Oletteko vaihtaneet jarrunestettä?

Anonyymi

17 vuotta vanha auto eikä ole vaihdettu.

5

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on siis kierrätetty 8 vuotta sitten.

• Anonyymi

Autolla ei ole sitten ajettukaan pitkään aikaan. Ellei ole koskaan vaihdettu, on jarrusatulat jo jumissa. Männät ovat juuttuneet. Jarrunesteen sekaan kerääntyvä vesi tekee tehtävänsä. Korroosio on väistämätön. Säästö tulee kalliiksi.

Omallaajoneuvolla on 20 vuotta ikää. Joka päivä on ajossa. Jarrunesteet ja kaikki muutkin nesteet on vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti. Jarrunesteiden vaihtoväli on 2 vuotta. Jarrut toimivat loistavasti. Autoa ei ole tähän mennessä koskaan hylätty katsastuksessa.

• Anonyymi

Joutuu niitä jarruja useimmissa korjailemaan vaikka olisi nesteet vaihdettukin ja vaihtuuhan ne ilmatessa jos jarrupaloja vaihtaessa joutuu avaamaan. Korjaamoista ei tiedä vaihtavatko edes jos vie pelkästään nesteen vaihtoon.

Minkähän verran se neste kiertää jos vaihtaa pelkästään säiliöstä, tuskin hyödyttää. Itse en ole vaihtanut yhteenkään autoon ikinä, eikä vesi nesteessä ole ollut ongelma, takajarrut joutui tässä uusimaan 18 vuoden kohdalla. Jarrunesteiden vaihto 2 vuoden välein olisi maksanut varmaan enemmän ja silti voisi sylinterit joutua uusimaan.

Eihän siitä vahinkoakaan ole ja voi tehdä itsekin jos viitsii. Jos itse vaihtaa jarrupalat niin voi saada sylinteritkin toimimaan vaikka korjaamolla eivät viitsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joutuu niitä jarruja useimmissa korjailemaan vaikka olisi nesteet vaihdettukin ja vaihtuuhan ne ilmatessa jos jarrupaloja vaihtaessa joutuu avaamaan. Korjaamoista ei tiedä vaihtavatko edes jos vie pelkästään nesteen vaihtoon.

Minkähän verran se neste kiertää jos vaihtaa pelkästään säiliöstä, tuskin hyödyttää. Itse en ole vaihtanut yhteenkään autoon ikinä, eikä vesi nesteessä ole ollut ongelma, takajarrut joutui tässä uusimaan 18 vuoden kohdalla. Jarrunesteiden vaihto 2 vuoden välein olisi maksanut varmaan enemmän ja silti voisi sylinterit joutua uusimaan.

Eihän siitä vahinkoakaan ole ja voi tehdä itsekin jos viitsii. Jos itse vaihtaa jarrupalat niin voi saada sylinteritkin toimimaan vaikka korjaamolla eivät viitsi.

Hups, johan se olikin jotain 20v kun takajarrut uusittiin.

• Anonyymi

Mulla ei ollut varmaan koskaan vaihdettu 406 pösössä jarrunesteitä. Oli pakko alkaa niitä vaihdattamaan kun muutama vuosi sitten oli vielä talvi että oli pakkasta, niin jarrut tuntui jäätyävän kovemmalla pakkasella. Autolla oli ikää siinä vaiheessa aika tarkkaan 20 vuotta.

Takapään rumpujarruista ei huoltomies saanut ilmausruuveja auki, joten takapään jarrusylinterit meni uusiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1050
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      936
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      846
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      798
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      796
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      766
    10. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    Aihe