Saksalainen Auto motor und sport -lehti kertoo vakavista puutteista ID.3:n laadussa:
"Volkswagen ID.3 saa terävän kritiikin rakennuksen laadusta, keskeneräisestä elektroniikasta saksalaisesta auto-lehdestä"
https://www.teslarati.com/tesla-rival-volkswagen-id3-fails-german-review/
"Softaongelmia ratkotaan päivityksillä."
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/vwn-halvempaa-id3-sahkoauton-karvalakkimallia-joudutaan-suomessa-odottamaan-ensi-vuoden-puolelle/01f39f41-d8ed-45bc-8b84-cbbdf9d4381e
"ID.3:N tietoviihdejärjestelmän ohjelmisto ei ole vielä aivan siinä kunnossa, mitä valmistaja olisi halunnut. Päivitys on kuitenkin tulossa ensi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä."
https://tekniikanmaailma.fi/volkswagen-id-3-sahkoauton-saa-edullisimmillaan-alle-30-000-eurolla-jos-sellainen-houkuttelee-joudut-viela-hetken-pidattelemaan-liipaisinsormeasi-autokaupoilla/
EU: vuoden 2021 alussa voiman astuvien päästömääräysten vuoksi ja suurten sakkojen pelossa markkinoille päästettiin täysi puolivalmiste.
Volkswagenin markkinoille päästetyt ID.3-mallit ovat puolivalmisteita
60
54
Vastaukset
- Anonyymi
Toyotan omapojan spämmi taas kerran.
- Anonyymi
Sähköiset vehkeet tarvitsee päivityksiä jatkuvasti, eipä tuossa mitään ihmeellistä ole. Teroa ihmetyttää vain kun Tojolla ei vastaavia ole ollenkaan, siitä se trollaaminen alkuaan johtuu.. Kun harmittaa niin p*rusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköiset vehkeet tarvitsee päivityksiä jatkuvasti, eipä tuossa mitään ihmeellistä ole. Teroa ihmetyttää vain kun Tojolla ei vastaavia ole ollenkaan, siitä se trollaaminen alkuaan johtuu.. Kun harmittaa niin p*rusti.
Eivätkä tarvitse ja jos softa on jumissa jo tehtaalta tultua, niin tilanne ei ole lainkaan normaali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivätkä tarvitse ja jos softa on jumissa jo tehtaalta tultua, niin tilanne ei ole lainkaan normaali.
ID 3:sta on tehty suuret määrät varastoon odottamaan että softaongelmiin löydetään edes jonkinlainen ratkaisu. Sama tilanne kuin ladattavissa hybrideissä aikoinaan. Eivät osanneetkaan ladata akkuja muualta kuin töpselistä ja kaikki ilmaisenergia jäi hyödyntämättä. On siellä hirveä paniikki ja kiire päällä kun mitään ei saada tehtaasta valmiina ulos. Varautukaa uuden ostajat olemaan koekaniineina omistuksenne keston ajan.
- Anonyymi
Kovasti ne on valmiita ja lähes kaikkia autoja päivitetään tekniikkansa ja ainakin ohjelmistojensa takia ensimmäisinä vuosina, eli ei mitään ihmeellistä.
Tosin Toyotaa päivitetään vasta kun viranomainen pakottaa takaisin kutsuille kun vaarallisia laiminlyöntejä korjataan.- Anonyymi
Miksi valehtelet noin rajusti??
Asia on täysin päinvastoin!! - Anonyymi
Siinäkäänkö ei ole mitään ihmeellistä, että ostajalle luovutetaan ohjelmisto jumissa oleva auto? Aika onttoa on juttusi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valehtelet noin rajusti??
Asia on täysin päinvastoin!!Onko Toyota korjannut kuolonkolari aiheuttaneet ongelmat ennen pakottamista. Onko Toyota vaihtanut katkenneet rungot ennen pakottamista, jne.... näitä riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Toyota korjannut kuolonkolari aiheuttaneet ongelmat ennen pakottamista. Onko Toyota vaihtanut katkenneet rungot ennen pakottamista, jne.... näitä riittää.
Toyotalla ja Lexuksella ajetut kuolonkolarit Usassa johtuivat kuljettajien tekemistä virheistä ja avuttomuudesta. Sitä kissansa mikroaaltouunissa kuivattavaa kansaa. GREAT AGAIN!!
- Anonyymi
VolkswagenVeijo yritti kaataa tänä Volkswagen-sivun tämän uuden ketjun vuoksi.
- Anonyymi
Menin koeajamaan tuota, muttaa liikkeen koeajoauton ohjelmoisto oli jumissa ja turvatyynyjen valo paloi. En päässyt koeajolle.
- Anonyymi
Valehtelet! Et ikinä pääsisi minkään auton koeajolle muuten kuin isäsi mukana!
- Anonyymi
Toyota on aina ready kovaan ajoon?🤣😭😅😂
- Anonyymi
Maailman lehdet ja Youtube ovat täynnä jumissa olevaa Volkswagenin softaa ja palavia turvatyynyn valoja.
- Anonyymi
Älä viitsi valehdella ei tuota kukaan usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi valehdella ei tuota kukaan usko.
Ei mitään uutta eikä uskonasia jos ei volkkarit toimi. Ainakin kymmenen vuotta on jo ollut kaikenlaista pientä ja suurta ongelmaa. Kuuluu merkin ominaisuuksiin. Kyllä kansa tietää.
Ei fiksu ryntäile ostamaan mitään uutta volkkaria ensimmäisten joukossa, eikä juurikaan muutenkaan. Antaa hölmöjen todeta viat ja lastentaudit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi valehdella ei tuota kukaan usko.
Etkö muka löydä tekstejä ja videoita?
- Anonyymi
En tiedä puolivalmisteista, auto on kuitenkin rekisteröintitilastoissa kymmenen myydyimmän joukossa.
- Anonyymi
Onhan se kun pitkän ajan tilaus tuotiin rekisteriin kerralla. Kuvitteletko sinä että se jatkuu tuollaisena. Ei tietenkään.
- Anonyymi
Vai puolivalmisteita. Ainakaan niitä ei tarvitse käydä tankkaamassa haisevalla huoltoasemalla, eikä se tupruta myrkkyjä pakoputkesta.
Jo nuo aspektit tekevät ID.3:sta paremman kuin yksikään polttomoottoriauto on koskaan ollut.- Anonyymi
Konsernissa jos missään kyllä tiedetään, mitä se "myrkyn tupruttaminen" pakoputkesta on tullut maksamaan. Kantapään kautta on jouduttu oppimaan. Rahallakaan ei selvitty, häkkikin "vähän" heilahti! Todella noloa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konsernissa jos missään kyllä tiedetään, mitä se "myrkyn tupruttaminen" pakoputkesta on tullut maksamaan. Kantapään kautta on jouduttu oppimaan. Rahallakaan ei selvitty, häkkikin "vähän" heilahti! Todella noloa!
On se VW jengi niin kaksinaamaista sakkia, ensin huijataan, sitten haukutaan muita vaikkei muut edes huijaa? Outos natsisakkia, joutais uuniin kaikki!
- Anonyymi
Huoltoasemilla on vielä sekin vaara että samaan aikaan paikalle sattunut Vw-kaasuauto räjähtää tankatessa. Ei ole mikään pieni paukku sellainen, ihmisiäkin kuollut ja koko huoltamo paskana.
- Anonyymi
ID.3 bugittaa (uutinen?)
ACC eli erikseen maksettu Adaptiivinen vakkari yllätti autoilijan:
Sinänsä inhoittava virhe tuo nopeuden pudotus. Itselleni kävi sellainen toissapäivänä - löi jarrut kiinni 80 alueella, yritti pudottaa 40. Onneksi ei takana tullut ketään ihan puskurissa kiinni. Olen nyt poistanut tuon, mutta maksettuhan siitä tietenkin on >:(
Pitäisiköhän kehitellä joku tarra
"TÄMÄ ON VW, TÄSSÄ ON SATUNNAISIA BITTIHÄIRIÖITÄ VAROKAA" - Anonyymi
Toi ID.3 näyttää siltä kuin sen proto olis veistetty Edam Juustopalasta, eikä juustoa juuri hukkaan menny ku vain pari siivua otettu :)
- Anonyymi
Ei kuitenkaan huonosti autolta jonka softan ei pitäisi olla vielä vuoteen ajokunnossa ja jonka akkujen pitäisi olla pilalla jo ennen luovutusta. Ja sisusta tietysti homeessa.
Mistäköhän te aiotte yrittää nillittä kahden kuukauden päästä kun nämä softajutut on todettu yhtä "vakaviksi" kuin 30.000 pellolle hylättyä ID.3sta?
Näin muuten kaksi ID:tä tänään liikenteessä. Saas nähdä kuinka paljon niitä saadaan Suomeen. Isommat maat vievät valitettavasti leijonanosan tuotannosta ja tänä vuonna niitä valmistuu vain 100.000kpl.- Anonyymi
"Näin muuten kaksi ID:tä tänään liikenteessä. Saas nähdä kuinka paljon niitä saadaan Suomeen. Isommat maat vievät valitettavasti leijonanosan tuotannosta ja tänä vuonna niitä valmistuu vain 100.000kpl."
Juu. Nettiautossa tälläkin hetkellä myynnissä 25 kpl VW Pidee kolmosia, joten mihinkähän tuo trollisi oikein perustuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Näin muuten kaksi ID:tä tänään liikenteessä. Saas nähdä kuinka paljon niitä saadaan Suomeen. Isommat maat vievät valitettavasti leijonanosan tuotannosta ja tänä vuonna niitä valmistuu vain 100.000kpl."
Juu. Nettiautossa tälläkin hetkellä myynnissä 25 kpl VW Pidee kolmosia, joten mihinkähän tuo trollisi oikein perustuu?Liikkeitten esittelyautoja ovat nettiin pantu kun eivät uusia enää ole, vaan eivät niitä silti vielä myy saa ihmiset katsoa siitä kaikki auton tiedot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikkeitten esittelyautoja ovat nettiin pantu kun eivät uusia enää ole, vaan eivät niitä silti vielä myy saa ihmiset katsoa siitä kaikki auton tiedot.
"Liikkeitten esittelyautoja ovat nettiin pantu kun eivät uusia enää ole, vaan eivät niitä silti vielä myy saa ihmiset katsoa siitä kaikki auton tiedot."
Mutta silloinhan putoaa pohja pois taas sellaiselta trollaukselta, että kaikki mitä saadaaan tehtaalta hommatuksi, menee suoraan asiakkaalle!
Tätähän et tietenkään ajatellut, kun tuota provoa rustailit...😂🤣
- Anonyymi
Hitto ku ei vieläkään onnistunu VW, ehkä ens kerralla kjäh kjäh
en oo vahingoniloinen, olen aivan helvetin iloinen, tämä vankistaa äänikurjan sanomaa, paskaa tulee volkkarilta, paska materiaali johtaa paskaan tuotteeseen, jääkaappivalkoinen sisusta on huippuhieno ja sopii pakastimeen tosi hyvin, ei haittaa vaikkei vokkelo lämpiä talvella, pitää vaan pukeutua säiden mukaan... - Anonyymi
Säiden mukaan meikäläinen pukeutuu. Sinäkö et?
- Anonyymi
Miten volkkariin pukeudutaan pakkasella, riittääkö jatsarit, pilkkihaalari, karvalakki ja rukkaset? Tietty tuplakerrasto.
Mun Fordissa on lämmityslaite, jopa tuulilasi on lämmitertävä, kun mulla oli volkkari, niin sen sai sisälämppärillä lämpimäksi, mutta pakkaspäivinä 30 km työmatkalla auto ehti jähtyä, kyllä muut autot pysyy lämpimänä sen sikaa kun niillä ajaa. Ford, Opel, Toyota, lämpöä piisaa.
- Anonyymi
Mazda vahvistaa Toyotan tutkimukset, hybridi on ekologisin vaihtoehto. Sähköautot isoilla akuilla on ympäristörikos, nyt VW haukkas ison palan paskaa.
voi voi ku ei vaa mikään onnistu volkkarilla, hirvee yritys on...- Anonyymi
Ei kuluttajaa kiinnosta ympäristörikokset. Sähköautolla ajaminen maksaa yhden viidesosan polttiksiin verrattuna. Se on ainoa asia mikä autoa ostavaa tavantallaajaa kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuluttajaa kiinnosta ympäristörikokset. Sähköautolla ajaminen maksaa yhden viidesosan polttiksiin verrattuna. Se on ainoa asia mikä autoa ostavaa tavantallaajaa kiinnostaa.
Olikos tämä skodahönöboyn kommentti, ainakin käsiala täsmää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikos tämä skodahönöboyn kommentti, ainakin käsiala täsmää.
Varmaan oli, mielipide muuttuu alituiseen, ensin ID.3 pelastaa maailman kun ei muka saastuta edes niin paljon kuin hybridi, sitten todistetaan että VW valehtelee, niin sitren onki vain käyttökustannukset syy hankkia.
Sähköä ei saa ilmaseks, halvimmat sähköautot maksaa 15-20 tonnia enemmän kuin bensa-autot ja enemmän kuin hybridit. Edes käyttökustannuksissa ei säästöä.
Täyssähköautot ovat rikkaiden tulevaisuutta, duunareilla ei mousiin ole varaa vielä vuosikymmeniin...ei ehkä ikinä.
Hulluimmat ostaa niitä jo nyt 😀🏆 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan oli, mielipide muuttuu alituiseen, ensin ID.3 pelastaa maailman kun ei muka saastuta edes niin paljon kuin hybridi, sitten todistetaan että VW valehtelee, niin sitren onki vain käyttökustannukset syy hankkia.
Sähköä ei saa ilmaseks, halvimmat sähköautot maksaa 15-20 tonnia enemmän kuin bensa-autot ja enemmän kuin hybridit. Edes käyttökustannuksissa ei säästöä.
Täyssähköautot ovat rikkaiden tulevaisuutta, duunareilla ei mousiin ole varaa vielä vuosikymmeniin...ei ehkä ikinä.
Hulluimmat ostaa niitä jo nyt 😀🏆"Edes käyttökustannuksissa ei säästöä."
Teslan M3 käyttövoimakustannukset vuodessa: 270€ 17000km sähköt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Edes käyttökustannuksissa ei säästöä."
Teslan M3 käyttövoimakustannukset vuodessa: 270€ 17000km sähköt.Ja vielä ajoneuvovero siihen kaupan päälle, joka on isompi, kuin monella polttiksella....213€/vuosi....🤣
https://www.nettiauto.com/tesla/model-s/11563684
- Anonyymi
Volkkari on hakenut oppi Harrikalta puolivalmisteiden tekemiseen.
Harrikka saa sentää mopot myyntiin asti mutta volkkari makuttaa niitä rikkinäisinä kentällä. - Anonyymi
Areena on vapaa kaikille kommenteille.
ID.3:n menestys mitataan vain ja ainoastaan myyntiluvuissa. Toistaiseksi Kysyntä ylittää VW:n kyvyn valmistaa ID.3sia.
Mielenkiintoista mikä on tilanne vuoden päästä. Todennäköisesti ID.4 on vielä suurempi hitti Kiinassa ja Jenkeissä.- Anonyymi
Miksi noita on sitten nettiautossa myynnissä kolmattakymmentä? Ei taida kuitenkaan kaikille kelvata. Varsinkaan tuohon lähes 50000€;n hintaan!
- Anonyymi
Kuinka autolla, joka softa on jumissa ja turvatyynyjen valo palaa voisi olla kysyntää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka autolla, joka softa on jumissa ja turvatyynyjen valo palaa voisi olla kysyntää?
Siksi että että autoja ostavat oikeat ihmiset oikeassa maailmassa. Ei nettihörhöt nettikirjoitusten perusteella.
ID.3 ja ID.4 ovat menestystarina vailla vertaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi että että autoja ostavat oikeat ihmiset oikeassa maailmassa. Ei nettihörhöt nettikirjoitusten perusteella.
ID.3 ja ID.4 ovat menestystarina vailla vertaa."ID.3 ja ID.4 ovat menestystarina vailla vertaa."
"Menestystarina" kun ensimmäisiä ongelmapattriautoja myydään? Huumorimiehiä! Toyota Corolla on todellinen menestystarina jonka suosioon ei muut ole yltäneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ID.3 ja ID.4 ovat menestystarina vailla vertaa."
"Menestystarina" kun ensimmäisiä ongelmapattriautoja myydään? Huumorimiehiä! Toyota Corolla on todellinen menestystarina jonka suosioon ei muut ole yltäneet.Corolla on vain mallimerkintä joka on annettu sekalaiselle seurakunnalle halpis riisipusseja. Osa takavetoisia, osa etuvetoisia. Yhteistä kaikille on tekninen perässähiihtäminen, ruosteisuus ja surkeat ajo-ominaisuudet.
Kaikki Golfit ja Kuplat ovat yhden konseptin ympärille rakennettuja.
ID.3 jatkaa tätä perinnettä menestyksekkääksi. Tokiossa itketään itsensä uneen näiden menestystarinoiden varjossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla on vain mallimerkintä joka on annettu sekalaiselle seurakunnalle halpis riisipusseja. Osa takavetoisia, osa etuvetoisia. Yhteistä kaikille on tekninen perässähiihtäminen, ruosteisuus ja surkeat ajo-ominaisuudet.
Kaikki Golfit ja Kuplat ovat yhden konseptin ympärille rakennettuja.
ID.3 jatkaa tätä perinnettä menestyksekkääksi. Tokiossa itketään itsensä uneen näiden menestystarinoiden varjossa.Niinpä! Rumpujarrutkin jo vuodesta miekka ja tuppi , joskus toisen maailmansodan ajoilta!
Ja paluu takapotkuun niinkuin autonrakennuksen alkuajoilta konsanaan. Moottorin paikkaa vaan välillä on muutettu tavaratilasta moottoritilaan . Suuren huijausoperaation jälkeen alkoi se "suuren menestystarinan" kujanjuoksu sofaongelmineen, mutta onhan niihin ongelmiin jo totuttu kun lopezlaatua on toteutettu. Että sellainen "konsepti"!
Hiljaiseksi vetää?? Anonyymi kirjoitti:
Siksi että että autoja ostavat oikeat ihmiset oikeassa maailmassa. Ei nettihörhöt nettikirjoitusten perusteella.
ID.3 ja ID.4 ovat menestystarina vailla vertaa.Kuten huomaatte, todellisuudella ei ole meikäpojun jutuissa sijaa.
- Anonyymi
Trollipoju_Pentti kirjoitti:
Kuten huomaatte, todellisuudella ei ole meikäpojun jutuissa sijaa.
Todellisuus on tätä. ID.3 meni suoraan Euroopan myyntilistojen kärkeen. Norjassa se päihitti myös kaikki polttikset. Tätä on kuluttajien määrittelemä totuus ID-perheen suosiosta.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/bf77d69b-879b-4863-bf62-96f89ebd24a4?ref=ampparit:2a87
Nettihörhön purkaukset ovat eri asia ja eri maailma.
- Anonyymi
Miksi ruokitte mt trollia. . .palsta yhden häirikön puuhamaa. .kohta miljoona spammiä postannut.
- Anonyymi
Miten tuo saa olla softavikaisena Suomen tieliikenteessä? Vaaraksi kuskilleen ja muille tiellä liikkujille, moottori.fi teki pidemmän viikon koeajon ja totesi auton olevan pahasti keskeneräinen. Pitäisi Suomen viranomaisten kieltää yleisen liikenteen seassa ajaminen.
- Anonyymi
Korjaamoiden pihalla seisoo niitä joissa turvavöiden valo palaa. Niillä ei saa ajaa.
- Anonyymi
Hurja otsikko Mottori-lehdessä ID.3:sta
"Koeajo: Volkswagen ID.3 -sähköauto on lupaava prototyyppi, jota kannattaa odottaa vielä hetki"
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurja otsikko Mottori-lehdessä ID.3:sta
"Koeajo: Volkswagen ID.3 -sähköauto on lupaava prototyyppi, jota kannattaa odottaa vielä hetki"
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/Missäse tämän sähkövatkaimen range...aika kauas jää luvatusta maantienopeuksissa.
Muoviämpäri johon laitettu sähkövika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäse tämän sähkövatkaimen range...aika kauas jää luvatusta maantienopeuksissa.
Muoviämpäri johon laitettu sähkövika.440km 93kmh keskinopeudella on enemmän kuin WLTP
https://www.youtube.com/watch?v=pzOs63GZvfM - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
440km 93kmh keskinopeudella on enemmän kuin WLTP
https://www.youtube.com/watch?v=pzOs63GZvfMMiten sitten moottorilehden ja erään suomalaisen tubettajan mukaan jää aika kauas luvatusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sitten moottorilehden ja erään suomalaisen tubettajan mukaan jää aika kauas luvatusta?
Olen lukenut / katsonut molemmat. Kumpikaan ei ollut testannut rangea. Ainoastaan arvioivat sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
440km 93kmh keskinopeudella on enemmän kuin WLTP
https://www.youtube.com/watch?v=pzOs63GZvfMMoottorilehti: Taajamassa pääsee pihistellen 360 km ja moottotitiellä 230 km. Aika kehno tulos.
- Anonyymi
No pitihän se arvata. Tekisivät autot valmiiksi,ennenkuin päästävät myyntiin.
- Anonyymi
kohta niitä saa 10000e kun totuus käytössä paljastuu?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä627749Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai474426Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.264125- 1061956
- 1201810
Haluan sinua mies, aivan stanasti.
Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav721137NATO kaapelirikon takana, NORD STREAM putkirikon tapaan, yritys häiritä merenkulkua Itämerellä ?
Yhä enemmän on viitteitä siitä että Suomi , Viro ja NATO on viimeisemmän kaapelirikon takana. Estlink 2 kaapeli on nyt2941133IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024
Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.941116On hyvä nainen
Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht80962Ymmärtääkö miehet
Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti115853