nyt tuli sellainen ongelma, että olen varma, että on olemassa eräs satu. äitini ja isäni väittävät, ettei sellaista ole olemassakaan, enkä suureksi harmikseni löydä kirjaa kotoamme! :(
osaisiko joku auttaa? en muista kirjasta hirveän paljon, mutta sen muistan, että siinä on possu, kukko ja mitä lie muita eläimiä, jotka rakentavat jotain taloa (kyseessä EI ole kolme pientä porsasta, kuten molemmat vanhemmistani väittävät). sitten sinne tulee sellainen pahis susi, joka kuitenkin ajetaan talolta pois ja sitten sillä on siinä jokin pentususi, jolle se kertoo, että se ajettiin pois.
tiedän, ettei tuosta kamalasti ole apua, mutta osaisiko joku auttaa!? olen todellakin avun tarpeessa.
kiitoksia suuresti auttajalle! :)
apua, mikä satu?!
5
2595
Vastaukset
- Täti sinipunainen
Olisikohan Martti Haavion Porsas Urhea. Löytyy varmaan kirjastosta kuvakirjana.
Tarinassa Kissa Kirnauskis ja Kukko Punaheltta rakentavat talon ja saavat vieraakseen Porsas Urhean. Kissaa ja Kukkoa ahistelevat Susi Hukkanen ja Karhu Mesikämmen, mutta porsas ajaa ne pois. Sivuhenkilöinä ovat Pöllö Pököpää(!) ja veli. Sudenpentua en muista, mutta olethan voinut lukea sadusta jonkin mukaelman. Tai sitten etsimäsi satu ei ole tämä.- endless.dark
löysin sadun kirjastosta. sen nimi on onnen tupa. mutta aika paljon tuo mainitsemasi satukin kuulostaa samalta :) joka tapauksessa, kiitos.
- Täti sinipunainen
endless.dark kirjoitti:
löysin sadun kirjastosta. sen nimi on onnen tupa. mutta aika paljon tuo mainitsemasi satukin kuulostaa samalta :) joka tapauksessa, kiitos.
Hei,
palaan vielä sen verran tähän asiaan, että ei näköjään mennyt arvaus kovin kauas. Onnen tupa -sadun on kirjoittanut niinikään Martti Haavio, tunnettu muuten myös taiteilijanimellä P. Mustapää. Taisi Martti vähän kierrättää ideoita ;-) - pikkuelisa
endless.dark kirjoitti:
Kuten seuraavassakin melkein todetaan niin tarina on sama :) Itse olen vaan Onnen tupana lukenut, mutta äidiltä kuullut tarinan toisen nimen. Yksi lempikirjoista pienenä :P
- Anonyymi
Possu Popotipop, Kissa Kirnauskis ja Kukko Kukkelikuu, sitten tulevat susi ja karhu ja possu lihottuaan pelottaa ne karkuun.
Näin muistan minä minulle luetun ja kuviakin kirjassa oli, laiha possu joka lihoi ja pelotti elukat, muutkin eläimet oli kuvattu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167200- 1992587
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082160En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761588Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911109- 411000
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46989- 99941
- 45749
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7748