Siis minkälainen pääsykoe on kyseiselle alalla? Mitä koe sisältää, minkälaisilla asioilla pääpaino? Voiko valmistautua etukäteen?
bio- ja elintarviketekniikka
5
3295
Vastaukset
- jami
pääsykoe. hain itse ko. alalle jo lähemmäs 10 v. sitten, mutta samassa pääsykokeessa olin, kuin teknillisiin aineisiin (AMK) hakevat olivat.
- vielä
Oletko kyseisellä alalla töissä tällä hetkellä? Jos olet mitä kuuluu työnkuvaasi?
- tiedonjanoinen
Itse olin kyseisissä pääsykokeissa viime keväänä ja pääsin reilusti sisään. Kokeissa oli luetunymmärtämisen osio, joka meillä käsitteli auringonottoa ja siihen liittyviä riskejä. Vastausvaihtoehdot olivat tyyliin a, b ja c. Eli siinä pärjää kunhan osaa lukea. Matematiikkaa piti myös osata, mutta koin sen osuuden helpoksi pitkän matiikan lukeneena. Toisena tehtävänä oli valita joko kemian tai fysiikan tehtävät, jotka kemian puolella ainakin olivat helpot. En lukenut kokeisiin laisinkaan, vaan lukion hyvillä tiedoilla pärjää vallan mainiosti. Tsemppiä kokeisiin!
- hieman vielä
Onkohan netissä jossakin nähtävillä vanhoja pääsykokeita? Olen ollut työelämässä jo pitkään, joten lukion tiedot eivät ole ihan tuoreessa muistissa.
- opiskelija
hieman vielä kirjoitti:
Onkohan netissä jossakin nähtävillä vanhoja pääsykokeita? Olen ollut työelämässä jo pitkään, joten lukion tiedot eivät ole ihan tuoreessa muistissa.
Tekniikan alan kokeet melko helpot. Lukion tiedoilla selviää vallan mainiosti! (= Riippuu toki minne hakee Bio- ja elint. tekniikkaa. Turkuun ja Ewtekiin vaikemapi päästä kun esim. Hämeenlinnaan ja Seinäjoelle. (=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401390Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981345Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891235- 1091095
- 191041
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833