Pikaista apua kaipaava!

Heli

hei!minulla on 7 viikon ikäinen vauva
joka kärsii kovista vatsavaivoista olen antanut
neljä tippaa cuplatonia joka syönnin yhteydessä,
annan tuttelia.Voiko tippojen määrää lisätä?
ja kysyisin vielä miten lapsilla todetaan
maito-allergia?poikani syö 120ml maitoa kahden
tunnin välein olenko turhaan huolestunut tällaisesta määrästä? miten tiheään teidän tämän ikäiset vauvat syö määrä?

5

1470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äityli

      kokeile maitohappobakteereja Cuplatonien rinnalla, meillä ne ainakin olivat kaikkein paras vatsanväänteiden poistaja. Poika 7kk ja annan edelleenkin.
      Voisikohan kyseessä olla tiheänimun kausi kun juo niin usein?Se puolestaan on ohimene3nvä juttu. Vauvoille tulee noita kausia aina silloin tällöin.
      Maitoallergia todetaan yleensä altistuskokeella sairaalassa. Ihan pienillä verikoe ei välttämättä kerro ikeaa vastausta. Eli altistuksessa vauvalle annetaan lehmänmaitopohjaista korviketta jonka jälkeen tarkkaillaan mahdollisia ilmaantuvia oireita.

    • Tiina.

      Hei, vaihda Tutteli Nan-korvikkeeseen, se on vatsaystävällisempi!!! Minunkin molemmille lapsilleni Tutteli aiheutti vatsakipuja mutta Nannilla ne väheni! Osta apteekista lisäksi DDS-junior maitohappobakteeriJAUHETTA! Se vie viimeistää vatsanväänteet pois! Huom, käy osastolla, vauvat 0-12kk, siellä on artikkeli DDS jauheesta! Suosittelen! Purkki maksaa 19.90 ja riittää kuukaudeksi!

      • tällä palstalla

        kerroin virheellisesti...
        artikkeli DDS-jauheesta onkin tällä palstalla, sinun viestisi alapuolella!!!


    • Laura

      Meidän poika oli koliikkivauva. Cuplatoneista ei ollut minkään valtakunnan hyötyä, Disflatylista sen sijaan oli vähäsen apua (on muuten helpompi käyttääkin). Maitohappobakteereita kannattaa aina kokeilla, niistä ei ole muuta kuin hyötyä. ;)

      Vauvahieronta on hyvä keino helpottaa vauvan oloa.

      Meidän poju söi kahden tunnin välein elämänsä ensimmäiset 3 kuukautta. Tiheästi syöminen tietysti rasittaa vatsaa enemmän, mutta ei lasta nälässäkään voi pitää.

    • marianne

      Koliikkiin ei ole keksitty mitään pätevää hoitoa. Em. cuplatonit olivat meilläkin turhia. Tärkeintä on , että sinä äitinä jaksat tämän rumba-vaiheen. Tätä kun jatkuu vielä ympärivuorokautisesti, olet pian naatti. Minä ainakin olin. Suku ja/tai ystävät apuun ja pinkaiset pihalle välillä yksin. Tai miehesi kanssa. Kerran viikossa tai edes joka toinen viikko hetken irroitus ja jaksat.
      Meillä mummu ja pappa hoitivat joka toinen viikko yhden yön ja sain nukuttua ja jaksoin taas.
      Koliikki on vain kestettävä. Niin surullista kuin se onkin. Meillä se loppui päivälleen 3kk. Toivottavasti teilläkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe