Väsyttää, voimaton olo

Anonyymi

Pitkään ollut olo että ei vain jaksa.
Töiden jälkeen voin nukkua iltaan saakka, olla valveilla hetken ja nukkua taas aamuun.
Olen nostellut painoja teinistä saakka mutta nyt kaikki painaa. Käyttämäni painot on laskenut useita kymmeniä kiloja, jopa sata kiloa suuremmissa liikkeissä.
Töissä kun pitäisi nostaa lankku maasta niin se on vaatii paljon,
Lihaksiin sattuu kun jotain painavaa pitäisi liikuttaa työpöydällä.
Lenkillä metsässä ojan yli meneminen vaatii ponnisteluja. Mieli ja keho panee vastaan.
Pari vuotta sitten hyppäsin leveänkin ojan yli leikiten. Myös kaikki yli parin kilometrin lenkit on tuskaa. Ei vain jaksa.
Ruokailua olen pitänyt silmällä mutta sen pitäisi olla kunnossa.
Olen 30 vuotias ja tuntuu että olen ikäloppu.
Lääkäriin ehkä kohta.

28

1339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisikohan jonkunasteista vitamiinivajausta? Vahvoja vitamiineja kannattaa ainakin kokeilla vähän isommillakin annoksilla hetken aikaa.

      • Anonyymi

        Käytän Mivitotal sport ja vielä rautaa erikseen. Rautaa otin kokeeksi kun voi auttaa väsymykseen. Ei ole auttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän Mivitotal sport ja vielä rautaa erikseen. Rautaa otin kokeeksi kun voi auttaa väsymykseen. Ei ole auttanut.

        Mivitotal ei vielä ole mikään huippuvitamiini, kokeile jotain Solgarin tai Skipin vahvaa vitamiinia. Pelkkä C-vitamiinin runsas ottaminen monesti auttaa raudanpuutteeseen kun C-vitamiinin ansiosta rauta imeytyy paljon paremmin. Pelkkä raudan lisääminen ei silloin auta jos kehossa on liian vähän C-vitamiinia.


    • Anonyymi

      Olen kyllä nainen mutta haluan ottaa kantaa sen verran kun katsoin kerran yhtä terveysohjelmaa miehistä ja miesten ongelmista.

      Oli puhetta esim. masennuksesta ja ohjelmassa tuli esille että miehillä saattaa tulla masennuksen oireita kun testosteroni-taso heittää.
      Siinä myös puhuttiin että usein sitten hoidetaankin masennuksena vaikka kyse onkin hormonaalisesta häiriöstä.

      Neuvoisin että kannattaisi ainakin tuo testosteroni- arvo selvittää, sekin saattaa jo kertoa jotain tilanteesta.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa, mutta jos syö vähän huonosti ja vitamiinitasot alhaalla niin silloin kannattaisi ne asiat ensin korjata ennen kuin edes harkitsee ulkoisen teston ottamista. On myös luontaisia konsteja testotasojen nostamiseen niin ei tarvi piikin varassa olla eikä tule mahdollsia sivuvaikutuksia.


      • Anonyymi

        Piti tänään soittaa lääkärille mutta kova kiire töissä niin ei ehtinyt. Huomenna uusi yritys.


      • Anonyymi

        Jos esimerkiksi maastaveto ykkönen laskee 300kg:sta 200kg:oon niin tuskin on huolta testoista tai sitten on käynyt niin, että pitempiaikainen testopiikitys on täytynyt lopettaa ja kyse on lopetuksen jälkeisestä vastavaikutuksesta.
        Oma tuotanto lähellä 0:aa. Eipä olisi ensimmäinen tapaus.


      • Anonyymi

        sinä myyt testosteronia.


    • Anonyymi

      Nuori ihminen ei kärsi vielä voimien puutteesta, vaikka ravitsemus olisi hitusen vinksallaan. Eli itsekin pidän yhtenä vaihtoehtona henkistä uupumusta. Se voi oireilla hyvin fyysisesti (olen itse mielenterveyssyillä eläkkeellä oleva keski-ikäinen nainen, ja nykyisin olen kesät hyvin voimaton, syksyksi piristyn). Itsensä vanhaksi kokeminen viittaa henkiseen uupumukseen.

      Toinen vaihtoehto on jokin vakava sairaus. Joten lääkäriin on todella perusteltua mennä. Kilpirauhasongelmat, testosteronin vajaus, diabetes, syöpä ym. - ne on suljettava pois. Mikä vaan vakava psyykkinen tai fyysinen ongelma uuvuttaa.

      Voimia ja kuntoa voi saada takaisin hyvinkin iäkkäänä, joten pelisi ei ole menetetty. Nyt pitää vaan hoitaa pois se asia, mikä vaatii hoitamista.

      • Anonyymi

        Yksittäisen harjoitteen treenipainon laskeminen 100kg:lla kielii roiman, pitkään jatkuneen steroidipiikityksen jälkimainingeista kun terveys on pettänyt, tai aloittajan esittämästä, rutkasti muuntamasta totuudesta.


      • Anonyymi

        Kyllä nuoretkin miehet kärsivät voimien puutteesta.
        Inttiin lähdössä olevat kaverit rimpuilevat rekillä saadakseen edes muutaman leuanvedon tehdyksi. Kaikilta ei onnistu edes ykkönen.
        Urhoollisemmat repivät otsasuonet pullollaan maasta 50kg:lla vitosen sarjaa. Tosissaan.
        Vertailun vuoksi mainitsen, että olen nähnyt kun kisoihin valmistelevan dieetin loppuvaiheessa 47kg painava nainen vetää vitosia 105kg:lla.
        Listaa voisi jatkaa.


      • Anonyymi

        Kilpisrauhaset tuli kanssa mieleen, mutta ihan masennuskin yms. voi näkyä noin fyysisillä oireilla. Toivottvasti aloittaja käy lääkärillä tarkistuttamassa oireet kun on niin yleisoireita mitkä sopii moneen, ettei voi tietää ennen kuin on testit tehty.


    • Anonyymi

      Mikä on se suurempi liike jossa treenipaino on laskenut 100kg?
      Onko kyse sarjapainoista vai maksimista? Jos kyse on sarjapainoista niin monenko toiston sarjat ovat kyseessä?
      Entä ne kymmenien kilojen tippumiset? Missä liikkeissä?

    • Anonyymi

      Joko olet käynyt tarkastuksessa?
      Mitä mainitsemisen arvoista oli verikokeiden tuloksissa?

    • Anonyymi

      Onko PERUSTARPEET kondiksessa?

      - lisääntyminen. Lapset tehty?

      - ruoka

      - lepo

      - terveys

      -


      JOTTA PARANTUISI JOISTAKIN SAIRAUKSISTA, PITÄÄ MUUTTAA PÄÄMÄÄRÄ.
      Nuorilla usein, että on vääriä olettamuksia maailmaasta.
      Usein liian korkeita päämääriä, joita ei voi saavuttaa.
      Pitää tarkistaa ja olla pyrkimättä korkeuksiin.


      Fysiikka ei ole tärkein asia elämässä.

      mutta L--E

      • Anonyymi

        Itsellä tuollaista on aiheuttaneet ylikunto, homeinen työpaikka ja keliakia.

        Kaksi ensin mainittua pitää keksiä, sillä lääkäri tulkitsee nuo masennukseksi.


    • Anonyymi

      Missähän työssä tarvitsee nostella lankkuja?
      Entä pyöritellä työpöydällä raskaita esineitä`Mitä esineitä?
      Nostellut painoja teini-iästä alkaen.
      Missä sarjassa?
      Yms.
      Aloitus on yliampuvuudestaan huolimatta onnistunut provo koska tuo naurettavuus on saanut minut reagoimaan.
      Fiksumpaa olisin arvostanut.
      Ketjun kommentoijat eivät ole näköjään tajunneet mahdottomuuksia ja törkeää liioittelua.

      • Anonyymi

        On parempi aina yrittää auttaa, koska joku kerta sellainen joka todella tarvitsee apua ei sellaista saa sen takia kun aletaan uskoa, että kaikki on vain provoja.
        Näissä asioissa kannattaa aina ensin tarjota apua, mutta ei ikinä lähteä itse mukaan jos henkilö alkaa vedättämään enemmän tai vaatimaan juuri vastaajaa auttamaan.
        Hyvä aina osoittaa ja näyttää missä on ovi, mutta se on aloittajan omalla vastuulla, että itse menee sille ovella apua hakemaan - jos sitä todella tarvitsee.

        Ei ole mitään järkeä aloittaa täällä jotain kiukuttelu tai huutokilpailuja oletetun trollin kanssa kun näin vakava aihealue kyseessä. Joku kerta jos sinä tarvitset johonkin apua niin toivottavasti on ihmisiä, jotka ei kyseenalaista vaan näyttää sinulle sen oven, jonka takaa löydät apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On parempi aina yrittää auttaa, koska joku kerta sellainen joka todella tarvitsee apua ei sellaista saa sen takia kun aletaan uskoa, että kaikki on vain provoja.
        Näissä asioissa kannattaa aina ensin tarjota apua, mutta ei ikinä lähteä itse mukaan jos henkilö alkaa vedättämään enemmän tai vaatimaan juuri vastaajaa auttamaan.
        Hyvä aina osoittaa ja näyttää missä on ovi, mutta se on aloittajan omalla vastuulla, että itse menee sille ovella apua hakemaan - jos sitä todella tarvitsee.

        Ei ole mitään järkeä aloittaa täällä jotain kiukuttelu tai huutokilpailuja oletetun trollin kanssa kun näin vakava aihealue kyseessä. Joku kerta jos sinä tarvitset johonkin apua niin toivottavasti on ihmisiä, jotka ei kyseenalaista vaan näyttää sinulle sen oven, jonka takaa löydät apua.

        Älytön on älytöntä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On parempi aina yrittää auttaa, koska joku kerta sellainen joka todella tarvitsee apua ei sellaista saa sen takia kun aletaan uskoa, että kaikki on vain provoja.
        Näissä asioissa kannattaa aina ensin tarjota apua, mutta ei ikinä lähteä itse mukaan jos henkilö alkaa vedättämään enemmän tai vaatimaan juuri vastaajaa auttamaan.
        Hyvä aina osoittaa ja näyttää missä on ovi, mutta se on aloittajan omalla vastuulla, että itse menee sille ovella apua hakemaan - jos sitä todella tarvitsee.

        Ei ole mitään järkeä aloittaa täällä jotain kiukuttelu tai huutokilpailuja oletetun trollin kanssa kun näin vakava aihealue kyseessä. Joku kerta jos sinä tarvitset johonkin apua niin toivottavasti on ihmisiä, jotka ei kyseenalaista vaan näyttää sinulle sen oven, jonka takaa löydät apua.

        Jos unohdetaan aloituksen yksityiskohdat ja ajatellaan tilannetta jossa hyväkuntoinen, voimailua harrastanut mies kokee rankkaa heikkoutta ja väsymystä niin eiköhän laaja verenkuva analyyseineen ole se ensimmäinen toimenpide.
        Jos siitä ei löydy syytä niin neuvonpito urheilulääkärin kanssa on paikallaan mutta sekään ei ole välttämätön.
        Itse voi teetättää
        S-Testo
        S-TestoVL
        S-SHBG
        kokeet ja verrata tuloksia viitearvoihin.
        Samaan ryppääseen on syytä teetättää kortisoli koe. Siis KORTISOLI eikä kortisoni.
        Kortisoli on stressihormooni.

        Itse voi vaaksoa saamiaan lukemia ja suunnitella jatkoa niiden perusteella.

        Tilanteeni ei ollut hälyttävä mutta kuitenkin huolestuttava. Teetätin nuo mainitsemani kokeet eikä niissä ollut huomauttamista. Syy oli elektrolyyttien epätasapainossa. Pitkän treenitauon ja helteisten parin kuukauden aikana oli tasapino järkkynyt koska olin tyydyttänyt janoni etupäässä oluella urheilujuoman asemesta.

        En kiukuttele mutta asia on sen verran läheinen, etten voinut olla ärsyyntymättä aloituksen älyttömyyksistä joihin en saanut vastauksia.


      • Anonyymi

        Aloittaja tässä. Ei todellakaan ole provo.
        Kyllähän ruumillisessa työssä nyt joutuu nostelemaan esineitä. Lautaa ja lankkua menee melkoista tahtia.
        Sitten kun omiin harrastuksiin kuuluu sellaisia kun harrasteautojen rassaus ja muut metallityöt niin aina on jotain metallista kikkaretta pöydä täynnä.
        Painoja nostelen vain huvikseni.
        Mielestäni voit vetää käteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tässä. Ei todellakaan ole provo.
        Kyllähän ruumillisessa työssä nyt joutuu nostelemaan esineitä. Lautaa ja lankkua menee melkoista tahtia.
        Sitten kun omiin harrastuksiin kuuluu sellaisia kun harrasteautojen rassaus ja muut metallityöt niin aina on jotain metallista kikkaretta pöydä täynnä.
        Painoja nostelen vain huvikseni.
        Mielestäni voit vetää käteen.

        Prkl menin ja provosoidun jonkun ärsyttävän nettiöykkärin kommentista.
        Mutta nyt menee jo paremmin sen suhteen ettei enää väsytä niin kovin ja muutenkin jaksaminen on jo paljon parempaa. Nimittäin tuon aloituksen jälkeen olin yhteydessä työterveyteen ja todettiin liiallinen henkinen ja fyysinen rasitus. Kun pitäisi omien töiden lisäksi hoitaa kaikkea muutakin niin se oli liikaa.
        Töihin tulee nyt nostoa helpottavia laitteita, joita on pidetty liian kalliina ja vastuutani mietittiin uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prkl menin ja provosoidun jonkun ärsyttävän nettiöykkärin kommentista.
        Mutta nyt menee jo paremmin sen suhteen ettei enää väsytä niin kovin ja muutenkin jaksaminen on jo paljon parempaa. Nimittäin tuon aloituksen jälkeen olin yhteydessä työterveyteen ja todettiin liiallinen henkinen ja fyysinen rasitus. Kun pitäisi omien töiden lisäksi hoitaa kaikkea muutakin niin se oli liikaa.
        Töihin tulee nyt nostoa helpottavia laitteita, joita on pidetty liian kalliina ja vastuutani mietittiin uudelleen.

        Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Missä on noin satumainen työpaikka ja palkkaako ne uusia työntekijöitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Missä on noin satumainen työpaikka ja palkkaako ne uusia työntekijöitä?

        Olehan varovainen! Vastuunalaista lankkujen nostelua johon on luvattu vastuutakin helpottavia apulaitteita.
        Miten käy pöydällä olevien metalliesineiden? Entä muut puuhat?
        Miten käy yrityksen toiminnan jatkossa jos aloittajan vastuuta vähennetään?
        Kannattaa harkita kahdesti enne sinne menoa. Epävarma tulevaisuus!
        Lopputulos voi olla katstrofaalinen. Lankkujen nostelujen mekanisoinnin seurauksena romahtaa voimataso. "Suuremmissa" liikkeissä romahdus ei enää pysähdy 100 kiloon vaan saattaa tuplaantua. Toki vielä tuonkin jälkeen voimamieskisojen pokaali on taattu!


    • Anonyymi

      Kerro kun lääke löytyy ja tehoaa!

    • Anonyymi

      Monia syitä voi olla, rautataso, muut vitamiinit ja kivennäisaineet, testosteroni jne. Kannattaa käydä labrassa.

      Elämäntavat vaikuttaa, liiallinen treenaus kuntosalilla, tai muu liika urheilu voi kuluttaa voimat, kuten urheilijoilla ylikunto. Alkoholi vetää testosteronit tehokkaasti alas. Elämäntapoja kannattaa siis tarkistaa.

      • Anonyymi

        Aloitin/aloitan Nebidon ja mulle jäi ylim. 20 pussia testogeeliä ja paketti sustanonia. Siis ihan lääkärin määräämänä. Tarvetta ?


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe