Olen palstalla huomannut että ihminen leimataan samantien hulluksi ja hänen ongelmaansa vähätellään jos saa tämä hajoaa naapurista tuleviin jatkuviin ääniin. Suomessa koetaan, että toisen asuntoon saa tuottaa ääntä ja vika on ärsyyntyjässä. "Normaalit" työukkelit tällä palstalla naureskelevat ja kehottavat hakeutumaan hoitoon.
Tuli tuossa mieleen, että mites kun nämä samat "normaalit" tuntuvat leffateatterissa kovasti ärsyyntyvän karkkipussin rapinasta. Junassa ärsyyntyvät myös rapinoista, maiskutuksesta, teinien kikatuksesta yms.
Näillä terveillä "normaaleilla" on sittenkin täsmälleen sama sairaus joka saa heidät ärsyyntymään äänistä. Eikä tuo karkkipussi rapise edes omassa kotona, vaan jossain ulkona julkisessa tilassa. Mitä väliä sillä muka on? Normaalit kysyvät mitä väliä jollain kantapäätöminällä ja kovaäänisellä puheella on, sehän on elämisen ääntä. Minä taas kysyn mitä väliä sillä on että joku syö poppareita tai karkkia leffateatterissa? Sehän kuuluu sinne.
Saako äänistä ahdistua
13
88
Vastaukset
- Anonyymi
Fakta on että kaikkia ärsyttää jokin ääni tai vastaava "normaalin elämän" asia. Ainoastaan nämä palstan työukkelit ovat liian tyhmiä tajuamaan että heilläkin on vastaavat ärsyyntymispisteet ja tuomitsevat toisia täsmälleen samasta heikkoudesta joka heillä itsellä on.
Mutta mikäs sen hauskempaa kuin tulla nettiin esittämään parempaa ihmistä kuin on. - Anonyymi
Saako näistä aloituksista ahdistua?
- Anonyymi
JA NYT LOPPU MÄSSÄILY ELOKUVA TEATTEREISSA. nyt kyllä ahistaa. APUUUUVAAA
- Anonyymi
Hulluutta ei diaknisoi muut ,kuin epäpätevä lääkäri hahahaaaaa!
- Anonyymi
Kolinat ja töminät ottaa hermoon, asun 1 kerroksessa ja tänne kuuluu kaikki äänet, naapuri ei varmaan tiedosta et kuuluu hyvin tänne alas, sit jos asiasta sanoo ihmetellään et eikö saa kotonansa edes kävellä,, no saa toki kunhan normaalista kävelee
Ja kuka henkilö kolistelee monta tuntia putkeen - Anonyymi
Ei kai se hulluutta ole, jos herää naapurista kuuluviin ääniin keskellä yötä esimerkiksi. Itse käyttäisin mielelläni korvatulppia, mutta korvat tulevat herkästi kipeiksi niistä. Olen pohtinut, voisiko hypnoosin avulla oppia nukkumaan äänistä huolimatta. Onko kukaan kokeillut hypnoosihoitoa tähän "vaivaan"?
- Anonyymi
Ei ole mielestäni, käytän itse tulppia mut ei nekään aina auta kun rakenteita pitkin äänet kantautuu
- Anonyymi
Korvatulppia? Vai pitäisi meidän kunnollisten hiljaisten asukkaiden alistua paskiais-mekastajien takia käyttämään korvaulppia? Ei ikinä. Turpaan veto vaan aina jos ei ala tulla hiljaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mielestäni, käytän itse tulppia mut ei nekään aina auta kun rakenteita pitkin äänet kantautuu
Taloyhtiöissä on yleensä hijaisuusaika kello 22 - 07. Tällöin ei käsittääkseni saa kuunnella kovaäänisesti musiikkia. Olen asunut vain kolmessa asunnossa siitä lähtien, kun olen muuttanut lapusuuden kodistani. Vain tässä nykyisessä asunnossa, jossa olen tämän vuositunnen alkusta asunut, on ollut ongelmia ja niitäkin enemmän vain nykyisen naapurin kanssa. Hän siis kuuntelee yöaikaan kovaäänistä musiikkia lähes joka yö ja usein jopa koko hiljjaisuusajan. Korvatulppia ja sangallisia kuulosuojaimia täytyy pitää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taloyhtiöissä on yleensä hijaisuusaika kello 22 - 07. Tällöin ei käsittääkseni saa kuunnella kovaäänisesti musiikkia. Olen asunut vain kolmessa asunnossa siitä lähtien, kun olen muuttanut lapusuuden kodistani. Vain tässä nykyisessä asunnossa, jossa olen tämän vuositunnen alkusta asunut, on ollut ongelmia ja niitäkin enemmän vain nykyisen naapurin kanssa. Hän siis kuuntelee yöaikaan kovaäänistä musiikkia lähes joka yö ja usein jopa koko hiljjaisuusajan. Korvatulppia ja sangallisia kuulosuojaimia täytyy pitää.
Tuli kirjoitusvirheitä tuohon kommenttiin, jonka kirjoitin eilen. Minulla on kovasti univelkaa naapurin jatkuvan häiriköinnin takia. Isännöitsijä sanoo, että poliisin on hoidettava tätä asiaa ja poliisi taas sanoo, että isännöitsijän pitäisi ensisijaisesti hoitaa ko. asiaa. Mies on nopeasti mennyt rappiolle, kuuluisi johonkin alkoholisti asuntolaan tai alkoholisti parantolaan.
- Anonyymi
Ei! Hulluja on ne jotka meluavat jatkuvasti naapureina . Nykyajan aikuiset on kasvatettu vailla vastuuta ja päässeet elämässä helpolla, saaneet kaikkea vanhemmiltaan. Heistä on tullut itsekkäitä eivätkä osaa ottaa ketään muita huomioon ja omasta mielestään vain oikeuksia eikä velvollisuuksia. Nyt he, sellaiset alta 5-kymppiset ovat taloyhtiöiden ja kesämökkien mekastajia ja heidän lapsensa kasvavat vailla mitään kuria ja moraaliopetusta.
Meidän yläkerrassa idiootti 3-kymppinen eronnut iskä jonka luona vuoroviikoin kakara. Jumaliste sitä meteliä. Tuntuu että katto romahtaa alas. Isä yllyttää kakaraa hyppimään, kävelemään kantapäillä, paiskomaan kovia leluja lattiaan ja pelaavat sisällä pallopeliä ja sählyä. Huomautukseen vastattiin haistatuksella ja vedottiin lapsen oikeuteen hillua. Tätä on siis aamusta klo 7 aina iltaan 19 asti ja kun kauhukakara kasvaa niiin varmaan klo 24 ainakin metelöi. Isä kiljuu kakaran kanssa kilpaa. Hulluja nykyperheet. Voisi tuollaiset lopettaa kuin penikkatautisen koiran. - Anonyymi
Kannattaa muuttaa omakotitaloon, niin muutkin työssäkäyvät tekevät.
- Anonyymi
Saa, ja pitääkin ahdistua. Nykypäivänä pitää huolestua, pahoittaa mielensä, ahdistua ja "somejyrähtää" kaikesta mahdollisesta.
Nyky-yhteiskunnassa, pieni äänekäs vähemmistö ahdistuu ja pahoittaa mielensä muiden puolesta esittääkseen parempia ihmisiä kuin todellisuudessa ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381331 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1771906
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91321- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601250Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157