Teidän taikasauvanne ja muut asusteenne

Tulipa mieleen, että onkos muut palstalaiset tehneet esim. taikasauvoja tai kaapuja tai muita vastaavia itselleen? Ropettajat ja larppaajat nyt varmasti, entäpä ne, jotka eivät noita harrasta? Itsekään en okein koskaan saanut tuosta ajanvietteestä kiinni, mutta kyhäsin itselleni sauvan ynm. AV:n Suomen ensi-iltaa varten.

Eli laittakaapa kaiken maailman rekvisiittanne tänne. Kuviakin saa linkittää.

Esim: Taikasauva: http://img.photobucket.com/albums/v213/huonohp/PICT0086.jpg
Pimeänpiirto: http://img.photobucket.com/albums/v213/huonohp/PICT0091.jpg
Kuolonsyöjien kaapu ja naamari: http://img.photobucket.com/albums/v213/huonohp/naamio.jpg

No niin. Antakaa tulla. Hep hep.

32

2583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr.AngerMan

      ...tehny, mutta kai sitä vois... Ehkä... Niin, itse asiassa sitä olisin kysyny, että tossa kuvassa, jossa on kuolonsyöjän naamari ja kaapu, niin ootko sä itse tuon naamarin takana?

      Kunhan muuten kysyin... XD

      • Minähän se :/ Hassua. Nyt te tiedätte miltä näytän, mutta ette oikeastaan :D


      • Mr.AngerMan
        Pat_Bateman kirjoitti:

        Minähän se :/ Hassua. Nyt te tiedätte miltä näytän, mutta ette oikeastaan :D

        Oot jotakuinkin 170 - 180cm pitkä... Toi oli vaan arvaus, kun ei oo muutkaan tekemistä juuri nyt, vaikka oonki "töissä"...


      • Mr.AngerMan kirjoitti:

        Oot jotakuinkin 170 - 180cm pitkä... Toi oli vaan arvaus, kun ei oo muutkaan tekemistä juuri nyt, vaikka oonki "töissä"...

        Ääää. Itse asiassa lyhyempi, 167 :)


    • Twil

      Yritin väsätä taikasauvaa penkkareihin, mutta sitten päätin jättää koko hiton penkkarit väliin. Ja siitä taikasauvasta tuli niin onneton, että ihan nauratti.(Yritä nyt väsätä käyttökelvottomasta siveltimen puuosasta ja ruskeasta akryylimaalista mitään...:D) Ihan hyvä, ettei sille tullut käyttöä.

      Tuo sinun taikasauvasi on aika hieno, ja kuolonsyöjä-asuste myöskin. Ei sillä, ettei pimeänpiirto olisi, tuo kuva vaan on hieman...erikoinen. Johtuneeko kuvakulmasta vai mistä, että käsi näyttää lievästi hassulta.

    • Mr.AngerMan

      Niin, että tietkö jotain paikkaa netissä, jossa olis ohjeita/neuvoja, miten noita varusteita vois tehdä? Mä kun oon vanha mies jo, en oo oikein mitään ton tapastakaan tehny...

      • Ei mitään hajua. Itse kyhäsin tuon sauvan jollain ihme yhdistelmällä piirtämisestä kertynyttä näpertelytaitoa ja pilkunnussintaa, sekä viiden vuoden teknisten töiden kokemuksella.

        Kaapua en tehnyt itse (en osaa edes virkata) ja naamari vaan tehtiin kasaamalla kipsiharsoja naaman päälle.

        Että siitä vaan näppituntumalla veistämään :D


    • Mary18

      oon itse tehny taikasauvan, rohkelikko kaulaliinan ja tulisalaman :), mistään noista ei tullut kyllä mitenkään öh, huippuhienoja...

      Sitten olen teetättänyt ompelijalla kaavun ja sellasen suippohatun.

      Kaikki varusteet oli penkkareihin, ja kyllä mä vähän Harrylta näytinkin, kun oli vielä hiukset kiinni, arpi naamassa ja pyöreät lasit päässä!

      • Teettänyt ompelijalla? W00t. Se on sitten varmaan hieno? Millainen se Tulisala muuten sitten on?

        Pitäisi varmaan ahdistella äitiä, että se neuloisi Korpinkynnen kaulaliinan. Heti kun se on ommellut pari hametta minulle.


      • Mary18
        Pat_Bateman kirjoitti:

        Teettänyt ompelijalla? W00t. Se on sitten varmaan hieno? Millainen se Tulisala muuten sitten on?

        Pitäisi varmaan ahdistella äitiä, että se neuloisi Korpinkynnen kaulaliinan. Heti kun se on ommellut pari hametta minulle.

        meillä on täällä korvessa sellanen todella halpa ompelija, viitan ja hatun teko makso yhteensä hmm... olisiko ollut 15 euroa. Onhan ne ihan hienoja.

        Tulisalamasta ei todellakaan tullut kovin hieno.
        Se on tehty harjanvarresta, johon sitten itse kävin metästä laikkaamassa varpuja ja kiinnitin ne sitten siihen... Kyllähän tekeleeni hommansa hoiti, mutta puuttellisten taitojeni vuoksi ei siitä mitään mestariteosta tullut...


    • Muli-mULi

      ...tehny rohkelikon kaulaliinan. tai no äiti sen teki;)

    • aimee.evans

      En ole viitsinyt tehdä, olen laiska. Paitsi alakoulussa olin kyllä naamiaissa Tylypahka-kaavussa ^^;;;. Miten noi on oikein tehty? Ne on upeita.

      • Sauva on koivua ja petsilakkaa ja naamari on kipsiharsoa, maalia ja liimaa. Kaapu on kangasta :D


    • Olen tehnty mm. taikasauvan, luihuisen ja korpinkynnen kaulaliinan, kaavun ja sellainen hieno pitkä sauva joka on koristettu todella mahtavasti.

      Käyn itse joskus myös larppailemassa.

      • O.Outo

        Kamppeesi ovat tosiaan hienot.

        Luihuisen kaulaliina löytyy.

        Jos jollain on tietoa onko netissä lisää hyviä kuvia vaikkapa viitoista ja kaavuista ( en ole vielä löytänyt) niin voisitteko laitella linkkejä tänne...?
        Kunnon viitta himottaisi tehdä, jollei ompelukone olisi niin paska. Ja viitoista sun muista tulee helposti kömpelön näkösiä jollei hallitse kaavapiirustuksen jaloa taitoa. Ammattiompelijat taas on turhan kalliita. Taikasauvan teosta ei tarvitse edes uneksia, en ole kaksinen puutöissä..


    • Black´s widow

      Tuli viimekesänä vähän hubailtua...

      tossa kuva:
      http://www.boomspeed.com/mirjami/slytherin.jpg

      Hattu on itse tehty puuvillasta ja rautalangasta...(No siis Tylyahosta tilattu. ^^)

      Ja vaatteet löyty ihan kaapin syövereistä.
      Taikasauvana oli muistaakseni joku kiinalainen syömäpuikko...

      P.S. Toi sun omatekonen taikasauva on muuten aika siisti.

      -nyt pelkokerrointa kattoon

      • Oho. Upea kaapu! Paljon hienompi kuin tuo minun tylsä versioni. Varsinki nuo vaakunat ovat upeita.


    • Mike Hunt

      Enpä ole koskaan käsittänyt ihmisten innokkuutta tällaisia asioita kohtaan. Se on kai sitä maskuliinis-konservatiivista kasvatusta, sillä ainoa kerta, kun olen pukeutunut naamiaisasuun, tapahtui joskus alle kouluikäisenä, kun vanhemmat pakottivat virpomaan vanhoja mummoja. Luulenpa, että tämä "itsenöyryytysriitti mahdollisten makeisten toivossa" on traumatisoinut mieleni niin, etten enää koskaan pysty pukeutumaan hassusti.

      Toisaalta kunnioitan sitä, että ihmiset paneutuvat johonkin asiaan intensiivisesti. (Poikkeuksina mainittakoon eukonkanto ja aakkosten röyhtäilemisen opetteleminen.) Olen aina ollut laiska toteuttamaan asioita lukuunottamatta intohimoa knoppitiedon sisäistämistä ja musikaalisen kompetenssin ("Anonyymit pseudointellektuellit", täältä tullaan) kehittämistä kohtaan.

      Mökillä ollessani pukeutumistani voisi luulla Uuno Turhapuro -faniudeksi, mutta kyse on vain siitä, että sukulaisten kanssa ei tarvitse pitää kiinni etiketistä (paitsi ehkä olutta juodessa). Ja vaikka T-paidassani on olkatoppaukset, en ole Dannyn ihailija. (Tuo nyt ei ollut ihan totta, mutta en voi kiistää faktaa, että vartaloni siluetin tekijänoikeudet kuuluvat Coca-Cola Companylle.)

      Hienoja luomuksia tässä keskusteluketjussa on kyllä nähty, täytyy myöntää.

      P.S. Tuo naamari päässä ei kannata liikkua julkisilla paikoilla. Lapset pelkäävät ja Michael Jackson -fanit saattavat kysellä nimikirjoituksia.

      • Black´s widow

        Niinhän se on että koko elämä on kuin suuret naamiaiset. Vaikkei aina niitä pukuja käyttäiskään.
        Ja mä kyllä näytän noita-akalta ihan tavallisessa kotiasussanikin, joten jonkun noitahatun hommaaminen oli siis ihan luonteva ratkaisu.

        Seuraavaksi aion ostaa suippokorvat ja torahampaat.


      • Ehkäpä se kostyymiin pynttäytyminen on verrattavissa siihen vanhaan hokemaan, "vain miehisyydestään varma mies uskaltaa pukeutua vaaleanpunaiseen" - tosin kerrotaan tuo hokema vielä 666:llä, niin ollaan oikealla tasolla.

        Toisaalta tuo virpominen on toki ainut tilanne jossa mies saa pukeutua naiseksi. On se vaan auvoista, kun lapsena pojatkin saavat panna naishahmon kuteita päälle.
        Ja jos siitä tykkää, sitä pukeutumistyyliä voi sitten harrastaa myöhemminkin elämässä, kunhan muistaa panna vaimon alushousut takaisin sinne mistä ne ottikin.

        Saapa muuten nähdä miten käy kesällä, kun suunnitelmissa on mennä jonottamaan sitä viidettä Potteria Helsinkiin. Stadin spurgut luultavasti tulevat pyytämään, että esittäisin heille "Thrillerin".

        "Toisaalta kunnioitan sitä, että ihmiset paneutuvat johonkin asiaan intensiivisesti."

        Ihan kuin yritäisit kiltisti sanoa, että "helvetin fanaatikko".


      • Mike Hunt
        Pat_Bateman kirjoitti:

        Ehkäpä se kostyymiin pynttäytyminen on verrattavissa siihen vanhaan hokemaan, "vain miehisyydestään varma mies uskaltaa pukeutua vaaleanpunaiseen" - tosin kerrotaan tuo hokema vielä 666:llä, niin ollaan oikealla tasolla.

        Toisaalta tuo virpominen on toki ainut tilanne jossa mies saa pukeutua naiseksi. On se vaan auvoista, kun lapsena pojatkin saavat panna naishahmon kuteita päälle.
        Ja jos siitä tykkää, sitä pukeutumistyyliä voi sitten harrastaa myöhemminkin elämässä, kunhan muistaa panna vaimon alushousut takaisin sinne mistä ne ottikin.

        Saapa muuten nähdä miten käy kesällä, kun suunnitelmissa on mennä jonottamaan sitä viidettä Potteria Helsinkiin. Stadin spurgut luultavasti tulevat pyytämään, että esittäisin heille "Thrillerin".

        "Toisaalta kunnioitan sitä, että ihmiset paneutuvat johonkin asiaan intensiivisesti."

        Ihan kuin yritäisit kiltisti sanoa, että "helvetin fanaatikko".

        Vaaleanpunainen väri ei nyt kauhistuta niinkään... Voisin ilman psyykkisiä ongelmia pitää pinkkiä paitaa esim. puvun kanssa musiikkiesityksessä. Kyse onkin siitä, mitä viitsii tehdä ennen kuin laiskuus ottaa vallan. Mikäli tehtäväni maailmassa olisi hiilidioksidin tuottamisen sijaan esim. viihdetaiteilijana toimiminen, harrastaisin takuulla sketsejä, joissa heiluisin naisten vaatteissa. (Se on ihan hyvä keino ansaita leipänsä, jos ei keksi hyviä vitsejä. Tai sitten pukeutuisin kilttiin ja esittäisin maskuliinisen Sharon Stone -variaation Basic Instinct -hengessä.)

        Tällainen "itsensä likoon pistäminen" voisi oikeastaan olla mukavaa. Esim. pianon kanssa spedeileminen on hauskaa. Olen varma, että yleisö tykkäisi, kun käyttäisin jalkaa boogie-woogien soittamiseen. (Olen opetellut sen ihan oikeasti: mäjäytän korkean C:n kantapäällä. Seppo Hovi -juttuja en tee: käytän 11-sormijärjestelmää vain tietokoneella kirjoittaessa.)

        "Toisaalta tuo virpominen on toki ainut tilanne jossa mies saa pukeutua naiseksi."

        Osoitan hyvää makua enkä mainitse tässä(kään) Laura Voutilaista.

        Kannattaa opetella moonwalkia ja haarojen (mieluiten omien) kourimista ennen tuota merkittävää päviää.

        Niin, tuosta lauseen muotoilusta... Se siis kuulosti siltä, että "Kyllähän maailmaan kaikenlaisia vinksahtaneita mahtuu, mutta esitänpä tässä kohteliasta turvallisuussyistä"? Tämä ei ollut tarkoitus. En nimittäin koskaan käytä sanaa vinksahtanut, vaan pyrin ehdottomaan korrektiuteen ulosannissani. Esim. jakomielitautinen voisi olla loukkaava nimitys, joten sanon "ne, joille bridge käy pasianssista".

        "Give a man a match, and he'll be warm for a minute, but set him on fire, and he'll be warm for the rest of his life."


    • Artemis90

      Juu, mulla on.. Laitan kuvat joskus myöhemmin...
      Mulla on mun kaverin suunnittelema Rohkelikon kaapu... SE ON IHANA! Ja sitten iskän tekemä taikasauva.. xD
      Muun muutamalla kaverillakin on kaapu, ja nitten kanssa käytiin kattoon AV kaavut päälllä Hesassa. Siellä oli kiva riehua niitten kanssa.. xDD
      Toinen kavereistani on ihan Lunan näkönen, ja sillä on tietty Korpinkynnen kaapu, ja toisella on Puuskuhin kaapu..

    • Voldy

      Oon parasta aikaa tekemässä sauvaa. Se muistuttaa hiukan tota aloittajan, mutta on pienenpi eikä siinä oo vielä koristeita. Laitan siihen kyl myöhemmin puuhelmiä. Sekin on maalattu petsilakalla.

    • ..

      oon tehny sauvoja koska se on mukavaa!

    • ..

      sauvojen teko ohjeita: ensin kannattaa mennä metsään,mieluiten havumetsään. sieltä voit löytää joko puusta tai maasta oksan. minä yleensä olen tarkka että onhan oksa tarpeeksi paksu ja tarpeeksi hoikka. sitten kun olet läytänyt sopivan oksan niin vuole oksasta kaarna pois tai jos oksa on liian paksu niin ohenna sitä. kun olet tehnyt tämän voit hio sauvaa niin siitä tulee tasainen. sitten kun olet hionut pese sauva huolellisesti ja anna sen kuivua. kun se on kuivunut, voit maalata sen haluamallasi värillä (itse suosittelen harmaata,ruskeaa tai mustaa.) ja kun maali on kuivunut niin sauva on valmis ja eikun loihtimaan!!

    • hölöpölö

      Mulla on mc garmivan sauva

    • pomppupossu

      joo mulla on myös potter kamoja jotka olen tehny itte mm. puuskupuhin ja rohkelikon huivit ja 4 sauvaa.

      • pomppupossu

        Siis 6! Tein lisäää.


    • May 5

      Olen veistänyt mökillä neljä sauvaa, joiden kahvoihin olen jättänyt kaarnaa, johon olen veistänyt kuvioita, ja kyhännyt ajankääntäjän kolmesta avainrenkaasta, ketjusta, kahdesta kirkkaasta muovihelmestä ja suoristetuista klemmareista. Siitä tuli raudan värinen kuten välineistä arvata saattaa. Neuloin itse vähän aikaa sitten korpinkynnen kaulaliinan. Kaapujen hankkimista en ole useinkaan ajatellut, koska niille ei kumminkaan tulisi käyttöä.
      Yritin väkertää myös kuoleman varjelukset- korua, mutta siitä ei tullut mitään.

    • MagicWorld

      Minäkin mietin miten tekisin taikasauvan! Leikimme, että olemme Tylypahkan oppilaita ja mennään mettään mutta...Ei oo taikasauvaa! Pitää leikkiä kepeillä -.-!
      Ei kiva. Pitäisi tehdä..

    • Dolly Anglea

      No mulla on välitunneilla vähän tylsää nii napataan kavereitten kanssa vaa joku keppi maasta ja tehään loitsuja esineisiin ja keksitään ite loitsuja et sellasta.

    • jhg

      tarviiko taikasauvat muka tehdä? niitähän löytyy pihalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1223
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      869
    4. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      859
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      834
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. 3
      740
    Aihe