Pienmobiilin (60 v) keskipakokytkimestä on kitkapinnat kuluneet loppuun, toisesta muuten vain irronneet. Kitkapinnat saan tehtyä jarruhihnasta, mutta millä kiinni? Niittaamaan ei pysty, epoksit ja pikaliimat ei kestä lämpöä ja ainakin Puuilon myymä kuumankestävä liima on täyttä huijausta: ei tartu rautaan vaikka niin valehdellaan pakkauksen kyljessä. Muutenkin vaikuttaa laastilta.
Olen itse liimaillut korjaamolla jarruhihnoja 1960 -luvulla, mutta tarvittavia aineita en ole onnistunut netistä löytämään. Puristus ja kuumennus kyllä onnistuisi.
Oletan, että silloinen liima (musta liima ja punainen muovi(?)nauha) muuttui kuumennettaessa kertamuoviksi.
Etelä-Suomessa on kitkapintaliimaamo, mutta onko jossakin saatavilla DIY tarkoitukseen näitä liimoja? Minkä nimisiä ja mistä?
Kiitos viisaammille vastauksesta!
Jarruhihnaliima
4
501
Vastaukset
- Anonyymi
Lähetä kääkäle tuonne: https://tammerjarru.fi/kitkapintaliimaukset-ja-niittaukset/
Eiköhän se siellä onnistu. tosiaan niitä Bostikin tai vastaavia muiden valmistajien jarruhihnaliimoja ei taida yksityishenkilöt enää saa ostaa, niin se aika muuttuu. - Anonyymi
Tilaa netistä Anabond 230 jarru- ja kitkapintaliimaa.
Käyttö on helppoa ja toimii motioloissa. - Anonyymi
Ei todellakaan löydy enää nyky kertakäyttöyhteiskunnasta joissa jarrupaloja ym .kitkapintoja liimattaisiin .Sama on auton laturi startti korjaamot työllistivät paljon ja sai edullisesti vanhan uudenveroiseksi nyt vaihto tartit genraatttorit halpamaista korjattu tilalle ,sopii kysyä miksi meillä on työttömyyttä.
- Anonyymi
Liimasin epoksiliimalla. Aika näyttää, kestääkö vai ei.
Noita startin hiiliä olen itse vaihdellut. Maksavat tarvikeliikkeissä noin 5 euroa/pari.
Kirjoitti se aloittaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2932548Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä482491- 1221696
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461360- 1181350
Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301225PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1421183- 741069
- 691050
- 701000