0,23. Jakoketju on vähän vaikeampi määritellä mutta itse olen vaihtanut 50 tkm-70tkm välein. GTR:ssä ketju on helppo vaihtaa kun se on koneen sivussa. Jos haluat lisää tietoja niin täältä löytyy. terv. Raaka-Arska.
- kawalla ajava
Raaka.-Arska 61 kirjoitti:
Tässäpä ohjeita kaksipäällä ajoon: Etupään paine 1 kilo ja taakse 3,5 kiloa. Nämä arvot pätevät raskaalla kuormalla. Yksin ajaessa arvot 0,5 edessä ja 2,5 takana lienevät aika lähellä oikeaa. Neliportainen säätönappula on paluuvaimennukselle. Mitä isompi luku, sitä suurempi vaimennus. Raskaalle kuormalla pidän nelosella ja kevyellä kuormalla pienempi luku. Mitä pienempi luku, sitä keinuvampi peräpää on. Makuasia mistä tykkää. Ilmanpaineen lisäys iskareihin käsipumpulla, ei huoltoaseman mittarilla. Sen takia ettei stefat lennä helvettiin. Venttilinsäätöväli 10 tkm ja arvot imu 0,13-0,18 ja pako 0,18-0,23. Jakoketju on vähän vaikeampi määritellä mutta itse olen vaihtanut 50 tkm-70tkm välein. GTR:ssä ketju on helppo vaihtaa kun se on koneen sivussa. Jos haluat lisää tietoja niin täältä löytyy. terv. Raaka-Arska.
olen ajanu nyt parituhatta km, muuten toimii hyvin mutta lämpimänä vähillä kierroksilla ajettaessa nykii ja joskus jää tyhjäkäynti liian isolle, huutaa 1500 kiekkaa. tulpat on vaihdettu ja kaasarit säädetty, ei auttanu. onko vika sytty vai kaasari puolella?
ja toinen asia, teidätkö voiko sitä laskea jousitusta säätämällä, vähän liian korkea pyörä mulle ja ku on niin painavaki. paikallinen huolto ei osannu tehdä asialle mitään. kiitos etukäteen - 2xKawa
kawalla ajava kirjoitti:
olen ajanu nyt parituhatta km, muuten toimii hyvin mutta lämpimänä vähillä kierroksilla ajettaessa nykii ja joskus jää tyhjäkäynti liian isolle, huutaa 1500 kiekkaa. tulpat on vaihdettu ja kaasarit säädetty, ei auttanu. onko vika sytty vai kaasari puolella?
ja toinen asia, teidätkö voiko sitä laskea jousitusta säätämällä, vähän liian korkea pyörä mulle ja ku on niin painavaki. paikallinen huolto ei osannu tehdä asialle mitään. kiitos etukäteenMun aikaisempi GTR: esiintyi nykimistä moottoritie nopeuksilla. Laitoin bensan sekaan paikkoja puhdistavaa lisäainetta ja auttoi.
- Jakke
Ostin viime kesänä GTR 1000 -97. pyörään olen ollut muuten tyytyväinen..mutta.. etu-iskarit mielestäni liian löysät..öljyt/defat vaihdettu..ei auttanut..miten niitä voi "jäykistää".että sais keinutuoli ominaisuuden pois..??
- ninni-iines
Monen moista pärrää omistaneena voin sanoa että noin hyviä pyöriä ei ikävä enää valmisteta.itsellä oli 87 malli,mamman kans kaks päällä 600-800 km päivämatkoja,eipä ollut koskaan mitään vikoja,miinuksena sanoisin kaupunki pyörityksen kun hiki valuu ja onnettoman väännön,maantiellä omiaan,matka vauhtina oulu-hki 130km/h ja kulutus 6,5.hinnathan näissä on alakantissa mutta vähän ajettuja ei taida enää kylläkään löytyä löytyä,ajettavuudeltaan parempi kuin esim pannari
- soirku
Millä kannattaisi noi paineet mitata iskareista, joku neuoi ettei ainakaan hultoaseman mittareilla?
- i.lma
Osta tollainen ilmamittari tarvikeliikkeestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379