Aito Thaimaa?

Anonyymi

Ensinnäkin kiitän palstahäirikköä siitä, että hän kirvoittaa keskustelua kaikessa negatiivisuudessaan ja ääliömäisyydessään sekä kateudessaan.

Usein hän on kysellyt "aidon Thaimaan" perään. Kuitenkaan hänelle ei kelpaa aidoksi Thaimaaksi turistikohteet, ei varsinkaan Pattaya, eikä maaseutu sen jälkeen kun minä tänne muutin.

Olen tuntenut ja tunnen satoja thaimaalaisia ja Thaimaassa pitkään asuneita ulkomaalaisia ja keskustellut paljon eri asioista ja mielipiteistä.

Turistikohteet ovat turistikohteita ja kaikki pyörii turismin ympärillä, sehän on selvää, koska turisteilla on tiettyjä vaatimuksia lomapaikkansa suhteen ja kysyntään vastataan tarjonnalla.

Pattaya on yksi maailman kuuluisimpia turistikohteita ja voinen väittää että Pattayalla on vastattu kysyntään paremmin ja monipuolisemmin kuin missään maailmassa.

Kokoon nähden Pattyalla on maailman monipuolisin tarjonta hotelleista, ravintoloista, palveluista ja aktiviteeteista kaikissa hintaluokissa. Maailman kansainvälisimpiä kohteita. Pattaya on myös shoppailun mekka.

Mainio lomakohde kaikille. Kukaan ei tietenkään voi juhlia viikkotolkulla tai kuukausitolkulla pelkästään. Tarvitaan muutakin ja sitä muutakin löytyy Pattayalta.

Palaten siihen "aitoon Thaimaahan". Olen ensi kerran tullut Thaimaahan 1992 tai 1993 puolella, en muista tarkkaan. Silloin en käynyt turistikohteissa laisinkaan, vaan olin suurelle yleisölle tuntemattomissa paikoissa leireillä pitkin Thaimaata. Urheilun tiimoilta.

Sitä aitoa löytyy kaikkialta. Aitoja ihmisiä ja elämää. Myös Pattayalta. Harva on kotoisin Pattayalta. Keikalla useimmat siellä on alalla kuin alalla. Free lancerit ja yrittäjät, kaikki vain keikalla. Kaikella millä on alku, on myös loppu.

Thaimaassa olen ollut etelässä, pohjoisessa, idässä ja lännessä, sekä keskellä. Useita kertoja ja pitkiä aikoja. Vaimo on kotoisin Songkhlasta, joka on äärimmäisen kaunista seutua ja todella aitoa Thaimaata. Merta, siltoja, viljelyksiä ja myös luontaistaloutta. Suht vaatimatonta ja köyhää näin länsimaisittain ajateltuna. Suht samaa kuin pohjoisessa.

Isanin kaakkoisalue Buriramista taasen on erittäin energinen ja aktiivinen. Sporttia ja tsemppiä piisaa. Valtava määrä pienyrittäjiä ja- tai aktiivisia tilallisia. Täällä ei lojuta kulmilla tai nurkissa, eikä jäädä kotiin surkuttelemaan. Töitä tehdään vaikka ilman jalkoja tai toista kättä.

Esimerkiksi tällä meidän muutaman tuhannen asukkaan kylällä sporttipuolella on tarjolla painia, taekwondoa, yleisurheilua, telinevoimistelua, tietenkin thainyrkkeilyä sun muuta, mutta kaikkein suurimpana tietenkin on jalkapallo. Moottoriurheilua unohtamatta.

Buriramin oman joukkueen futis heijastuu koko provinssiin. Lapsista nuoriin aikuisiin miltei jokainen kulkee BU paita päällä. Laadukkaita paitoja. Olen joitakin tässä viime aikoina ostanut, koska hulluus on tarttuvaa sorttia.

Aito Thaimaa on ihmisissä itsessään, eikä missään paikassa. Koti on siellä missä sydän on. Olen tavannut aitoja ihmisiä Pattayalla ja kaikkialla muuallakin Thaimaassa. Ihmisiä joiden kanssa on hyvä olla ja asioida.

Täällä meilläpäin on ainakin hyvä olla. Hyvä oli olla myös Suomessa aikoinaan. Lahti on rakas edelleen ja kaikki läheiset siellä. Etäisyys ei enää nykyään ole sama asia kuin se oli 20 vuotta sitten tai 200 vuotta sitten.

T 2010

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näkökannat muuttuu promillien mukaan palstahäirikköpomolla, joka ei kommentoi omaa orkesteria lainkaan.

      Minä olen varmuudella komeampi 👦, 
      vahvempi 🏋🏋, 
      nopeampi 🏃, 
      varakkaampi 💰💲, 
      sosiaalisempi ⚰⚰, 
      fiksumpi 🐵🐒💻💻📚📉🔫, 
      seurallisempi 🍻, 
      mukavampi, hauskempi 😀😁😂😃😄😅😆😉😊, 
      sanavalmiimpi 👹👿😈👺 ja 
      minulla on enemmän kavereita, ystäviä 💻💻💻⤵⤵⤵🐶🐰🐇🍸🍹🍺🍸
      minulla on paremmat naiset 👙👠💰💰, 
      fiksummat ja kauniimmat lapset 👳💃🎅🐒, 
      paremmat ja kalliimmat kulkuneuvot 🚘🏍 ja 
      ennenkaikkea minulla on elämä 👙👠🍺💻💻💻.

    • Anonyymi

      Kun paljon kirjoittaa ja yrittää esiintyä vuosikausia eri henkilönä, niin sanankäyttö kuitenkin huomaamatta sekoittuu ääliömäisesti.

      • Anonyymi

        Niin no älä sekoita lerpan elämää oikeiden ihmisten elämään. Hieno kirjoitus nimimerkki 2010 ja saa kaipaamaan Thaimaahan! Varovaisesti kysyn, josko me voitaisiin joskus keväällä tulla moikkaamaan koko perheen voimin teitä? Olisi mukava tutustua ja nähdä noita seutuja.

        laiffilan perheen isäntä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no älä sekoita lerpan elämää oikeiden ihmisten elämään. Hieno kirjoitus nimimerkki 2010 ja saa kaipaamaan Thaimaahan! Varovaisesti kysyn, josko me voitaisiin joskus keväällä tulla moikkaamaan koko perheen voimin teitä? Olisi mukava tutustua ja nähdä noita seutuja.

        laiffilan perheen isäntä

        Nimimerkki nauttii orkesterinsa fanitusta, jotka ei muista hänen idioottikirjoitteluitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkki nauttii orkesterinsa fanitusta, jotka ei muista hänen idioottikirjoitteluitaan.

        Khiai unohtui törppö.


    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus, kiitos.

      • Anonyymi

        Fiktiokirjailijalla on 10 vuoden kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiktiokirjailijalla on 10 vuoden kokemus.

        Sika-Amalian kirvelevä katkeruus ja kateus on jatkunut jo yli 20 vuotta.


    • Anonyymi

      Vaihteeksi muuta kuin numerospeden sairaskertomuksia ja vakuutustarinoita. Kiitoksia!

      • Anonyymi

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Jotkut sairaat epäilee että minä ja Pattayalla 6 x vuodessa käyvä Numba oltaisiin sama mielipuolinen henkilö. No ei todellakaan olla samoja mielipuolia. Me ollaan vain tosi hyvät ystävykset jotka vain muistuttaa toisiaan, mutta mulla on Immo Kuutsa kampaus oikealle ja Numballa on Immo Kuutsa kampaus vasemmalle. Minä olen 153 cm mutta Numba vain 151 ja puoli cm.

      Minä olen Chiang Maista ja Numba Hua Hinista. Jätekaupunki Pattaya sattuu vain olemaan siinä meidän puolivälissä, niin siksi me tavataan täällä Pattayan palstalla eikä esimerkiksi Hua Hinin palstalla, joka on maailman paras palsta ja matkailukohde. Pattaya on rottamainen kaatis ja siellä kerran yks ukko putos melkein lasten päälle parvekkeelta, jos yöllä olis ollut lapsi siinä parvekkeen alla. Että semmoinen kaupunki!

      Aina kun me bablataan ja bailataan Numban kanssa mun Jahdin kannella, niin meillä on tosi hyvä tunnelma! Vähän poikamaista karhunpainia ja reilusti sikareita. Niitä me pössytellään ja miehistölle annetaan. Joskus myös vapaapäivä.
      Meillä on kummallakin kukkabisnes ja paljon hyviä kavereita.

      Ottaa päähän oikein kunnolla kun kaikki luulee että me ollaan vaan kaikki päivät Pattaya palstalla päivystämässä. Miksi kukaan niin luulisi? Me ei tajuta.

      Miksi me muka oltais kaikki päivät jollakin Pattaya palstalla päivystämässä? Pattayahan on tunkio ja rotanpesä. Mitä ihmettä me pohjoisen ja etelän perheelliset menestyjät siellä palstalla siis tehtäisiin jatkuvasti parin minuutin vastausviiveillä?

      Meillä on kuulkaas reppanat ihan muuta tekemistä tässä elämässä kuin netissä roikkuminen saati sitten vetelehtiminen ja höperehtiminen jossakin Pattaya matkailupalstalla.

      Meillä on bisnekset, työt, amerikanmatkat, kaverit, kulkuneuvot ja perheet lapsinemme ja ne vie niin paljon meidän elämästä aikaa, ettei meillä olisi teoriassakaan mitään mahdollisuutta roikkua jonkun tunkion palstalla!? Tajuatteko miten typerää on edes väittää että me roikuttais täällä?

      Lopettakaa siis toi jauhaminen että minä ja Numba muka päivystettäis täällä tunkion palstalla bablaamassa mitä sattuu! Tai muuten sanon teitä Maijaksi MINUUTIN VÄLEIN!

      • Anonyymi

        Lauantai-illan palstamatkailun sesonkiaika junttilassa aloitusotsikoiden mukaan.


    • Anonyymi

      Aloitus on tyhjentävän hieno. Kiitos. Ei lisättävää.

    • Anonyymi

      Paras-

    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus ja yhteenveto Thaimaasta!
      Ehkä osaat sanoa jotain asiaan joka minua ihmetyttää; Isaanissa oleva likka ja äiti perheeellä on n 28ha (18rai) maata. Viljelevat vain 9,6ha. Asuvat erittäin köyhästi mitä länsimaisiin mukavuuksiin tulee; Vesipytty ja siinä kauha pepun ja kropan pesuun (ei painevettä). Samasta ruokavesi Thai keittiöön patiolla. Vesivessa on reikä lattiassa, ei istuinta.
      Talo on mutta ei laseja eikä moskiittoverkkoja ikkunoissa. Nukkuvat betonilattialla maton päällä. Tod köyhän näköistä. TV oli Nixonin ajalta, painoi 20kg. Kun raahasivat ylös ja alas, en voinut katsella joten ostin 32" Samsung LED'in tilalle.

      Mutta; kun kysyin "miksi ette myy ei-viljeltyä? Paljon saisitte per RAI?" Sanoivat "350 000THB per RAI (1600m2)". Sitten menivät mykäksi, jotenkin uusi ajatus heille! En todella ymmärrä... kukaan sisaruksista ei tule edes käymää ja ovat lahjottaneet osuutensa tälle likalle.

      Onko maa Isaanissa jotenkin pyhää? Onko laillisia esteitä myydä Thaimaalaisille? Maa tuottaa Isaanissa loistavasti kun on vettä. Haluaisin että saisivat paremmat olosuhteet; AC, kunnon keittiö, kylppäri, ikkunat ja verkot ym.
      Itselleni ei ole muuta kiinnostusta kuin voisin asua pari, kolme kk heillä. Nyt asun hotellissa. Ilman ACtä Isaan on Helvetin esikartano!

      • Anonyymi

        Eiköhän ne ruoan laitossa ihan ostovettä käytä? Sitä en tiedä mitä vettä vuokraperseesi ja vanhempansa sinulle juottavat tai syöttävät? Olethan niille vaurautta tuottava, mutta muuten merkityksetön henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ne ruoan laitossa ihan ostovettä käytä? Sitä en tiedä mitä vettä vuokraperseesi ja vanhempansa sinulle juottavat tai syöttävät? Olethan niille vaurautta tuottava, mutta muuten merkityksetön henkilö.

        Ne siinä pihassa juoksevat koirat ovat hierarkiassa sinua korkeammalla


      • Anonyymi

        Tuota samaa ihmettelin 22 vuotta sitten tai hieman yli kun vaimoni ja minä tapasimme ensimmäisen kerran, kun kävimme hänen kotona isanissa... Mitä tulee tuohon aasialaisen ja eurooppalaisen elintason ja kulutusrihkaman tarpeeseen ja sen väliseen eroon, se on valtava... vaimollani on vieläkin juuruneita tapoja "köyhyydestä" vaikkapa se että hän ei osaa kunnolla nukkua sängyssä, vaan on perustanut sänkymme viereen lattialle oman makuupaikkansa, nukkuma paikka on patja joka on 2 cm siinä unet tulee parhaiten...

        Tilanne hänen kotona on sama, kuin 20 vuotta sitten tosin televisio on uudempi mutta ei kuitenkaan led tv, meille sattui suhteemme aĺkuaikoina hauska kömmähdys, ajattelin että voimme pitää yhteyttä helposti faksilla, joten ostin sen ja vein sen vaimoni kotiin, no eipä ollut sähköjä, sähköt hommattiin, huomasin ettei ole kyllä puhelinliittymääkään sekin hommattiin, eihän nämä paljon maksaneet, olisko ollut 5000 bahtia yhteensä. Sitten selvisi ettei hän oikein kyllä osannut lukeakkaan, kirjoittamisesta nyt puhumattakaan, ei ollut vaan kehdannut sinä minulle sanoa. No faksissa oli puhelin silllä pidimme yhteyttä puolisen vuotta.

        Mutta vaimoni on tai silloin tyttöystäväni on fiksu, hän tajusi tässä business mahdollisuuden, hän myi puhelinlinjan ja faksin lähellä olevalle kaupalle, ja sopi että voi soittaa siitä ilmaiseksi vaikkapa suomeen, tämä kaupan pitäjä osasi hyvin lukea ja kirjoittaa jopa englantia he tarjosivat lähellä asuville puhelimen ja faksin käyttömahdollisuutta, tuohon aikaan kännyköitä ei thaimaassa vielä ollut juurikaan, vaimoni sai joka puhelusta ja faksista pienen osan itselleen sekä tietysti myydessä 3000 bahtia.

        Meillä kotona hua hinissä on kaikki vermeet mitä vaan voi kuvitella, kaksi töllöä, hänellä tabletti ja kännykkä, tosin en ole suostunut ostamaan applen tuotteita...

        Mitä taas veteen tulee vaimoni kotona on porakaivo, veden laadusta en tiedä... Me ostamme juomaveden 20l pulloissa, maksaa kotiin kuljetettuna 15 bahtia pullo...

        Kun vaimoni muutti ensin suomeen ja sitten tänne hua hiniin, ja hän oli ainoa jolla oli varaa pitää lapsuuden kotiaan kunnossa, nyt kun talo on jäännyt vaimoni siskon tytölle, se on huonossa kunnossa kun hänellä ei ole sitä varaa korjata... olen hieman tukenut häntä taloudellisesti, onnekseen hän pääsi töihin koreaan, ollut siellä jo vuoden ja laittaa palkkansa taloon joka on nyt ainakin joillekin tasolle peruskorjattu.

        Mitä tulee näihin elekronisiin vermeisiin, kun tulimme tänne hua hiniin ja talo alkoi valmistua vaimoni halusi sinne astian pesukoneen, en ostanut kuin minulla on jo sellainen hän kysyi että kuka, vastasin sinä, astiat on puhtaita ilman pesukonettakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota samaa ihmettelin 22 vuotta sitten tai hieman yli kun vaimoni ja minä tapasimme ensimmäisen kerran, kun kävimme hänen kotona isanissa... Mitä tulee tuohon aasialaisen ja eurooppalaisen elintason ja kulutusrihkaman tarpeeseen ja sen väliseen eroon, se on valtava... vaimollani on vieläkin juuruneita tapoja "köyhyydestä" vaikkapa se että hän ei osaa kunnolla nukkua sängyssä, vaan on perustanut sänkymme viereen lattialle oman makuupaikkansa, nukkuma paikka on patja joka on 2 cm siinä unet tulee parhaiten...

        Tilanne hänen kotona on sama, kuin 20 vuotta sitten tosin televisio on uudempi mutta ei kuitenkaan led tv, meille sattui suhteemme aĺkuaikoina hauska kömmähdys, ajattelin että voimme pitää yhteyttä helposti faksilla, joten ostin sen ja vein sen vaimoni kotiin, no eipä ollut sähköjä, sähköt hommattiin, huomasin ettei ole kyllä puhelinliittymääkään sekin hommattiin, eihän nämä paljon maksaneet, olisko ollut 5000 bahtia yhteensä. Sitten selvisi ettei hän oikein kyllä osannut lukeakkaan, kirjoittamisesta nyt puhumattakaan, ei ollut vaan kehdannut sinä minulle sanoa. No faksissa oli puhelin silllä pidimme yhteyttä puolisen vuotta.

        Mutta vaimoni on tai silloin tyttöystäväni on fiksu, hän tajusi tässä business mahdollisuuden, hän myi puhelinlinjan ja faksin lähellä olevalle kaupalle, ja sopi että voi soittaa siitä ilmaiseksi vaikkapa suomeen, tämä kaupan pitäjä osasi hyvin lukea ja kirjoittaa jopa englantia he tarjosivat lähellä asuville puhelimen ja faksin käyttömahdollisuutta, tuohon aikaan kännyköitä ei thaimaassa vielä ollut juurikaan, vaimoni sai joka puhelusta ja faksista pienen osan itselleen sekä tietysti myydessä 3000 bahtia.

        Meillä kotona hua hinissä on kaikki vermeet mitä vaan voi kuvitella, kaksi töllöä, hänellä tabletti ja kännykkä, tosin en ole suostunut ostamaan applen tuotteita...

        Mitä taas veteen tulee vaimoni kotona on porakaivo, veden laadusta en tiedä... Me ostamme juomaveden 20l pulloissa, maksaa kotiin kuljetettuna 15 bahtia pullo...

        Kun vaimoni muutti ensin suomeen ja sitten tänne hua hiniin, ja hän oli ainoa jolla oli varaa pitää lapsuuden kotiaan kunnossa, nyt kun talo on jäännyt vaimoni siskon tytölle, se on huonossa kunnossa kun hänellä ei ole sitä varaa korjata... olen hieman tukenut häntä taloudellisesti, onnekseen hän pääsi töihin koreaan, ollut siellä jo vuoden ja laittaa palkkansa taloon joka on nyt ainakin joillekin tasolle peruskorjattu.

        Mitä tulee näihin elekronisiin vermeisiin, kun tulimme tänne hua hiniin ja talo alkoi valmistua vaimoni halusi sinne astian pesukoneen, en ostanut kuin minulla on jo sellainen hän kysyi että kuka, vastasin sinä, astiat on puhtaita ilman pesukonettakin.

        Anonyymi kirjoittaa pelkkiä tosiasioita todellisesta Thaimaasta. Itsellä samantapaisia kokemuksia Thai vaimosn kanssa elämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne siinä pihassa juoksevat koirat ovat hierarkiassa sinua korkeammalla

        Sitä on näköjään luettu sen katkeran australialaisen alkoholistin satiirikirja ja luultu sen olevan totta. Totta se on siinä tapauksessa että olet itse tunnekyvytön ylimielinen juoppo joka kohtelee thaimaalaisia alempinaan. Silloin ei tule hyvää palautetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota samaa ihmettelin 22 vuotta sitten tai hieman yli kun vaimoni ja minä tapasimme ensimmäisen kerran, kun kävimme hänen kotona isanissa... Mitä tulee tuohon aasialaisen ja eurooppalaisen elintason ja kulutusrihkaman tarpeeseen ja sen väliseen eroon, se on valtava... vaimollani on vieläkin juuruneita tapoja "köyhyydestä" vaikkapa se että hän ei osaa kunnolla nukkua sängyssä, vaan on perustanut sänkymme viereen lattialle oman makuupaikkansa, nukkuma paikka on patja joka on 2 cm siinä unet tulee parhaiten...

        Tilanne hänen kotona on sama, kuin 20 vuotta sitten tosin televisio on uudempi mutta ei kuitenkaan led tv, meille sattui suhteemme aĺkuaikoina hauska kömmähdys, ajattelin että voimme pitää yhteyttä helposti faksilla, joten ostin sen ja vein sen vaimoni kotiin, no eipä ollut sähköjä, sähköt hommattiin, huomasin ettei ole kyllä puhelinliittymääkään sekin hommattiin, eihän nämä paljon maksaneet, olisko ollut 5000 bahtia yhteensä. Sitten selvisi ettei hän oikein kyllä osannut lukeakkaan, kirjoittamisesta nyt puhumattakaan, ei ollut vaan kehdannut sinä minulle sanoa. No faksissa oli puhelin silllä pidimme yhteyttä puolisen vuotta.

        Mutta vaimoni on tai silloin tyttöystäväni on fiksu, hän tajusi tässä business mahdollisuuden, hän myi puhelinlinjan ja faksin lähellä olevalle kaupalle, ja sopi että voi soittaa siitä ilmaiseksi vaikkapa suomeen, tämä kaupan pitäjä osasi hyvin lukea ja kirjoittaa jopa englantia he tarjosivat lähellä asuville puhelimen ja faksin käyttömahdollisuutta, tuohon aikaan kännyköitä ei thaimaassa vielä ollut juurikaan, vaimoni sai joka puhelusta ja faksista pienen osan itselleen sekä tietysti myydessä 3000 bahtia.

        Meillä kotona hua hinissä on kaikki vermeet mitä vaan voi kuvitella, kaksi töllöä, hänellä tabletti ja kännykkä, tosin en ole suostunut ostamaan applen tuotteita...

        Mitä taas veteen tulee vaimoni kotona on porakaivo, veden laadusta en tiedä... Me ostamme juomaveden 20l pulloissa, maksaa kotiin kuljetettuna 15 bahtia pullo...

        Kun vaimoni muutti ensin suomeen ja sitten tänne hua hiniin, ja hän oli ainoa jolla oli varaa pitää lapsuuden kotiaan kunnossa, nyt kun talo on jäännyt vaimoni siskon tytölle, se on huonossa kunnossa kun hänellä ei ole sitä varaa korjata... olen hieman tukenut häntä taloudellisesti, onnekseen hän pääsi töihin koreaan, ollut siellä jo vuoden ja laittaa palkkansa taloon joka on nyt ainakin joillekin tasolle peruskorjattu.

        Mitä tulee näihin elekronisiin vermeisiin, kun tulimme tänne hua hiniin ja talo alkoi valmistua vaimoni halusi sinne astian pesukoneen, en ostanut kuin minulla on jo sellainen hän kysyi että kuka, vastasin sinä, astiat on puhtaita ilman pesukonettakin.

        Numeromies puhuu vaihteeksi totta. Eli köyhää ja alkukantaista on elämänsä ja vaimo on entinen prostu ja siskonsa huoraa koreassa, jossa on paljon maksullisia thaimaalaisia.


      • Anonyymi

        Miksi eivät vuokraa joutomaataan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ne ruoan laitossa ihan ostovettä käytä? Sitä en tiedä mitä vettä vuokraperseesi ja vanhempansa sinulle juottavat tai syöttävät? Olethan niille vaurautta tuottava, mutta muuten merkityksetön henkilö.

        Siinäpä taas Sika-Amalian röhkäisy. Voi herran jumala sentään!

        Luulisi että terve ihminen pääsee ikävien asioiden yli 10 vuodessa, mutta Amalian "pitkitetty huoltajuuskiista" on jatkunut varmaan jo 30 vuotta siitä kun "lukot menivät vaihtoon"..??

        Säälittävä tapaus todellakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota samaa ihmettelin 22 vuotta sitten tai hieman yli kun vaimoni ja minä tapasimme ensimmäisen kerran, kun kävimme hänen kotona isanissa... Mitä tulee tuohon aasialaisen ja eurooppalaisen elintason ja kulutusrihkaman tarpeeseen ja sen väliseen eroon, se on valtava... vaimollani on vieläkin juuruneita tapoja "köyhyydestä" vaikkapa se että hän ei osaa kunnolla nukkua sängyssä, vaan on perustanut sänkymme viereen lattialle oman makuupaikkansa, nukkuma paikka on patja joka on 2 cm siinä unet tulee parhaiten...

        Tilanne hänen kotona on sama, kuin 20 vuotta sitten tosin televisio on uudempi mutta ei kuitenkaan led tv, meille sattui suhteemme aĺkuaikoina hauska kömmähdys, ajattelin että voimme pitää yhteyttä helposti faksilla, joten ostin sen ja vein sen vaimoni kotiin, no eipä ollut sähköjä, sähköt hommattiin, huomasin ettei ole kyllä puhelinliittymääkään sekin hommattiin, eihän nämä paljon maksaneet, olisko ollut 5000 bahtia yhteensä. Sitten selvisi ettei hän oikein kyllä osannut lukeakkaan, kirjoittamisesta nyt puhumattakaan, ei ollut vaan kehdannut sinä minulle sanoa. No faksissa oli puhelin silllä pidimme yhteyttä puolisen vuotta.

        Mutta vaimoni on tai silloin tyttöystäväni on fiksu, hän tajusi tässä business mahdollisuuden, hän myi puhelinlinjan ja faksin lähellä olevalle kaupalle, ja sopi että voi soittaa siitä ilmaiseksi vaikkapa suomeen, tämä kaupan pitäjä osasi hyvin lukea ja kirjoittaa jopa englantia he tarjosivat lähellä asuville puhelimen ja faksin käyttömahdollisuutta, tuohon aikaan kännyköitä ei thaimaassa vielä ollut juurikaan, vaimoni sai joka puhelusta ja faksista pienen osan itselleen sekä tietysti myydessä 3000 bahtia.

        Meillä kotona hua hinissä on kaikki vermeet mitä vaan voi kuvitella, kaksi töllöä, hänellä tabletti ja kännykkä, tosin en ole suostunut ostamaan applen tuotteita...

        Mitä taas veteen tulee vaimoni kotona on porakaivo, veden laadusta en tiedä... Me ostamme juomaveden 20l pulloissa, maksaa kotiin kuljetettuna 15 bahtia pullo...

        Kun vaimoni muutti ensin suomeen ja sitten tänne hua hiniin, ja hän oli ainoa jolla oli varaa pitää lapsuuden kotiaan kunnossa, nyt kun talo on jäännyt vaimoni siskon tytölle, se on huonossa kunnossa kun hänellä ei ole sitä varaa korjata... olen hieman tukenut häntä taloudellisesti, onnekseen hän pääsi töihin koreaan, ollut siellä jo vuoden ja laittaa palkkansa taloon joka on nyt ainakin joillekin tasolle peruskorjattu.

        Mitä tulee näihin elekronisiin vermeisiin, kun tulimme tänne hua hiniin ja talo alkoi valmistua vaimoni halusi sinne astian pesukoneen, en ostanut kuin minulla on jo sellainen hän kysyi että kuka, vastasin sinä, astiat on puhtaita ilman pesukonettakin.

        OHOH !!!

        Voiko tämä olla NumBan näppäimistöstä lähtöisin? Epäilen että joku on kopioinut kertomuksen jostain toiselta foorumilta ja...

        Nyt jos vielä tulee kuva kuksasta päivän lehdellä... niin lupaan muuttaa mielipidettäni hänestä.


    • Anonyymi

      Rakkaalla lapsella on monta nimeä :-)

      Tuo "Isan" tai "Isaan", tai;

      "Isan also written as Isaan, Isarn, Issarn, Issan, Esan, or Esarn" = Wikipedia
      THB

      • Anonyymi

        Jaaha. Kaikkitietävä lerppa taas asialla, vai olisiko asiiaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha. Kaikkitietävä lerppa taas asialla, vai olisiko asiiaalla.

        Elelee wikipediassa googlematkaillen ahkerasti. Yksinpuhelu sujuu vallan mainiosti. Vaimo sillä tuli järkiinsä ja lähti. Missään huahinissa hän ei ole, vaan siellä on exänsä broidi. Vahvistettu tieto. Tiedän nimenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elelee wikipediassa googlematkaillen ahkerasti. Yksinpuhelu sujuu vallan mainiosti. Vaimo sillä tuli järkiinsä ja lähti. Missään huahinissa hän ei ole, vaan siellä on exänsä broidi. Vahvistettu tieto. Tiedän nimenkin.

        Buhaha buhah onpa minun asuinpaikka katkerapaikka sinulle, reppana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Buhaha buhah onpa minun asuinpaikka katkerapaikka sinulle, reppana.

        Asuinpaikkasi on suomi24..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuinpaikkasi on suomi24..

        Ja sinun Kuopion kaupungin niuan kaupunginosassa, reppana.

        Mutta terveisiä kuopioon petteri.


    • Anonyymi

      Hyviä uutisia taas rokoterintamalta. Thaimaan ja brittien yhteistyönä kehittämä rokote saadaan jakeluun vielä tänä vuonna tai viimeistään tammikuussa.

      Huonoja uutisia liikenteestä, bussi jäi junan alle ja 20 kuoli. En tajua miksi ei Thaimaa järjestä kunnollista autokoulua ihmisille, kun monessa muussa asiassa ollaan taas suorastaan edelläkävijöitä.

      Lääketieteessä ja agrikulttuurissa Thaimaa on huippuluokkaa ja autot on keskimäärin parempia kuin Suomessa, mutta niillä ei osata ajaa.

      Iso osa onnettomuuksista johtuu väsyneistä tai huumeissa ajavista kuskeista. Työaikalainsäädännössä olisi siltä osin kehitettävää.

      Väsynyt kuski on todistetusti vaarallisempi liikenteessä kuin humalainen. Olen itse useita kertoja joutunut zombien kyytiin. Kerran vedin lätärin taksikuskin korvalle että se heräisi.

      Moottoritietä painettiin sataaviittäkymppiä eikä kuski ollut tässä maailmassa laisinkaan. Juuri näistä syistä ajan mieluiten itse, tai olen suomalaisen kyydissä. En luota yhteenkään thaimaalaiseen auto- tai bussikuskiin.

      T 2010

      • Anonyymi

        parhaiten rokoteasiat ja niiden kehitys selviää who sivustolta.
        by numball


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        parhaiten rokoteasiat ja niiden kehitys selviää who sivustolta.
        by numball

        whon ja cdc sivustolta ei löydy mitään tietoa rokotteista, eikä sen enempää läpimurroista
        by NumBall


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jos Pattayalta haluan lähteä joksikin aikaa muualle, menen Udon Thaniin, koska siellä on talvisin miellyttävä ilmasto ja Thaimaan seksikkäimmät pimut.

      • Anonyymi

        Toimeliaana nettitreffimiehenä olen huomannut että Udon Thani on varsin vahvasti edustettuna thaicupid palstoilla ja ne tytöt antaa heti ymmärtää että ymmärtävät antaa. Useita tavannut.


    • Anonyymi

      Asiaa kirjoittaa 2010 jälleen kerran.

      • Anonyymi

        Minäkin rakastan herraa 2010 ja aina kun hän kirjoittaa asiaa niin kirjoitan että hän kirjoittaa asiaa, 2010 on asiamies, oikein asiallinen mies, kiitos kirjoittakaa kaikki että 2010 kirjoittaa asiaa.
        Tällä palstalla kirjoitetaan vain asiaa.
        2010 Fani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin rakastan herraa 2010 ja aina kun hän kirjoittaa asiaa niin kirjoitan että hän kirjoittaa asiaa, 2010 on asiamies, oikein asiallinen mies, kiitos kirjoittakaa kaikki että 2010 kirjoittaa asiaa.
        Tällä palstalla kirjoitetaan vain asiaa.
        2010 Fani.

        Lisättäköön lerpan katausluetteloon asiallisuuskateus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisättäköön lerpan katausluetteloon asiallisuuskateus.

        Menehän sinäpoika luetteloimaan fantasioitasi köyhistä yksinhuoltajista joita käyt taputtelemassa, firmasi asema-lähiössäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menehän sinäpoika luetteloimaan fantasioitasi köyhistä yksinhuoltajista joita käyt taputtelemassa, firmasi asema-lähiössäsi.

        Resuperse aijaa kuva kuksasta reppana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menehän sinäpoika luetteloimaan fantasioitasi köyhistä yksinhuoltajista joita käyt taputtelemassa, firmasi asema-lähiössäsi.

        Kelarotta heräsi kännikoomasta ja alkoi heti länkyttämään.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe